Post has published by skuggflamma
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 68 total)
  • Rollspelare

Aine

“Jag kommer aldrig bli så avslappnad som Me’erfolk är i vattnet.” konstaterade hon när han påverkade att hon var spänd. Det här var inte hennes element, kände sig något utsatt (trots talismanen). “Men det är en sak jag tänkt på…” Där efter följer en längre tystnad.

Ända sedan jag rörde vid sfären.” Hon var bekymrad. “Vad skulle hända om sfären brast.. försvann?” Om sfären skulle falla bara för att någon mixtrade med den.. hur många skulle dö? Aine sneglar ner mot staden nedanför dem.

“Jag kommer behöva rapportera det där, det jag kände… till högre instanser..” Trots att tredje ögats medlemmar var hemliga, så var det ändå en välkänd organisation över världen. Det hon sa var sant, hon skulle rapportera allting – bara det att hon inte var en bekymrad student. “Det skulle underlätta om du berättade vad du visste. För du vet något och.. jag menar bara, det är inte min rektor jag ska rapportera till. ” Hon anade att han inte ville ha Tredje Ögat utanför sin dörr. Hon strök med sina händer upp längs hans armar och axlar, vidare ner över hans nyckelben och bringa under tiden som hon pratade om hans kropp. Hennes hand stannar vid hans höft. “De kommer se att du alternerat din kropp med blodsmagi och de …” En besvärad suck. “.. du vet. “ Visar ingen nåd mot någon maleficar. Hon lyfte blicken från hans kropp för att betrakta hans ögon. Väntade in hans reaktion… skulle han bli arg? Rädd? Hennes hand gled ner över en bläckfiskarm och lyfte upp den mellan sina båda händer. Höll den ömt, som om de vore av glas och klappade den med lugnande rörelser, men också utforskande. Nyfiket. “Du har väl inte… något göra med det som influerat sfären?” Hon såg orolig ut och verkade leta efter svar i hans ögon.  Snälla, säg att du inte har haft något att göra med sfären… Aine tyckte om Wreax och kunde hålla organisationen borta från honom. Men då behövde hon veta det han visste eller åtminstone trodde att han visste.

• Grundare

Wreax

Jag förstår det, Aine… Och jag väntar mig inte att du skulle vänja dig direkt. Havet är skrämmande för många. Överväldigande.” sade han, och rörde henne med lugnande händer.

Wreax såg på Aines bekymrade min. “Sfären skyddar främst folk som vistas i Antrophelia. Me’erfolket skulle bestå. Däremot skulle alla andra som inte har det halsband du har dö. Och i Antrophelia har det utnyttjats strukturer som är hållbara på land men skulle rasa av trycket. Men de viktigaste delarna av staden skulle också överleva.” Wreax talade pragmatiskt om saken, och han tänkte att han kunde lugna hennes bekymmer med att få henne att inse att skadorna skulle vara mindre än hon kanske väntat. “Det att Antrophelia skulle bli som en stad likt våra andra skulle ha större sociala konsekvenser än problem gällande säkerhet och hälsa.”

Han studerade Aines blick. Det var som att ett skynke hade fällts mellan dem. Wreax visste att det skulle ske förr eller senare. De hade varit avhållsamma om detaljer om sig själva. “Aine, jag vet att du tillhör Tredje Ögat. Du behöver inte täcka det. Jag hade mina aningar.” Det han sade var allra främst en bluff. Men Wreax hade varit mycket skicklig med denna teknik tidigare – att få människor att medge saker som han enbart härlett, men inte vetat för att vara konkret sanning. Det fanns någon som Aine påminde Wreax om: Den högra handen i hans organisation, Naera, som var en efterlyst före detta aspektor. Hon var inte i Me’erisia för tillfället, men om Aine hade sett Wreax med Naera skulle hon inte någonsin ha talat, utan förmodligen börjat en tyst dans av besvärjelser mellan henne och Naera.  Men istället var de nu ute i havet tillsammans, och Wreax log vänligt och tålamodigt till henne utan att ändra mycket av sitt sätt att vara med henne.

Hans ton var lugn och behärskad. “Jag vet att mina förmågor inte är tillåtna. Men jag strävar endast till att använda dem för gott. Och det inkluderar inte att mixtra med sfärer…”

Men, hon hade frågat om vad han visste om det hela gällande sfären. “… Och då det gäller sfären så skulle jag säga att drottningen ändast skulle tillåta sig själv mixtra med sfären. Kanske din väg leder till palatset efter att jag lämnat Antrophelia?” Han var beredd på att hon skulle ställa fler frågor, men han valde att börja litet.

