Post has published by Vintersaga
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Istilwys hade blivit sedd efter att hon dumt nog sett ut över torget en sista gång, men hon insåg det inte förrän hon kände en smärta i ryggen. Vilse bland sina egna tankar hade hon inte insett att Khishra hade jagat ikapp henne, och smärtan från en spark i ryggen fick henne att svära medan hon föll framåt. Hon slog in i taket, men innan hon ens hade slutat rulla så använde hon magi för att ha skuggorna lyfta henne upp på fötterna igen. Hon snurrade runt och gick baklänges medan hon hämtade andan och såg Khishra i ögonen.

    “Vem är ens du?” Hennes fråga var ärlig, hon hade ingen aning. Hon kunde inte ens avgöra om det var en allierad eller fiende. Säkerligen ännu en släkting till Ziyaté. Felhjärtade kackerlackor. Hon rynkade på näsan medan hon funderade, men om hon så sökte igenom de tusen liv hon levt i sina drömmar så kunde hon inte känna igen henne.

    “Kan du kanske döda mig någonstans där vi inte kan bli sedda av första bästa varelse som bestämmer sig för att söka på taken? Jag kommer inte kunna åka på stryk och skydda oss från Ayperos samtidigt.” Vid närmare titt hade hon upptäckt att kvinnan var berörd av Lloth, det var diskret, men Istilwys hade spenderat mycket nog tid runt energierna för att känna igen dem. Kvinnan bar på Lloths kärlek, men det betydde inte mycket mer än att Lloth litade på henne, och Lloth hade även litat på Ziyaté. Det krävdes en dödlig för att förstå en annan, Lloth var för felfri för att se alla deras svagheter.

    “Ta min hand och följ med in i skuggan, så tar jag oss längre bort.” Hon höll ut sin hand och backade mot närmsta skugga, kastad av en högre byggnad som angränsade deras.

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Khishra flinade brett åt Istilwys. “Tror du jag går på den lätta, din packa?” Hon höjde sina svarta knytnävar, varav den ena fortfarande var våt och blank av blod. Hennes ansikte var också fläckat. Hon lade huvudet på sned. “Vad hände? Räckte inte dina partytrick längre än så? Jag är säker på att jag kan rätta till det. Vad sägs om att du trollar fram klingan igen och lämnar över den till någon mer kompetent? Jag ska inte berätta för vår moder om ditt svek.” Orden dröp av självsäker syrlighet. Med klingan kunde hon lätt undanröja Ayperos, allt som behövdes var ett välplacerat hugg.

    Medan Khishra talade rörde hon sig i en inåtgående spiral närmare Istilwys, försökte komma mellan henne och skuggan – i värsta fall kunde hon kanske lifta om avfällingen trots allt försökte fly. Samtidigt lossade och steg långsamt takpannor i luften runt dem. Khishra kände sin moders kraft vibrera inom sig, mellan sig och takpannorna, hur hennes telekinesi var starkare än någonsin. Hon brukade inte kraften ofta, men hon kunde inte motstå nu, det var som att den hade ett eget liv. “Jag föredrar förstås blod, men du kanske föredrar desertion?” En takpanna for plötsligt mot Istilwys huvud.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Överraskningen var förlorad. Ziyaté tvekade och ett negativt utfall blev uppenbart. Jag var tvungen.” Istilwys släppte ut en flämtning när takpannan susade mot huvudet hennes. Hennes skugga sköt instinktivt upp som en piska och slog sönder takpannan som föll i två delar på var sin sida om Istilwys, som ryckte till förberedd på att bli träffad av takpannan. Hon var trött, men hon även undermedvetet överträffade vissa av världens tränade magiker i försvarsmagi.

    “Mitt svek är mitt att redovisa till Lloth, och jag kommer lämna dig dräglandes i en håla i Antrophelia innan jag låter dig smutsa ner sanningen med din arrogans. Men helst av alls tar jag med dig hem, och vi kan presentera vapnet tillsammans till Lloth. Innan jag kan ta oss dit spårlöst behöver jag dock vila, det är krävande att lyckas lura en av de mäktigaste demonerna som finns.” Hennes ord var fyllda med gift, hon hade ingen respekt för kvinnan som jagat ikapp henne, men hon behövde försöka få henne på sin sida. Istilwys tvivlade inte på att hon kunde besegra den här kvinnan, trots att hon utstrålade Lloths energier, men hon ville inte förbruka sin sista energi på att slåss mot en allierad när de var jagade av en demon.

    “Släpp in mig i skuggan, följ med mig om du måste, men vi behöver skapa ett avstånd mellan oss och dem. Du är säkert mäktig, men Ayperos räknar med att vi kommer försöka igen, allt vi kan göra är att fly för att inte förlora vapnet till honom. Lloths överlevnad är viktigare än Ayperos död. Idag var ett misslyckande, men Lloth har övertaget så länge vi har vapnet.” Hon stannade upp när Khishra stod mellan henne och skuggan. Hon kunde tvinga sig igenom henne, men hon ville inte använda mer magi än nödvändigt. Desto mer magi hon använde, desto längre skulle hon behöva stanna på ön, för säkerligen kunde Ayperos bästa spåra magisk transportering, så Istilwys skulle behöva gömma sig tills dess att hon kunde lämna ön spårlöst.

