Post has published by Hanlinn
Viewing 9 posts - 21 through 29 (of 29 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ett ekande djupt skratt som både lät hatiskt, mörkt och kärleksfullt lockande på samma gång fyllde det ekande utrymmet där han stod.
    ‘Vill du verkligen veta vem jag är?’ frågade hon, rösten verkade komma från flera håll.
    ‘Nå väl, vänd dig om…’ sa rösten stilla, och bakom honom kunde han höra de skrapande rytmiska stegen som så många hade djup association med skräck. Det var stegen av åtta ben som rytmiskt rörde och skrapade sig mot marken av sten. Högt uppe, långt långt ovanför dem, sprack tacket av sten och ett litet hål uppenbarade sig. En dov ljusstråle tog sin väg ned och landade på varelsen som stod där. Det första man såg var de enorma svarta spindelbenen som var som klor, och den glänsande svarta runda spindelkroppen.

    Men där spindelns huvud skulle varit var istället en vacker kvinnlig figur, midjan uppåt. Hennes hud var mjölkvit och len, hennes kropp behaglig och lockande att se på. Ansiktet var som något fagert en skulptör skapat, med skarpa öron som en alvs och långt vitt hår som föll över hennes axlar och kropp. Det fanns ett behagligt leende på hennes läppar då hon närmade sig Djan, och tornade över honom med de enorma långa benen, som alla var längre än en man av längsta sort.

    ‘Jag är Lloth…’ sa hon, och det fanns en makt i namnet. Något uråldrigt, något som var äldre än själva världen. De röda ögonen genomborrade honom, och såg djupt in i hans själ.
    ‘Och du är min nu… För alltid…’ hennes röst var en viskning, men ändå överröstade den allt och lade sig djupt in i hans sinne, tog över hans tankar och hans essens. Vad han än varit förr, var han nu hennes. Och med ens försvann visionen av Lloth, och han kastades ut ur Akilas sinne.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    I sovrummet satt Sera, helt förvirrad över Sashas konstiga beteende. Vad höll ödlan på med nu? Hon rynkade på ögonbrynen och försökte få bort Sasha ifrån Djans fingrar. Att ödlan skulle förstöra hans fokus skulle inte vara bra.

    “Sasha, han försöker bara hjälpa oss. Låt honom vara… Eller?” sa Sera och såg lite oroligt på sin vän. Det var som om något beskt föll henne i smaken, som om någonting ändrades med Djans aura. Hon rynkade på ögonbrynen och började likaså så ruska om Djan.

    “För fan Djan, kom tillbaka!” utbrast hon

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Det var med ett kraftigt ryck som Djan slog upp ögonen och drog flämtande efter andan. Förvirrat såg han sig omkring, blicken blank, annorlunda och panik lyfte i hela hans ansikte. I förvirringen tog han ett hårt tag om Seras axlar och stirrade skräckslaget på henne och flämtande som om han inte fått luft på flera minuter. Sasha väste och kröp undan in under några kuddar.
    “Sera…” Hans andning lugnade sig långsamt och förvirringen försvann ur hans ögon. Greppen om hennes axlar lossade en aning. Små rännilar av blod rann ut ur hans näsa och öron. Han slog ned blicken, tog sig för näsan och betraktade den klarröda vätskan.

    Med en lång suck la han sig ned igen, hela rummet tycktes snurra och det dånade i öronen. Det fanns något annat i hans sinne. Något nytt. Något mäktigt. Men istället för att gripas av panik igen kände han sig plötsligt lugn… trygg. Som ett barn i sin mors famn. Han slöt ögonen och koncentrerade sig på att andas normalt. Långsamt drog han händerna över ansiktet för att torka bort kallsvetten som glittrade på hans panna. Sedan plötsligt började han skratta. Det var ett lättat skratt, varmt precis som han brukade skratta, men dess eko var ändå annorlunda.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Blicken, skräcken och sättet som Djan agerade på gjorde Sera orolig. Vad hade han sett? Dessutom så tyckte hon inte riktigt om tanken att Sasha rörde sig ifrån honom. Det brukade vara tvärtom, även om ödlan ibland kunde bli ilsken på hennes gamla trogna vän var det vanlgtvis på ett annat sätt. Hon ruskade på huvudet som för att försöka få bort de tankarna. Det var bara paranoia, inte sant? Allt skulle bli bra nu.

    Kronprinsessan tog tag i en av de många tyger som fanns omkring dem för att torka bort blodet från Djans ansikte och hon undersökte honom lite fundersamt. Att han var kallsvettig var inget bra tecken.

    “Djan, tala med mig, vad hände?” frågade hon, lite oroligt. Skrattet som skulle ha dämpat hennes rädsla… gjorde nästan motsatsen. Det var något platt med det, som ett skämt hon inte förstod.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Skrattet dog långsamt ut och han drog ett djupt andetag. Det var på skälvande armar som han hasade sig upp i sittande ställning, andningen fortfarande tung. Långsamt skakade han på huvudet och ett leende spred sig på hans läppar.
    “Jag tror…” Han harklade sig, försökte samla tankarna. Allt var som en dimma och genom det djupa surrandet i hans öron hörde han mjuka viskningar. “… jag tror vi lyckades” Leendet blev bredare och han la ena handen om hennes bakhuvud och lutade sin panna mot hennes.

