Post has published by skuggflamma
Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    “Du kan inte lämna mig här!” 
    – Antar att det är dags att ta farväl, Silke…
    “V-väntaväntavänta lite… vi kan bära kistan mellan oss ut! D-den är inte tung.. eh?” 

    – Athal hjälpe din arma själ…
    “Nejnejnejnejn…”

    Viskningar. Febrilt skrapande mot sten, trä och hårt golv. Hon repen i fällan snärjdes åt hårdare när hon rörde sig, för att förhindra tjuven att sticka. Hon hann se hans falska leende falna i dunklet från det försvinnande svaga skenet från lyktan.

    “Stanna! Det här var din idé!” väste hon efter honom, som om hon trodde det skulle förhindra honom från att dra. Men om det varit omvända roller hade hon också stuckit.

    Det hade varit hans idé att de skulle undersöka de mörka fönsterlösa boningarna. Det spöklika var att vilka det än var som levt här, hade de bara försvunnit. Alla deras tillhörigheter låg där de legat den dagen invånarna försvunnit. Enligt uppgifter skulle de övergivits, någon hade sagt att det var för nära ytan, någon annan hade sagt att Lloth mördat var enda en som levt där och en tredje källa hade sagt att det bodde ett monster i de mörka ruinerna som till och med mörkeralverna fruktade. Deras hemlighet kunde nog bara deras väggar berätta och nu när hon satt fast här så kändes det oviktigt att veta vem som vetat vad.

    Hon hjälplöst famlade hon i skuggorna och hennes ögon sökte hjälplöst efter gryningsljuset, som inte fanns någonstans här i underjorden. Hopplöst kämpande hon, men ju mer hon drog och slet för att få loss sin hand ju allt hårdare slöt sig fällan runt sig hennes arm. Uppgivet sjönk ner hon och satte sig bredvid kistan, vari hennes arm fastnat i. Irriterat svor hon och slöt sina ögon en stund, inte för att det spelade någon roll. Det var omöjligt att veta om hon blundade eller inte i det här kompakta mörkret.

    “Lugn… Andas ut..” viskade hon till sig själv och drog några kontrollerade djupa andetag. Du kommer fly det här, Silke.  Hon hörde det märkliga vinandet, när luften tvingade sig djupt ner i mörkret. Om till och med den hittade sin väg in genom sprickor i berget, skulle hon hitta ut. Hennes kropp blev däremot iskall, när hon tydligt hörde fotsteg från våningen under henne. I mörkret skärptes alla sinnen och Silke, som (faktiskt!) var en skicklig tjuv kunde lätt identifiera steg, även om de togs för att göra så lite ljud som möjligt. Håren i hennes nacke reste sig av obehag och hennes hjärna spelade snabbt upp bilder på de värsta monstren som den kunde frambringa. Efter den första instinkten, den kalla skräcken, började hopp skutta som en glödloppa i hennes hjärta.

    “Är det du..?” viskade hon med en brinnande längtan i sitt bröst. Men mörkret svarade henne inte, stegen tystnade och det förblev tyst så länge att Silke började fundera på om hon förlorat vettet redan. Inbillade hon sig? Eller förvrängde mörkret alla ljud?  Hennes hjärta bankade så hårt att hon trodde hjärtslagen skulle eka mot de mörka väggarna när hon besviket sjönk ihop intill kistan.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Galather Wranyarus

    Efter mötet med Sparven så hade Galather först sökt sig till skogen och hitta Bizz, sedan då solen stigit upp så hade han vänt om och gått tillbaka, men inte till ruinerna. Nej, han hade gått tillbaka till sitt så kallade hem. Han hade vilat en stund för att samla krafterna efter bettet samt fyllt på sitt energiförråd med kött från djuret han haft ihjäl innan. Så han var vid hyfsad kondition då han kom tillbaka till Dar Zakhar.
    Mörkeralven var tätt följd av Bizz, varelsen som såg ut att vara en hybrid mellan fjäril och katt, och tillsammans hade de gått till hans hem där han packade upp sina saker igen. Hans plan att ta sig till magiskolan lades på hyllan. Att komma dit som mörkeralv var kanske inte det bästa och just nu ville han vara runt personer han kände. Han hade träffat några vänner, om man nu kunde kalla dem för det, och de tyckte att han skulle roa sig lite efter mötet med vampyren. Kanske var det en bra idé? Och med “roande saker” så innebar det tortyr av andra. Kanske skulle han hitta någon som färdades på villospår och dra med sig någon hem? Nej, det kändes alldeles för jobbigt just nu. Kanske kunde han kolla någon av många fällor som fanns? Han tvivlade på att någon fastnat där men chansen fanns ju. Galather drog på sig kläderna som bestod av svart läder med detaljer som påminde om silver, en dolk på insidan av låret, ett svärd vid höften och en kniv vid vänstra handleden som var dold av kläderna.
    Bizz fick såklart följa då han vandrade bort från sitt hem. Han hade kollat några fällor och var ganska besviken då han närmade sig den sista. Han kunde höra ljud och Bizz regerade också på något. Hade det verkligen fastnat någon där? Hoppet fladdrade till i bröstkorgen på honom då han närmade sig igen då han stannat för att lyssna. Dom gula pupillerna skannade över omgivningen och det dröjde inte länge innan han till slut var framme. Först varken såg han eller hörde något, men Bizz flög fram en bit, pep till och kom tillbaka, ett tecken på att hon sett något. Galather kliade henne lite bakom ena örat innan han tog några steg in och såg ett huvud vid kistan. Jo, någon satt där.
    “Men vad har vi här då?” frågade han med en nöjd och upprymd ton i rösten och tog ännu några steg in men höll sig fortfarande på avstånd. Han ville inte riskera något om personen, likt honom själv, bar på dolda vapen. Leendet blev större och större ju mer han tittade på personen på marken. En kvinna, det rådde det inga tvivel om och hon verkade vara mänsklig. Var det verkligen hans turdag idag?

