Post has published by Feffie
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 94 total)
  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Mannen svarade honom med en nickning och Ichiro satte sig en liten bit ifrån honom, såg på köttet som var på kolen innan han såg upp mot den längre människan. Vad hade han använt för att ha ihjäl ormen egentligen? En pinne? Fast han såg ingen pinne i närheten, kanske hade han slängt den? Då mannen sträckte fram spettet till honom så tvekade han någon sekund, ville han verkligen äta en orm? Han avskydde ormar. Fast det var ju mat, så han tog emot spettet men väntade med att ta en tugga utav det. Istället såg han upp mot mannen som åter igen talade och han nickade lätt.
    “Jo, men jag tror jag låg på en sten.” svarade han med ett leende och tog prövande ett bett utav orm kadavret. Det var godare än han trott det skulle vara, det fick han faktiskt erkänna, men det betydde inte att han skulle börja jaga orm på sin lediga tid. Aldrig i livet. Det gick fort för honom att äta upp ena halvan av ormen och han slickade sig frenetiskt om läpparna då allt var slut. Dock höll han inte på så länge utan riktade uppmärksamheten upp mot Dexter.
    “Vad kommer du göra med Astor då vi kommit fram? Man kan inte ha hästar på skepp, eller hur?”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Jo han delade inte direkt med sig av sina bevåg men i ormens fall så hade han efter ett tag greppat tag i den lite vårdslöst och brutit nacken av den slingrande besten. Kanske inte det säkraste sättet alls men det hade fungerat och det hade gjort honom nöjd. Han såg osäkerheten i Ichiro och log lite betryggande åt honom när han tog emot sitt spett och sa bara lite tryggt: “Oroa dig inte, köttet är inte giftigt.” För det var kanske det de flesta skulle oroa sig för. Alla visste ju trots allt inte att det bara var huvudet/tänderna som var giftiga. Vid Ichiros nämnande att han legat på en sten så skrattade han till lite glatt. “Oroa dig inte, nästa natt spenderar vi på ett värdshus. Fanns bara inget i närheten av denna platsen.” Förklarade han medan han tog en stor tugga av sitt ormspett nöjt. De åt sina spett, båda som verkade lika nöjda över målet, innan Dexter kastade iväg sin tomma spett pinne in i buskaget.

    Vid frågan så hummade han lite eftertänksamt till då han inte direkt visste vad han skulle göra efter detta uppdrag med lilla Astor. Hans solgula blick föll på Astor som betade lite i gräset innan han svarade. “Jo du jag börjar bli fäst i honom men kan ju tyvärr inte låta stackaren skumpa omkring på havet jämnt så antar att han får befinna sig i en bekants stall då jag inte är i land.. Han borde trivas där! Mycket plats att springa runt på och bra service i allmänhet.” Han log varmt mot sin nya häst innan han kom och tänka på en annan sak. “Såvida du inte vill ta hand om honom när jag är iväg?”

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Nästa natt på värdshus? Skulle de verkligen ha sådan tur? Han hoppades verkligen det. Naturen var fin och så men inte speciellt bekvämt att sova på marken. Då mannen kastade sitt spett till skogs så petade han själv sönder glöden och övervägde att hämta vattnet för att släcka det som fanns kvar. Men det som istället hände var att mannen svarade honom och han nickade lite. Ja, det var ju en bra plan, att be bekantingen ha honom. Det han inte riktigt hade väntat sig var frågan som kom strax efter svaret och Ichiro höjde blicken.
    “Jag vet knappt vart jag ska bo någonstans ännu. Vet inte om jag ska stanna vid skolan eller bo i huset som släkten äger, men jag kan se efter Astor om du vill.” han skulle nog spendera ett bra tag vid skolan dock, han hade en hel del att lära sig gissade han. Att ta hand om Astor gav honom dessutom orsak att spendera tid med Dexter, något som han faktiskt gillade än så länge.
    Ichiro reste sig upp från marken, hämtade vattnet i en av väskorna som var fäst i Tores sadel innan han gick tillbaka till elden. Kanske var detta slöseri men han ville inte att det skulle brinna, sedan kunde de alltid fylla på vattnet om de hann till värdshuset till kvällen. Tyst sjönk han ner på knä, lade handen mot marken och med hjälp av koncentration så kunde han känna i marken hur mycket vatten som fanns. Att känna efter sådant gjorde honom inte så trött, men han visste inte hur han skulle göra. Slösa vatten eller inte? Det skulle göra honom trött i huvudet och kroppsligt om han använde magin som han besatt, kanske var det bäst att spara på krafterna? Han tog bort handen från marken, reste sig upp och gick fram till glöden. Han kunde alltid kväva elden själv eller hålla borta luften från det området så att den dog också, men var det en bra idé? Ichiro flyttade sig närmare glöden, höll fram handen och det såg ut som att glöden sprakade till och att värmen sögs in i Ichiros fingrar då han på sitt sätt kvävde elden. Det tog inte lång tid innan glöden var borta och med hjälp av luften så såg han till så att inget fanns kvar innan han rätade på sig och tog en klunk utav vattnet.
    “Så, nu behöver vi inte oroa oss för brinnande buskar.” sade han och höjde blicken till Dexter, gav honom ett leende innan han gick bort till Tore och knöt loss honom.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Vid kommentaren att han kunde ta hand om Astor så vart han förvånat glad av någon mystisk anledning. Eller mystisk kanske det inte var men det var ju sällan som en ‘kund’ faktiskt verkade vilja upprätthålla kontakten efter att ett jobb var klart men det var inget han kunde klaga på som sagt. De flesta brukade ju tycka att han bara var ett fyllo, effektiv men ett fyllo oavsett. Han tog en klunk av sitt rom. “Det skulle jag uppskatta!” Sa han genuint medan han följde Ichiro med blicken där han höll på, undrade vad det var som han egentligen gjorde tills glöden plötsligt dog ut vilket fick honom att höja ett ögonbryn. Var han eldmagiker? Han hade ju redan listat ut att han var en magiker med tanke på vart de skulle men han visste inte vilken typ av magiker han var.

