Post has published by Amdir
Viewing 14 posts - 21 through 34 (of 34 total)
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hon tycker inte om Maeves förtjusta leende över Sandors förslag. Hon kan inte säga att hon favoriserar någon av lorderna von Breslau men det var en sak att ogilla någon och en annan sak att starta ett krig mot sin egen vasall när de hade sina arméer på annat håll. De hade inte råd med ett trefrontskrig och hämnden skulle bli skoningslös från Märhens håll om något gick fel.
    ”Krig eller inte, om Karm sänder folk att infiltrera Märhen kommer Märhens herre att tolka det som en krigsförklaring. Det är som att sticka in en pinne i ett getingbo och vi har inte råd med ännu fler getingsvärmar nu när vi är i krig mot demonen i Loradon.” Hon känner sin makes hand över sin men blir inte lugnare för det, ser på honom som om hon ville få honom att förstå att det han gjorde inte alls var rätt tillfälle. ”Det har han men det är inte rätt tillfälle nu när världen står i brand att läxa upp en vasall och inte på det viset. Han vann Iserion även om det var mot din vilja. Han är mäktig och Karm behöver honom om vi ska vinna. ”Hon ser på Sandor fortfarande och drar undan sin hand” Iserions befolkning skulle ha lidit under Belsante, jag försvarar inte Nicholas men Karm kommer inte att överleva ett krig på två fronter. ” Hon kramar vinbägaren hårt i handen, reser sig och drar ett djupt andetag. Innan hon vänder sig mot Sandor, blicken allvarlig när hon möter hans” Nej. Du lämnar inte mig som regent i Karm och ger mig en krigsförklaring åt Märhen som avskedsgåva. Om du måste göra upp med Märhens Lord får du göra det när du återvänder från Loradon. ” Så vänder hon sig mot Maeve” Slå planerna ur skallen flicka.. ” Hon har svårt att hålla sig samlad, upprörd över Sandors sätt att lägga en sådan här sak i hennes knä medan han försvann iväg och över att han inte ens diskuterat det med henne innan han sa det högt till Maeve. Hon vill inte underminera honom, hon var inte regent ännu men hon kunde inte låta det här ske.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Leendet över hennes läppar dog vid drottningens hårda ord och hon snörpte istället på munnen, mer än missnöjd med att bli tilltalad på det viset, som om hon inte redan förtjänat sitt namn tio gånger om. Flicka… Hennes käke spändes märkbart där hon satt, de blå ögonen fästa på Selene under sekunder som kändes mer som minuter, innan hon såg tillbaka på Sandor.

    ”Jag tror ni underskattar mig”, sade hon kort, rösten full av illa dold ilska men hon lyckades behärska sig tillräckligt för att sitta kvar i sin stol.

    ”Men er kvinna har rätt, om Karm infiltrerar Märhen så kommer det tolkas som en krigsförklaring, en som skulle hålla er från ert löfte till mig. Vilket bara lämnar två alternativ… Karm infiltrerar inte Märhen, officiellt, och det kommer inte finnas några överlevande kvar i Låset som kan vittna om vem som attackerat dem… Eller så blir markgreven dödligt sårad i slaget om Loradon, markgreven är tagen ur spel och vad för styrka han än haft bakom sig kommer splittras, som när man hugger huvudet av en orm”, tillade hon bistert och vände blicken tillbaka till Selene.

    ”Alternativ nummer tre är att ni inte gör något alls, att ni väntar till dess att slaget om Loradon är slut, när era styrkor är försvagade och er kung ligger död med sina bästa män i en stad styrd av demoner. Tro inte för en sekund att markgreven av Märhen inte kommer ta tillfället i akt att sätta den han själv vill ha på tronen då, må det vara han själv eller någon som följer hans principer, principer som vi vet vad de innebär för de som motsätter sig honom.” Hennes röst var hård, men det fanns ingen ovilja i orden, inget ont uppsåt, bara hård sanning.

