Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 55 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Stegen var hastiga och slog hårt mot det polerade golvet. Om hon hade gått mer långsamt, hade Vésiva en känsla av att hon skulle ångra sitt val eller kanske att hennes make Neyir eller bror skulle komma ikapp henne. Inte för att någon av dem hade en aning om att hon befann sig i drottningens hem. Inte förrän hon nästan var framme vid de stora dörrarna, stannade hon till och rättade till sitt solblonda hår. Egentligen var det inte nödvändigt när det redan var välkammat och luggen uppsatt i två perfekta flätor.  Dock kunde man aldrig vara säker… Hennes hand strök över håret för att komma till den mörka fågelfjädern som var instoppad där flätorna möttes. Ett sug i magen kändes, var det rätt att vara här?

    Fjädern hade varit hennes make första gåva till henne och enda sedan barnsben hade hon envisats att bära den. Alla dagar, tills idag. Hon kunde inte med att ha den på sig. Det kändes inte rätt, för idag var han inte här vid hennes sida. Lite irriterad drog hon ut den och stoppade den i sin ficka på västen hon bar.

    Ett gnisslande och skrapande ljud hördes när dörrarna puttades upp av vakterna. En sista blick ner på sin klädsel, skulle hon valt en mer elegant? De mörka byxorna var nedstoppade i de höga läderstövlarna och den vita skjortan hade pösiga armar och man kunde skymta de blåa fjällen och fenor under tyget. En mörkblå väst, med handelsgillets märke i guld insytt fick fram hennes midja och bröst.  Salen hade alltid fått henne att känna sig liten och obetydlig. Storleken var ännu mer slående nu när hon ensam gick fram till drottningen.

    När hon var nära nog, men inte allt för nära, föll Vesíva respektfullt ner på ena knät, med huvudet böjt ner mot det putsade golvet. Det var så blankt så hon kunde se sitt egna ansikte speglas i det. De havsblåa ögonen, med de lika blåa fjällen som fanns omkring dem och ett försökt till ett milt men ett artigt leende på läpparna. Lite förvånad över att hon inte darrade på läpparna, svalde en gång och hoppades att hennes röst inte skulle svika henne, eller att hon skulle få tunghäfta som förra mötet. För nu var hon ensam.

    ”Ers höghet, jag är ytterst tacksam att Ni kunde ta emot mig…” sa hon, lite för artigt kanske, men vad var fel med lite etikett ibland?

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon var uppriktigt förvånad över det plötsliga mötet, men hon kunde inte påstå att det var ovälkommet. De senaste dagarna hade varit ytterst långtråkiga och hon hade fortfarande inte hört några nyheter om sin syster eller vart hon kunde tänkas befinna sig, så när Vesvía bett om att få träffa henne så hade hon hoppat på möjligheten till lite civiliserat samtal. Förhoppningsvis.

     

    Denna gång satt hon inte på tronen när hennes gäst anlände, det kändes alldeles för pompöst. Istället stod hon vid dess fot och betraktade den äldre kvinnan när hon knäböjde och hälsade. Hon var ensam denna gång, hennes man verkade inte vara i närheten och inte heller någon annan från handelsgillet. Det hela förvånade henne och väckte hennes nyfikenhet.

     

    Med ett leende besvarade hon Vesvías artiga hälsning och nickade som svar innan hon gestikulerade med handen att hon kunde resa sig.
    ”Självklart. Ert handelsgille är lika viktigt för mig som för resten av Me’erisia”, sade hon uppriktigt, ingen kunde ju förneka att handelsgillet Bläck stärkt rikets ekonomi och fortsatte att göra så även i dessa oroliga tider.

