Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 72 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kikade upp på honom från bordet där hon placerat sitt huvud, hennes missnöje tydligt både i blicken hon gav honom och den bistra minen som spelade över hennes läppar. Hon var uppenbart inte van vid att förlora och hon fann det lika svårt att hantera en förlust nu som hon gjort när hon bara var en liten skitunge hemma i Kaldrland.

    ”Bara om du lovar mig den där kyssen du pratade om, kräks eller inte”, fick hon fram med ett retsamt flin. Hon skulle allt vilja se honom ta sig an den motbjudande uppgiften, då skulle hon kanske kunna gå med på att han trots allt vunnit.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand dolde sin mun med en hand då han rapade till, och han kunde känna hela magen skvalpa då han ställde sig upp från sin sittplats.
    ‘En kyss på handen och en på läpparna…’ sa han, bara tanken på att kyssa någon nu efter all öl var nästan motbjudande. Men han kunde väl uppoffra sig för vadet och Maeves skull.
    ‘Jag lovar, på en monsterjägares ord.’ trots allt hade hon kämpat väl i deras dryckestävling. Ostadigt böjde han sig fram för att pressa sina läppar mot hennes hand.
    ‘Resten har du att se framemot senare…’ sa han med en retsam glimt i de gula ögonen då han såg upp mot henne, med hennes hand mot sina läppar. Sedan släppte han den då han rätade på sig igen.
    ‘Nu tänker jag hitta ett ställe att spy.’ annonserade han och la en ostadig hand på Maeves axel, och började vackla mot dörren i värdshuset.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord fick henne att skratta, trots sitt tillstånd. Någon hade skjutit till henne ett glas med vatten och hon ögnade det tacksamt innan Arand tog hennes ena hand och kysste den. Det fick hennes leende att bli till ett brett flin och hon satte sig upp lite rakare, trots att det fick hennes huvud att snurra.

    ”Nå, det ska jag invänta med passande lidelse”, förkunnade hon roat, men hon kunde inte helt hindra illamåendet från att svepa över henne igen. Så hon följde hans exempel och tog sig upp på ostadiga fötter för att stappla mot värdshusets ytterdörr.

     

    Det var knappt att hon kommit ut innan kvällens överflöd av sprit gjorde sig påmind och hon fick ta stöd mot värdshusets kalla stenfasad. Det var antagligen så långt ifrån prinsesslikt man kunde komma, att stå lutad mot en vägg, full, och kräkas över kullerstenarna, men just då så brydde hon sig knappast om det, hon var inte i kung Sandors hov och alla ogillande blickar var sedan länge bortglömda.

     

    När hon slutligen var färdig och magen kändes tom och munnen smakade som röv luktar så stapplade hon någon meter bort och slog sig ned på backen med ryggen lutad mot en av väggarna som inte var målad med hennes maginnehåll.

    ”Fy fan. Du var bättre på att dricka än jag trodde, monsterjägare”, kluckade hon roat.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    På andra sidan gatan hade Arand färgat kullerstenarna med innehållet i sin mage till förbipasserarnas förfäran och avsmak. Dels för att han var ett missfoster, dels för att han bekräftat alla deras fördomar mot hans släkte med sitt beteende. Inte för att det var direkt ovanligt beteende i denna del av Hannadon. Men det var alltid extra illa då sådana som han inte betedde sig korrekt.

    Arand torkade sig om munnen med sin ärm, och vände sin blick mot Maeve där hon sjunkit ihop mot en av väggarna. Han kände sig något skarpare nu efter att ha fått ut allt slagg ur magen, och av den lite bitande kvällsluften även om den inte direkt doftade gott i denna del av staden. Men kanske bättre än inne på tavernan eller bättre än deras munnar i alla fall.

    Något ostadigt stapplade han mot henne, och sjönk ned bredvid henne med ryggen lutad mot väggen likaså. En stund satt han bara stilla och njöt av att dela tystnaden med henne, innan ett lågt skratt hördes från honom. Det växte sig bubblande, och snart satt han och skrattade ett högt muntert skratt över hela situationen. Kanske var det hennes ord som hade triggat det, trötthet, alkoholen eller kanske var det bara en kombination över hur absurt allt var.

