Post has published by morrikai
Viewing 4 posts - 21 through 24 (of 24 total)
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Möter sin brors blick utan att vika undan med den” Jag kan flyga till henne, frågan är var hon är. Har hon ens återvänt till Hannadon? Vi har inte hört något från henne på länge nu.”

    Vänder sig mot den unge fursten igen som ingen av dem visste något om egentligen.

    ”Du talar fint om hänsynslöshet och beslutsamhet men samtidigt säger du att vi inte äger detsamma… ”huvudet en aning på sned så som falken just gjort där den suttit på sin brors arm. Ja tvillingar var de men de kunde nog inte vara mer olika varandra. Den ena en krigare, muskulös och om man skulle tro flickorna även stilig att se på. Medan den andre var allt annat än stilig och muskulös. Så olika men ändå så beroende av varandra, tvillingar som fötts tillsammans och skapat ett speciellt band mellan sig.

    ”Vad får du ut av att hjälpa oss? Jag såg vad som hände i Loradon, jag såg hur många som slaktades. Karm har knappt hälften av sin armé kvar… och Märhen förlorade mycket. Vad begär du igengäld? ”

    Han hade inte hört samtalet som förts mellan de båda, han kunde fråga sin bror men han ville höra det från mannen själv. Mannen som kunde se igenom det som ingen annan sett igenom. Och sedan, svaret på en fråga som egentligen inte var något svar.

    ”Henne? Vem är henne du talar om? Vem är de som säger allt det du ska genomföra i världen… i mina öron låter det som om du utmålats till en gud, en världens frälsare…”

    Hade den unge mannen fått storhetsvansinne? Själv tvivlade han starkt på att mannen framför dem var något sådant. Ser på sin bror igen, en senig och smal hand tillbaka på sin brors axel” Jag flyger till Maaeve… ska jag hälsa henne något? Och hälsa far att jag blir borta en tid.

  • Rollspelare
    Member since: 06/11/2018

    ” Det gör jag, ert folk må äga tapperhet och ädelmod som sällan skådats men säg mig skulle ni göra allt för att segra mot Turin?” sade Vasilij innan han såg på bröderna, för honom var att ge allt inte diskutera hurevida det var moraliskt rätt att gifta bort sin syster eller inte framför någon som inte tillhörde familjen detsamma som att vilja göra allt. Sådan öppenhet om familjeangelägenheter skulle aldrig ske i Märehn. Det skulle hållas inom inom blodet, inom klanen och svaret på den frågan skulle vara självklar. För att ge allt var detsamma som att offra allt för segern, ens personliga friheten vad var den jäntemot klanens seger? ”Jag har inte för avsikt att gifta mig med er syster” Fortsatte han, om de ville tala i termer om att sälja kunde denna allians lika gärna gå i stöpet, det fanns trotts allt Turins sida med att välja även om det verkade vara en man med tveksam heder så behövde han allierade ” Jag är bered att anordna ett giftermål mellan våra blod med någon av er familjs med någon som äger beslutsamheten att vinna er konflikt till varje pris” Han såg ingen mening med ett giftermål med någon som inte ville, om deras personliga kriget var viktigare än deras blod fick det stå för de själva

    ”Om du såg hur många som slaktas såg du nog vad som också räddade Märehns armé och varje krigare som föll i Loradon finns det en bror, syster, son, dotter eller käraste som kommer ta upp deras vapen. Detta är inte Karm, vi är alla av blodet här och vi är alla redo att dö för blodet . Dock är vi många och många stupar varje år i meningslösa strider om betesmark för sin överlevnad, de må härda oss till skickliga krigare men varför ska mitt folk dö över konflikter av mark när det finns vildmarker på andra sidan havet. Vildmarker som mitt folk kan ströva fritt över likt de nomader vi igen var menade att vara. ”

    Han hade defitnivt fatta ogillande för den andra brodern. Den första brodern som han hade talat med hade han uppskattat, allt var inte perfekt där heller. Han kände att han definitivt att han kunde kaldrlänningarnas seder för lite för att kunna föra sig ordentligt bland de men han skulle gärna lära sig mer om de vid senare tillfälle om så endast för att kunna dela sin härd med Asgeir i vänskaplig anda.  Egentligen borde hans syster och Asgeir bli en bättre union för dessa riken, för Asgeir var en man han kunde tänka sig bjuda igen. Dessutom skulle han då kunna överlåta eventuella bosättningar i norr åt hans syster som kunde samstyras med Asgeir som sett sätt att undvika konflikter kring de i framtiden