    ”Men jag måste erkänna att ert besök är något oväntat, har ni stött på problem?” Frågade hon efter en liten konstpaus och klev ned från det sista trappsteget som ledde till tronen för att ställa sig lite närmre den blonda kvinnan.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Samtidigt som den äldre kvinnan reste sig upp, lät hon sin ena hand få bort smutsen från sina knän. Inte för det var allt för mycket från dessa välputsade salar – inte som hennes egna högkvarter där det inte var lika rent och organiserat. Sen hade hon inte heller alla dessa tjänare eller makt. När drottningen kom lite närmare henne, kunde hon inte rå för att ännu en gång förundras över hennes skönhet. Den var farlig… Hon harklade sig och böjde respektfullt på huvudet.  Tystnaden som var mellan dem, skulle man kunna tro var av respekt och etikett, men det var snarare att Vésiva försökte vinna sig själv tid att komma på vad hon skulle säga.

    Frågan och situationen var obekväm. För en röst sa åt henne att det hon gjorde var fel och att drottningen förmodligen skulle halshugga. Varför skulle hon inte? Hon var en av de som planerade hennes halvsysters flyende resa.

    ”Ingen orsak till oroande, min drottning. Handelsgillet har aldrig gått lika mycket med vinst, om vi fortsätter på detta sätt kommer vår skuld vara betald till er snabbare än väntat” sa Vésiva nöjd över det. Trots allt fanns det en stolthet över hennes företag. Det var… och skulle alltid förbli där hennes lojalitet låg.

    ”Men för att det ska kunna fortsätta på samma sätt… Måste jag erkänna min oärlighet.” fortsatte hon och hennes röst lät mer stabil än vad hon hade väntat sig. För inombords skakade hon av rädsla och osäkerhet. Fast det skulle vara sådant som denna drottning avskydde och för att överleva kunde hon inte visa det.

    ”Ämnet jag skulle vilja diskutera med er, är mer av privat natur, om ni tillåter” sa hon och lyfte sitt huvud och blick mot drottningens.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Vesvías ord fick henne att rynka på ögonbrynen en aning. Oärlighet? Hon hyste förstås inga tvivel om att många, om inte de flesta, av hennes undersåtar dolde mer för henne än vad de kanske själva trodde skulle vara uppenbart, men det var ovanligt att någon kom för att erkänna något sådant, kanske var det till och med något som aldrig hade skett tidigare. Det hela gjorde henne både orolig och något imponerad över att Vesvía ens vågade framföra det till henne personligen. Så hon nickade och gjorde en avfärdande gest mot vakterna som stod utmed salens väggar. De flesta lämnade dem, och de som inte gjorde det följde heller inte efter när hon ledde Vesvía ut genom salens dörrar och ut mot slottets trädgård. Där ute var det något svalare och platsen tycktes mer eller mindre tom, trots att Isra själv visste att den var allt annat än det.

     

    ”Så…” Började hon när de väl kommit ut en bit i den vackra trädgården. Hon hade fortfarande ett litet leende på läpparna, men det fanns något spänt där, något som fick leendet att verka något olycksbådande. Hon visste inte vad det var för hemlighet som Vesvía hållit från henne, men det kunde knappast vara något bra, och tanken på att behöva göra sig av med denna kvinna skavde något, gjorde henne något irriterad.

    ”Berätta för mig, på vilket vis har ni varit oärlig?” Tillade hon lågmält, inte viskande men nästan mjukt, som om hon valde sina ord med stor försiktighet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    På något sätt kändes det rätt att stå där. Rätt att säga vad som hade funnits på hennes tankar. Kanske skulle till och med vara uppfriskande för drottningen? Hon kunde knappt tro att det var många som vågade påpeka vad de egentligen tyckte och tänkte för drottningen. Inte för att hon själv riktigt… förstod vart hon fann mod. Att hennes ben höll henne uppe utan att skaka och falla ihop, var för henne en fråga eller ett mysterium.

    En efter en försvann vakterna, åtminstone från deras synhåll. Slottets trädgård var vacker, svalare och grönare än någon annanstans. Alla de växter som de hade lyckats få från ytan, det gav en behaglig doft som påminde henne om körsbärsblommorna och magnolian från Nirais blommande dalar. Lite omedvetet drog hon ett djupare andetag och andades nöjt ut med ett svagt leende på läpparna. Det lugnade henne, men när hon märkte vad hon gjort rodnade hon något och harklade sig för att svara på Isras fråga.

