Post has published by Vintersaga
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 82 total)
  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Familjen Carpelan, en högt uppsatt adelsfamilj i Karm med ett arv som kommer vara generationer. En familj så rik att deras barnbarn nog aldrig skulle behöva oroa sig för pengar, hur slösaktiga de än valde att vara. Åtminstone det var vad som sades om dem på Hannadons gatuhörn, men för alla dessa rykten var det få som vågade sig på att råna dem. Rikedomar innebar vakter, kanske till och med förtrollningar som skyddade inte bara guldet, utan även de som levde inom hemmets väggar. Många tjuvar hade försökt och de flesta hade inte hörts av igen, troligtvis nerhuggna av ett svärd eller upplösta av någon mäktig besvärjelse.

    Blanka stod på huk några hustak bort från den mäktiga boningen som tillhörde familjen Carpelan. Det vattnades i munnen när hon föreställde sig inte bara vilka rikedomar hon skulle kunna hämta med sina nyfunna förmågor, utan även den mat hon skulle komma att smaka på medans hon var där. Hon hade alltid undrat vad rika män åt. Hon tog ett djupt andetag och hennes gröna ögon lyste upp i blått, och värme sköljde igenom hennes kropp. Nattens kyla lämnade hennes kropp och hon log för sig själv åt allt det händiga hennes magi hade gett henne.

    Med ett språng hoppade hon tyst ut i skyn, hennes hopp betydligt längre än trott möjligt av en så liten människa, men trots det landade hon elegant på nästa hustak utan ett ljud, de slumrande adelsmännen under hennes fötter ostörda medans hon hoppade över till nästa hustak. När hon färdades genom natthimmeln lyste hennes ögon blåa och hennes svarta kappa fladdrade, något hon insåg ökade risken att hon skulle bli upptäckt. När hon landade på sista hustaket innan hennes mål band hon kappan till midjan med ett snöre och band även hennes långa eldröda hår till en hästsvans. De blåa ögonen slocknade och blev igen gröna när hon studerade det lyxiga hushållet, lade märke till de patrullerande vakterna och saknaden av galler på fönstren. Med tanke på den stora gården, skulle detta bli det längsta hoppet hon någonsin gjort, och den mest precisa landningen. Hon tog först sats och rusade sedan till takkanten och hoppade ut i skyn ännu en gång, den härliga nattluften lätt piskande mot hennes bleka ansikte.

    Ögonen lyste upp och hon koncentrerade sig för att inte bli neddragen av gravitationens hänsynslösa grepp. Med bara meter kvar började hennes magi däremot svika henne, hennes sinne skrek i smärta från den intensiva fokusen och det var bara viljestyrka och tur som gjorde att hon fick tag i fönsterkanten innan hennes magi slocknade. Andfådd återaktiverade hon magin och krälade in genom det stängda fönstret som om det inte vore där. Hon landade tyst på golvet och såg sig om för att säkra att rummet hon var i var tomt. Ett sovrum, men ingen ockupant. Hon hoppades att det var ett oanvänt gästrum och började hämta andan sakta men säkert där hon satt.

    Snart nog var hon på fötterna och knöt loss sin kappa och sitt hår, hon önskade dem samma frihet som hon själv hade. Sedan började hon söka igenom rummet. Hon hittade några mynt i en skål och packade ner dem i sin axelväska, hon öppnade ett hoprullat papper i hopp om att det var någonting värdefullt, men såg ut att mest vara resultatet av någon som tränade sin kalligrafi. Hon rullade upp den igen och fortsatte söka. Snart nog hittade hon en kopp i silver som hon blev exalterad över, tills dess att hon också hittade vattnet i den. Hon kände på det och märkte att det var kallt. Detta var alltså inget obebott gästrum. Samtidigt upptäckte hon den obäddade sängen, som hon lade sin hand på och kände att den ännu var varm. Vem som än sov i det här rummet hade nyligen lämnat det. Ajdå.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ännu en natt med orolig sömn. Flera gånger hade han vaknat i kallsvett och sitt kopparröda långa hår i ett virrvarr runt honom. Förstås var det något som den unga mannen höll till sig själv, det var inget direkt var något som var gjord till för att skrytas om. Efter att ha vridit sig i sängen en stund bestämde sig Derrian  att hämta något lugnande i köket. Rask, men ståtlig och helst så osedd som möjligt.