Hans leende blev större och han närmade sig henne. “Men, det glädjer mig att du är orolig för min kropps skull. Jag skulle föredra att ingen annan magiker studerar den lika nära som du har gjort.” Han flinade retsamt till Aine.

• Rollspelare

Aine

‘Jag vet att du tillhör tredje ögat’ Aine brast i skratt och skakade på huvudet. “Du ljuger, du vet ingenting, men om du vill kan jag lära dig att ljuga bättre. Så att såna som oss inte upptäcker det.” flinar hon. Hoppades att ett litet “oss” räckte för att bekräfta att han gjort en lyckosam gissning. Det var ju förvisso enkelt och en man som Wreax skulle kunna lätt anpassa sig efter de tips hon skulle kunna ge honom om lögner sen. “Men med det sagt, trots att du slänger ur sig påståenden som du inte har någon aning om, att du ljuger mig rakt upp i ansiktet.. som ett tecken på min tillit till dig, så kommer jag låta dig få behålla minnet av ikväll.” Det hängde inget “men” i luften, hon hoppades att han inte skulle göra henne besviken.

Hon släppte hans bläckfisklem och vred på sin handled, vek upp ärmen en aningen för att visa sin handled. Snart uppenbarades en tatuering som inte synts innan. Den skimrade som pärlemor, insidan av ett snäckskal och glödde i ett varmt (såklart magiskt) sken. Tredje Ögat hade märkt henne och hade koll på henne. “Det som har hänt i Me’eriska den sista tiden har ekat över världen…” och såklart behövde det undersökas. “Den närvaron som kunnat skicka sådana kraftvågor ut över Talanrien är farlig. Vattnet kanske inte skulle göra större skada på folket här, men om du tänker efter, Wreax. Så är vatten är inte den enda kraften som flödar och rör sig runt den här staden. Så jag frågar igen, vad skulle hända om Sfären förstördes? Vad tror du?”  Men ordet farlig kändes inte stort nog. Det var för litet för att egentligen beskriva allvaret. Det gjorde henne irriterad. Hon ville att han skulle förstå att om de krafter, vars efterskall de känt på ytan släpptes lösa skulle inte “farlig” kunna beskriva katastrofen. Aine påmindes själv om skelettpesten i Tharmad, om ödeläggelsen i Loradon och om den förstörelse hon orsakat själv i Iserion… Undrar om marken fortfarande var infertil? 

Han antydde att drottningen skulle ha något att göra med sfären. Det räckte för henne, han behövde inte säga något mer än att han inte haft att göra med sfären och att hon borde söka sig till slottet. Isra var inte känd att besitta en stor magisk begåvning, troligen hade hon tagit hjälp – från oväntat håll. Aine ville berätta för honom att ingen skulle studera hans kropp, de skulle förstöra den. Hon öppnade munnen för att varna honom, men teg när han närmade sig henne. Han flinade retsamt och det tog udden av allvaret en stund, hon kunde inte låta bli att flina tillbaka.

• Grundare

Wreax

Han var något häpen över den plötsliga animositet som plötsligt bildats då hon reagerade på det han sagt. Han var inte dock synligt häpen utåt på ett märkbart sätt. Hans tonläge var inte det heller, då han tog fasta på det hon sade om att låta honom behålla sitt minne. “Skulle du kunna vara så ond att du tvingade mig glömma hur du kysst mig?” sade han med självsäker ton och ett busigt leende.

Du har självklart rätt, jag tolkade mer konkret bara på sfärens upphörande. Magiska effekter skulle givetvis vara annat…” Han verkade inte i sitt sätt att tala alls så intresserad i vad som kunde ske till Antrophelia jämfört med hur intresserad han var av Aine. Hans händer rörde hennes kinder och han var igen så nära intill henne som de var då de åt middag tillsammans kvällen före. “…Men jag kom inte hit för att tala om sfärer och förödelse. Det må vara att jag slänger påståenden omkring utan att veta mycket. Men en sak vet jag.”

Hans bläckfisklämmar närmade sig henne. “Även om jag inte är magiker vill jag studera din kropp på mitt eget vis.”  De blåa ljusena omkring i havet lyste upp hans mörka ansikte och reflekterade i hans olikfärgade ögon som tittade djupt in i hennes.

• Rollspelare

Aine

Hans “Skulle du kunna vara så ond att du tvingade mig glömma hur du kysst mig?” bemöts av en (överspelad) nonchalant axelryckning och pillemariskt leende. “Mjaa… Vem vet vad du inte minns från igår?” retades hon. Aine förstod att han var ointresserad av samtalsämnet om ond bråd död, speciellt eftersom han tagit med henne hit. Det var knappast någon baktanke att föra såna samtal då. Men det var hennes ärende här och det var svårt för henne att släppa det. Men hon kunde tillåta sig en stund av distraktion..

