Post has published by Vintersaga
Viewing 10 posts - 141 through 150 (of 150 total)
  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Två som kan slå honom i ridning? Han hade aldrig ansett sig själv vidare bra på det, och såg inte heller sig själv som en tävlande människa på det sättet. När Tapara stack iväg med hästen tvekade han därför och höll fortsatt sin takt för en stund, innan han märkte hur spänt läget blev med vakterna och med en djup suck ökade han takten själv, för att rusa efter henne om så bara för att lugna ner vakterna som var på tok för spända. Självklart anlände han efter henne till busken, men trots att de ridit snabbt av olika anledningar så kunde han ändå uppskatta farten och hade ganska kul åt saken, och kort efter honom anlände de andra. När han såg hur kul hon hade med ridandet däremot fick han lite dåligt samvete för att han inte var mer lekfull. Det var en svår egenskap att väcka liv i, men han log mycket nog att det syntes på ögonen när han kom ikapp.

    När hon pratade lät han blicken vandra mellan henne och vakterna och kunde inte annat än att nicka långsamt åt hennes kommentar, och även om han kände att han behövde vara åtminstone lite diplomatiskt så avslöjade rösten hans i tonen att han var väldigt road av det hon sa och helt klart höll med. “Försiktigt nu. Sårar du deras stolthet kan det bli en väldigt gnällig resa. Sällan är saker mer farliga än i en kränkt mans sällskap.” Han såg sig om, han talade i en lägre ton än henne, men var inte så noga med att inte bli hörd heller. “Men långsamma är de helt klart.” Han nickade och tog fram vattenflaskan. Han drog fram masken lite vid pannan och hällde in lite vatten bakom, innan han satte undan den igen. Han lutade sig lite närmare henne när han red bredvid henne. “Bäst att inte få dem att tro att du smiter däremot. Vi kommer behöva stå ut med dem ett tag till och desto mindre anledning vi ger dem att oroa sig för dig, desto lättare blir det att smita före i natt när vi satt upp läger och de börjat bli trötta.” Hans röst var låg, den här gången i ett försök att de inte skulle höra honom.

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Helt oväntat var det inte att Mico höll igen även om det var en liten besvikelse. Han hade trots allt utmanat henne nyligen så allt kunde hon inte räkna med att han orkade hänga med på. Det var ändå skönt att få släppa på sin häst lite även om Mico inte följde helt med. Han verkade som tur var inte arg över hennes beslut, i alla fall från det hon kunde utläsa från hans blick. Masken var fortfarande en irritation men efter det som hände vid sjön så såg hon inte den med samma negativitet. Hon hade börjat acceptera den nu och kunde ändå se lite framför sig hur han såg ut under.

    När han nämnde om deras stolthet kunde hon inte låta bli att fnissa till lite men försökte inte göra det helt uppenbart för soldaterna. Nä en kränkt mans sällskap var inget hon önskade och hon tänkte ge en retsam pik tillbaka till Mico men insåg rätt snabbt att han nog aldrig varit kränkt i hennes sällskap, kunde man ens kränka denna man? Han var alltid så logisk och lugn i de mest stressade situationerna så tog han ens åt sig av andras ord? ” Borde i så fall lära sig från dig.” flinade hon tillslut fram men tystnade då Mico verkade fortsätta prata. Trots att hon försökte se neutral ut kunde hon inte helt hålla tillbaka sin förvåning till hans ord. Hon hade inte alls räknat med att bli av med dessa soldater. Mico var inte förtjust i deras närhet heller men hon hade inte trott att han skulle vilja göra sig av med dem, en viss funktion fyllde dem. Frågan var absolut om de två själva kunde göra det bättre men efter allt skit de fått gå igenom var extra muskler inte rentav en nackdel. ” Jag som hade det så roligt.” Svarade hon tillslut och lät sin underläpp puta lite utåt, fick henne nästan att se söt ut även om detta var med en skämtsam ton. Hon hade faktiskt haft det lite roligt trots vakterna men det var tack vare Mico. Hennes relation med Mico hade faktiskt varit mycket bekvämare sen handbojorna åkte av. När hon tänkte tillbaka till deras lilla träningsrunda i vattnet så hade hon uppskattat det väldigt mycket.