    Isras ton var mjuk, som en spinnande katt som väntade på sitt byte. Ett litet misstag och klorna skulle vara framme. Det var Vésiva säker på. Fanns det verkligen ett sätt att välja sina ord väl i denna situation? Hon tvivlade på det och andades ut i en suck för att slå ut sina händer i en ärlig gest.

    ”Jag och Atlen… smugglade ut er halvsyster från Antrophelia.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var uppenbart att Vesvía hade något på hjärtat, något som hon uppenbart visste skulle sätta henne i onåd hos Isra, tystnaden som fanns mellan dem var nog för att bekräfta det. Den var spänd, olycksbådande nästan, och utan att tänka på det så hade Isra börjat plocka bort kronbladen från en stor, gul blomma som växte intill platsen där de stod, kanske för att stilla vreden som hotade att bubbla upp inom henne. Hon höll den dock i schack, trots att hennes fingrar stannade till för en kort sekund när Vesvía erkände vad hon hade gjort.

    ”Jag förstår… Jag har länge undrat hur min syster tog sig ut ur staden obemärkt”, sade hon lugnt, men hon kunde inte helt dölja sitt missnöje. Det syntes i viset på vilket hennes fylliga läppar spändes en aning och hennes grepp om de sista gula kronbladen var hårt och oförsiktigt.

     

    Med en suck vände hon sig mot Vesvía och mötte den andra kvinnans blick med sin egen grå. Den var kall och hård och hon höll den länge fäst på den andra kvinnan innan hon valde att åter se bort från henne, tillbaka ut mot havet som omgav dem.

    ”Varför gjorde ni det?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Tre, två… Kronbladen som Isra ryckte bort från den gula blomman föll ner mot marken och hon var säker på att när det sista bladet föll ner mot marken, att hennes huvud likaså skulle göra det. Hon drog hastigt efter andan när drottningen var på sitt sista kronblad som om det skulle vara hennes sista. Tystnaden var obehaglig och spänd. Tjock, nästan som om hon all luft hade försvunnit.

    Lugnet förvånade henne och fick henne till att respektera den unga drottningen mer. Kanske hon inte var en tyrann? Trädgården de stod i fick henne att blicka tillbaka till när hon själv var sin fars lärling och hon var på möte med den forna drottning Thalia. Vanligtvis var de ute i trädgården och på långt håll kunde hon minnas hur Isra och hennes tvillingbror hade lekt. Vésiva mötte drottningens blick, även om den fortfarande var lite drömmandes – fortfarande i minnenas värld.

    ”Jag… lovade min far att alltid skydda Bläck och den forna drottning Thalia. För ett kort ögonblick, trodde jag att likheten mellan den forna drottning Thalia, och er halvsyster, var större än vad den var.” började hon och lät sin hand dra i hennes egna skjorta nervöst. Egentligen var hon väl för ärlig och detta skulle kunna bli hennes undergång och hennes familj.

    ”Och förlåt mina ärliga ord, ers höghet, men jag inser att Ni inte är den blodiga tyrann som har målats upp av er. Ni är en regent, som… jag tror skulle kunna få Me’ersia ännu längre.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Svaret kom med mer ärlighet än hon hade väntat sig och hon kunde inte låta bli att kika mot Vesvía där hon stod en bit ifrån henne. Hon hade tagit en stor risk som kommit till henne med detta erkännande och hon var uppenbart nervös, något som syntes i viset på vilket hon vred på sig där hon stod och drog i sin egen skjorta. Varför hade hon gjort det? Om hon inte valt att erkänna nu så hade Isra antagligen aldrig fått reda på sanningen och Vesvía och handelsgillet hade suttit säkra… Det hela gick inte riktigt ihop, om det nu inte var som Vesvía faktiskt sade, att hon ville vara ärlig. Kanske hade beslutet tyngt henne.

     

    Hon suckade för sig själv när den andra kvinnan var tvungen att tillägga det där om att vara en tyrann. Ordet var så uttjatat, så väl använt under det senaste halvåret att det helt hade tappat sin mening. För henne var det inte längre ett skällsord.

