Post has published by Valentine
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 75 total)
  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel fick anstränga sig, VERKLIGEN anstränga sig för att inte hoppa upp och fånga älvan som svepte förbi dem med varende maktstrå han besatt. Hans pupiller vidgades kattlikt då den glatt flaxade förbi och varenda fiber i hans kropp ville hoppa upp och försöka fånga den lilla varelsen men det skulle säkerligen inte leda till något bra alla? Hans svans ryckte till och började vicka lite lekfullt då hans blick synade den lilla älvan vilket fick honom att EXTREMT motvilligt vrida huvudet för att fästa blicken på Ithilwyn igen för att inte likt det lilla kattmonster han var hoppa på den stackars flygande varelsen. Samma sak när det kom till alla fjärilar som så fridfullt flög förbi dem där de satt. Så. Många. Flaxande. Varelser. Kattinstinkterna fick en utmaning utöver det vanliga just nu helt klart. Öronen ryckte till lite på huvudet på honom då det var tydligt att de flaxande varelserna distraherade honom där han satt och försökte följa henne artigt i sitt tal.

    “Hmm det beror väll på vad man sätter mest värde på skulle jag tro..” Började han medan han försökte ignorera allt roligt som flaxade omkring dem. “..Men frågar man mig så kan jag väll tycka att om man enbart befinner sig på samma plats hela livet så har man inte chansen att stöta på allt resterande. Olika landskapstyper, folk, varelser, traditioner och så vidare. Man har trots allt bara ett liv, så känns fel att slösa på det.” Sa han medan han lutade sig tillbaka mot handflatorna igen. Såg till att inte nämna att han var besatt i allt värdefullt som fanns att finna, ja hans ‘lilla’ gömnställe var fyllt till bredden och höjden av dyrbara ting trots allt. Då hon påpekade att hon kanske skulle kunna tänka sig att lämna hemlandet för utsidan så tippade Axel huvudet på sne en aning med ett brett leende. “Vad skulle du helst se?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithilwyn betraktade kattens stora ögon, med ett litet höjt ögonbryn. Som om hon nästan kunde gissa sig till vad han ville, men ändå blev hon förvånad över att instinkten var så stark hos en som ändå var så lik en… nå, mer person än djur. Varsamt satte hon sig på knä framför honom, och la sedan en hand på hans hjärta, som för att lugna honom.
    ‘Älvorna är fridfulla, och så är fjärilarna med.’ påpekade hon stillsamt, som för att säga att de inte skulle skadas. Hennes gröna ögon studerade hans stora kattögon medan han talade.

    ‘Kanske du har rätt.’ sa hon stillsamt, även om hon ändå inte var säker på om hon någonsin skulle lämna skogen. Hans fråga var svår, och hon ryckte på axlarna.
    ‘Jag vet inte! Vad finns det att se?’ undrade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Det var egentligen fascinerande hur jägarinstinkten sparkades in så fort något flaxade omkring i hans synfält men det var ju inte direkt det ända kattlika han hade att kämpa mot. Fjädrar var en stor andra sak som han aldrig kunde få nog av då han satt på tusentals olika fjädrar hemma i sin hemliga boning. Det var så gott som omöjligt för honom att INTE dra ut en fjäder på de ving-beklädda som han stötte på i sina resor så hade man vingar så skulle man garanterat få otur mot sig. Kunde ju inte direkt vara allt för skönt att få en fjäder avdragen men det var något som han knappt kunde hjälpa. Han behövde ALLA fjädrar som fanns utan mer anledning än att de var något han krävde i livet.

    Snart så satte sig Wyn på knä framför honom och la sin hand mot hans bröst vilket fick honom att helt släppa den lilla älvan med blicken även om han hade 100% begär att fånga den lilla varelsen. Vid hennes ord så visste han inte om han borde känna sig skyldig eller inte. För honom kom det ju naturligt att jaga flygfän men ändå så kanske det inte alltid gav det bästa intrycket hos andra trots allt och av någon anledning så ville han för en gångs skull göra ett gott intryck. Han la sin hand över hennes som befann sig mot hans bröst och log lite finurligt mot henne. “Det ligger i våran natur att jaga fladdrande ting på gott eller ont.” Sa han ärligt där han mötte hennes blick. Borta hos hans folk så var det ju inte direkt ovanligt att man fångade en passerande fågel enbart för ett litet snacks på vägen. De behövde inte ens vara hungriga för det liksom.

