Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 97 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans beröring fick hennes hud att brista ut i gåshud, en trevlig känsla helt klart, även om hon inte lät den stiga henne till huvudet. Istället betraktade hon honom under tystnad när han försjönk i någon egen tanke, då och då smuttandes på sitt vin.

     

    Hans fråga fick henne dock att brista ut i ett kort skratt och hon kunde inte låta bli att skaka på huvudet åt det hela. Kära farmor… Ja, kanske hade det kunnat vara så, men det var sedan länge för sent för sådana svagheter.

    ”Var det där vi var..?” Frågade hon lite retsamt innan hon ställde undan sitt vinglas och vände sig lite mer mot honom, dock noga med att inte förflytta sig från hans fjäderlätta beröring.

    ”Nå… Hela tanken är ju att göra vår förening legitim inför resten av Talanrien, så vi behöver ha gäster, och gärna några utifrån Me’erisia… Vad säger du om att bjuda in Iserions furstinna? Jag har hört att hon nyligen har upptäckt en värdefull mineral, en resurs som jag förmodar kommer intressera Karm, så vi kanske ska visa henne lite gästvänlighet innan Karm lyckas mobba henne in i ett exklusivt och ensidigt handelsavtal? Märehn skulle kanske vara intresserade av en inbjudan, om så enbart på grund av Karms annekterande av deras land, men jag har också förstått att de är mer eller mindre religiösa fanatiker, för att inte tala om att ni förvandlade stora delar av deras armé till aska…” Fortsatte hon med ytterligare ett skratt, detta genuint roat av tanken på hur Ayperos decimerat så stora delar av både Karms och Märehns arméer med ett så simpelt drag.

    ”Vad säger ni, ers nåd, har ni några önskemål?” Tillade hon spinnande när skrattet väl lagt sig.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos log lite mystiskt mot henne då hon ställde sin fråga, och ledde vidare med sina tankar om bröllopet och legitimitet. Han nickade långsamt som för att visa att han lyssnade och inte direkt hade några invändningar.
    ‘En ambitiös människa som kanske sker sin möjlighet att stärka sin position med tanke på Karms… försvagade position.’ sa han lurigt, som om han inte alls hade haft något att göra med det rådande politiska och militära läget i Karm.

    ‘Och om vi kan förstärka vår position med ett litet utbyte av värdefulla mineraler…’ tillade han med en liten handgest, och ett litet vassare leende. Trots allt skulle de inte bli allt för svårt att manipulera furstinnan enligt deras mål, gissade han.
    ‘Vad gäller Märehn…’ sa han och skakade på huvudet, trots allt behövde han inte säga mer om det. Ett litet land med käbblande stammar, det var en erövring för en annan dag. Istället satt han sig i en liten lekfull funderande position och hummade lätt.

    ‘Åh jag har hört att det finns många fina vingårdar i Isilas…’ hummade han tankfullt. Trots allt hade han nämnt sin barnsliga fantasi för henne.
    ‘Men de kommer bli våra snart nog. Hur är det istället med Iselem?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord fick hennes leende att bli lite bredare och hon nickade medhållande. Det var trots allt precis vad hon själv tänkt.

    ”När vi har lagt Karm under oss så är alla vingårdar i Isilas era, min kära”, sade hon lite retsam, men kanske svalnade hennes leende lite vid omnämnandet av Iselem.

    ”Och Iselem… Jag vet inte om det är sant, men ryktet går att drottning Akila har börjat uppföra sig… Konstigt. Att hon fråntagit sin dotter arvsrätten till riket, förklarat henne som en förrädare och nu jagar henne som ett djur. Men det kan förstås också bara vara rykten, eller en familjeangelägenhet som inte angår oss. Iselem är så vitt jag vet fortfarande starkt, men banden till Karm verkar något försvagade. Kanske är det något vi bör utnyttja…” Hummade hon lite fundersamt innan hon lyfte sitt glas till läpparna och smuttade på det fylliga vinet däri.

