Post has published by Amdir
Viewing 10 posts - 41 through 50 (of 50 total)
  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Handlingsförlamat såg Nesta på när Aralian verkade börja läsa av Felaern mer avsiktligt. När Felaern skrek, skrek också Nesta, ursinnigt. “SLUTA!” Men hennes vädjan förblev ohörd. Hon andades häftigare och häftigare, det var som att ett hett klot av desperat vrede växte i hennes bröst. När hon tillslut var på väg att tappa fattningen och inte kunde sitta och se på längre var det plötsligt över.

    När Felaern sjönk ihop till golvet kastade hon sig efter honom och tog varsamt hans ansikte mellan sina händer. “Felaern!?” Skuld blandades med ilskan och sköra ord lämnade tyst hennes läppar. “Förlåt! Förlåt!” Hon borde ha gjort något! Hon förvissade sig om att han åtminstone levde. Hon hade sagt att hon inte skulle låta dem ta hans liv och än verkade det inte vara för sent. Hon hörde inte ens när Aralian avlade sin rapport, bara sökte tecken på att Felaern skulle återhämta sig, att han inte var… bruten.

    När hon märkte att han var vid medvetande började orden från Aralian tillslut bryta igenom och när Selyanas röst åter hördes förflyttades Nestas uppmärksamhet till dem.

    “Är ni nöjda nu?” Nesta torkade ögonen där hon satt på knä på golvet och vände sig mot rådet. Hennes ögon var röda av gråten men hennes blick var ursinnig, brydde sig inte om hon störde dem. “Var det värt det? Är det detta som kommer att stoppa Iserion från att bränna era skogar och våldta ert folk? Vad är ens målet? Ni går Iserions ärenden och ger er på era egna medan de sitter tryggt i sina kalla stenslott och väntar på att ni ska trötta ut er själva!” Hon försökte stötta upp Felaern till sittande, lade sin arm om hans rygg. “Ska ni inte läsa mig också? För den goda sakens skull? Va? Det är inget mer ni vill veta? Jag har en unik inblick! Jag kan till exempel visa er hur militären behandlar alver i Iserion medan ni är upptagna med att slåss mot era egna! Det finns ingen fred för dem, de kommer att ta vad de vill ha i slutändan ändå!”

    Hon tystnade kort och samlade sig något. “Jag må vara en enkel människa, ett “barn”. Men jag är inte så enfaldig att jag inte förstår ironin i att jag sitter här framför er, i er förbjudna skog och ondgör mig över mitt eget folk.” Hon sökte orden, osäker på hur hon skulle fortsätta, hon visste förstås inget om den egentliga politiska situationen. Det var personligt förstod hon nu, det var bara Felaern hon oroade sig över egentligen.

    “Men det kan inte vara värt detta!” Hon vände menande sin blick tillbaka åt Felaern i hennes famn och försökte åter utröna hans tillstånd, sökte hans gröna ögon. Hon hade förälskat sig i skogen han tagit henne genom… Men han var så sammankopplad med skogen att hon inte längre visste var gränsen gick för hennes förälskelse.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Felaerns kropp var svag och trött efter Aralians intrång i hans huvud, huvudvärken gick inte ens att beskriva. Det var som om miljontals vassa knivar skurit upp hans huvud och länge kunde han inte ens tänka en enda tanke. Allt som fanns var smärtan och mörkret. Han var knappt medveten om diskussionen som ägde rum, eller ens att Nesta tog honom i sina armar till rådsmedlemmarnas förvåning. Ett sådant utbrott som hon gjorde där var knappast accepterad i alvisk kultur, där man skulle vara kall och analytisk i alla situationer – åtminstone om man satt i de positioner som rådet och hovet gjorde. Men den svaga alven verkade ha hört en del av Nestas ord, och ett litet leende fanns där på hans läppar följt av en smärtsam grimas då han talade med svag och ansträngd röst.
    ‘De är blinda, svaga och rädda…’ viskade han.
    ‘Vad gör det om unga alver… dör… då de bara behöver vänta några hundra år… Tid som inte är något för… dem…’ sa han, och nickade mot rådsmedlemmarna, många av dem långt över tusen år gamla. Han tvingade sig att sätta sig upp, och spottade på marken vid Selyanas fötter.
    ‘Kanske Iserion har fallit av sig själv… Om några hundra år… Men vi tänker inte dö för er mer!’  vad spelade det för roll vad han sa längre? De hade redan bestämt vad som skulle ske. Istället såg han på Nesta med ett svagt leende, de intensiva gröna ögonen fästa i hennes.
    ‘Tänk att en människa kan vara visare än Eldanans råd…’ sa han, och gav ifrån sig ett litet skratt.
    ‘Men den korta tid jag känt dig, Nesta, dör jag gladeligen för om jag måste.’ men om han fick bestämma skulle han komma ur detta, på något vis. Men hur?
    ‘Vad… sa Eärmelindo till dig…?’ ville Felaern veta, hans röst så låg att bara Nesta kunde höra, hans blick fortfarande bara fäst i hennes där han halvt låg och halvt satt i hennes omfamning.

