Post has published by Yazfein
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han hade suttit på sängen i sitt rum när dörren öppnats och en välbekant men inte väntad siluett hade glidit in i hans rum på tysta fötter. Enda ljuset i rummet var från det lilla stearinljus som brann där på skrivbordet, hans kalla blick följde skuggan innan Ziyaté tog till orda. Ord som fick alla håren på armarna och nacken att resa sig upp, medan resten av hans kropp stelnade till. Varför kom hon hit nu? De hade inte skickat någon mer med honom hit  det visste han, så vad gjorde andra mörkeralver här nu? Skulle han behöva slåss för att hålla sig kvar där redan första kvällen han lovat Maeve att han var klar med Lloth Dar Zakhar? Det var ganska tydligt att han inte alls var i helt kontroll över sina känslor eller att tålamodet hos honom var det bästa just nu.
    “Om illusionen är det pris jag får betala för bättre sällskap än i Dar Zakhar så är det ett litet pris.” Svarade han Ziy och log kallt mot henne medan det brann ilska i hans blick.

    Han har inte rest sig från sängen utan sitter kvar och har bara följt henne med blicken innan han höjer handen för att låta magin stänga dörren efter henne och låsa den. Han lägger huvudet på sne lite innan han långsamt ställer sig upp och låter illusionen fall helt för att kanske kunna koncentrera sig på annat om det skulle behövas. Med armarna avslappnat efter sidorna suckar han kort och skakar på huvudet. “Kär vän? Det är få av vår sort jag skulle kalla vänner och jag tror inte du är en av dem. Nå vad är det du vill?” Han hade ingen önskan att hålla ett längre samtal med henne utan ville få vara ifred tills midnattstimmen närmade sig. Han såg mot det lilla fönster som fanns i rummet under ett kort ögonblick innan han såg mot mörkeralven som stod där framför honom.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Som om hon fann hans ord roande skrockade Ziyaté till och korsade istället sina armar. Han skulle nog se den skimrande magiska ringen på hennes finger. Den som gjorde att hon var bunden till Lloth, för hennes svek och skulle inte svika henne mer. Den nästan sliskiga kärleken och lojaliteten för Lloth som svämmade inom henne när hon hade andra tankar.

    “Åh, var inte sådan Yazefin. Jag skulle aldrig drömma att hålla dig ifrån din dödliga.” sa hon med ett litet flin och sedan sjönk hon tillbaka in i skuggorna för att luta sig mot väggen.

    “Vet du att Istilwys är här med? Och ställer till med tumult för dina ulvar.” sa hon och skakade nätt på huvudet åt det hela, nästan lite road över det och lade huvudet på snedden med ett höjt ögonbryn.

    “Precis i tid för att hindra mig att säga åt Audgisil att du var mörkeralven som gömde sig här… Hmmm”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han följer henne med blicken och ser til att hålla avstånd mellan dem när hon rör sig, han var inte upplagd för lek eller strid just nu. Så skulle hon försöka något hade han inte tänkt hålla tillbaka med sin magi. Inget hon säger får honom att slappna av eller känna sig lugnare. Snarare tvärtom faktiskt, allt kändes bara mer fel ju mer hon berättade. “Så vad gör att du kommer till mig då och inte fortsätter berätta för Audgisil vad jag är? Vilket syfte nu det skulle tjäna till då. ” Han försöker hålla sig lugn men rycker till lite då hon nämner Istilwys, en person han inte hade mycket övers för heller just nu.

    “Jag gissade att det fanns någon mer nära dig som inte var den de utgav sig för, men Istilwys? Har hon någonsin förut lämnat Dar Zakhar? ” Han gillade inte hur hon sade att det ställdes till tumult för familjen Ulfhedna, hans närvaro hade varit nog för att se till att de flesta av dem var på helspänn redan. Om nu någon med antagligen magi skulle ställa till mer tumult så skulle det ju helt förstöra festen. “Vad är det du vill och vad är det Istilwys gör?” Han verkar mer irriterad nu än när hon först gick in.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Istilwys? Vi var på samma första uppdrag…” hummade hon för att sedan ge ifrån sig en liten skrockning och lägga huvudet på snedden åt Yazefin. För att slå lite med sina smala fingrar på underarmen. Hon mindes fortfarande den resan. Det var en av de minnena som fortfarande var som klarast trots att de flesta minnena var diffusa nu.

    Det var inte svårt att se hans ilska och att han verkligen hade ett  kärt hjärta för den där flickan för ulvarna. Vilket var roande – för de var motsatsen till varandra. Fast vem var hon att döma?

    “Åh… Ett besök av deras döda bror”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Vad var det för uppdrag eller är det bättre jag inte frågar det?” Han låter aningen sarkastisk när han avslutar meningen och möter Ziy’s blick medan han öppnar och stänger nävarna. Han tyckte inte om någon av dem och att de hade arbetat tillsammans på ett uppdrag var inte heller det bästa. Men det är när hon nämner vad som sker i salen som allt förändras. Ilskan i hans blick blandas med ett svagt lila sken. Detta innan han kliver fram alldeles framför henne och sänker rösten till en hotfull viskning. “Hon gör vad för något? Pojkens ande eller en illusion? Och kom inte med något förbannat skitsnack om att du inte ser skillnaden för det vet jag att du kan göra precis som jag om jag varit där.”

