Talanrien | MarekTemplan | Activity https://talanrien.com/members/marektemplan/activity/ Activity feed for MarekTemplan. Sun, 21 Jun 2026 16:13:41 +0200 https://buddypress.org/?v= en-US 30 hourly 2 334f8abb683b60cdf58d305a01ab99cd MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/3/#post-19254 Thu, 07 Sep 2023 21:53:15 +0200 Gork stornjöt på gräset brevid Galasha. Gork hade lättat på skorna och låta Gorks fötter svalka sig i vinden och i gräset. Gork och Galasha hade ju ändå gått en bra bit, så fötterna, även om Gork inte visade några externa bekymmer, hade Gorks fötter ändå gnagat fram sin vilja att få lite luft. Gork och Galasha låg där i gräset en bra stund.…[Read more]

]]>
0
aea3ab2da3d4201ccdbc33e22dad6db0 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-19136 Tue, 08 Aug 2023 16:31:47 +0200 Gork såg hur Galasha gick mot en glänta vid vägens kant, slängde av sig sin packning och dök ner på gräsmattan på sin rygg och sträckte ut benen på gräset. Var vandringen, eller packningen för tung för Galasha? Gork skulle se till att Gork tog mer packning än Galasha. Ge mig bara lite tid så ska jag starta en eld. – Gork kunde kanske leta re…[Read more]

]]>
0
8134004607a8dbe3acb89cb3fa435041 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-19130 Sun, 06 Aug 2023 17:57:18 +0200 Gork njöt faktiskt. Inte hade Gork trott att Gork skulle ha träffat någon så perfekt som Galasha, och på så kort tid efter att Gork lämnat sin egen klan. Och nu skulle Gork och Galasha bilda sin egen klan, bort från bägges tidigare klaner. Gork var lite smått förtjust i Galasha. Galasha hade ju ändå tillrett ett så smaskigt middagsmums a…[Read more]

]]>
0
c5e49035c3fdcb6a17326e13f993acbb MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-19082 Sat, 29 Jul 2023 20:08:44 +0200 Vi skulle behöva hamna på en väg där många rör sig och där vi kanske kan byta till oss saker. Också lättare att hitta vandrade som kan tänka sig att vara med i en klan. – Ja, det var minsann en bra idé. Byteshandels är Gorks och Galashas viktigaste verktyg för att få till sig de redskap och grejer som de inte kan ta med sig från Galashas’ stuga…[Read more]

]]>
0
7132e4713e8cb5086404c7ae9011b8bf MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-19018 Sun, 23 Jul 2023 20:31:52 +0200 Godmorgon Gork – Galasha hade vaknat och satt upp i halmbädden. Hennes hår brydde sig Gork inte om att var lite ruffsigt, Gork hade ju smekt det halva natten, Gork gillade ju ändå så mycket Galashas lena och sköna hår.

“Godmorgon Galasha”

Gork log tillbaka på Galasha. Hoppas du fick sova gott. Jag sov väldigt bra sen – Ja, de hade varit en l…[Read more]

]]>
0
bbc5ac166e15196ffbbd1426bd62ca86 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18989 Tue, 18 Jul 2023 16:01:28 +0200 Nej det var jag som inte ville riskera att du skulle göra dig illa. Du gjorde inget fel! – Gork var ändå lite missnöjd på sig själv att han inte ingrep tidigare. Gork hade stått bakom dörren och väntat på rätt tillfälle att hjälpa Galasha. Låt oss försöka sova lite till så ger vi oss av från denna hemska plats imorgon. Då hittar vi ett perfekt stä…[Read more]

]]>
0
71933b7f1d53b2485912425a6a7593ff MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18981 Tue, 18 Jul 2023 06:48:13 +0200 Gork fortsatte spänna blicken i orken framför Gork.

“Kom igen grabbar, vi sticker härifrån. Smutsorken har ett monster, som hon säkert har förtrollat” sa orken som stod framför Gork, och drog upp han som legat på marken längst, den som Gork hade kolliderat med in i trädet kröp först på alla fyra och sedan harklade han sig upp på två ben och l…[Read more]

]]>
0
987a637bc8c625bff9a0a90ccae52ee8 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18979 Mon, 17 Jul 2023 19:50:55 +0200 Gork hörde en närkampsstrid mellan Galasha och någon av orkerna, eller alla inblandade. Ett skrik. Det var Galasha. Nej låt bli!!! Jag vill inte! – Nu var Galasha verkligen i knipa. Gork kanske skulle ha gripit in tidigare och inte låtit det gå såhär långt, måtte det inte varit försent, hopppas Galasha inte är blodigt sårad.