    ”Vad tror ni, ers nåd?” Tillade hon med ett litet, roat leende. Hon fann att hon uppskattade hans sällskap mer än hon till en början trott att hon skulle. Hon visste att så inte var fallet, men han kändes mer som en jämlike än hon kunnat ana, en partner inte bara i kampen om makt men kanske också i resten av livets beståndsdelar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hade snappat upp liknande rykten under sin kampanj i Karm och nickade lite över att få de ytterligare förstärkta av vad Isra och henens nätverk hade hört.
    ‘Så… Vi har eventuellt ett tronkrig i Iselem.’ konstaterade han, det med dottern var nytt för honom då han varit ur spelet efter Loradons förstörelse.
    ‘Vilken sida vill vi stöda, vilken sida kan gynna oss?’ tänkte han högt, och lät sina långa naglar hamra lite på vinglaset medan han tänkte genom de olika utfallen och strategiska möjligheterna.
    ‘Vad vet vi om de två? Om denne Akila och hennes dotter Sera?’ frågade Ayperos.
    ‘Vad hände om… Vi bjöd in dem båda?’ undrade han, med ett roat leende, och vände sina mörka ögon till henne.
    ‘I detta skede har vi, trots allt, inte mycket att förlora.’ påpekade han, nyfiken på ifall hon såg saker så som han gjorde i detta fall. Ett litet spel, fram och tillbaka, som han uppskattade med denna skarpa unga drottning.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Isra mötte demonens mörka ögon med sina egna, grå och hon kunde inte låta bli att rysa uppskattande, allt medan leendet över hennes läppar växte något bredare och kanske även något vassare.
    ”Jag gillar hur ni tänker”, spann hon roat, trots allt hade en sådan lösning kunnat bjuda på underhållning så det räckte och blev över.

    ”Jag vet att dottern, Sera, är magiker, men mer än så… Jag har fått lära mig om världens olika adelssläkten, men jag har aldrig träffat varken Akila eller Sera. Det skulle helt klart kunna bli ett intressant möte, förutsatt att båda dyker upp. Om det är sant att Sera har förkastats av sin mor så är det inte säkert att hon har tid att närvara, men det är helt klart värt ett försök. Oavsett hur det slutar så skulle Iselem kunna vara en bra bundsförvant till dess att vi har vunnit Karm”, fortsatte hon.

    ”Och om inte så är det bra att vi vet vart Iselem står när vi slutligen skrider till verket”, tillade hon leendes.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav henne ett litet skratt, och klingade sitt glas nästan lite lekfullt med hennes.
    ‘Då är det bestämt. Vi bjuder in båda Iselems eventuella regenter och deras entourage, så får vi se vad som gynnar oss mest i det långa spelet.’ sa han och gav henne ett lurigt leende.
    ‘Stöder vi dem båda i hemlighet, kan kaoset som följer ge oss ett övertag med. Kanske ska du charmera drottningen, så hanterar jag prinsessan – eller vad säger ni?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon mötte hans skål med sitt eget glas och förde det sedan till läpparna för att dricka åt överenskommelsen.

    ”Det låter som vinnande strategi, även om jag tror att ni får den enklare uppgiften. Vilken ung prinsessa skulle kunna motstå er charm?” Svarade hon retsamt med en något retfull glimt i de grå ögonen. Trots allt hade han charmat henne, så varför skulle Sera Tenir vara annorlunda?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav ifrån sig ett retsamt leende, trots allt var han inte allt för lätt smickrad men han kunde ta emot komplimangen av henne då den kändes mer än bara ytligt smicker.
    ‘Samtidigt… Vilken drottning skulle inte kunna låta sig bli charmerad av er?’ frågade han tillbaka med en road glimt i ögonen.
    ‘Men om det visar sig att drottningen är immun till er charm får vi väl byta under festens gång.’ påpekade han och tömde sitt glas i en graciös rörelse med handleden.
    ‘Så… Vilka mer?’ frågade han. ‘Ska vi glömma Kaldrländarna?’ frågade han, trots allt hade den nuvarande regimen varit Isras mors allierade.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Så pragmatisk, tänkte hon roat innan hon gjorde som han och tömde resten av vinglaset innan hon ställde det ifrån sig och lutade sig tillbaka, denna gång kanske aningen närmre än innan. Kvällen hade trots allt artat sig till en tämligen trevlig sådan, trots det oväntade och ganska oönskade besöket från Ziyaté.