När han la händerna på hennes kinder, la hon sina händer på hans armbågar och strök upp längs hans armar med lena fingertoppar. Aine sneglade ner mot hans bläckfisklemmar, hade inte riktigt förstått om han använde de som ben eller armar ännu. Hans prat om att studera hennes kropp fick henne att höja lite smått på ett ögonbryn. Han såg på henne med hungrig blick, som om han ville äta henne till middag. Aine grep tag i hans haka och höll honom stadigt så, när hon kysste honom, djupare och intensivare än tidigt. Hans märkliga underkropp var både skrämmande, magnifikt, vidunderligt och hon kände hur hjärtat började slå hårdare och snabbare i bröstet. De långa, kraftfulla tentaklerna gav ett ganska maskulint intryck, som om de representerade handlingskraft, kompetens och en vilja att ta för sig.

• Grundare

Wreax

Hennes kyssar fick honom att andas djupare, intensivare. Han förde sina händer igenom hennes rödbruna hår tills han nådde kragen till hennes midjekorta jacka. Han tog jackan och släppte den, varefter han lät klädesplagget sjunka långsamt i vattnet mot sfären nedanför. “Jag ersätter jackan åt dig..” viskade han i hennes öra medan hans händer vandrade kring hennes kropp. “…Och de andra plaggen du inte nu behöver…”. Efter det andra han viskat skrattade han lätt och lömskt med en upphetsad utandning.

Två av hans bläckfiskarmar slingrade sig kring hennes ben, medan en tredje höll ett stadigt grepp kring hennes midja. Armarna var varma, på samma sätt som en människas kropp hade varit intill en annans. De knähöga läderskinnstövlar drog han av med lediga bläckfiskarmar som fick stadiga grepp kring dem. De svävade långsamt efter jackan som han tidigare släppt. Om den inte redan hade gjort det, så skulle jackan förmodligen falla igenom sfären ner på ett hustak eller på gatan i Antrophelia, och väcka häpnad ifall någon var där för att vittna det, eller värre ifall den skulle landa på någon. Men det var sista saken som kunde tänkas vara i tankarna på Wreax. Nej, varken jackan eller stövlarna tänkte han inte alls på. Aine hade hans fulla uppmärksamhet. De blåa ögonen, och kroppen som enbart tanken av fick honom i en extas…

Deras övre kroppar var tätt intill varandra, och deras händer fortfarande fria. Med beslutsamma grepp tog han i hennes händer, och förde dem bakom hennes huvud. Hans grepp om henne med sin kropp var absolut. Då hennes händer väl var bakom hennes huvud kysste han hennes hals intensivt, tog i hennes spända byxor och knäppte upp dem. Sen började han klä av dem från henne, med både sina händer och armarna som hade greppet kring hennes ben.

• Rollspelare

Aine

När han började knäppa upp jackan, var hon medgörlig och hjälpte till att kränga den av sig. När han började prata om plaggen så “Sssh..!” :ade hon honom. Inget som Aine ville fundera på nu. Om Wreax hade några kläder kvar på sig efter att han skiftat, skulle hennes händer snabbt och ivrigt frigöra honom från plaggen. Hennes lustcentrum var nu så uppspelt av hans smekningar att det tystade allt annat resonerande.

Hon kände ett antal tentakler ringlade sig upp längs hennes ben. Tentakeln runt hennes midja letade sig in under den tunna, lösa silkesskjortan och dess sugkoppar sög sig fast mot hennes hud. Bläckfisklemmens grepp var mjukt, men stadigt och starkt. Beröringen kändes inte alls obehaglig, hon fann den tvärtom faktiskt. Det var nästen som att bli kysst på magen av en ivrig älskare. Nu hade en annan tentakeln slingrat sig om vaden och hon kände hur den drog i stöveln, snart var hennes fötter också befriade. Vart hennes kläder hamnade var ett senare problem, hon tänkte knappt på det. Han drog i hennes armar, men inte hårt. Det var ett fredligt men bestämt grepp som förde hennes händer bakom hennes huvud. Hennes hjärta dunkade hårt i bröstet och fick henne att känna sig vimmelkantig. Vad kunde en älskare med tio armar göra? Aine rös av välbehag när tentakeln från midjan började vandra upp över revbenen, till hennes bröst.