Dörren den small frå…[Read more]

]]>
0
b23f937bf0643630a1a3a025d4eeefc5 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18977 Mon, 17 Jul 2023 13:40:58 +0200 Vad har du fått luft ifrån? – Jasså, vet inte alla orker hur enkel anatomi fungerar? Väl klart Galasha har luft i sina lungor, hur skulle Galasha annars kunna andas och vara i liv? Dessa orker var ju inte riktigt de smartaste. Till och med Gork visste hur luft fungerade i mån om andning. Kanske deras föräldrar inte satt dem i korrekt utbild…[Read more]

]]>
0
8a82615a130ab1e649f47c9916f8c193 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18975 Mon, 17 Jul 2023 12:58:53 +0200 Gork hade visst slumrat till när Gork av okänd anledning hörde röster i sina drömmar som inte hörde till, dels var rösterna inte i vad Gork drömt om, vilket ju av andra anledningar var om Galasha och Gork, så att höra andra manliga orkers röster i Gorks dröm var lite förvirrande. Gork gnydde lite i sömnen och vände sig mot Galasha’s håll, vilket g…[Read more]

]]>
0
648485200cf412f30b0a31cf8b12c58d MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/page/2/#post-18973 Mon, 17 Jul 2023 09:00:50 +0200 Gork är för snäll. Du gör mig verkligen lycklig. – Så då hade Gork inte gjort henne illa med sina ord, utan tvärtom, det som Gork såg i hennes ögon var längtan och lycka, inte längre sorg. Hon lyckades få fram ett leende på hennes läppar, som Gork mötte med ett varmt leende.

Gork såg hur hon nickade till svar på hans fråga kring om hon var t…[Read more]

]]>
0
daff9503a4a0d4c6b7b28935b2a8d7e1 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18971 Mon, 17 Jul 2023 07:40:56 +0200 Vid Gorks vidrörande hand på Galashas hand på Gorks huvud, och efter att Gork försäkrat att Galasha inte längre behöver vara orolig eller ensam, för att Gork ju nu tillhör samma klan som henne. Hör Gork ett förtvivlande gråt bakom honom, sen ett huvud, ett ansikte, som borrat sig in i Gorks hår, där gråten dämpats till ett murmlande snyft…[Read more]

]]>
0
4785f69f876ccb3037142429169a1bab MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18969 Sun, 16 Jul 2023 10:32:42 +0200 Gork får väldigt gärna bo här men om Gork önskar en klan är det bättre att hitta en ny plats att bo på. Innan vi söker ny plats kan Gork sova i Galashas säng. – Galasha var smartare än Gork. Det hade Gork inte tänkt på. Gork och Galasha behövde söka reda på en ny plats, där de kan etablera en ny klan. Men om Gork kan sova i Galashas säng, va…[Read more]

]]>
0
6becd109eddf183cf585872dcd9e0bc4 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18966 Sat, 15 Jul 2023 18:24:09 +0200 Vilken stor familj Gork har. Det låter som om ni trivs ihop och har det bra tillsammans. – Ja, Gorks familj var stor, trivs det gjorde väl Gorks familj också, även om gruvboningen var en aning trång med så många som rörde sig där. Gork var av den åsikten, att inte bo i en urholkad gruva mer. Kanske denna stuga kunde vara en början, men kanske kun…[Read more]

]]>
0
14805813c89df889d0df7955b3733e84 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18960 Fri, 14 Jul 2023 17:17:54 +0200 Vad roligt att du har en stor familj. Det måste vara en dröm. Varför är du här ute och vandrar när du kan vara hemma med din familj? – Varför var Gork utanför igen, å ja, Gork ville ju sammanföra en ny klan. Gork hade inga stora planer, samla ihop orker av olika bakgrunder för att se om de alla då kan skapa en klan. Om det är var en nomadisk klan…[Read more]

