Post has published by EdenX
Viewing 2 posts - 21 through 22 (of 22 total)
  • Rollspelare
    Member since: 05/05/2022

    Aurelia

    Hon älskade hans hummande, hans mörka stämma som nästan resonerade genom hennes bröstkorg. Det var som valarnas ljud under vatten, som kunde sprida sig i flera sjömil och ändå kännas i själen. Så hon saknade ljuden!
    Hans händer trasslades in i hennes hår och hon pressade sig lite mer mot honom också innan hon kände hur han plötsligt svepte upp henne i sin famn. Hon skrattade till förvånat och la armen om hans axlar.

    ” Ja…säg det..” svarade hon bara retsamt med ett rodnade leende innan hon skrattade. ” Stövelmask?” frågade hon sedan och såg frågande på honom. ” jag förstår inte ordet… ” hon skrattade och skakade på huvudet. ” Kallar du mig för liten? Jag är väl allt annat än liten och hjälplös.. ja kanske är jag inte den mest världsvana på land men du skulle se mig till havs! ” insisterade hon men utan att ändå göra något motstånd då han bar henne till köket. Om det var mat han ville ge henne skulle hon inte säga nej. Hon åt mer än två man tillsammans och var hungrig nästan jämt.  En skillnad kanske mellan henne och de landlevande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Retsamheten som hon hade fick honom bara att skratta ännu mer för att låta sin näsa gnugga hennes i en öm rörelse för att fundera lite på hur han skulle förklara djuret. Faktum var att det var ett han själv inte var allt förtjust i. Han gjorde en liten grimas och skakade på huvudet när han tänkte på det

    “Stövelmaskar… Tänk dig väldig smala maskar som lever i dina skor. Inte farliga, men väldigt äckliga. De är vanligtvis väldigt små – tills de hittar massa damm och partiklar att leva av. De lever förstås inte enbart i stövlar, men det var så man först hitta dem.” sa han och ryckte lätt på axlarna.

    “Till havs, säkert var du havets fara du.” retades han, som om han inte riktigt kunde tro det. En liten och vacker tös som henne. Nej, det var väl inte möjligt? När väl de var i köket placerade han henne på en av köksbänkarna för att ta fram lite av de saltade köttet som han gömt undan ifrån sina syskon i en sylåda under massa tråd. Ja för annars skulle de vara slut i ett nafs. Han hummade lite för sig själv medan han i samma ask drog fram lite bröd.

     

Viewing 2 posts - 21 through 22 (of 22 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.