    ‘Helvete…’ muttrade han muntert då han börjat få kontroll över sitt skratt, och torkade bort tårarna från sina ögon och såg på henne.
    ‘Vi är en rätt sorglig syn, eller hur?’ frågade han med ett flin.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    När han började skratta så kunde hon inte låta bli att titta förvånat på honom. Inte för att hon inte hört honom skratta förut, men för att det kom så oväntat och dessutom verkade hålla i sig länge nog för att det skulle kännas som om också hon borde skratta tillsammans med honom. I sitt fulla tillstånd förstod hon dock inte vad som var så lustigt, men ett leende spred sig likväl över hennes läppar medan hon betraktade honom. Hon beslöt sig för att det trots allt varit en bra idé att dricka honom under bordet, även om hon varit den som förlorat.

    ”Sorglig syn? Tala för dig själv, jag är av kunglig börd. Blotta åsynen av min fagra uppenbarelse väcker vördnad hos både bönder och adel”, förkunnade hon ironiskt och gestikulerade mot sitt ansikte där ärret från svärdet hon fått över ansiktet fortfarande lyste rött.

    ”Eller påstår ni annorlunda, monsterjägare?” Tillade hon retsamt med ett litet flin.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand gjorde en gest som viftade bort sina tidigare ord.
    ‘Ah, så klart, prinsessor ser alltid bra ut även då de luktar spyor och ser ut som om de kravlat ut ur helvetets mynning ett ögonblick innan.’ sa han sarkastiskt, och vände sina gula ögon mot henne. Men hans flin var fortfarande kvar.

    ‘Men vördnad kan jag väl hålla med om, kanske chockens vördnad.’ retades han vidare och mödosamt reste han sig från sin sittplats för att ge henne en arm så han kunde dra upp henne med.
    ‘Vad sägs om att denna monsterjägare bjuder den vördnadsvärda prinsessan på mat, med druvor som efterrätt som lovat?’ frågade han, och tog inte bort sin hand från hennes arm då han dragit upp henne.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon daskade till honom på ena armen när han liknade henne vid någon som kravlat sig upp från helvetet, men hennes flin bestod.

    ”Nå, det kan jag väl gå med på… Och kanske ett glas vatten eller två. Det smakar som om en katt hade krupit ned i halsen på mig och dött”, medgav hon efter att hon tagit hans hjälp för att komma upp på fötter. Det var lite ostadigt, men det kändes genast mycket bättre nu när hon fått ur sig det mesta av ölen. Dessutom skvalpade det inte lika våldsamt i magen när hon rörde sig.

    ”Och förresten så ska du inte säga något. Du ser inte så vidare pigg ut du heller”, tillade hon med ett litet skratt och klappade honom på ena kinden. För en liten stund stod hon still med handen mot hans kind, hennes blick något frånvarande, som om hon hade kommit att tänka på något och liksom fastnat i stunden. Men hon tog sig ur det ett ögonblick därpå och lät sin hand falla från hans ansikte och flinet över hennes läppar blev till mer av ett leende.
    ”Låt oss gå tillbaka in då, innan någon saknar oss.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand hade tänkt ge någon sarkastisk kommentar som svar på hennes anmärkning gällande hans pigghet. Men då hennes hand stannade kvar var det som om även han fastnade en stund, frånvarande då han såg henne i ögonen. Han kom på sig själv med att ha hållit andan då hon lät sin hand falla och började gå. Ett ögonblick stod han kvar, stilla i sina egna tankar innan han nickade.

    ‘Låt oss gå.’ hummade han, knappt hörbart där orden rullade djupt i hans bröst, knappt mer än ett mummel. Kanske inte så konstigt med tanke på all öl de druckit, och världen snurrade något behagligt omkring honom nu då det värsta illamåendet hade lämnat honom. Var man hittade mat denna ogudaktiga tid på dygnet var en annan sak, men sedan kom han på att konungen hade bjudit dem till slottet.
    ‘Låt oss gå upp och pina tjänstefolket lite.’ sa han med lite lurigt skratt, och började tillsammans med henne vingla upp längs med kullerstensgatorna i riktning mot palatset.