Hon vickade lite på låren, för att underlätta för honom att ta av hennes benkläder. Hon ägde en behaglig kropp, med långa, välsvarvade ben, en slank midja och en skaplig byst och så det långa, kastanjebruna håret som nu virvlade runt i vattnet. Trots att hans anatomi var så radikalt annorlunda än hennes egen, så tyckte hon att han var mycket vacker. Hon flyttade mig närmare Wreax och la huvudet på sne när hans kyssar vandrade ner över hennes hals. Några övriga tentakler sträcktes fram och började slingra sig om hennes överkropp. Hon kved av åtrå och luftbubblorna virvlade häftigare på sin färd uppåt när hon började andas stönande. Hon var helt omsnärjd av hans lemmar och deras smekande och sugande fick det att kännas som hon blev kysst över hela kroppen av tusen passionerade män samtidigt. Aine hade förlorat all kontroll och var helt utlämnad åt mannen, som girigt tog för sig av henne.  Känslan att hänga hjälplös i ett antal lemmar som tillhörde Wreax och känna dem strama åt om hennes kropp i takt med hans upphetsning var något av det mest upphetsande hon nånsin hade varit med om. Hon skälvde, skakade av lusta efter alla tentakler som hade gnidit sig mot hennes långa ben, rumpa och bröst.

• Grundare

Wreax

Vattnet hade annars gjort det svårt för dem att hålla sina kroppar mot varandra, men Wreax armar hade ett fullkomligt grepp kring Aine så att hon aldrig skulle sväva iväg från honom i det enorma havet. Hans grepp var beslutsamt, och hans sinne var i den gemensamma drömvärld de hade skapat för att vara med varandra i.

För varje del av hennes kropp där det fanns nerver att stimulera hade han ett grepp som masserade henne. Hans mänskliga händer vandrade längs hennes rygg, tills hans händer slet av hennes silkesskjorta, och den andra av dem tog ett stadigt tag i hennes bröst. Hans andra armar förde hennes ben åt var sin sida medan han närmade sig henne. Hans lediga hand tog i hennes nacke medan han förde sig in i henne. Hennes värme var berusande och beroendeframkallande. Hans hjärta bultade hårt och intensivt.

Sen förde hans armar hennes ben så att hennes knän var mot hennes bröstkorg, och hans händer tog i hennes vrister. Resten av armarna hittade sin väg omkring hennes kropp, och höll hennes händer kvar bakom hennes huvud medan han penetrerade henne. Att få göra precis det han ville med henne var en känsla som fyllde hans tankar med iver och lust. Han tog sig närmare in och hans panna mötte hennes. Han njöt av att på nära håll höra hennes stönande som ekade i hans själ. Han kände hur hennes kropp darrade och rentav skakade av njutning. Sen tog hans händer ett stadigt grepp om hennes rygg för att ge henne sitt allt.

• Rollspelare

Aine

Han verkade nå alla hennes kropps skrymslen och ingen nerv gick orörd. Uppfylld av brinnande lust som hon var ägnade hon ingen tanke åt hur utsatta de egentligen var, där de flöt omkring nästan helt tyngdlösa. Talismanen dunsade regelbundet mot hennes bröstkorg, men verkade hänga säkert kvar runt hennes hals. Inte för att det i stunden spelade någon roll, skulle hon drunkna nu skulle det vara värt det. Hon nafsade honom löst i underläppen när han lutade sin panna mot hennes. Hon jämrade sig högt och kände hur hennes underliv drog sig samman allt mer om runt honom. Extasen skakade om henne tills hon förlorade allt grepp om tid och rum. Det gick inte att hejda, i våg efter våg av njutning, och hon förlorade all kontakt med verkligheten. Allt som fanns var hennes upphetsning och hennes njutning och hennes kropp, och vore det inte för hans starka grepp skulle hennes kropp okontrollerat kastas av och an i njutningens grepp.

• Grundare

Wreax

Hans andetag blev ytligare då han tryckte sig in i henne med hårda tag. Han kände hur hon spände sig kring honom och hur hon vred sig av sin kropps skakningar som i det här laget var totalt utanför hennes kontroll.  Varje muskel i hans kropp spände sig av ren instinkt. Han var så långt i henne han kunde. Sen tog känslan över honom. Han höll i hennes rygg som om det vore hans sista förankring till verkligheten, och sen kom vågen av extas som tog honom ur den.

Hela hans kropp pulserade häftigt. Hennes underliv hade ett spänt grepp omkring honom, som han blev kvar i för en stund som kändes som en kort evighet. Han tog djupa andetag, och lutade sin panna mot hennes medan han blundade. Hans grepp om henne med sina armar blev lättare för att låta hennes kropp andas. Han andades tungt medan han långsamt drog sig ur henne. Sakta öppnade han sina ögon, och åter mötte hans röda och lila ögon hennes blåa ögon som hade förtrollat honom ända sen hon första gången tittat honom rakt i hans.