    Det var tyst i rådsalen som kändes väldigt tyst efter Nestas utbrott som en stund innan fyllt den – speciellt på denna plats där röster sällan höjdes. De flesta ansikten var neutrala – trots allt hade de haft århundraden på sig att öva på att inte avslöja sina inre känslor vid förhör som dessa.
    ‘Ers höghet, om jag får…’ sa en av dem till sist, och riktade blicken till prinsessan.
    ‘Den dömde har gjort sig skyldig till flertal brott. Visserligen kanske han inte var skyldig till blodbadet vid gränsen, men om han var delaktig är det illa nog. Dessutom har han eskorterat en människa genom Nela’thaënas, något vår upphöjda drottning själv förbjudit. I min mening finns det inget annat alternativ än att göra honom till ett avrådande exempel för våra medborgare.’ en annan tog också till orda.
    ‘Flickans minne borde rensas på allt hon hört och sett inom våra gränser. Kanske självaste attacken med, det vore det bästa… Ta bort hennes sorg och smärta.’  Många andra satt tysta, kanske tankfulla över Nestas ord och insikt – eller så kanske de var äcklade av hennes uppvisning av känslor, det var nästan omöjligt att säga om man inte kunde se in i deras sinnen för ansiktena avslöjade inte mycket, om ens något.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Detta var kanske det svåraste att äga titeln prinsessa av nela’tha¨enas där hon skulle visa sig vis och vältränad för sin position. Det hon hörde från de båda framför henne gjorde både ont och gjorde henne på insidan arg över vad hon hörde. Hon vände blicken mot rådsmedlemmen med det yttre lugnt och fint medan insidan hade exploderat av känslor från alla möjliga olika riktningar. Felaern hade inte direkt hjälpt sitt liv genom att spotta på marken framför henne där viljan att på något sätt kunna rädda dem båda började forslas iväg bara tack vare Felaerns otvättade natur. Hennes gröna blick betraktade kort lorskan en bit framför sina fötter innan hon till syntes lugnt vände blicken mot rådsmedlemmen. Göra honom till ett avrådande exempel..

    I en perfekt värld så önskade självfallet Selyana att sådanna handlingar helt kunde utvisas och istället straffa personer som Felaern med utvisning men något sa henne att det inte skulle fungera på någon som Felaern. Han skulle garanterat leta sig tillbaka in i skogarna och hitta rebell grupperingen, varna dem och fortsätta strida.. Nej det kunde hon inte låta hända, hennes mor skulle aldrig förlåta henne för en sådan sak dessutom. Det tog bara någon sekund för hennes tankar att tänka igenom situationen, dolt bakom hennes lugna yttre och det fanns så mycket hon ville säga och göra men att försöka bibehålla freden var viktigare. Hon visste att hennes folk led utanför alvskogarna vilket var en av anledningarna till varför man skulle försöka att stanna i skogarna och inte vandra utåt, speciellt inte själv. Men folket hade ett eget liv de ville göra vilket självfallet inte alltid hade de bästa resultaten. Varför lämnade de skogarna när de visste om att situationen utanför var värre? Det var väll den eviga frågan.

