Post has published by Solizen
Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Lägret kommer sakta till ro och Nenye försöker lägga sig bekvämt där vid Maeve på hennes varma fäll. Det var kyligt i luften, en kall vind men hon frös ändå inte. Det kändes som om allt virvlade runt i huvudet på henne och tankarna lämnade henne ingen ro. Snart hörs lätta snarkningar från männen omkring henne och även Maeve verkar ha somnat. Långsamt sätter hon sig upp, mörkret kompakt men det skrämmer henne inte konstigt nog. Försöker se sig om i mörkret och märker att den enda förutom de som vaktade lägret som var varken var mörkeralven. Hon hade nämnt hennes syster, hon vet inte vad Arand fått veta i sina utfrågningar. Betraktar mörkeralvinnan en lång stund innan hon sakta reser sig upp, drar manteln runt sig, tätare, och går tyst bort mot kvinnan.

    Slår sig ned på en sten några steg ifrån, betraktar tyst kvinnan en lång stund innan hon tilltalar kvinnan, lågt för att inte väcka de andra” Vad har du för intressen i Me´eresia? ” frågar hon utan att ta blicken från kvinnan. Litar inte på henne men det var något i kvinnanss ord, i hennes tonfall som ändå får henne att närma sig även om hon nog borde vara mer försiktig” Varför talade du om en splittrad familj, som om du kände den väl och inte bara betraktade den utifrån?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet snett leende dök upp i hennes ansikte, det såg nästan sorgset ut när hon vände sina röda ögon mot henne. Hon strök undan ett par  av de vita hårstrånen och såg på den unga flickan. Hade nog sett någon bild på henne i palatset, väl undangömd i en bok. Men att hon var lik drottning Thalia var inte svårt att se.

    “Jag kände den forna drottning Thalia, en gång länge sedan var jag hennes gäst. Eller kanske mer min son.” sa hon och suckade lite lätt för att lägga ner en bok hon hade haft i sina händer som verkade vara ha oändligt med sidor i sig.

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    ”Din son? ” Hon vänder långsamt blicken mot mörkeralvinnan och möter för en kort stund de röda ögonen. Tankarna snurrar. Hon kan se sin bror och sin syster framför sig, deras vita hår… mörkeralvsblodet som rann igenom deras ådror. ” Den mörkeralv som blev far till Isra och Zator? ”Frågar hon lågmält” Mors rådgivare? ” Det börjar sakta gå upp för henne vad detta innebar om det var så som hon anade. Plötsligt blir hon spänd, handen söker sig till dolkens fäste och fötterna placeras lite stadigare mot marken.

     

    ”Det är ingen slump att du är här, inte sant? ” Frågar hon efter en kort stunds tystnad, låter blicken återigen vandra mot mörkeralvinnan med de röda, något sorgsna ögonen.” Varför är du här?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Lögner alltihop förstås – Lloth rörde aldrig Antrophelia när Izotar var närvarande. Inte förrän Zator och Isra fann henne och hon gav dem kärlek, visdom… Allt lögner som var som en vacker melodi för de blinda.” sa hon tyst och sedan knäppte hon fast sin bok vid ett bälte.

    Orden som den unga kvinnan sa, förvirrade mörkeralvinnan och hon rynkade på ögonbrynen och fuktade sina läppar något över det hela. Som om hon vägde sina ord noggrannt.

    “Historia är inte bygd på slump. Dock vet jag inte vad du syftar på… Mitt mål för denna resa är att eliminera hotet mot mörker här” sa hon och mötte den unga damens ögon. Hennes min var allvarlig, inte ett som talade osanning.

    “En dag ska skuggorna i Me’ersia försvinna och den rätta personen ta sin plats på tronen igen.” sa hon sedan med en liten suck.

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hon lyssnar, som uppslukad av orden som kommer från mörkeralvinnans läppar. Isra… hennes syster… Zator… hennes bror. De hade hungrat efter mer och fallit, låtit sig falla. Hade hon kunnat rädda dem? Nej, förmodligen inte och den tanken tröstar en aning samtidigt som den gör henne ledsen. Hon kan se förvirringen i kvinnans blick, det gör henne lugnare för det kändes som om det var äkta trots allt.