    “Vi kommer bli fria härifrån” Hans blick mötte hennes. Ögonen var lugna, samma lila iris men ändå så annorlunda. Det var som om hans blick blivit intensivare, klarare och inte alls lika drömmande som de ögon han slutit för en kort stund sedan.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden fyllde henne med en lättnad och hon slöt ögonen för att ta in orden. Jag tror vi lyckades.  Tanken var underbar. Att slippa detta stället, att kunna andas frisk luft igen. Fast det fanns fortfarande den beska eftersmaken. Det var som en irriterande fluga som inte ville sluta säga att det var någonting som var fel.

    “Vad hände, Djan?” frågade hon sedan, lite varsamt. Hon ville inte riktigt cäcka den där rädslan och skräcken som hade funnit hos honom ett par sekunder tidigare. Hon kastade en blick mot Sasha som fortfarnde tycktes vara gömd.

    “Hur lyckades du? Jag hoppas inte du såg allt för mycket vuxenbilder där inne. Om du gjorde det vill jag inte veta något, det kommer skärra en för livet vettu!” sa hon med ett försök till att muntra upp stämningen något och hon skrattade till.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan brast ut i skratt och rufsade om hennes hår.
    “Du menar… natten du blev till?” Han fortsatte att skratta roat, men det fanns en kyla i skrattet och något stelt i hans leende. Djan hasade sig ur sängen och upp på ostadiga ben. Han var torr som Iselems öken i munnen. En hostning avslutade skrattet och han kände den metalliska smaken av blod i munnen. Han drog åt sig ett av tygerna då han lite lätt vinglandes gick mot bordet med vinflaskorna.

    “Jag är inte säker, det är fortfarande dimmigt…” Hans röst var låg och han torkade långsamt bort blodet som slutat rinna. Med en suck stannade han vid vinflaskorna och en bekymrad rynka prydde hans ögonbryn. “Det var… mörkt.” Rösten började darra och han fick harkla sig. “Hon var så stark Sera… Så stark…” Hans röst sprack och han ryckte åt sig en öppnad vinflaska och halsade i sig vinet utan att bemöda sig att hälla upp det i ett glas.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Så som mörkret skingras på dagen återvänder det också om natten, och skuggorna tog stilla tag i Djans hjärta. Han var inte längre ensam, och hålet hans mor lämnat i honom då hon övergett honom i döden var plötsligt fyllt av en kärlek. Som den kärlek bara en mor har till sina barn. Men det var en sträng kärlek, en kärlek som inte gav utrymme för misstag och fel. En kärlek som krävde att hennes vilja blev hörd.
    ‘Jag kommer aldrig att överge dig… som din mor gjorde…’ viskade rösten i hans huvud, och det fanns en hårdhet då hans mor nämndes, och skuggan förvrängde händelserna. Det var uppenbarligen Djans mor som lämnat honom till sitt eget öde. Rösten tog också ett hårdare tag i hans sinne.

    ‘Du får aldrig avslöja vårt band… De skulle inte förstå, och jag vill inte att de skadar dig, min lilla Djan…’ fortsatte rösten milt och kärleksfullt.
    ‘Ni är säkra nu… Ge er av medan ni har chansen… Drottningen har befallt att ni är fria…’

    I samma ögonblick knackade det på dörren, och rösten försvann som om den inte varit där. En vakt steg in och harklade sig.
    ‘Drottning Akila har befallt att ni är fria att gå.’ meddelade han kort och pompöst. Hans blick föll på Sera.
    ‘Ers höghet.’ tillade han, lite som en eftertanke. Men innan de han gå talade han igen.
    ‘Men hon kräver en audiens med er. Genast.’

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan drämde ned flaskan i bordet igen och slöt ögonen som om något plötsligt gjort honom illa. Han kramade hårt tyget i sin hand och kände hur det värkte långt in i själen… men snart sköljde lugnet över honom och han öppnade ögonen som tårades av hänförelse. Det var som om något trasigt inom honom läkt. Ett tomrum som efter åratal äntligen fyllts. “Hon låter oss gå” Sa han lugnt och tacksamt då vakten öppnade dörren. Han vände sig långsamt mot vakten, ryggen rakare, fötterna stabilare.

    Hans blick vändes till Sera med ett högt ögonbryn och med ett leende mimade han orden “Vad var det jag sa?”. Han torkade av det sista av blodet från sitt ansikte och la sedan ifrån sig tyget innan han gick mot dörren för att följa med vakten.

    Från under kuddarna väste Sasha till och reptilen slingrade sig snabbt upp på Seras axel där den kröp ihop och gjorde sig så liten som möjligt, de små ögonen fästa vid Djan och tungan oroligt vittrande i luften.

Viewing 9 posts - 21 through 29 (of 29 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.