Post has published by Zollyx
Viewing 17 posts - 21 through 37 (of 37 total)
  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Med ett brett leende och en van hand snappade hon åt sig myntet och lät det slinka ner i en eller annan dold ficka.

     

    ” Med sannolikhet.men oroa dig inte jag är van vid tortyr och det här är bara en smärre olägenhet”

     

    Hon tog handen utan att tveka. Trots hennes tvättade och fräscha yttre så hade hon haft sin beskärda del av smuts. Så pass mycket av det att hon inte var rädd för andras.

     

    ” Bra fråga. Jag antar att jag inte kan säga det om jag inte tror att chansen finns. Så åter igen handlar det om min tro. Om jag tror att det är sant så ja. Som det är nu är jag skeptisk”

    Hon reste sig graciöst och hämtade sina tillhörigheter innan hon vände sig mot Atma.

     

    ” Men jag kan säga att jag hoppas på det”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    De var en omaka duo där de gick, den ena en elegant mörkeralv, vilket för sig själv gjorde ett intryck var än i världen man var, och Atma var en sliten och smutsig människa som likaväl kunde ha bott i gränden intill värdshuset. Men nejdå, uppför trappan ledde hon Zel och fram till en av rumsdörrarna. Visst drog de två blickar till sig där de hade suttit och pratat och nu när de gick, men Atma var van med blickar, det var sällan hon inte utmärkte sig i ett rum, och nu umgicks hon med en talangfull uppträdare. Säkert tänkte de att hon skulle få lyckan av några privata uppträdanden, så som hon hade uppskattat sångerna hon uppträdde med.

    Hon öppnade dörren och bjöd in Zel till det väldigt enkelt möblerade rummet, en säng, ett bord med två stolar, en kista för tillhörigheter vid sängfoten, och lite andra små tillbehör, men inte mycket mer.

    “Sätt dig ner. Ursäkta enkelheten, jag kostar inte på mig mer än jag behöver, men jag tror vi har allt som behövs här för att lära oss mer om dig.” Hon stängde dörren bakom sig och satte sig ner på en av stolarna.

    “Finns det någonting om dig som du uppfattar som osant, men som resten av världen anser är korrekt? Eller tvärtom? Har du något problem att säga saker som hela världen är oense med dig om, eller funkar det så länge du tror på det?”

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Om zel la märke till uppmärksamheten från värdshusets gäster så visade hon det inte med en min.

    Men självfallet la hon märke till det. Hon hade inte överlevt så länge genom att inte vara uppmärksam.

     

    Hon skred in i rummet och såg sig om. Med ett brett leende så hon

     

    ” Du skulle vara förvånad om du hade sett rummet jag brukade sova i”

     

    Hon satte sig ner och funderade en stund.

     

    ” Så länge jag tror att det är sanning så ser runorna det som sanning oavsett om det är sant eller inte. ”

     

    Svarade hon enkelt.

     

    ” En åsikt till exempel är en åsikt och inte fakta. Jag kan säga att jag tycker att en färg är mer lik en annan om jag tycker det. Om jag tycker illa om alla dvärgar jag mött så kan jag säga att jag tycker illa om dvärgar. Jag kan till och med säga att alla är fula. För det är min åsikt. “

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Du är en väldigt intressant upptäckt måste jag säga, och det här är inte alls hur jag tänkte mig att kvällen skulle gå. Jag ville äta lite mat för att sedan gå ut i världen igen, men jag gillar dina sånger och jag vill hjälpa dig.” Hon såg på Zel lite fundersamt, och förde en hand genom sitt hår medan hon tänkte.

    “Först, jag skulle vilja beröra en tatuering medan du ljuger.” Hon lutade sig närmare Zel och sedan synligt började fundera vart det var lämpligt att placera sin hand.

    “Sedan, jag kommer möjligtvis börja lysa när du ljuger, men det är ingenting att oroa sig för, det är helt normalt.” Hon log och såg mörkeralven i ögonen.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel verkade inte ta illa upp av att bli benämnd som ‘upptäckt’ utan log brett när komplimanger om hennes sånger blev nämnda. Hon nickade och drog ner det skira tyget från axeln. Runorna snirklare sig över axlen och ner längst armen.

     

    ” Som du vill… En lögn… ”

     

    Hon funderade och log.

    ” Jag är en människa förklädd till alv”

    Runorna började genast glöda ilsket och zel bet ihop i väntan på vad Atma tänkte göra.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Handen och armen ända upp till axeln på Atma började skina ett svagt gult ljus genom kläderna när Zel sa sin lögn, och Atma spände till sig ordentligt, vred sig lite i vad som kunde endast tolka som obehag eller smärta, och drog sedan undan handen försiktigt, vilket gjorde att den slocknade efter att den inte längre berörde Zel.