    ”Min syster är lik min mor, mer lik än jag någonsin kommer vara, men det är bara till utseendet. Det var något som alltid hölls mot mig och min bror, vårt utseende, vårt arv. Varför skulle ett halvblod vara mindre värd att styra? Nej, min syster har visat sig förakta sitt eget land. Hon har aldrig haft något intresse av att leda Me’erisia, aldrig haft landets bästa i sinnet. Hon är ett själviskt barn som hellre flyr för att leka hemmafru tillsammans med simpla bönder, och jag tänker låta henne göra det”, sade hon med en suck, även om det inte var helt sant. Hon hade redan börjat leta efter sin syster, redan satt män på att finna henne för att göra slut på henne en gång för alla. Hon skulle inte få möjligheten att förändra sig, att ångra sig och återvända för att ta tillbaka det som Isra ansåg var rättmätigen hennes.

     

    ”Ni gjorde rätt i att komma till mig med den här informationen, trots att jag inte kan förneka att det gör mig vred att ni ens gjorde något så dumt från första början… Men gjort är gjort. Det ni kan göra för mig nu är att berätta vart ni förde henne”, tillade hon och vände sig helt mot Vesvía igen, mötte hennes blick med sin grå.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Skulle Isra låta sin syster vara? Något inom henne tvekade. Det skulle alltid finnas en minimal risk att hon en dag skulle tvinga sin rätt på tronen. Fast å andra sidan… Skulle den dagen komma, hade förmodligen hon mött ett sådant motstånd att det skulle vara näst intill omöjligt. Hon hade börjat förstå drottningens visioner och på något märkligt vis. Drogs hon till dem. Det skulle skapa en säkrare tillvaro. En säker framtid. Åtminstone var det något som hon intalade sig själv.

    ”Om min drottning inte hade varit vred, hade det gjort mig orolig. Jag förstår att mina handlingar… borde få konsekvenser…” svarade Vesivía och mötte hennes gråa blick med sin blåa. Höll den kvar ett tag, som för att visa att hon inte ångrade sin ärlighet – trots att det förmodligen skulle kosta henne sin tunga eller i värsta fall sitt bolag.

    Till sist böjde hon huvudet av respekt och lät sin haka nudda hennes bröstkorg. Tankarna flög omkring henne och det verkade inte som om hon helt kunde få dem till ro. Vad skulle hända nu? Och hur skulle hon kunna få Isra att någonsin lita på henne? Det fanns en märklig önskan att drottningen framför henne skulle vara nöjd med henne. En känsla som aldrig slagit henne innan.

    ”Ett brev bör skickas till mig, så fort hon når land, ers höghet.” påpekade hon sedan, lite hastigt till lagt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Nej, hon var allt annat än nöjd med situationen. Det förklarade varför Fëani lyckats fly så obemärkt, trots att staden var välbevakad, men samtidigt fanns det inget hon kunde göra för att få det ogjort nu. Att Vesvía kommit till henne med informationen var positivt i den bemärkelsen att hon hade en ledtråd, något fast att ta tag i när hon började nysta upp härvan som var hennes halvsyster… Och trots att det var något positivt så visste hon att hon borde bestraffa Vesvía för hennes förräderi. Det var en svår sits, ty hon hade visat sig villig att erkänna ett sådant brott och hennes handelsgille var trots allt en av de främsta inkomsterna när det gällde import och export till Me’erisia, men om hon inte straffade henne så skulle hon förefalla som svag. Å andra sidan…

     

    Å andra sidan så visste ingen annan än Vesvía och hennes kompanjoner om förräderiet, men hemligheter hölls sällan…
    ”Jag borde straffa er. Det ni just erkänt er skyldig till är förräderi och straffet för det är döden… Men ni är allt för värdefull för Me’erisias handel med ytan, och ni kom till mig för att erkänna när ni lika gärna hade kunnat hålla er hemlighet. Det försätter mig i en något prekär situation”, sade hon efter en stunds tystnad.