    ” Ni har inte lust att berätta om vem det är jag ska träffa? Denna dryga man har inte gett mig mycket men ni kanske kan få mig att se fram emot något?” Hon vände blicken mot den vakt som red närmast och han blev till och med förvånad över hennes fråga. Visst allt var nog ganska konstigt, en fånge som red här frivilligt men som inte hade ens koll på vad hon gav sig in i. ” Öuhm. Vi har tyvärr ingen rättighet att yppa oss. Det vi kan lova är att ni kommer få ett varmt välkomnande och ingen av er kommer att skadas. Vår lord har alltid behandlat sina gästar med yttersta vördnad.” Tapara var inte född igår även om hon kunde framstå som naiv. Hon tänkte dock inte ge dessa vakter en lätt dag. ” Så ni menar att jag kommer komma fram som en gäst och inte en fånge?” Hennes blick studerade vakten intensivt för att suga åt sig varje ledtråd han kunde ge. Detta var inte bara för henne själv utan för Mico också. Hon ville få reda på om det fanns en minsta chans att han var i fara. ” Han önskar att träffa dig, tyvärr finns inte möjligheten att neka så ni kommer avgöra hur mötet kommer ske.” Svaret var irriterande diplomatisk men med en hotfull underton. Hade hon ingen möjlighet att neka så var hon i grund och botten en fånge. Självklart var det tydligt från början men hon hade hoppats att få ut lite mer från vakten. Han verkade smartare än hon hoppats på. De hade dock sagt att Mico skulle inte skadas men hon litade inte helt på dessa ord. Han hade spänt käken extra hårt vid dem orden. Dock tänkte hon låta dem tro att hon blint trodde dem.

    ” Toppen. Som ni ser följer jag helt frivilligt med så jag ser fram emot att få vara gäst till en lord. Jag fick bara dubbla signaler i början, speciellt då vakter skickas efter vägen.” Förhoppningsvis kunde detta få dem att slappna av något.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Mico lyssnade på dem prata och tyckte om att lyssna på henne, det var avslappnande på något sätt. Han hade aldrig tyckt om att vara i centrum, men har alltid tyckt om sociala sammanhang, att vara bland människor, och han kunde inte låta bli att föreställa sig ett liv där han inte var ensam på sina resor. Hon verkade däremot genuint nyfiken på lorden, men han hade blivit uppmanad till diskretion själv och hur mycket han än hade för avsikt att … förråda sin arbetsgivare, var det ändå fel att bryta mot direktiven medans uppdraget pågick. Hans samvete hindrade honom inte från att planera bortom uppdraget, men det var annorlunda att svika arbetsgivarens direktiv i det här skedet. Han såg mot henne och lovade sig själv att arbeta på alla dessa ovanor han hade, som säkerligen skulle tära på alla chanser till ett relativt normalt liv. Så Mico red tyst ganska länge, även efter att gruppen hade tystnat, för att så småningom placera sig bredvid Tapara igen. “Skaffar du dig lite nya vänner? Det skadar helt klart inte att stå i god med dem.” Han log nog mycket att det syntes på ögonen hans.