  • Rollspelare
    Member since: 21/11/2018

    Leony Thaldwin

    “Om Breslau inte ville ha ett krig skulle han inte olovligen gått in i Iserion. Pojken får ligga som han bäddat.”

    Leonys röst var kall och hård, såsom den ofta var när hon tilltalade sin svägerska. Hon hade aldrig förstått Sandors val av hustru efter Aurenes bortgång. Selene var onekligen vacker, andlöst så, men hon var även arrogant och naiv och Sandor var alldeles för svag för henne. Giftermålet var enda gången hennes bror uttryckligen gått emot hennes vilja, och det hade satt sina spår i syskonens relation.

    “Jag ser till så att Yazfein ger dig det manskap du behöver, Ulfhedna.”

    Leony lät dörren glida igen bakom sig. Klädd i grön sammet med guldbrokad och med en tvinnad guldlänk kring hjässan såg hon ut som en av drottningarna i de gamla sagorna hon brukat läsa för Sandor när de var små. Kunglig. Fager. Det blonda håret bar nu på stråk av grått men Leony förde sig fortfarande med samma respektingivande skärpa hon alltid gjort. Breslau hade fått härja fritt alltför länge. Han behövde påminnas om vem som bar Karms krona. Men det var inte det enda bekymret som tyngde henne.

    “Och jag föreslår att du tar med dig Rheon till Loradon, bror. Drottningen och jag kommer ha tillräckligt med arbete här som det är.”

    Leony slöt graciöst upp vid Maeves sida. Hennes brorson hade alltid varit vild, men på sistone hade han siktats lite för mycket med Akilas dotter för att hon skulle känna sig bekväm med det. Pojken behövde komma ut i krig. Bort från hovet och Iselems kronprinsessa.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Sandor hade hoppats på att Selene inte skulle reagera som hon gjorde. Trots att hon menade väl, och agerande delvis utav rädsla och delvis utav sina egna värderingar så var det inte gott att förolämpa Kaldrlands prinsessa så som hon gjorde.
    ‘Och vem tror du han och hans allierade kommer dräpa först då de tagit över hela Karm?’ frågade han, och förhöll sig lugn trots kaoset av ordväxlingarna.

    ‘Oss, och våra barn, Selene, och därefter alla som står emot honom. Även om Breslau själv kanske inte vill ha tronen så kommer han placera Valmont eller någon annan av våra fiender där vid tillfälle. Han har blivit stark nog att utmana oss.’ svarade han.
    ‘Vi måste agera nu innan Märehn blir ett hot vi inte kan hantera. Det är vår plikt, din plikt – min drottning – att skydda detta land och vårt folk.’ sa han, strängt, för hon var tvungen att axla denna mantel nu och inte sedan. Han vände blicken till Maeve för att överväga hennes ord.

    ‘Vi kan inte vänta.’ sa han, som svar på Maeves tre lösningar, även om han inte tyckte om någon av dem. ‘Samtidigt kan jag inte riskera att dröja med vårt löfte till er, med risk att förlora våra allierade i norr.’ Han hade precis tänkt säga mer då Leony dök upp. Vid det här laget gick det inte ens att bli förvånad av hans systers uppdykanden mer. Kanske hon skulle ha lite insikt i problemet?

    ‘Har du uppgifter om vilket motstånd vi kan förvänta vid Låset, syster?’ frågade han. Vid hennes begäran om Rheon smalnade hans ögon något. Han hade ingen önskan om att ta med sin son på detta uppdrag, han hade huvuden allt för högt bland molnen för att inte riskera sig själv och alla omkring sig.

    ‘Tror du verkligen Rheon är redo för detta?’ frågade han, men svarade på sin egen fråga en stund efter.
    ‘Pojken har blivit gammal nog, antar jag, kanske det är dags för kontakt med den riktiga världen.’ En frustrerad suck lämnade hans läppar.