    “Det är en stark magi du har dragit på dig, hur kommer det sig att du har fått detta? Vilka gjorde så mot dig, och varför? Det är inte precis ett skämt man gör på någon för att det är kul, det krävs talang.” Hon var inte imponerad, det var ytlig magi, men det var ändå tidskrävande magi. Antingen mycket träning inför dess applikation, eller ett längre ingrepp. Hon uppskattade inte det ena eller andra alternativet, men var nyfiken på att lära sig mer. Om hon förstod varifrån och varför, kanske hon skulle bättre förstå hur hon kan försöka hjälpa.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel va inte säker på om hon kunde lita på Atma. Hon stod tyst en längre tid. Vägde för och nackdelar men kom fram till att hennes folk antagligen hade så lite som möjligt att göra med andra folkslag. Dessutom så stannade Zel aldrig på samma plats mer än ett par nätter.

     

    “Mitt eget folk… Jag minns inte så mycket. Jag va en fånge av mitt eget folk. De ville veta saker. Saker jag inte visste. De trodde mig inte och gav mig runorna för att få fram sanningen när tortyr inte hade hjälpt. ”

     

    Hon gav ifrån sig en suck.

    “Jag är inte säker på hur jag lyckades ta mig ut där ifrån”

     

    Inte en direkt lögn men inte hela sanningen heller.

    Hon drog upp ärmen igen och ryckte på axlarna lite nonchalant och log.

     

    ” Men jag är glad att få vara fri”

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon funderade en stund medan hon studerade Zel, och lyssnade på det hon hade att berätta. Hon nickade ibland, och såg allvarsamt på henne under tiden. Det var en intressant historia, som väckte många följdfrågor, men de fick vänta.

    “Det kändes från smärtan som jag lyssnade på som om det är en fysisk besvärjelse, vilket du säkert hade kunnat berätta säkert, men jag tycker om att bekräfta själv. Den är inte gjord för att för evigt straffa dig, den är gjord för att få dig att tala medan du var där med dem, under deras kontroll. Så jag tänker att den effektivaste lösningen här skulle vara att vi helt enkelt skalar av huden, det borde befria dig från magin. Bort med all hud som tatueringen rör i tills hela tatueringen är borta.” Hon log, det var ett skämt, och det var inte hennes starka sida. Hon ljög dock inte, hon uppfattade den som ytlig, och var övertygad om att en ytlig lösning var tillräckligt.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel tittade på Atma med en något… Underlig blick.

    Hon tittade ner på sin arm och ryckte på axlarna.

     

    ” Kan du hela mig så att jag inte får ärr så kan vi göra det. Det är inte som att det är första gången någon har flått mig”

     

    Hennes röst var nornchalant på gränsen till uttråkad. Hon hade lärt sig av sina år i tortyr salarna att smärta va om än obehagligt så hanterbart.

     

    Hon letade i sin packning och tog snart upp en krökt kniv som verkade perfekt för sådana ting. Kanske hade hon tänkt sig att göra just det vid tillfälle att hon hittade någon som kunde förhindra ärr bildning.

     

    Hon stod med kniven i handen och väntade på svar med en näst intill tom blick. Hon förberedde redan sitt psyke för smärtan.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Atma såg blankt på kvinnan framför sig och tveksamt, innan hon ens hade fattat ett beslut, så accepterade hon kniven och inspekterade den. Zel var skrämmande förberedd för just detta, och trots att Atma hade svårt med det sociala ibland så kunde hon inte trots ansträngning identifiera sarkasm från kvinnan framför sig.

    “Jag helar inte så som man traditionellt skulle föreställa sig det, jag accelerera i huvudsak din egna kropps arbete genom att -” Hon stannade upp kort och insåg att hon gick in på detaljer som inte hade någon betydelse. Hon helade, det var precis vad hon gjorde, Zel hade inte fel som använde det ordet.

    “Det blir svårsålt att jag gör det här med ditt medgivande om det stormar in en grupp stadsvakter efter dina skrik.” Hon kunde erkänna för sig själv att det var lockande att försöka, den nyfikna inom henne nästan kliade så ivrigt det kändes att försöka. Det kunde fungera, men det kunde också misslyckas, hon hade inga garantier att ge kvinnan.

