Post has published by Amdir
Viewing 1 post (of 1 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Hej!

    Mitt namn är Kasper, och på Talanrien, online spel och andra forumrollspel är jag främst känd som Amdir.
    För nästan tio år sedan började Talanrien då jag en långsam sommardag började skissa på vad som skulle bli Talanriens karta. Det var en period då det fanns väldigt lite forumrollspel i fantasytema på nätet, ett hål som hogwarts.nu lämnat bakom sig då det stängde 2006.

    Åren därefter var jag inblandad i flera olika små rollspelsforum där jag träffade många härliga människor, men i bakgrunden fortsatte arbetet med Talanrien. Två år sedan öppnade jag tillsammans med Hanne (Hanlinn) den första versionen av Talanrien, och världen utvecklades i riktningar vi aldrig föreställt oss tillsammans med entusiastiska rollspelare. Med tiden blev det uppenbart att världen utvecklats så mycket att vi kände att vi ville göra en omlansering och satsa lite mer. Så här är vi idag med nya Talanrien!

    Själv är jag fotograf, och arbetar både i Finland och Sverige med att fotografera porträtt, göra bildreportage samt olika typer av musikvideon och annan typ av kommersiell reklamfotografi och filmning ( mina bilder kan man se på http://www.kasperdalkarl.com ). Jag är en stor älskare av fantasyböcker, filmer, datorspel och allt som har med ämnet att göra. Det hela började då min mor läste Bilbo för mig då jag var sex år gammal, därefter Harry Potter och inte långt därefter lanseringen av the Fellowship of the Ring på bio.

    Jag älskar att skriva berättelser och hitta på karaktärer, och ser framemot att dela berättelser med alla på Talanrien!

    • This topic was modified 5 år, 5 månader sedan by Amdir.
Viewing 1 post (of 1 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.