Post has published by Amdir
Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    (Testar Star Wars rollspel!)

    Krig hade lagt galaxen i ett konstant mörker. Kriget mellan Republiken och Sith-Imperiet som nu hade pågått i århundraden hade de senaste decennierna blivit allt intensivare då Imperiet erövrade fler och fler världar. Trots sitt aktiva sökande efter nya rekryter fann sig Jediordern tvungen att skicka ut allt yngre och mer oerfarna lärlingar till kriget för att bistå. I flera år hade de varit tvungna att avfärda regeln om att enbart rekrytera små barn, och de nya lärlingarna hade blivit äldre och äldre då de togs från sina familjer eller från gatorna runt om i Republikens världar. Många av de yngre hade inte en långvarig relation med en mästare, utan bytte då och då på grund av krigets förpliktelser.

    I ett mindre skepp satt två unga jedi, knappt redo att lämna titeln padawan, som snabbt uppgraderats till jedi för att kunna delta i kriget på planeten Naitais, en grön planet som gränsade mellan Imperiets och Republikens kontroll. En planet som varit mitten av konflikten i flera månader, som Republiken skickade fler trupper och jedi till dagligen i hopp om att stoppa Imperiets framfart mot de inre världarna.

    På en av de parallellt placerade bänkarna i det lilla passagerarutrymmet i skeppet som precis lyft från Coruscant satt Kir Noran i de nya kläderna som jedi ordern gett honom, den klassiska grånbruna tunikan, ett bälte runt midjan, byxor och stövlar. Saker han någon gång sett framemot att bära, som nu nästan kändes oförtjänade. De skulle få bevisa sitt värde i striden istället, hade det sagts. Någon mantel hade de inte hunnit få. Lite disträ fingrade han på sin ljussabels svärdsfäste, en betryggande tyngd även om han visste att han snart skulle behöva använda den i strid. Han var en människa, runt sjutton år, med klara blågröna ögon, skarpa linjer och ett relativt ungdomligt oskyldigt utseende, en ung man på väg till krig, bekymrad snarare än lugn. Det axellånga håret ramade in hans ansikte då han satt böjd framåt med blicken på sitt svärdsfäste.

    Nej han kunde inte hitta lugnet i Kraften denna dag, då han visste vart de var på väg. Faktum var att det hela skrämde honom, även om han visste att rädsla var något han inte borde känna. Frid och acceptans var vad han borde söka, men det var svårt. Han drog ett djupt andetag för att lugna sig. Han rätade på ryggen något då skeppet skumpade till något och lämnade atmosfären, för att förbereda sig för resan i hyperrymd. Kir sneglade mot den andra, och försökte sig på ett litet leende.
    ‘Första gången du lämnar templet?’ frågade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Precis som så många andra så hade Lana Fel plockats upp i jedi ordern redan som liten. Hon hade redan hunnit fylla sex när hennes hem totalförstördes och hennes familj slaktades av en rivaliserande klan. Att hon överlevt var inget mindre än ett mirakel, men skulle senare förklaras med att hon instinktivt använt kraften för att skydda sig själv från de som kommit för att utplåna henne, vilket också var anledningen till att jediordern ens funnit henne. Hon hade haft turen att tränas under en och samma mästare, samma man som hittade henne som barn, men för bara ett halvår sedan hade han, precis som så många andra jedis, dödats i strid.

    Hennes uppgradering från padawan till jedi hade kommit snabbt därefter, trots att hon bara var sjutton, och nu satt hon där, på väg mot samma värld som hennes mästare dött på. Inom henne tampades illamåendet med vreden över sin mästares död, den som hon gång på gång försökte skjuta undan. Hon hade testat allt, meditation, studier, sparrning, men ingenting hjälpte. Hon visste att ilska inte hade någon plats i en jedis hjärta, men förlusten hade tagit henne hårt, och nu skickade jedirådet henne till samma planet, knappt torr bakom öronen än, och allt hon kunde känna var en brinnande iver över att få hämnas sin mästare.

