Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 94 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Att säga att kvällen hade varit intressant var en underdrift, det var fullkomligt kaos. Ja, kanske inte kvällen i sig, inte för de flesta, men för Maeve hade det känts som en smärre storm. Hon hade bara varit tillbaka i Frostheim i en dag, men hon hade redan gått igenom alla möjliga känslomässiga tillstånd, och nu, när natten låg mörk över dem, så hade hon dränk det mesta i glas efter glas av mjöd.

     

    När hon nu styrde stegen mot sitt rum så hade det mesta av det behagliga ruset börjat lägga sig och hon greps åter av ångesten som gnagt inom henne sedan de först anlänt. Hon hade sett blicken som Ziy givit Yazfein och hela kvällen hade hon suttit på nålar, rädd för att mörkeralven skulle avslöja för hennes far det hon visste. Lyckligtvis verkade det inte ha skett, men det kunde förstås förändras. Kanske var det just därför som hon när hon nådde dörren till sitt rum stannade upp med ena handen på handtaget och tvekade. Hon hade sagt till honom att hon skulle komma till honom vid midnatt, men kvällen var länge gången än så nu och hon visste inte om det var klokt att gå dit nu. Hon hade velat hålla honom lite på halster, som en tyst och barnslig demonstration över sitt missnöje, men nu stod hon där, ensam, kall och med känslostormen som hotade att svälja henne hel igen. Med en snabb blick ut i korridoren tog hon slutligen beslutet och lät handen falla från dörrhandtaget.

     

    På tysta fötter smög hon sig obemärkt genom korridoren, bort till rummet som hon visste att han hade blivit tilldelad. Hennes hjärta slog hårt och hon kände sig underligt nervös när hon tvekande lade handen på dörrhandtaget och kände efter om det var låst. Till hennes förvåning så var det dock olåst och dörren gled tyst upp. Hon följde dess exempel och smet snabbt in i rummet där bakom, innan hon tyst stängde dörren bakom sig.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Yazfein hade återvänt direkt till sitt rum efter att han lämnat Maeve och Arand vid gravhögarna, han hade försökt sysselsätta sig med att läsa rapporter från de få spioner han hade i Kaldrland. Men han hade snabbt övergett det och rivit sönder de meddelanden han hade försökt skriva ihop åt Audgisil och Ragnhildr. Sen hade han dragit av sig tunika och skjorta för att dra på sig en väst i stället.  Sen hade han dragit av sig stövlarna för att lägga sig på sängen, bandaget om hans kropp och över armen väldigt synliga just nu. Han hade dåsat lite där han legat på sängen och försökt bli av med spänningarna som följt honom sedan Maeve hade dykt upp i staden. När dörren öppnas vrider han bara på huvudet och stirrar mot den, fortfarande med illusionen om den äldre mannen Yazfein. Men när han ser att det är Maeve som kliver in så andas han ut och när dörren stängs så släpper han hela den förtrollning som ligger runt honom. Där på sängen framför henne ligger nu mörkeralven Yazfein, det enda ljus som finns i rummet är det stearingljust som står på hans skrivbord. Han ler lite lättat som om han hade varit orolig att hon inte skulle komma förbi hans rum.

    “Maeve…” Han viskar hennes namn mjukt men vet inte mer vad han ska säga just nu. Han är bara glad att hon kom dit, långsamt sätter han sig upp på sängen och vänder sig helt mot henne medan han betraktar henne. Det finns en lättnad i blicken men också något väldigt nervöst över honom. Han knäpper händerna framför sig och försöker möta hennes blick med sina lila ögon.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade inte vänt blicken från dörren än, utan dragit igen den och sen stått kvar med ansiktet riktat mot den. När Yazfein talade så tog hon ett skälvande andetag och vände sig sedan om för att se bort mot sängen. Han hade släppt på illusionerna och nu satt han upp i sängen och såg på henne med de där underliga, lila ögonen, ögon som hon mötte med sina egna, blåa. En liten blixt sköt genom hennes kropp vid åsynen av honom och hon bet sig hårt i underläppen för att stilla sig själv och sina rusande tankar. Hon hade inte kommit hit för det… De skulle tala, inget annat.