    “Det där verkar händigt, känner mig faktiskt lite avundssjuk magilös som jag är.” Sa han med ögonbrynet som föll tillbaka på plats utan en tanke på att han hade en typ av magi som det var. Det var ju trots allt inte direkt vanligt att ALLTID ha tur i vad man en gjorde eller hur? Men han tänkte inte ens på det då han haft det hela livet och bara trodde att han var för duktig på saker. Skumt kanske men om man alltid haft tur så var det väll inte så konstigt att tro det? eller?

    Han snurrade nästan dramatiskt om då Ichiro gått förbi honom mot Tore, betraktade den andre lite tyst ett tag innan han började gå fram till Astor. Han hade kanske haft annat i tankarna en KORT sekund men det var inte allt för vist trots allt, allt hade en tid och plats. Han kom fram till Astor och band fast förvaringssäcken på plats innan han lika graciöst som alltid tog sig upp på Astor. Klappade honom lätt över manen för att lugna eventuella oroade känslor han fick. De hade ju precis börjat lära känna varandra trots allt. Satt lugnt på hästen i väntan på att Ichiro skulle bli färdig för avgång.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Så Dexter skulle uppskatta om han tog hand om Astor? Det var lite roligt. Men han svarade inte något på det där, det hans svarade på var orden om att magin varit händig, vilket fick honom att flina till.
    “Jo, men det tar mycket energi och jag vill lära mig kontrollera det bättre.” svarade han och kliade Tore på halsen innan han tog ett språng upp på ryggen och satte sig tillrätta, fixade till den blå korsetten med svart spets och plockade bort en kvist som fastnat i håret då han kommit åt en gren i trädet då han hoppat upp.
    “Redo?” det såg ut som att Dexter varit redo långt innan han själv, men han måste ju fråga, dessutom följde han bara efter mannen då han inte var riktigt säker åt vilket håll de skulle. Han hade fått en karta där allting var utpekat men den var i en av väskorna som satt fastknutna vid sadeln och han orkade inte stanna nu och leta rätt på den, Dexter visste ju vägen trots allt. Öronen vinklades framåt då han hörde något längre fram, men det var säkert bara en fågel eller något annat ljud. Dock kunde han inte låta bli att snegla emot Dexter, se om denne också reagerat på ljudet. Det som steg fram var ett djur, något som liknade en hjort och Ichiro höll in Tore. Han hade hört om älgar som attackerat folk till häst, men detta var nog som sagt en hjort. Ändå vred han blicken mot Dexter, bet sig osäkert i läppen och såg framåt igen.
    “Tror du den flyttar sig självmant om vi närmar oss eller måste vi försöka skrämma den mer ordentligt?”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Dexter uppskattade att umgås med denne Ichiro, han var rätt charmig på sitt egna sätt, plus hans häst omhändertagare verkade det ju som. Dexter lyssnade till hans ord och nickade instämmande till det han hörde. “Hade jag kunnat använda magi skulle jag gjort samma som dig.” Sa han fortfarande helt utan en minsta tanke på sin egna magi självfallet. Sen förvisso fanns det väll inte mycket att förbättra på evig lycka eller hur? Inte som han kunde kasta lycka på andra liksom. Vid frågan om han var redo kom farandes så nickade han nöjt medan han vek ihop det torra ormskinnet som han tagit bort från elden och stoppade ner det i fickan innan han vände hästen för att rida iväg. Men ett ljud kunde höras vilket fick Dexter att rynka ögonbrynen aningen, förvånad över ännu ett potentiellt hot men då han såg hjorten så slappnade han av aningen. Han flinade lite tänksamt. Hjortar var ju rätt lättskrämmda naturligt sätt så det borde räcka med att…

