Post has published by Rian
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Rollspelare
    Member since: 21/11/2018

    ((Till för Yazfein))

    Leony Thaldwin

    Ett snöoväder hade blåst in från havet och lagt ett vitt, virvlande täcke över Karms huvudstad. Fönstren var täckta av frost och den skrala dörren gjorde lite för att hålla kylan stången. Leony var som vanligt klädd i grön sammet. En vacker klänning med extra vaddering och fåll av päls. Över hennes axlar hängde en tung mantel draperad, fäst med gyllene broscher. Trots sin gedigna klädsel var Leony tvungen att uppbåda all sin viljestyrka för att inte huttra märkbart. Allt hon ville var att detta skulle vara över så att hon kunde återgå till sin varma kammare och en god flaska konjak. Hennes läppar var blott ett tunt sträck när han blickade ned på ängsliga mannen på stolen.

    “Jag tycker inte om att upprepa mig. Så var klok. Vem gav lånet?”

    • This topic was modified 5 år, 4 månader sedan by Rian.
  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein

    Han var som en mörkskugga snett bakom mannen, klädd i mörkt lila kläder som nästan skiftade till svart beroende på hur ljuset föll. Leony’s röst verkade lite uppretad och det roade honom lite men samtidigt gav det honom en anledning att skynda på denna lilla frågestund. Så med lätta steg klev han fram bakom mannen, släppte magin som dolde hans mörkeralvs bakgrund, en mörk hand placerades över mannens axel i ett förvånansvärt starkt grepp medan han gled in i synfältet. Mjukt hukade han sig lite framför mannen och smekte med handen över mannens kind.

    “Jag råder dig att svara min arbetsgivare innan hon släpper loss mig från min kedja.” Som för att poängtera detta lät han sin magi frammana det svaga ljudet av en kedjaslänkar som slog mot varandra. Hans lila ögon mötte mannens blick och han slickade sig lite om läpparna för att förstärka det rykte hans sort hade som skapare av smärta. För extra effekt lät han sin lilla “drake” dyka upp ur en rökpuff på axeln och även den stirrade på mannen med gula glödande ögon. Yazfein tog så ett steg tillbaka och smekte eftertänksamt draken över huvudet medan han inväntade mannens svar som förhoppningsvis skulle vara klokt och sant.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.