    ”Hur många fler var direkt inblandade i er komplott?” Om hon kunde lova att de höll tyst om saken så skulle Isra inte behöva ta till så drastiska åtgärder för brottet. Frågan var bara om Vesvía var villig att ta på sig det ansvaret, och var villig att ta konsekvenserna om det hela ändå skulle komma ut.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Döden. Hon var väl medveten om att det var det som var straffet för ett sådant förräderi som hon hade gjort. Det var trots allt att välja fel drottning och att sätta hela landet i ett spel på liv och död. Kanske det var tur att denne Fëani inte var allt för inriktad på ett maktspel. Åtminstone inte nu. Fast vem visste vad som kunde ske om något år, eller några år? Tid hade en effekt att låta ilska, besvikelse och irritation att gro.

    Allt för värdefull? Orden fick Vesíva att spärra upp sina ögon i förvåning och hon rynkade ögonbrynen lite förvånad. Det kändes nästan lite för enkelt. Hon drog en suck av lättnad och vände sin klarblåa blick mot Isras gråa.

    ”Tack, tack så mycket, ers höghet” sa hon, inte högre än en viskning och sedan funderade hon vidare på händelseförloppet. Nej, det kunde inte vara någon mer än henne och hennes bror. I en sådan delikat situation, var det få som gick att lita på. Om inte ens ingen, inte ens sig själv. Hon skakade tyst på huvudet.

    ”Enbart min bror och jag. Inte ens min bror var medveten om hur det gick till, förrän slutskedet.” sa hon med en röst som verkade lite för klar. För rädslan för döden var fortfarande bubblande under ytan. Det kändes för lätt.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon skakade på huvudet åt tacket som för att avfärda det. Nej, så enkelt var det inte. Hon skulle inte kunna lova att döden inte väntade, men just nu var hon för beroende av vad omvärlden tyckte om Me’erisia för att hon skulle kunna ha ihjäl en av de enda kontakterna de hade med ytan.

    ”Tacka mig inte ännu… Ni står fortfarande i onåd hos mig, men liksom jag verkligen menar att Bläck är för värdefullt för att slarvas bort på grund av vad ni gjort så skulle jag heller inte kunna ersätta er bara så där. Skulle jag ha er avrättad på grund av förräderi så skulle jag inte bara få ert handelsgille emot mig, men också era kunder på ytan, och jag har helt ärligt inte råd att förlora både Bläck och de få kontakter jag har utanför Me’erisia”, sade hon hårt, som om hon kanske ville övertala sig själv om att hennes beslut att skona Vesvía enbart var av praktiska skäl.

     

    ”Om ni kan hålla er bror tyst så finns det ingen anledning för mig att ta till så drastiska åtgärder… Ni står dock i skuld till mig för det… Det finns något jag skulle vilja att ni gör för mig, Vesvía.” Tillade hon med ett plötsligt vasst leende. Hon hade tänkt på det länge, många, långa dagar och nätter sedan hon börjat stärka sin plats på tronen.  Allianser.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Självfallet skulle det inte vara så enkelt. För enkelt att undvika döden, var det någonsin det? Allt hade ett pris. Handeln hade alltid varit en del av hennes liv och människors öden var inget annat än en vara. Det var uppenbart att hennes kontakter och exotiska varor var en tydlig fördel för drottningen med. Även om hon inte hade vågat hoppats på det, fanns det nog i Vésivas baktanke. Kanske var det den tanken som fick hennes steg att våga styra sig till drottningens salar idag?

    Det vassa leendet fick kvinnan att rysa på samma sätt som det också var behagligt. Försiktigt nickade hon, långsamt på huvudet som om hon tänkte efter på vad det kunde vara.

    ”En tjänst, min drottning?” frågade hon, även om det fanns en hint i hennes röst att hon var medveten om vad det var Isra ville be henne om. Allianser. Affärer. Vad fanns det mer av livet? I slutändan var det inget mer än det i livet. Till och med kärlek och familj var ett avtal i slutändan. Hon rättade på sin rygg så att hon stod rakryggad och vågade till och med att möta Isras gråa blick med sin klarblåa.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Min drottning… Det lät bra, särskilt som Vesvía sade det utan fruktan eller svaghet i sin röst.