    Vid hennes fråga så rök hans kattöron till en aning på hans huvud som om han för en sekund var förbryllad över frågan. Visste väll kanske inte på stört vad han skulle börja med då det fanns massvis att se. “Ja du.. Det finns så otroligt mycket att se så vet inte vart jag ska börja riktigt.. Allt från olika landskap, väder och natur till raser som dvärgar, alver, orker, människor och me’er folk. Tusentals olika saker att äta, strukturer att fascineras av, historia att lära sig samt seder och mode. Det finns så mycket att se att det är omöjligt att veta vart man ska starta. Både goda och onda ting fast olika beroende på vart i världen du befinner dig. Hemligheter, myter och monster. Men det är helt klart värt att undersöka när man ändå lever” Sa han och var faktiskt fascinerad över att demonen inte för närvarande försökte få honom att göra hyffs.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Dryaden framför honom betraktade hans ögon och hade ett litet leende på sina läppar.
    ‘Är det inte vårt ansvar att försöka kämpa emot sådana instinkter?’ undrade hon. ‘Vi tänkande varelser, som kan välja vad vi gör. Vår naturliga instinkt vore att skada eller fördriva det som är främmande. Ändå är du här, nästan vid gränsen till vår huvudstad.’ sa hon och försökte således få honom att förstå att det var en ovanlig heder han fått, att han blivit tillåten att vandra så långt in i deras rike utan att bli stoppad. Hans ord om världen utanför fick henne att skratta till lätt.
    ‘Det låter märkligt.’ sa hon, och reste sig upp för att hjälpa honom upp på fötter med en utsträckt hand.
    ‘Tror du inte de skulle reagera negativt på en dryad som mig då?’

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axels öron ryckte till vid hennes ord där instinkten att hoppa på den lilla stackaren var so olidligt stark men ändå satt han still, vägrade att skada den lilla flygande varelsen. Dock så var det väll sällan menat för honom att skada flygfän men det tenderade att kunna bli skadat då han fångade dem, med tanke på storleksskillnaderna. Var egentligen mysko hur en artig kleptoman som han själv var bunden till en kall och blodtörstig demon men kanske var det som man sa? Att motsatser lockade till sig varandra? Sen var det ju inte så att han med villigt delade med sig att han hade en permanent gäst inom sig som konstant viskade inuti hans huvud. Vid den tanken så undrade han för en sekund vad demonen höll på med då han varit tyst en stund vilket besvarades med ett mörkt skrockande inuti hans huvud. Klassiskt.

    “Jo..” Började han lite fundersamt. “..men i vissa fall har man inte lika mycket val som man skulle vilja..” Han lämnade det hela där för som sagt; inget han direkt ville dela med sig av.