    Han såg sig om för att bedöma avståndet till medresenärerna innan han började tala i en lägre röst igen. “Om du tycker att det är en dålig idé så gör vi såklart ingenting i natt, men förr eller senare behöver vi bli av med dem. Din make kommer inte vara vårt första stopp väl i Kaelred, och jag kan inte tillåta de här att följa med. Innan vi träffar lorden behöver jag lämna ett meddelande till några som väntar på vår ankomst, så att de vet att jag var vid liv precis innan mitt möte med min arbetsgivare, samt några ytterligare direktiv. Antingen behöver vi anlända i Kaelred utan dem, eller så låter du dem eskortera dig ensam sista sträckan medans jag tar hand om meddelandet och ansluter mig till er efteråt.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    När Mico nämnde om nya vänner kunde inte Tapara annat än att himla med ögonen. “Absolut. Jag är den mest efterblivna kvinnan på denna världsdel som älskar att ha fångvaktare som vänner. Tillhör mitt självdestruktiva beteende.” Retades hon tillbaka men såg till att vakterna inte hörde. Visst de gillade nog inte att dem båda viskade saker till varandra men vakterna kunde allt försöka. Trots allt så kunde hon än bli en drake. När Mico nämnde om sina planer rynkade hon dock på ögonbrynen och lät sin nära boxa honom på sidan av armen. “Lämnar du mig ensam med vakterna och sen din förbannade arbetsgivare kan jag lova dig att din belöning är bort bränd innan du kommer dit.” Självklart fanns det en retsam glimt i hennes ögon men också en allvarsamhet i rösten. Hon red inte här lugnt på grund av vakterna utan på grund av Mico. Skulle han lämna henne här fanns det stora risker att hon skulle tappa det. Allt var redan så otroligt konstigt, Mico var för stunden hennes ända fasta punkt. ” Det ända jag vill försöka få fram är om du kommer kunna vara säker kring lorden. Jag litar inte på honom och jag litar inte på dessa vakter. ” Hon höll sig hela tiden lite lutade mot Mico för att säkerställa att ingen annan hörde. Vakterna verkade dock otålig och red närmare vilket fick Tapara att sucka högt. ” En kvinnas obekvämligheter får tydligen inte hållas privat. Om ni så gärna vill höra frågade jag Mico om hjälp då mina blödningar börjar snart. Jag undrade vart vi kunde stanna för att få hjälp då min värk är olidlig.” Något Tapara lärt sig under alla åren är mäns reaktioner till kvinnans månad. Det verkade vara tabu att prata om och skulle troligen lära dem en liten läxa. Hennes blick var vass när hon vände den mot vakten som blev helt röd i ansiktet och mumlade något halvdant förlåt innan hann höll in sin häst lite. “Som jag försökte hålla diskret Mico så behöver vi få tag på lite saker snart.” Pratade hon högt men kunde inte låta bli att ge honom ett väldigt nöjt flin. ” Det borde hålla dem borta ett litet tag.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Han lyssnade och nickade när hon pratade, men innan han hade chansen att svara närmade sig vakterna och han var på väg att säga ifrån till dem, men Tapara var före och med ett objektivt bättre svar än han någonsin hade kunnat komma på. Ett svar som inte gjorde honom mindre obekväm än många andra män hade blivit, men kanske av lite andra anledningar. Han oroade sig omedelbart för att vakterna skulle vara kritiska till ursäkten och be honom förklara hennes behov, och bland allt han kunde i den här världen, var kvinnors blödning inte en sådan sak. Hon hade ljugit om någonting han inte skulle kunna ta vid och det gjorde hon väldigt obekväm. Han visste inte ens hur han skulle fortsätta hennes kommentar för att trygga vakterna, så han valde att inte säga någonting tills avståndet mellan dem hade ökat till ett tryggt avstånd igen. Visst hade han vuxit upp väldigt nära sin syster, men det var sällan ens hon delade med sig om sådant.

    “Imponerande avledning! De kommer nog tveka innan de försöker igen. De kommer försöka igen, men lite utrymme fick vi.” Han nickade åt henne. “Jag vet inte till vilken hjälp jag kommer kunna vara om de försöker gräva i lögnen däremot, jag är inte lärd i … den sortens kroppsliga aktiviteter.” Han harklade sig lite obekvämt och skakade på huvudet. “Angående anländande i Kaelred, jag har dig mycket hellre med mig, men jag kan inte tillåta dem att följa med. Så vi behöver på ett eller annat sätt då skaka av oss dem när vi kommer fram. Jag kommer behöva på sin höjd en timme.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Lite nöjd var hon, speciellt då inte ens Mico kunde slå henne där. Hon skrattade dock lätt åt hans kommentar för hon hade inte väntat sig något annat. ” Det bästa är att du hade kunnat ljuga öronen av dig, dem hade ändå inte kunnat syna din bluff.” Hon tänkte inte låta Mico komma så lätt undan. ” Det är inte så illa som ni män tror. Vanliga kvinnor sköter ju detta varje månad utan att ni riktigt märker av det. Däremot vi drakar, oj du ska bara veta vad du har att vänta dig!” Det stora flinet på hennes ansikte gick från öra till öra medan glimten i ögonen nästan lyste upp ansiktet. ” Hoppas du verkligen är eldtålig.” Hennes ton var hemlighetsfull medan hon rätade på ryggen i sadeln och såg väldigt nöjd ut. Mico kunde allt få undra vad han gett sig in på och hur det egentligen fungerade. Hade varit roligt att se honom försöka lista ut det.