    En röst väckte henne ur hennes tunga tankar och hon lyfte den violetta blicken från sina händer där de vilade i hennes knä och såg upp på mannen, nej, pojken, som satt mitt emot henne. Hon log snett till svar och ryckte lite på axlarna, något som fick den svarta flätan att falla tillbaka på plats mot hennes rygg.

    ”Nej, jag fick följa med min mästare på uppdrag ett par gånger när jag var yngre… Du då?” Frågade hon med samma lilla leende fortfarande över de mjuka läpparna. Hon såg ganska alldaglig ut, men hon hade ett ärr i pannan som sträckte sig hela vägen upp i hennes hårfäste där såret en gång orsakat en vit fläck i det annars helt svarta håret. Nu var det lilla ärret och den vita slingan den enda synliga påminnelsen om hennes traumatiska bakgrund, annars såg hon ut som vilken annan jedi som helst, med samma enkla kläder i brunt och grått och ett par ljussablar i bältet.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kir Norans vänliga blågröna ögon mötte hennes då hon talade. Åtminstone det hade han till sin fördel att inte vara en person som skyggade sig undan andra med sin blick, självsäker åtminstone i möte med andra, en social figur som radierade en känsla av tillit. En bra förmåga att ha som Jedi.

    ‘Aha, det låter… givande.’ sa han efter att ha valt sitt ord väl med ett milt leende, ord som spännande och äventyrligt hörde inte riktigt hemma i en Jedis liv. Men han kunde ändå känna en gnutta avundsjuka mot de som haft en mer permanent relation med en mästare och kunnat bilda en sådan relation som tillåtit dem att resa tillsammans.
    ‘Första gången jag lämnar Coruscant sedan ordern tog in mig.’ avslöjade han, och han hade ju inget att dölja. De var ju allierade, och just nu var hon hans enda stödpelare i en helt främmande värld. I Kraften kunde han känna en blandning av känslor hos henne, se stormen av känslor som rasade inom henne.
    ‘Jag beklagar din förlust.’ sa han insiktsfullt, med lugn i rösten, på det där nästan otäcka viset vissa Jedi kunde läsa av andra. Återigen ett milt och inbjudande leende.

    ‘Mitt namn är Kir… Kir Noran.’ avslöjade han.
    ‘Vi har inte tränat ihop, tror jag. Men jag var äldre än de flesta då jag kom till Coruscant och Jedi templet, så jag gissar att du var långt längre kommen än mig redan då jag anlände.’ han nickade mot hennes många sablar.
    ‘Någon föredragen stil?’ undrade han. ‘Två vapen, kanske?’ själv satt han bara med ett vapen. I bakgrunden hummade skeppets motorer till då hyperrymdsmotorn aktiverades, och de slungades iväg in i närmaste hyperrymdskorridor, en viss dragig känsla i magen innan man vande sig vid känslan. Kir suckade lite till, något obekväm med allting omkring honom.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Pojken framför henne kunde inte vara särskilt mycket äldre än vad hon var men han utstrålade en självsäkerhet och dignitet som hon visste att hon själv inte besatt. Hon hade alltid haft svårt för den delen av sin träning, den som verkligen gjorde en jedi till en jedi. Lugn, värdighet, tillit och en förmåga att inte fästa sig vid saker, eller personer.

    ”Lana Fel, min mästare var Jorel Qorbin”, svarade hon med ett litet leende, inte helt säker på hur hon skulle bemöta hans kondoleanser rörande hennes mästares död, så hon valde helt enkelt att inte göra det annat än med en långsam nickning. Han visste säkert redan vem hon var, eller så var han tillräckligt duktig på att känna av hennes sinnesstämning för att uppfatta vem det var hon förlorat. Hon var tvungen att bli bättre.

    ”Och ja…” Hon gjorde en paus när skeppet hoppade till hyperrymd, inte helt bekväm med det även om det inte direkt var hennes första gång. Kanske skulle det bli ändring på det, tänkte hon lite bistert. De var soldater nu, inte längre lärlingar.

    ”Om man ska tro min mästare så är det för att jag är slarvig nog att tappa bort en, så det är bäst att jag har två”, tillade hon med ett litet skratt innan hon skakade på huvudet åt det hela. Faktum var att hon mer än en gång blivit tillrättavisad för sin aggressiva form och när hennes lärare slutligen insett att den inte gick att kuva så hade man helt satt ytterligare en ljussabel i hennes andra hand och lärt henne parera med den istället.