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    I mörkret är alla katter grå. Silke var gråare än någon annan, såg ut som vem som helst på gatan och knappast någon som man vände huvudet efter. En skuggas skugga. Det var omöjligt att veta hur länge hon låg här och väntade, hoppades och önskade. Lyssnade på jordens inre, tyckte sig höra pulsen från världen som tunga och långa slag inne i stenrummet. I mörkret hördes de jämna andetagen, både från henne och snart hennes sällskap. Hon kände den lätta smekningen från ett litet vinddrag som ett par fladdrande vingar orsakade. Känslan rann över hennes ansikte som ett mjukt regn. Ett tag var hon förvirrad och trodde det var vatten istället för upprörd luft. Pipet från djuret avslöjade att det var ett litet djur.

    Men hon tvingades att svälja hårt och tvinga sitt sinne bli alert, för varken den bevingade varelsen eller rösten tillhörde den andra tjuven som hon gått ner hit med. Silke hade hört spökhistorier om värre varelser än mörkeralver som bodde här, varelser som förgrep sig på ens huvud och förslavade folks sinnen. Men röste hon hörde nu lät inte som ett sånt monster, det lät som en man.

    “En som stoppat handen alldeles för långt ner i kakburken.”  Det var ingen idé att ljuga nu, det skulle inte gynna henne. Hennes röst är som ett försiktigt andetag, lite hes. Hennes röst skulle knappast kallas för vacker, men den var kvinnlig. Silke var ertappad, hennes far hade sagt åt henne att vara som en silkesmask. Otroligt tråkig och ointressant vid första anblicken, men hennes gåvor kunde göra vem som helst rik. Hon behövde bara övertyga den här främlingen om att hjälpa henne och dela på skatterna. Låt mig visa varför jag kallas för Silke. “Jag delar innehållet med dig, om du hjälper mig loss.”  Hennes röst blev lenare och lenare, som om hon inte talat på länge och varje ord mjukade upp hennes stämma.

    Givetvis var hon beväpnad, men en tjuv skulle inte bli upptäckt och det var tjuvens största vapen, hens osynlighet. I närstrid hade hon inte en suck, speciellt inte mot en mörkeralv som föddes ur våld. Silke plockade loss sin dolk, med sin fria hand och höll upp den i mörkret. Inte för att hon såg den, men hon ville visa att hon var medveten om att hon knappast var i situationen att hota någon. Hon släppte ner dolken och knuffade bort den med sin fot. Hörde det metalliska lätet när den gled över det hårda stengolvet. Såklart hade hon en mindre dolk kvar på sig, helt utsatt kunde hon inte låta sig bli. “Jag är helt i er nåd, främling. Snälla hjälp mig loss. Jag lovar att allt jag hittat … och hittar här nere delar jag med dig, du kan bli väldigt rik om du hjälper mig! Jag skulle stå i evig skuld till Er, Ni räddar mitt liv.”  Nog skulle väl det låta mer lockande för någon? Än att dräpa henne omedelbart? En livsskuld, rikedomar… Åtminstone lockade det i hennes tjuvöron.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

    Han skrattade till då kvinnan talade och han nickade för att visa att han höll med.
    ”Det kan jag hålla med dig om.” han flinade till, studerade henne mer ingående där hon satt fast och inte kunde göra något för att ta sig loss ur fällan som var gillrad för precis såna här tillfällen. Då hon talade igen så tippade han huvudet åt sidan. Dela innehållet med henne? Varför skulle han göra det? Då hon visade dolken så gjorde han ingenting annat än att titta, såg hur hon sköt den åt hans håll men han rörde sig inte en millimeter. För honom hade hon kunnat sitta kvar där, men han var inte på det humöret. Galather sjönk ner på huk, studerade kvinnan ännu mer samtidigt som han kände hur Bizz satte sig tillrätta på hans axel och pep till, som om hon ställde en fråga och sedan väntade på svar.
    ”Och vad ska jag med rikedomar med när jag nu har dig att roa mig med?” frågade han retsamt och flinade om möjligt ännu större. Han hade nu stora planer på vad han ville göra av den kvinnliga fången, men för det så behövde han något sätt att frakta henne på.
    ”Gå ingenstans.” han rätade på sig och började leta efter något som han kunde använda, men då han inte hittade något bra i rummet så begav han sig mot fängelsehålorna som låg en bra bit bort. Hur länge han var borta visste han inte, men då han kom tillbaka så hade han en lång, mörk kedja med en ring som man kunde fästa runt någons hals, tillsammans med ett lås så att hon inte skulle kunna smita.
    Att hon bara haft en dolk på sig trodde han inte på, det fanns säkert fler vapen gömda någonstans i kläderna, men frågan var bara vart? Han stannade upp framför den namnlösa främlingen, höll fram ringen som var fäst i kedjan och log snett.
    ”Kom hit så ska jag ta loss dig.” detta skulle bli spännande, skulle hon försöka sig på något eller skulle hon göra som han ville? Han visste inte riktigt vad han skulle hoppas på heller, båda alternativen var lockande.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    Och vad ska jag med rikedomar med när jag har dig att roa mig med…?