    “Jag kan stå i god för dig, uppmuntra Lloth att ta dig som ersättare för Ziyaté. Jag vill inte slåss mot dig, men står det mellan att riskera mista vapnet till Ayperos och att begrava alla Lloths främsta, så begraver jag er alla utan att tveka. Ziyaté visste detta.”

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Istilwys hade inte helt fel, de låg i underläge – men att vara i underläge var på sätt och vis vad Khishra levde för. Hon verkade överväga det Istilwys sa i någon sekund, sedan morrade hon frustrerat. “Åh, det är alltid krus och omsvep med er, allt är alltid ett projekt!” Två takpannor till flög mot Istilwys. Lloth verkade ha skickat en multitud av verktyg ur sin arsenal och av alla de verktygen var Khishra det trubbigaste. Kanske hade deras moder tillslut tagit sitt förnuft tillfånga? Effektivitet krävde handlingskraft, snabbhet och styrka – trubbiga instrument som fick jobbet gjort.

    “Som att jag skulle vara intresserad av att ersätta Ziyaté!?” Hon spottade förnärmat fram orden med avsmak. “Jag gav mitt ord att utföra uppdraget i Ziyatés ställe om… När hon skulle misslyckas. Att återvända utan att ha infriat det ordet är inte ett alternativ. Ge mig klingan bara! Ett hugg är allt som behövs, han är inom vårt grepp, här, nu!” Khishra tog två kliv närmare och sträckte fram sin hand.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Istilwys skugga slog undan de två takplattorna som sköts mot henne utan att Istilwys tillsynes behövde göra något. Hon lyssnade på Khishra med bristande tålamod, och såg mot henne när hon närmade sig. Inte för att hon inte hade ett otroligt tålamod, utan för att hon visste att de var jagade och deras tid tillgodo rann snabbt ut ur händerna på dem. Hon såg sig om för att säkerställa att de inte redan var i fara innan hon med ett trött uttryck vände sig tillbaka mot Khishra.

    “Okej,” Började hon med en lätt irriterad röst, och hon gjorde sedan en svepande rörelse framåt med en hand mot Khishra, och Istilwys skugga stöttes framåt med hög fart och en väldig kraft för att slå in i Khishras kropp med nog styrka för att skicka henne flygande bakåt, rätt in i skuggan bakom henne som Istilwys hade försökt nå innan Khishra ställde sig i vägen.

    “Lyssna!” Medan Istilwys började prata tog skuggan Khishra hade fallit in i tag i henne, och med en väldig kraft slets Khishra i varje riktning, som om ett dussin män drog i rep fästa i Khishra, i ett dussin olika riktningar. Det var dock bara känslan, för tillsynes så svävade hon helt enkelt i luften i det skuggade området, med hennes armar och ben slitna i olika riktningar, spända som om någonting drog i dem.

    “Du är säkert jättefarlig, jag är säker på att många har ångrat att de stått i din väg, men kan vi hoppa över hur överlägsen du är för ett ögonblick och komma överens om att Lloths liv är viktigare än Ayperos död? Jag lovar att vara rädd för dig senare, när vi inte är jagade av en demon, okej?” Hon klev själv in i skuggan och en svart dolk formades i hennes hand. Hon höjde den mot Khishra och lät bladet nudda hennes hals, för att visa att den var vass nog att skada henne även om den var gjord av mörker. För att visa att hon var mer än bara illusioner, även om hennes illusioner var det som hade gjort henne känd bland sina egna.

    Medan ena handen höll i dolken, rörde sig fingrarna på andra handen för att hålla magin aktiv. Istilwys stirrade Khishra irriterat i ögonen, som om hon förväntade sig ett svar som visade på en vilja att samarbeta.

    “Mina projekt, mina krus och omsvep, mina partyknep, de är för mitt eget nöje. Tro inte att jag behöver något av det om du går emot min bedömning av vad som är bäst för vår Moder. Jag lämnar dig utan lämmar i skuggan här om du inte börjar samarbeta.”

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Med ett lågt morrande vrål kastade sig Khishra mot Istilwys, triggad av hennes trötta blick. Men knappt hade hon hunnit börja röra sig innan hon slogs tillbaka av skuggan. Hon stönade till och log. Gongongen hade ljudit, äntligen öppet krig. Till sitt förtret verkade hon dock sitta fast, som i tjära, svävade. Innan hon visste ordet av for en skarp smärta genom hela hennes kropp när skuggan slet i henne, hennes lemmar sträckta. Känslan var berusande och hon frustade exalterat.