    Hon såg på de neutrala rådsmedlemmarna och efter ännu en sekund så nickade hon stillsamt som svar till dem. Hon hade inte mycket till val trots allt och hon kunde inte göra sin moder besviken heller. Rådmedlemmarna fanns där av en anledning med; för att faktiskt ge sina råd som man som kunglighet skulle lyssna på såvida det lät logiskt. Sedan fanns det ju många sätt att göra ett exempel av honom med, så vad hade de i tankarna? Var det döden eller något annat och på vilket sätt? “Vad hade ni i tankarna?” Undrade hon till syntes lugnt medan blicken sedan fästes på den gråtande människan som helt klart varit med om bättre dagar. Nickade igen för att svara på den andres rekomendation. “Jo att ta bort alla hennes minnen från efter attacken och få henne att glömma bort allt är det bästa. Ingen sorg, ingen smärta. Bara gå tillbaka till livet innan detta olyckliga hände. Det är nog säkrast att radera minnerna totalt med och inte bara blockera dem.. för allas skull..” ja att blockera betydde ju att väggen kunde brista och låta alla minnena falla tillbaka och i Selyanas sinne så var det något som borde undvikas helt. Nesta skulle aldrig komma ihåg Felaern, måhända skulle hon känna en oförklarlig saknad men det bör vara allt och inget som skulle göra henne olyckligare än innan hela denna röran utspelats. Kanske kunde hon börja om sitt liv någon annanstans, det fick man ju se.

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Nesta lyssnade noga på allt Felaerns sa, han lät så svag och hon ville inte missa ett ord. Hon sänkte rösten medan rådet överlade på sitt språk. “Jag är inte vis, jag har varit så dum, det är mitt fel att du är här…” Hennes tankar hoppade osammanhängande mellan oro och skuld. Rösten bröt sig bitvis. Hon kände att hon upprepade sig.

    “Jag kommer inte låta det ske, sa jag ju!” Hon kunde räkna upp alla anledningar till att hon inte kunde låta Felaern dö, men hans fråga om Eärmelindo fick henne att stanna upp i tanken. Hon såg oförstående på honom. Förundran, vördnad och ödmjukhet hade hon själv sagt att hon skulle ta med sig hit. Det hon just slängt ur sig var knappast ödmjukt. Hon skakade av sig tanken och försökte istället minnas Eärmelindos ord. Hon sänkte rösten ytterligare något. “Han… Han sa att jag skulle vara modig och och nyfiken, följa mitt hjärta och inte låta gammalt hat gå i arv…” Hon vek ner blicken lite besvärat. “Att han såg ett band mellan… Mellan oss…” Hon såg på honom igen. En liten orolig rynka bildades mellan hennes mörka ögonbryn. “Men Felaern, du var ju där…?”

    Den frigida alviska översättaren började översätta det som sagts lika kallt som tidigare, utan att röra en min. Nesta såg plötsligt upp på honom. Hon hade först svårt att helt förstå det som sades. Det måste vara fel. Han måste ha översatt fel, eller var det hon som missförstod? Hennes blick for förvirrat mellan översättaren, rådet, prinsessan och Aralian.

    “Va!? Nej!” Utbrast hon, all respekt för situationen nu utplånad. “Vid Skaparen! Ni kan fängsla mig, döda mig för vad jag sett och vet – men ni får inte ta mina minnen!” Med plötslig skräck förstod hon var bilden av alver som monster kom ifrån. Högalverna framför dem så kalla och grymma. Kanske var det så de ville ha det också?

    Nesta såg sig panikslaget om medan hon försökte resa sig och Felaern upp. Hela hennes uppsyn speglade den av en trängd katt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Rådsmedlemmarna nickade stillsamt åt prinsessans konstaterande. Visst vore det bättre att människan slapp lida, och känna ångest över vad hon sett och upplevt. Bättre för henne att gå tillbaka till det liv hon hade innan allt detta med rebellerna skedde. Åsikterna om Felaern var dock betydligt hårdare. Han hade brutit lagen och varit delaktig i att en alvisk ambassadör skadades.

    Felaern gav Nesta ett svagt leende, trots allt beundrade han hennes mod och beslutsamhet, men han såg inte mycket sannolikhet i att hon skulle kunna rädda honom. Hans leende blev något varmare då hon talade om Eärmelindos ord, även om hans annars skarpa blick tycktes något dimmigare  och mer frånvarande än vanligt. Han gav ifrån sig en ansträngt grimas då Nesta klev upp och drog upp honom tillika, delvis med hans hjälp.