    De orden klingade inte alls bra i hennes öron. Det här kunde inte vara slutet för henne, inte som någon tortyrleksak åt en mörkeralv. Hon kunde ana hans gestalt framför sig, ett mer kompakt mörker. Han lutade sig ner, hon antog att han granskade henne mer ingående. Hur väl såg dessa alver i mörkret egentligen? Hans ljusa hår och det ljusa djuret på hans axel syntes som en ljusare ton av mörker. Hon hörde ett frågande pip i mörkret, men förstod inte. Hur intelligent var det där djuret? I såna fall kanske det läxade upp henne… Tjuven inbillade sig något i stil med “Hur smart är det att stoppa ner handen i andras kistor?” – men ruskade snart bort tankarna om vad djuret menat. Vad var det ens för djur?

    Silke intalade sig själv att hon kunde vända det till något positivt. “Givetvis kan vi två ha roligt ihop, du skrattade ju nyss. Vi har uppenbart samma typ av humor..!” lirkade hon. Det måste finnas något annat till den här alven än smärta och våld.  “Vi två.. vi kan ha roligt, men vi kan ha roligare om du inte försöker fånga mig och tortera sönder mig. På ytan är jag en av de bästa tjuvarna…!” Han såg inte vilken chans de hade, Silke visste (eller, hade hört rykten om) vilka rikedomar som fanns härnere. “Det måste finnas något du vill ha mer än.. än.. än vad du nu tänkt att göra med mig. Eller hur!?” 

    “Det är ingen risk. Jag kan inte röra mig…” muttrade hon när han bad henne stanna kvar. Rörde hon sig drogs snaran åt hårdare – det kittlade redan i fingrarna. Hon ville inte strypa blodflödet helt och bli av med handen helt. Hon ville inte riskera att krossa fingrarna. Han gick och hon började nästan panikartat leta efter en spärr eller en knapp på kistan. Sökte med fingrarna över det lena träliknande materialet, till slut blev hon mer desperat och mer rädd. Hon körde in sina naglar i springorna och försökte bända upp locket. Men fällan rubbade sig inte ens en millimeter.

    Hon såg ingenting, men när han kom tillbaka hörde hon rasslet från kedjorna. Hon hade hört det rasslet förr. Uppgivet sjönk hon ner på golvet igen. Febrilt surrade tankarna genom hennes huvud, stressen gjorde henne febrig. Hon kunde enkelt ta sig ur kedjor, Silke var en tjuv. Hennes främsta vapen låg i att inte åka fast… “Du vet väl att jag är en tjuv? Det är därför jag sitter här… så kommer du med ett par kedjor, tror du det är första gången någon försöker slå fast mig i sånt?!” De flesta lås kunde hon dyrka upp. “Jag kommer ta mig loss ur det där, vill du föra bort mig någonstans får du lov bära mig.” Hon gör en kort paus, för att låta honom smälta det hon sagt. Alternativt komma närmare henne, hon skulle kunna försöka hugga honom. Men hon var rädd för att bli biten… både av honom och det där djuret.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Galather

    Kanske hade han glömt bort den lilla detaljen att kvinnan i mörkret var en tjuv som kunde lirka upp lås, det var ju tur att hon påminde honom om det, eller hur? Då hon sade det om att bära henne så kunde han inte låta bli att skratta till, ett nästan hjärtligt skratt.
    ”Jag kan dra dig i håret.” svarade han då skrattet dog ut och han sneglade mot Bizz på axeln som studerade kvinnan lika ingående som han själv gjorde. Hon såg inte mycket ut för världen, på det sätt att hon verkade farlig, men han visste att man inte skulle döma någon på grund av utseende. Sparven såg ju liten och tanig ut men hade visat sig vara honom överlägsen. Vad hade hänt med det som fångat hans uppmärksamhet då Galather flytt undan? Det var omöjligt att svara på och ärligt talat ville han inte ha något svar, förhoppningsvis skulle Sparven glömma bort honom.
    Han kastade kedjan med ringen ifrån sig, plockade upp kvinnans dolk från marken och studerade den kort innan han åter såg upp mot den namnlösa kvinnan igen.
    ”Jag tvivlar på att detta är ditt enda vapen, så fram med resten.” åh nej, inte kunde hon bara ha en kniv eller dolk på sig. Han själv hade minst två plus svärdet, som för tillfället låg hemma då han inte riktigt trott att han skulle behöva det. Fast kanske skulle personen framför honom försöka smita iväg, det vore ganska logiskt, eller hur? Vem ville stanna här nere frivilligt? Förutom han själv och hans med alver.
    Galather stod fortfarande på lite avstånd från den tillsynes mänskliga kvinnan medan han väntade på hennes reaktion på det han sagt om vapen. Skulle hon ge honom något? Kanske, kanske inte. Det återstod att se.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    Hon hörde hur kedjorna föll till marken med ett högt rasslande och hans skratt, kanske hon haft lite förhastade slutsatser om honom? Kanske det här skulle inte sluta så illa för henne? “Och under andra omständigheter kanske jag inte hade haft något emot det…” svarar hon på det där uttalande om att släpa henne i håret någonstans. Silke gjorde sitt bästa med att lägga till en suggestiv ton i rösten, det var lite ovant för hon brukade inte försöka kurtisera med någon. Punkt. Det var länge sen hon hade varit intim med någon, men hon var en upptagen kvinna och hade annat för sig än att rumla runt i sänghalmen. Om han var en stilig alv och kanske om de hade träffats på något annat sätt, då kanske hon inte alls haft något emot hans sällskap! Så det var åtminstone inte en lögn.