    Snart nog hördes hans bestämda steg i korridoren, i sin ena hand balanserade han en elegant tekopp. De flestas mäns fingrar skulle vara allt för breda för det fina porslinet. Turligt nog hade han smala fingrar, som sällan rörde något annat än dokument dagligen. Det långa kopparröda håret böljade ner i vågor en liten bit över axlarna och de klarblåa ögonen höll blicken rakt fram och såg inte ens på de många tavlorna och dörrarna som fanns i korridoren.

    Vid ett kort ögonkast på honom, skulle man nästan kunna tro att han var en kvinna. Ansiktsdragen var feminina och det var en av anledningen till varför han hade låtit sin stubb växa ut något. Förstås hade han inte lika fin och kurvig kropp, men han var inte heller så muskulös eller bredaxlad.. Han stannade vid sin dörr, när han väl var framme, omedveten att det inte var lika tomt som han lämnade det. Balanserande med koppen i sin ena hand, fiskade han upp en nyckel i en liten bröstficka på den vita skjortan.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Blanka valde att utmana sin tur och antog att något viktigt affärsärende hade ryckt bort ägaren av rummet, så hon hade tid att fortsätta söka igenom det. Eftersom den boende hade tränat skrift, borde det finnas bläck i rummet, någonting hon visste vart hon kunde sälja det vidare. Så hon sökte igenom lådorna och passade på att trycka ner lite allt möjligt som hon hittade under sin sökning: ett par silkesvantar som verkade passa henne ganska väl, en hårborste som hon planerade att behålla hellre än sälja vidare, snart nog några behållare med bläck och även ett fint skrin med pennor och tillbehör. Sedan hörde hon fotstegen.

    Fort susade hon svärandes för sig själv till rummets fönster, så stressad helt plötsligt från fotstegen att hon hade svårt att hitta koncentrationen att aktivera magin. Hon rusade till fönstret och var redo att slunga sig ut, men krockade istället rätt in i det med en ordentlig smäll och föll på rumpan. Varför passerade hon inte rakt igenom det? Svaret fanns nog i hennes rusande puls och korta andetag, men i stunden kändes det inte rimligt. Hon hade gjort det hundra gånger tidigare. Samtidigt hörde hon nyckeln i dörren och undrade vem som låste sitt eget rum på natten, men struntade snabbt i implikationen att det fanns någonting i rummet som den boende inte ville att andra i hushållet skulle hitta. Nu ville hon bara gömma sig.

    Men att gömma sig kom inte enkelt. Hon satt uppressad mot väggen under fönstret, stirrande mot dörren och kunde för stunden inte komma på vart hon skulle ta vägen. Det fanns inga gömställen i rummet, annat än bakom några av byråerna, inne i garderoben, eller … under sängen. Hon kvickt kröp längst golvet till sängen och krälade in under den. Hennes korta, hastiga andningar var dock ett problem och hon valde att för ögonblicket hålla andan och försöka sakta andas ut försiktigt genom näsan, liggande stirrande upp i sängbotten. Förhoppningsvis var hon helt under sängen och hade ingenting som stack ut, men hon var lite för stressad för att bekräfta det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Duns. Ljudet fick honom att rynka på ögonbrynen, och avvakta något med att vrida om nyckeln. Han hade väl stängt fönstret? Tanken stressade honom något och han kunde inte rå för att känna hur pulsen steg inom honom. Förstås var han tränad i strid, men det var inte direkt mot tjuvar och annat pack utan snarare att vinna i dueller. Ändå så verkade han förställa sig de värsta – och han hade trots allt nyckeln som han säkert kunde göra lite skada med. Ett djupt andetag sedan vred han nyckeln för att sedan skjuta upp dörren med tekoppen nästan lite krampaktigt hållen i ena handen och nyckeln hårt hållen i den andra – nästan som en kniv med dörren stängd efter sig.