Med sina händer fortfarande omkring henne i ett ömt grepp kysste han henne. Han betraktade noga hennes vackra ljusa hud, hennes ögon, hennes rödbruna hår. Han yttrade hennes namn, “Aine…”, i en stil som inte var frågande eller skulle fortsätta med en mening. Han sade det som om han enbart ville höra hur hennes namn lät då man sade det högt. Istället för att säga något mera log han bara, och höll i hennes bakhuvud medan han kramade hennes nakna kropp mot sin egen, och de svävade stilla i det mörka havet, där deras kroppar värmde varandra.

• Rollspelare

Aine

När han lossade sitt grepp om henne, sänkte hon sina armar och la dem runt honom, hennes handflator vilade mot hans skulderblad. Hon sträckte ut sina ben igen, prövande vred hon lite på sina fotleder för att väcka liv i sina muskler. Hon mötte hans blick, med halvslutna ögon. Log lite åt honom när han sa hennes namn och drog hans huvud till sig, så det vilade mot hennes axel. Kysste honom mjukt på pannan under tiden som hon flätande in sina ben med hans tentakler och slöt ögonen för att vila en stund. Sådär flöt de runt ett tag, som plankton i havets egna rörelser. Hon öppnade ögonen, fortfarande en aningen dimmig i sinnet betraktade hon de lysande blåa havsvarelserna sväva förbi. “Vi kanske ska … röra oss …tillbaka nu?”  talade hon med en mjuk röst, som om hon egentligen inte ville väcka honom ur hans sega dvala. Även om hon inte skulle klaga på den här kvällen, så längtande hon bort från vattnet. Tills marken kändes fast under hennes fötter och hon inte flöt omkring okontrollerat. Hennes kläder.. Ja, vart var dom? Hon sneglade sig lite omkring, bara för att konstatera att de flutit iväg. Bortom räckhåll, så långt bort att hon inte alls såg dem längre. Det var besvärande, men hon kände ingen större skam eller blygsel över sin kropp. Det enda som var egentligen jobbigt, var att det var en aningen svalt, ja kallt rent av.

• Grundare

Wreax

Hans sinne hade blivit lite sömnigt redan, men han nickade till Aine, log till henne med ögonen slutna medan han sade “Kom hit…” och tog henne närmare för att hålla henne varm medan han började simma neråt, tillbaka mot stället där de hade lämnat sfären. Han ökade farten precis som innan, och simmade med hjälpen av sina blodmagiska förmågor. Färden tillbaka var ungefär lika snabb som den hade varit tidigare.

När de nådde sfären gled han in i sin undervattniska form, men han skiftade precis i tid så att bläckfiskarmarna försvann och hans mer mänskliga fot tog första steget in i staden. Näst tog han hastigt av sig sin långa svarta mantel för att täcka in Aine i den så att hon inte skulle frysa, och uppenbara sin nakna kropp. Det fanns dock ingen att uppenbara den för under denna tid av dygnet på gatorna i Antrophelia, förutom droskans chaufför. Chauffören hade dock somnat på sitt säte i droskan, och vaknade först då han hoppade till av att han upptäckte att de satte sig i droskans baksäte. Droskans färd tillbaka till Den Gyllene Sköldpaddan skulle vara en stund, vilket gav dem en chans att tala innan de skulle åter ta farväl, vilket Wreax inte såg fram emot.

Han kramade henne, och tog av sig ytterligare sin övre jacka som han lade på hennes axlar över manteln som hon fått tidigare, och han gav sidan av hennes huvud en kyss. Sen lade han sin arm omkring henne för att hålla henne nära. Hans röst var okaraktäristiskt mjuk då han talade till henne. “Jag… Har funderat över något. Finns det något sätt som jag kan nå dig, då du är ute i Talanrien och undersöker sfärer?..” Han vände sig mot henne, och även om det han sagt hade lite av ett skämt i sig var han allvarlig. “Du vet… Under de stunder som jag skulle längta efter dig.”

• Rollspelare

Aine

Hon andades ut när hon sjönk ner i droskans säte, hon drog hans mantel tätare runt sig och var tacksam över dess värme som den skänkte. Hon lyssnade på hans mjuka röst och de båda visste troligen svaret på hans fråga, men det kändes ändå inte bra att göra honom besviken. Kunde känna en viss moloken längtan från honom. “Jag är ledsen, Wreax… men det är inte möjligt och det är för farligt för någon av oss.” hennes röst var en aningen hes av trötthet och hon harklade sig lite besvärat av halsens strävhet. De enda som verkade ha den förmågan eller de resurserna att få kontakt med henne oavsett var hon var verkade vara Famulus.