]]>
0
32a86721be6b99985e0297a2f546ce39 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18956 Thu, 13 Jul 2023 21:47:17 +0200 Gork började känna att samtalsämnet inte var något som Galasha var riktigt bekväm med att prata om. Åh de i byn brukar kalla mig ful och äcklig. Det är därför jag bor här ute och inte med dem. Varför skulle någon vilja göra sånt? Vad har Galasha gjort för att bli behandlad så av sina egna. Gork förstod inte varför någon ork kunde säga, eller e…[Read more]

]]>
0
23978a063f1ebb43b16fd9c523080d69 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18953 Thu, 13 Jul 2023 14:46:57 +0200 Gork passar dig – Ja det gör det faktiskt, tycker i alla fall Gork själv – du är modig och stark – Då har inte Galasha sett Gorks grannar eller far, far han är stark, kanske starkare än Gork. – Jag blir kallad Gork för de tycker jag är ful och att de rimmar, du får kalla mig vad du vill – Gork var förvirrad, hur kunde någon bestämma att “G…[Read more]

]]>
0
339819eb14805416e46aedf59b4b3e65 MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18929 Tue, 11 Jul 2023 19:40:43 +0200 Heter du också Gork? Heter Gork också Gork? Ja, de vill Gork minnas att Gork hette.. eller vänta, menar orken att hon också heter Gork? En till Gork? Gork trodde alltid att det var bara Gorks egna familj som bar namnet Gork, eller åtminstone den ork-manliga sidan, så länge Gork minns – och det är inte långt det. Men att den här, mycket kortare,…[Read more]

]]>
0
791e9c13a418879cd5f4642e4fb8119b MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18906 Sat, 08 Jul 2023 16:43:34 +0200 Gork hade nästan glömt bort hur Gork hamnade i en närkamp med vildsvinet, vildsvinet hade ju jagat dendär okända ork tjejen, kvinnan, tje- Hon såg ut som en ung ork, alldeles för ung för att jaga själv, vad gjorde hon här ute alldeles ensam? Vart blev hon av någonstans? Då fick Gork höra orden som vinden bar från buskaget bakom honom. Gjorde si…[Read more]

]]>
0
04c444e984807848071cf3443fb8143a MarekTemplan replied to the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/#post-18892 Fri, 07 Jul 2023 20:16:43 +0200 Vad är det Gork ser, tänkte Gork. En något kortare Ork än vad Gork är van med, springer bland träden med vad som ser ut som Gorks middagsmål i bakhälen. Och orken ser ut att vara en ung kvinna utifrån den röst som Gork hör bland buskaget. Gork känner inte många kvinnliga Orker, hemma i klanen är de flesta kvinnliga orkerna inomhus och donar med…[Read more]

]]>
0
13dab368882d43753466f9addf197dea MarekTemplan started the topic Utmaningen med att skapa en klan in the forum Mar Gharok https://talanrien.com/forums/topic/utmaningen-med-att-skapa-en-klan/ Fri, 07 Jul 2023 10:27:44 +0200 Utmaningen med att skapa en klan
Gork – inte för att blanda med Gorks far – Gork, farfar – Gork, eller farfars far – Gork, Gork var sin egen Ork. Gorks familj hade alltid döpt alla förstfödda orkgossar till Gork, Gork visste faktiskt inte vem som var den första Gork. Gorks familj var inte så jätte bra på att skriva, och än mindre komma ihåg sak…[Read more]

]]>
0
f4030d2860ba7272f8e1ec985f17c855 MarekTemplan replied to the topic Svamputflykt blir helig rit. in the forum Mar Gharok https://www.talanrien.com/forums/topic/svamputflykt-blir-helig-rit/#post-6206 Wed, 15 Apr 2020 17:53:32 +0200 Erethil har svamp? Erethil kanske vill ha Gork’s Svampkladd? Kanske Gork får koka Gorks berömda Svampkladd till Erethil. Kanske Gork får träffa Erethil i egen person. Kanske Erethil är som Gork, smart. Gork är smart. Jo förstod nog inte Gork riktigt, Gork ville ju att Jo skulle hjälpa Gork att flyga upp, men nu försökte Gork förstå Jo. Var det så…[Read more]