    Var han vid gränsen av huvudstaden? Men allt luktade ju så gott som detsamma? Och såg ut så gott som likadant med.. men skönt att veta att han inte var så pass bortsprungen som han hade trott! Han såg sig lite nyfiket omkring, vad ansågs vara skatter på den här platsen? Kleptomanen lurade alltid inom honom trots allt.  Då hennes hand hölls ned för att hjälpa honom upp så tog han den och tog sig upp på fötter igen. Hennes hand var svalare än hans men inte överdrivet mycket och vid det här laget hade han helt vant sig vid hennes lättklädda natur. “Nej det tror jag inte faktiskt.. Jag menar det finns en hel hög med olika varelser på ett och samma ställe redan. Vet inte hur många dryader som finns men tror garanterat inte att du skulle vara den ända. Det finns allt från dvärgar till alver, orcher, kentaurer, me’erfolk och så vidare. Så tror inte det skulle vara något negativt alls.. Dessutom är du vacker vilket också har en effekt på folkmassor.” Han sa det sista helt oblygt, gav en sanneligs-enlig komplimang utan minsta tecken på genans medan demonen började reta honom inne i hans huvud. Detta vart dock ohört av Axel som stängde av att lyssna på demonen.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Dryaden höjde ett ögonbryn åt hans komplimang, och log lite roat.
    ‘Du hittar bara på.’ sa hon enkelt med ett skratt, och började sedan röra sig på lätta steg igen bland rötter och träd. Men de närmade sig snart Berelon vilket inte märktes direkt för det ovana ögat. Men såg man uppåt skulle man se dryadernas boningar bland trädkronorna, och husen som var byggda längs med trädstammarna. Broar och rep gick emellan dem, och det fanns lyktor på flera ställen som visade att det fanns liv där.
    ‘Välkommen till mitt hem.’ sa hon med ett glatt leende, och riktade hans blick uppåt så han kunde se.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel ville nästan skratta till över hur sant det hela faktiskt var men tänkte inte envisas med detta, för ögonblicket i alla fall. Han skakade dock lite roat på huvudet medan de gick genom grönskan mot hennes huvudstad. Hur skulle den ens se ut? Något sa honom att värdefulla ting fungerade på helt andra sätt i den här delen av Talanrien och att han kanske rest hela vägen i onödan? Hans röda kattögon fästes på henne igen med en tanke att det kanske inte hade varit helt slöseri trots allt.

    Den tanken räckte för att demonen kom till liv inuti hans huvud igen med sina sluga, elaka ord som bestod av ett uppmätande av Axels egna brister och hur en dryad helt klart kunde finna någon mer interessant än honom. Irriterat så tänkte Axel tillbaka till demonen att det fanns annat hos personer än vad demonen konstant påpekade för honom vilket i sin tur bara fick ett elakt skratt att ringa genom huvudet på honom. Demoner..

    Det gjorde det nästan lite svårt att höra Wyn’s presentation till sitt hem men han fattade vinken i alla fall när hans ansikte riktades upp mot trädkronorna. Ett lätt “ohh..” lämnade honom där han fokuserade blicken på boningarna i träden, så lika platsen han varit född på själv. Visst fanns det skillnader men tillräckligt mycket likheter trots allt. Han hade inte varit i sitt hemland på evigheter och påminnelsen av detta gjorde att det skar till i hjärtat på honom en aning där han bevittnade rörelserna uppe i boningarna.

    Han kunde dock inte besöka sin hemskog för risken att någon skulle känna igen honom, chansen var liten med tanke på åren som gått men den fanns fortfarande trots allt. Han samlade sig från hela alltet och vände tillbaka blicken mot Wyn med ett svagt leende på läpparna. “Det påminner mig om min hemskog en aning, vi bor uppe i trädkronorna också..” Sa han lite bedövat innan blicken sökte av området de befann sig i. “Det är alltid lika komiskt att man finner något vara så diskret som denna plats. Du skulle se hur andra lever! De bygger sina hem på marken!” 

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Dryaden tycktes inte märka av Axels inre monolog, förutom att hon gav honom ett litet frågande leende innan han vände sig upp för att se på vad hon visat åt honom. Ett gladare och nöjt leende över hans reaktion fick henne att sedan skratta. Nu då han var medveten om deras hem kunde han även se små älvor fladdra omkring, och se att många av träden inte var träd utan snarare dryader eller skogsandar så lika träden att de på första anblick inte såg ut som något annat än en del av skogen.

    Och visst, allting där var ju en del av skogen, liksom henne. Inkräktaren där var han, och många såg på honom nyfiket och vaksamt.
    ‘Visst är det härligt?’ frågade hon, som svar på hans liknelse, för att skratta lite igen över hans berättelse.
    ‘Ja jag har hört om boningarna på marken, men jag trodde inte riktigt på det!’

    Hon sträckte sig fram och tog hans hand oblygt igen, för att dra honom djupare in i Berelon.
    ‘Kom, du måste möta rådet!’