    ‘Men jag har bestämt mig. Vi måste ta Låset medan Breslaus trupper marscherar mot Loradon. Inget bud får nå honom förrän efter slaget vid Loradon är avgjort. Då ska han få veta vilka konsekvenser hans agerande fört med sig. Antingen ger han efter, eller så krossar vi honom och hans fåfängliga bevingade ryttare.’ en snabb humorlös utandning, som ett skratt, lämnade hans läppar, då han tänkte på det.

    • This reply was modified 5 år, 5 månader sedan by Amdir.
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Självklart fick de inte vara ensamma och in kliver den kvinna som Selena hade som mest svårt för av alla vid hovet och självklart ställer hon sig på Sandors sida. Något annat var inte att vänta. Hon kan känna irritationen och frustrationen växa inom sig. Hon lyssnar med allt mer sammanpressade käkar tills det att det blir alldeles tyst i rummet, låter det gå ytterligare några andetag innan hon sväljer hårt och höjer blicken, grön och fast när hon vänder sig först till Maeve ” Jag underskattar er inte men i de två alternativ ni lägger fram så finns det svagheter, stora svagheter. Jag tror inte att det kommer gå att dölja vem som infiltrerat och tagit Märhens lås och då sätter vi Karm i ett krig vi i nuläget inte kan klara av med alla krigare riktade mot Loradon. Märhens folk är ett folk som oavsett styre är starkt och det kommer inte att splittras. Om Lord Breslau dör kommer det finnas någon annan där att ta hans plats och kriget kommer att fortsätta.”

    Hon tystnar kort, drar lätt efter andan innan hon fortsätter, bryr sig inte om Leonys blickar ” Vad gäller alternativ nummer tre så är det väl ändå av större vikt att krossa de mörka makter som härjar i Loradon. För om inte demonen krossas kommer varken Märhen eller Karm finnas kvar. ”

    Selene reser sig sakta från sin stol, ger sin make en kort blick innan hon ser över Maeve och slutligen stannar vid Leony” Jag säger inte att min önskan är att lämna de oförrätter Lord Breslau orsakat utan konsekvens men.. det här är inte rätt tillfälle. Om ni väljer att gå vidare med det här är det utan mitt medgivande och jag kommer att motarbeta det. Ni alla vet vad Märhen är kapabla till, de plundrar, bränner, våldtar och korsfäster… de flår män levande och matar deras inälvor till hundarna. Det som skedde i iserion kommer att hända här ” Hon vänder sig sakta till Sandor, ser honom rakt i ögonen när hon talar” Jag som regent kommer att skydda Karm och min familj. Karm behöver Märhens bevingade styrkor för att slå ner demonen i Loradon. Vinn det kriget, kom hem och en kan du lösa vendettan med Märhen. ”Hon ger Sandor en bestämd blick innan hon ser mot Leony” Jag står inte bakom det här. ” Så ser hon mot Sandor igen, blicken bestämd innan hon börjar röra sig över golvet, mot dörren.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Leonys ankomst var kanske inte helt väntad, men Maeve hade kommit att förstå att kungens syster hade mer att göra med rikets säkerhet än vad som kanske var brukligt, ett faktum som hon inte alls motsatte sig. Hon hade förstått att kvinnan var en kraft att räkna med och att hennes råd oftast var värda att lyssna på, hon var vis, och hon tvekade inte att ställa sig bakom det som Maeve själv ansåg var den enda rätta vägen att gå. Att hon dessutom så uppenbart erbjöd henne kungens manskap så som om det vore hennes eget fick Maeve att le. Yazfein skulle i sanning inte spara på resurserna.

     