    ”Ja, Vesvía, en tjänst… Hur långt sträcker sig ert kontaktnät? Skulle ni kunna leverera ett brev till, låt säga, Karms inland?” Leendet var fortfarande vasst och nu syntes det något nytt bakom de grå ögonen, en idé eller tanke som hon uppenbart spann vidare på utan att säga mer högt. Visst fanns det enklare sätt för henne att leverera ett sådant meddelande, men det skulle vara ett bra tillfälle för henne att verkligen testa denna nyfunna lojalitet.

     

    Hon gjorde en liten gest mot en bänk som stod i närheten av platsen där de stod, och rörde sig sen själv åt det hållet för att slå sig ned på den vita marmorn. Hon hade tänkt låta Tipum leverera hennes erbjudande, men kanske skulle ett sådant mottagas bättre om det levererades av en av hennes egna, snarare än av en demon.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Drottningens fråga fick det att rycka till i hennes mungipor. Kontakter, i Karm? Var hade hon inte kontakter? Hennes klarblåa ögon for uppåt medan hon tänkte, samtidigt som hennes hand strök sin haka. Ett irriterande mörkare hårstrå kunde hon känna vid hakan och det var som en nagel i ögat. Precis som vissa av de hon kände till ovanpå land. Till slut nickade hon långsamt, som om hon försökte förstå vad för slags brev det skulle vara. Eller snarare till vem.

    Något inom henne fick det att kännas som om det i sig kunde innebära döden. När väl drottningen satt sig på bänken insåg hon att hon helt hade glömt av drottningens inbjudan att slå sig ner. Ett svagt försiktigt leende spred sig i ansiktet. Den kalla sten ytan fick henne att rysa till och hon vände blicken mot Isra igen.

    ”Det finns många kontakter, det beror självfallet på vem min drottning hade tänkt leverera brevet till.” påpekade hon, lite försiktigt till slut och satte sig lite mer bekvämt med ena benet ovanför den andra.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var riskabelt att be om en sådan tjänst, det skulle kunna få Vesvía att vända sig mot henne igen, även om det i hennes egna ögon var ett klokt drag. Men hon var drottning, det var hennes rätt att styra som hon fann klokt, och om Vesvía skulle invända så skulle helt enkelt handelsgillet Bläck behöva se sig om efter en ny ägare.

    ”Många av våra gamla bundsförvanter övergav oss när min mor dog och det är få av människornas riken som öppet vill beblanda sig med vår sort, så vi måste vara öppna för nya idéer och tankar, Vesvía. Vi måste se oss om efter bundsförvanter som vi kanske inte skulle ha övervägt tidigare, allt för att Me’erisia fortsatt ska kunna blomstra ohindrat”, spann hon lågt, hennes blick stadigt fäst på kvinnan hon hade bredvid sig. Hon hade egentligen inte behövt förklara, men det skadade inte om fler såg på saken så som hon gjorde, om fler kunde stå på hennes sida och dela hennes vision för korallrevet.

    ”Jag vill att ni levererar ett brev till Loradon, till Ayperos, om han fortfarande befinner sig där”, tillade hon med ett litet leende innan hon vände blicken ut mot trädgården igen och inväntade reaktionen från ledaren av handelsgillet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Så klart. Av alla personer som existerade i Karm skulle hon välja den person, som inte ens var en person. Utan en demon. Uråldrig och mördade alla i sin väg. En armé av odöda blodtörstiga vampyrer. Tanken fick henne att rysa och hon kom på sig själv att ha kramat marmorbänkens kala yta av rädsla då det gav till skrapande ljud. Hastigt sträckte hon på sig och lade sina händer knäppta i sin famn. Hennes huvud sjönk med respekt till drottningen.