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Åter igen var det svårt att hålla tillbaka den oemotståndliga viljan att skutta upp och fånga en flaxande älva men mirakulöst nog så lyckades han att motstå. Det förvånade till och med honom själv där ljuset från solen reflekterades i älvornas små vingar vilket gjorde det om möjligt svårare då det kastade solkatter mot marken under dem. Han slet bort blicken från älvorna för att betrakta alla olika nymfer som spanade ner mot honom, alla lika lättklädda som hans nya vän.. Jo det var väll skönt att en blyghet inte fanns här som på de flesta andra ställena i Talanrien. Lite befriande till och med vid tanken att ingen skulle se snett på honom om han tog av sig sina revade plagg.

    Synen av trädboningarna nästan högg till i hjärtat på honom då hemlusten bubblade upp inom honom, hemmet som han inte kunde ta sig till utan att väcka misstankar fortfarande. Tyvärr fanns hans porträtt upphängt i deras välkomstsal från bravader han utfört under sin demonfria period. Det var synd.. Tekniskt sätt skulle han varit död för länge sedan om inte demonen hade lurat i honom ett avtal. “Jo.. det får mig att tänka på min hemstad.. Frågar du mig så är hus gjorda för att befinna sig dolda i trädkronorna.” Ja det var väll betydligt svårare för fiender att ta sig in och stjäla allt man ägde och hade i träd. Nästan lite komiskt med tanke på hans egna yrke och stora förmögenhet, eller hur?

    Han rycktes ur tankarna då Wyn greppade tag i hans hand igen vilket inte tog många sekunder innan han lät sina klobeklädda händer möta gesten. Dock så kunde han känna en isande kår genom ryggraden vid tanken på att möta rådet. Vad var de för folk? Kunde de läsa tankar? Det skulle kunna bli ett problem men han sa ingenting om det till henne. “Vad.. är rådet för folk då?” Undrade han i hopp om att kunna få lite mer insyn i saker och ting. Detta.. kunde bli intressant.. Men för den delen verkade det inte finnas allt får mycket som han kunde tänkas stjäla.. eller?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithilwyn tog honom in i hjärtat av Berelon bland ståtliga dryadmän, nätta dryadkvinnor, älvor och träfolk av alla dess slag som förvirrat, nyfiket och vissa till och med arga betraktade främlingen som hon tagit med sig till deras fristad.
    ‘Rådet är våra äldsta!’ förklarade hon, trots allt kunde hon inte ta med en främling in i deras hem utan att visa honom för dem. De kom till sist till en enorm grotta på den bortre ändan av staden, och där inne fann de en liten naturlig bassäng fylld med vatten från vilken ett träds rötter drack  och fyllde grottan i en märklig form och skepnad, anpassad efter klippväggarna – en helig plats uppenbarligen. På rötterna och på stenar satt de äldsta av Berelons folk, men allt tystnade då Ithilwyn kom med främlingen.
    ‘Vad är detta?’ undrade en gammal trädande, hans röst som rötter och sten, hans skägg en lång lav som hängde ned till marken.
    ‘Jag hittade honom i skogen, äldste.’ förklarade Ithilwyn.
    ‘Och jag hade inte hjärta att låta honom vara borttappad, eller kanske bli hittad av Anduins styrkor.’ förklarade hon och sänkte huvudet i respekt.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel stirrade lika dant tillbaka på alla betraktare, till och med på de ilskna varelserna vilket gjorde det svårt att hålla ansiktet neutralt. Han fick motstå den enorma impulsen att sura tillbaka på dem då han inte direkt var skapad för att låtsas, men han lyckades ändå generellt bra med det hela ändå. Det var väldigt lite klädnad här men efter att ha träffat Wyn så fann han sig redan rätt så anpassad med det hela, i alla fall tillräckligt för att inte skina upp skogen i rodnadsljus.

    Han följde med Wyn in till den helt klart vackra platsen med svansen som snuddade marken bakom honom där han gick. Vatten, träd.. Stort träd.. rötter. Vattnet såg ut att smaka bra men han tvivlade på att det skulle se bra ut om han tog en klunk av det. Han var rätt säker på att även om detta var en vacker plats så skulle det inte innehålla värdefulla metaller och ädelstenar vilket i sin tur gjorde att hans kleptoman-klor inte vart lurade på villovägar. Han kunde slappna av med andra ord. Då Wyn sänkte huvudet så röck hans öron till då han kom på att han borde göra samma, respekt och allt det där trots allt! Därför kom det en fascinerande, elegant bugning från Axels sida som talade om att han gjort detta många gånger förr. Det krävdes att kunna göra det ordentligt med tanke på hans yrke, var betydligt lättare att komma fram till ägodelar om man fått en viss respekt i kretsarna. Men här var det inte längre hans vilja att stjäla då inget gnistrande hade sparkat liv i tjuven… ännu! Nu ville han mest bara spendera lite tid med Wyn.