    De passerade Hannadons stora tempel och några paladiner på tjänst, som Arand gjorde en ironisk militärhälsning åt för att sedan muttra åt Maeve då de var utom hörhåll… eller åtminstone trodde han det…
    ‘Uppstoppade rövhål, allihop.’ sa han övertygat, och gav paladinerna en smutsig blick över axeln.
    ‘Tror sig vara bättre än alla andra.’ trots allt hade han haft en del med dem att göra under sina resor genom Karm.

    Men därifrån var det inte långt till palatset, och vakterna kände igen dem för att släppa in dem. Så snart som de kommit in genom porten var en äldre herre som var hovmästare i palatset där för att möta dem och deras behov. Trots allt hade konung Sandor, tills hovmästarens förfäran, lovat all gästvänlighet de hade att erbjuda åt Maeve och hennes sällskap. Han rynkade på näsan över stanken som omgav dem, men försökte sitt bästa för att dölja sin avsmak för de två barbarerna. Nå, barbaren och missfostret var väl mer korrekt.

    ‘Ers höghet, prinsessan Maeve, och ärade monsterjägare Arand.’ hälsade han med en bugning.
    ‘Ni har passat på att njuta av Karm ser jag.’ sa han och höjde sin haka något, och såg lite ned på dem.
    ‘Om ni följer mig ska jag visa er till era rum.’ Arand kunde inte hålla sig för skratt över hovmästarens förfinade accent och sätt att bemöta dem, men gjorde sitt bästa för att hålla skrattet nere med sammanbitna läppar. Bara tanken på att han skulle bli uppassad av en sådan man var skrattretande.
    ‘Utmärkt, min gode herre!’ svarade Arand i sitt bästa försök att imitera den Hannadonska adelsdialekten.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Om hon hade noterat hur han höll andan och mötte hennes blick eller inte var omöjligt att avgöra, särskilt när hon vände sig om och började gå. I varje fall sade hon inget om det utan promenerade bara, lite vingligt, i maklig takt över kullerstensgatorna. Arands idé om att tvinga Sandors tjänstefolk att bereda någon slags mat åt dem under denna sena timme roade henne och hon krokade obrytt arm med honom när de vände stegen i den riktningen.  Åt hans kommentar om paladinerna skrattade hon bara, väl medveten om att de förde sig precis så som han beskrev, men lika road åt det hela ändå, särskilt som en av männen helt uppenbart hörde Arands förolämpning och grimaserade efter dem.

     

    Väl i palatset igen så kunde hon inte låta bli att känna sig på samma gång instängd men säker, en känsla som allt mer började gå henne på nerverna. Det skulle bli skönt att få lämna den här staden av sten bakom sig, glömma allt som skett här och fokusera på något annat igen. Men när de blev hälsade av hovmästaren så var hon trots allt tacksam över bekvämligheten.

    ”Vi har njutit av vad Karm har att erbjuda, och betalat tillbaka i fullo!” Sade hon roat och kanske något högljutt i den övriga tystnaden.

    ”Och du behöver inte besvära dig. Jag hittar till mitt rum. Du kan få ordna lite mat att skicka upp istället. Och kanske något att dricka när du ändå håller på”, tillade hon med ett brett flin, särskilt som Arand inte kunde låta bli att håna mannens försök till att vara artig, trots att ogillandet stod tydligt skrivet i hans ansikte.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Hovmästaren verkade något förnärmad över att bli beordrad på detta vis av en utböling, även om hon var en prinsessa. Men etikett var etikett, och något stelt bugade han sig.
    ‘Självklart, ers höghet.’ sa han något sammanbitet. ‘Det ska ske omedelbart.’ han vände sig om för att gå, då Arand och Maeve började röra sig mot hennes kammare.
    ‘Åh, se till att ordna lite vindruvor också!’ uppmanade Arand. Hovmästaren stelnade över monsterjägarens förfrågan, men bugade sig stelt igen för att vandra iväg med förnärmade snabba steg som ekade i salen. Arand höjde ett ögonbryn och såg på Maeve lite luddigt.
    ‘Sa jag något dumt?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det nöjda flinet över hennes läppar var svårt att dölja, och så fort hovmästaren försvunnit utom synhåll så kunde hon inte låta bli att skratta högt innan hon tog Arands ena arm i sin och började gå med honom bort till rummet som blivit tilldelat henne då hon först anlänt till Hannadon.

