Post has published by Yazfein
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Det var sent en natt och han hade smugit ut från sitt rum, för att ha tagit sig till gravhögarna vid sätet. Han var klädd i mer kaldrländsk still än förut. Nu satt han vid en liten dunge av träd och hade suttit där de senaste timmarna. Blundat, mediterat och sänt sina tankar rakt ut i etern. Han hoppades att något annat än Lloth skulle plocka upp dem, kanske kunde de som styrde över folket här höra honom? Detta var väldigt nytt för Yazfein, att försöka få kontakt med en gudom var inget han hade försökt sig på tidigare. Lloth var ofta den som tog kontakt med dem när hon ville dem något eller var missnöjd med dem. Det var vindstilla denna natt och molnfritt. Månen stod högt på himlen, omgärdad av stjärnor. Hans ögon var stängda och han andades långsamt men djupt. I tankarna bad han om att få en stund att prata med någon av de som sade sig vara gudarna där. Han hoppades och trodde detta skulle gå vägen. Men ändå var han osäker på om han gjorde rätt eller om någon ens skulle lyssna på honom. En mörkeralv som sände ut en fråga till kaldrlänska gudar. Det var något nytt och han  trodde inte det hade hänt någon gång förut. Nå skulle de svara så skulle han vara tacksam men ändå inte förvånad om de bara lät honom vara. Var han ens värd deras tid? Skulle de acceptera någon som honom efter allt han gjort och nog ändå skulle göra ändå? Han var inte som de andra som tillbad dem skulle han säga själv men vad han kände för Maeve hade varit nog för att han skulle ge detta ett försök. Han hade lämnat henne ett meddelande om vad han skulle göra och var man skulle kunna finna honom. Just för att han inte ville försvinna utan ett ord igen även om han inte sagt något om det eller väckt henne. En svag vind fick håren i nacken att resa sig där han satt, inga illusioner eller skyddande magi runt sig eller sina tankar. Allt öppet, frågande och trevande, sökande efter något som kunde visa sig vara ett svar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Det tycktes väldigt stillsamt där en lång stund, som om världen höll andan. Kanske var landet förvirrat över att ha Yazfein där, eller kanske var det något annat i görningen?  Gravhögarna var en ödesmättad plats, med stora stenar ristade med runor som lät långa skuggor skapade av månskenet spegla över platsen.

    I skuggorna bakom en av stenarna glimmade ett par gula ögon, och man tycktes syna en slank figur med långt eldigt hår  om en figur endast klädd i höftskynke. Runt halsen hängde diverse ornament, och genom det långa svallande håret som tycktes ha en egen onaturlig rörelse – nästan som lågor som brann – växte ett par horn fram. Det fanns ett lurigt men behagligt leende på figurens läppar då han betraktade Yazfein. Ett ögonblick rörde sig ett främmande, lekfullt men också ett uråldrigt medvetande vid Yazfeins sinne, innan det lämnade honom ifred.

    ‘Var försiktig med vad du önskar, mörkeralv…’ sa en behaglig och lättsam röst som tycktes ha skratt i sig, smilgroparna tydliga och skratt i de gula glimmande ögonen då han steg fram i månljuset och betraktade mörkeralven med en nyfiken och lurig glimt.
    ‘Du kallade?’ frågade han, även om det var mer av en retorisk fråga och ett konstaterande – som om någon kunde kalla på honom, och bugade sig lite teatraliskt.