    Han snurrade runt med Astor och gick kort mot motsatta hållet innan han vred sig tillbaka mot hjorten och manade på Astor som började springa mot hjorten. Hjorten hoppade så gott som till på plats innan denne rusade iväg mellan träden så snabbt som benen kunde ta denne. Han fick Astor att sakta ner igen med ett flin riktat mot Ichiro. “Se så där! Problemet är löst!” Sa han nöjt och man skulle ljuga om man sa att hans lösningar i alla fall inte var effektiva. “Kom så rör vi oss Herr Ichiro” Sa han charmigt medan han satte Astor i skritt med blicken bak mot Ichiro för att se så han följde med.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Ichiro såg förvirrat efter Dexter då denne vände om och började skritta iväg åt det håll de kommit. Han var precis på väg att fråga vart han skulle då han vände om igen och sedan satte av i full karriär mot hjorten som såg livrädd ut och sprang iväg. Tore började takta på stället och ville följa efter Astor, vilket han snart tillät och hästen började galoppera för att hinna ikapp sin vän. Han höll in hästen en bit ifrån Dexter och då denne sade det sista så kunde han inte låta bli att flina till.
    “Sedan när blev jag  en “herr”?” frågade han retsamt innan han lät Tore skritta ikapp Astor och fortsatte sedan framåt. Han hoppades verkligen att de skulle hitta ett värdshus efter vägen, kanske rent av en liten by där han kunde köpa mer foder samt filtar, han hade totalt glömt bort att fixa filtar till sig själv och Dexter. Dock verkade det inte gå någon nöd på mannen, men det var alltid bra att ha något som värmde.
    Det blå ögat såg sig omkring och ju längre tiden gick desto varmare blev det, något han inte alls tyckte om. Värme var hemskt, så enkelt var det. Han frös hellre. Tore frustade lågt och Ichiro började rota i väskorna på sadeln för att se om han hade tagit med sig en skål eller liknande, men inte heller det hade han gjort. Hur skulle de då kunna ge hästarna vatten? De skulle ju bli jättetörstiga i den här värmen. Blicken föll snart på Dexter då han slutade leta.
    “Har du skålar eller något liknande? Jag tänkte till vatten till hästarna.”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Dexter kunde inte hjälpa det då öppningen var perfekt vid Ichiros fråga vilket fick honom att retsamt höja handen ursäktande och säga. “Förlåt mig.. FRÖKEN Ichiro” följt av att han föll ut i ett muntert skratt som rent av skrek ut hur roligt han fann det hela. Han gav honom en varm blick medan Astor skrittade så troget framåt igenom den stigande värmen omkring dem. Ja klimatet i öknen var ju gärna så; kalla nätter och stekheta dagar och inte hade han tänkt på att ta med sig vatten heller vilket betydde att det skulle vara bra att lokalisera ett sötvattendrag under deras ungstekande färd. Det var nog en av många anledningar som han utan att tänka på det höll sig runt havet och grönskan mer än öknen i sig; skulle vara betydligt svårare att hitta vatten inne i öknen trots allt. “Jo det är ju knappast så att hästarna dricker av mitt rom..” Hummade han lätt där de red då tanken innan nu hade varit helt främmande; till och med han själv behövde ju trots allt vatten och ju närmare mitten av världen de skulle komma, ju varmare skulle det bli.

    Efter en kort stund tystnad så såg han bara allmänt nöjd ut, likt en egen liten sol. “Jag tror vi kommer hitta sötvatten snart nog, vi tar ju trots allt grönskans väg och inte sandens.” Sa han lugnt då han aldrig direkt haft oturen som kamrat medan de red i den varma grönskan. “Astor och Tore klarar nog sig en stund men det var bra att du frågade om vatten för det hade jag inte tänkt på.” Sa han ärligt medan han tog en klunk ur sin flaska som vid detta laget blev tom vilket fick honom att kolla lite missnöjt på det hela men det hade ju gått ett halvt dygn så det var ju ett under att den hållt så här länge trots allt. Efter en stund så styrde han ritten lite åt sidan då det kändes rätt men sa ingenting om det hela, det var bara dit de skulle just nu. Han hummade till innan han vände blicken mot Ichiro igen. “Hur badar du om du inte gillar vatten?”