    “Mycket riktigt, jag har fler på mig och hur många än jag plockar av mig, kommer du aldrig veta om det är den sista eller inte. Antingen söker du själv efter dem eller… så släpper du loss mig, litar på att jag av tacksamhet inte kommer hugga dig och så kan vi försöka bli vänner istället.” 

    Det kändes som att försöka resonera med ett rovdjur, hon kände hela tiden hur ursinnet pyrde under ytan. Bubblade och gjorde hela situationen spänd. Han var också avvaktande, Silke vågade inte gissa på att han var rädd för henne – men han var i alla fall inte någon som rusade in i en situation. Han hade inget att frukta från henne, men skulle hon övertyga honom? Han var hennes enda väg ut härifrån, just nu var han hennes mest älskade person i hela Talanrien.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

    Ännu en gång kunde han inte hålla tillbaka ett skratt då han hörde hennes svar angående håret. Hon var ju rolig, detta skulle bli så underhållande! Men han svarade inte på det direkt, istället inväntade han svaret angående vapnen, som kom ganska snart. Så det skulle vara på det viset? Galather tog några steg närmare men höll sig fortfarande på avstånd, han ville inte riskera att bli huggen, det räckte med bettet i axeln som fortfarande ömmade en del. Nog för att han skulle kunna övermanna henne men det visste han inte just nu, kanske om en stund.
    ”Tror jag har en annan idé. Hur skulle det vara om jag slet av dig alla kläderna istället? I bara skinnet kan du inte gömma någonting, eller hur?” svarade han och höjde ena handen och smekte Bizz över huvudet och ner i nacken. Dom långa, vassa naglarna kliade försiktigt det lilla djuret i nacken medan han väntade på vad kvinnan skulle svara honom. Han tyckte att hans idé var alldeles ypperlig, så han drog fram en av knivarna han hade haft dold i kläderna och närmade sig henne. Inte för att lossa på fällan utan för att göra slag i saken med att börja klä av henne. Det skulle vara roande, eller hur? Hon skulle antingen bli naken nu eller senare så tidpunkten spelade ingen speciellt stor roll för honom.
    ”Vad heter du?” frågade han med sträv stämma då han närmade sig och Bizz förstod att något var på gång så hon slog ut vingarna och flög bort mot kistan för att sätta sig så långt ifrån kvinnan som möjligt för att studera hela spektaklet.
    Galather visste att många mörkeralver älskade att fånga människor, alver eller andra folkslag och tortera dem för nöjes skull och han själv var absolut inget undantag. Skulle han dela med sig av det roliga med några av hans, så kallade, vänner? Nej, just nu ville han ha henne för sig själv, men kanske skulle han gå med på att låna ut henne senare? Det skulle nog bryta ner henne ännu mer, eller hur? Fast samtidigt så ville han vara den som bröt ner och formade om henne, göra henne till hans på alla sätt som gick.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    “Väldigt fyndigt av dig.” medgav hon, utan någon större lust att vilja få kläderna avslitna. Hon tyckte det var kallt redan, fullt påklädd. Hon hörde att han närmade sig och hennes hjärta började att picka allt snabbare i bröstet. Silke började bli rädd, men om hon kom loss från fällan kunde hon alltid försöka rymma senare. “Lugn nu.. lugn.” Hon syftade på honom såklart, hon håller upp sin fria hand för att han skulle vänta. Silke ville inte riskera att reta upp honom onödigt mycket och dö på plats. Hon plockade upp några fler knivar från dolda fickor och kastade dem på marken. “Så.. Det är allt jag hade.” Det var inga stora dolkar, det var små knivar, uppenbart utformade för att döljas och stickas i en lämplig halspulsåder. Silke hoppades att hon fick behålla kläderna på, nu när hon avväpnat sig.