]]>
0
d84386c733827c4268ec0c70c50e3a55 MarekTemplan replied to the topic Svamputflykt blir helig rit. in the forum Mar Gharok https://www.talanrien.com/forums/topic/svamputflykt-blir-helig-rit/#post-4609 Sun, 08 Mar 2020 11:49:28 +0200 Sedan lyste det upp. Jo kund magi. Magi. Jo var starkare än Gork. Gork var svag. Gork kunde inte magi. Gork kunde inte lysa upp mörkret. Intet. Jo kunde lysa upp mörket. Ge ljus. Gork hade just förlorat ljuset. Jo hade gett Gork ljuset igen. Var Jo Erethils budbärare? Var jo Erethil? Erethil var väl ljuset? Friheten? Eller vad var Erethil? Var E…[Read more]

]]>
0
45f72caf96f628b161ce610ea79fb018 MarekTemplan replied to the topic Svamputflykt blir helig rit. in the forum Mar Gharok https://www.talanrien.com/forums/topic/svamputflykt-blir-helig-rit/#post-4598 Sat, 07 Mar 2020 11:21:39 +0200 Med en duns hade Gork landat på avgrundens mark, Gork hade ingen aning om hur länge Gork hade varit i luften, men Gork gillade det inte för en sekund. Det kändes som timmar, dagar, ja år.. Även om Gork inte kunde räkna längre än till åtta, Gork hade inte mer fingrar att räkna med. Människorna hade ju fem fingrar på var hand, så de kunde räkna u…[Read more]

]]>
0
6d4a0997465fad8756ffb0ddb0faa6e6 MarekTemplan changed their profile picture https://talanrien.com/activity/p/2771/ Fri, 06 Mar 2020 21:29:53 +0200 0 300f32c217e88b6642795729d6af018f MarekTemplan started the topic Svamputflykt blir helig rit. in the forum Mar Gharok https://www.talanrien.com/forums/topic/svamputflykt-blir-helig-rit/ Fri, 06 Mar 2020 21:25:24 +0200 Gork hade just sagt sitt morgonkaffe i halsen, det var en väldigt barskt mörkt kaffe, något som Gork hade malt själv, helt själv. Rostat över elden där Jo och Gork hade slagit sig ner. Smulan, den förvuxna vildsvinet.. vildsvin.. mmm.. Nej.. Jo tyckte inte om att Gork hade matfantasier om Jo’s packdjur, även om Gork både bar Jo’s packning oc…[Read more]

]]>
0
40543d7896ed89732e956126616f38fb MarekTemplan replied to the topic Ett värdshus i Celeras in the forum Handelsstaden Celeras https://www.talanrien.com/forums/topic/ett-vardshus-i-celeras/#post-3379 Sat, 09 Nov 2019 20:51:54 +0200 Klimp hade just anlänt till Celeras efter en lång resa från sin sköna lilla men inte så märkbara säng i bergen, till att vara en av de få av sin släkt av vild dvärgar att röra sig i Celeras. Han var lite skygg och gömde sig under en läderhuva och hade långa pösiga kläder, vilket också gjorde att han ibland steg lite här och där, och även på hans e…[Read more]

]]>
0
6ec07f5eb5bcb70ab2248305acbef126 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-3083 Tue, 02 Jul 2019 17:58:19 +0200 Gork spände öronen

“JO INTE HJÄLA GORK?”

Gork brister ut i de största krokodiltårarna i Orkhistoria

“WÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..  Jo inte hjälpa Gork… wääää”

Gork satte det största ögonvalparna mot Jo.. Gork var jätte ledsen. Gork ville ha hjälp av Jo, men nu säger Jo att Gork inte får hjälp. Sa Gork något som inte han fick säga? Vad var det fö…[Read more]

]]>
0
dbfcdc45923604ca44bc47739bef8417 MarekTemplan replied to the topic Att orka vardagen... in the forum Mahadwen https://www.talanrien.com/forums/topic/att-orka-vardagen/#post-2999 Fri, 31 May 2019 20:21:15 +0200 “Jaah, ööhl ska ni fåh, ja schöön.. Rövormsööhl, jaaah” Orkfried sköt i höjden av glädje, tappade upp två stop av rövormsölet. Orkfried fortsatte med att ge, flinandes och lite flörtvinkande till vithåret, “varsåghood jaa, mmm, vårt bäestah rövormsööhl.. mm schöön..” sedan blickade Orkfried mot Rushla, “ja meine Aftokrater, duh får också ett av vå…[Read more]

]]>
0
b8dfdd7fdf1ddaf35a0e29c017185fb7 MarekTemplan replied to the topic Att orka vardagen... in the forum Mahadwen https://www.talanrien.com/forums/topic/att-orka-vardagen/#post-2995 Fri, 31 May 2019 19:35:09 +0200 Orkfried hörde oväsendet utanför värdshuset och stack ut det stora, mycket orkligt snygga nyllet ut genom fönstret, och sade åt sin syster..