    ”Jag är här, som du bad mig”, sade hon lite stelt i ett försök att låta obrydd och samlad. Verkligheten var ju en helt annat och det lös troligen igenom när hon slutligen lämnade dörren och gick fram till honom där han satt, och slog sig ned bredvid honom på sängen, dock med ett passande mellanrum mellan deras kroppar. Hennes hår var fortfarande ordnat i en mängd olika, prydliga flätor, och till skillnad från honom så hade hon inte bytt om från sina festkläder.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Mm du är här… Jag var orolig du inte skulle komma hit. Men det är en lättnad att du är här, det är det.” Han vrider sig lite mot henne och sätter sig mer upp på sängen, kanske hamnar lite närmare henne men inte mycket än. Det tomrum hon lämnat mellan dem känns kallt och större än vad det är.  Men ändå sträcker han inte ut handen efter henne, knyter sin egen för att hindra den från att försöka finna hennes just nu. Det är tydligt att han vill sträcka sig efter henne även om han svagt försöker dölja det men hindrar sig och söker hennes blå ögon igen. Han hade saknat den blicken och suckar lätt innan han nickar.

    “Det är så att vi har mer att prata om och lite saker som inte rör bara oss två.” Han lägger en hand på sängen lite närmare henne utan att riktigt tänka på det. Blicken glider från hennes ögon, över hennes ansikte upp över hennes hård innan den glider ner över henne helt. “Du är så vacker Maeve…” Han hinner inte hindra sig från att säga det och ångrar inte att han sade det även om det kanske inte var just vad han borde säga eller prata om.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    När hans blick lämnade hennes så var hon snabb med att se undan, rädd att hon skulle glömma bort varför hon var här annars. Det var så lockande att bara ge efter för längtan och saknaden, men hon ville inte ge honom det just då. Det här var inte första gången han övergivit henne utan ett ord, men det var första gången han varit borta så länge, och han trots allt redan en gång lovat att aldrig mer försvinna. Den gången hade hon förlåtit honom nästan med detsamma och se vart det hade gjort för henne.

     

    Hans ord väckte henne ur sina tankar. Hennes hjärta slog ett litet extra slag, men istället för att ta komplimangen så skakade hon på huvudet, som om det skulle förhindra att den fick fäste.
    ”Är det därför du bad mig komma hit, för att ge mig komplimanger?” Frågade hon lite sarkastiskt i ett försök att avleda det hela och dölja känslorna som bubblade inom henne. Varför gjorde han det så komplicerat?

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han ler lite sorgset igen och skakar på huvudet innan han suckar igen, vänder blicken mot golvet medan han försöker komma på ett bra sätt att börja hela berättelsen. “Nej det var inte min första tanke med att be er komma hit. Som jag sa så blev jag väl mer eller mindre kidnappad av andra från Dar Zakhar, förd inför Lloth och given valet att göra uppdraget eller dö där och då. Jag valde att försöka mig på uppdraget som sagt just för att få chansen att återvända. Jag visste inte då hur lång tid allt skulle ta eller att jag skulle ha någon som bevakade mig hela tiden. Men jag borde ha försökt göra något det borde jag. Jag skäms över hur lite jag gjorde men det var inte en lätt situation det var det inte. ” Han blir tyst och ser mot henne med tårar väldigt nära ytan. Han knäpper händerna hårt och medan han ser på henne. “Jag lyckades överleva vad som jag tror var menat som ett uppdrag som skulle bli min död på ett eller annat sätt. Antingen genom de som bevakade vad som söktes eller av artefakten själv. Enda jag vet är att Lloth verkade irriterad över att jag överlevde och tog mig tillbaka. ”

    Han biter sig lite i läppen innan han tar ett djupt andetag och ler mjukt mot henne igen. “Utan er mor tror jag att jag nog hade dött ändå. Hon hjälpte mig göra rent ett sår som kunde ha blivit min död då jag inte fick någon hjälp med det av andra mörkeralver.” Han lägger en hand på vänster sida där det omlagda såret är. Han har nu hela tiden hållit sin blick riktad mot henne medan han talat. “Jag vet inte riktigt hur jag ska fortsätta nu men jag är klar med allt vad Lloth och Dar Zakhar är. Mitt nya liv kommer vara utan dem. ” Det rullar ett par tårar nedför hans kind innan han kan ge henne ett sorgset och förvirrat leende.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var med flit som hon höll blicken borta från honom. Hon kunde redan känna hans sorg och uppenbara ånger i luften, hon behövde inte de den också, det skulle göra det så mycket svårare att hålla huvudet kallt.

    ”Du sade att hon tog dig tillbaka. Då lyder du ännu under henne, trots att du påstår annat?” Frågade hon lite hårt. Om han svarade ja på den frågan så svarade han också ja på att möjligheten fanns att han försvann ytterligare en gång. Skulle hon verkligen kunna utsätta sig själv för det igen?