     

    ”I Me´eresias vackra salar… dit inga andra än den olyckligt splittrade familjen och dess nära vänner får gå finns ett porträtt ” Säger hon lågt medan blicken söker över kvinnan för att se om det fanns någon igenkänning där, någon reaktion alls. ” porträttet visar kungar och drottningar i rakt nedstigande led,  ett mästerverk till släktträd där trädet är målat likt en korall i rosaskimrande färger. Alltid har tronföljaren målats där innan denne ens fått kronan på sin hjässa. ”Hon kan så väl se den framför sig, så väldigt väl. Ser sig själv där… hade Isra haft sönder porträttet, tavlan? Målat något annat där? Sig själv?

     

    ”Om du vistats så nära Drottning Thalia måste du ha sett porträttet ” Säger hon dröjande, ser henne rakt in i de röda ögonen.” Och eftersom jag vet om det… så har även jag gjort det. ” Där tystnar hon, låter mörkeralvinnan få tänka, kanske dra slutsatser, kanske… känna igen.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Berättelsen eller hemligheten fick henne att rynka lätt på ögonbrynen. Tänka tillbaka på sina dagar där i djupet under ytan. Det kändes som en evighet sedan. Sedan drog hon fram boken igen och bläddrade i dess oändliga sidor tills hon fick upp porträttet som hon hade skissat av.

    Hon granskade dess röda hår och ansiktsdrag för att sedan se upp mot flickan framför sig. Ett litet förvirrat leende fanns på hennes läppar och hon strök ett finger över skissen.

    “Så, du skulle vara Fëani Sarrancenia…?” sa hon, lite osäker på om hon hade gissat rätt och som om hon inte var helt övertygad ännu.

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Fëany möter mörkeralvinnans blick, låter henne leta i sin bok som verkade vara fylld till bredden av allehanda kunskap. Låter henne jämföra, låter henne se och när orden sedan kommer tillsammans med det förvirrade lilla leendet nickar hon sakta, långsamt och knappt märkbart

    ” Vad tror du själv? ” Frågar hon stilla, om man såg, verkligen såg kunde man se samma styrka i Fëani som hos Thalia trots att Fëani var trött och sliten, vilsen och ensam. men den fanns där i hållningen och i hennes blick som möter mörkeralvinnans utan att tveka.

    “Om du fortfarande tvivlar så ställa dina frågor, jag ska svara på dem tills du är övertygad.”

    låter blicken glida ut i mörkret när hon hör röster en bit bort, förmodligen nattvaktsbyte så att en fick vila några timmar. Studerar dem en kort stund innan hon ser tillbaka mot mörkeralvinnan. De skulle verkligen behöva en lugn natt för att vila ut”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det verkade som om denne lilla flicka hade börjat förlita sig på henne, det var nästan förvånande. Hon såg lite fundersam ut och strök sina fingrar lite eftertänksamt på hakan medan hon klurade på vad hon skulle fråga. För trots allt, även om förstås Fëani hade varit hennes mål hela tiden kunde hon inte få tro det.

    “Och… om du skulle vara Fëani Sarrancenia, vad gör du i Kaldrland då? Är det inte där som Isra skulle skicka något folk att hitta dig först?” frågade hon och hennes ögon speglade en oro. Som om hon på riktigt brydde sig om tösen framför henne.

    “Eller… Lloth” sa hon, lite tystare. Tystnaden spred sig och det var som om skuggorna blev lite längre vid bara nämnandet av namnet. Hon rös till och skakade nätt på huvudet. Även om bara namnet på hennes härskarinna fyllde henne med en varm känsla.

    “Och om du är… Fëani… borde du väl ha en sån där… vattenskepnad?” frågade hon sedan, trots allt var det en god idé att fråga om det.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

     

    ”Var skulle jag annars ta vägen? Det finns ingen fristad för mig och vad spelar det för roll? Vart jag än begett mig, Karm, Iserion… alverna… så hade min syster förr eller senare ändå hittat mig. Dessutom… var jag inte färdig med Kaldrland, det finns någon här jag vill ta farväl av ” Ett stråk av sorg över hennes ansikte vid de orden men hon samlar sig snabbt igen, fokuserar trots tröttheten.