    När han frågade om hennes namn blev hon överraskad. “Silke..” Syrsa, Silver, Salt, Spindel och Slagg… hon undrade om hon skulle återse dem igen. De var de närmaste hon kom syskon och vänner. Men Salamander, tjuven som övergett henne.. hon skulle inte sakna honom. Om hon såg honom igen efter det här visste hon inte riktigt vad hon skulle göra med honom. Men hennes hopp om att få lämna grottorna och mörkret började krympa allt mer. “Vad heter ni… du och din kompanjon?” Än så länge visste hon inte hur de såg ut. Så Silke visste inte vad hon skulle förvänta sig.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

    Jo, visst var det fyndigt? Det tyckte han själv också. Dock fick kvinnan en annan energi då han närmade sig henne, blev hon rädd? Han hoppades det, det kunde nästan höras på rösten men kanske inbillade han sig? Önsketänkande? Kanske. Men han stannade upp och trots det kompakta mörkret så kunde han se dom små knivarna som kvinnan flockade fram och slängde på marken. Detta var roligt än så länge. Eftersom han var född och uppvuxen i mörker så hade han inte några större problem att urskilja kvinnan samt Bizz som satt på locket på kistan en bit ifrån där hon satt fast. Vid orden om att det var alla knivarna så tippade Galather lite på huvudet, men blev stående. Att ta av henne kläderna lockade ändå, men han kunde vänta tills de kom till hans hem, eller hur? Eller skulle han låta henne gå hela vägen tillbaka och känna skammen? Det var också väldigt lockande. Galather rörde sig plötsligt framåt, nästan hoppade över henne likt ett lejon på jakt. Ena handen grep tag om håret och den andra, som höll i kniven, lades så att knivseggen var mot hennes hals så att han stod bakom henne. Galather drog in doften av människan, det var ett tag sedan han haft att göra med människor. Hade han saknat det? Lite grann, det var sådan stor skillnad att tortera mörkeralver och människor, mörkeralver tålde mer smärta rent generellt. I alla fall vad han själv upplevt. Knivspetsen raspade lätt mot huden då han lät den vandra allt längre ner tills tyget kom i vägen, då stannade han upp.
    ”Ge mig en anledning till varför jag inte ska låta dig gå naken hela vägen till mitt hem?” flinade han roat och drog lite i henne så att hennes hand i fällan drogs åt mer.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    När han hoppade in bakom henne började hennes hjärta skena. Dödsångesten rann över henne som en kalldusch. Hjärtat slog vilt innan för hennes revben, så häftigt att hon trodde det skulle knäcka bröstkorgen inifrån. Skulle hon behöva slåss för sitt liv? Stressen hon tidigare känt började gradvis bli till rent adrenalin, som strömmade ut i hennes muskler, för att kroppsligt göra henne redo att slåss. Hon följde med i rörelsen när han slet i hennes hår och vek huvudet bakåt, för att undvika allt för mycket obehag. Hon kved tyst till av smärtan, både den i hårbotten och den i armen när fällan drogs åt hårdare.

    Under tiden som han höll sin kniv mot hennes hals, sträckte hon bak armen. Det här krävde ett iskallt lugn, istället för att skydda en svag punkt från att punkteras så använde hon sin fria arm för att hitta ett vapen. Hon hade aldrig behövt se någons bälte för att kunna stjäla från det. Det var något hon kunde göra i mörkret, med förbundna ögon. Nu när han stod intill henne var det lätt och hon visste att hennes beröring var för lätt för att märkas, speciellt nu, när han fokuserade på hennes hals och att skrämma henne. Hon svalde hårt när hon kände det vassa, kalla stålet rispa mot den känsliga huden. Hon andades snabbt och ytligt, precis som en skrämd hare.

    “Det är.. det är s-så kallt här nere… och fuktigt. Jag är bl-b-blott mänsklig, från ytan… Jag kommer dra på mig feber. Jag kommer bli sjuk.” Samtidigt så rörde sig hennes fingrar så lätt som ett andetag över det som var fästat i hans bälte, letade efter något som kunde hjälpa henne.  En brevkniv hade räckt! “D-du sa aldrig vad ni två heter..” påminde hon, mest för att vinna sig lite tid. Silke ville verkligen inte slåss, hon trodde inte på att skada någon och hon aldrig alltid trott att man kunnat hitta en gemensam nämnare hos alla. Men det var förvisso innan hon träffat en mörkeralv, var de allihop såhär? Silke ville inte stanna kvar här nere för att få ett svar på sin undran.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

