Post has published by Yazfein
Viewing 9 posts - 21 through 29 (of 29 total)
  • Rollspelare

Nawes frågor drunknade i det som hände med Brand. Ögonen förändras, likaså rösten och personligheten som tog sig fram fick Ailonwy på sin vakt. Hon hade dock självfallet märkt att Nawe kommit nämare, men de blågrå ögonen var som fastnaglade på den arroganta varelsen framför henne. Fastän han inte uppförde sig hotfullt så kände hon ändå behovet av att skydda Nawe, inte sig själv. Överbeskyddande lade hon armen om den mindre kvinnan, drog henne intill sin kalla kropp och blängde på ulven framför sig.
    “Kanske för att jag inte har några” svarade hon enkelt med en viss bitsk ton på orden om hjärtslagen.
    När mannens blick förändrades igen och denne uttalade sig såg hon forskande på honom, antog att Brand var tillbaka igen och den andre hade gått till sin vila. Eller vad den nu gjorde.
    “Den där kommer få dig i många problem tids nog” sade hon fortfarande med de gråblå ögonen på Brand, fastnaglade på ansiktet innan hon sneglade ner mot Nawe som hon fortfarande höll tätt intill sig med ena armen bakom henne och andra framför i en beskyddande gest.
    Hon hade lust att säga så många saker, men det var inte riktat till Brand, så då lät hon bli. Istället satt hon där och lossade på sitt grepp om Nawe, gissade att denne snart kunde lägga ihop ett och ett om dem båda, men kanske ville hon inte riktigt tro på vampyrer och varulvar? Det fanns ju faktiskt de som inte trodde på dem alls.

• Rollspelare

Nawe såg storögt på Brand, som när det är att hela hans uppenbarelse förändras på sätt och vis. Det var nära som hans doft också gjorde en volt och plötsligt kändes så mycket mer annorlunda än innan. Hon klipper med ögonen, men ändå är det svårt för henne att låta bli att le.
    För skrämd var hon inte, övermodig och alldeles mer så än för sitt egna bästa. Hon rös vid den djupa tonen av honom som om att hon inte kunde låta bli att flina åt det som han säger.
    -“En valp.. jag är ingen byracka.” Hon skakade på huvudet, och visst kände hon sig nästan lite mer modig där just Ailonwy slagit armarna om henne så bekyddande. Hon höjde hakan och såg upp på henne där hon satt intill, en liten suck full av välbehag lämnar henne som om att hon plötsligt hamnat mellan två som hon säkert aldrig trodde skulle existera.

Hennes öron rycker till, försökte väl som finna vad det är som de talar om utan att kunna sätta fingret på det. Hennes kropp reagera väl så på det som gömde sig i Brand för det pirrade behagligt och speciellt i kombination med det betryggande från Ailonwy.
    -“Vem är du.. som bits, mer än Brand..?” Varför talade han så.
    -“Vart bör vi gå.. för att platsen och stunden ska bli bäst..?” Hon blickade så nyfiket mellan just Brand och Ailonwy om än frågan var mer riktad mot Brand, hans andra hälft.

-“Jag godtar godsaker.. om du önskar be om ursäkt.. du har redan ställt det här på bordet så.” Hon flinade stolt där hon satt och sträckte sig lite efter maten på bordet igen som för att äta frisk, medan ena handen hamnade på Ailonwys lår för att kunna krama om det, som tack? Kan tänkas men mer känna på den lena, svala huden. Varför var hon.. hjärtslagslös, för hon tycks ha hjärta?

• Rollspelare

Brand blinkar lite förvånat och ser något förvånad ut över hur Ailonwy reagerar på den andra närvaron samt verkar beskyddande över Nawe. Inte ett sätt han hade sett hennes sort reagera förut. Krävande och ägande men aldrig så genuint beskyddande vilket får honom att se lite mer fundersam ut innan han skakar på huvudet åt det hela.
    “Ailonwy. Du behöver inte beskydda Nawe från oss. Vi vill henne inget ont och finns ingen avsikt att skada henne. Eller er heller för den delen. Men du har rätt i att han kommer skapa oss mer problem någon gång. Som om det inte har skett förut…”