    ”Ingen plan är någonsin utan svagheter, men vissa strider är värda att ta ändå. Märhens trupper kommer vara upptagna med striden om Loradon, de kommer inte nås av nyheterna att Låset är taget för ens det är för sent och vid det laget är striden i den staden redan vunnet eller förlorat. Skulle det vara förlorat, nå, då spelar det väl knappast någon roll längre, det kommer varken finnas bevingade ryttare eller paladiner kvar att strida i ett andra krig alls, men om vi skulle vinna… Då är Karms fulla styrka redo att ta den striden, och Breslau har ingenstans att springa och gömma sig. Bättre att förbereda sig för den sammandrabbningen nu, för chansen kommer knappast komma igen om vi låter Låset stå orört tills efter Loradon är återvunnet. Om Breslau tillåts återvända till sin befästning så är han onåbart”, sade hon konstaterande. Hon tyckte inte alls om viset på vilket Selene sade att hon skulle motarbeta dem, det var inte rätt, det var inte så man gjorde. Man kunde motsätta sig en plan, men om tinget röstade för så fick man böja sig. Hon stod på deras sida eller inte alls. Hur kunde kungen ha en sådan kvinna vid sin sida? Hon behövde inte hålla med, men att motarbeta dem? Det lät i hennes öron som förräderi.

     

    Så hon vände blicken tillbaka till Sandor, fortfarande bakåtlutad i sin stol.

    ”Att aktivt motarbeta sin kung är förräderi.”

  • Rollspelare
    Member since: 21/11/2018

    Leony Thaldwin

    “Låset är välbevakat, men mina källor säger att det finns en annan väg in. En äldre tunnel från bergen. Yazfein har detaljerna.”

    Vid kommentaren om Rheon grimaserade hon stilla.

    “Jag skulle vilja hävda att svärd och strid är din sons främsta talanger. Jag tror han gör mer nytta hos dig än hos oss.” Och mindre skada. Kronprinsen var en katastrof i de flesta sammanhang som inte rörde turneringar eller andra fysiska tillställningar, och Leony hade inte tid att vakta honom. Inte nu. Det fanns alldeles för mycket att göra. Alltför många frågor och problem som krävde hennes uppmärksamhet.
    Vid drottningens reaktion rörde hon inte en min, utan betraktade henne bara stilla med sin grå blick. Händerna knäppta framför livet. Selene lät alltid sina känslor styra. Vilket inte var förvånande med tanke på hennes ringa ålder. Tid är trots allt det vi alla stöps i, såsom stålet i kylan efter elden. Tid härdar oss. Och Leony hade spelat det här spelet ett tag nu.

    “Ni förlitar er på välviljan hos en främling.” Och han kommer ta allting du älskar ifrån dig. Leony var övertygad om att drottningen säkert trodde hon gjorde det enda rätta för sin familj. Att hon kunde beskydda dem. Och hon var minst lika övertygad om att drottningen inte gav en tanke åt att det var just det som Leony innehaft som uppgift i snart tio år nu. För trots att hon kanske inte hade så mycket till övers för sin svägerska så älskade hon Sandors barn. Innerligt. Vilket var varför Mähren behövde sonderas och prövas. Försvagas. Kuvas.

    Leony fick lägga band på sig för att inte sucka högt vid Maeves sista kommentar. Nordlänningar! Till hälften muskler och dödligt uppsåt, till häften envishet och idioti. Nog hade de sina användningsområden, men vid Athal! De var minst lika besvärliga som hennes brorson! Hon lade en bestämd hand på prinsessans arm och sade högt:

    “Att aktivt motarbeta sin make hör till äktenskapet. Det lär ni märka tids nog, ers höghet. Tills dess, lita på att vår drottning vill det som är bäst för Karm.”

    Trots den äldre kvinnans leende så fanns det en skarp udd i hennes ord. Och hennes grå ögon log inte.

    • This reply was modified 5 år, 5 månader sedan by Rian.
    • This reply was modified 5 år, 5 månader sedan by Rian.
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Sandor såg på Selene som hade börjat röra sig bort från rummet. Så mycket för att utföra deras sista dag tillsammans vid ämbetet.
    ‘Selene, att lämna rummet kommer inte att lösa problemet.’ sa han lugnt.
    ‘Gå inte, utan stanna istället, för då du är drottning när jag är borta kan du inte fly då du står inför svåra val. Vi måste diskutera detta problem nu, och inte sedan.’ sa han diplomatiskt, och såg sedan på Maeve lite strängt.