    ”Nej, det var bara det att du sade något”, svarade hon roat. ”Den där mannen, liksom många andra i det här kalla skithuset, tål inte sådana som mig, som oss. Jag är kungens gäst, så de måste låtsas tycka om det, men de tycker egentligen bara att jag är en utböling och en hedning. Och du! Vart ska jag ens börja!? Och nu har jag dragit med dig, så nu är också du Sandors gäst, och de måste låtsas tycka om det!” Fortsatte hon i samma roade ton, bara för att brista ut i skratt igen där de gick genom de tomma korridorerna. Det ekade mellan stenväggarna och i ett rum någonstans kunde hon höra en mansröst svära över oljudet.

     

    Snart nog kom de fram till dörren som ledde in till hennes rum. Hon började fumla efter sin nyckel, stoppade handen innanför tunikan och fiskade upp den. Det var svårt att pricka låset, men snart sköt hon upp dörren och gestikulerade åt honom att stiga in i det dunkla rummet. Ingen hade tänt en brasa där inne, mest för att hon höll dörren låst och föredrog att göra sådant själv.

    ”Ers höghet va…” Mumlade hon roat för sig själv.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand skakade på huvudet åt hennes ord, hon hade ju rätt och det var inte direkt en ovanlig behandling då det kom till sådana som han. Eller sådana som dom två, som Maeve beskrev det. De var utbölingar i detta land, och de flesta skulle inte möta dem med vänlighet om de inte var tvungna till det.

    Väl framme i hennes kammare såg hans gula ögon omkring sig hit och dit – på instinkt först efter faror – men till annan del över hur storslaget det var. Han skrattade lågt i halsen över hur det delikata rummet med sina fina detaljer, möbler och utsmyckningar inte alls passade Maeves mer robusta stil.

    ‘Allt som saknas är en enorm sidenklänning på dig, så skulle du vara som en del av detta rum!’ skrattade han och sjönk tungt ned sidledes på sängen med ett litet stön av trötthet. Det kändes som om det var första gången på flera år han lade sig ned på en säng, och detta var verkligen en säng. Medan den såg fjollig ut, var det som om han smalt ned i den och svävade på ett moln.

    ‘Ah…’ stönade han långt och utdraget, nästan som om det gjorde ont i hela kroppen att ligga på en sådan säng. Lite ostadigt stadgade han sig på en armbåge, och fokuserade blicken på veden i eldstaden. Det var inte helt rätt att koncentrera sig efter all öl, men till sist lyckades han kalla på flödet i sig och gjorde ett tecken framför sig. Ett utslag av energi fyllde rummet, och värme och ljus fyllde rummet då eld plötsligt sprakade till liv i eldstaden. Arand suckade nöjt och sjönk tillbaka på sängen med en suck.

    ‘Gör inte det framför en grupp bönder bara, de tror man är en demon då.’ hummade han, och det var uppenbart att det fanns en berättelse där.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans ord om en sidenklänning fick henne att skratta igen medan hon drog igen dörren bakom sig och sparkade av sig sina stövlar i ett av rummets hörn.

    ”Jo visst, en sådan skulle de nog försöka trycka ned mig i om de vågade komma tillräckligt nära, men lyckligtvis håller de sig på avstånd”, sade hon och blinkade roat åt honom där han sjunkit ned i madrassen. Hon gjorde honom sällskap en stund senare med en egen, nöjd suck, och slog sig ned på sängkanten.  Hon hade inte tänkt besvära sig med att tända en eld, men den lilla explosionen av ljus och värme som spreds i rummet innan brasan sprakade till liv skvallrade om att Arand tagit ett eget beslut angående den saken.