    ”Ah, det skulle kunna vara intressant… Jag råkar veta att det pågår ett inbördeskrig där just nu, och att min kära syster har sökt sig dit för att få hjälp från den styrande ätten, Ulfhedna. Vi skulle kunna skicka en inbjudan till motståndarnas sida för att röra runt lite i grytan. Kaldrländarna är barbarer, men de har Talanriens snabbaste skepp och de är starka krigare. Det är möjligt att de skulle ta vårt parti om så bara för att få bort Ulfhedna från tronen”, hummade hon lite eftertänksamt. Hon hade alltid funnit Kaldrländarna motbjudande, men likväl kunde hon inte låta bli att förknippa dem med det rus hon känt när hon skurit halsen av pojken som Fëani klängt sig fast vid. Blotta tanken på det ögonblicket fick hennes hud att knottra sig.

     

    ”Dessutom skulle det sända ett tydligt budskap till min syster”, tillade hon med ett litet flin.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Lite fundersamt gned han sina fingrar längs med sin skarpa käke medan han övervägde hennes ord om Kaldrland.
    ‘Och du tror de accepterar, i mitten av ett inbördeskrig?’ undrade han, trots allt kände han inte till dessa rebeller för att kunna ge sin egna åsikt om ämnet.
    ‘Men enbart för att minska din systers chanser, är det värt det.’
    Han var helt enkelt tvungen att lita på Isra i frågan. Han höjde ett litet nyfiket ögonbryn då han märkte att hon verkade vara försjunken i egna tankar.
    ‘Åh, vad hände där i ditt huvud?’ frågade han lite nyfiket.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Åt hans fråga om Kaldrlänningarna så ryckte hon bara på axlarna. Det var mer än möjligt att de inte ens skulle svara på en sådan inbjudan, hon hade hört att de motsatte sig inblandning utifrån, men alla behövde ju allierade i tider som dessa.

     

    Hans andra fråga fick henne dock att se tillbaka upp och kanske hettade hennes kinder till lite. Hade det varit så uppenbart att hon tänkt på något annat än bröllopsinbjudningar? Hon tvekade för en sekund om hon skulle berätta för honom eller inte, men hon nog mer att förlora på att hålla hemligheter än att vara helt öppen, och hon hade en känsla av att han inte skulle tycka mindre om henne för det.

    ”Åh…” Hon skrattade lite, kanske mest åt sig själv, men hon mötte hans blick och skakade lite ursäktande på huvudet.

    ”Med risk för att låta dramatisk så var det i Kaldrland som jag, ska vi säga, fick smak för blod”, fortsatte hon lite ursäktande. Hon hade trots allt aldrig berättat för någon om vad som hänt den dagen. Det var knappt att hon vågat erkänna för sig själv att hon faktiskt hade tyckt om det. Kanske hade hon inte bara ärvt sin mörka hy från sin far och farmor…

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos log lite finurligt åt hennes skratt, och hennes uppenbarelse. Långsamt nickade han, medan han verkade fundera och överväga något. Återigen strök han sina klobeklädda fingrar över sin skarpa käke.
    ‘Smak för blod…’ upprepade han. ‘Det finns många betydelser i de orden.’ med de orden lämnade han Kaldrland bakom sig, och fokuserade istället på dem där och nu.
    ‘Vilka känslor driver dig, Isra?’ frågade han. ‘Vad kände du då utförde denna… blodiga gärning?’ undrade han, och det var tydligt att han sökte efter något.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon betraktade honom där han satt, försökte se vad han egentligen tyckte om det hon sagt, letade efter någon form av reaktion, men allt hon fann var det lilla leendet över hans läppar. Det verkade som en försäkran om att hon haft rätt i att vara uppriktig mot honom och hon kunde inte hindra sig själv från att le. Det kändes fel att erkänna det, men han hade trots allt frågat, och hur kunde hon neka honom det, så hänförande som hans uppenbarelse var?

    ”Jag kände mig mäktig, oövervinnerlig. Jag hade kontroll inte bara över mig själv och min kropp, men också över någon annan. Jag bestämde över liv och död och…” Hon kom av sig en aning när hon insåg hur hennes hjärta börjat slå snabbare, men trots att hon gjorde sitt bästa för att tygla sig så kunde hon inte helt hindra hettan som flammat upp inom henne.

    ”Det var berusande”, tillade hon efter någon sekunds tystnad.

     

    Leendet hade försvunnit från hennes läppar men hon betraktade honom fortfarande, ett plötsligt begär i den annars så samlade blicken.