     

    Bild: https://www.deviantart.com/sceith-a/art/Das-Rheingold-448237298

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han rycker bara till en gång och det är när något vidrör hans sinne men han slappnar sedan av igen för att sitta kvar där lugnt. När han sedan hör en röst så öppnar han långsamt ögonen för att betrakta skepnaden som fanns där framför honom. Dock förblir han sittande där under tystnad i några ögonblick innan ett roat leende syns på hans läppar för att långsamt nicka.
    “Om du är en av vad de folket här kallar för gudar så ja då kallade jag. Men nå vem och vad är du?” Detta var inte riktigt vad han hade förväntat sig att få se. Mannen, om det nu var en man som stod framför honom passade inte riktigt in på de beskrivningar av de Gudar som det berättats för honom om. Men det fanns varelse som kunde ändra utseende lite som de ville och kanske kunde detta vara en av dem. Att varelsen framför honom var gammal till sinnet var tydligt men det skratt och roade sätt som han närmat sig honom på gjorde Yazfein lite fundersam. Detta var inte alls ett sätt Lloth hade agerat på, allt var som sagt ännu väldigt nytt för honom och han försökte ändå ta in det hela.

    “Nå om du är en av gudarna så kanske du kan hjälpa mig eller iallafall ge mig svar på några funderingar jag har…” Han ser lite frågande på mannen nu och sträcker lätt på armarna även om han inte röra sig på annat sätt. Att han blivit tillsagd att vara försiktig med vad han önskar får honom bara att känna sig road inombords. Det var inte som att han inte tänkt igenom detta en längre tid. Men nå nu var det bättre chans än någonsin så, varför inte ge det ett försök?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Den rödhårige figuren rörde sig lite närmare med en nyfiken glimt i de glimmande ögonen som på närmare håll hade en inre glöd. Lite omänskligt nästan rörde figuren huvudet på snedden medan han betraktade Yazfein, som för att lista ut vad han var för filur, innan han plötsligt gav ifrån sig ett muntert litet skratt, och vandrade runt Yazfein för att se på honom från alla håll och kanter.
    ‘Oden hade tagit din tunga för att använda sådan ton mot honom…’ konstaterade han, roat, men verkade inte förolämpad eller säskilt brydd, sedan stannade han upp med en liten teatralisk piruett och bugade sig lika teatraliskt.
    ‘Jag har många namn…’ sa han, och höjde blicken i sin bugande ställning, en lurig glimt i ögonen.
    ‘Men du kan kalla mig Loke.’ sa han sedan nonchalant, som om det inte var något speciellt, och med ett vigt skutt satte han sig ned på en av de höga stenarna.
    ‘Har du inte hört att det är farligt att be gudar om hjälp?’ undrade han lite nyfiket, utan att varken bekräfta eller neka att han skulle vara något själv.
    ‘Men låt oss höra vad du har att säga, unge mörkeralv, trots allt gjorde ditt kall mig… nyfiken.’ sa han och gjorde en entusiastisk viftning med ena handen i hans riktning som för att få honom att tala.
    ‘Så får vi se… Kanske jag kan hjälpa… kanske inte.’ han log ett brett leende som fick hans tänder att glimma i det dunkla skenet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Om han hade lärt sig något från Lloth så var det bäst att inte göra några snabba eller hastiga rörelser. Istället förblev han sittande där och följer figuren med blicken så långt det går. När Loke vandra runt honom går det en kall rysning längs hans ryggrad och namnet verkade på något sätt bekant men han kom inte ihåg så mycket om det just nu. Sen ler han lite snett och rycker på axlarna vid dennes ord om Oden.
    “Lloth hade gjort något mycket värre än att ta min tunga…” Han suckar sedan och studerar återigen varelsen som kallade sig för Loke som nu hoppat upp på en sten där. För en kort stund verkar Yazfein villrådig och inte riktigt som om han var beredd på att något skulle svara på hans kallelse men nu hade det skett. Med ett djupt andetag ser han rakt på Loke med en bestämd blick.