    “Hallå? Någon där?” sa han, lite högre men inte högt nog så att någon annan vaknade. När inget annat än tystnaden svarade honom lät han blicken vandra omkring i rummet. Fortfarande pulsen hög och dunkandes i öronen. Så högt att han inte var säker på om han ens kunde höra ett svar. Lite dum kände han sig nog där, men likt förbannat kunde han inte släppa känslan att han inte var ensam i sin kammare.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Att hålla andan var kanske inte det mest genomtänkta, hon kände hur det blev svårare och svårare att andas tyst genom näsan och när dörren öppnades och personen klev in vred hon huvudet mot dörren och studerade fötterna. De gav henne inte mycket information såklart, men hon förvånades när hon såg dörren stängas. Om den här personen misstänkte att de inte var själv, varför stänga dörren? För att hindra henne från att fly? Var de så kapabla att de var redo att bekämpa en inbrottstjuv själv? Bröstet började göra ont från att hon höll andan och tillslut släppt hon ut luften genom munnen högt nog att det inte skulle gå att missa med hur tyst rummet annars var.

    Kvick till handling rullade hon ut från under sängen och med en kraftig stöt av sin fot slungade hon sig mot … kvinnan? Nej mannen som stod vid dörren och med ett viftande av hennes armar lös hennes ögon blåa och ett kraftigt ryck från världens gravitation drog ner mannen mot marken för ett ögonblick, en motsatt förmåga från den som hon använde för att hålla så långt. Hon studsade över honom akrobatiskt och magin släppte taget, men inte innan hon placerade en smutsig hand över mannens mun och näsa från bakom honom. Hon bar ingen kniv, hon hade inget vapen, men det visste inte han och hon pressade sitt finger mot hans rygg hårt, för att låtsas som att hon höll någonting farligt mot honom.

    Hon var kortare än honom, märkbart kortare, men det hindrade henne inte från att tala med en auktoritet endast de största av män hade.

    “Skriker du på hjälp skickar jag ut dig genom fönstret!” Viskade hon med en skarp ton i hennes ljusa röst.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Allt hände så snabbt, och utan förvarning var han på marken och hade tappat både nyckeln och tekoppen. Tekoppens skärvor spridde ut sig runt omkring dem och han såg att en var nära nog för att kunna greppa tag i den… Om han bara lyckades komma loss först. Fast vad han skulle göra efter att han hade fått tag i den… Det var han inte riktigt säker på. Men säkert skulle han känna en inspiration som fick honom att agera så som han tränat i duell.

    Utan förvarning bet han hårt i hennes hand, i ett försök för att få loss hennes grepp om hans mun och försökte samtidigt sträcka sig efter en skärva som var där i närheten. Vass var den åtminstone, men något som han inte var… så var det snabb.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Blanka tjöt till när han bet henne, ryckte undan sin hand och tog ett steg bakåt. Hon skakade irriterat på handen och blåste lite, för att sedan stirra på mannen med tydlig irritation. Snart var han dock uppe på fötter och höll i en skärva från sin tekopp, någonting som fick henne att tveka. Hon hade magi, åratal av erfarenhet från slagsmål på gatorna och var helt klart snabbare än honom, men att han var beväpnad ens med någonting så ynkligt gjorde henne lite tveksam. Det här var trots allt en person som valde att stänga in sig med en inbrottstjuv. Hon tog ett djupt andetag och intog en stridsposition, hennes händer höjda och slutna till knytnävar, hennes balans stabiliserad från sina fötters position och stirrade honom i ögonen.

