Post has published by Beckan92
Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 161 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Oroc gav till en liten suck igen och fortsatte att mumla några svordomar innan hon gick fram till bardisken och fick två glas och en flaska rom som hon hade ett hårt tag om för att sedan nicka mot ett avskilt bord och le uppmuntrande mot sin sköna alv.

    “Kom nu, vi ska dricka rom!” påpekade hon med ett litet roat leende.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Selaakas blick åt kvinnans ord var mer skeptisk än glad. Dricka rom? Detta skulle inte sluta väl då hon var på tok för medveten om sin låga tolerans. ” Det är du som kommer få bära mig tillbaka.” Skrattade hon bara milt men följde med till ett avskilt bord för att slå sig ned. Det fanns mycket att titta på här inne, män som spelade spel och verkade svära högt åt varandra, damer som lyfte mer än gärna på sina kjolar för en enkel peng, andra som mer eller mindre hällde i sig maten utan att ens tugga, mystiska män som satt i sina hörn och bara noggrant studerade omgivningen medan de bytte några tysta ord med främlingen intill. ” Om inte vi redan delat en fantastisk natt ihop skulle jag nog ha varit väldigt generad över kvinnan som sitter över en mans knän.” Log hon lite roat men såg sedan mot Oroc och sedan på romen. Detta skulle sluta på ett roligt sett eller ett tragiskt sett.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Generad… eller avundsjuk?” kontrade hon lite roat åt hennes prydhet för att sedan hälla upp ett glas var. Hon slog sitt glas mot hennes så att lite av rommen föll ut på hennes hand. Inte för att hon verkade allt för bekymrad utan slickade bara bort det simpelt för att sedan häva i sig glaset.

    “Kanske du blir så full att du får lite bläck på dig, hm?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    ”Om kvinnan suttit i ditt knä hade jag varit avundsjuk, nu är jag mer generad.” Flinade hon enkelt till svar och tog emot glaset där blicken såg ned på drycken lite tvivelaktigt. Hon kommer antingen ha väldigt roligt eller ångra sig brutalt men varningen hade ändå nämnt så lika bra att testa. Sakta smuttade hon på drycken men grimaserade då den brände hela vägen ned till hennes mage. Var inte alls lika söt och lättdrucken som de nektar hon fått på tillställningarna. Ändå fortsatte hon smaka på romen för att försöka vänja sig med den brännande känslan. Fanns ju ändå en viss sötma i det och var inte alls så äcklig som hon tidigare trott. ” Det hade varit något men vill inte att du redan ska sitta och gråta som en lite flicka.” Skrattade hon milt och fortsatte att ta små klunkar av glaset. ” Så vad är din plan med allt? Hur brukar ni hitta fler mannar till besättningen?” Frågade hon lite nyfiket.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hon skrattade lite lätt. Som om det ens hade varit en möjlighet. Hon hällde upp lite mer till båda två för att göra samma sak för att ge ifrån sig en nöjd suck.

    “Åh… Så gott. Värmer i kistan, hm?” frågade hon för att sedan ge ifrån sig en mer besvärad suck.

    “Eric är den som brukar sköta rekryteringen, men det är bara att lägga in ett ord, så sprider det sig som löpeld. För att sedan prata med dem.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    ”Något händer med strupen och kistan men värme var kanske inte som jag skulle beskriva det.” Flinade hon fram men fortsatte att trycka i sig små klunkar i hopp om att denna känsla skulle bli en vana. Alla hade sagt att sprit var något som man blev van med, få tyckte om det från start.

    ” Ska bli spännande att se i alla fall. Frågan är om de söker sig hit där två kvinnor sitter och dricker. Gissar på att detta yrke är mer mansdominerat?” En kvinna ombord på ett piratskepp var nog inte vanlig, två på ett och samma var troligen ännu ovanligare. Kanske var det mer lockande för män eller så skrämde det bort dem? Hon hade ingen aning hur deras hjärna fungerade egentligen vilket hon flertal gånger på baler konstaterat.

    ” Men tack för att jag fick följa med.” Det var skönt att få komma ut utanför hytten och se en annan omgivning än vad hon var van vid. Fanns så mycket att beskåda här dessutom vilket gjorde allt desto roligare. Hon gillade att få titta på avstånd och studera hur andra betedde sig i olika miljöer. Hon hade märkt att några nyfikna blickar hade slängts mot dem men ingen verkade ha modet att riktigt än våga sig hit.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet skratt fanns i Orocs strupe och det läte snarare som om det fastnade och var som små utandningar. Det dröjde inte länge förrän hon hade tömt hela glaset och hon hällde på lite mer rom till både henne själv och sin Sela.

