Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 54 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Nattens mörker hade lagt sig över Antrophelia – det lilla solsken som nådde havets djup var borta och lyktorna som klädde staden hade sakta släckts eller minskat i styrka. Staden låg i ett behagligt slummer, och få rörde sig i palatsets korridorer. Men denna natt, som så många andra nätter, rörde sig en skugga på tysta steg över golven som var byggda av havets koraller och saltsten, polerade och behagliga men exotiska jämfört med vad man hittade ovan ytan. Ayperos mörka hår fladdrade bakom honom, liksom de mörka fladdriga kläder han bar som framhävde och samtidigt dolde hans kropp. Denna kväll var en speciell kväll, för Ayperos visste att Nenya hade anlänt. Han hade känt hennes närvaro när hon anlänt, men inte hunnit möta henne förrän nu. Oviss om att hon träffat Isra fann han kammaren hon blivit tilldelad, och öppnade dörren för att ljudlöst stiga in. Men hon skulle troligen känna av honom, genom bandet de delade. Ett litet snett leende dök upp på hans läppar då han fann henne där, klädd i sin mundering som hon haft som stod i så stark kontrast mot vad hon annars brukade ha på sig.

    ‘Välkommen tillbaka, Nenya…’ sa hans silkeslena och behagliga röst som alltid tycktes ha en lockande ton i sig man inte ville sluta lyssna på. Det var, trots allt, första gången de hade setts sedan han tagit honom blodig och skadad till Antrophelia, nu återställd till sitt forna jag. Utan att vänta var han vid hennes sida, henne i sina armar, ovetandes om vilka samtal hon och Isra haft innan.
    ‘Jag har saknat dig, min unga lärling…’ sa han, orden nästan lekfulla för deras relation var så klart mycket djupare än så.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Isra hade precis lämnat hennes kammare, eller ja, det var säkert någon halvtimme sen. Fast hon hade ingen direkt brådska i sitt egna rum. Det var flera olika tankar som höll henne upptagen. Orden ifrån Isra hade gjort henne fundersam och hon kunde inte direkt dölja det, även om hon klistrade på ett leende när Ayperos lade sina armar omkring henne.

    Hon vände sitt huvud bakåt mot honom för att se att han såg frisk ut – inte den blodiga röran som hon hade lämnat honom. Vilket förstås gladde henne, kunde hon inte riktigt skaka av sig känslan som om någonting inte var helt rätt. Hon fnös till lite, även om hennes hud knottrade sig i hans närvaro och röst som var så berusande.

    “Saknat mig? Knappast med din blivande fru.” sa hon simpelt, inte med avundsjuka eller något sådant, utan som om hon var trött och sliten.  Ordet lärling störde henne. Även om det var en lek mellan dem. Hon korsade sina armar där och lutade sig istället mot väggen. Som för att försöka få bort sina dystra tankar började hon istället att tala om vad som hade hänt på ytan.

    “Uppdraget gick bra. Hus Saelorian borde nog snart ha svårt att gå dig till mötes.” började hon och talade som om hon inte ens var en del av den familjen längre och gjorde sedan en gest framför sig. En nonchalant sådant – som visade att det var det minsta som var problemet.

    “Och förstås kunde fursten inte tacka nej till mitt, vårt, fina erbjudande.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos höjde ett ögonbryn lite över hennes ord, trots allt kanske inte reaktionen han väntat sig av Nenya. Men kanske han borde ha varit mer uppmärksam då det kom till den typen av känslor – känslor som han mera såg som typiska hos dödliga snarare än hos de som hade långa liv som han och Nenya.
    ‘Min blivande fru?’ frågade han och log lite snett.
    ‘Vad spelar en sådan titel för roll, då bandet vi bär går så mycket djupare än så?’ undrade han, hans röst silkeslen och behaglig som vanligt. Innerst inne hade han inte tålamod för sådana lekar, men han tillät sig själv att vara tålmodig – åtminstone för tillfället. För Nenyas skull. Då hon bytte samtalsämnet till uppdraget nickade han nöjt.
    ‘Bra… Bra…’ sa han tankfullt och gick fram och tillbaka i rummet.
    ‘Snart är det få som kommer stå i vår väg för att ta det som är vårt. Många planer är i rörelse, jag har mycket att uppdatera dig om, på samma vis som du har saker att berätta för mig. Säg mig hur Dendar förhöll sig till vårt förslag?’ undrade han, ett vasst leende på läpparna.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hon fnös till igen över hans ord, som lät så berusande och hon korsade sina armar över bröstet med en rynkad näsa.

    “Vårt? Det som är ditt.” sa hon simpelt, som om hon kanske inte riktigt tyckte om sättet som han talade om det hela. Det kändes som… nästan som lögner. Vad fanns det egentligen för plats där för henne? Förutom hans högra hand. Om ens det. 