    “Gå och lägg dig, jag har ingenting otalt med dig och skulle hata att sabba det där söta ansiktet. Jag kommer bara fylla min väska och sedan ser du mig aldrig igen.” Fräste hon tyst och hennes flimrade blått medans hon föll in och ut ur fokus, redo för allt, men försiktig med att ödsla energi. Magi för alla sina under tog mycket energi, och hon hade redan använt mycket. Hon hade ännu mycket kvar att erbjuda, men det skulle behöva bli en kort kamp för det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Han hade nästan förvånat sig själv när hans hand hade greppat tag i tekoppskärvan och han höll den hårt i sin hand medan han reste sig upp. Förvånad över att kunna stå så pass stabilt som han gjorde. För att försöka förhindra sin hand att darra lika mycket – greppade hans andra hand tag i den som höll i skärvan och han höll den mot henne. Bestämt till synes i hans kropp, men det var en rädsla som bubblade upp under ytan och kanske kunde man se den i de klarblåa ögonen.

    “Lägga mig? Sött ansikte? Ta mina saker?” utbrast han, både ilsken och livrädd på samma gång. Samtidigt som han inte riktigt visste vad han skulle säga till det som hon sa. Söt? Det var en skymf för en adlig man som han. Och för att vara ärlig stack det till lite i hjärtat, eftersom han alltid försökte att dölja sitt lite mer feminina drag.

    “Inte kan jag göra det!” utbrast han till sist.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Vänta …” Hon tog ett kliv bakåt och studerade honom lite närmare, ett ögonbryn höjt högt. Hon inspekterade hans hållning, grepp och blick. Hans tonläge kände hon igen från de hundratals gångerna hon själv haft det när hon låtsades vara tuff på gatorna, och de hundra gångerna efter när andra gjort så mot henne.

    “Du är inget hot! Du har inte slagits en enda gång i ditt liv, har du?” Hon släppte ut ett djupt andetag och log smått åt honom, hennes huvud lite lutat åt sidan. Söt var helt klart hur hon skulle beskriva honom, skägget gjorde mer för det än någonting annat. Den blygsamma mängden som så desperat försökte göra honom mer traditionellt manlig. Mellanläget var ganska tilltalande faktiskt, och det fanns en charm till hur nervös han var inför henne. Såklart var nervositeten på grund av en rädsla för sin egen hälsa och ingenting annat, men nervositet i sig var alltid lite sött.

    “Okej, håll dig på avstånd bara då så fortsätter jag söka igenom ditt rum. Vad har högst värde?” Hon hade först vänt bort sig men valde sedan i samband med sista frågan att se mot honom för att se om han instinktivt skulle råka titta i riktningen av det som var mest värdefullt. Många har råkat avslöja sådant när frågan ställts, utan att själva inse det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Svordomar, alla som han kunde komma på gick igenom hans huvud medan han fortfarande krampaktigt höll i skärvan. Det var inte många, men några hade han snappat upp från tjänstefolket. Ett, eller två. När de trodde att han inte lyssnade. Åt hennes ord skrattade han till, ett nonchalant skratt. Men samtidigt var det något nervöst i det.

    “Klart jag har!” utbrast han, som om bara hennes ord attackerade hans självbild. Han var minsann en man som kunde försvara sig själv. Han såg sig omkring, sökandes lite vilt efter vad som han hade där. Till slut fann han sin sabel med sina ögon. En vacker sabel, snarare en att fäktas med i duell än att göra riktig skada men han slängde skärvan i golvet för att kasta sig mot den. Dess ädelsstenar något glimande och metallen lika gnistrande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon log och följde hans reaktion, hon hade faktiskt ganska kul helt plötsligt, vilket var lite oväntat. Hon hade börjat helt acceptera att hon inte var i fara just nu och även om det stormade in en massa vakter närsomhelst eller en familjemedlem så hade hon en gisslan om hon behövde. Snart nog fastnade hans blick och hon följde den till en sabel. Hur hade hon missat den? Hon var såklart inte intresserad av vapen, att döda någonting var inte lockande och det var just det vassa vapen var till för. Den var för stor för väskan också. Hon hade säkert bara avfärdat den av ren instinkt. Hon hade inte kunnat packa ner den i sin väska och hon behövde sina händer fria för att ta sig härifrån. Såvitt hon visste.