     

    Försiktigt såg hon upp på honom igen, mest för att hon inte kunde hindra sig själv, och hon ångrade sig genast. Tårarna som syntes på hans kinder fick det att hugga i hennes hjärta på samma gång som hon önskade att de inte hade varit där. Om han inte hade verkat så uppriktigt uppgiven och sorgsen så hade hon kanske kunnat fortsätta vara arg på honom, men nu föreföll det nästan omöjligt.

     

    Med en liten suck så sjönk hon ihop lite där hon satt, innan hon begravde ansiktet i sina händer och drog ett skälvande andetag.

    ”Du måste förstå… Jag trodde att du övergivit mig, eller att du var död. Du lovade mig, Yazfein, du lovade mig att du aldrig skulle försvinna igen. Jag gav mig själv till dig…” Mumlade hon bakom händerna och hennes röst avslöjade våndan hon kände. Ingen hade någonsin fått henne att känna som han fick henne att känna och kanske var det däri problemet låg. Hon kunde inte släppa honom.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    När hon sjunker ihop och gömmer ansiktet i händerna placerar han mjukt, försiktigt och trevande en hand på hennes knä. Låter den ligga där men flyttar sig inte närmare henne. Han förstår hennes ord och vet att han har brutit det löfte han gav henne, skulle hon säga nu att hon inte ville se honom igen skulle det vara det värsta som kunde ske men han skulle ändå förstå det. “Tog mig tillbaka? Jag fick valet att göra uppdraget eller dö. Jag må vara stark inom magi men inte så jag kan mäta mig med Lloth… Jag gjorde uppdraget för att jag ville tillbaka till dig och för att reta Lloth genom att överleva det. Det är sista gången jag låter dem överraska mig så. Jag ser inte henne som någon jag tjänar, ej heller någon annan mörkeralv heller. Jag låter dem inte ta mig dit igen, jag skulle kunna säga jag hellre dör men det är inte vad jag vill göra heller.” Han sväljer och ser mot Maeve innan han tyst nickar, förstår hennes ord för att sedan sucka lätt. Vill inget hellre än att lägga armarna om henne och hålla henne nära.

    “Jag förstår dig, jag kan inte förstå hur djupt sårad du blev, men jag vet att det skedde. Jag visste det skulle ske i det ögonblick jag bars iväg från mitt rum i Karm. ” Han samlar sig igen då hans röst har blivit ostadig men kan inte helt samla sig innan han fortsätter. “Jag vet att du gav hela dig och jag accepterade dig helt, precis som du accepterade att jag gav mig till dig. Du är den enda jag uppriktigt gett mig själv till, delat vad jag faktiskt känner och menar.” Leendet är som borta och kvar är bara en sorgsen blick riktad mot hennes ögon som är gömda bakom hennes händer. “Jag vet att löftet jag gav bröts, oavsiktligt eller inte så är det något jag inte kan göra ogjort hur gärna jag än vill. Allt jag kan göra är att säga jag skäms över det och att jag kommer göra allt jag kan för att åter vinna ditt förtroende.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans hand på hennes knä fick hennes hjärta att slå ett extra slag, innan hon lite trött gnuggade sig över ögonen, som om det på något vis skulle hjälpa henne att fokusera. Sen såg hon tillbaka upp på honom. Hennes blå ögon bar spår av både ilska och sorg men hon tycktes göra sitt bästa för att inte låta någon av känslorna få övertaget.

    ”Jag önskar att jag kunde hata dig…” Hon sade det nästan viskande, som om orden bara var menade för henne själv, men hon såg ju direkt på honom när hon sade det. ”Men det gör jag inte. Jag vill slå dig gul och blå, men samtidigt är jag så glad att du är här”, fortsatte hon med en liten suck, vände bort blicken från honom och slöt ögonen för en sekund. Att sitta så nära honom gjorde det omöjligt för henne att inte lägga märke till alla små saker, som hans andhämtning, hans så bekanta doft, värmen som strålade från hans hand där de låg mot hennes rygg. Kanske kunde hon skylla på allt mjöd hon druckit, eller att ilskan fortfarande pyrde inom henne och eldade på alla andra känslor, men hur hon än försökte förklara det så var det uppenbart, i alla fall för henne själv, att hans närhet gjorde henne ofokuserad.