    Rådsmedlemmarna uttryckte sina åsikter, det var tydligt att många av dem önskade att Nestas minnen om hennes tid i alvernas skogar skulle raderas, samtidigt som andra uppmanade till Felaerns avrättning för de brott han gjort. Några hade kanske varit snäppet nyfikna på Nestas ord om Eärmelindo, men gjorde ingen större sak av det. Andra hade en mer diplomatisk syn, och menade att Felaern kunde förvisas eller försona sina brott i fängelse, men i slutändan var beslutet prinsessans och de verkade alla vänta på vad hon hade att säga.

    Felaern gjorde en grimas, han hade inget intresse av att vänta på vad högalverna skulle besluta, och såg Nesta i ögonen.
    ‘Om de tar dina minnen… Kommer jag finna dig.’ lovade han. ‘Om jag kommer ur detta vid liv… Jag lovar.’ sa han och tog hennes händer i sina. Kanske sista chansen för dem. Han drog djupt efter andan, velandes en stund, innan han vågat pressade sina läppar mot hennes i en kyss. Kanske var han rädd för sitt liv, kanske var det sista kyssen han skulle få, eller så hade han verkligen en koppling till den mänskliga kvinnan som var svår att förklara med annat än kärlek.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Detta var en situation som Selyana helst skulle undvika att befinna sig i då hon inte var lika rak på sak som hennes moder alltid var. Hon lät känslor försöka styra henne istället för att leva hård och pragmatisk vilket så gott som alltid säkerligen skulle följa med henne i sitt långa liv. Hon lyssnade med sitt yttre lugn på orden som Eärmelindo hade delat med sig till dem båda vilket fick magen att vrida på sig en aning. Gammalt hat.. Det betydde många ting i denna skogen allt från hatet från människorna till det hatet som fanns mot de som på olika vis försökte ändra alvernas tillvaro. Må det vara på gott eller ont. Hon kunde naivt sitta här och hoppas på att allt skulle hålla sig lugnt för hennes folk så länge hon höll en neutral mark med människorna men det var sällan så enkelt. Människornas hat visades mot alver och även alver visade sitt hat mot människorna i en evig, oroande cirkel och vem visste om det någonsin skulle kunna ändras? Men kanske var det dags med att någon försökte? Men hur?

    Hon hörde ordsutbytet som utspelade sig mellan dem båda för att sedan bevittna kyssen mellan en människa och en alv svårare lugn än tidigare. Vad skulle hon egentligen besluta? Felaern kunde inte undgå att bli bestraffad men enligt Aralian hade han inte varit den som dödat en människa, även om han var högst deltagande i upproret i sig. Det gick inte att bara ge honom en smäll på handleden och skicka ut honom i det fria igen men scenen mellan honom och Nesta värmde henne vilket självfallet gjorde saker svårare för den känslosamma Selyana. Om ändå alla kunde visa sin kärlek på ett sådant här sätt.. Hon såg på Nestas utbrott med sitt vad man kunde kalla eviga, yttre lugn även om hon sög åt sig allt som hände utan att kommentera det. Men det fanns där i minnesbanken hos henne.

    Selyana rätade aningen på sig där hon satt med det där inövade neutrala ansiktet medan pressen steg hos henne över att göra ett beslut. Det hade bara gått ett par sekunder men för henne hade det känts som en panikfylld evighet innan hon tog till orda. “Felaern har gjort en oförlåtlig handling mot vårt folk som lett oss till riskerna för ett nytt krig och dödsfall hos vårat folk. Trupper ska skickas ut och fånga in rebellerna och den skyldige till mordet ska själv förlora livet.. men i Felaerns fall och de andra rebellerna inblandade så anser jag att en livstid i fängelse är straff nog. Låt oss göra ett exempel av den skyldige till mordet.” Hon såg på Felaern stillsamt innan blicken föll mot Nesta. “I fröken Nestas fall så ser jag inget annat sätt än att radera hennes minnen med tanke på smärtan det skulle medföra att veta ödet som Felaern kommer att gå igenom. Det känns inte rätt att låta henne lida över detta i hela sitt liv. Några invändningar över detta beslut?” Undrade hon till sist med blicken som föll tillbaka på rådet med ett mer allvarligt lugn på sitt ansikte nu.