Hon var inte tränad inom astralvandringar eller teleporteringar, det skulle ta lång tid att lära sig och hon hade inte tid för att sätta sig bakom någon skolbänk. Var hon dessutom villig att göra det för en man som hon känt i ett dygn? Visst kunde hon kunna upprätta en telepatisk länk mellan henne och Wreax, men hon var osäker på om det var säkert för henne eller om det ens skulle fungera över stora avstånd. Hon ruskade mentalt på sig, det där var inte något hon ens ville överväga att prioritera. Men framförallt var hon osäker på om hon ens ville att han skulle kunna kontakta henne, närsomhelst. Aine hade inte emot att ha älskare, men föredrog att hålla dem på avstånd och träffa dem på sina villkor.

Hon drog ett djupt andetag och vred sig mot honom, studerade hans olikfärgade ögon en stund och strök hans haka mellan tummen och sitt pekfinger. Det var några sällsynta få som hade familj och samtidigt tjänade Tredje Ögat. Aine hade inte blivit den hon var genom att arbeta för Tredje Ögat, det var för att hon var den hon var som gjorde henne lämplig för det uppdraget. Hon ville inte ha familj, tanken att hennes förmågor skulle gå i arv gjorde henne sorgen och hon skulle aldrig vilja utsätta ett barn för det lidande hon upplevt. Det hon kunde göra var att lindra och mildra de barn som redan fanns ute i världen, vilsna och rädda för sig själva. Återigen ruskade hon åt sina tankar mentalt. Det var helt enkelt inte på bordet att hon skulle slå sig ner till ro och leva med en man… och hon hade svårt att tro att det var något han skulle vilja göra.

“Om det är någon tröst, kommer jag troligen bli kvar i Me’erisia ett bra tag och du vet vart jag bor.” … nå i alla fall just nu. Boendeläget kunde förändras, men han hade väl tillräckligt med kontakter i staden för att kunna hitta henne om han ville? Om nu hon och Zander skulle behöva ta sig in i slottet, hovet, skulle det ta tid. Broar av tillit byggdes inte på en natt.

• Grundare

Wreax

Givetvis visste han redan att få kontakt med  henne skulle vara rentav omöjligt. Konfliktladdade tankar svepte igenom honom. Givetvis var han en man med mycket på sina axlar. En fru och barn var inte något som han heller någonsin övervägt. Det skulle vara ett sätt för honom att göra sig sårbar – något ytterligare som hans fiender skulle kunna hota för att nå honom. Nej, om han kunde låta bli det så skulle han inte slå sig ner så länge han höll på med det han gjorde. För riskabelt. Han ville inte heller dra med Aine i allt det han var inblandad i. De hade inte känt varandra tillräckligt länge för att han skulle göra det. Men kanske nån gång tillräckligt länge i framtiden, då det var dags att lämna allt annat bakom sig?…

Hans hand vandrade längs med hennes arm och han betraktade hennes ögon. Han visste att han skulle längta efter dem allra mest, samt hennes hår som vilade mot hans bröstkorg, och hennes läppar. “Det är kanske bäst så, att jag inte tar kontakt med dig. Jag skulle inte vilja att du hamnar i problem med att uppge var du är och när.”, sade han med en något apatisk röst. Han dolde mycket av vad han kände. “Jag vet inte när jag återvänder. Det kan ta mycket tid, och det är många hjul i rörelse nu. Det är möjligt att jag måste resa till Celeras åter igen…”

En så lång resa skulle ta månader i ända, och vem vet var hon då skulle vara då han någon dag återvände. Han betraktade hennes ögon med sin nästan halvslutna blick. “…Men… Om du vill få kontakt med mig så har jag mina undersåtar på flera håll. De kan alltid förmedla meddelanden till mig på kort varsel. I Den Gyllene Sköldpaddan kan du tala till värdshusägaren.”  

Han smekte hennes hår och kysste henne. Sen kramade han henne med ömhet. “Jag önskar att jag en dag kan visa dig var jag bor här i Antrophelia, eller min familjs borg på ön Neurotar, men det får nog vänta till en annan gång.” Sen tittade han henne åter i ögonen. “Aine.. Jag hoppas att du är försiktig tills dess. I allt det du har i avsikt att göra.”