    “Nej du!” Fräste hon till när han började röra sig för att snart kasta sig mot sabeln och även hon slängde sig framåt, dock inte mot sabeln, utan mot honom. Hon ville inte riskera att han hann före henne till sabeln, hon kunde inte slåss mot den. Hon kunde däremot slå honom i brottning, det var hon säker på. Så hon susade rätt in i hans sida och stötte omkull honom mot marken med ryggen hans neråt, med hon själv ovanpå hans mage. Härnäst försökte hon få tag i hans händer och pressa dem mot golvet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Förstås skulle hon försöka hindra honom. Men han var helt säker på att hon skulle dyka mot sabeln och inte honom. Så han hann inte direkt undvika henne och gav ifrån sig ett frustrerat läte när hon pressade hans händer mot golvet. För jävels försökte han att ta slita sig loss och slog något med sina ben för att försöka få bort henne ifrån honom.

    “Släpp mig!” begärde han, med en röst som var van att folk gjorde exakt som han sa, när han sa det. Om inte innan han ens hade hunnit uttala sin önskan.

    “Smutsiga… tjuv!” utbrast han ilsket, nästan fräste han så att hon fick några spottdroppar i ansiktet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Spottet besvärade henne inte, istället skrattade hon till åt hans begäran. Hon höll emot honom, han var lyckligtvis inte så stark som vissa hon hade slagits med, men hon behövde var försiktig, för stridsivrig var han. Hon lutade sig lite närmare honom och stirrade honom i ögonen.

    “Märklig begäran! Om jag släpper dig sticker du efter svärdet och hugger ner mig vid första bästa tillfälle. Så varför skulle jag? Och smutsig? Stör smuts dig? Såklart det gör.” Hon lutade närmare och lät hennes smutsiga näsa med en droppe spott på sig nudda hans egna näsa. Det var en risk såklart, hon var redo att bli skallad, men någonting inom henne kittlade till från tanken att reta honom lite. Smutsig var helt rätt, hon hade inte badat på länge, inte i vatten åtminstone. Lite gyttja för några dagar sedan, men det mesta hade torkat bort vid det här laget. Smutsen var till hjälp, det blev mindre sken mot hennes hud från belysningar i hem och på gator.

    Hennes grepp om honom lättade, inte avsiktligt, utan just för att hon hade verkligen avfärdat honom som ett hot vid det här skedet. Nu var han bara någon att roa sig med. En snobb som trodde sig väl ovanför hennes plats i samhället, men som troligtvis inte hade en aning om vilket slags underbart liv han hade kunnat leva om han tog silverskeden ut ur sin mun.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    På så nära håll skulle hon nog se hans lena, nästan porslinvita hy, med de rosenröda läpparna. Om det inte vore för skäggstubben skulle det var svårt att se skillnad ifrån en adelsdam. Om det inte vore för de mörkare påsarna under ögonen, som han försökt att dölja med någon kräm – men enkel att se igenom på så nära håll.  Nästan som man kunde sälja honom själv dyrt på gatan. När hon kom så nära honom var det som om hjärtat först stannade, för att sedan slå allt snabbare och eka i hans huvud. Smutsen störde honom, så klart, men även närheten. Hur vågade hon ens?

    “Min tjänare kommer snart, och då kommer han kalla på vakterna!” sa han sedan, i ett litet desperat sätt att försöka få bort henne.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Jag känner inte dina tjänare, men jag känner din sort. Jag gissar att om tjänarna hör oss prata och urskiljer min kvinnliga röst genom dörren mitt i natten kommer de inte hämta vakter, de kommer lämna dig ifred att göra med kvinnan vad än din typ gör.” Hon satt sig upp ovanpå honom och släppte hans hand, följt av att hon knäppte honom på näsan och log åt honom.

    “Om det dock kommer vakter springande in genom den där dörren, då kommer jag åt dig snabbare än de kommer åt mig, det kan jag lova. Då är det du som följer med mig ut på gatorna. Kul va?” Hon reste sig upp från honom och höll ut sin hand för att hjälpa honom till sina fötter.

