Post has published by Vintersaga
Viewing 2 posts - 41 through 42 (of 42 total)
  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Jag skulle älska att få höra din musik!” Hon log brett och började sedan fundera på frågan som Sera ställde. Vad skulle Hulta vilja göra? Hon tänkte ofta på vad hon skulle göra om hon fick välja, men oftast var det olika svar beroende på humör när hon tänkte på det. Men en sak dök oftare upp än andra.

    “Jag skulle vilja skapa min egen trollformel. Kanske skriva en bok om någonting oupptäckt. Tänk dig att lämna efter sig någonting som framtida magiker kan använda, kanske en skyddsbesvärjelse, eller något nytt sätt att transportera sig på …” Hon log, hennes tankar försiktigt vandrande mot det oupptäckta.

    “Vill du spela lite musik för mig?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    En värme spred sig på Seras mörka kinder, precis som en rosenröd färg och hon såg för en kort sekund ner på sitt vinglas och sina händer. Faktum var att hon sällan, om inte aldrig hade uppträtt och bara tanken fick hennes hjärta att slå nervöst. Hon bet sig något i sin underläpp och för en kort sekund hade hon glömt av det när hon lyssnade på Hultas drömmar. Hon nickade lite disträ och tänkte på allt det som egentligen skulle kunna vara möjligt – om tid, inspieration och kunskap fanns.

    “För all del Hulta, det är definitivt möjligt för din del. Du är envis nog för att klara just en sådan sak” sa hon med ett skratt och blinkade med ena ögat för att dra en nervös hand igenom sitt hår åt den frågan som hon ställde henne. Lite nervöst skrattade hon igen för att luta huvudet åt båda sidorna i nästan en skakning.

    “Jag vet inte riktigt – om det är så bra, jag menar trots allt har jag ju aldrig spelat för någon direkt… Jag skulle inte vilja skada dina öron!”

Viewing 2 posts - 41 through 42 (of 42 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.