Chilla melonerna meine Aftokrater..” Orkfried, som var lite less på att Rushla hade satt sig i dispyt med kvällens första kund, kunde inte låta bli att skratta lite grann. “Ruhsla, ehm jaa, duh, kom in ist…[Read more]

]]>
0
c47a7add07e2dce5e9d2e50b4ea91de6 MarekTemplan replied to the topic Att orka vardagen... in the forum Mahadwen https://www.talanrien.com/forums/topic/att-orka-vardagen/#post-2959 Thu, 30 May 2019 19:17:42 +0200 Orkfried hade just staplat upp bägarna som Orkfried så prydligt hade diskat för att snart kunna fyllas med rövormsöl och stövelmaskvin som var krogens specialbryggat Orköl. Orkfried bar sitt vanliga svarta förkläde, sitt kortkrippta skägg och de långa flätorna som dansade kring hans huvud när han cirklade omkring bakom disken.

Rätt som det var h…[Read more]

]]>
0
aac5e21a32546c938fd186cc736e3961 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/page/3/#post-2622 Wed, 13 Mar 2019 18:25:24 +0200 Kai tog revbenet som nu han fått av Toss. Kai nickade och vände sig mot dörren.

“Du.. Toss..” Kai stannade till “Vart är vi påväg, skall du inte styra skutan? Eller ska vi ha.. den fyrbenta grisspettet att göra det?” Kai smålog och vände på klacken för att sedan gå upp på däck.

Kai vände blicken mot de två gäster som stod vid relingen och pra…[Read more]

]]>
0
5234eb89a7fa865b27140574581017a9 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/page/2/#post-2230 Sun, 30 Dec 2018 18:48:41 +0200 Kai öppnade kabindörren och in smet Tass, med knorren i vädret, nu blev det kalas. Tass sprang omkring i Kai’s kabin och rotade bland alla kartor och mappar och tuggade på ett par pergament och böcker som låg framme.

“Tass.. men.. nej.. va..” Kom det ur Kai som såg på när Tass sprang omkring i kabinen och grymtade.

Kai grep tag i sin sjöpisto…[Read more]

]]>
0
39f87417232f9c6c218bbc9fcc651795 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/page/2/#post-1786 Mon, 17 Dec 2018 21:17:53 +0200 Inte nog med att Fëani hade legat med hela sin kropp ner på däck golvet, nu låg också Toss där med näsan nertryckt bland plankorna, och Tass grymtande bredvid. Kai skakade på huvudet och bröt upp dörren till besättningens mass sovkabiner, dels för att inspektera och dels för att se till att inte gästerna fick för sig att ta en bädd som var avsedd…[Read more]

]]>
0
9a41379eadac6e749130325ada4ff79e MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/page/2/#post-1762 Sun, 16 Dec 2018 19:03:04 +0200 Kai drog en djupt suck. Inte nog med att Toss hade sprungit in i Kai som en dåre, Kai hade förflyttat sig ett par meter från där han just sod.. och stod nu flera meter från därifrån Toss sprungit in i honom, ett par steg från att ramla ner i vattnet.

“För i helvete Toss.. Varför ska du jaga dendär fördärvade grishelvetet just nu..?”

Kai…[Read more]

]]>
0
a7823a65bf66d3b4fd7b1d96384582ed MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/page/2/#post-1727 Wed, 12 Dec 2018 21:12:33 +0200 Kai såg på när Fëani gick omkring och hälsade på alla de förvånade skeppsråttorna på däck, inte hade de någongång sett något tidigare, något som från en säck som för ett par minuter sen kommit upp från vattnet, och som följeslogs av en, bläckfisk.. människa? Hur det nu låg till var ingen på Spjutfisken, förutom Kai, något begripligt på.

inte…[Read more]

]]>
0
2e29806148c73bf39eb4160883db9727 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/#post-1717 Tue, 11 Dec 2018 18:06:46 +0200 “Bwahahaha” Kai skrattade högt, och slog sig om magen, när han såg Atlen transformeras från en, bläckfisk till ett något, bättre utseende, inte definitivt något mer snyggare än vad han var i bläckfisk-form, förståeligt dock.