• Rollspelare

Aine

Hon blev överraskad av hans ömhet och besvarade hans kram, la händerna mot hans skuldror och tryckte honom mjukt mot sig. Aine log åt det han sa om vad han ville visa henne. “En annan gång, Wreax… men jag ser fram emot det.”  

Hon ville inte att han skulle vara ledsen, men det fanns många fiskar i havet och hon tvivlade inte på att han skulle möta någon annan en dag, som skulle göra honom lycklig. Aine log mot honom. “Oroa dig inte för mig, det kommer bara göra din uppmärksamhet grumlig och du kan missa något viktigt som står framför dig.” Dels visste han ingenting om hennes kapacitet och dels hade hon snart Zander här. Om Wreax visste vad hon var förmögen till, skulle han snarare oroa sig för alla andra i den här staden. “och vi jobbar sällan ensamma…” sa hon, för att förhoppningsvis begrava hans oro för henne. Bättre att han fokuserade på de så kallade hjul han satt i rullning och sin egna säkerhet. Skulle han låta sina tankar vandra, skulle han bli ouppmärksam. Kanske borde hon, för hans egna bästa, ta bort minnet från ikväll.. ? Det vore kanske säkrast för dem båda två...  Nå, hon hade en stund att fundera på det, det var en bit kvar till värdshuset.

“När vet du om du måste resa till Celeras?” Nog allt hade hon uppfattat det osäkra i “det är möjligt att jag måste resa…”  och kanske skulle de hinnas träffas en gång till innan han reste?

• Grundare

Wreax

Han log och sade till henne “Självklart. Och du har rätt. Det finns mycket att uppmärksamma. Men det är få saker som jag inte märker. Du ska inte heller vara orolig för min skull.” Han lutade tillbaka i sätet och hade ett självsäkert leende med armen kring henne.

Wreax gjorde en kort fundersam min, men han besvarade hennes fråga snabbt. “Det beror allra främst på hur mina undersåtar kan hantera sig. Om de klarar av sitt uppdrag behöver jag resa senare, men om de inte gör det krävs åtgärder. Jag reser dock i slutet av veckan till Kaldrland, på Sardag morgon.”

Med tanke på att det var de första timmarna av Eresdag hade han lite på en dag innan han skulle resa. “Det finns en del att förbereda, men kan jag hälsa på dig ännu kommande kväll innan jag reser, för att säga farväl?”

• Rollspelare

Aine

Hon funderade på om hon orkade säga farväl till honom två gånger, helst av allt ville hon inte att han skulle lämna henne ikväll ens. “… kanske finns det tid för dig att äta frukost imorgon?” flinar hon och kisar nyfiket frågande på honom. Han verkade ha mycket att göra, men hon skulle inte ha något emot hans sällskap i sin säng i natt. “… jag menar.. du behöver inte gå någonstans i natt…” Eller ja, vad visste hon, kanske han inte alls behövde sömn? Eller så hade han mer skumma affärer som han ville ta hand om i de mer skumma timmarna?

• Grundare

Wreax

Han vände sig mot Aine och tittade henne i ögonen då han lyssnade på hennes förslag. Han hade inte föreslagit det själv, för att inte verka alltför ivrig i att bjuda sig själv in, men nu när hon erbjöd för honom att stanna med henne så tvekade han inte en sekund. Han hade ingen lust att gå hem där hans far, som han inte var på god fot med, skulle vara betydligt mera trist sällskap. Och så bråttom hade han ändå inte – det fanns inget som inte kunde vänta tills förmiddagen.

Hmm…” sade han och närmade sig henne lite, med ett leende som låtsades försöka vara allvarligt och fundersamt. “Frukost låter väldigt lockande…”, sade han med en aningen retsam ton, som om det verkligen var frukosten som han var lockad av. Han brast i ett lömskt skratt, och tog i hennes haka medan han tittade henne i ögonen med en förförande blick.

Han kysste hennes läppar mjukt med små retsamma kyssar. Sen vände han hennes huvud med handen som han höll i hakan med och viskade i hennes öra. “Jag behöver inte alla mina armar för att tillfredsställa dig.”  Hans blick blev mera menande.  Droskan började sakta in då den närmade sig Den Gyllene Sköldpaddan, och han behöll ögonkontakten för en stund innan han hjälpte henne ta sig ner ur droskan då manteln inte var det smidigaste plagget att röra sig omkring i. Hon hade givetvis hans jacka ytterligare ovanpå manteln, men han ville inte att några pinsamma misstag skulle ske. När de väl hade klivit av droskan log han till henne, som om han inte nyss sagt något tankeväckande.

