Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 84 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var roande att se hur mannen som precis innan ville henne så väl, kunde ändå ha sådana själviska tankar. Förstås tänkte väl de flesta män inte alls, eller med den där bulan som nu var så tydlig. Ett roat leende spred sig på hennes läppar och hon böjde sig fram mot hans öra lite roat.

    “Åh, tysta mig? Så vågad du blev…” viskade hon för att sedan fnittra lite lätt och strök en hand igenom hans hår mjukt och utan någon direkt brådska.

    “Kanske inte lika vågad och… glad över att se min mästare då…” hummade hon lite roat

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian svor inom sig över sitt beteende, men hon väckte delar inom honom som annars inte väcktes så lätt. Han förstod inte hur hon lyckades, eller nånting och kunde inte annat än följa sina lustar, annars skulle han nog spricka.

    Han såg på henne och log lite snett
    ” Har du nån annan ide? ” Mumlade han fram samtidigt som hans läppar sökte upp den blottade halsen och började leka över
    Han stannade sen upp lite när hon började prata om mästare
    ” Vad menar du? ” frågade han

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Då de sista ljusstrålarna försvann bakom trädtopparna och slutligen omfamnades av natten tycktes allting bli tyst och stilla utanför vagnen, nästan en onaturlig tystnad. Det var som om allting omkring dem höll andan i väntan på vad som skulle komma. Fågelsången som tidigare varit tydlig omkring dem verkade försvinna, syrsornas ljud som annars skulle vara höga denna tid på dygnet verkade dämpad.

    En skugga mörkare än natten tycktes lägga sig över vagnen och dess följe, en skugga som med säkerhet skulle få Killians sällskap att lägga händerna på sina vapen och vänta något hemskt. Ett dovt läte, som en tung vindpust orsakad av enorma vingar som fälldes ihop, hördes över karavanen. Men inte kunde väl där vara något med så stora vingar?

    Ur mörkret uppenbarade sig en lång och slank siluett som närmade sig vagnen Killian och Nenya satt i. Vid ett snabbt ögonkast kunde man tro att det var en fager man, men vid närmare blick skulle man se att det var något annat. Figuren hade långt svart hår som hängde fritt ned till midjan. Han var klädd i långa svarta tyger passande en adelsman, och hade blek hud som stod i stark kontrast till det mörka håret och de mörka kläderna. En detalj var de onaturligt vassa naglarna, som nästan såg ut som klor. Men den mest uppenbara faktorn av att något var fel var mannens ögon, som saknade ögonvita och var helt svarta.

    Omkring figuren samlade sig Killians män med sina vapen dragna, beredda att skydda sin mästare men inte helt säkra på om deras mästare var värd att attackera denna varelse för. Ett svagt leende dök upp på figurens läppar, och man kunde se glimten av vassa tänder.

    ‘Är detta hur ni välkomnar en gäst, Killian Zodiac?’ frågade han. Rösten var behaglig, varken för låg eller för ljus, och hade en lockande melodi i sig som var svår att lägga fingret på. Det var som om allt mannen hade att säga var något man skulle behöva lyssna på, och tro på. En röst som enkelt kunde höras in i vagnen från utsidan.

    ‘Eller välkomnar ni bara damer i nöd i ert sällskap, för att sedan utnyttja dem?’ undrade han. Det fanns en liten anklagande ton i rösten, som skulle få vem som helst att känna skam över sitt agerande. De mörka ögonen vände sig eskorten till vagnen, och sedan till männen som nu stod omkring honom på alla sidor, men underligt nog verkade han helt obekymrad av deras vapen – vilket fick männen att tveka ännu mer. Ayperos leende blev lite bredare, och ett litet skratt kunde höras djupt nere i hans hals.

    ‘Men så oartigt av mig, trots att jag vet vem ni är kan jag knappast förvänta mig att ni vet vem lilla jag är.’ I en plötsligt snabb rörelse, helt oväntad från figuren som precis stått stilla som en staty, gjorde han en teatralisk bugning som fick hans långa tyger att fladdra omkring honom innan de graciöst la sig igen. Rörelsen hade så klart fått männen med sina vapen att hojta till, i fruktan om att de plötsligt skulle bli attackerade.

    ‘Mitt namn är Ayperos, och jag ser att jag är skyldig er en tjänst för att ni tagit hand om min Nenya.’

     

    Ayperos målad av Denise Roos

    Målad av Denise Roos

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet fnitter kom ifrån Nenyas läppar och hon strök en mild och kanske nästan lugnande hand över Killians hår för att ge honom en sista djup kyss på läpparna för att resa sig upp och rätta till kappan som hon hade fått låna av adelsmannen innan hon steg ut ur vagnen för att le mot Ayperos.