    Kvinnans reaktion var precis som han ville, hon blev rädd, det kunde han nästan känna på lukten. Han lutade sitt huvud närmare hennes, doftade lätt på hennes hår samtidigt som han hörde henne tala och han himlade lätt med ögonen. Jo, visst kunde hon bli sjuk men vad gjorde det honom? Hon levde så länge hon levde, efter det fick han helt enkelt skaffa sig en ny leksak, för det var exakt det hon var nu, en leksak.
    ”Det gör ingenting, antingen överlever du eller dör.” svarade han med en enkel axelryckning. Mörkeralven lutade sig fram, lät tänderna också rispa mot den sköra huden vid hennes hals innan han drog sig undan en bit, studerade fällan några sekunder innan han sedan släppte henne helt och drog tillbaka kniven. Handen som letat efter vapen på honom hade han inte alls märkt av och kanske var det tur för henne? Hon hade dock påmint honom om namnfrågan men han väntade med att svara tills han studerat fällan en stund.
    ”Galather och min vän är Bizz.” då Bizz hörde sitt namn så lämnade ett svagt kuttrande henne och han kastade en blick på fjärilskatt hybriden innan han tog sig an fällan för att lirka loss hennes arm, men han var hela tiden redo på att rycka tag i henne. Hur väl kunde hon se i mörkret? Detta var hans hem så han såg utmärkt i mörkret, men människor? Han var inte säker, men han var säker på att han hade en övertag här nere. Då fällan var borta så ryckte han tag i hennes hår igen och påminde henne om kniven i andra handen genom att låta dom kalla eggen lätt vidröra hennes hals innan han drog bort den igen.
    ”Nu går vi hem till mig.” nästan spann han fram och Bizz kuttrade till innan hon lyfte från locket och började flyga i förväg till hans hem.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    I hennes doft fanns inget som var utmärkande. Det var hennes egna naturliga doft; inga parfymer, inga tvålar eller väldoftande oljor. Inget som skulle göra det lätt för någon att märka henne eller peka ut henne. Hon rös ofrivilligt till när hon kände hans tänder mot den känsliga huden på hennes hals. Håren i nacken reste sig och huden knottrade sig. Men vad håller han på med?!  Silke fann det hela obehagligt och en klump växte sig allt större i hennes mage. “Jag tror dig inte. Du anstränger dig väldigt mycket, för att inte bry dig om mig i såna fall…”  Han hade kunnat tortera och döda henne här, där hon satt fast och var så gott som blind. Inte behöva krångla henne loss ur fällan och dra med henne hem. Hade alla mörkeralver en privat fängelsehåla henne? En egen liten tortyrkammare? Hur skulle han hålla kvar henne? Hon lyssnade när han presenterade sig själv och sin kompanjon. Silke undrade hur intelligent det där djuret verkligen var… kanske det fanns en chans att få hjälp av det djuret?

    När hennes arm blev fri suckade hon nöjt och kramade på underarmens muskler för att få igång blodcirkulationen till handen. Hon hade inte alls haft tanken att springa någonstans. Inte när det fanns en risk att hon sprang rakt in i en vägg eller ner i ett bottenlöst hål. Prövande sträckte hon ut sin arm och rullade med axlarna för att få igång den kroppsdelen igen, som stelnat. Hon skulle precis tacka honom. “Taaa-ah-ah-ai!” Kved hon när han slet tag i hennes hår, hon slog ena handen runt hand handled och försökte hålla emot hans grepp, så att det inte slet så smärtsamt. “Galather, Bizz snälla… jag har inget emot er och.. ai..ai.. snälla, jag kan bli en god vän att ha på ytan. Visst behöver du såna?!” Hon stapplade efter honom, han hade sagt att han skulle släpa henne hem till sig i håret och det gjorde han. Silke gjorde sitt bästa för att hänga med, snubblade fram i mörkret och grimaserade av smärtan i hennes hårbotten.

    “Kasta inte bort den här chansen, Galather. Du kommer förstöra mig, tror du inte att jag vet det? Du kommer förstöra det som är något värt av mig… Förstår du inte? Efter att du haft ditt roliga, kommer jag vara värdelös. Jag vill fortsätta leva, Galather. Jag vill inte dö hos dig! “ Hon spjärnade emot och försökte hålla hans kniv från sig, men hon såg ingenting utan fick treva sina händer i mörkret över hans arm, tills hon nådde hans armbåge. Bara av att känna lite lätt på hans kropp i mörkret förstod hon att han var stark, insikten att han var fysiskt överlägsen henne och dessutom såg i mörkret som om det vore dag… Oddsen var mot henne. Hon kände hans muskler spela under plaggen han bar och hon var medveten om att han kunde slå ihjäl henne med sina bara händer. Kunde hon förföra honom? Hennes hand drar honom närmare sig eller om hon drar sig närmare honom genom greppet om hans arm. Hon sänkte sin röst och la sin kind mot hans. Hon gjorde sin röst mjuk som siden.

    “Vi kan gå så mycket längre än hem till dig…” Det gjorde såklart ont i hennes skalp. Försiktigt la hon en hand mot hans höft, den här gången ville hon han skulle känna det. Hon lirkade försiktigt in ett av sina ben mellan hans och pressade försiktigt sitt lår mot hans skrev. ” Jag är en mästertjuv, det finns ingen så bra som mig på ytan och med din hjälp, kan vi tämja det här mörkret också!!! Du kan få vad du vill genom mina fingrar… förstår du inte!?” Snälla, snälla, se lite längre bort än till tortyrstundens njutning. Silke var en av de bästa tjuvarna, såklart fanns det bättre tjuvar (som inte skulle fastnat här) och andra som var minst lika bra. När hon nämnde sina fingrar hade hon lirkat in dem innanför hans byxlinning och de arbetade sig ner mot hans lem. Det lilla hon visste om mörkeralver var att de var lika våldsamma utåt, som inåt. Det måste finnas folk han ville hämnas på, folk han ville fälla, han måste väl vilja komma högre upp i näringskedjan… ?! Men kanske det var ett dött lopp att försöka resonera med en tortyrsugen mörkeralv? Hon ville skrika åt honom: var inte dum! Hon var girig, hon var hämndlysten, han måste också vara det!? “Vi kan få allt, hämnd, rikedomar, artefakter, makt. Kasta inte bort den här möjligheten bara för att du vill göra illa mig. Det finns gott om folk vi kan skada… men låt oss inte skada varandra.” Ville han inte att hon skulle smeka honom, fick han antingen släppa kniven eller hennes hår för att dra bort hennes hand. Annars skulle hon göra det skönt för honom.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