    ”Hur länge tänkte du stanna..?” Frågade hon efter ett par sekunders tystnad. Hon kunde inte föreställa sig att hans besök var tänkt att vara permanent, så kände ett behov av att få veta.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Jag… jag är glad du inte hatar mig, även om du har all rätt till det egentligen. Skulle så slå mig gul och blå skulle jag inte hindra dig. ” Han flyttar sig lite försiktigt närmare henne, håller handen kvar på hennes knä och andra på hennes rygg, väldigt försiktigt och ömt rörde han vid henne.  Han trodde sig tänka klart men ändå var hennes närvaro något som just nu gjorde honom ofokuserad, nästan berusad av att få vara så nära henne igen. Men skulle det får fortsätta vara så? Hans tankar började fara omkring när hon ställde frågan om hur länge han skulle stanna. Det var ju faktiskt en ganska svår fråga att svara på egentligen, skulle Sandor tillåta att han stannade där? Skulle han själv välja att stanna där länge? Vad skulle det säga om honom och skulle han kunna forstätta sitt arbete för Karm? Han skulle inte göra något mer för Lloth eller Dar Zakhar det var då säkert. För ett par sekunder är han tyst innan han ler mjukt och det finns något bestämt i hans blick.

    “Jag stannar här så länge du stannar här, ger du dig av senare kommer jag följa med dig. Om du fortfarande vill ha med mig.” Hans hand på hennes knä greppade lite hårdare men forfarande mjukt och hon skulle lätt kunna flytta på hans hand. Han hade bestämt sig och var redo att faktiskt låta bli att återvända till Karm om hon ville ha honom med sig. Kanske skullle han inte få något svar på det nu utan när allt lugnat sig lite. Men han hade då sagt att han skulle stanna så länge hon ville ha honom där och menat det.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans svar fick ett litet, blekt leende att uppenbaras i hennes ena mungipa, trots att hon försökte hindra det. Kanske var det av lättnad, eller av hur osannolikt det verkade i dagsläget, hon var inte riktigt säker själv. Just då kände hon att det enda hon verkligen kunde vara riktigt säker på var att hans närhet fortfarande väckte samma känslor hos henne som den alltid gjort. Det hade inte förändrats.

     

    Med en liten suck sjönk hon ned på rygg i sängen, med benen fortfarande hängandes över kanten. Hon lät händerna falla från ansiktet så att hon kunde se på honom där han satt intill henne, fortfarande med ena handen mot hennes knä.

    ”Jag vet inte om du förtjänar det, egentligen… Men jag vill ha dig här, hos mig”, sade hon lågmält och skakade sen lätt på huvudet där hon låg ned. Varför hade allting behövt bli så komplicerat? Räckte det inte med kaoset som pågick där utanför? Var det tvunget att leta sin väg in i hennes innersta väsen också?

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han vrider sig lite där han sitter och lutar sig lite ner över henne där hon nu ligger på rygg, möter hennes blick medan han ler lite lättat över det hon just sagt. Andra handen flyttar han upp för att mjukt röra vid hennes hår, vila sig mot armbågen när han ligger ner på sidan bredvid henne. Fingrarna rörde lätt vid hennes flätor medan han försökte möta hennes blick. Han tillät sig själv att slappna av lite, låta de känslor han allt kände med henne nära ta över. Försöka glömma den osäkerhet som funnits inom honom och bara låta nuet ta över. Lite försiktigt flyttar han sig närmare henne där på sängen. Leendet kvar och han nickar lätt vid hennes ord.

    “Jag hoppas göra mig förtjänt och övertyga dig om att jag får vara här med dig. Jag vill vara hos dig, det vill jag.” När han böjer sig ner mer mot henne flyttar han handen från hennes knä upp längs hennes lår. Allt medan hans läppar närmar sig henne, sakta, sakta men stannar bara centimeter från hennes. Ett frågande, tvekande uttryck i hans ögon för att se vad hon skulle låta honom göra nu. Skulle hon besvara kyssen igen nu eller knuffa undan honom? Han visste inte och tänkte inte riktigt chansa utan var stilla, lät sin varma andedräkt smeka över hennes läppar när han andades ut.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Att han hade sagt något om att det fanns mer de skulle prata om hade hon helt och hållet glömt bort. Hon borde ha försökte hålla sina känslor i styr, men hans närhet gjorde det så oerhört svårt. Vad var det med honom som gjorde henne så vek, så förutsägbar? Hon hade ställt sig själv den frågan mer än en gång de senaste två åren, men hon kom fortfarande inte på något vettigt svar. Kanske hade han trots allt förtrollat henne, använt lite av sin magi för att binda henne till sig. Det vore det enklaste svaret, men hon visste inte om det verkligen var sanningen.