    ‘Nog nu med dessa strider sinsemellan. Vi är alla på samma sida här, och ni gör alla väl i att tänka efter innan ni yttrar ord ni kommer få ångra.’ sa han. Han lyssnade på Leonys ord, och som vanligt visste han att det fanns mycket mer under ytan bakom de påståenden hon gjorde som hon inte visade. Kanske hade det varit bäst om hon blivit Karms ledare, och inte han.

    ‘Som du säger, Selene, behöver vi Märehns trupper för att erövra Loradon. Därför vill jag att ord inte når honom, så att han strider med oss som planerat. Då striden är vunnen – och vi kommer vinna – så får vi snabbt avslutat denna konflikt mellan oss och Märehn som redan eskalerat allt för långt. Om Leonys uppgifter stämmer har vi en stor chans att lyckas.’ sa han. Som konung var han tvungen att tro på det mål de valt, men han trodde inte blint på detta.

    ‘Vi har majoriteten av Karms hus på vår sida. Det finns ingen chans att Märehns trupper kan besegra oss och våra allierade ensam.’

    • This reply was modified 5 år, 4 månader sedan by Amdir.
  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Hon lyssnar medan hon rör sig mot dörren, håller huvudet högt men det är vid Maeves ord som hon stannar upp och med ryggen mot de andra drar hon ett djupt andetag med slutna ögon, samlade sig innan hon vänder sig om och naglar fast Maeve med blicken” Så be Karms kung att arrestera mig då ” Säger hon med en röst som är isande kall om än lugn. Ingen i rummet har tidigare hört henne sådan. Hon håller kvar Maeve med blicken även om det är Leony hon svarar härnäst” Nej, jag litar inte på någon men jag väljer att i den tid av krig vi befinner oss i lita på att ingen av våra vasaller bryter sina eder och varför skulle jag då som den som tillsammans med min make en gång i tiden tog emot sagda eder gå bakom ryggen på min vasall? ”Här håller hon avvärjande upp handen för de andra om de ville protestera, önskade tala färdigt” Jag säger inte att Lord von Breslaus agerade ska bli utan konsekvens men det är fel tid just nu att ge honom den. Ni underskattar honom.”

    Hon tar ett steg in i rummet när hon hör Leonys ord, ser henne lägga handen på Maeves axel och faktiskt försvara henne?! Ställd för en kort stund kommer snart tillbaka igen. ” Det här handlar inte om att motarbeta sin make, det handlar om att skydda Karm. ” Hon skakar på huvudet men blicken hon ger Leony tillslut är mildare och kanske fanns där en liten tacksam udd i den om man lyckades uppfatta den, låter blicken glida över till Sandor där hon söker hans ögon, aningen försiktigare än hon gjort med de andra två men det är ändå styrka i hennes egna. ” Jag flyr inte, jag markerar att jag inte tänker vara en del av er vansinniga plan. Vill ni diskutera den vidare så för all del, gör det men jag vill inte vara inblandad och jag vidhåller att det inte görs med mitt medhåll. Du kommer att lämna mig med ett nytt krig om halsen. När vi vunnit striden vid Loradon kommer våra trupper att vara kraftigt försvagade och det är för mycket begärt av dem att be dem rusa in i ett nytt krig. ” Hon står kvar, mitt på golvet mellan Sandor på ena sidan och Maeve och Leony på den andra. Hon visste att striden var förlorad för egen del, de andra tre skulle inte ge sig. Maktlösheten sänker sig över henne samtidigt som hon ser framför sig ett Karm i brand. Vem skulle få skulden.. jo den som lämnats att regera Karm det vill säga hon själv. Hon sväljer hårt och ser upp mot Sandor igen” Återigen, jag tror att ni underskattar Märhens styrkor.. Jag inser att jag inte kan få er att tänka om men om ni ska fortsätta den här planen så vill jag inget veta om den och jag vill att du Leony tar på dig det fulla ansvaret för den redan nu och gör det högt inför rådslaget jag ämnar samla i morgon efter det att min make och trupperna lämnat staden.” Hon gör sig redo att lämna rummet än en gång, ser mot Sandor kort” Jag är tillbaka vid nästa möte

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Uppenbarligen hade hon sagt något fel, för både Leony och Sandor såg på henne med blickar som skulle kunna skära stål, för att inte tala om Leonys hand mot hennes arm. Det kändes underligt nog som när ens föräldrar förklarade att dem var besvikna, en känsla som hon inte alls tyckte om, men hon gjorde sitt bästa för att inte visa det. Istället viftade hon bara ursäktande med ena handen åt Selenes håll.