    “Du är inte så illa. Lite bortskämd, men jämförande med andra adelsmän jag mött är du faktiskt ganska kul!” Hon log varmt åt honom.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var förstås sanningen. Hur många gånger hade han inte haft kvinnor på sitt rum. Han fnös däremot åt hennes fråga. Klart det inte skulle vara kul och lite irriterat slog han undan hennes hand för att ta upp sig själv på fötter. Varför skulle han ens behöva hennes hjälp? 

    “Som om du skulle vilja dras med mig på gatan! Vad skulle du ens ha mig att göra där.” fnös han och korsade sina armar lite demonstrativt och vägrade att le åt hennes… komplimang?  Även om den förstås värmde, mer än vad han trodde så ville han inte ge henne det nöjet och han såg ner på sina armar istället för att försöka hindra sig själv från att le fånigt.

    “Dessutom skulle de leta efter mig!” påpekade han. En viss sanning. För att vara ärlig skulle de låtsas söka efter honom, men kanske vara ännu mer lättad att den äldsta brodern som inte var så maskulin och till synes stark var borta och kunde överlämna arvet till sin yngre bror.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Varför? Lära dig lite om livet! Utanför de här väggarna är det inte så lätt. Det hade varit kul att se dig försöka!” Hon log åt honom och gick över till en av lådorna. Han verkade inte vara sorten som ens skulle hugga henne om han kunde, så hon slutade bry sig om att han hade tillgång till sabeln. Såklart kunde hon ha fel, men hon hade faktiskt en ganska bra känsla om honom. För allt hans snobberi verkade han faktiskt inte vara den mest hemska av människor. De flesta hade varit betydligt mer hotfulla vid det här laget, och mer än så, hade absolut ropat på vakter så fort de fick chansen.

    “Okej, du har ganska tråkig smak måste jag säga. Vem i familjen har alla värdesaker?” Hon plockade upp en tröja ur lådan och luktade på den genom att pressa den mot ansiktet och andas in djupt med näsan. Den till och med luktade dyr, men tröjor tog mycket plats och hon skulle inte kunna konka iväg med en massa klädesplagg. Hon knölade ner den i lådan igen och gick vidare till nästa.

    “Eller finns det någon i familjen du skulle vilja se bestulen? Ni adelsmän har alltid en massa drama på gång. Någon syster du tjafsat med nyligen kanske som har en massa smycken och som du vill knäppa på näsan?” Hon vandrade med ryggen vänd från honom och gick vidare till nästa låda, som verkade innehålla en massa dokument som hon nyfiket började bläddra bland.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Nej.. inte där!” utbrast han, lite oväntat när hon började rota runt kring de många dokumenten. En liten panikartad blick verkade finnas där hos honom och han tog de sista meterna för att ta tag i sin sabel med något darrande, men bestämda händer som han riktade mot henne.  De var hemligheter där som inte kunde komma ut och om de kom ut. Ja, då skulle det vara bättre för honom att vara död.

    Orden om frihet försökte han banka ur sin skalle. Skulle han inte vara fri här? I sin sköna säng och allt annat som gjorde honom bekväm. Strunt prat. När han väl stod där i sina egna tankar och i försök på hur han skulle gå till attack hörde han hur någon tassade utanför. Så nätt att de var tvungen att vara en tjänare – en som tänkte på att vara så tyst som möjligt. Men idag var Derrian glad över att kunna höra dem.

    “Tjuv…! Tjuv!” utbrast han, lite högre och lät blicken vara på kvinnan, lite trotsigt och utmanande nästan.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hans reaktion när hon öppnade lådan var allt hon egentligen behövde veta. Även om det inte fanns något av värde för marknaden här, fanns det ett värde för honom, och det betydde att det fanns rikedomar att hämta från honom så länge hon hade dem. När han plötsligt började ropa på vakter skrapade hon ihop alla dokument i lådan, rullade ihop dem och pressade ner dem i sin axelväska. Nu snurrade kugghjulen i hennes huvud, vad skulle hon göra nu? När han väl ropade vakt fanns det inget utrymme för missförstånd från tjänarna. Hon såg mot dörren, hörde fotstegen skynda sig iväg längst hallen utanför och såg sedan mot honom.