    “Hehe, börjar du bli nervös att de ska komma och ta dig?” Skrattade hon mellan tänderna innan ännu en våg av smärta skar genom henne. Hon skrek till, det kändes som att något hade brust i hennes högra arm och vänstra ben. Istilwys hånande ord fick henne dock att vrida sig i skuggans grepp, som en fluga i ett nät. Känslan av att inte vara i kontroll började gnaga på den lilla fattning hon hade. Hennes bröst hävde sig i djupa snabba andetag, hon blåste en lång vit hårslinga ur ansiktet. Hennes ljuslila ögon formligen blixtrade av en sjuklig blandning av njutning och desillusion.

    När Istilwys frammanade dolken var det nog för att utmana hennes blodtörst, hon ville loss, Istilwys skulle inte få komma undan så lätt. Hon log utmanande och lyfte på hakan, tryckte sin hals mot eggen så att mörkt blod började pulsera fram. “Gör ditt värsta…” Viskade hon och en mängd takpannor och annat löst byggmaterial kastades med kraft mot Istilwys. Kanske var det nog att distrahera hennes kontroll över skuggorna som slet i henne.

    Om ingen redan hört oljuden från taket skulle de säkerligen göra det nu.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Deras äckliga, smutsiga och nästan härskna lukt kändes över allt i Antrophelia. Det var svårt att riktigt avgöra vart de var, dessa spindelhoror. Tills det höga ljudet avslöjade deras position. En kort utandning, nästan som ett skratt, lämnade hennes läppar som kröktes till ett otäckt leende medan hon rörde sig mot taket.

    Blicken var blixtrande blå när hon betraktade de båda mörkeralverna som tycktes… oeniga om något? Det förvirrade henne något. Trots allt var de väl båda fiender. För Isra hade inte berättat om någon allierad. Smärtan var fortfarande som ett högt eko i hennes kropp och gjorde det svårt att riktigt tänka klart.

    “Ge mig klingan…!” röt hon ilsket, svårt nog att få fram några ord där i hennes smärta och en ilska som bubblade inom henne. Trots allt var det deras jävla fel att hon hade en ful arm som förstörde hennes skönhet. Fast hennes blick var något distraherad när hon hörde hur den ena pulsen slog hårt, snabbt… Hon drog in lukten, för att tro att det skulle vara den där härskna, äckliga som hon kände över hela Antrophelia men istället luktade det… som en nylagad måltid. Ännu en gång drog hon in doften och blottade sina huggtänder medan hon lät blicken vandra mellan de två mörkeralverna.

    “Ge hit…. det!” väste hon för att försöka pressa bort hungern som gnagde där och började röra sig mot Istilwys.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Istilwys fnös till åt kvinnan när hon trots sin situation var trotsig. Det fanns självsäkerhet, och sedan fanns det idioti. Istilwys var en impuls bort från att dräpa kvinnan, och hon utmanade henne ändå. När takpannorna kom flygande mot henne drog hon handen med dolken tillbaka och förde handen skyddande över sitt huvud.

    Hennes skugga reste sig och slöt sig om henne som ett extra lager hud så att Istilwys blev bläcksvart, och takpannorna med mera slog mot hennes kropp och gick sönder från kraften. När hon släppte taget om sin skugga så den föll tillbaka till sin plats, så kunde hon först höra, och sedan när hon vände sig om se Nenya där hon anlände. Under tiden hade greppet om Khishra lättat aningen från att Istilwys lät sig distraheras av att skydda sig mot anfallet, men hon hade ännu ett grepp om kvinnan, fast svagare.

    “Förbannad vare din stolthet,” Började Istilwys och hennes fria hand grep tag i tomma luften. Skuggornas grepp om Khishra hårdnade tillfälligt, och Istilwys vände sig om för att svinga sin näve mot Nenya, vilket gjorde att hennes magi slungade Khishra ut ur skuggorna i riktningen mot Nenya och släppte taget om henne så att hon flög genom luften.

    “Lloth är inte värd att dö för, jag har gjort mitt. Ta henne, men fråga mig inte hur hon har dolt klingan, inte ens min magi känner av den.” Hon väste orden till Nenya.

    “Jag hade kunnat hjälpa dig, men dö du för Lloth och klingan om du envisas.” Hon tog några kliv baklänges, innan hon vände om och började springa i riktningen bort från de två, tvärs över taket mot nästa.

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Khishra krängde i skuggans grepp när det tillfälligt lossade något. Det smärtade till i hennes lemmar och hon grimaserade, något var definitivt på väg att brista. Skulle hon komma loss så var det nu. Smärtan stärkte henne, men den gjorde inget för henne om hennes armar och ben var obrukbara.

    Khishra hann uppfatta den bevingade kvinnan från torget, ett av Ayperos husdjur förmodligen. Den delade uppmärksamheten var nog för att distrahera henne de få sekunder hon hade tillgodo för att försöka ta sig loss. Skuggan greppade henne åter och drog hårdare. Hon förstod att spelet var över när det knakade ljudligt på flera ställen i hennes ben och armar, saker hoppade ur led och brast. Men det upphörde så snart hon slungades iväg.

    Hon landade hårt på bröstet framför kvinnan som stört dem, men kraften gjorde att hon rullade rakt mot hennes ben.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.