    “Trevligt att träffa er.” Sa han lugnt under bugningen innan han rätade på sig och tittade upp på de äldre. Han undrade lite hur gamla de kunde vara och hoppades med ett sting i hjärtat att de i alla fall var äldre än han själv.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Samlingen av figurer såg med blandade reaktioner och känslor på Axel och hans hälsning, som verkade nästan för lättsam för sammanhanget. Ithilwyn steg lite åt sidan, för att låta kattmannen stiga fram då fokuset låg på honom. Rådet var tysta en stund, verkade fundera på hur de skulle hantera denna nya varelse som kommit in i kärnan av deras hem.
    ‘Vem är du, och vad gör du här?’ undrade till sist en gammal älvkvinna, med skrynklig hud och något slopande vingar, men som ändå hade ett skarpt lyster i sina ögon som betraktade honom intensivt.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel såg lite förvirrad ut när Wyn steg åt sidan och han stod där framför rådet som en display. Tystnaden var intensiv och gjorde honom nästan obekväm vilket han antog kanske var poängen med det hela? Detta gjorde att han inte lät det obekväma visas. Det var så tyst att allt han kunde höra med sina kattöron var rasslandet av löv från passerande vindar. Han vart nästan lättad över att älvkvinnan till sist tog till orda och bröt den obekväma tystnaden. Det var inte så att han inte var van vid tystnad dock då hans yrke betydde att man var bra på att ta sig fram obemärkt men vid de tillfällena hade man vanligtvis inte folk som stirrade ut en.

    Vid frågan så snärtade svanstippen till mest för att få röra sig efter stillsamheten och Axel gav dem ett försiktigt leende. “Namnet är Axel och jag kommer från Aldarskogen nere i syd. Jag var här under min upptäckt av världens hörn och hamnade generat nog vilse i skogen. Det var då Wyn fann mig.” Ja han skulle inte ens försöka uttala Ithilwyns sanna namn inför rådet då han antagligen skulle massakrera hela namnet.. och vid vissa tillfället så gick det inte hem hos folket han befann sig med. Hon var Wyn, det var vad hon var för Axel helt enkelt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Trädmannen gav ifrån sig ett ljud som lät som ett uråldrigt träd som vred sig så barken knakade, de gula ögonen fästa på Axel.
    ‘Ingen kommer till våra skogar…’ sa han, hans röst långsam och djup, nästan svår att förstå.
    ‘Inte på hundratals år…’ fortsatte han, och de gula ögonen var fästa med en blandning av nyfikenhet och förvirring på Axel.
    ‘Vill du verkligen tro att… du kom hit… utan ett syfte… annat än äventyr?’ undrade han.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel kollade lite från de äldre till Wyn med ett leende innan han svarade dem med stadig stämma. “Jag lever för äventyr, jag har beslutat att se hela världen innan jag dör och om jag inte hade rest hit så skulle jag svika mig själv. Detta är en förvirrande men vacker plats som jag är glad över att få uppleva.” Sa han ärligt även om det på ett litet sätt var en sanning med modifikation. Han hade ju kommit hit för värdefulla ting att gömma undan i sitt hem vilket i sig var ett äventyr bara det men då det ännu inte verkade som om att han skulle hitta många värdefulla ting för resterande världen så som metaller och ädelstenar så kunde han lika gärna sätta in sig på att bara njuta av omgivningarna. Det var ju inte direkt så att han bara ägde kläderna på kroppen och behövde stjäla för att överleva. Men.. han BEHÖVDE värdefulla ting oavsett och ville ju inte direkt byta sina andra skatter till nya eller hur?