• Rollspelare

Aine

Hon fnös lite åt honom, åt hans sätt att spela svår och upptagen. Hans sluga, suggestiv blick tillsammans med hans skratt, fick henne att småflina fånigt. Hon mötte hans blick, vars hunger fick det att suga till i mellangärdet och hennes blick flammade upp i lidelse. De kyssar som han gav henne var korta och lämnade henne suktande efter mer. Ville frossa i en lång, vanvettig kyss. Hon var precis på väg att lägga sin händer om hans huvud – för att hålla kvar honom där, men han hann före med att greppa hennes haka och vinklade bort hennes huvud. Och hon lät Wreax göra så, Aine var bara följsam och medgörlig i rörelserna. Men hennes blod rann glödande hett i hennes ådror. Hans röst och det han sa till henne fick henne att rysa till av vällust. Vem, av kött och blod kunde motstå en sån förtrollning?! Inte Aine i alla fall. Hon hann inte ens fängsla honom med sina armar i deras slingrande grepp för plötsligt stannade ekipaget framför värdshuset och hon lyftes varsamhet ned från droskan.

Med sin ljusa hand drog hon ihop plaggen som hon hade svept runt sin kropp, men mellan gliporna skymtades brösten, fasta och runda. Ingen av dem sa något. Hans leende var betydligt mer oskyldigt än vad han nyss varit. Hennes glansiga ögon skvallrade om en tillbakahållen lust. Hon knuffade retsamt till honom med armbågen när hon passerade honom, på väg mot dörren. Aine tog trapporna med lätta tassande steg, snabbt var hon över tröskeln och förbi de närmaste borden. Styrde sina steg raka vägen mot trappan till övervåningen. Vid den här timman var det inte speciellt mycket gäster i värdshuset och pigan som halvsov bakom disken vaknade knappt när de steg in i skänkrummet. Hon la handen på dörrhandtaget till sitt rum och tryckte upp dörren. Det såg ut som när hon lämnat det.

Det var en ganska stor våning och de klev direkt in i en kammare där det fanns en stor eldstad, sittplatser intill den, ett skrivbord och ett klädskåp. På ena sidan rummet fanns en dörr, stängd och låst. På andra stod dörren öppen in till en liten sovkammare. I princip fick bara sängen och ett litet sängbord plats därinne. Det fanns inte till syntes mycket av hennes ägodelar framme, en kappa hängde på en krok innanför dörren och såklart breven, pappren på skrivbordet. När hon tagit steget över tröskeln, vände hon sig mot honom och drog honom intill sig, pressade sina läppar mot hans purpurfärgade mun i en ljuv kyss. Hon la sina händer på stället där låren och ryggen möts, drog honom ännu närmare sig.

• Grundare

Wreax

Hans blick följde Aine medan hon gick förbi honom med ögon som sade mer än nog för honom att veta hur mycket hon ville ha hans sällskap den natten. Hans ögon sneglade mot glipan vid hennes bröst som fick hans puls att gå i övervarv. Knuffen hon gav fick honom att le större och ännu lömskare än tidigt. Hans fasad av att låtsas att det inte var en intensiv, glödande energi i luften mellan dem föll med den knuffen. Han gick efter henne då han snabbt nickat till chauffören som beordrade hästarna att dra droskan vidare längs med gatan tills den försvann i Antrophelias natt. Wreax ögon följde Aines feminina form som tog sig med lätta steg upp för trapporna medan han följde henne in i hennes rum.

Han kastade blickar omkring sig då de kommit in i hennes rum på värdshuset, på elden som brann i eldstaden för att värma utrymmen för natten, på stolarna vid den, på skrivbordet och klädskåpet. Men hans blick fixerade sig på Aine då hon vände sig mot honom, och utan att se bakom sig stängde han dörren och närmade sig henne, varpå hon drog honom nära för att kyssa honom.

Då hon tog i honom med sina händer kunde han inte längre kontrollera sin lust. Han fällde av manteln och jackan som hon hade på sig för att uppenbara hennes kropp och började kyssa henne med vansinnig hunger. Han lyfte henne från golvet i sin famn så att hennes långa vackra ben lindade sig kring hans midja, varpå han bar henne till skrivbordet och satte ner henne på det. Han började med att kyssa hennes hals, och fortsatte ner till hennes bröst, och längs hennes kropp neråt. Då han nådde tillräckligt långt ner lyfte han hennes ben på sina axlar, och med vardera benet på sina axlar tillfredsställde han henne med sin tunga, medan hans ena hand tog ett beslutsamt tag kring hennes lår, och den andra sträckte sig upp till hennes bröst.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 68 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.