     

    Hon hade förstås sett sådant förut, men magi fascinerade henne likväl fortfarande och hon nickade uppskattande, uppenbart imponerad.

    ”Jag skulle kunna försöka och ta i hur mycket som helst, men jag tror inte att jag skulle lyckas med mycket mer än att skämma ut mig”, sade hon roat. ”Men du får gärna berätta om bönderna. Jag hoppas de jagade dig med högafflar och facklor?” Tillade hon med ett flin och stack ett hårt finger i hans sida i en så bra imitation av en högaffel som hon kunde åstadkomma.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand skrattade lågt åt hennes ord.
    ‘Jag känner på mig att vi behöver göra ett nytt vad, där förloraren måste bära en sidenklänning…’ sa han lite ostadigt, utan att tänka över möjligheten att han själv kanske skulle behöva bära den omtalade klänningen i sådana fall. Om ödet inte stod på hans sida, alltså. Arand fnös lite åt hennes ord, i ett litet fnysande skratt.

    ‘Så gott som. Det är inte en speciellt spännande berättelse, för att vara ärlig.’ sa han och suckade lätt med slutna ögon, och en stund verkade det nästan som om han somnat. Men sedan öppnade han ögonen igen, och betraktade henne där hon satt bredvid honom på sängkanten.

    ‘Jag hade precis blivit klar med min träning hos Grå gillet, och reste omkring för att skapa min egen lycka och peng… Det regnade så som man bara hör om i berättelser, så man inte såg något framför sig. Men jag hörde röster, och följde dem, och hittade en liten karavan med resenärer… Bönder, handelsmän, ja sådana som reser samman för att vara säkrare i grupp. De bjöd in mig till deras läger, men hade svårt att få igång elden för kvällsmaten på grund av vädret.’ han log lite åt det hela, det var något roande nu men då hade det varit annat.

    ‘Som en ung monsterjägare var det helt normalt att man svingade svärd och slungade magi, det var min vardag, mitt liv. Jag borde ha förstått att de enbart bjöd mig till deras läger för mitt svärd gav dem en känsla av säkerhet. Då jag fick nog av regnet och la fart i elden med magi trodde de så klart att jag var en demon av något slag.’ sa han och himlade med ögonen.

    ‘De jagade iväg mig rätt snabbt, och jag fick spendera natten som en dränkt katt.’ sa han och skrattade lite. I samma stund knackade det på dörren, och han satte sig upp tvärt.
    ‘Ah, är det vindruvorna som kommer!’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans historia fick henne att skratta, mest för att tanken på hur han skulle se ut dränk i regnvatten från topp till tå med en drös bönder efter sig.

    ”Man skulle tro att de borde varit tacksamma, men du är ju lätt att missta för en demon, så jag kan förstå missförståndet”, retades hon innan de avbröts av en knackning på dörren.

     

    Då hoppade hon upp ur sängen och stövlade fram till dörren, öppnade den och möttes av en flicka klädd i tjänstefolkets kläder och med en bricka i händerna.

    ”Ah! Det är druvorna!” Utbrast hon nöjt och sträckte ut händerna för att ta brickan från den uppenbart livrädda och obekväma pigan. Det var knappt att Maeve hann tacka henne innan hon neg och rusade därifrån.

     

    Med en axelryckning och en sista blick nedåt korridoren så stängde Maeve åter dörren och gick fram till sängen med brickan. Där fanns lite bröd, dagsgammalt och lite torrt, några ostar, ett rökt kött av något slag och så vin och vindruvor. Det var uppenbart en måltid som hade blivit hastigt hopplockad av rester och sådant som inte behövde värmas, men för henne spelade det mindre roll just då, så hungrig som hon insåg att hon var nu när hon fått maten ställd framför sig.