    ”Ett övertramp, jag är ledsen”, sade hon, men hon verkade inte riktigt mena det, hon ansåg fortfarande att det var opassande att motarbeta ett gemensamt fattat beslut, men det var bara hennes åsikt, hon hade kommit att förstå att det var annorlunda här i Karm. Det fanns antagligen nyanser hon inte såg.

    ”Faktum kvarstår dock att Breslau redan har gått bakom er rygg när han attackerade Iserion… Och om jag vore ni skulle jag inte ta upp något av det som sagts här inför något råd alls, för då finns det i sanning risk att saker går åt rakt åt Hel”, tillade hon och mötte Selenes blick. Den var hård och kall, men hon tycktes inte skrämmas av den utan höll kvar den precis så länge som drottningen själv önskade. Hon visste att det fanns ögon och öron överallt, särskilt här i Hannadon, och att avslöja en hemlig plan, även inför sitt eget råd, kändes som en direkt inbjudan till förräderi.

  • Rollspelare
    Member since: 21/11/2018

    Leony Thaldwin

    “Kommer inte på fråga.” Leonys min hade inte förändrats, som om hennes ansikte var en mask gjuten i fint porslin. Det hade länge gått rykten vid hovet, och Karm i stort, att kungens äldre syster hade mer med statsangelägenheter att göra än vad som redogjordes officiellt. Någonting som de flesta skulle haft invändningar mot om de någonsin gavs tillfälle. Men de hade aldrig givits tillfälle. Leony var Sandors skugga. Alltid närvarande, men aldrig på ett sätt som kunde inbjuda legitim kritik. Att öppet ställa sig inför Karms adel och avslöja det ansvar hon faktiskt bar på vore inte bara att försvaga hennes brors styre, utan även drottningens. Det var uteslutet. Athal ge mig styrka. Det skulle bli ett långt år. Hon hoppades innerligt att Sandor kunde göra historien kort med denne Ayperos. De hade mer pressande bekymmer, både i Iselem och Kaldrland. Och hon ville helst slippa den här huvudvärken så fort som möjligt.

    “Du står som Sandors maka och regent och kommer ta fullt ansvar för hans styre vid hans frånfälle.” Leony lät ledigt sin hand glida bort från Maeves arm. Vid prinsessans kommentarer kunde hon inte låta bli att le bittert. Vad säger det om oss när en Kaldrlänning är rummets visa röst? Jasmund hade säkert funnit det underhållande. Tanken på hennes gamle vän och mentor lockade fram en stilla sorg. Det fanns fler än en anledning till varför hon hoppades Sandor skulle krossa Loradon fort.

    “Drottningen är alldeles för vis för att diskutera hemliga räder med Karms råd.” Leony stod vänd mot Maeve, men det var helt uppenbart de andra två i rummet hon talade med.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Sandor gjorde en gest åt Maeve som sade att det inte var någon skada skedd, medan han satt lutad framåt med armbågarna på sina knän, händerna knäppta och hakan något bekymrat vilande på sina knäppta händer. Rastlöst och tankfullt stampade han lite med fötterna och lyfte ena benet frekvent upp och ned i en stressad omedveten rörelse.

    ‘Vår vasall har redan brutit sin ed, flera gånger.’ sa han. ‘Det är dags att göra något åt det. Jag har gjort mitt beslut.’ sa han, avslutande.
    ‘Men detta ska inte annonseras offentligt. Det är strikt hemligt, mellan oss och de som blir utvalda för uppdraget att infiltrera Låset.’ sa han och såg på Selene.
    ‘Och i mitt ställe ska du regera som vanligt, sköta rikets affärer som om inget hänt.’ saken var slutdiskuterad, och han hade inte tålamod att älta på det mer. Det var dags för agerande.
    ‘Du är i befäl, Maeve, med krigare Leony väljer som är i befäl under dig.’ Han såg från Selene till de andra kvinnorna, och gick vidare.