    ”När kom du till templet?” Frågade hon medan hon betraktade sin nya kamrat där han satt tvärs från henne.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kir nickade över hennes avslöjande, han hade själv träffat mäster Qorbin några gånger, och medan varje förlust kändes i templet var det ändå något mer bitande med de man haft personlig kontakt med.
    ‘Trevligt att träffas, Lana Fel, även om man kanske kunde önska det var under mer fredliga förhållanden.’ sa han med ett snett, lite nervöst leende. Kanske inte så nervös över att prata med henne, men över vad som skulle vänta dem då de kom fram. Han fnös ett litet skratt över hennes sätt att tala om ljussablarna.
    ‘Det finns säkert en lärdom där någonstans.’ sa han och skakade på huvudet lite, sedan fick han stanna upp och fundera över hennes fråga.
    ‘Jag var en av de äldre, kan jag ha varit tio eller elva kanske? Något sådant, fick mig alltid att känna mig utanför. Jag hade svårare än många att släppa taget om mitt förflutna.’ en stund verkade han lite borta, försjunken i egna tankar.
    ‘Det var dåliga skördeår på Ukio, min hemplanet, mina föräldrar hade inte mat för mig och alla syskon. Jag tror de såg det som en välsignelse att kunna skicka iväg sitt barn till templet…’ det var ett tag sedan han tänkt på det.
    ‘Lite visste väl de att jag en dag skulle skickas ut till krig.’ han var tyst en stund, lite bekymrad över tanken, även om deras mål var ett bra sådant.
    ‘Så vad sägs, ska vi hålla varandras ryggar fria där nere?’ undrade han, lite hoppfullt.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kunde känna nervositeten från honom, vilket kanske inte var så underligt med tanke på vart de var på väg. Kanske avundades hon honom en aning, att känna nervositet var trots allt naturligt och även om man skulle lära sig hantera den så hade hon nog föredragit nervositet framför den bubblande ilska hon kunde känna inom sig när hon tänkte på deras destination.

    När han började svara på hennes fråga så sköt hon dock snabbt undan de tankarna, nöjd över att få något annat att fokusera på än sina egna tankar och besvär. Att han varit så gammal när jediordern hittat honom var inte särskilt ovanligt längre, men det innebar alltid en risk, något som han själv bekräftade när han erkände att han hade haft svårt att släppa sitt förflutna. Det var något hon kände igen, hon själv hade trots allt också varit för gammal egentligen, men hennes ålder hade varit att föredra över en pojke som redan börjat närma sig tonåren. Hon undrade hur det påverkat hans träning och den tanken gjorde henne faktiskt aningen nervös. De satt på samma skepp på väg mot samma mål, så de skulle onekligen behöva slåss sida vid sida… Men Rådet skulle aldrig ha skickat iväg någon som inte var redo, tänkte hon i ett försök att stilla sin oro, bara för att sekunden därefter slås av hur osant det rang när hon själv satt där, blåögd och naiv, knappast mogen för titeln jedi.

    ”Du är inte ensam, Kir Noran, vi är många som minns livet innan jediordern fann oss”, sade hon lite tröstande, det mjuka leendet fortfarande över läpparna.

    ”Och håller du min rygg så håller jag din, det lovar jag. Med lite tur överlever vi länge nog att kunna göra skillnad”, tillade hon med samma lilla leende, tillsynes inte alls nervös över samtalsämnet, även om det inte var helt sant.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ynglingen verkade slappna av något vid hennes ord om att han inte var ensam i sin livssituation och förflutna, men mer att hon verkade vilja stå sida vid sida med honom. Han nickade, lite mer beslutsam än innan.
    ‘Vi kommer inte behöva tur.’ sa han med övertygelse i rösten. ‘Kraften vägleder oss till seger, och tillsammans är vi starka.’ trots allt slogs de för ljuset, för det goda, för rättvisa, för republiken och jämlikheten i galaxen.