    “Dendar var tveksam först, men å andra sidan vilket val hade hon i slutändan?” sa Nenya med ett litet slugt leende och drog sin hand över klänningen, nästan som hon såg oskyldig ut.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos stannade upp sitt vandrande fram och tillbaka, för att vända huvudet över axeln mot henne innan han vände sin kropp mot henne.
    ‘Hör jag… bitterhet i din röst?’ frågade Ayperos och närmade sig henne, hans mörka ögon intensivt fästa på henne.
    ‘Säg vad det är, istället för att hålla bitterheten inom dig. Det klär dig inte Nenya.’ sa han nästan befallande.
    ‘Din ilska är bättre reserverad för våra fiender, men för denna gång låter jag dig rikta den mot mig. Se så, säg vad du har på hjärtat.’ sa han, något tornande över henne, inväntandes vad han redan gissade att detta handlade om.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    En rysning gick igenom hennes kropp när han stannade och närmade sig henne och inte riktigt av den sköna sorten som hon brukade få. Hon suckade lite lätt för att möta hans mörka blick med sina elektriska blåa ögon.

    “Sluta säga sånt. Vårt mål, djupare band…” sa Nenya och fnös lätt, lite ilsket nästan för att göra en gest framför sig och gick fram mot fönstret för att dra ett djupare andetag.

    “Allt en lögn, inte sant?” frågade hon, tyst för att knyta näven lite av ilska för att sedan skaka på huvudet lätt. Som om hon fann det hela dumt. Nästan dåraktigt.

    “Vi har viktigare saker att tala om. Så, Dendar var inte svår att övertala det var snarare adelsmannen”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘En lögn?’ frågade Ayperos, genuint förvånad över hennes anklagelser.
    ‘Jag har aldrig ljugit, och speciellt inte för dig.’ sa demonen, och det var trots allt sant. Han hade alltid varit ärlig och öppen med sina mål inför henne. Kanske inte alltid berättat hela bilden för henne, men det han berättat hade han inte ljugit om. Han tystade henne med en skarp handgest.
    ‘Jag har hört allt jag behöver höra om Dendar och våra nya öron och ögon i Karm.’ sa han, en ton av irritation i hans röst.
    ‘Vad jag däremot inte tolererar är anklagelser och småaktigheter. Så säg mig vad problemet är. Tro inte jag inte märkt att du inte är förtjust i Isra. Låt mig göra en sak väldigt klar, Nenya. Jag bryr mig inte om dina känslor gällande henne. Men faktum är att jag behöver henne och hennes amré. Om du inte längre vill stå vid min högra sida, är det ditt val.’ sa han och lät orden hänga i luften.
    ‘Så vad blir det, Nenya? Ska du låta mänskliga känslor som självömkan och avundsjuka sänka dig – eller är du så stark som jag vet att du kan vara?’ hans mörka ögon var intensivt fästa i hennes, väntandes på det rätta svaret.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden om att han aldrig ljugit för henne väckte lite hopp hos henne, men hon fnös lätt över hans ord med Isra. Gjorde en nästan nonchalant gest framför sig.

    “Jag kunde inte bry mig mindre om henne.” sa hon, sammanbitet och korsade sina armar igen för att ilsket röra sig fram och tillbaka i rummet. Hon var trött på att alltid höra hur det var deras mål och att de hade ett djupare band och sedan få höra andra saker ifrån Isra. Det gnagde på henne.

    “Vi har redan bildat oss en… låt oss kalla det vänskap. Eftersom hon var vänlig nog att välkomna mig” sa hon och fnös till för att möta Ayperos med nästan lite smalnade ögon.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos höjde ett ögonbryn, som för att fråga vad det då spelade för roll om hon brydde sig så lite om Isra.
    ‘Uppenbarligen…’ konstaterade han, lite sarkastiskt, med tanke på hennes reaktion och ord så lät det annorlunda.
    ‘Så vad är problemet, Nenya?’ frågade han menande, trött på att hon tog problemet halvvägs men inte i mål. Han slöt ögonen och suckade lätt, tog in känslorna som svävade omkring i rummet.
    ‘Du är orolig för din position… Och missnöjd med mina val…’ sa han, och öppnade ögonen för att se på henne.
    ‘Så, ut med språket Nenya.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Egentligen ville hon inte säga vad problemet var – hon bävade sig lite inför det, för att var ärlig. Hon fuktade sina läppar något… nästan nervöst för att snurra ett av de hårstrån som undsluppit flätan kring sitt finger.

    “Jag… bryr mig inte om min position, eller dina val som gör att din plan nås…” sa hon och mötte hans blick med sina blåa intensiva och hon darrade lätt på läppen. Hon hatade att hon ens tänkte tanken och skakade nätt på huvudet.