    När han pratade om sin plan var hon självklart nyfiken på detaljer men för stunden behövde hon inte veta allt och det var lika bra att inte prata för mycket. Soldaterna höll avstånd men det betydde inte rakt av att de inte försökte lyssna. Visst hade hon köpt dem tid men inte oändligt mycket. ”Att skaka av dem kommer vara lätt. Antingen smyga, med hjälp av eld eller annat. Det är nog vårat minsta bekymmer.” Efter allt de gått igenom var två soldater det minsta de behövde oroa sig över, de verkade inte överdrivet duktiga heller för den delen. De red sina hästar bra och verkade vara lite observant men de hade ingen suck mot Mico. Denna situation började dock bli roligare och roligare enligt henne själv, det var lite dem två mot vakterna, som om de var ett lag som skulle överlista det andra. Tidigare trodde hon att soldaterna skulle döda allt men detta fick henne bara att lita mer på Mico. Han var alltid så rolig att konversera med och blev lite mer speciellt nu när de behövde hålla en viss del hemligt.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Mico visste inte vad han skulle svara. Troligtvis retades hon, att döma av det vackra men också ytterst talande leendet som fyllde hennes ansikte, men det kund också bara vara uppskattning för att hon kunde säga nästan vad som helst och han kunde bara i teorin gissa om hon talade sanning eller inte. Han ville inte vara respektlös och riskera reta henne om hon inte gjorde det mot honom och svarade istället rakt. “Jag vet inte hur eldtålig jag är eller någonsin varit, men de flesta av mina nerver i ansiktet är borta om du ryter eld.” Han försökte vara rolig om det åtminstone. “Jag kan ordna med hampa- eller lintyger åt dig, jag inbillar mig att blodet är detsamma oavsett om det kommer från ett knivhugg eller … naturligt från kroppen. Bättre absorbering hittar du inte. Vi kan nog fylla med bomull, men det förbrukas och blir värdelöst väldigt snabbt.”

    Det var skönt att höra att hon var öppen för att bli av med dem. “Kommer de ifatt oss, eller hittar oss i Kaelred däremot …” Han vände blicken helt mot henne och flyttade hästen bara lite närmare. “Det är av ytterst vikt att de inte får reda på vart i Kaelred jag går, och om vi dessutom blir ikapp ridna finns det en risk att de kommer insistera på bojor och kommer vilja separera på oss. Går någonting fel kommer du inte ha en nöjd make när vi kommer fram.” De skulle inte bli där länge, men även en kort tid medans han ordnade med att få henne därifrån skulle vara länge nog om hon gjorde en fiende av honom.

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    När Micos svar väl kom om det hela kunde inte Tapara hålla igen utan ett klingande skratt lämnade henne. Hon skrattade så pass mycket att hon nästan vek sig på hästen samt att en tår började rinna nedför hennes kind. Det var inte ett retsamt skratt utan ett skratt som verkligen kom från hjärtat. ” Förlåt! Jag är verkligen elak nu mot dig.” Fick hon tillslut ur sig efter att ha fått tillbaka luften igen. Hon drog sin ena hand över kinden för att få bort det fuktiga innan hon lät sin blick ligga vilandes mot Mico. “Jag har hört hur andra kvinnor har det och jag kommer allt lära dig det också! Så du kan hjälpa din syster i framtiden. När det kommer till mig har du inget att oroa dig över. ” Det retsamma var nu borta utan rösten var mer vänlig och varm när hon pratade. Det var alltid så roligt att se mäns reaktioner på detta för de verkade kunna så mycket om allt men var alltid bortsprungna på detta. Det var ju inte ens så hemskt egentligen så hon hade aldrig förstått oviljan kring ämnet.

