Post has published by Amdir
Viewing 14 posts - 41 through 54 (of 54 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Du var borta, på uppdrag av mig i Karm, utan möjlighet att kommunicera med mig här nere i havets djup. Det är ditt egna fel att du gick och samtalade med Isra istället för mig. Vad trodde du skulle hända?’ undrade han och lade armarna i kors över sin bröstkorg.
    ‘Hur hade jag kunnat berätta om dig vad som skedde, medan du var borta? Vi har ett land att erövra, vad nytta hade det gjort att ha dig här medan jag charmade Isra? Jag tror snarare det hade hindrat min framgång, om hon ständigt påmindes om dig vid min sida. Förstår du nu?’ frågade han, med en vass ton, hans ord snabbare än vanligt då han irriterande nog fann sig förklarande sig själv för henne, än en gång.
    ‘Om du skulle ha haft tålamod nog att lära dig, hade vi kunnat kommunicera på distans, för att slippa hela den här diskussionen. Jag gav dig redan chansen att lära dig nytt, men du vill hellre ödsla tid på onödig argumentation om din position som det inte borde finnas någon tvekan om.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ännu ett fnysande lämnade hennes läppar och hon stod där med sina armar korsade med huvudet vänt mot fönstret. Hon suckade lätt för att se ut över stadslandskapet där.

    “Mitt val? Hon var i mitt rum redan från början. Skulle jag förstöra det som du kämpat för?” frågade hon ilsket, som om hon störde sig på att han inte riktigt verkade förstå.

    “Nej, istället försökte jag vinna hennes förtroende.” sa hon sammanbitet.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos skrattade lite åt hennes ord.
    ‘Och du litar mer på Isra, än mig?’ undrade han frågande och gick fram till henne där hon stod vid fönstret, för att lägga sina händer på hennes armar.
    ‘Hon är manipulativ och intelligent, precis som du, och vill troligen vinna en viktigare position vid min sida än den du har. Förstår du inte? Den här tvekan du har mot mig, den har hon planterat i ditt huvud. Låt inte hennes knep vända dig mot mig, det är vad hon vill. Så, lyckades du vinna hennes förtroende?’ undrade han, ärligt nyfiken.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Det sa jag aldrig, och du vet det!” utbrast hon irriterat och korsade sina armar irriterat. För att låta sitt huvud vara vänt mot fönstret fortfarande som om hon inte riktigt ville se mot honom.

    “Återstår väl att se.” sa hon tyst och gick fram till fönstret för att ööppna det och dra in luften.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos hummade lätt över hennes ord.
    ‘Så släpp det hela då.’ sa han och lade händerna på hennes bara höfter, och pressade sig mjukt mot hennes bak och böjde sig fram för att kyssa henne på halsen.
    ‘Lär dig istället konsten att kommunicera på distans, så behöver du aldrig känna dig utelämnad igen.’ lovade han henne, mer makt han kunde ge henne trots allt.
    ‘Jag var svag då vi kom  hit, det dröjde flera veckor för mig att återhämta mig efter såren jag fick i Loradon, jag har inte haft kraft nog att nå ut till ditt sinne.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Beröringen fick hennes hud att knottra sig och hon tryckte sin bak mot honom för att sedan lyta sitt huvud bakåt för att ge hans hals en liten kyss och hummade något mot hans hud.

    “Så du menar… att du är stark och stor nu?” frågade hon lite retsamt och sedan vände hon huvudet mot fönstret igen

     

     

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos skrattade lite åt hennes menande ord.
    ‘Något åt det hållet…’ påpekade han och gav henne en kyss på hennes öra där han stod, utan att röra sig ifrån henne.
    ‘Så vad säger du?’ frågade han, och hänvisade sitt tidigare erbjudande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Kyssen fick henne att rysa och åt hans fråga hummade hon lätt. Inte helt säker på erbjudandet och såg ut genom fönstret. Slog lätt mot dess karm medan hon funderade över erbjudandet.

    “Kanske…” sa hon till slut. Inte helt säker på om hon ens ville se vad framtiden hade för henne. Kanske det var helt mörkt? Död?

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos strök sin hand långsamt över hennes höft, i en lockande gest med sina vassa naglar lätt rispande över hennes hud.
    ‘Om du inte vill se framtiden, kan du åtminstone lära dig att kommunicera med mig mentalt…?’ föreslog han.
    ‘Vi skulle bli fria från mellanhänder, då vi är separerade.’

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lockad av hans simpla, men så lockande rörelse, tryckte hon sin bak mot honom igen och vände sitt huvud bakåt för att se på honom med ett litet retsamt leende.

    “Du vill bara veta allt som sker i mitt huvud, hm?” frågade hon med ett litet skratt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos skrattade roat åt hennes ord, och fortsatte reta henne med långsamma smekningar.
    ‘Åh du kan alltid stänga dina tankar för andra. Vi har redan tränat din mentala barriär, som du säkert minns.’ påpekade han, trots allt hade han insisterat på det då de skulle i strid med magiker som deltog på båda sidorna.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hon fnittrade lätt åt hans svar för att skaka på huvudet åt hans ord och lockande rörelser som fick hennes hud att alltid knottra sig. Ett milt leende fanns där och hon ryckte lätt på axlarna.

    “Kanske minns jag, kanske inte…?” hummade hon retsamt tillbaka för att sedan vända sig om och klappa honom lätt på axeln för att sträcka på sig – nästan lite trött.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos betraktade hennes former då hon sträckte på sig med en gillande glimt i ögonen, och lade en hand fräckt på hennes midja.
    ‘Kanske jag måste påminna dig…’ påpekade han, nästan lite farligt, och lade den andra handen på hennes midja för att enkelt lyfta upp henne och kasta henne så hon föll ned på sängen. Han var vid hennes sida snabbt som man kunde blinka.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett förtjusande skratt lämnade Nenyas läppar när hon flög genom rummet ner i sängen med en duns. När hon slog upp ögonen var han nära henne igen och närheten fick henne att rysa.  De blixtrande blåa ögonen betraktade Ayperos lite roat och retsamt strök hon sitt ena finger över hans näsrygg till nässpetsen som hon lika retsamt rörde nätt.

    “Så du ser hungrig ut, har inte din blivande fru tagit hand om dig?”

Viewing 14 posts - 41 through 54 (of 54 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.