     

    När han lade sig ned på sidan och lutade sig över henne så kunde hon inte låta bli att möta hans blick med ett visst mått av värme. Hon försökte dölja det, men det var omöjligt när han var så nära, så nära att hon kunde känna hans varma andedräkt mot sina läppar och handen som långsamt krupit längre upp längs hennes lår.

    ”Jag har saknat dig…” Viskade hon hest, innan hon lyfte huvudet den där lilla biten som behövdes för att kunna möta hans läppar med sina.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han kunde ha dragit sig undan lite för att säga han saknat henne. Men i det ögonblick hennes ord och läppar nådde hans väsen var det som om allting stannat, hans hjärta, andning och tiden själv. För vad som kändes som en evighet spred sig värmen från henne vidare till hans innersta delar. Han fyllde kyssen med all den längtan och saknad han känt genom prövningar och svårigheter de senaste året. Lät sig själv trollbindas på nytt av hur mycket ljusare allt ändå verkade med henne där.

    Han flyttar sig långsamt än närmare så hans kropp rör vid henne, men avbryter inte kyssen, låter handen på hennes lår i långsamma rörelser vandra mot hennes högt och ner över låret igen. Allt under vad som känns som en evighet för honom innan han långsamt lyfter läpparna från hennes. Bara lite för att ta ett djupt skälvande andetag och känna hur andningen blivit tyngre. “Maeve…” Hennes namn var allt han förmådde sig säga just nu men hans röst var fylld med alla de känslor han lät vara fria inom honom just nu.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Känslan av hur han kom närmare henne, rörde vid hennes kropp med sin, och handen som smekte henne över höften och låret… Det var berusande. Hon kunde inte låta bli att notera den saknad och längtan som fanns i hans kyss och hon lät sig själv besvara den. Gudarna visste att hon saknat honom, och ingenting var säkert längre, kanske var det här den enda stunden de skulle få med varandra innan allting rasade samman omkring dem.

     

    När han lät sina läppar lämna hennes så öppnade hon ögonen igen och såg på honom där han var, så när henne. Hon kunde känna hur hans andning plötsligt var tyngre, och viset på vilket han sade hennes namn fyllde henne med en het och plötslig längtan.

     

    Försiktigt lyfte hon en hand till hans ansikte och följde konturerna där med en fjäderlätt beröring. Det var så bekant och det fick hennes hjärta att slå hårdare i bröstet.

    ”Ja…?” Frågade hon hest, knappt mer än en viskning.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han lutar sitt huvud lite in i beröringen från hennes hand, slickar sig lite nervöst om läpparna innan han sluter ögonen, njuter så av att känna hennes fingrar mot sin hud. Han hade känt saknaden och längtan från henne i deras kyss, hans hand smekte mjukt över hennes hår, flöjde flätornas mönster. Det var inte säkert de skulle få möjlighet att vara ensamma igen på ett tag eller ens alls, han visste inte vad Ziyate hade i tankarna eller gjorde där. Men just nu var det inget han tänkte på eller en skulle kunna fokusera på om han ville. Hans lila ögon var helt låsta i Maeves blå och inget hade kunnat få honom att slita blicken eller tankarna från henne. Vad hade han tänkt säga? Det var nästan så att han hade glömt det medan han lät handen vandra vidare upp längs hennes höft, mjukt över hennes mage innan den letade sig till tunikans kant, vilade där med ett finger under allt tyg och rör vid hennes hud.

    “Jag älskar dig…” Hans röst var inte mycket högre eller stadigare än hennes men det fanns något bestämt över de orden. De kom från djupt inom honom och oavsett om hon förlät honom eller inte skulle de inte ändras. Det visste han och han var så glad över att de fick detta tillfälle tillsammans denna natt. Mjukt och fjäderlätt först mötte hans läppar hennes igen innan kyssen blev mer intensiv.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kunde inte minnas att hon någonsin sett honom så nervös och så blottad. Inte ens när han avslöjat sitt verkliga jag för henne så hade han visat så mycket som han gjorde nu och det skrämde henne, som så mycket annat som hade med mer komplicerade känslor att göra. Hans ord skrämde henne också, trots att de samtidigt värmde hela hennes väsen. Deras romans skulle troligen aldrig kunna vara mer än det, en flyktig, intensiv sådan. Alla oddsen var till deras nackdel. Hon var dödlig medan han var odödlig, hennes familj skulle aldrig acceptera någon som honom och hur man än vred och vände på det så kom de från två helt olika världar. Och ändå. Ändå kunde hon inte låta bli att ljuga för sig själv, att ignorera alla de tankarna och låtsas som om inget av det var ett problem.