“Välkommen till Spjutfisken!” Kai bugade lite snett på huvudet mot Fëani, och sneglade på Atlen. “Ni är nu ombord på skutan…[Read more]

]]>
0
615a0d559017810e888639795fc9de82 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/#post-1667 Thu, 06 Dec 2018 19:32:35 +0200 Kai såg hur Toss kom flämtades från under däck, den korkade jäveln, men mat hade han med sig till Kai. Men inte fick Kai bita tag i benet förrän det bubblade upp på ytan.

“Mannar, fram med kranen, näten och ta nu för fan i med hårdhanskarna, nu får vi vår efterlängtade fångst, seså, alle man på däck, dit med er era slashasar, upp och hoppa”

K…[Read more]

]]>
0
4ad3faf871c5fd067c85500b5b4d0bb0 MarekTemplan replied to the topic Mörkt som i en säck in the forum Me'erisia https://www.talanrien.com/forums/topic/morkt-som-i-en-sack/#post-1663 Thu, 06 Dec 2018 18:41:36 +0200 Spjutfisken skvalpade där den låg, ankrad, och väntade på att fiska upp något stort. Kai, som stod som kapten på Spjutfisken, en slugen, pervers, och av den kriminella släktet av de me’er som landkrabborna åtagit sig att åtnjuta lite förskummelser, stod och såg ut över vattnet och ropade på Toss som skulle gett Kai något att bita i i väntan på de…[Read more]

]]>
0
b0df341498327964647309a719a3ffb6 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-1469 Wed, 28 Nov 2018 17:53:33 +0200 “Erethil.. h.. j.. ä.. l… p.. a.. hjälpa?” var det det som Jo sa? vad betyder “hjälpa”? sedan svepte Jo en kvinlig form framför sig och en manlig form, och tryckte dem mot varandra.. är Hjälpa det samma som sex? Gork hade inte tänkt sig att Erethil skulle göra så med Jo, och Gork. Gör Erethil så mot alla? Trycker sig och gnider sig mot en man…[Read more]

]]>
0
e6af40d4f3ca31838c3e6819d51a477a MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-1466 Wed, 28 Nov 2018 17:19:51 +0200 “Erethil hjä.. hje.. hä.. he.. hjäe? Erethil.. Shoq? Erethil Hje.. Hjä.. Hä.. He..?”

Gork var inte så smart som Gork hade tänkt sig, men Jo pekade på sig själv och kupade händern som om det vore en människokvinna.. är Erethil en kvinna, en människo kvinna? Kan Gork lita på Erethil om Erethil inte är som Gork? Kan Gork lita på Jo? Jo Jo kan Gork…[Read more]

]]>
0
c67db69aaa6afe486a3a6963a90d3c9e MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-1189 Tue, 16 Oct 2018 20:36:23 +0200 Med STORA ögon nickar Gork frenetiskt på huvudet till svar på vad Gork tror Jo menade att säga att Jo äntligen skall lära Gork lite Erethil-lära.

“JO, SHOQ, ERETHIL, Ach ach!”

Gork tog Smulan i famnen, där Gork satt uppe i kronan av Bagettträdet vid stammen brevid Jo, och pajjade det förvuxna vildsvinet i sin famn, som lite obekvämt gnydde när…[Read more]

]]>
0
1432a2026c92ab1b4ba6de02e19b1deb MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-1187 Thu, 11 Oct 2018 19:38:47 +0200 Jo verkade inte förstå vad Gork ville. Gork suckade och fundera. Gork försökte visa med händerna stora, likt en såndär grej som domdär prästerna kan gå omkring med, gjord av läder och ha en massa konstiga grejer i, och sen så kommer det en massa ord från prästerna när de grejar i dendär lädergrejen.. men det såg ändå ut som något de öppnar och…[Read more]

]]>
0
6fd5fc5062e29a8fa8f9f7c8756c28a8 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/3/#post-1185 Thu, 11 Oct 2018 19:10:50 +0200 Gork var smart, Gork hade tagit Jo och Smulan i säkerhet för stormen. Gork tog fram ett tjockt rep, band bestämt fast Smulan en av de större grenarna och sedan balanserade Gork stolt in mot Jo och började snurra fast Jo i trädstammen. Allt för att inte Jo eller Smulan skulle flyga iväg i stormens blåst. Gork hade hört legenderna om slätterna…[Read more]