    “Det finns ingen garanti att det kommer fungera, jag kan bara göra en bedömning från min världsvana och det jag lärt mig från människor smartare än mig. Det kan sluta med att ingenting förändras och du får spendera upp till ett dygn med smärtor medan ditt hudlager återskapas. Jag kan ta en stor del av smärtan från dig under ingreppet, men inte allt, och jag kommer inte orka detsamma under hela återhämtningsperioden.” Hon höll kniven rätt för ingreppet, hon hade gjort dylika saker förr, av andra anledningar. Hon visste hur hon skulle behöva göra för att göra så lite skada som möjligt, men det skulle fortfarande vara skada gjord.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel mötte Atmas blick stadigt.

    Vid den andra kvinnans ord angående vakterna och skrik log hon. Ett glädje löst leende.

     

    ” Jag har blivit torterad längre än vad jag har vandrat i världen ovanför. Jag kommer inte att skrika. ”

     

    Hennes runor lös inte upp så om inget annat trodde hon själv på vad hon sa.

     

    Hon sänkte blicken mot kniven och hennes blå ögon fick ett något galet uttryck. Vad som hänt henne i tortyrsalarna hade härdat henne för smärta. Men tagit något annat från henne. Något viktigt. Det va tydligt.

     

    ” Du behöver inte ta emot min smärta om det tär på dina krafter. Jag kan hantera smärtan men min kropp har begränsningar. Därför är Helandet viktigare. ”

     

    Med mekaniska rörelser började hon klä av sig. Det skira tyget lades i en prydlig hög tillsammans med sandalerna och några vapen som hade varit dolda i vecken.

     

    Hon visade ingen som helst blygsel över att vara naken.

    Vad hon sagt om runorna stämde. De utgjorde ett komplicerat nät över hennes kropp sammanhängande likt ormar som bet i varandras svansar.

     

    Hon la sig ner på golvet  på rygg hennes långa silver hår ur vägen.

     

    Med ett stadigt andetag slappnade hon av och såg på Atma med intensiv blick.

     

    ” Börja när du är redo”

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Atma sa ingenting, hon hade ingenting att säga. Hon höll kniven nära sina ögon och inspekterade den, delvis för att beundra kvaliteten, men också för att se just hur vass den var. Hon ville inte prova sig fram med vilken slags kraft hon behövde, så hon studerade den noga, och använde den sedan på en tygbit hon hade för att se just hur effektivt den skar, även om materialen inte var jämförbara med varandra. Hud och tyg var ytterst olika.

    Hon utstrålade ett lugn däremot, hon hade tränat i många år på att vara fullständigt lugn i de mest påfrestande situationer, och det här var en sådan. Hon förde kniven mot Zel och satte sig tillrätta intill henne, justerade stolen så att hon satt nästan ihop med kvinnan, deras kroppar separerade knappt med luft, när Atma placerade sin fria hand på Zels axel, och knivens blad mot en av tatueringens startpunkter.

    Zel var en attraktiv kvinna, det gick inte att förneka, även om hon inte var människa. Det gjordes tydligare av faktumet att kvinnan nu satt naken nära inpå Atma. Det kändes som ett brott mot skönhet att placera kniven mot huden, men Atma lät inga sådana tankar sakta ner henne.

    “Jag litar på dig att kunna dina begränsningar. Jag kommer reservera mina energier tills de behövs, men säg till om du behöver stöd med dina smärtor. Du må ha varit torterad i ditt liv, men det betyder inte att all efterföljande smärta är en börda du behöver bära själv, även om du klarar av den. Håll hårt om mig ifall det hjälper dig, och oroa dig inte, min hand är stadig.” Stadigheten var ett resultat av att skära grässtrån, riskorn och allt annat tokigt munkarna hade lärt henne i bergen. Hennes kropp var ett maskineri när det krävdes.

    Kniven skar in i huden, och Atma hastigt inspekterade den lilla ytan som hon skurit bort. Hon stannade upp för att bekräfta att hon skar djupt nog, torkade bort blodet med lite av tyget på ärmen sin, men när hon kunde se såret så såg hon att sådant var inte fallet, hon hade skurit för ytligt. Tatueringarna var djupare än den såg ut, och hon var tvungen att börja om, och ta lite mer av huden där hon redan skurit. Kniven var vass nog att hon likaväl kunde ha skurit i smör, men smör som blödde och ryckte till försiktigt från smärtor, även om ryckningarna var imponerande små. När hon var klar med en sträcka hud, tog hon huden som lossnade med sin fria hand och släppte ner den på golvet intill där hon satt.