    Med skeppet i hyperrymd var det mindre skumpigt och gungigt, och med en smidig rörelse knäppte han upp bältet som hållit honom på plats så han kunde röra sig lite friare. Han rörde sig lite längre bak i skeppets lastutrymme, där en hel del lådor med förnödenheter till republikens armé. Vapen, kraftceller, kommunikationsenheter, proviant och så vidare. Med det bekanta ljudet av en sabel som tändes stod Kir Noran med grönt ljus reflekterande i hans ansikte från bladet.

    ‘En liten duell, för att lära känna varandras rörelser innan striden börjar?’ föreslog han, och rörde sin klinga i långsamma rörelser för att sträcka på musklerna.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans positivitet fick henne att le, även om hon själv då och då betvivlade att så var fallet. Hennes mästare hade varit den starkaste krigaren hon kände och en man med en verklig jedis övertygelse, men han hade ändå dött, Kraften till trots.

    Hon valde dock att inte säga något om saken utan nickade bara med ett leende innan också hon kunde knäppa upp sitt bälte och lämna sin sittplats. De hade en del förberedelser att göra innan de nådde sin destination och Lana hade egentligen planerat att spendera majoriteten av tiden i meditation, för vem visste egentligen när tid skulle ges åt sådant när de väl lämnade hyperrymd?

    Det bekanta ljudet av en ljussabel som tändes väckte henne dock ur sina tankar och hennes uppmärksamhet riktades osökt mot Kir där han stod en bit bak i skeppets lastutrymme. Det gröna ljuset från hans vapen fick skuggorna i lastutrymmet att kännas långa, men hans ansikte var lika vänligt som innan och hans fråga lockade fram ett förväntansfullt leende över hennes läppar. Strid var trots allt det hon alltid haft mest fallenhet för, och det hon tyckte bäst om, så hans förslag gjorde abrupt slut på alla idéer om att ens försöka meditera.

    ”En bra idé… Om du är redo för en förlust”, svarade hon med ett retsamt leende innan också hon knäppte loss sitt primära vapen ur bältet och tände dess blad. Ett ljusblått sken blandades med det gröna när hon böjde på knäna en aning och snurrade sitt vapen ett par gånger för att mjuka upp sin handled.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kir gjorde en gest åt henne med handen som inte höll sabeln, nästan lite retsamt utmanande, som om det var något av en lek i templet. Men det fanns en allvar i situationen så klart, skulle de överleva sida vid sida mot Sithimperiets krigare skulle de behöva känna till varandras styrkor och svagheter.
    ‘Så säker låter du.’ sa han med ett kryptiskt leende, men hade en lugn och stadig hållning medan han väntade på henne att göra sitt drag. Hans ögon var fästa på hennes då deras blad till sist möttes i ett aggressivt hummande och ljusspel från vapnen då grönt och blått möttes. I början var det mest prövande slag, för att lite känna av motståndarens nivå, men snart blev deras rörelser och sving mer genuina. Det var uppenbart att hon var den med mer färdighet i att använda sitt vapen och utföra olika stilar och rörelser. Kir själv var mer i försvar, men hade en frustrerande tendens att alltid ha sitt blad på rätt ställe för att skydda sig själv, hans mål kanske att trötta ut henne. Medan han inte var lika naturbegåvad som henne kompenserade han väl med sin koppling till Kraften som hjälpte honom röra sig på rätt vis för att inte låta henne få övertaget.
    ‘Lika säker fortfarande?’ frågade han, lugnt, men med en lurig glimt i ögonen då deras klingor möttes igen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Lana visste att hon var duktig med sitt vapen, det var kanske hennes främsta styrka, så när han gjorde motstånd, visserligen mestadels genom defensiva rörelser så blev hon både förvånad och en smula frustrerad. Hur hon än försökte så kunde hon inte ta sig igenom hans försvar och snart nog kunde hon känna sina rörelser bli lite slöare i takt med att han tröttade ut henne. Hans retsamma ord fick henne att irriterat rynka på näsan och ta ett kliv bakåt för att samla sig och stryka några svarta slingor ur ansiktet innan hon knäppte loss sitt andra vapen och tände även det.