    Demonen hade varit tyst ett bra tag nu vilket gjorde det betydligt mycket lättare att föra konversationer. Han hade lärt sig att fokusera sin hörsel men det var långt ifrån felfritt. Han kunde bara vara glad över att demonen för en gångs skull var tyst. Eller ja; det kunde han ju tro. Demonen som självfallet kunde se Axels tankar skrockade till vilket fick honom att behöva kämpa mot att inte släppa ut en djup suck av irritation. Varför tänkte han ens på saken? Han måste lära sig att bli blank i huvudet.. “Axel, axel, axel. Det är inte lika tomt här som du verkar tro.” Spann demonen inne i huvudet på honom med sin sluga stämma. “Det finns helt klart saker av värde här.. kanske ska du fråga din Wyn om saken?” Axel hade tack gode gudar ett bra pokerface som visade lugn och lycka över att befinna sig på denna vackra plats medan demonen försökte egga upp honom till att gå tillbaka till sina ursprungliga planer. Ignorera honom.. tänkte Axel till sig själv vilket besvarades med ytligare ett skrockande. Typiskt.

    Det började nästan klia i kroppen på honom över demonens ord som fortsatte innanför skallbenet på honom men han var tvungen att hålla sig lugn. “Kan jag fråga; Vad tycker NI att jag bör uppleva innan jag återvänder hemåt? Är jag tillåten att se mig omkring i eran hemskog?” Undrade Axel trevligt, väl medveten om att demonen redan började lyckas med att övertala honom åter igen, men det kunde inte hjälpas. Tyvärr.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    De äldre verkade lite tillbakatagna över främlingen som frågade om råd för sevärdheter. Trots allt var detta ingen resebyrå utan Berelons ledare. De muttrade något missnöjt sinsemellan, och otåligt gjorde en av de äldre dryaderna en handgest till Ithilwyn.
    ‘Han är på ditt ansvar, Ithilwyn.’ sa hon simpelt.
    ‘Lämna oss nu.’ trots allt, hade de inte sett något speciellt hos denna främling som kunde ge dem orsak att vara rädda. Ithilwyn böjde på huvudet.
    ‘Så klart, äldste.’ sa hon något ceremoniellt, och nickade åt Axel att följa med honom bort från denna heliga plats.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel märkte självfallet av deras irritation över hans ordval vilket fick honom att tänka över sina ord och kunde se vart han gjort fel. Det var ju lite inom sitt yrke som man övertänkte saker och lärde sig av sina fel efter man märkt att ordvalet i sig kanske inte hade varit det bästa att använda i situationen i sig, men det var för sent att ändra det nu vilket fick honom att se propert ursäktande ut från sin fråga som ursäktande över hans lilla felvalda ord. Han sa inget om det dock utan ursäktandet i hans min sa allt som krävdes. Han böjde på huvudet mot dem då de bad dem att lämna dem innan han lydde dem med en graciös snurr med följande svans. Han följde Wyn ut från platsen och sa ingenting förens de väl var ute i skogen igen.

    Väl utanför så snurrade han runt på platsen med ett litet leende riktad mor Wyn innan han tog sett steg fram mot henne och böjde fram ansiktet mot henne för att med sina röda se rakt in i hennes lite nyfiket men ett rätt så charmigt uttryck i sitt ansikte. Han visste ju redan att de äldre inte helt uppskattat honom men det spelade ingen roll för honom, han var ju godkänd att se sig omkring nu vilket sprakade eld i glöden inom honom igen. Han brukade inte ha problem med att hamna i godo hos folk och även om han halvt misslyckats denna gången så hade han klarat av det, trots demonen i hans huvud. Demonen som för övrigt babblade på om hur kul det skulle vara att bränna ner skogen de befann sig i, vilket han inte alls lyssnade på. Självfallet. “Såååååå… vad rekommenderar fröken Wyn att vi tittar in på? Finns det en plats att äta och dricka lite på? Jag var försvunnen i skogen allt för länge så jag är utsvulten.” Spann han nästan fram innan han sträckte på sig där han befann sig, lät Wyn vara lite i fred efter hans utstirrande av henne. Jo han kom nog inte ens ihåg när senaste målet hade inträffat, måste ha varit åtminstone en dag sedan sist..