    “Jag antar att du som en gud vet vad Lloth är och hur hon fungerar… Nå jag söker något annat än henne, jag vill bort från allt vad hon står för. Den sista gången hon sa åt mig göra en sak åt henne så var det för att hon ville se mig misslyckas och dö. Så vad jag undrar om ni som gudar är bättre än Lloth… Och om ni skulle acceptera mig…” Han håller kvar blicken men bakom masken av lugn är han nervös och hundra olika tankar far omkring i hans huvud. Sen sänker han blicken och funderar ett tag.
    “Det finns en kalderländsk kvinna som vunnit mitt hjärta, hon har lockat mig från det mörker jag en gång befann mig i… Men…jag kommer antagligen leva många år längre än henne. Kan…kan ni hjälpa mig dela min livsenergi och långa livs längd med henne så vi kan dela åren med varandra?” Hans röst är lite tveksam och han verkar osäker på att det ens var bra att säga det han just sagt. Dock var det vad han ville och varför han sträckte sig ut efter gudarna här.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Lloth den fruktansvärda… Fruktansvärt tråkiga i alla fall!’ sa Loke med ett brett leende.
    ‘Och det brås på dig, sluta vara så allvarsam nu käre mörkis!’ uppmanade han där han satt på stenen och dinglade med sina ben, kanske inte direkt den avbild av en gud man kunde förvänta sig.
    ‘Men se, lite vett har du i skallen i alla fall om du inte vill vara Lloths lilla leksak längre!’ Han satte sig upp med benen i kors, och såg lite fundersam ut.
    ‘Men… Om du inte längre är lojal till Lloth, hur kan jag då lita på att du är lojal till oss – eller varför inte mig?’ undrade han med en lurig glimt i de glimmande ögonen medan han lyssnade på hans följande ord.
    ‘Åh, är mörkisen förälskad?’ undrade han med en sockersöt röst.
    ‘Dela din livsenergi, hm? Människor är människor. De lever sina korta liv, krigar, får ungar och dör. Men kanske farbror Loke kan göra något åt saken, vem vet?’ frågade han kryptiskt och reste sig från sin sittplats så han stod där högt uppe på stenen.
    ‘Men först innan vi gör något sådant måste du bevisa dig värdig och lojal!’  förkunnade han och log brett ned mot Yazfein.
    ‘Så, är du redo att göra något för mig, så kanske jag kan göra något för dig?’

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein får ta ett par djupa andetag för att ändå hålla sig lugn men det är ett roat leende som syns på hans läppar när Loke har pratar om Lloth.
    “Om hon är tråkig eller inte kan jag inte svara på men jag tycker inte om henne… Om jag har vett eller inte är väl något ni gudar bör veta?”
    Han ser lite frågande på Loke och ler snett innan han suckar lätt för att öppna och stänga händerna ett par gånger mer för att inte låta sig själv bli för uppjagad men inte upprörd. Han studerar mannen som sade sig vara en Gud men samtidigt tvivlade han inte på det efter hur Loke tilltalat honom och ändå nämnt alla hans tankar så. Vid Lokes fråga om lojalitet så ler han snett och nickar.
    “Nå till skillnad från Lloth så tror jag inte någon av er här försöker tvinga till er lojalitet med hot eller tortyr? Om man kan visa sig vara bättre än Lloth i hur man behandlar de som är lojala så är det väl större motivation att vara lojal också eller har jag fel?”
    Hans blick smalnar lite och käken är för en stund lite spänd innan han nickar långsamt.
    “Ja…det är jag och det är något väldigt nytt för mig men jag vill göra vad jag kan för henne på den tid vi har. Kan jag ge henne lite mer tid så vill jag det.”
    Dock verkar han inte förvånad över det Loke säger om att vara redo att göra något för honom. Så det är med en liten suck som han ställer sig upp för att borsta av byxornas knän men nickar.
    “Jag är för det första beredd att lyssna på vad det kan vara du behöver från mig innan jag får veta om du kan eller vill hjälpa mig på något sätt.”
    Det är en bestämd men lurig blick från Yazfein när han möter Lokes blick och lägger händerna bakom ryggen vilandes på bältet för att känna hur kroppen ändå slappnade av då detta inte var alls som att ha att göra med Lloth eller hennes prästinnor.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.