    “Sant, sant…” hummade hon för att sedan se på männen som fanns där runt omkring dem. De flesta var smutsiga, svettiga och fulla. Varför skulle de ens behöva dem? För i helvete.

    “Så, vem tror du skulle passa, hm?” hummade hon för att sedan böja sig fram för att ge henne en varm kyss.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Frågan var Selaaka inte beredd på men blicken började studera de alla runtomkring henne med en ny förväntan i sig. Hon besvarade kyssen snabbt innan hon fortsatte se sig omkring. Vad behövs egentligen för att bli en bra pirat? Det var inte samma som att hitta sin riddare precis. De alla verkade fulla men de hade inte helt tappat verkligheten än. Dem som satt och spelade i ett hörn höll sig ändå upprätt och en av dem stack faktiskt ut. Han hade hela tiden hållit ett öga på omgivningen och verkade vara rätt duktig på spelet dessutom. Tyvärr hann hon inte säga något förrän en ny gestalt tog sig in genom dörren och Selaaka behövde inte tänka länge förrän hon insåg vem den personen var, även om han bar en mantel. ”Helvete! Kieran!” Utbrast hon förvånat och dök direkt ned under bordet för att dölja sig då hon satt närmast dörren. Även om de satt i ett hörn så stack hennes hår ut. Försiktigt tog hon sig upp bredvid Oroc men höll sig gömd bakom hennes profil. ” Hur i hela världen har han tagit sig ända hit?” på ett sätt var hon väldigt glad att se sin riddare då han verkligen visade sin lojalitet men samtidigt så bevisade han sig vara så pass envis som hon förväntat sig. Han gav verkligen aldrig upp. Hans ögon svepte sig runt omkring i rummet, letandes efter något innan han gick mot baren för att beställa något. Han verkade heller inte ensam men männen höll en distans från honom för att inte skapa för mycket uppmärksamhet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Svordomen förvånade Oroc. Lärde sig fint folk sådana ord? Hon hade tänkt kommentera det när hon började dölja sig och hon letade i sitt minne efter namnet. Ah. Problem. Ett litet tag hade hon faktiskt njutit av att allt hade varit för lätt. Men nog hade hon underskattat denne Kieran. Eller hade hon? 

    “Åh? Jag trodde att du skulle bli glad av iver?” hummade hon för att sedan ta en klunk av rommen igen.

    “Göm dig under bordet, Sela. Jag lovar att hämta dig.” sa hon och när hon var säker på att hon var under bordet rörde hon sig mot Kieran i baren. På vägen dit roffade hon åt sig en påse från en av sina män och hon slängde upp den på bardisken för att sedan knuffa till Kieran.

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Kieran stod vid baren och sökte information, något ägaren i början gärna inte ville ge ifrån sig men han var samtidigt lättmutad. En kvinna med silvrigt hår hade faktiskt varit här och hon verkade stämma in på beskrivningen också. Han hade hört ett flertal påstå detsamma så Selaaka måste verkligen vara i närheten. Han kunde nästan känna det på sig att hon var här någonstans och direkt började ögonen speja efter den person han så troget skyddat i alla år. Han hade varit helt förstörd efter att hon försvunnit och hade letat igenom hela hamnen efter henne innan han tillslut funnit en person som sett henne falla i vattnet från ett skepp. Detta hade gjort att han kunnat hyra ett eget och följa efter men spåret hade ganska fort släckts. Av ren slump hade han kommit hit och börjat frågat sig omkring vilket inte varit helt fruktlöst.

    När en kvinna knuffade till honom såg han bara enkelt på henne men flyttade sig sedan. Han sökte inga trubbel här för det fanns något betydligt mycket viktigare han behövde hitta. Kvinnan kunde tillhöra ett av skeppen men hon såg verkligen inte ut som den som skulle prata och han visste ganska direkt att hon behövde han akta sig för. Huvan dolde hans rustning och svärdet som fanns där under men han lade sin hand lätt på dess skaft innan han började röra sig bortåt för att leta efter kvinnan han rest så långt för.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Oroc grymtade till något för att se på honom med ett allvarligt anlete. Fortfarande med ett starkt grepp om sin påse som inte såg ut som något mer än en vanlig penningpung i mörkt läder.