    “Men jag… bryr mig om… dig” sa hon, men det sista ordet var knappt en viskning. Som om hon helst inte hade velat säga något alls och hon såg frustrerat bort över sin svaghet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos mörka ögon var svåra att läsa då de studerade henne, hon själv och ljusen i rummet en reflektion i avgrunden som var hans helt svarta ögon. En stund var hans ansikte oförändrat, allvarligt, väntandes på hennes ord. Då de väl kom var han fortfarande samma mask, innan han började le långsamt ett leende som kunde tolkas som behagligt eller lurigt. Det hon talade om kunde tolkas som både svaghet, eller styrka, beroende på vem man frågade.
    ‘Bryr dig?’ frågade han till sist, lite nyfiket.
    ‘Gå hela vägen, eller inte alls, Nenya. Har jag inte lärt dig det?’ undrade han, och lade en hand på hennes kind för att rikta hennes blick in i sin.
    ‘Min passion och mitt begär brinner för dig, Nenya.’ sa han. ‘Ord som kärlek… Det är för de dödliga. Vad jag känner för dig är djupare än ord.’ försäkrade han henne.
    ‘Och det kan inte Isra ändra på.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hjärtat slog lite hårdare och fortare när hon hörde hans ord och en liten rodnad hade smugit sig upp på hennes läppar. Lite nervöst, men målmedveten, korsade hon de sista centimeterna för att ge honom en intensiv kyss. Mjukt och kärleksfull strök hon sin hand över hans kind och gjorde en retsam grimars.

    “Du smakar nästan tång.” sa hon, som för att ändra samtalsämnet och strök sin hand över hans nacke lika milt.

    “Men jag är glad att se att du mår bättre, Ayperos… Berätta nu vad du hade på hjärtat själv.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Demonen fortsatte studera henne, tills det inte gick att studera henne längre. Han besvarade hennes intensiva kyss och la handen som vilat på hennes kind i hennes hår och lät klorna glida över hennes hårbotten för att pressa henne mot sig för att göra kyssen djupare. Deras kroppar pressades närmare varandra. Ett fnysande som kunde tolkas som ett skratt lämnade hans näsa över hennes ord som följde.
    ‘Tång?’ frågade han, och skakade på huvudet. Där var den Nenya han kände.

    ‘Du smakar… Karmansk adel.’ kommenterade han tillbaka, innan han funderade på hennes ord.
    ‘Våra planer framskrider. Isras armé är henne trogen, och genom att göra Isra lojal till mig kommer vi kunna använda den för våra mål.’ förklarade han.
    ‘Jag har börjat träna henne, så som jag tränat dig. Men medan du har mer förmåga gällande det fysiska…’ sa han och gestikulerade åt hennes rygg där hon kunde frammana vingar då hon önskade.
    ‘…har hon mer fallenhet för det metafysiska. Ni skulle komplettera varandra väl, om ni kunde strida sida vid sida.’ men han viftade bort orden, då han inte trodde Nenya var redo för en sådan diskussion.

    ‘Men jag har mycket nytt att lära dig och visa dig, det har gått allt för länge sedan vi senast kunna ha en session som mästare och lärling.’ sa han och gav henne en gillade glimt.
    ‘Och det andra…’ påpekade han suggestivt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Vem vet vad som smakar värst…?” påpekade hon lite roat för att sedan ge honom en hastig kyss på läpparna. Ett litet nöjt fnitter lämnade hennes läppar och hon rörde sig mot fönstret igen för att blicka ut mot staden som var sovandes där.

    Hon såg sedan ner mot sina obekväma kläder. Hon hade aldrig tyckt om det. Långsamt drog hon upp rosetten i håret för att låta det mörka håret istället hänga fritt kring henne. Lite mer vågigt nu när det hade varit i fläta så länge.

    Lutandes mot väggen började hon ta av sig den ena klackskon efter den andra och kastade dem åt sidan. För att sedan se upp mot Ayperos medan han talade.

    “Jag förstod det, eftersom hon själv talade om det.” sa Nenya och fnös lite, hon hade aldrig tyckt om överraskningar. Speciellt inte sådana. Hon rörde sig mot honom för att peka mot snörningen i ryggen.