    Atma försiktigt lät kniven vandra nerför armen, sakta nog för att kunna se att hon tog med sig allting. Hon insåg ungefär halva armen in att hon skulle ha hämtat vatten innan hon började, och även att det skulle se ut som en mordplats med allt blod i efterhand. Hon stannade då upp, halvvägs klar med armen, och såg till Zel.

    “Jag avskyr att stanna upp, men borde jag kanske hämta vatten? För att dricka, för att tvätta … För att torka golvet när vi är klara. Jag kan göra mycket, men jag kan inte trolla bort blod.” Hennes röst var lugn och samlad.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon nickade sakta. Hon kunde sina begränsningar. Och även när hon nådde sin egen gräns så kunde hon på något sätt vända sig in i sig själv. Hon kände smärtan men hon kunde inte registrera den. Det va en underlig sak, hennes in-flykt hon mindes aldrig mycket av det.

     

    Hon tog ett djupt andetag. Inte helt olikt någon som försatte sig i trans eller mediterade.

     

    Sen kände hon det. Den brännande smärtan av kniven. Men det va ändå inte så farligt. Kniven var vass. Slipad till perfektion för denna uppgift. Det va värre när hon kände tyg dra över det nakna köttet för att torka bort blodet som rann varm längst hennes hud.

    Hon märkte inte av sina egna små ryckningar. Hon gjorde som hon alltid gjort. Lät smärtan omsluta henne. Lät den försäkra henne att hon levde. Hon hörde Atma tala. Något om vatten och hon nickade igen. Hon vägrade öppna ögonen. Hon visste av erfarenhet att smärta blev mer intensiv om hon steg ut ur sin mentala bubbla.

     

    Ännu ett djupt lugnande andetag och sen väntade hon. Armen brann som eld. Utan hud att skydda den känsliga musklaturen  va den stilla luften i rummet smärtsam.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Ömt placerade Atma kniven på bordet, reste sig upp och lämnade rummet. Hon vandrade med hast genom värdshuset och sökte sig till köket, där hon först blev hindrad av en servitör. Atma förklarade enkelt att hon behövde vatten och var villig att betala orimligt för att slippa frågor, vilket hon gjorde genom att lämna en handfull mynt i servitörens hand. Hon gick sedan in i köket, tog ett par kökshanddukar över axeln, en tunna med vatten, hon förseglade med lock och tog över axeln, tog med sig en mugg och lämnade köket igen. Många blickar följde henne, men ingen följde efter, och hon var snart tillbaka i rummet. Mynt var ett effektivt verktyg för att agera skyndsamt.

    Hon stängde dörren bakom sig, rörde sig hastigt tillbaka till sin stol, placerade tunnan bredvid sig, handdukarna på bordet och lutade sig mot Zel med muggen full av vatten, och efter den kortaste varningen så hällde hon muggen över den redan påbörjade armen för att bli av med blodet, vilket säkerligen gjorde ont. Direkt efteråt tog hon upp kniven, hennes ögon glödde till och hon tog emot lite av smärtan när hon återupptog skärandet, och gradvis släppte hon kopplingen för att lämna smärtan helt till Zel igen.

    “Säg till om du är på väg att svimma, då tar jag över, annars håll bara ut så ska jag göra detta så skyndsamt som jag kan. Du hanterar detta imponerande väl.” Med det sagt släppte hon en till hudslamsa till marken innan hon fortsatte. Hon var lugn, effektiv och väldigt allvarlig i sitt uttryck där hon satt, som en yrkesperson fokuserad på sin expertis. Nu var det inte hennes expertis att skinflå, men hon lade samma energi och kärlek i arbetet som om hon vore en jägare och dess byte.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel väntade… Som hon gjort så många gånger i tortyrkammaren. Att bli skin flådd va inget nytt för henne. Det som va nytt va att den här gången va det inte för att få fram sanningen. Nej den här gången va det för att få tillbaka sin rätt och möjlighet att få säga en lögn.

     

    Hon log mjukt när hon stirrade upp i taket. Följde träets mönster. Ett trick hon lärt sig i sitt fängelse. Genom att koncentrera sig på en uppgift kunde hon hålla smärtan ifrån sig. Inte helt så klart. Den fanns där. Men den va mer avlägsen.

     

    Hon hörde dörren öppnas men lät sig inte bli distraherad.

     

    Hon andades in hastigt då smärtan av vattnet över hennes skinnlösa arm fick det att kännas som det va brinnande olja och inte friskt vatten som rann över köttet.