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    “HEY!” skrattade han åt mannens ord, men han skrattade mest för att Dexter gjorde det. Denne hade ett smittsamt skratt trots allt. Sedan pratades det om vatten till hästarna och han visste inte riktigt vart de skulle få tag i skålar. Fast vänta, han kunde ju använda sig av magin för att hålla vattnet upp i luften så att hästarna kunde dricka av det, varför hade han inte tänkt på det förut?
    “Jag kom på nu att vi inte behöver några skålar. Och i värsta fall får jag ta vatten ur marken ifall det skulle behövas.” sade han och såg ganska belåten ut där han satt på den apelgrå hästen. Han följde automatiskt efter mannen då denne styrde åt ena hållet lite mer, men blev distraherad av frågan som kom. Om hur han badade eftersom han inte gillade vatten.
    “Det är ett nödvändigt ont, dessutom finns det inga undervattenbestar i en badbalja.” svarade han och såg sig om där de var. Hur länge skulle de behöva vandra genom den här terrängen? Visst hade han sagt några dagar? Eller hade Ichiro drömt? Blicken föll på mannen igen.
    “Jag kan inte simma heller, det är också en stor orsak till varför jag håller mig undan från havet.” han kunde känna hur det hettade till över kinderna då han sagt sin lilla hemlighet högt så han vred hastigt fram ansiktet igen i hopp om att rodnaden skulle glida obemärkt förbi.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Dexter förstod inte riktigt disskutionen om skålar men kanske var det ett sådant liv som Ichiro hade växt upp i? Skålar istället för vattendraget i sig? För ja.. hästar tenderade ju att dricka rakt från floden, sjön trots allt utan att behöva skålar till det men han lät bli att säga just den detaljen till Ichiro då han kanske inte bara tänkt på vad hästar gjorde i det vilda. Men kanske skulle han säga något i alla fall? Skulle han det? “Eller så dricker de rakt från källan.” Flinade han fram lite roat där de skrittade mot det han trodde skulle finnas vatten. “Eller tänker du om vi ska ta med vattnet i något med?” För ja det skulle lite förklara skålar men det var nog bättre att fylla vattensäckar då det annars skulle spillas ut.

    Vid nämnandet av badbalja så började Dexter förstå vilket liv han växt upp inom vilket bara inte förklarade den andres rikedommar. Så han kunde puzzla ihop vart skålbegäret kommit ifrån nu. Han märkte snart hur den andre blev röd i ansiktet vid nämnandet av att inte kunna simma vilket gjorde att det kändes dags att muntra upp honom lite. Det var inte allt för ovanligt att inte kunna simma trots allt. “Du ska se mig! Hoppar i havet från min båt näck när jag känner att tvätta av mig och plaskar omkring ett tag mitt ute i ingenstans, tror du skulle få panik då faktiskt. Jag växte upp så gott som utan badbaljor och vattenskålar.” Avslutade han med en charmig blinkning mot honom för att visa hur olika de alla hade det. Vissa levde i baljor och vissa hoppade i havet, det fungerade ju oavsett. Man blev ren av båda.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Då Dexter sade det om att dricka direkt från källan så skrattade han lite generat till.
    “Jo, såklart, men tänkte ifall vi inte hittar något sånt ställe häromkring.” kommunikation var svårt ibland. Vid andra frågan så rotade han upp något som liknade en säck fast av läder med ett hål och kork upptill.
    “Denna kan vi fylla på om vi hittar vatten någonstans.” svarade han och lät ännu en gång blicken vandra runt innan den fäste sig på sadelväskan då han stoppade undan vattenbehållaren. Blicken höjdes till Dexter då han tog till orda, efter det han sagt om att han inte kunde simma och han kunde nästan känna hur nackhåren reste sig av fasa vid orden.
    “Hur vågar du? Är du inte rädd för att något ska äta upp dig?” fast om han älskade havet så mycket så var han nog inte direkt lättskrämd, eller hur? Blicken var skrämd men samtidigt fascinerad då han såg på mannen.
    “Vad är det största djuret du sett i havet?” jodå, han hatade havet men samtidigt var han ändå lite fascinerad av det. Det fanns säkert otroligt mycket där nere i djupen som de inte hade någon som helst aning om existerade. Han hade hört talas om undervattensfolket, riktigt vad de hette mindes han inte men det hade varit spännande att höra vad de hade att säga.
    “Har du träffat havsfolk någon gång?” tusen frågor från Ichiro nu.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Dexter log bara lugnt åt det hela på sitt nöjda sätt medan de leddes in mellan de tropiska träden fast ändå i rätt riktning, bara aningen mer inåt land för att det var det som känslan sagt åt honom. Han var inget direkt proffs på landsmassor men något hyfsat vattenhål borde de ju i alla fall kunna hitta? “Det ska nog inte vara några större problem.” Sa han därför lugnt med hettan som omringade varenda milicentimeter av omgivningen där de red. Andra kanske skulle vara oroliga men Dexters lugn smittade av sig rätt lätt och han hade ju aldrig haft större problem med att finna det han behövde heller.