    Bladet var kortare än det hon höll i sin högra hand, men det lös med samma blå färg när hon tog ett fastare grepp om det. Ett litet leende spred sig över hennes läppar när hon såg tillbaka upp på Kir, irritationen som bortblåst på bara några sekunder.

    ”Jag erkänner att du är bättre än jag trodde… Så, jag tänker inte hålla tillbaka”, retades hon, också hon med en liten, road glimt i blicken, innan hon gick till attack igen med förnyad energi.

    Den lilla pausen hade tillåtit henne att samla sig och dra på Kraften för att fylla på sin energi, och med det kortare bladet i vänsterhanden så kunde hon låta den skydda henne medan hon lät sitt primära vapen koncentrera sig helt och hållet på attack.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Den unge mannen gav ingen större reaktion då hon tände sitt andra vapen, men det blev så klart mer att hålla reda på då hon pressade honom med förnyad energi. Rätt bra höll hans försvar, hans blad på rätt ställen för att skydda sig men inte använda för mycket energi, hans steg kvicka och akrobatiska – men han kunde inte matcha hennes stridskunskaper. Till sist fick han ta ett steg bakåt och släcka sitt vapen, för om de fortsatte fanns nog en risk att någon av dem skulle skada den andra.
    ‘Jag erkänner mig besegrad.’ sa han stillsamt och böjde huvudet lätt, en nickning, hans panna glansigt med svett.
    ‘Du strider väl, Lana, din mästare har lärt dig väl.’ berömde han och gav henne ett uppmuntrande leende, innan han nickade mot det korta bladet.
    ‘Intressant val av vapen.’ påpekade han tankfullt, lite nyfiket som om han kanske ville veta mer.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hennes andetag var tunga och också hennes panna var pärlad av svett när Kir tog ett steg bakåt och släckte sitt vapen. Det var svårt att inte känna sig nöjd över vinsten, även om hon visste att hon inte borde tillåta sig själv att känna sådant, precis som hon inte borde känna sig fullt så exalterad som hon gjorde när de slagits mot varandra.

    ”Du är en värdig motståndare”, svarade hon lite retsamt innan hon böjde huvudet i en liknande gest som hans, men hon kunde inte helt dölja sitt leende när också hon släckte sina vapen. Hon hängde tillbaka det vanliga svärdet i bältet, men det kortare räckte hon mot honom i en tyst inbjudan om att ta en närmre titt.

    ”Den kallas för en shoto. Bra att ha när man lätt glömmer bort att försvara sig”, erkände hon lite förläget medan hon strök undan lite hår ur ansiktet. Att hon kände sig mer avslappnad efter deras duell var uppenbart när hon med en nöjd suck granskade honom från topp till tå där han stod framför henne.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Om Kir kände sig nöjd eller exalterad visade han det inte så mycket, men tittade man noga kunde man kanske se en viss äventyrlig glöd i hans ögon. Kanske riddare som dem var tillåtna att få känna ungdomligt behag över att få röra sig och träna, kanske för sista gången? Hennes beröm fick honom att känna en viss stolthet, och han böjde bara huvudet artigt utan att göra någon stor sak av det – trots allt skulle en jedi alltid vara anspråkslös och sträva efter förbättring, men samtidigt var det inte ofta han fick höra sådan beröm, så det var ju bäst att ta vara på det man fick.

    Nyfiket sträckte han fram handen för att ta hennes vapen och se över handtaget, och sedan tända det för att betrakta det analytiskt.
    ‘Intressant.’ konstaterade han, släckte det och sträckte det tillbaka till henne.
    ‘Något okonventionellt kanske?’ undrade han i ett försök att låta som en äldre mästare, för att sedan le lite bredare. Hans hår som blivit lite stökigt efter deras duell knöt han i en bättre knut.
    ‘Så vad tror du?’ undrade han. ‘Kanske vi kan kombinera våra förmågor?’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Den lilla glöden i hans ögon gick henne inte obemärkt förbi och nästan utan att vara medveten om det själv så fick det henne att le, och kanske känna sig lite mer bekväm i hans sällskap. När de först hälsat på varandra så hade han känts som den perfekta bilden av en jedi, något som kanske gjort henne något nervös, men nu såg hon en annan sida, en mer mänsklig sådan, och det lugnade henne. Kanske var det till stor del på grund av sina egna svagheter som hon kände så, men det skulle hon aldrig erkänna högt, även om det nog var uppenbart för de som spenderat mer än ett par minuter med henne att hon inte var helt… Slipad.