    Blixtsnabbt greppar han tag i hennes ena handled och håller upp den handen framför sig, betraktar ringen hon har på fingret innan han ler lätt men kallt. “Vilken fin liten leksak ni har där. Måste varit en gåva eller väldigt dyr att få gjord eller hur? Vore det inte tråkigt om magin runt den skulle försvinna?” Med den tredje synen, hans magiska syn aktiverad kunde han se nätet av magi som låg över hennes ring. Med sin andra hand pekade han på trådar i nätet som klipptes med en magisk stöt. De stötarna skulle antagligen färdas vi ringen upp längs hennes arm i ganska smärtsamma vågor. Men de skulle förstöra den första delen av magin runt ringen. Magin som tvingade Ziyate att dyrka Lloth även om hon kände något annat.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Magin som gick sönder brände hennes arm och hon ville inget annat än att ge ifrån sig ett tjut av smärta men lät det inte undsläppa hennes läppar. Istället spände hon käken och greppade tag i Yazefins hand hårt och såg på honom med en allvarlig blick.

    “Vi har inte mycket tid.” började hon och de rubinröda ögonen var intensiva och drog djupt efter andan när alla tvivel och smärta verkade komma tillbaka till henne. Det var nästan som om hon ville be honom ta tillbaka ringens magi.

    “Istilwys är här för att hålla ett öga på både dig och mig. Jag har ingenting otalt med dig. Men uppenbarligen när Lloth skickar dig på ett uppdrag som…” började hon och gjorde en gest framför sig som om det inte riktigt var det viktiga.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Kanske höll han kvar magin lite längre än han behövde och det var nästan så det syntes runt honom hur han höll magin laddad runt honom. Hon höll hans hand som höll hennes och han såg väldigt frågande på henne. “Ett, vad är det hon gör i salen? Två är det Kettils ande eller en illusion där? Jag vill ha svar…” Hans röst var inte hotfull men kall och känslolös även om ilskan både syntes tydligt i hans ögon och hur han ännu höll magin, redo att släppa lös den mot henne.

    ” Innan jag fått svar på det bryr jag mig inte så mycket om att du säger vi har ont om tid. Det där var mitt sista uppdrag för någon från Lloth eller Dar Zakhar. Jag vägrar vara en pjäs man kan offra när man vill. Nog är nog. Så kvickt med svar och berätta vad det är du svamlar om innan jag blir mer irriterad. ” Han har inte slappnat av alls men håller ut sin andra han mot dörren för att lägga en mur för ljud över den. Ingen utan för skulle kunna höra dem prata än på magisk väg.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Vi har ont om tid, åtminstone lyssna på mina ord.” väste hon fram, uppenbarligen ilsken och det vanliga tålamod som var där verkade inte längre finnas och hon spände sin käke och sina nävar i ett försök att lugna sig för att sedan sammanbitet fortsätta, i en hastig röst, som för att försöka få tillbaka de sekunderna som de förlorade på det här.

    “Hon håller ett öga på dig och mig. Det är Kettils ande.” De rubinröda ögonen var hotfulla och hon ryckte loss sig ifrån honom för att röra sig lite närmare skuggorna. Hon kunde höra steg utanför korridoren och visste att de inte hade allt för många sekunder kvar på deras möte och än hade hon inte fått säga vad hon ville.

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han nickar och det märks att hans ilska glider lite från henne för att nog läggas på Istil och det hon gör med Kettil’s ande. Han tog ett steg tillbaka och gick till dörren för att låsa den snabbt innan han suckade lätt. “Vad är det ni har att säga som är så viktigt?” Han lägger armarna i kors och han lila ögon möter hennes röda. De verkar glöda med en inre röd eld och han var lite osäker på vad hon egentligen gjorde där. Men misstänksam mot henne var han ändå och hade hon något att säga så var det bäst att hon sade det nu.

    Om hon trodde att han skulle låta henne gå därifrån innan hon sagt något mer vettigt så hade hon fel, han var helt klart beredd att fjättra henne med magi om hon så mycket som tog ett steg i fel riktning. Han studerar henne noga och ler kallt då hon verkade tro att skuggorna skulle ge henne mer skydd.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det hade inte mycket tid och stegen stannade precis utanför dörren och snart hörde bestämda knackningar. Ziyaté såg kort mot dörren för att sedan se mot Yazefin igen.

    “Vi kan sätta dit Istilwys.” sa hon simpelt och sedan slöt hon ögonen för att glida in i skuggorna för att inte synas där. För att vara ärlig var hon inte helt säker på vad, eller hur de skulle göra det men det skulle trots allt vara en lite mer hämnd. Knackningarna blev allt mer hårda på dörren.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han blänger ilsket efter Ziy när hon glider in i skuggorna men nickar kort med en blick som säger att hon skulle göra bäst i att inte försöka förråda honom nu. Han var inte på humör och risken fanns att han gjorde något som inte alls skulle vara bra för någon av dem. Han drar ett djupt andetag och lägger an illusionen av den äldre rådgivaren igen innan han går för att låsa upp dörren. Nästan sliter upp den och stirrar ilsket på vakten utanför. “Ja vad gäller saken och är det så brådskande att ni nästan måste slå in dörren?”

    Hans blick var hård och tonen kanske onödigt irriterad men Ziy hade verkligen retat upp honom nu så när vakten förklarade att Audgisil hade skickat dem för att hämta honom så såg han väldigt förvånad ut. De sa något om att han behövdes i salen och att det var bråttom. Med en tung suck gnuggade han sig i ögonen för att sedan lämna dörren öppen och följa efter vakterna mot salen med raska steg. Han kunde gissa vad de trodde sig behöva hans hjälp med, men att de visste om hans förmågor det var något som skulle bli en överraskning för honom.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.