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Nesta skakade av ilska och skräck inför vad som skulle komma härnäst, hon såg ingen väg ut – vad hon än tog sig till nu skulle det vara lönlöst. Ett svagt sus rörde sig genom bladen på murgrönan som växte på väggarna i salen, de skälvde knappt märkbart som av egen kraft, ingen vind fanns här. Hennes blick for panikslaget som ett djurs runt i rummet, tills Felaern tog hennes händer. Suset i bladverket mattades av.

    Nesta mötte Felaerns gröna blick och hon visste att det han sa var sant. En värme fyllde henne, en liten tröst i situationens hopplöshet – han skulle finna henne, som han lovat i skogen. Hon såg sedan forskande på honom, det såg ut som att han skulle säga något mer.

    Istället kom kyssen. En kyss hon inte ens vetat sig trå. Nesta blundade och lät sig svepas med, det korta ögonblick det kunde vara. Glimtar av solen som silades genom trädkronorna i skogen seglade genom hennes sinne, bilden av hans ansikte när han visade henne fågeln, minnet av ett förtroligt samtal under vilan på en trädrot. Hur kunde denna korta tid kännas som månader?

    Hon kastade sina armar om hans hals, ställde sig på tå och begravde huvudet mot hans axel. “Det finns inget de kan göra som kan få mig att glömma… Inte helt!”

    Nesta lyssnade bara till hälften på vad Selyana sa. Hon kunde ändå i stora drag greppa vad som sades och invändningar var lönlösa. Kanske kom Felaern lindrigt undan trots allt. “Du kommer att få leva!” Viskade hon med ett melankoliskt leende.

    Hon visste inte om hon vågade lösgöra sig från honom, släppa honom. Nesta var övertygad om att något i hennes bröst snart skulle brista, kanske om hon mötte hans blick igen… Rädd för vad hon skulle se, att hon skulle behöva tolka kyssen och bli besviken av det hon mötte. Kanske var det inte mer än ett farväl? Hur kunde hon bli besviken av det? Det kändes som att om hon släppte honom nu skulle farvälet plötsligt på något vis träda i kraft och de skulle skiljas åt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Felaern gav inte rådet eller prinsessan en blick, utan såg istället på Nesta trots hennes uppenbara ilska och skräck, hans armar om henne, hans doft av skog nära henne. Han lät värmen från kyssen fylla honom och stärka honom, och han hoppades hon kunde känna det med. Ett mjukt leende på hans läppar, vad annat kunde han göra?

    ‘Där ser du vad alvisk rättvisa är, rättvisa som skippas genom rädsla… Låt inte deras rädsla smitta av sig på dig. Förbli nyfiken och öppet sinnad, Nesta.’ hans uppmaning var också ett hopp.

    ‘Jag är hellre död än en fånge, en skogsalv är inte ämnad att sitta i en bur. De har dömt mig till ett öde värre än döden. Men om du kan… Försök minnas. Minns att en människa och en alv stod sida vid sida i vänskap och kärlek, snarare än hat och rädsla.’ han gav henne ett leende och pressade henne närmare i kramen, innan två vakter steg fram och separerade dem, för att pressa ned Felaern på knä mot hans vilja. Han var tyst dock, ville inte att Nestas sista bild av honom skulle vara skrikande och gapande. Han visste så klart att det var lönlöst om de skulle tömma henne på minnen, men det fanns en värdighet i det med. Hans gröna ögon såg bara in i Nestas, och ignorerade allt annat.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Det var hjärtskärande att se dem ta sina förväl och hade det inte varit för att Felaern skulle få sona för sina brott så hade hon nästan velat att bådas minnen skulle rensats från alla minnen av detta missöde. Sen visste hon mycet väl att det varken var en god tanke eller något som skulle accepteras men kändes ju nästan att det skulle ha varit snällare. Men nej hon kunde inte låta sig svepas med av känslosvall för då skulle nog ingen få sona från sina brott. Hon var så mild i naturen att det alltid skulle vara en evig kamp att upprätthålla lagen men hon fick göra vad hon kunde, mer kunde hon inte göra. Det slet ytterligare i bröstet på henne då vakterna separerade dem båda men hon visade det KNAPPT till det yttre, det skulle inte vara något en kronprinsessa borde göra.