    “Letade du efter en blond alvtös?” frågade hon och pressade påsen in i hans hand. När han öppnade påsen skulle han se två avhuggna alvöron. Identiska med Selaakas till och med hennes smycken. Hon nickade lätt, kort som för att bekräfta.

    “Jag har ett meddelande åt din arbetsgivare.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Kieran var inte beredd att hitta ledtrådar så fort men Orckvinnan verkade ha något att säga rätt så fort. Han tog lite motvilligt emot pungen för att se vad som fanns där i men synen fick hela hans ansikte att vita innan ögon såg upp mot kvinnan med en sådan ilska att Selaaka kunde tro att helvetet skulle bryta lös. Han var snabb med att dra sitt svärd där dem män som följt med gjorde lika. ” Vad har du gjort med henne!?” Utbröt han med en sådan mörk och plågad röst att det gjorde ont i hennes bröst. Selaaka hade inte sett vad som funnit i pungen men något för att skapa denna vrede och mordlystenhet hos Kieran. Var länge sedan hon sett honom på detta viset, ända gången var när hon blivit tillfångatagen av en tjuv som ville få tag på hennes smycken. Tjuven hade skadat henne vid magen och Kieran hade gått bärsärkagång. Nu såg det ut som om han skulle göra likadant. ” Jag hade lovat lorden att inte döda de som tillfångatagit Selaaka men jag struntar i den order då du har skadat henne så!” Röt han fram och svingade sitt svärd mot Orcen. Männen verkade inte röra sig än, de ville se vad som skulle hända och gick bara in om det verkligen skulle behövas. Selaaka övervägde att visa sig, få Kieran att lugna ned sig men hon tänkte inte gå emot Orocs order. Hon kunde tillkalla henne om det behövdes men frågan var om Oroc skulle hinna. Kieran var en otroligt skicklig soldat och han skulle inte gå ned lätt i detta rum.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Oroc tog ett steg bakåt för att höja sina händer. Ögonen stora till och med nästan oskyldiga och hon letade lite fumligt efter sin kniv. Allt förstås ett spel, men för att verka oskyldigt.

    “Jag vet inte vad det är, jag är endast här för att lämna meddelandet och få lite pengar själv!” påpekade hon och svalde lite rädd för att äntligen greppa tag i skaftet på sin kniv.

    “Jag skulle lämna påsen och be dig att möta henne på ett skepp… i hamnen.” sa hon och svalde igen.

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Kieran verkade inte lugna sig av orden utan tog ett steg närmare med hotfulla steg. ”Oskyldig tvivlar jag på men jag ska ge dig en chans. Ta mig till personen som gav dig denna påse så kommer du inte ligga död på rännstenen samt så får du dubbelt betalt.” Rösten var hotfull och ilsken men den var inte längre rasande. Om personen talade sanning så vann han inget på att mörda henne här och nu men samtidigt trodde han inte på dess oskyldighet i det hela. Svärdet sträcktes mot kvinnan i en hotfull gest medan varje muskel i hans kropp var spänd. ” Det är bara att börja röra på benen och leda mig till personen!” Blicken var fäst på kvinnan där han studerade varje rörelse hon gjorde, tänkte inte låta henne komma undan.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Verkligen? Han gick på det? Nå, hur skulle man inte? Så bra som Oroc var. Hon höll sig lugn utåt, även om energin över att ha lyckats med något sådant fick henne att bubbla inombords. Hon nickade lätt, kanske lite på låtsas som om hon var skrämd. För att sedan röra sig till ett skepp. Hastigt gled hon upp på skeppet, som hon aldrig hade sett förut för att sedan leta efter någon  och föra Kieran längre ner på skeppet. En klocka ringde, en som hon visste betydde att skeppet skulle ge sig av. Utan att riktigt ge någon förvarning sprang hon upp och hoppade i vattnet när båten hade kommit en bit i väg. Hon skrockade lite lätt för att göra en putmunn mot Kieran där han fortfarande var på skeppet.

    “Glöm inte visa öronen för din mästare!” ropade hon med ett litet skratt och simmade in mot land. Även om han förstås skulle kunna hoppa i efter henne.