    ”Och jag dig, Yazfein”, erkände hon tillslut, även om hennes röst knappt bar genom tystnaden i rummet.

     

    Sen mötte hans läppar hennes igen och då var det utan att tveka som hon lät sig själv förloras i känslan. Även om hon var arg på honom och inte litade på honom så var det här kanske den enda kväll de skulle få tillsammans, och hon brydde sig plötsligt inte om alla löften hon givit sig själv om att inte låta känslorna ta över, att inte låta hungern ta över. För hon besvarade hans kyss med hunger och längtan, medan hon lät sina händer slingra sig kring hans hals så att hon kunde dra honom närmre.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Hennes ord får nästan hans hjärta att stanna, de lät äkta och inte som något hon tvingat sig säga, han förstod att hon menade dem. Även om deras romans och kärlek skulle få förbli en hemlighet mellan dem. Om det nu var något de skulle lyckas med. Kanske lät hon stunden och känslorna över allt som hänt under dagen ta över lite och påverkade hennes ord. Men trots den tanken lät han sig själv tro på henne, lät sig förloras i nuet oavsett hur flyktigt all skulle kunna te sig.

    Låter sig villigt dras ner mot henne med, handen glider mjukt in under hennes kläder medan den andra försiktigt börjar fläta sig samman med hennes hår och flätverk. Han vill bara komma henne närmare och lägger sig halvt över henne vilande mot henne. Handen mellan dem rör sig långsamt över hennes hud under tyget. Längtan och begäret blandades med den lycka över att vara nära henne igen. Att få känna henne mot sig, få dela ömma känslor och ord med henne och faktiskt få mena dem. Säga saker rakt ur hjärtat och inte som spelat ur en pjäs som han gjort så ofta förut innan hon  bokstavligt slog sig in i hans liv.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    En liten del av henne kände dåligt samvete för allt hon försummade för hans skull, men hon kunde helt enkelt inte hjälpa det. Hon drogs till honom liksom en nattfjäril dras till en eld, och precis som elden så var hans beröring het och dödlig. Nå, kanske inte dödlig i ordets rätta bemärkelse, men om man skulle vara poetisk så riskerade hon så mycket för att få vara med honom, särskilt efter det som skett ute i gillessalen tidigare under kvällen.

     

    De flesta av de känslorna försvann dock när hans hand fann sin väg in under hennes tunika och rörde vid hennes bara hud. Då kunde hon inte låta bli att flämta, oförberedd på hur intensivt hon skulle känna allting, hur stark saknaden faktiskt hade varit.

    ”Lås dörren…” Mumlade hon hest, hennes läppar fortfarande precis vid hans. Hon kunde känna hur de smekte mot hennes när hon talade och utan att vänta på svar så snappade hon upp dem i ytterligare en lidelsefull kyss, allt medan hennes händer letade sin väg upp under hans hår och smekte hans nacke.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    När hon flämtade till mot hans läppar kunde han inte annat än le lite och lägga handen helt mot hennes hud, lät den glida allt länge upp för att mjukt snudda vid hennes byst lite retsamt. När hon bad honom låsa dörren så där mitt i kyssen var han för några ögonblick förvirrad över hur han skulle göra det utan att hon släppte honom. Sen hämtade han sig och lyfte handen från hennes hår, viskade något mot hennes läppar och en rörelse med handen så hörde man hur låset klickade till. Dörren låst på mer än ett sätt.

    Han slappnade av allt mer stängde ute allt annat som inte var hon. Men sen gjorde han en liten rörelse med den fria handen, magi lyfte dem båda upp från sängen i mjuka händer för att sen mjukt placera dem så de båda låg helt på sängen nu istället för att hon hade benen utanför kanten som förut. Hennes händer i hans hår var som de starkaste fjättror man kunde göra även om de inte höll så hårt utan mer smekte och lekte med hans hår. Hans hand började mjukt glida över henne hals i samma takt som den under hennes kläder mjukt rörde sig smekande i långa mjuka rörelser. Hennes hud var så varm under hans fingrar, nästan så han brände sig men det skulle inte hindra honom nu. Den eld hon var och tände i honom skulle få sluka honom helt utan något motstånd.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 94 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.