    “Du avbröt det roliga” klagade hon lite roat och retsamt för att sedan se bakåt mot Killian.

    “Gjorde han inte?”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian avbröt sig när han märkte hur alla stannade. Han såg frågande på flickan innan han flyttade bort henne från sig samtidigt som hon själv flyttade sig ifrån honom och klev ur efter henne och såg på mannen som stod där, sen sina män som var redo att försvara sig själva mer än honom, det syntes lång väg. Han hörde hennes fråga men hade inget svar på den, utan såg på mannen.

    ” Vem är ni?”  frågade han med blicken fäst på mannen
    ” Jag utnyttjar ingen ” sa han kort. Hon hade ju velat? Eller? Han blev plötsligt osäker och sneglade mot henne när mannen presenterade sig. Han hade aldrig hört namnet innan. Och kände inte igen honom heller, så hur kunde han veta vem han var?

    ” Vad vill ni? och hur vet ni vem jag är? ” frågade han och höll blicken återigen fäst på mannen

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    De mörka ögonen var fästa på den unge adelsmannen, och ignorerade krigarna omkring honom – om man kunde kalla eskorten för det. Vid hans frågor och påstående växte ett litet roat leende vid Ayperos mungipor. Alltid samma frågor vid en liknande situation… Vem är ni? Vad vill ni? Han skrattade inombords. Varför ödsla tid på sådana frågor, om det handlade om liv och död? Svaret skulle inte rädda honom, eller de andra för den delen, om de ställde sig mot honom.
    ‘Uppenbarligen vill jag tala med er, unge herr furstling.’ sa han.
    ‘Och jag har för mig att jag redan gav er mitt namn, men om ni så önskar kan jag ge det igen. Mitt namn är Ayperos, och vi har mycket att diskutera.’ sa han simpelt, och gjorde en handgest mot vapnen som var riktade mot honom.
    ‘Bör jag tolka detta som ett tecken på er gästvänlighet, unge herre? Jag tycker jag visat ett rätt stort tålamod trots alla vassa klingor som varit riktade mot mig nu en god stund.’

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian såg på mannen, och gillade inte vibbarna han fick ifrån honom. Han kunde heller inte sätta fingret på vad för något det var, men det var något med honom som inte direkt gav honom några trygga eller bra vibbar.

    ” Ja, men varför? Vad vill ni just mig? ” frågade han och sneglade lite mot sina män innan blicken gick till Ayperos.
    ” Dom gör inget sålänge du inte gör nåt ” sa han och signalerade med handen att männen skulle ta det lugnt och ta ett steg tillbaka.
    Något som dom också gjorde men inte utan att vara tveksamma, men dom var fortfarande redo att angripa om det behövdes då ingen litade på denna mystiska man.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos drog ett djupt andetag, som om han slappnade av då männen tog ett steg tillbaka och sänkte sina vapen.
    ‘Ah, mycket bättre.’ sa han teatraliskt, som om de befann sig utomhus på en frisk morgon och tog in den kyliga morgonluften.
    ‘Och alla dessa frågor ni har ämnat jag svara på, så klart, min gode herre.’ lovade Ayperos.
    ‘Så vad säger ni, ska vi tre sätta oss ned och samtala som civiliserade och förnuftiga individer vi är? Som jag hoppas ni visar er vara, Killian Zodiac. Jag har, trots allt, hört mycket gott om er karaktär.’ påpekade han finurligt och gestikulerade åt honom och Nenya.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett svagt leende fanns där på Nenya läppar när hon lät ögonen vandra mellan männen som hade en konversation. Hon strök en hand igenom sitt egna hår, nästan som om hon var uttråkad över deras samtal för att stryka sin hand nästan lite lugnande över Kallians rygg.

    “Se så, eftersom ni tog så fint hand om mig, min herre?” sa hon med ett svagt leende och sedan såg hon lite förvånad ut för att blinka med sina stora oskyldiga ögon.

    “Om… Du förstås inte utnyttjade en dam i nöd? För då har vi väl ett helt annat erbjudande, Ayperos?”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian såg på mannen. Studerade honom och funderade vad han var för skum typ. Han verkade inte vara därifrån, men helt omöjligt var det ju inte, men han trodde inte det iallafall, det var för mycket skumt med honom.