    Vad var planen? Hon hade redan hotat honom med att hon skulle ta med honom till stadens gator om hon tvingades till det. Men hur skulle det gå till? Hon skulle aldrig klara av hoppet med honom i sina armar. Hon skulle inte ens kunna ta sig ut genom fönstret om han stretade emot. Hon var också rätt så säker på att hon aldrig skulle klara av att hoppa tillbaka till grannhuset, eller att hon kunde smita över gården nu när vakterna var kallade. Vad kunde hon alls göra?

    Hon skulle gå ut genom huvudingången med honom!

    Snabbt började hon söka igenom rummet. Hon hade nog inte länge alls på sig, men lite tid säkert. Tjänare skulle aldrig riskera sina liv för den här mannen, det var hon nästan helt säker på, så de stack säkerligen iväg för att hämta vakterna utan avsikt att leka hjältar. Hon tog av sig sin väska och kappa och rullade ihop kappan så att den fick plats i väskan, som nu var helt full. Sedan satte hon väskan på marken och började sedan klä av sig sina kläder, för att sedan samtidigt skutta mot fönstret.

    “Åker jag fast kommer jag ägna mitt liv åt att använda de där dokumenten mot dig! Eller förfalska dokument som du inte vill ska komma ut tack vare referensen dessa innebär för din skrivstil och signatur.” Hon drog av sig sin tröja och började öppna fönstret. När fönstret var vidöppet började hon lossa bindningen runt hennes bröst och stod snart med bar överkropp. Hennes ögon lyste upp blåa och hon fäste honom i plats med magi medans hon rusade över till lådan och tog fram hans vita skjorta. Hon knäppte upp några av de övre knapparna, drog slarvigt på sig den och sedan ett par pösiga byxor på tok för stora för henne men som täckte hennes egna läderbyxor och slängde sedan väskan över axeln sin.

    “Kom igen!” Hojtade hon och tog sedan sabeln, pressade den i hans hand och satte sedan sin arm runt hans midja.

    “Din flickvän Blanka är skakad efter att en tjuv försökt bryta sig in i ditt rum. Eskortera henne hem!” Hon bet sig i fingret så att hon bröt hud och drog sedan sitt blod över läpparna. Därefter gav hon honom en kyss på nacken som lämnade ett rött märke från en kyss, följt av en till på hans mungipa, och släppte sedan taget om honom med magin, hennes ögon återigen gröna från sina tidigare lysande blåa tillstånd. Ingen skulle vid närmare eftertanke låta sig luras av de kyssavtrycken, eller vid närmare inspektion, men med lite fart och panik bland alla inblandade skulle det göra många nog obekväma att de skulle bortse från logik. Särskilt med en öppen vit tröja som delar av hennes bara överkropp ibland stack ut från.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Allt hände i ett virrvarr och det var svårt för den stackars Derrian att ens följa henne med blicken. När han såg hur hon drog av sig kläderna brann det en rodnad över hans kinder och han hade tänkte protestera innan han stelnade till av rädsla när hon bet sig i fingret. När hon bröt magin, var det som om han inte helt kunde placera vad som hade hänt och förvirrat såg han ner på kvinnan vid sin arm.

    Först hade han tänkt protestera och utbrista något förfärat. Men när blicken mötte hennes var det som om de klarblåa ögonen glimrade till något. Nästan lite skyddande lade han sin arm något mer skyddande om henne och försökte att dra hans skjorta så att den var lite mer anständig på kvinnan.

    “Blanka…” hummade han nästan kärleksfullt och mötte hennes gröna blick medan de rörde sig ut ur rummet och ner genom alla korridorerna. Snabbt nog för att ingen hann stoppa dem och han höll sabeln hårt i sin hand, nästan som han var redo att hugga för kvinnan som var honom så kär. Fast det var något som gnagde att något var fel, men det kändes så rätt och det gjorde nästan ont att se henne så… rädd?

    “Oroa dig inte… Jag ska ta dig hem säkert.” påpekade han, med en auktoritär stämma. Fast vart nu hem var, det var han inte så säker.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 82 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.