]]>
0
d12b7d2d73157cb1147df098f50d69dc MarekTemplan replied to the topic Dagen är sin egna väg in the forum På resande fot https://www.talanrien.com/forums/topic/dagen-ar-sin-egna-vag/page/3/#post-1183 Mon, 17 Sep 2018 14:57:47 +0200 “Kungaskogen?” Thelgarn var minsann långt hemifrån, i och för sig var det ändå på andra sidan Talanrien han var hemma från, inte så konstigt då. Thelgarn grävde betänkande i sitt skägg och såg när Vinga blev obekväm i frågan om Kaelred, kom Thelgarn på något obekvämt? vad det nu sen var?

“Borgmästarn? Och ni tar ledningen? ni går före, vi slår f…[Read more]

]]>
0
386602064cf54ab9b1556bea4489e2a2 MarekTemplan replied to the topic Dagen är sin egna väg in the forum På resande fot https://www.talanrien.com/forums/topic/dagen-ar-sin-egna-vag/page/3/#post-1137 Sat, 01 Sep 2018 10:44:49 +0200 Thelgarn skrattade grovt och slog gång på gång i sig klunk efter klunk. Dunkade Arand i ryggen, som en krigsbroder bör göra efter en kamp som de just utkämpat. “Vänner, vi har ju just kämpat ett monster, och kommit helskinnade ur det, var lite muntrare, har vi inte gjort vårt? finns det för oss mer att göra? förvisso” började Thelgarn “förvisso ka…[Read more]

]]>
0
732c242275f6b819ba6d484b4a8e15c1 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/2/#post-1133 Fri, 31 Aug 2018 18:04:34 +0200 Gork skrapade sig i huvudet, just ville Jo bli nersläppt, och nu ligger ju Jo där på marken, med gräs i håret och mull överallt.. och nu säger Jo att Jo vill upp i trädet. Nåväl, människor är något Gork nog inte är så bra på att förstå sig på ännu, men kanske en vacker dag, kanske Jo kan lära Gork lite människofasoner.

“Jo, Nerdan?” frågade Gork…[Read more]

]]>
0
6107a6753130f22172cc7b55ba07a8a2 MarekTemplan replied to the topic Dagen är sin egna väg in the forum På resande fot https://www.talanrien.com/forums/topic/dagen-ar-sin-egna-vag/page/3/#post-1107 Sun, 26 Aug 2018 11:39:01 +0200 Thelgarn nickade stolt, Öl det är minsann något som smakar efter en kamp, vem vi har ju gjort vårt, nu får stadsgarden göra sitt med att släcka och rädda folket ur husraset, Tänkte Thelgarn. Inte för att vara självisk eller något, men att döda ett vidunder som en lindorm tar ju nog ut på krafterna, även om allt kändes som det var över i ett ögonbl…[Read more]

]]>
0
4e22ee642bc5b1bb7921851ebbc53f86 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/2/#post-1103 Sat, 25 Aug 2018 22:59:38 +0200 Gork skuttade glatt och ivrigt mot trädet, med Jo under armen. Plötsligt som Jo sprattlade till och sparkade Gork i ansiktet så att Gork släppte taget på både Smulan och Jo så att de ramlade ner. “Ohi” utbrast Gork och höll händerna för ansiktet “Ohi”.

Det gjorde en del ont att få en sprattlande människo fot i ansiktet, Gork skulle ha tänkt efter…[Read more]

]]>
0
0cb60096719ca9dfcba3d3546fb96645 MarekTemplan replied to the topic Orkar du följa med? in the forum Kejsardömet Nirai https://www.talanrien.com/forums/topic/orkar-du-folja-med/page/2/#post-1101 Sat, 25 Aug 2018 22:41:02 +0200 Gork såg på när Jo pekade på väskan i Gorks hand och sen kastade Jo blicken mot ett träd en bit bort. Varför kasta bort sin blick, människor är allt tokiga tänkte Gork. AAAaaahh.. nu fattar Gork. Jo vill att Gork skall rycka upp trädet och använda det till nått? nä? Sky.. Sky.. skydd? säger Jo Skydd? kanske det är det Jo menar med trädet.

Gork t…[Read more]

]]>
0