    Mörkeralven hörde det Silke sade, kunde nästan höra paniken i hennes röst då hon verkligen bad för sitt liv. Han tyckte om det, visst var inte det bisarrt? Fast kanske inte så konstigt med tanke på vad han var och vilken uppväxt han hade fått. I princip varenda mörkeralv kände till tortyr och smärta, oftast introducerades det redan vid barnsben.
    Mannen stannade upp och lät den gula blicken landa på kvinnan intill honom, skulle säga åt henne att hålla tyst när hon gjorde något som han inte riktigt var beredd på. Han kände hennes kind mot hans, sedan handen vid höften och kvinnans ben som lirkade sig in mellan hans egna lår. Gå längre än hem till honom? Nu försökte hon verkligen slå på sin kvinnliga charm och lirka sig ur situationen, eller hur? Han lyssnade dock på det hon sa medan han kände hur hennes hand lirkade sig innanför byxlinnen. Så hon skulle verkligen försöka övertala honom genom att röra honom mellan benen? Kanske hade hon sant i det hon sa, men Galather var inte speciellt sugen på att ta det förslaget, det han ville var att höra henne skrika i smärta och det fanns inget som var så trevligt som det. Kanske fanns det något men han kunde inte komma på det just nu.
    Handen i håret kramade åt hårdare innan handen med kniven höjdes och eggen lades lätt mot kvinnans hals samtidigt som han drog undan hennes ansikte från hans egen.
    ”Ta bort handen innan jag sprättar upp dig som en fisk.” flinade han roat och tippade huvudet åt sidan.
    ”Vi kommer dit så småningom ska du se, Silke.” leendet blev om möjligt ännu större och han kastade en blick åt det håll de gått innan han såg på kvinnan igen.
    ”Jag har stora planer för dig och dom är mycket bättre än dina förslag.” knivspetsen rispade lätt mot den lena huden på Silkes hals, som för att påminna henne om vem som hade övertaget i den här situationen.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    Han var allt annat än pragmatisk, hon fick hoppas att de mötte en mer ambitiös mörkeralv på väg dit de skulle nu. Silke lirkar upp handen från hans byxor och torkar irriterat av sin hand mot sin tröja. Trots att hon inte blivit kladdig, men det skvallrade lite om vad hon tyckte om honom: äcklig. Det sved lite i huden där han rispat henne. Kanske hade det varit bättre om hon faktiskt fått honom att döda henne? Tanken att bli förslavad av honom (eller någon annan mörkeralv för den delen) var ett värre öde än döden. Silke hade hört ryktena om att mörkeralverna offrade sin tredje son. Hon skulle försöka se om hon kunde rymma när de kommit fram. “Stora planer? Hur storslaget är tortyr i din håla? Va!? Du är en idiot och det är ett under att ingen offrat dig till Lloth redan…!” Vid det här laget välkomnade hon en våldsam död om det skulle vara så.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Galather

    [TW våldinslag]

    Galather hörde Silkes ord, men skrattade bara gott åt det innan han började gå igen med handen i kvinnans hår. Han hade varit med om de flesta sätten människor tagit till för att komma bort från honom, hennes plötsliga ilska bevisade bara att hon ville möta döden fortare än kvickt. Något som hon inte skulle få. Han skulle försöka ha henne i livet så länge som möjligt, eller fram tills hon blev tråkig och han ville byta. För det var det de var, lätta att byta ut. Det svåra var väl bara att få tag i dem, Galather vandrade inte så speciellt långt bort från hemmet.
    Att gå till Galathers hem tog ett tag och han hade dragit Silke i håret hela vägen och inte stannat för något. Några mörkeralver hade stannat och iakttagit dem, vissa med stora leenden medan andra sett sammanbitna ut. Väl inne i hemmet så knuffade han in kvinnan framför sig, låste dörren med diverse olika lås, mest för att om hon försökte låsa upp dom så skulle han höra henne och hindra henne. Fast frågan var hur han skulle förvara henne så att hon inte kom åt dörren överhuvudtaget. Han fick helt enkelt sova med henne intill sig, då skulle han mest troligt vakna när hon rörde minsta lilla muskel. Den svarta och gula blicken föll på kvinnan framför honom och han tippade huvudet lite åt sidan så att det vita, långa håret föll ner i ansiktet på honom. Vart skulle han börja? Ett snett flin spred sig över läpparna då han började gå närmare Silke samtidigt som han knäckte knogarna.

    Den senaste halvtimmen hade Silke fått stå ut med en hel del våld och hon skulle säkert vara täckt av blåmärken. Blåmärken, svullna ögon, brutna fingrar och brutna revben var det som hon fått stått ut med första omgången. Han skulle vara smart nu och låta henne läka lite innan han började om igen, men förhoppningsvis så skulle hon inte dö för fort, det han tvingat henne att utstå var ju inte direkt något livshotande fastän det gjorde ont.