    ”Hmpf, kanske det. Men det funkade, inte sant?” Sade hon lite retsamt när han försökte låta som en vis gammal mästare genom att kalla hennes vapen okonventionellt. Hon tog dock emot det med ett leende över läpparna och hängde tillbaka det i sitt bälte innan hon lite teatraliskt synade honom från topp till tå.

    ”Jag tror du duger”, konstaterade hon i ett försök att låta som han gjort, som en äldre, dömande mästare, men illusionen förstördes en aning av flinet som prydde hennes läppar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Så länge det fungerar är det med Kraften.’ sa han med en enkel axelryckning, kanske inte det mest konventionella svaret men i slutändan var han rätt praktisk av sig, även om han var rätt konventionellt skolad av sina mästare. Kanske var det på grund av hans sena ålder i akademin. Han log lite bredare över hennes retsamma sätt.
    ‘Och det oväntade vapnet lär förvirra många fiender, gissar jag.’ hans leende var lite mildare och blygare ännu, men hade lite mer självsäkerhet nu. Samma stund kunde de känna ett sug i magen då skeppet lämnade hyperrymd och deras mål uppenbarade sig på skärmarna, bekräftat av högtalarna i skeppet från piloterna. En viss känsla av rädsla och spänning i blandning sköljde över honom då han såg på skärmarna, och sedan på henne.
    ‘Så, är du redo?’ frågade han lite ödesmättat, hans leende borta.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans svar fick hennes flin att bli lite bredare, men innan hon själv hann svara så kände hon hur de lämnade hyperrymd och då var oron tillbaka igen, flinet över hennes läppar som bortblåst och ersatt av en allvarligare min. Genom kraften kunde hon känna Kirs känslor av både rädsla och spänning och hon visste att också hon utstrålade samma blandning.

    ”Nej… Men jag antar att jag måste bli det, och det snart”, kommenterade hon lite torrt i ett försök att låta skämtsam, men sanningen lös igenom.

    För att distrahera sig själv så kontrollerade hon att hennes vapen satt där de skulle, strök ett par slingor av hår ur ansiktet och drog ett djupt andetag, allt medan hon såg planeten komma allt närmre när de flög in för landning.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Hon hade visst en lite mer allvarsam sida men det var nog bra.
    ‘Vi har väl inget val.’ höll han med och log lite allvarsamt, men åtminstone hade de varandra efter deras lilla duell och överenskommelse. Genom fönstren kunde de se hur planeten blev större och större, fiendeskepp på ena sidan av planeten och republikens skepp på andra, mellan dem en aggressiv strid där skeppen besköt varandra och mindre stridsskepp som flög omkring i aggressiva och snabba rörelser, ibland pulveriserade i explosioner.
    ‘Håll i er, det kan bli en skakig landning.’ varnade piloterna i radion, och Kir tog i ett av handtagen på väggarna.

    Naitais var en vacker planet kunde de genast konstatera, grönska i överflöd med sjöar och hav, men mycket av det var i lågor och rök, liksom städerna som de seglade över då de flög mot Republikens front där de snart landade.
    ‘Ut!’ uppmanade piloterna, och en vindpust tog sig in i skeppet då luckan öppnade sig så de kunde hoppa ned på gräsfältet där de landat.
    ‘Högkvarteret ligger några klick norrut, lycka till!’ var pilotens sista bud innan skeppet seglade iväg och de två stod ensamma på fältet en bit utanför lägret i en av de små byarna som just nu var högkvarterets bas. Kir såg på sin kompanjon och nickade lätt.
    ‘Bäst att röra sig innan någon får för sig att beskjuta oss.’ sa han, och började jogga i riktning norrut.
    ‘Ser ut som om en vacker planet.’ konstaterade Kir, och trots omständigheterna var det lummigt.

     

Viewing 17 posts - 1 through 17 (of 17 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.