Sen vrider han blicken mot Nawe och medan han ser något fundersam ut. Han förblir tyst en liten stund innan han tömmer stopet helt och ser lite frågande på Ailonwy.
    “Jag tror valpen där inte helt förstår vad någon av oss är… Borde vi berätta i ett avskilt rum eller kommer det skrämma henne tror du?” Han ser nästan lite utmanande och roat på Ailonwy innan han kvickt, väldigt kvickt sträcker ut handen och rufsar om Nawes hår kort innan ett finger vidrör hennes ena öra väldigt kort.
    “Är det säkert du vill veta vem det är som bits mer än mig? En bättre plats är bland inte så mycket folk för det kan…skapa lite oroliga känslor kan vi säga?” Det var ändå tydligt han uppskattade och på nått sätt ändå uppmuntrade Nawe’s nyfikenhet.

• Rollspelare

Hur kunde Nawe vara så oförsiktig? Fast hon hade ju henne där som höll henne skyddad ifall det skulle hända något, inte för att hon trodde att något skulle hända, ännu i alla fall. Vem visste vad som skulle ske om den där arroganta dök upp igen? Ailonwy hade svårt för sådana personligheter, kanske för att hon växt upp med vampyrerna som var ganska arroganta i sig själva. Sen att vara liten och inte kunna försvara sig hade nog gjort att hon hade desto svårare för det.
    “Hon är snarare en kattunge än en valp” sade hon med ett leende och sneglade mot Nawe, såg hur mannen sträckte sig fram och rufsade om i hennes hår och vidrörde det mjuka örat kort. Hon själv satt kvar, stilla som en staty nästan förutom den inövade gesten så det såg ut som att hon andades.
    “För allas trevnad.. bör vi inte stänga in henne i ett rum om hon kommer känna sig hotad, så antingen här bland nyfikna öron eller kanske utanför?” gav hon som förslag innan hon kikade ut genom ett av fönstren. Det var ett tag kvar innan solen skulle gå upp så hon kunde fortfarande vistas utomhus.
    “Men mest rättvist är väl att fråga Nawe?” tillade hon sedan och såg på den kortare kvinnan.

• Rollspelare

Nawe kunde inte låta bli att le brett vid Brands ord om att hon inte behövde bli försvarad. Nog behövde hon säkert inte det, hon själv visste inte vad dem var och även om de försökte förklara skulle hon säkert inte tro sina öron.
    Öron som blev anfallna av en hand som får henne att sneglade på Brand men hon gjorde inget som för att slå bort hans hand utan hon ger ifrån sig ett spinnande. Verkade inte som om att hon verkade ens bry sig om att folk glor på henne då hon var sällan en som fick sådan här god uppmärksamhet.

-“Jag.. kan tänka mig.. gå in privat om ni önskar det..” För hon var inte rädd, nej inte det minsta! Och instängd kunde man bli även om man var utomhus. Så nu satt hon där och kom att känna hur handen lämnade huvudet hennes och hon tippade huvudet åt andra hållet som fick det att vila mot Ailonwys axel.
    -“Jag vill veta vad ni är..” Viskar hon fram, och vilade huvudet mot hennes axel. Och visst var det menat till de tu, speciellt som hennes ton var låg.
    Hennes hand vilade alldeles på Ailonwys lår så länge som den inte togs bort därifrån. Hon höjde hakan, nosade på henne och försökte väl bli klokare på alla dofter som omgav Ailonwy, för Brand luktade mer byracka än något annat!
    -“Absolut ingen valp, en kattunge.. så liten är jag inte..” Hon ger ifrån sig en road fnysning.

• Rollspelare

“En kattunge…det är inte helt lika lätt att säga som valp och jag ska hälsa poängen går fram ändå. Men jag kan väl säga ett rum är bättre…Då vissa saker kanske behöver visas och inte bara berättas om.” Han flinar lite mot Ailonwy innan han roat lägger till.
    “Men kanske blir jag då också attackerad av era händer som kattungen blivit.” Med de orden reser han sig från stolen och lutar händerna lite mot bordet efter Nawes ord om att hon kan tänka sig gå in privat. Enligt honom var det kanske bäst även om det som vampyren sagt kunde vara bra ute också. Han sneglade ner mot sin hand som rört vid Nawe’s päls och öra.