    ‘Nu då vi alla tre är samlade, är det något mer vi måste diskutera innan min avfärd?’

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Jag kommer inte kunna tå bakom något som bestämts över mitt huvud ”Säger hon kallt till Leony vid hennes ord. Du kommer att vara ansvarig ” Säger hon utan att vika. Det fanns inte en chans att hon tänkte stå bakom det här men hon insåg att vad hon än sa skulle det itne hjälpa. Däremot tänkte hon inte hålla sin hand över det som beslutades här i dag och hon tänkte oavsett hålla Leony ansvarig” Eller är du rädd för att det ska bli katastrof? ” Frågar hon slutligen Leony med en kort blick. Hon avskydde Leonys sätt att spela med saker hon inte hade något med att göra. Som informationssamlare gjorde hon sitt arbete väl men hon kunde stanna vid det, inte lägga sig mer saker som hon inte hade att göra med” Drottningen är vis nog att inse att det här är något som kommer drabba hela rådet och hon anser också att rådet bör ha vetskap om det. Och det är intressant att ni båda lyssnar mer på en utländsk prinsessa än på någon som är tänkt att regera ert land.”

    Blicken kort mot Maeve ” Ett övertramp ja..” Säger hon men tar inte emot ursäkten om det nu var en sådan. Sandors ord får henne att spänt bita ihop käkarna medan hon ser på honom, lyssnar. Hon hatade det han gjorde nu, ett beslut över hennes huvud utan att hon kunde göra något åt det. Sen lämnade han staden och rikets styre i hennes händer, att städa upp efter honom om saker och ting gick fel. Hon ser på honom kort, blicken kylig och värmen som funnits där mellan dem tidigare var borta. ”Jag har inget mer att tillägga och om ni ska besluta saker över mitt huvud så är det bättre att ni gör det utan min närvaro. Som ni alltid gjort tidigare ” Hon kan inte låta bli, det sista riktat mot Sandor där hon hoppas att det ska ge honom dåligt samvete, ordentligt. Hon som trott och hoppats att saker och ting förändrats, så fel hon hade. Hon ger ingen av de andra en blick utan går utan vidare med högt huvud över golvet och dörren, öppnar den och försvinner ut.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Befäl. Det där leendet som såg ut som ett skevt flin var tillbaka och just då tycktes hon inte höra det som drottningen sade till de andra, istället for hennes tankar iväg till den potentiella räden, på slaget, på allt som hörde till. Kanske kunde hon till och med hinna plundra lite, om nu inte Sandor eller Leony uttryckligen förbjöd det, men, om hon inte sade något om de så skulle det kanske inte ens komma på tal, och det var som sagt alltid lättare att få förlåtelse än tillåtelse.

     

    Hon avbröts dock i sina tankar av drottningen som lämnade rummet. Dörren slog igen bakom henne med en smäll och hon sträckte lite på sig där hon satt i sin stol. Hon harklade sig som för att slå bort den något tryckta stämningen, för det var rätt uppenbart att det hela var ytterst personligt på ett plan som hon kanske aldrig skulle förstå, och som hon antagligen inte borde ha varit vittne till. Det var något som kungen och hans drottning fick sköta själva, bakom stängda dörrar.

    ”Så… Vad är planen?” Frågade hon till slut, osäker på om det var rätt läge att ställa frågan eller om det var tanken att den skulle formuleras senare, men så vitt hon förstod det så var det här en plan som borde sättas i rullning mycket, mycket snart. Sandor skulle rida iväg under morgondagen med sin här, och förslagsvis borde hon göra detsamma för att inte väcka några misstankar.

Viewing 14 posts - 21 through 34 (of 34 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.