    Han nickade lite kort
    ” Okej, låt oss prata ” sa han en gnutta motvilligt då han inte helt litade på mannens avsikter, inte för att han visste så mycket om dom heller, men han började ana, att nåt var i görningen.

    Hans blick vändes till flickan när hon pratade och rörde vid honom. Han skakade på huvudet.
    ” Jag utnyttjade er inte ” sa han
    Blicken vände sig sen till Ayperos igen

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos studerade Nenyas hantering av mannen lite roat, hon spelade sin roll väl och han fick väl erkänna att han var något imponerad. Inte för att han tvivlat på att hon kunde använda sin charm, men det var alltid en annan sak att se det användas än att tala om det.
    ‘Ett annat erbjudande, ja.’ höll Ayperos med hennes ord.
    ‘Men jag är glad för att vi inte behöver gå till sådana tråkigheter!’ sa han med ny energi och bredde ut sina armar, som om alla bekymmer i världen var bortblåsta, för att den spända stämningen skulle upphöra, som om de kunde omfamnas som bröder.
    ‘Så, kanske vi sätter oss i vagnen så kommer du fram till ditt mål i tid, vad sägs, hm?’ undrade Ayperos och bjöd praktiskt taget in sig själv i ädlingens vagn och steg in i den tillsammans med Nenya och Killian.
    ‘Se så, börja köra!’ sa han åt de där ute innan han stängde dörren efter dem och satte sig ned, Nenya bredvid Killian, Ayperos mittemot dem.
    ‘Mycket trevligare, eller vad säger ni?’ undrade han med ett vasst leende.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Så klart inte…” spann nästan Nenya över Killians utbristande för att sätta sig rätt nära honom i vagnen och la sin hand under hans haka för att nästan milt vända hans blick mot henne.

    “Vi är på jakt för att göra världen en bättre plats, är vi inte?” frågade hon och kastade en kort blick mot Ayperos för att sedan blicka mot Killian igen för att le milt.

    “Och… du har visst en frustration över din egna situation, hm? Fast i mitten utan något specifikt… värde för din familj. Desperat nästan, inget fel med det förstås. Förutom från din familjs sida..”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian nickade kort och steg in i vagnen med huvudet fyllt av frågor.
    Han sneglade lite mot Nenya, sen mot mannen innan hans ansikte och blick drogs till henne efter att vagnen börjat rulla igen. Han borde nog svara mannen, men drogs istället in lite i dom där ögonen igen och såg på Nenya

    ” En bättre plats? Vad menar ni?” frågade han fundersamt medans hon fortsatte att prata

    ” Snarare.. botten ” mumlade han till sin förvåning. Han hade inte tänkt säga just dom orden högt, men det flög ändå ur honom.
    Hans liv var ju rätt så.. osynligt till skillnad från dom äldre bröderna, men hur kunde dom veta? Hur kunde dessa främlingar veta så mycket om honom, hans familj, hans frustration över att inte bli sedd? Han svalde lite
    ” Hur vet ni allt detta…?” frågade han

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos lutade sig tillbaka på bänken han satt, hans långa mörka hår omkring honom som en mantel utspridd över soffan och hans axlar. Lite roat betraktade han Nenya där hon fortsatte använda sin charm, en finurlig glimt i de mörka ögonen han hade. Snarare än att svara direkt på ynglingens frågor hummade han lätt och tog sedan till orda med sin behagliga röst. Den rösten som hade förmågan att övertyga och charma de flesta.
    ‘Vet du vad jag tänker, då jag ser den scen jag möttes av i natt, Killian?’ undrade han och använde ynglingens förnamn familjärt.
    ‘Jag ställer mig frågan… Varför ska en ung man med er bakgrund, en man med så mycket potential, frakta varor som en vanlig jordbrukare?’ undrade han, och skakade på huvudet, som om det hela var en sorglig syn. Vilket det kanske var.
    ‘Tänker du faktiskt acceptera det, Killian?’ undrade han. ‘Att bli felbehandlad, på detta vis?’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Nenya betraktade Killian med ett leende och släppte honom inte med sin blick, även om  hon ville vända blicken mot sin mästare ibland. Men hon skrockade lite lätt för att stryka en hand igenom Killians hår, som om hon lugnade en katt.

    “Precis, en sådan man som du?”

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian tvingade sig att se litegran emot Ayperos när han tog till ord igen men det var svårt för hans blick att inte gå mellan dom båda, men främst ligga på Nenya. Han lyssnade noga på det han sade och tänkte lite. Han visste inte riktigt vad han skulle säga, eller tycka om det som han sa.