    ”Jag ska… leverera brevet personligen till Ayperos.” sa hon, även om hennes röst svek henne och var nästan på gränsen till en viskning. Så löjligt. Det var inte en fråga om liv längre, utan snarare döden. Vems hand skulle hon falla död för? Isras eller Ayperos? Hon harklade sig och ställde sig upp, rakryggad och sökte Isras blick.

    ”Era tankar är liberala och kanske just vad Me’ersia skulle behöva. Men, är inte Ayperos rykte till er nackdel, min drottning?” frågade hon, rösten mer stadig och den sista frågan böjde hon huvudet av lite respekt. Hon hade inte velat säga emot drottningen. För även om det fanns en viss sanning där, kunde det också leda till ännu snävare handel.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon ogillade idén, givetvis. Tanken på att ha en demon som bundsförvant skrämde de flesta, en anledning till att de flesta inte kände till Tipum än.

     

    Med ett leende såg hon tillbaka upp på Vesvía som nu hade rest sig upp och stod framför henne. Hon var orolig, nästintill rädd, men hon hade sagt att hon skulle genomföra det uppdrag som blivit ålagt henne, och vad mer kunde hon begära?
    ”Det är möjligt, troligen mer än möjligt, alldeles säkert en nackdel. Vilket är varför vi bara vill inleda förhandlingar. Jag har inte givit några löften, men jag vill utforska alla möjligheter som ligger framför oss, något annat vore dumdristigt”, svarade hon med samma lilla leende innan hon själv också reste sig upp och slätade till den vita klänning som hon bar och sedan knäppte händerna framför sig.

    ”Ert uppdrag är därför hemligt. Vill ni inte resa ensam, vilket jag föreslår att ni inte gör, så ta enbart med er ett fåtal som ni verkligen kan lita på. Ni kommer resa under mitt beskydd, något jag är säker på att Ayperos kommer hedra, men jag kan inte säga detsamma om andra som ni kommer möta på vägen”, tillade hon i en något allvarligare ton. Leendet hade försvunnit från hennes läppar och hon lade en sval, mjuk hand mot Vesvías ena arm.

    ”Jag litar på att ni inte kommer göra mig besviken.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett få tal som hon kunde lita på. Vem skulle det vara nu? Hennes make Neyir var redan på resande fot och vem visste var hennes bror och medägare Atlen höll hus nu? Om hon hade vetat kunde hon hjälpt drottningen ännu mer.  Förut skulle hon göra vad som helst för att hålla borta information från Isra. Tyrannen som styrde Antrophelia med en järnhand… men nu var hon snarare ivrig till att hjälpa henne. Som om hennes hjärta slog lite fortare med tanken på att hjälpa sin drottning.

    Att erkännas hennes beskydd fick henne att andas ut. Åtminstone ökade hennes chanser att komma tillbaka levande markant. Frågan var vem hon skulle ta med sig, kanske var hennes egna sällskap det bästa i slutändan. För vem kunde hon ta med sig vars tystnad inte var allt för svårköpt. Hon såg lite förvånat på hennes hand över sin och prövade och försiktigt lade hon sin egna lena hand på hennes och hennes ansikte var mer allvarligt.

    ”Ni kommer inte bli besviken, min drottning. Jag ger Er mina sista andetag, om det så behövs” sa hon och böjde inte på huvudet denna gång, även om det var så som etiketten sa. Utan höll kvar blicken i hennes, som för att visa sin styrka.

     

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet, litet leende smög sig fram över hennes läppar. Kanske var det något självgott, som om hon på något vis haft rätt i en vadslagning, även om den enda spelaren i just det spelet varit hon. Hon tycktes ha vunnit över Vesvía till sin sida, trots att det hon föreslagit skrämt och oroat henne. Det var bra, mycket bra.

     

    Så hon lät Vesvías hand vara när hon rörde vid henne och hon lät sitt leende bli lite tydligare, lite mer genuint, trots att hon tyckte att det kändes konstlat.
    ”Bra… Men låt oss hoppas att det inte skall behövas”, sade hon lågmält innan hon drog undan sin hand från den andra kvinnan och såg bort från henne, tillbaka ut mot trädgården.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 55 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.