    Sedan kom frågorna och Dexter vände roat tillbaka blicken mot Ichiro från sin hästrygg, lät honom ställa klart sina frågor innan han skulle göra ett mass svar på den nyfikna mannens frågor. En fråga i taget. “Det är inte mycket att frukta om jag ska vara ärlig, finns lika mycket faror som det finns på land men skillnaden är att de flesta havsvarelser kan du skrämma iväg genom att smälla till dem i ansiktet. Tror det är få ting som gör mig orolig till sjöss.. men för den delen är jag sällan orolig alls. Man ska inte frukta för mycket i livet om man frågar mig. Antingen så lever man eller dör och om man dött så brukar man inte längre bry sig oavsett.” Sa han medan han började sakta ner Astor då det kändes som att de var rätt nära vid det här laget, frågan var bara vad han letade efter.

    “..och det störtsa jag har sett? Det vet jag inte med säkerhet då det finns så många stora ting där ute, allt från bläckfiskar till vattendrakar och det är svårt att veta det hela ordentligt. Mitt skepp höll på att sänkas av en enorm bläckfisk som var stor nog att omfamna hela skeppet men lärde mig snabbt att det räckte med att elda lite tentakler för att den skulle slingra sig iväg.” Han kunde höra rinnandet av vatten vid det här laget vilket fick hans ansikte att fyllas med sitt charmiga leende igen när han stannade Astor och hoppade ner på marken, fortfarande hållandes i tyglarna med blicken framåt. “Havsfolk stöter man på mer ofta än vad du tror kan jag säga. De gillar att dyka upp vid skepp i allmänhet. Kanske är det nyfikenhet eller något annat men de är för det mesta riktigt trevliga. Visst stötte jag på en som försökte dränka mig när jag badade men annars är de som vem som helst av oss.” Medan han berättade om sina erfarenheter så drog han undan ett enormt jungelblad och synen var inte direkt en ful sådan. Bakom bladen befann sig minsann en rätt så stor källa med vatten framför dem. Det sipprade vatten ner för en bergsvägg ner i ett kanske tio meter brett och minst lika långt hål fyllt av sötvatten. Såg nästan ut som ett eget litet paradis om sanningen skulle fram; omringat av grönska och tropiska blommor.

    “Se där ja!” Sa han nöjt medan han ledde fram Astor mot vattnet följt av att Astor stoppade ner hela mulen i det svala vattnet. Han klappade nöjt Astor mot halsen medan han sedan sträckte ut händerna som om han nyss utfört ett magitrick.. och ja.. det var ju kanske till och med sant? Han korkade upp sin tomma romflaska innan han stoppade ner den i vattnet för att fylla den. “Du då? Har du träffat på några havsfolk förr?”

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Det var en hel del att ta in då Dexter svarade på hans frågor. Han nickade då och då för att visa att han lyssnade, lät blicken flacka mellan mannen och vägen framför sig. Ichiro fastnade lite vid orden om vattendraken, var det något han ville se så var det en drake och det spelade ingen roll vilken typ av drake heller. Han hade hört om dem sedan han var barn, sedan hade han läst en del om dem och sett skisser som folk har gjort.
    Det var hemskt att höra om vattenfolket som försökt dränka honom, men uppenbart misslyckats, tack och lov. Men Ichiro hann inte svara på något innan en annan syn mötte honom och han tappade nästan hakan. Det var så vackert där de befann sig nu med dom tropiska växterna och vattenfallet. Tore frustade otåligt då han hållit in honom för att ta in synen bättre, men lät sedan hästen gå fram till vattnet och han stoppade ivrigt ner mulen för att dricka. Ichiro satt av genom att svinga ena benet över ryggen och glida ner ur sadeln till marken samtidigt som han såg sig omkring. Med något fumliga händer plockade han upp tygpåsen han visat för Dexter innan och gick bort till den andre för att sätta sig på huk och fylla den med vatten.
    “Nej, inte vad jag vet i alla fall.” svarade han och såg upp mot mannen. Kunde ens havsfolk finnas på land? Han hade inte en aning, men varför inte? Om de hade magi som många andra så kanske de kunde göra så att de fick ben eller liknande? Ichiro rätade på sig och stoppade ner korken så att inte vattnet skulle rinna ut i väskan sedan.
    “Visste du om att det här stället fanns?” hur skulle han annars kunna hitta hit? Det övergick hans förstånd.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Han uppskattade att Ichiro helt klart verkade intresserad i hans svar och inte bara hade frågat för att vara artig. Det var inte ofta som han fick prata mer om sina upplevelser och mer sällan att folk faktiskt verkade bry sig så helhjärtat om hans svar.