    Hon betraktade dem båda med sitt yttre lugn, försökte ignorera skulden på insidan medan hennes blick graciöst vandrade från det separerade paret till rådsmedlemmarna som verkade godta det hon bestämt. Blicken föll sedan på den mer ansträngda Aralian som verkade göra allt i sin kraft för att inte påverkas av de starka känslorna mellan Nesta och Felaern. “Aralian? Vi är redo när du är det.” Så hon lugnt medan Aralian rätade lite på sig för att ta sig fram mot den sorgsna Nesta. Detta hade inte direkt varit vad han planerat med det hela för dagen men han var trogen sitt rike och skulle göra som han vart tillsagd.

    Han sökte upp Nestas blick med sina olika ögon medan svallet av hennes tumult var svårt att ignorera. Skulle tyvärr nästan bli skönt när alla dessa känslor försvann då han redan var tillräckligt påfrestad för hela månaden. “Jag antar detta är adjö. Du kommer vakna upp tillbaka i din hemstad utan något minne av allt som hänt, tillbaka till ditt liv hos människorna. Även om du inte kommer att komma ihåg detta så önskar jag dig ny lycka i livet fröken Nesta.” Sa han lugnt men genuint medan han höjde sin hand och placerade sitt pekfinger mot hennes panna.

    Vid samma sekund som detta hände började minnen snabbt försvinna från henne, som sand i ett tidsglas med bred öppning för sanden. En total tillbakaspolning vilket snart skulle leda till att hon tappade medvetandet och skulle inte vakna till förens hon var tillbaka hemma i människostaden igen. När hon väl skulle tappa medvetandet så skulle det leda i att han fångade upp henne oh placerade henne ner på stolen igen.

  • Rollspelare
    Member since: 04/05/2019

    Kanske var hon självisk i sin lättnad över att Felaern skulle få leva. Hon förstod ju att hans öde var värre än döden för honom – han hörde skogen till. Nesta hade förälskat sig i skogen, men han var del av den och nu när hon var på väg att förlora honom förstod hon hur långt hennes kärlek sträckte sig. Hon drog en ett sista andetag av hans doft och försökte memorera den, till ingen nytta förstås.

    Nesta flämtade till när vakterna kom och drog Felaern ifrån henne. Hon mötte då hans blick och förstod tillslut att de båda kände det oförklarliga bandet mellan dem. Krampaktigt höll hon för någon sekund kvar i hans hand innan hon var tvungen att släppa. En vakt tog tag i henne också och hon krängde något sammanbitet i hennes grepp. Hon ville skrika och slåss, men åter böjde hon sig tillslut lydigt för sitt öde.

    Hon skulle vara modig. Hon skulle inte gråta mer. Men hennes läppar darrade och bröstet hävde sig hastigt i korta ytliga andetag när Aralian närmade sig. Hennes blick var fixerad vid Felaerns där hon stod rakryggad och försökte hålla ihop med allt hon hade. Hans ögon, gröna som skogen, gav henne styrkan och modet hon behövde. Ett sista minne innan allt togs ifrån henne.

    Nesta kunde inte se på Aralian, hon gjorde inga yttre tecken på att hon hört hans ord. Men hon hörde mycket väl och tanken på hennes tidigare liv i Iserion fyllde henne med bävan. Här i skogen hade hon insett att hon aldrig varit lycklig i staden och hon kunde inte föreställa sig hur det någonsin kunde finnas någon framtida lycka för henne där. Kanske stod de båda inför ett öde värre än döden.

    När Aralian höjde sin hand stelnade hon ytterligare, men när hon insåg att stunden nu var kommen log hon varmt mot Felaern. “Tack.” Viskade hon kort innan fingret vidrörde hennes panna.

    Våg för våg kunde hon känna hur hon förlorade något, men hon kunde inte längre minnas vad. Leendet bleknade och hennes blick i Felaerns blev mer och mer oförstående, utan igenkänning, tills allt bara var svart.

Viewing 10 posts - 41 through 50 (of 50 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.