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ithilwyn såg på honom lite tveksamt och roat i blandning då hans ansikte var så nära hennes, och fnittrade till lite över hans lustiga sätt att tala och se på henne.
    ‘Du retade verkligen upp dem där inne.’ påpekade hon och skakade på huvudet så hennes hår yrde omkring henne, bara tanken gjorde henne olustig samtidigt som det hade varit rätt roande. Hans sätt att tala var ingen ton hon hade vågat ta till de äldste, men han var ju en utlänning och kunde kanske förlåtas för sina misstag.
    ‘Men gällande dryck och mat tror jag nog vi kan hitta en lösning! Kom!’ sa hon och tog hans hand för att med snabba språng ta sig in i staden och plötsligt med ett språng upp för en stege till nätverket av plattformar och stegar bland lövverken. En stund senare kom de till en slags taverna med säten på grenarna där de kunde beställa mat och dryck, en plats där de hade utsikt över det gröna havet som var skogens löv och bergen som skogen växte längs med.
    ‘Så, vad tycker du?’ frågade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Axel kunde inte hjälpa att flina till en aning mot henne då han visste att det inte var ovanligt att han råkade reta upp annat folk. Han kom ju trots allt från en skog där de hade sitt egna lilla sätt att bete sig på och där utbildning inte alltid var det första man tänkte på heller. Allt han visste hade han så gott som lärt sig utanför sin hemskog och med tanke på yrket han hade så var det inte alltid det bästa som han lärt sig heller. Så det kunde ha gott betydligt mycket värre trots allt, speciellt då hans konstanta lärare alltid manade på honom att göra hyss. Sen hade han aldrig riktigt lärt sig respekten för råd, åldringar och så vidare som man borde ha lärt sig i andra delar av världen. Vanligtvis när det kom till kungligheter och så var det vanligast att han bestal dem från rikedomar, han pratade sällan med dem utan anledning.

    Det var tur att han själv kommit från en plats där man tenderade att klättra mycket för annars skulle han säkert ha sjabblat bort sig totalt. Wyn greppade hans arm och de for iväg. Han sprang och skuttade vant efter henne trots att han inte hade en aning om vart de var på väg och dog sig upp efter henne på stegen upp till plattformarna. Det märktes att han var van med att röra sig snabbt då det hela kom instinktivt där han följde Wyn. Väl inne på tavern så såg han sig omkring på den naturligt formade platsen innan han vände sig med Wyn för att speja ut över den enorma skogen. Vid hennes ord så vände han huvudet mot henne i ett brett och charmigt flin, det kom som per automatik trots allt. “Första tanken som kom var att det inte direkt är svårt att förstå hur jag hamnade fel i skogen. Skogen är enorm! Andra tanken är ju att detta känns mycket likt mitt hem och att det är otroligt vackert här.” Det var svårt att besegra skogars underverk trots allt.

    Han höjde sin svans för att borsta bort ett lav från Wyns knä som antagligen hamnat där under deras korta resa innan han snurrade runt för att sätta sig ner i den närmaste stolen och gjorde sig bekväm. Demonen spann något om ställets valutor dock vilket fick honom att se lite oroad ut en sekund. “Wyn? Vad betalar man med här?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Dryadens blick for lite drömmande ut över landskapet, för att sedan avbrytas av ett förvånat fnitter som resultat av hans svans som borstade bort laven på hennes ben. De skogsgröna ögonen föll på honom, och hon lyssnade på hans ord och förklaringar som verkade lite drömmande de med.
    ‘Du verkar sakna ditt hem.’ observerade hon, trots allt hade han nämnt det ofta, och hennes leende var behagligt, uppmuntrande. Men vid hans fråga om valuta såg hon lite frågande ut, och drog en hand genom sitt långa bruna hår, som om hon inte riktigt uppfattade hans fråga.
    ‘Alla har en roll i samhället, och bidrar till det så vi kan dela det vi har med varandra.’ förklarade hon.
    ‘Jag bidrar med mina ögon och öron, som håller våra gränser säkra. Som utlänning har du ingen roll, men som de äldre sa, är du under mitt beskydd och under min ära, och kan således ta del av vad vi har att erbjuda som vår gäst.’

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 75 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.