    Väl framme så såg han nöjt hur Tore ställde sig nära Astor och törstigt drog i sig vatten och det var minsann en underbart vacker plats. Han klappade på Astor som drack sitt vatten medan blicken nyfiket var fäst på Ichiro där han satt sig på huk för att fylla sin vattensäck. “Det är nästan omöjligt att se skillnad på dem uppe på ytan, på land ser de flesta ut likadant som vanliga människor. Vissa har fjäll kvar på delar av sin hy men vanligtvis ser de ut som vem som helst annars. Alla av dem kan ta sig upp på land i mänsklig form och det finns fler av dem än vad du kan tro.” Sa han ärligt medan han intresserat såg Ichiro räta på sig och korka sin flaska. Det var helt klart en hel del som lockade honom till den andre men för ögonblicket ville han mest bara veta hur mjuk hans päls var. Så medan Ichiro frågade honom om denna platsen så hade han börjat gå fram mot den kortare mannen med sitt breda leende på läpparna.

    “Nej det visste jag inte men det kändes som om det skulle finnas här på något sätt. Det är svårt att förklara må hända men det verkar som att vad jag än söker efter så hittar jag det. Om det så är vatten, sprit eller riktning.” Sa han medan han stannade upp framför Ichiro och höjde sin hand för att bokstabligen klia honom lätt bakom ena kattörat. Bara så där. Pälsen var minsann lika mjuk, om inte mjukare som han trott vilket fick leendet att bli lite bredare. “Lika mjukt som jag tänkte mig.” Sa han lugnt innan han charmigt nog mjukt petade honom på nästippen innan han vred sig om för att sjunka ner framför vattenytan. Det var väll bäst att ta ett par klunkar innan de lämnade med eller hur?

    Han sänkte ner sina händer, skopade upp vatten för att ett antal gånger dricka av vattnet han snappade upp. “.. Jag måste dock erkänna att det var en finare plats än vad jag hade trott..” Sa han med sin lugna röst då blicken föll på det glittrande vattenhålet de befann sig vid. Skopade sedan upp mer vatten för att skölja av sitt ansikte med svalkan. Det var ju trots allt varmt till och med för honom som var van vid solens värme.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Så havsfolk kunde se totalt mänskliga ut? Det hade han ingen aning om, men Ichiro var inte speciellt påläst om andra folkslag. Det lät dock spännande, tänk om han hade sprungit på någon utan att veta om det? Det fanns tydligen en sådan möjlighet.
    “Jag kanske får träffa någon i framtiden.” svarade han tankspritt och följde mannen med blicken då han kom närmare. Hans första tanke var att han stod i vägen för vatten och var på väg att flytta sig då mannen stannade framför honom. Visst lät det märkligt att mannen bara hade vetat om stället utan att veta om det. Märkligt med andra ord, fast vissa kanske hade någon sådan känsla? Han kände snart handen bakom ena örat och såg förvirrat på den andre, hann dock inte säga något innan mannen kommenterade pälsen, vilket fick honom att le. Jo, han hade hört av många att han var mjuk i hår och päls, men det var något speciellt att höra det från Dexter.
    Den sistnämnde gick sedan bort till vattnet och Ichiro bet sig försiktigt i underläppen med dom vassa tänderna medan han sneglade mot den andre. Att han gillade Dexter var ingen nyhet, det hade han gjort ganska omgående, men det fanns en viss längtan att bara få sitta intill honom. Vart nu den känslan kom ifrån visste han inte riktigt. Kanske från gårdagen? På kvällskvisten då mannen erbjudit honom värmen? Det var inte omöjligt. Han drogs tillbaka till verkligheten då han hörde rösten och han såg sig omkring.
    “Jo, det är verkligen fint här.” han nickade lätt innan han såg bort till Tore som sniffade lite på Astor, men stod fortfarande kvar där han lämnat honom. Ichiro gick bort till Tore, klappade honom lätt på halsen innan han kastade en blick emot Dexter och satt sedan upp på hästryggen med ett litet språng. Men sedan satt han där och väntade på mannen som svalkade sig i vattnet. Nog för att han också var varm men han ville inte riktigt befinna sig för nära vattnet ifall att han ramlade i. Risken var liten men den fanns ändå.
    “Kan inte du berätta något spännande du varit med om på någon av dina resor?” han fattade tyglarna med ena handen och skuggade ögonen med den andra samtidigt som han såg på den andre en bit ifrån sig.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ichiro var inte den ända som kände en viss längtan. Dexter som var som han var hade ju känt det på ett lite annat sätt från första sekunden och ju mer de lärt känna varandra ju mer skiftade det till något.. mer. Han förstod inte vad dock där han satt och svalkade ner sig men det kändes helt klart skumt. Han var ju en evig flört och ganska lätt i allmänhet vilket gjorde att han förvånade sig själv med att hålla relationen med Ichiro så vänskaplig hittills. Men hur länge skulle han klara att hålla det vänskapligt var ju frågan? Han var ju mer en “leva för stunden” och “gör vad du vill när du vill” man. Han log lite charmigt med ryggen vänd mot Ichiro vid hans erkännande att det var fint här innan han rätade på sig för att följa Ichiros exempel.