    ” Min far.. han hade ingen annan att be, och jag ville iväg, jag valde detta själv ” lyckades han på något sätt få fram.
    Han såg lite tveksamt på dom båda två
    ” Jag… jag vet inte. Det är inte så att jag har något annat val direkt ” sa han
    Hans blick gick till Nenya igen, men han visste inte vad han skulle säga

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Valde?’ frågade han med ett roat leende.
    ‘Eller blev manipulerad till, efter ett liv av förtryck?’ frågade Ayperos, inte anklagande utan nästan filosofiskt.
    ‘Vi har alla ett val… Att bli utnyttjade, eller inte.’ konstaterade Ayperos.
    ‘Vad är det för mening med en adelsman som är lika osynlig som en jordbrukare? Hade inte du kunnat uträtta fina saker, om du inte behövde spendera flera dagar på vägen… i en kärra?’ undrade han och gestikulerade omkring dem.
    ‘Visst, en fin kärra, men ett fängelse. Inte helt olikt din ställning, gissar jag.’ sa han, men rättade på sig något.
    ‘Både jag och kära Nenya här ser potential i dig, förstår du, unge herr Zodiac. Potential som vi behöver. Potential som kan ta dig långt… Göra dig anmärkningsvärd.’ hans ögon betraktade den unge Killian efter reaktioner, nyfiket. Trots allt hade Nenya fiskat fram denne kandidat, kunde han verkligen vara den de sökte?

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian nickade smått. Ja, eller hade han inte det? Han blev lite osäker på sig själv för en kort stund medans han lyssnade på vad Ayperos sa. Samtidigt, så insåg han allt mer att han nog hade rätt, även om Killian själv inte ville se det på det sättet. Så stämde istortsett allt kusligt mycket.

    Han suckade litegran innan han rätade lite mer på sig och såg rakt på Ayperos
    ” Okej och vad är det för potential nu ser i mig då? Vad är det ni planerar? ” frågade han efter att ha suttit tyst en stund och tänkt på allt

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos mörka ögon fortsatte betrakta den unge mannen, kanske lite road över de två frågorna. Återigen lutade han sig lite bakåt, och betraktade den charmiga Nenya vid hans sida.
    ‘Vad jag och Nenya planerar går inte att beskriva i korta meningar, men jag kan visa dig istället.’ sa Ayperos kryptiskt, och sträckte fram en hand plötsligt för att ta tag i Killians. Innan den unge ädlingen hann reagera hade Ayperos medvetande vidrört hans, och visioner flödade in i hans sinne. En vision av en ny värld, fri betydelselösa krig mellan provinser, furstar och adelshus, fri från fördomar mellan olika folkslag och raser där både de av natt och dag levde sida vid sida. Det var en idealistisk men vacker vision, och lika snabbt som bilderna spelat sig i Killians sinne drog sig Ayperos tillbaka igen.
    ‘En ny värld, och du kan spela en roll i att skapa den.’ lovade Ayperos.
    ‘Och således bli den man du önskar vara… Kanske med Nenya vid din sida, då allt slit är över?’ undrade han lite mystiskt och höjde ett ögonbryn i riktning mot den unga kvinnan.

  • Rollspelare
    Member since: 28/04/2020

    Killian såg lite frågande på Ayperos och sneglade lite mot Nenya. Han försökte förstå vad han menade och hann inte fundera så länge innan han såg hur Ayperos sträckte sig emot honom
    ” Vad… ” mer hann han inte säga, innan hans hand greppades och bilder började fylla hans huvud. Han rynkade pannan lite för obehaget som kändes inom honom och försökte hänga med i allting som for igenom hans huvud.
    När det plötsligt var över lika snabbt som det startat så flämtade han till lite och såg på sin hand, sen mot Ayperos. Vad sjutton? Han svalde smått och försökte hämta sig från de som hänt. En ny värld, en fri och trygg värld. Han gillade tanken, men var det verkligen möjligt att skapa något sådant? Hur skulle dom kunna det? Frågorna översvämmade hans huvud och han nickade lite till Ayperos ord

    “Hur har ni tänkt skapa den världen? ” frågade han
    ” vad kommer krävas av mig för att vara en del av det hela? ” frågade han sedan
    ” Vad kan jag göra? Eller vad väntas det att jag gör för att hjälpa er om jag går med på det hela” sa han

    Hans blick gick sen också mot Nenya lite frågande. Henne vid hans sida? Tanken var inte nåt han ogillade, men hur menade dom att hon skulle vara det? Det verkade lite kryptiskt hur hon skulle vara vid hans sida

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 84 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.