    ”Dit vill jag.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Medan Ayperos var svår att läsa, men hon verkade inte säga något som inte behagade honom för det fanns en nästan hungrig glimt där i hans ögon över orden hon delade med honom. Att se hennes passion då hon talade, hur hennes röst verkade stegra och bli snabbare och kraftigare i takt med att hennes hjärta slog snabbare fick honom att nästan känna samma rus själv.
    ‘Du tog dina första självständiga steg på den mörka vägen den dagen.’ sa han stillsamt.

    ‘Det är vägen till sann kraft, och du kan känna så igen.’ lovade han henne och lutade sig tillbaka lite tankfullt.
    ‘Denna värld är i sin grund indelad i ljust och mörker… i ordning och kaos… Det som de dödliga kallar magi.’ han fnös lite roat över det simpla ordet som var alldeles för enkelt för att summera vad han talade om.
    ‘Det är i mörkret som den sanna styrkan finns. Styrkan som gör individen mäktig, snarare än massan. Det är där de starka styr, och de svaga tjänar.’ Hans mörka ögon mötte hennes blick.

    ‘Genom dina sanna ofiltrerade känslor kan du göra dig stark.’ han log lite snett, men det fanns en seriös glimt i hans ögon.
    ‘Använd din ilska mot din farmor för att stärka dig, ditt hat mot din far som övergav dig, ditt ursinne mot din bror som tog din mor ifrån dig för att göra dig oövervinnerlig. Och bäst av allt… använd de gåvor Lloth gett dig emot henne för att förgöra henne och alla som står emot dig.’ han var tyst en stund och såg på henne, vaksamt sökande efter en reaktion.

    ‘Vet du vad jag talar om?’ frågade han till sist. ‘Du har känt det… Eller hur? Då de du dödat dog. Då du stod där nere under staden vid kraftkällan…’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon tvivlade inte på ett ord av det han sade, även om hon aldrig själv hade satt ord på känslan, inte för ens nu.

    ”Jag har känt det”, sade hon enkelt som svar, hennes blick fäst vid hans. Vad var han om inte förkroppsligandet av den väg han talade om? Kanske var det trots allt ödet som fört dem samman på den väg de nu delade…

    ”Sedan dagen jag dödade min bror och tog tronen är det den känslan som har styrt de val jag har gjort… Många har vänt sig från mig, men jag har aldrig känt mig starkare än nu”, tillade hon.

     

    ”Hjälp mig vandra den vägen, lär mig mer”, sade hon efter en stunds tystnad. Hennes ena hand fångade upp den som han precis använt för att stryka sig över käken för att helt ogenerat, och med förvånansvärd ömhet, kyssa hans knogar.

    ”Dela vägen med mig och tillsammans kommer ingen kunna stå i vår väg”, tillade hon med ett litet, vasst leende över läpparna.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos lät henne ta hans hand och kyssa den, även om han visste att hon troligen manipulerade honom fann han hennes beröring behaglig. Och varför inte? Han började se mer potential i henne än han först tnkt sig, och de ord hon yttrade visade bara att hon var på väg i rätt riktning.
    ‘Bra… Bra…’ hummade han över hennes ord, och lät sin hand långsamt smeka över hennes läppar i en mjuk rörelse, och sedan hennes kind.

    ‘De är rädda för din styrka, eller för svaga för att inse sanningen….’ sa han lugnt, hans ögon fästa i hennes.
    ‘Att jämlikhet är en lögn.’ det var den enda sanningen. Bara de starkaste kunde styra. En stund betraktade han bara henne i tystnad, övervägde och tänkte, innan han verkade komma till en slutsats och nickade.
    ‘Jag ska lära dig.’ beslöt han till sist och log lätt. ‘Jag ska lära dig att tämja hatet och styrkan inom dig, så du kan släppa lös det över världen. Ingen kommer kunna stoppa oss.’ precis som hon sagt, höll han med.
    Det var dags att ta en lärling, och inte stå på egna ben längre.

    ‘Det är en hård väg, Isra.’ varnade han. ‘Du kommer behöva göra många uppoffringar.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans lätta beröring fick hennes kinder att hetta till och hon skulle ljuga om hon sade att hon inte gillade uppmärksamheten. Kanske hade hennes tilltag varit ett försök att manipulera honom, eller så hade det varit ett infall som hon givit vika för, kanske både och. Oavsett så hade det burit frukt och hon kunde inte hindra sitt leende från att bli lite bredare vid hans ord.