    ”Lloth… den som förstört min syster… familjen som en gång fanns?” säger hon en aning vass i tonen men ångrar sig genast, ser bort ut i mörkret kort” Jag vet inte mycket om er mörkeralver men jag gissar att även du tjänar Lloth? ” Ser tillbaka, studerar kvinnans ansikte mer noga innan hon ler svagt” Ja… det har jag. Men det är knappast något som är unikt för just Fëani. Men om du vill ha bevis så ska du få det. ”Säger hon och reser sig för att gå bort mot packningen, hämta en skål som hon fyller med vatten och återvänder sedan till mörkeralvinnan, slår sig ned. Låter fingrarna röra vid vattenytan” Utan vattendrag kan jag inte visa dig allt… ” Säger hon lågt, låter handen vila i vattnet så att det täcker fingrarna. Sakta börjar fjäll framträda över huden på hennes arm. De skiftar i rött och guld, glänser i skenet från den svaga månen som letar sig fram över trädtopparna. Öronen blir än mer spetsiga och ögonen får en djupare glans. Hon ser på mörkeralvinnan, blicken än mer intensiv.

    ”Räcker det så?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Tålmodigt lyssnade mörkeralvinnan på flickans ord och när hon påpekade att även hon tjänade Lloth grimaserade hon och strök en besvärad hand genom sitt hår.

    “Lloth, var en gång min mästare ja. Det förnekar jag inte. Men efter allt hon har tagit ifrån mig är jag inte längre under hennes tjänst.” sa hon och vände blicken bortåt och det var tydligt att det fanns en sorg där och en ilska som bubblade inom henne.

    Åt hennes uppvisning av fjällen nickade hon lätt. Det var inte mer att begära ifrån henne. Trots allt var det den rätta. Och hon var nog inte mycket äldre för att tvivla på hennes enkla sätt att gå med på det. Om inte, desperat efter ett sätt att överleva.

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hela tiden har hon blicken fäst vid mörkeralvinnan, låter fjällen, de röda guldglänsande dras tillbaka så att hennes hud blir vanlig igen förutom fjäll på var sida hennes ögon, de som alltid fanns där.

    “Så du tjänar inte Lolth längre.. då antar jag att du behöver vara på din vakt. ” Säger hon konstaterande innan hon häller ut vattnet och ställer skålen bredvid sig. Vara på sin vakt… det hade de iallfall gemensamt.

    “Jag antar att du är förvånad över att ajg tycks lita på dig. det gör jag inte, inte helt. Just nu kan jag inte lita på någon men… min syster vet förmodligen redan var jag befinner mig så vad spelar det för roll? jag tänker försöka skaffa mig bundsförvanter, någonstans där jag kan känna mig trygg. Jag vill inte gömma mig.” Säger hon tyst

    ” Och nu… vad händer nu? Vad tänker du göra nu?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Försiktigt nickade hon lätt åt hennes ord. Däremot såg hon inte vad skillnaden var sedan innan. Att inte vara på sin vakt var dåraktigt, löjligt. Naivt och ett önsketänkande för dårar.

    “Vad är det du vill ska hända?” frågade hon lite avvaktande som om hon inte riktigt var säker på vad som skulle hände. Hon hade ett mål, och dit skulle hon nå. Förmodligen genom denna flicka, men vem annan än ödet skulle veta det?

     

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Ja vad var det hon önskade skulle hända? Hon vet nog inte, är trots allt en ung flicka som kastats ut i något hon inte riktigt vet hur hon ska hantera. Det kanske syns en viss glimt av vilsenhet i hennes blick när hon söker mörkeralvinnans blick.