  • Rollspelare
    Member since: 30/10/2018

    Silke

    [TW våldinslag, fysiska skador]

    Det enda hon kunnat göra var att försöka skydda sig från slagen, krypa ihop och hålla armarna över huvudet eller kroppens mer mjukare delar. De första slagen klarade hon av att värja sig någorlunda för, men slagen haglade över henne som regn och när ett av dem träffade henne i magen förvann färgerna, även om de var måttliga i mörkret blev världen svartvit och hon kunde inte andas. Diafragman var paralyserad kort stund. Tjuven gick ner på knä, men sparkades snart omkull helt av en välriktad fot mot hennes bröstkorg. Andas, andas… andas! Hon hör hur brosket spricker och ben knäcks i hennes kropp. Någon gång försökte hon vädja till honom “Snälla! Snälla.. inte mer!”  Ljuden är öronbedövande och fel… så fel. När han började bryta hennes fingrar blixtrade världen till i ett vitt sken. Silke skrek högt av både smärta och förfäran, hon hörde inte skriket själv eftersom hon mest kämpade för att inte falla in i medvetslöshetens svärta. Hon kämpade för att få luft, först när han tar några steg tillbaka från henne kan hon dra ett ordentligt andetag. Det kändes som en evighet hade hunnit passerat och musklerna sved, skrev efter syre. Hennes huvud bultar och hennes fingrar är vridna i konstiga vinklar. Så fel. Helt fel. 

    För varje andetag hugger det som en kniv i sidan. Hon var en skakande, skälvande, blödande hög. När hon lyfte lite på sitt huvud snurrade världen och en kindtand tillsammans med munfull salivutblandat blod rann ur hennes mun. Hon stönade dovt. Silke orkade inte hålla huvudet uppe länge, snart la hon pannan mot det svala golvet och fokuserade på sin andning. Andetag för andetag. Hon kände hur ena ögat hade börjat svälla upp, det sved om hennes läpp och en rännil blod beslöjade hennes syn, då han slagit upp ett jack vid hennes hårfäste. Hans knogar hade sminkat hennes ansikte. Hon ville somna, men först visste hon att hon behövde dra fingrarna till rätta. De var ändå hennes största chans till att ta sig härifrån. Med de fingrar som var oskadda greppade hon de han brutit och rätade ut dem med ett knyck. Smärtan var det värsta hon upplevt och det fick henne att hulka, men hennes mage var tom. Blod rann ur hennes mun från såren i kinderna och näsan efter hans slag. Hon kände inte ens smaken av gallan hon spydde upp för den tunga smaken av blod hade lagt sig som ett slemmigt täcke i hennes svalg och munhåla.

    Silke var inte mer stryktålig än någon annan människa, hon hade aldrig blivit torterad och hade inte en speciellt hög smärttröskel. Hon skulle inte uthärda det här speciellt länge. Hon mindes vagt några ansikten i mörkret som de passerat på vägen hit, hon hade ropat på hjälp och det kändes som om ingen skulle hörsamma henne. Hennes hjärtslag kändes som ett dunkade i hela hennes kropp. Silke vrider lite på huvudet och sneglar med sitt oskadda öga upp mot Galanther. Var han klar nu? Det kändes som om en snabb död var något få förunnat här nere… Silke kämpade emot den stora förtvivlan som vällde upp inom henne, dödsångesten. Hon ville inte att han skulle se henne gråta. “Fokusera på andetagen nu Silke, fokusera på att andas…” intalade hon sig själv.

    Allting brusade, hennes hjärtslag, hennes andetag, hans andetag… tystnaden i det där lugnet som infinner sig efteråt. Silke orkade inte resa sig upp, istället kröp hon ihop i fosterställning där på golvet och la armarna om sig själv. Vilade  i den öronbedövande tystnaden och i den tillfälliga vapenvilan kan hon andas med knäckta revben, blånader och sår.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    GALATHER

     

    Mörkeralven studerade Silke en stund medan hon låg där på golvet och verkade försöka fokusera på att bara existera. Galather kunde inte låta bli att le svagt där han stod i rummet och iakttog henne. Kanske skulle han ge henne något att äta? Fast då hon spydde upp gallan så ångrade han sig, han kunde vänta till senare. Istället gick han bort för att hämta en trasa, vätte ner den lite i en hink med vatten och gick sedan bort till Silke igen och kastade trasan på henne.
    ”Torka upp efter dig, ditt patrask.” snäste han fram och tog några steg bakåt innan han satte sig på huk för att studera kvinnan.
    ”Om du inte sätter fart så bryter jag fingrarna på dig, igen.” han flinade till vid sina egna ord. Jodå, han hade sett och hört när hon satt fingrarna rätt på handen. Det hade varit underbart att höra, men även se henne kämpa emot smärtan och allt som hörde till. Han ville inget hellre än att höra henne skrika igen, ge henne något att be över, men han lät bli, för stunden. Istället började han planera de kommande dagarna. Hon skulle kosta honom en del mat, men det skulle kunna gå an sedan behövde hon väl inte direkt något annat? Nej, han trodde inte det. Han brukade inte bry sig speciellt mycket om vad andra behövde, Galather var ganska självisk faktiskt, om det inte redan framgått?

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.