    ”Tack Sandor kung för denna måltid!” utbrast hon roat när hon slog sig ned på sängkanten bredvid Arand med brickan mellan dem.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arand hade minen av en man som inte alls var road, men han kunde inte heller hålla den allvarsamma uppsynen utan skrattade med henne. De gula ögonen betraktade pigan och hennes leverans flyktigt och han satte sig upp till rätta. Han gjorde en ironisk tacksamhetsgest som kunde vara till gudarna eller Sandor.
    ‘Så ja…! Eftersom jag vann vårt hedersamma vad antar jag det är mig du ska mata med druvorna!’ sa han med ett brett leende.
    ‘Men jag är inte en självisk man, jag kan tillåta att vi matar varann.’ sa han och tog en druva för att lurigt hålla upp den ovanför hennes huvud.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Han försökte att låtsas som att han inte alls fann hennes skämt särskilt lustigt, men han lyckades inte särskilt bra, och det gjorde hennes flin bredare och hennes retsamma humör än värre. Inte blev det bättre av att han dessutom erbjöd sig att mata henne, så hon slängde sig ned på rygg i sängen och lade armarna bakom huvudet.

    ”Då är det inte mer än rätt att jag får mitt tröstpris först!” Utbrast hon nöjt och slöt ögonen och öppnade munnen i väntan på att bli matad med vindruvorna. Det hela hade trots allt varit hennes idé, trodde hon. De senaste timmarna var något diffusa trots allt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arands gula ögon hade ett nästan självlysande lyster där i dunklet i rummet och eldens sken som reflekterade i ögonen. Han lutade sig fram för att ta en klase vindruvor i handen, och böjde sig fram mot henne så han låg på sidan bredvid henne.
    ‘Ah, tröstpris säger du?’ frågade han då han talade lågt med sin brummande röst, som hon nästan kunde känna vibrationerna av då han var så nära henne. Han tog loss en vindruva, och placerade den försiktigt mot hennes läppar medan hans ögon studerade hennes ansikte. Hela situationen var absurd, men nu hade de gått så långt och egentligen – vad spelade det för roll om hon var en prinsessa eller inte? Det hade inte gjort någon skillnad då de stridit sida vid sida mot Ayperos. Eller den där vampyren så länge sedan.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kunde inte låta bli att öppna ett öga för att kika på honom när hon kände hur han lade sig ned bredvid henne, plötsligt lite osäker på hur de egentligen hade hamnat där. Hade det varit hennes idé att bli matad med vindruvor? Varför hade hon ens kommit på något sådant, och varför hade han gått med på det? Var hon fortfarande full?

     

    Tankarna rusade iväg med henne, och nästan utan att själv vara medveten om det så öppnade hon munnen för att äta vindruvan han höll mot hennes läppar, läppar som hastigast nuddade vid hans fingrar när de var så nära. Det absurda i hela situationen fick henne att flina och hon slöt båda ögonen igen, ändå rätt nöjd över det hela, trots att hon förlorat dryckestävlingen och ännu kände sig något förvirrad över hur de hamnat där.

    ”Mm, tröstpris… För värk och sveda, du vet”, spann hon roat, även om orden lät mer utmanande än hon tänkt när de väl lämnade hennes läppar.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Maeves flin efter att hon så lätt vidrört hans fingrar med sina läppar fick ett leende att växa fram på hans läppar också. Ett litet skratt lämnade hans läppar, ett lättsamt och avslappnat ett som tycktes ligga mer i bröstet än i halsen. Hans gula ögon studerade hennes ansikte fortsättningsvis, och liksom i badhuset fann han henne behaglig vilket var något han inte tänkt på förr. Och där hennes läppar rört hans fingrar låg en behaglig värme kvar. Eller kanske var han full och inbillade sig?

    Kanske det bara var den långa tiden ute på fältet som fick honom att tänka så? Men vem försökte han lura? Maeve må vara en krigare som var något oslipad, men han fann det betydligt mer till sin bekvämlighet än adelsdamerna som strosade omkring i palatset. Han tog en till vindruva  från klasen och började föra den mot hennes läppar.

    ‘Mmh… Jag tror jag kunde behöva ett sådant tröstpris med… Mot värk och sveda… Men…!’ sa han som om han precis kom på nåt.
    ‘Trots allt var det jag som vann!’ sa han triumferande och stoppade druvan i sin mun.
    ‘Jag tror jag blev lovad druvor, vin och en kyss.’ sa han med ett konstaterande.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 72 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.