    “Skulle du kunna få av mig denna klänning? Rena tortyren om du frågar mig…” hummade hon och såg över axeln med ett nästan oskyldigt flickaktigt leende.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hade inte förväntat sig att Nenya skulle gilla det. Att dela makt, alltså. Men hon tog det något bättre än förväntat, och gick fram för att fylla hennes önskan.
    ‘Som damen behagar…’ hummade han stillsamt, och lät klon på pekfingret glida in i knuten för att dra upp den, knut för knut medan hans ögon betraktade huden som uppenbarade sig framför honom då han gjorde så.
    ‘Och, vad tänker du?’ undrade han.
    ‘Det vore dumt att kasta bort potential, som kan stärka vår order.’ sa han. ‘Eller snarare, vad som kan bli vår order. Och en dag kanske jag inte längre finns här.’ konstaterade han utan känslor, men allt var möjligt i krig.
    ‘Då blir det upp till er att föra vidare mina läror. Du vet likväl som jag var dina styrkor ligger.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Nenya grimaserade lite över hans ord. Hon hade aldrig sett sig som en dam. även om allt omkring henne sa annat, speciellt hur hon såg ut nu. Hon drog ett lite djupare andetag när hon kunde andas lite bättre med klänningen inte var tätare.

    “Säg inte sådana dumheter.” sa hon med en orolig blick för att sedan sucka lite åt hans andra ord.

    “Jag vet inte… Hon är väl stark. Men också en som jag tror kan förräda oss.” påpekade hon, lite eftertänksamt. Fast hon hade ändå varit lite positiv överraskad av henne.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Åh ja, hon kan förråda oss.’ höll Ayperos med.
    ‘Jag skulle vara förvånad om hon inte en dag gjorde det. Då hon anser sig inte längre behöva mig och mina kunskaper.’ det var trots allt naturen med makt, och var sällan något man ville dela då man var mäktig nog.
    ‘Och du?’ undrade han. ‘Du har aldrig tänkt på att ta min plats?’ undrade han medan han drog upp snörena långsamt, nästan med en sensuell rörelse, som gav ifrån sig ett lågt susande då tyg gned mot tyg. Och vad hände om Nenya och Isra allierade sig för att krossa honom? Det var en risk han fick ta.
    ‘Det finns alltid en mästare med makt, och lärlingar som suktar efter makten… Som strävar efter att bli mer än sin mästare.’ sa han tankfullt, lite borttappad i tankar en stund tillbaka till krigen mellan änglar och demoner, tills hennes rygg var bar och hans hand strök över den långsamt.
    ‘Och det är dags för oss att visa dårarna i Caras Idhrenin vad magi i sin sanna och råa natur är.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åt hans fråga fnös hon till, anske till och med i ett litet skratt. För om det var någonting hon inte ville sträva efter var det en helt ledande position. Inte för den orsaken att hon inte skulle kunna leda, utan snarare det att hon trivdes bäst lite mer… fri.

    Hon rös till lite när hon kände hans klor på ryggen för att ge ifrån sig ett liten lättad suck när han snörade av korsetten likaså. Hon fångade upp korsetten och steg enkelt ut ur klänningen som låg som en cirkel omkring henne på golvet.

    “Så många dårar i världen…” hummade hon lite roat och lade sig med ryggen mot sängen medan hon såg upp i taket med ett litet leende.

    “Vem säger att vi inte är en av dem?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hummade lite gillande då hon fångade upp sin korsett och steg ur sin klänning, för att följa henne med blicken då hon gick för att lägga sig i sängen. Hans mörka ögon betraktade henne med en gillande glimt, och visst hade ju allting varit mycket lättare om Isra och Nenya hade kommit överens. Kanske något att sträva efter, men han tvivlade på att han hade tiden som krävdes för att det skulle lyckas. Istället gled han efter henne och satte sig ned på sängkanten.
    ‘Säkert finns det en hel del dåraktighet bland oss med.’ han visste defakto att det stämde, med tanke på friktionen han kände kring valet att komma hit till Me’erisia. Kanske hans egna dåraktighet för att tro att han kunde ha både Isra och Nenya utan att saker och ting skulle förändras.
    ‘Men vi är starka, och de starka är ämnade att regera. De svagas plats är att tjäna, det är världens fundamentala sanning, en sanning som världen glömt bort.’ nå, de flesta hade glömt bort.
    ‘Dar Zakhar minns… Men Lloth är för feg, för självkär.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åt hans babblande om att det fanns dåraktigheter bland dem fick henne att himla med ögonen. Förstås fanns det dårar. Det var alltid så. En sjukdom som spred sig snabbt, på samma sätt med idioti. Något som de flesta män hade. Som en röta inombords. Men inte Ayperos. Inte än åtminstone. Hon rörde sina ben lite rastlös upp och ner så att de slog i madrassen medan hon fortfarande hade blicken upp i taket.

    “Åh, nu börjar du låta som en skiva som har hackat upp sig.” påpekade Nenya med ett litet lurigt leende där och drog sig bakåt i sängen så att hon kunde sätta sig med väggen som ryggstöd. Blicken som hon gav Ayperos var retsam och lite road men hon gav ifrån sig ett litet skratt.

    “Men jag antar att du inte har mindre rätt för det.”

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 54 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.