    Den andra brodern kände han mest bara ett ogillande direkt inför. Han själv ifrågasatte inte att deras far var utvald av Oden eller Odens existens medan den yngre brodern gång på gång gick på de. Han såg mot hamnskiftare ” Du står här, i mitt tält, i mitt land och ifrågasätter händelser som du om någon borde ha sett i Loradon. Du ifrågasätter vår tro och vårt hopp som folk, sen hävdar du någon form av rätt att veta vem jag är. Om ni inte litar på mig, om ni anser mitt folk vara för främmande för er, om ni anser våra seder vara felaktiga så behöver ni inte föra samtal med oss” Han tystnade för en sekund, egentligen brydde han sig inte om vad de sade han skulle uppnå, han hade redan uppnått de två saker han alltid hade drömt om. Han hade kastat ut Karm och enat de rätt trogna riken de om något måste ses som att föra ljuset till världen ” Jag har inget mer att säga er mer än att det avtal som ni Asgeir och jag drog upp fungerar som ett umärkt utgångsläge för fortsatta förhandlingar och jag kan föra de exakta detaljerna kring avtalet vidare när jag vet hur många skepp vi kan ordna fram. ” Han andades ut, för han visste att han hade varit nära att låta styrkan i blodet få tala, låta sabeln få vina genom luften mot den hederskränkande hamnskiftare men varför låta sig förolämpas av någon som inte ens vågade visa sin riktiga skepnad.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Asgeir betraktade sin brors konversation med Vasilij, och gjorde en liten grimas över det hela. Eirik kunde vara väldigt odiplomatisk och misstänksam, och det var uppenbart på furstens ord att Eirik hade klämt en tå på fel ställe. Ja man kunde rent av känna spänningen i tältet, och Asgeir kunde inte annat än att ge ett litet skratt för att försöka lätta upp stämningen.
    ‘Det låter alldeles utmärkt, furst Vasilij! Du får ursäkta min käre bror, furst Vasilij, han menar inget illa med sina ord.’ sa han i ett försök att rädda situationen.
    ‘Han är bara lite för rak för sitt eget bästa.’ Vissa saker var trots allt bättre att inte yttra tvivel om högt, såsom Vasilijs vision om sin gudomlighet.

    ‘Låt mig tala med min bror ensam en stund, furst Vasilij, så får vi återgå till våra diskussioner därefter.’ sa han och gav fursten en kamratlig nickning, innan han la en arm om sin brors späda axlar och gick ut med honom ur tältet och bytte språk till deras modersmål.

    ‘Var försiktig bror.’ sa han, lågt även då, för man visste aldrig vem som förstod deras språk var man än var.
    ‘Vi behöver allierade, och furst Vasilij har en hel del att erbjuda oss… Om allt går som det ska har jag erbjudit dem möjlighet att starta en koloni i vildmarkerna i öst, tillsammans med de av våra egna som vill expandera österut.’ förklarade han.
    ‘Hellre det, än att  Turin förgör hela vår familj och förgör allt vår far arbetat för! Giftermål och allt det där är en detalj vi får lösa sedan. Kan du flyga till Hannadon och se om Maeve är i säkerhet? Och i så fall om hon kan ta sig hit? Vi behöver hennes styrka nu.’ sa han och såg menande i sin brors ögon. Trots allt var Maeve en bärsärk, och ingen av dem skulle någonsin glömma kvällen då hon kommit hem efter att ha funnit sin nya förmåga.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Allt för att segra. Nej, jag har min moral kvar men jag skulle göra mycket. I det är vi olika furste av Märhen ” Säger den smala av bröderna. Lyssnar till det som fursten säger, han håller dock inte med. Själv var han inte beredd att offra allt och det skulle inte ändras bara för att han talade, eller snarare lyssnade till furstens ord.

    De gulskimrade ögonen smalnar när samtalet går över till Loradon” Det som räddade Märhens armé och alla andra som slogs vid Loradon var ett samarbete Furste… Min syster, din förra furste… Ni blev lurade in i ett bakhåll och än strövar skuggans varelser på Loradons sargade gator. Vad du tänker göra med Märhens folk framöver, vildmark eller inte… ni talar i cirklar Furste.”

    Ogillande var ömsesidigt, fursten trodde sig vara förmer än andra och sådant var inte något Eirik föredrog som drag hos någon. Eirik var rak på sak, sa det han tänkte, tyckte och Asgeir hade nog rätt i att det inte lämpade sig att göra det vid alla tillfällen. Men i mångt och mycket var Eirik mer falk än människa även till sinnet och till tänket. Han tunga kunde bli lika vass som hans näbb. Men han tog alltid konsekvenserna av sitt handlande och kunde erkänna om han haft fel eller varit förhastad. Men den som fick ett sådant erkännande skulle förtjäna det vilket den unga fursten framför honom inte hade gjort.

    Blicken fortfarande skärpt” Ja det gör jag…jag vill veta vem du är, vem vårt folk är påväg att ingå en allians med… är det fel av mig då att ifrågasätta för att se vad du kan ge för svar? Jag är inte den som sväljer allt med hull och hår utan föredrar att bilda mig en egen uppfattning. Så om mina antaganden är fel furste så här är din chans att ändra min syn. ”Huvudet lätt på sned” säg mig furste… brukar ni lita på en man efter ens fem droppar gått sedan ni först träffades?”

    Han ger sin bror en kort, nästan vass blick när denne ursäktar honom inför fursten och fnyser till lite åt det. Inte nödvändigt alls. Fursten behövde inte tycka om alla och att få motstånd var något som fick människor att växa. Han tänkte inte krypa för någon. Falkar var stolta djur och det draget sken igenom till hans mänskliga gestalt. Med en kort blick på fursten följer han med sin bror ut. Väl ute fixerar han sin gula blick på sin tvillingbror” Nej bror, det är du som ska vara försiktig ” Säger han varnande” Jag flyger till Hannadon och hittar vår syster. Och till dess… lova inte bort allas våra själar till den där fursten…” möter sin brors blick stadigt i sina gula. Även om han inte va en krigare så fanns det en oerhörd styrka i de ögonen.

Viewing 4 posts - 21 through 24 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.