    ”Som alla vägar värda att ta. Jag har redan offrat mycket för makten jag har idag, och jag är mer än villig att offra mer”, svarade hon enkelt. Hon var redan bekant med uppoffringar och det fanns lite kvar hon inte villigt skulle ge upp för att få ta den av den känslan och den makt som han lovade henne.

     

    ”Jag var född för att härska, ni vet det, annars hade ni aldrig kommit hit. Jag är en drottning, en härskare, ingens tjänare eller marionett, så lär mig, visa mig, och låt mig stå vid er sida som en drottning värdig er när vi lägger resten av världen under oss”, tillade hon med samma hetta i rösten som hon kände i bröstet.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Än en gång log demonen, ett vasst leende som fick hans tänder att synas något mer. Han kunde kanske gissa sig till hennes känslor och känna dem, men trots att han var en åldrig själ kunde även han känna ett sådant ömsesidigt begär för henne. Kanske var det mer än bara vilken roll hon skulle spela i hans vision för framtiden. Han nickade lätt, beslutsamt.

    ‘Låt detta bli din första läxa då, min lärling.’ sa han med ett finurligt leende, trots allt var det tydligt att detta ögonblick var en övergång och förändring i deras relation till varandra.
    ‘Genom dina känslor får du styrka.’ hans mörka ögon studerade henne noga, uppmanade henne att ta in det.
    ‘Kanalisera dina känslor för de som gjort dig besvikna, för de som förrått dig. Ge bränsle åt din ilska, åt ditt hat, och lät dessa känslor styrka dig snarare än att trycka ned dig.’ han reste sig från sin sittplats och vandrade långsamt fram och tillbaka medan han talade, en hand knäppt bakom sin rygg.

    ‘Varje morgon och varje kväll vill jag att du mediterar över de ögonblick som stärker dessa känslor. Håll flamman vid liv. När du är fylld med dina råa känslor kommer du bli stark. Stark som i ögonblicket då du tog ett liv… Stark nog att tävla med en magiker… Med rätt träning.’ tillade han, varnande. Han var nyckeln till hennes träning, till hennes framgång.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon nickade lite bekräftande åt hans ord, hennes blick fortfarande fäst vid hans. Hon kunde känna att detta på något vis var en vändpunkt i deras förhållande till varandra och trots att hon fortfarande närde hettan vid sitt bröst så kunde hon inte låta bli att också känna sig nästan barnsligt exalterad över hans ord.

    ”Givetvis”, svarade hon, fortfarande med ett litet, vasst leende över läpparna.

    ”Jag är ingen främling för de känslor ni talar om. Jag ska göra som ni bett om. Varje morgon och varje kväll ska jag mata elden, hålla den vid liv, nära den”, tillade hon och gjorde en svepande gest över sitt eget bröst, som för att understryka det faktum att den redan existerade där, även om det i nuläget var en annan slags känsla som väckt flamman denna gång.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Demonens mörka ögon betraktade henne, kanske lite mer allvarsamt än innan, för medan han kunde hålla sig lättsam till mycket var detta något han inte såg på med nonchalans. Detta var den riktiga världen, sanningar och lärdomar från gamla tider som länge sedan glömts bort av de flesta som levde i Talanrien.

    ‘Starka känslor… Passion och hat… Det är vad du söker.’ förklarade han.
    ‘Du måste lära dig att använda styrkan i dina mest smärtsamma minnen, de mörkaste stunderna i ditt liv. Endast på detta vis kommer du kunna låsa upp krafter du aldrig trodde hade.’ Han drog ett djupt andetag, som om han kände doften av de mörka känslor han talade om.

    ‘Och jag känner mycket styrka i dig, min lärling. Tro inte att jag är här av en slump. Jag valde dig för vad som vilar inom dig. Kraften inom dig har lett dig hit, även om du inte vetat om det.’ Med en simpel handgest bad han henne sätta sig ned på golvet, och han gjorde det med – teatraliskt som en dansare med hans långa kläder svepandes efter honom. De båda två satt mittemot varandra, och hans ögon var fästa i hennes.
    ‘Tänk tillbaka… Vad var det värsta ögonblicket du mött? Ögonblicket då din mor dog? Då du dödade din bror? Slut dina ögon… Återupplev vad du kände, istället för att låsa det inom dig. Öppna dig för smärtan, sorgen, förlusten.’ uppmanade han, och studerade henne intensivt.

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 97 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.