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Kvinnan verkade vara snabb med att visa vägen vilket var i sig lite misstänksamt men han ville få tag på Selaaka så fort som möjligt. Om hon var skadad behövde han hitta henne nu. De andra männen följde även efter men gick inte på båten. De stannade kvar men blev förvånad då den började segla iväg. Kieran såg kvinnan hoppa över och han var inte så långsam att hoppa efter. Männen stod kvar och höll ett öga på situationen men ryckte inte in.

    Kieran försökte inte få tag på kvinnan utan bara komma i land igen. De som kidnappat Selaaka var troligen kvar i hamnen, troligen hon också så han behövde fortsätta leta.

     

    Selaaka visste inte alls vad hon skulle göra men så fort alla gått började hon sakta ta sig fram under bordet. Hon började försiktigt följa efter men höll ett bra avstånd från dem alla. Vad tänkte Oroc göra egentligen? Hon kunde se männen stå och titta på något men hon själv stod för långt bort för att kunna se något. Hon höll sig gömd bland folkmassorna men började bli lite orolig att något hänt Oroc.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Oroc var inte den som inte hade en plan. En improviserad plan var trots allt en plan. Hon rörde sig snabbt igenom folkmassan, dold i mängden av de många olika individerna som fanns där. Plötsligt greppade hon tag i Selaaka och skakade nätt på huvudet åt det hela.

    “En envis jävel det där.” påpekade hon och greppade tag i hennes hand, både bestämt men ömt på samma gång. Innan hon började röra sig bortåt igen. Vart, hade hon inte riktigt någon aning om ännu. Förutom för bort ifrån Kieran förstås.

    “Några förslag, käraste?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Seelaka såg förvånat upp mot Oroc men sken sen upp när hon kände sin hand i hennes. Även om hon var orolig för Kieran så verkade Oroc ha klarat sig fint. Kieran hade betytt mycket för henne i sina dagar men nu hade han nästan vänts till en fiende hon försökte undvika. Självklart gjorde det ont i hennes hjärta men Oroc fick henne ofta att glömma allt annat. ” Tro mig! Han har flertal gånger burit mig tillbaka till mitt rum när jag försökt komma ut.” Jo envis var nog rätt beskrivning på den mannen som även kunde leta likt en blodhund. Hon följde efter men såg sig ofta om utifall Kieran försökte följa efter. Han hade nog inte gett upp så lätt och han hade ofta väldigt snabba ben.

    ”Har alltid drömt om att få fumla runt i en gränd.” Orden kom så snabbt ut att hon inte ens hann tänka själv och lite genant skrattade hon till. ”Just ja. Kieran var det. Bästa är nog att hålla en låg profil. Jag borde inte synas så öppet längre för då kommer han få spår av mig.” Förklarade hon fort i ett sätt att distrahera dem båda från hennes tidigare ord.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åt hennes berättelse kunde Oroc inte rå för att skratta lite lätt. Hon kunde förstås se det och hur hon förmodligen slog honom med sina armar och ben. Åt hennes andra ord, som kanske inte direkt var menade för henne att höra höjde hon sitt ögonbryn för att trycka henne mot en av de kalla väggarna så lite smuts ramlade ner över dem. Hon lät sina läppar vara nära Selaakas öron och nafsade lätt i dem.

    “Åh… Jag tror inte någon ser dig här.” hummade hon för att låta sin ena hand stryka över hennes höft lite lockande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Seelaka stretade inte emot när Orocs muskler tryckte upp henne väggen vars kyla gjorde sig direkt påmind medan Orocs blöta fuktade ned henne där fram. Blicken stirrade rakt fram medan varje muskel stod på spänn, ivrig att få känna det hjärtat nu bultade så hårt för. Oroc hade lika gärna kunnat dra en isbit efter hennes ryggrad, sådan ilning påverkade hennes ord. Kinderna hade redan börjat bli röda och även om det fanns en risk att någon såg dem båda här verkade Seelaka redan ha glömt det. Oroc hade en sådan kraft på hennes kropp och sinne, var nästan läskigt på sitt sätt. ” Så länge det bara är dina ögon som kan se finns det inget att hålla tillbaka på.” Med dem orden lyfte hon upp sitt ena ben och lade det runt hennes höft och rumpa så hon kunde trycka Orocs kropp närmare sin medan hennes armar lades om hennes hals. Hon gjorde inget mer närmande men deras kroppar kunde nog till och med känna av varandras andetag. ” För min kropp finns bara till för dina ögon.”

Viewing 20 posts - 141 through 160 (of 161 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.