     

    Hon kände hur kniven skar. Först va smärtan intensiv men gradvis blev den lättare. Hon va inte i stånd att förstå att arma tog upp hennes smärta men om hon hade insett det hade hon varit tacksam.

     

    Smärtan blev gradvis mer intensiv igen men det hjälpte henne att kunna hantera den.

     

    Hon vände sin blick som hastigast mot arma och log.

    “Jag kommer inte att svimma av det här. Men jag är tacksam ändå”

     

    Hon kvävde ett skratt. Hon ville inte göra arbetet svårare för arma.

     

    ” Ta inte illa upp men om du hade varit i yrket för tortyr så hade du fått sparken”

     

    Så hon med humor i rösten.

     

    ” Men som helare är du värd din vikt i guld”

     

    Fortfarande med ett leende på läpparna vände hon sina blå ögon mot taket igen.

    All hennes koncentration på virvel mönstret i taket.

    Hemma hade de inte haft trä tak. Svart sten. Mossa och mögel. Men inte trä. Trä va vackert insåg hon. Och mönstret va likt mineral ådrorna som funnits i taket till hennes cell. Men här va det svarta och vita utbytt mot ljus brun och mörkare brun.

    Hennes tankar for runt utan något mål. Hennes andning va djup men långsam.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Slamsa efter slamsa av hud föll till marken medan Atma jobbade, hon sa ingenting under tiden, hon ville fokusera på att vara snabb och effektiv. Hennes knivarbete var skonsamt, hon tog inte mer hud än hon krävde så snart hon lärde sig hur djupt tatueringarna gick, och hon följde inte heller tatueringarnas mönster, utan tog hela stycket hud för att skynda processen på. Det skulle ändå läka, även om inte omgående. Hastighet var viktigare än precision, för hon tyckte inte om att orsaka smärta, även om kvinnan var skrämmande van med den. Vad för slags folk var mörkeralverna egentligen, hon hade hört många historier, men hade avfärdat det mesta som skrämseltaktiker och spökhistorier.

    När sista slamsan föll till marken kastade hon kniven åt sidan och vattnet från hinken hällde hon över Zel för att skölja ner allt blod på golvet. Vid det här laget hade det säkert börjat sippra genom golvspringorna, men hon kunde inte bry sig om det nu.

    “Hur mår du?” Hon visste såklart att Zel inte mådde bra, men det fanns nyanser av dåligt, och hon ville höra Zel prata, säga någonting. Hon ville höra om Zel var sammanhängande, om hon var helt medveten, om hon var förvirrad.

    “Berätta om något lyckligt minne du har, dela med dig av en historia som värmer dig.” Hon placerade en hand på Zels huvud medan hon pratade, och slöt sina ögon för att studera detaljerna på Zels kropp i sitt sinne för att säkra sig om att hon hade fått hela tatueringen, och för att se om det fanns någonstans på kroppen där skadan var värre än andra områden.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Zel va svagt medveten om smärtan. Hennes sinne var grumligt. Fokuserat och ofokuserat på samma gång. Ljudet av hennes hudslamsor mot golvet lät som om det var långt borta, som om hon va i en grotta där ekot studsade omkring henne. Ett vått obehagligt ljud. Ibland klarnade hennes sinne och smärtan satte sina klor i henne. Den enda ledtråden till att detta hände va att hon gav ifrån sig ett lågt stön av smärta och att hon slöt sina ögon. Långsamt. Och lika långsamt öppnade dem igen.

     

    Hon drog häftigt efter andan när vattnet sköljde över henne. Det kändes som om någon hällde kokande olja på henne.

    Den intensiva smärtan försvann och Armas röst kunde höras i mörkret. Hon insåg att hon hade stängt sina ögon och ansträngde sig för att öppna dem.

    En varm hand över hennes panna och hon log.

     

    ” Lyckligt minne?”

     

    Hon drog djupa andetag men upptäckte att det va ett misstag. Istället andades hon långsamt och ytligt.

     

    ” Ett av mina första minnen är att jag hade vänner i min cell. Nu vet jag att det va råttor. Jag delade min mat och mitt vatten med dem. De tröstade mig. Jag kunde prata med dem. De lärde mig att när min vattenranson va slut kunde jag suga på mossan på väggen. Fukten sögs upp av den. Det smakade hemsk. Men det släckte törsten. ”

     

    Hon lät bli att berätta vad som hade hänt efter det. Det spelade ingen roll. Dessutom hade arma bett om ett lyckligt minne.

    Hon vände sin blick mot arma fortfarande leende.

     

    ” Tack”

     

     

Viewing 17 posts - 21 through 37 (of 37 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.