    “Jag älskar min syster… finns det någon möjlighet att nå henne, rädda henne så vill jag göra det. Och jag vill… jag vet inte, kanske är hon bäst lämpad att styra Me´eresia, det får tiden visa men jag vill inte ständigt leva ett liv som jagad och jag vill kunna återvända hem. Om Isra står ivägen för det så måste jag göra något åt det. ”

    Tystnar en kort stund

    “vad vill ni ska hända?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ziyaté var tyst ett tag. Att det skulle kunna vara jobbigt och påträngande var ingenting som hon tänkte på. Tvärtom, hon fann den ofta allt för välkomnande. Att kunna tänka efter och placera rätt ord.

    “Att komma bort ifrån Lloths mörka grepp – det är svårt. Kanske det finns en minimal chans och jag är villig att försöka. Men först och främst är mitt mål att göra Lloths räckvidd utöver Dar Zakhar så litet som möjligt.” sa hon och mötte hennes blick.

    “Jag kan ge dig skydd, om det är till Me’ersia du tänkte.”

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    I mörkret och till nattens ljud lyssnar hon till vad mörkeralvinnan säger. Bort från Lloth säger hon men för Nenye betydde det inte så mycket, hon förstod inte innebörden. hon nickar dock, det röda, nu smutsiga och en aning toviga håret rör sig lätt kring hennes ansikte.

    “Ja någon dag tänker jag återvända till Me´eresia men inte utan kunskap om vad som händer där. Jag tror inte att min syster vill mig väl och jag behöver allierade. Jag har dessutom något jag behöver göra här för min egen sinnesros skull.. Isra… dödade den man jag älskade innan hon tog mig med tillbaka till Me´eresia. Jag behöver få ta farväl. ” Ett stråk av sorg över hennes ögon och hon sänker blicken.

    “Jag har ingen plan… jag har inte hunnit landa, inte hunnit sörja min mor och min bror… jag… ” Rsten stockar sig lite och hon ser ut i mörkret, kämpar med att hålla tårarna tillbaka men det är svårt med tröttheten som ligger över henne likt en fluffig fäll.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Förstås skulle hon ha tårar i ögonen. Det i sig var inte så märkligt kanske, men Ziyaté hade aldrig varit bra på att trösta. Det var den där svagheten som de mörkeralverna avskydde och försöke att förtränga. Lite obekvämt harklade hon sig, men klappade henne lite enkelt på ena axeln för att se på henne lite manande.

    “Död och sorg, du har hunnit med många saker på dina få år. Ta dig tiden att sörja, men öppna sår läker till ärr. De försvinner aldrig.” sa hon och nickade lite lätt.

    “Du kommer tyvärr inte undan från det. Tro mig, jag har försökt.”

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

     

    Tårarna som hotade att tränga fram hålls tillbaka, hon hade hållit tillbaka så länge att det kändes som en evighet, vad gjorde en liten stund till? Hon nickar, ett svagt litet leende, knappt märkbart och det försvinner lika fort igen.

    ”Jag vet det. Men jag förlorade min kärlek, min bror och min mor… min syster, mitt hem och mitt land inom loppet av väldigt kort tid. Jag tvingades bli vuxen över en natt. Nu är jag här utan familj, utan tillhörighet och utan allierade. Jag försöker inte komma undan, jag försöker bara hitta ett sätt att hantera det ” Säger hon men tystnar sedan, drar upp axlarna en aning och lägger armarna om sig själv.

    ”Jag borde inte ha rest hit, Isra vet säkert var jag är men det är här jag kanske kan hitta åtminstone någon som tror på mig och som gör att jag inte längre skulle känna mig så ensam och vilsen.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Alla gör vi misstag, och ni dödliga har en tendens att söka efter en trygghet. Det kanske de kan ge dig här” sa Ziyaté och på hennes läppar fanns nästan ett medlidande leende. Inte för att hon skulle förnedra sig själv genom att visa något mer än en kort sekunds medlidande.

    Hon skakade på sin kropp, lite obekväm med allt det sorgsna och tal om kärlek och familj. Det var ett ämne som inte var lite för delikat, för hennes egna del.

    “Se inte på vad som kunnat vara, utan på det som är. Ni människor, eller vattenfolk har en tendens att lägga allt för mycket tid på vad som kunnat hände istället för att ändra framtiden.”

Viewing 18 posts - 1 through 18 (of 18 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.