“Jag kommer ordna ett rum men sen får ni avgöra om det är dit vi går eller om vi går ut.” Han blinkar mot dem båda med ena ögat innan han klev bort från bordet för att söka sig till en av tjänstefolket. Efter en liten kort diskussion och ett utbyte av några mynt försvann denne iväg bakom bardisken och återkom med en nyckel som han gav Brand. Han nickade innan han vände stegen tillbaka till bordet och de två.
    “Så vad säger ni? Följa bjässen till rummet eller ska han följa er ut?”

• Rollspelare

Att Nawes hand låg mot hennes låg hade hon lagt märket till men inte flyttat bort den, hon hade saknat värmen från närhet. Det var sällan någon ville vara i närheten av henne när de listat ut vad hon var för något. Men kanske var Nawe annorlunda? När denne lutade sig mot hennes axel så såg hon ner mot den kortare och log svagt, blicken sökte sig ner till halsen. Huden så mjuk, inbjudande. Men hon stålsatte sig, istället såg hon upp mot Brand som talade. Ailonwy nickade ååt hans ord, såg lite efter honom när han försvann och skulle precis säga något till Nawe när Brand kom tillbaka. Självklart hade hon hört stegen som närmat sig, men han hade tagit större steg än hon räknat med så hon förblev tyst.
    Ailonwy reste sig upp, lyfte sedan enkelt upp Nawe och ställde henne på marken utan bekymmer, intill sig.
    “Vi följer väl med bjässen?” flinade hon roat mot mannen, tyckte mer om Brand än dennes andra personlighet. Det var dock inget hon sade högt.
    När mannen visade vägen till rummet så följde hon med, med ena handen över Nawes axlar. Det hela såg nog väldigt suspekt ut, men det brydde hon sig inte om. Ailonwy gick med elegans och precision, nästan som om hon dansade till sensuell musik där hon rörde sig fram över golvet. Detta faktiskt omedvetet.

• Rollspelare

Nawe, hon var ingen som var rädd för något egentligen! För att hon hade inte tänkt sig att det kunde finnas någon sorts terror i världen som kunde bita sig in i henne psyke.

Hon gav ifrån sig en liten suck, märkte inte av hur Ailonwy tittade på henne. Men hon gav ifrån sig ett roat läte när hon plockades upp av kvinnan med sådan lätthet att hon inte förstod det hela som händer. Men hon gjorde då Bjässe och kvinnan sällskap i gången mot rummet.

Visst gick hon med grace och en smidighet men så var det kanske att hon efterapade Ailonwys steg och märkte då hur hon själv är en aning kort nog nära ett huvud kortare än kvinnan intill och mannen såg ju jättelik ut!

Studerade hans ryggtavla på väg mot rummet och smög en arm om kroppen på Ailonwy. Gav ifrån sig ett nöjt ljud, svansen svajade bakom henne ovanligt att den visades upp och inte gömde i klädseln, så halva baken syntes ju just nu!

-“Är han inte.. väldigt stor..?” Viskade hon fram till sällskapet intill. Lyfte hakan lite och nosade henne där på halsen, retsamt under örat.

• Rollspelare

Brand stannar vid en dörr mot bortre delen av huset och använder nyckeln för att låsa upp dörren innan han resolut kliver in i vad som är ett enkelt rum. Det finns ett litet fönster ut mot vad som verkar vara en gränd, en säng bred nog för två om så skulle vara, ett enkelt bord och en pall vid bordet. Ingen direkt plats att hänga av sig kläder eller saker så han drar av sig den mantel med päls han haft på sig och kastar den på bordet innan han ställer sig bredvid fönstret och vänder sig om för att se om de skulle kliva in. För han hade hört hur de följde efter honom. Han blundar lite och andas in djupt genom näsan som för att lägga deras dofter på minnen. Men det resulterar i att han ler och slickar sig lite om läpparna innan han öppnar ögonen.

“Jag hoppas du menar min längd och inte så mycket annat?” Brand ser på Nawe och ler roat medan han lugnt väntar på att de ska kliva in i rummet.
    “Sen kan ni stänga dörren om ni vill vara så snälla. Jag tänker att lite hemligheter kan man få ha för de som är där ute iallafall? Eller kanske vill Ailowny avslöja mig inför alla?” Det är en retsam ton i rösten medan han ser mot henne.

Viewing 9 posts - 21 through 29 (of 29 total)

You must be logged in to reply to this topic.

A password will be emailed to you.