    Ichiro var ju redan uppe på hästen när Dexter hade ställt sig upp och han torkade ansiktet lätt mot sin skjorta. Skulle man betrakta honom i det ögonblicket så kunde man minsann skymta en vältränad mage där han lyfte aningen på skjortan medan han tog sig fram mot Astor. Han släppte ner skjortan på sin plats igen när ansiktet var torkat innan han enkelt (som alltid) tog sig tillbaka upp på den nöjda Astor. “Något spännande?” Sa han lite lurigt medan han vände Astor om för att börja mana honom att gå framåt ut från den väl dolda vattenkällan. Han fann det roande att höra då spänning var något han så gott som alltid var med om inom sitt egentliga yrke som pirat.

    Han funderade en kort stund på vilken historia han skulle dela med sig av då det fanns så många och en hel del som han kanske gjorde bäst att inte berätta om med för den delen. I myllret av alla minnen och uddiga blur så var han tvungen att fråga för att sortera ut dem en aning. “Vad vill du höra då? Slagsmål, skatter, udda uppenbarelser? Eller är du mer sugen på hemligheter eller myter kanske?”

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Ichiro vände Tore och manade på honom då Dexter gjorde samma sak och han kastade en sista blick mot vattenfallet innan uppmärksamheten lades mot vägen framför dem och mannen själv. Tidigare då mannen torkat sig i ansiktet med skjortan så hade han inte kunnat låta bli att titta, nyfiken som han var, men nu låtsades han som ingenting. För vad skulle han säga om det? Istället hörde han Dexters frågor och han tippade huvudet lite åt sidan medan han funderade. Ja vad ville han höra?
    “Alltihopa! Vi har ju tid på oss.” leendet låg över läpparna då han vred blicken mot den andre. Som sagt så hade de gott om tid om detta skulle ta en månad. Då skulle han kanske få höra en hel del, eller hur? Om nu Dexter ville berätta allting för honom, det var inte så säkert.
    Den blå blicken föll på Dexter där de skrittade bredvid varandra och han sken upp i hela ansiktet. Han var en ganska glad och positiv person, men allting berodde på sällskapet och eftersom han trivdes med den andre så kändes det bara naturligt. Öronen vippade fram och tillbaka på huvudet då han lyssnade på alla ljud omkring honom medan svansen svängde från sida till sida bakom honom.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Med ett muntert leende så började han berätta om både det ena och det andra allt från värdefulla ting han fått till sig genom sitt liv vilket han till största delen spenderat, mest på alkoholäventyr eller spel men ändå sparat undan de mer unika sakerna. Hur han funnit en värdefull ruin då han gått vilse och levt som en kung där ett tag i ensamhet utan större svårigheter alls. Om alla festligheter han och hans besättning gott igenom med komiska fyllehistorier till varelser av olika slag som han stött på. Ja han lät det bara flyta på som det var det lättaste som fanns att prata om. En historia ledde till en annan som ledde till ytterligare en ny och timmarna bara flög iväg tills de började närma sig staden de skulle sova i för natten. Han undvek dock de sexuella historierna då det säkerligen inte skulle tas bra och ta allt för lång tid även om han hade många roliga minnen där.

    Astor frustade till i kvällsvärmen och slängde med svansen i skritten medan Dexter berättade en historia om dvärgriket och hur mycket värdefulla ting som dvärgarna besatt. För att inte tala om skumma prylar som han inte hade någon aning om vad de faktiskt gjorde. Han kom plötsligt på sig själv hur mycket han pratat då de nådde de första husen i byn och skrattade därför roat med en ursäktande blick mot Ichiro. “Det vart visst i alla fall ett par historier.” Han hade pratat så detaljerat om allting vilket var imponerande hur mycket han kom ihåg och dessutom som berusad. På tal om det började han känna alkoholen lämna kroppen så det var bra att de snart skulle befinna sig på värdshuset. Visst kunde han ta fram en till flaska men värdshuset var så pass nära att det kändes onödigt för tillfället.. vänta va?! “Skulle ljuga om jag sa att det var mer än en bråkdel av allt dock.” Skrockade han roat där han saktade ner Astor då det ny började myllra en hel del folk på gatan de befann sig på.

  • Rollspelare
    Member since: 22/08/2021

    Det var så fascinerande att lyssna på allting som mannen berättade. Ibland kom han med en följdfråga eller nickade, allt för att visa att han lyssnade och ville höra precis allting. Det var så intressant att han knappt reagerade på hur solen började gå ner, det var inte förrän då de var framme vid byn och vid Dexters konstaterande som han insåg att mannen pratat nästan oavbrutet hela dagen.
    “Det är så spännande att höra dig berätta om allting.” svarade han och höll även han in Tore då de började närama sig husen. Han kunde se värdshuset en bit bort och styrde hästen i den riktningen och då mannen tog till orda igen så vred han blicken mot denne.
    “Du får berätta fler imorgon.” svarade han och då de kom fram gled han ur sadeln på samma sätt som då de hittat vattnet, såg sedan vart stallet var och gick dit. Han talade med en stallpojke och gav honom några mynt för att ta hand om hästarna, men Ichiro ville ta hand om Tore själv egentligen. Han köpte även foder till dem så att de skulle kunna äta sig mätta även den här kvällen. Då allting med hästarna var klart så knöt han lös väskan för att slänga den över ena axeln och gå bort till Dexter. Han ville inte att någon skulle ta hans saker, så det var bäst att ta allting med sig. Med försiktig hand öppnade han värdshusdörren och såg att det fanns en hel del folk där inne. Många drack och skålade, musik spelades och han blev nästan trött av att bara lyssna på allt prat i rummet. Vart skulle han hitta personen som hade ordning på rummen? Ichiro behövde inte vänta länge innan just den här personen dök upp, en kvinna med långt mörkt hår och snälla, bruna ögon. Han sade snabbt att han ville ha ett rum med två sängar, vilket faktiskt fanns och han betalade för rummen, tillade sedan att allting som Dexter ville ha skulle stå på Ichiro själv. Skulle de lämna sakerna på rummet innan de hittade något att äta kanske?
    “Ska vi lämna sakerna på rummet innan vi sätter tänderna i mat? Jag håller på hungra ihjäl.” flinade han och började gå bort mot trappen som kvinnan pekat ut för dem.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Så han ville höra mer? Hade han inte tråkat ut honom tillräckligt trots allt? Om det var något Dexter var bra på så var det att prata i allmänhet för att inte tala om de gånger han pratade mest bara för att prata. Men här befann sig Ichiro som ville honom prata ännu mer, där ser man! Han skrockade lite roat till medan de tagit sig fram till stallet och hoppade av Astor med en dov duns i marken under honom följt av att han sträckte på sig efter den långa resan de gått igenom idag med. Att sitta på häst var ju motion om något men även något som tillslut fick en att känna sig som en staty i kroppen. Han vred på överkroppen aningen till höger, sedan vänster medan Ichiro fixade plats för hästarna. Han knöt sedan av sin packning som han hissade överr ryggen med klirrandet av slaskorna som nådde hans öron. Ja dryck.. det behövde han minsann snart annars skulle säkert hans mående påverkas, han var ju på nyktringsvägen trots allt.

    Följde sedan efter in i världshuset som kryllade med muntert folk och musik vilket fick honom att känna sig som hemma. Så enkelt var det för honom att finna sig nöjd; Skratt, musik och inte minst av allt; alkohol. Kanske en skillnad över Ichiros mående? Han kastade en nöjd blick mot den kortare mannen tills kvinnan vart stoppad vilket fick honom att le även mot henne vilket verkade få henne att bli lite generad. Men hon fortsatte professionellt med sitt jobb och snart nickade han hej då mot henne för att följa efter Ichiro mot trappen. Han hade självfallet memorerat rumsnummret och tog sig därför upp för trappen före Ichiro mest för att göra sitt egna jobb och se till att ingen skum person gömde sig där, men självfallet visste han att det var lugnt för närvarande. “Jo mat skulle sitta fint helt klart.” Instämde han bak mot Ichiro då han inte ens tänkt på hur hungrig han faktiskt var. Ja han hade ju bara ätit frukost idag trots allt.

    Han tog sig mot rummet och väl utanför dörren så vände han sig mot Ichiro för att låta sin hand löpa ner över hans underarm för att lurigt ta nyckeln till rummet från honom följt av att han vände sig åter för att låsa upp dörren och gå in i rummet. Satte ner sin packning innanför dörren och sträckte åter på sig lite nöjt.

    Rummet var ett litet sådant, stort nog för två sängar, lite gång utrymme och ett sängbord vilket man kunde förvänta sig på ett värdshus.Ett mindre fönster fanns över den ena sängen och täcktes med en gardin, inget extremt men helt klart något som verkade få Dexter nöjd. Han var en man av enkla nöjelser helt klart. Kände att han började rent av kräva alkohol dock vilket fick honom att se mot Ichiro för att kolla om han var klar i rummet för närvarande. “Vad säger du om att se vad för mat som finns på menyn nere i baren då?” Visst kallade alkoholen mer än maten för tillfället men han var vrålhungrig med förvisso.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 94 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.