    Området omkring dem var ganska öppet och vackert där dem red. Det fanns mycket att se på men ändå märkte hon hur blicken alltid drogs mot Mico. Hästan under henne hade hela tiden skött sig exemplarisk och därför hade hon inte haft några problem att röra sig så pass mycket som hon gjorde i sadeln. När han dock pratade med henne igen om Kaelred så kunde han nog se hur hennes humör surnade ihop lite. Hans ord gjorde det klart för något hon absolut inte ville gå med på men som hon heller inte kunde neka. ” Om jag måste möta Lorden själv så kommer till arsle aldrig vara sittbart igen.” Mumlade hon fram med en tystare ton. ” Det låter som om jag inte har ett val än att hålla vakterna sysselsatta medan du fixar det som måste och jag kommer hjälpa dig självklart. Om vi inte ska riskera något är det bäst att jag rider med dem hela tiden, men jag vägrar att möta Lorden själv.” trots sin starka vilja var de sista orden en vädjan. Hon skulle troligen behöva bli själv med Lorden på något sett men inte i början. Hon behövde Mico som sin trygga punkt, veta att hon inte stod själv i detta, veta att allt skulle få ett slut.

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Under masken log Mico, vilket var tydligt på hans ögon när hon skrattade. Han tog inte illa vid sig att hon skrattade, han var väl medveten om sina begräsningar. Smärtsamt medveten. Hans ärlighetspolicy var någonting han även applicerade på sig själv för det mesta. “Det gör nog mer gott än ont att lära sig, men det låter inte på dig heller som att det är någon brådska, så vi kan spara på den tills vi är ensamma eller tills vi behöver göra våra nya vänner obekväma.” Hans röst var road och kunde säkert uppfattas som skämtsam, men det fanns en mycket tydlig ärlig underton.

    “Gällande att träffa lorden själv, det finns mångtaliga skäl för mig att liksom dig inte vilja att det sker. Inte minst för att vara säker på att du kommer fram säkert och i hälsa, men också för att det är ett ofördelaktigt läge för mig som arbetstagare. Kommer jag lite senare och han säger att ni aldrig anlänt, då är jag redan i en svår situation. Trots allt jag är, skulle jag aldrig kunna anmäla honom för det. Lokala ordningsmän skulle alltid ta hans ord över mitt.” Han ryckte på axlarna. “Min avsikt är att ha dig med mig när jag tar förberedande åtgärder i Kaelred, inte att vi separeras.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/12/2021

    Han styrdes alltid av logiken medan hon verkade styras av sina känslor och även om det var frustrerande ibland så fanns det också en viss trygghet i det hela. Han skulle alltid välja det logiska valet, därav kunde hon tro på hans ord när han förklarade sina tankar. Det låg mycket i dem och därav slappnade hon någorlunda av även om blicken sneglade fundersamt mot honom hela tiden. Att bli lämnad ensam var inget hon önskade även om hennes önskningar i grund och botten inte betydde mycket för någon man för stunden. Mico hade visat henne mycket men hon skulle aldrig någonsin tro att han skulle offra kontraktet för henne. Det hon kunde trösta med att han verkade kunna offra något för att få henne sedan fri, frågan var bara vad detta skulle kosta henne under tiden.
    ” Tack Mico.” Hon visste inte riktigt vad hon skulle säga men i detta fall kanske få ord var bättre. Hon var tacksam att han inte skulle slänga henne ensam till vargarna, tacksam att han var den av alla som fångat henne. Trygghet var en falsk vän hon egentligen inte borde välkomna men ändå klamrade hon sig fast vid den så hårt att den fördunklade alla hennes andra tankar. Så mycket hon egentligen givit denna man som i teorin inte givit henne något men hans ord hade hon hela tiden litat på. Hon trodde även på dem nu.

    ” Som vanligt, du leder och jag följer.” Sade hon tillslut efter lite begrundande och log lite halvt innan hon sneglade tillbaka på vakterna som red en bit bakom dem. De verkade prata om något de varit med om i sina dagar som resande vakter men inget intresserade henne speciellt. Efter allt hon varit med om var deras historier ganska uttråkande. Istället fokuserade hon på omgivningen och det vackra vädret där solen nu sakta började röra sig nedåt mot himlen. Förhoppningsvis skulle de snart anlända vid någon liten by där de kunde söka skydd och få lite välbehövd sömn. Även om det var betydligt mycket bättre att rida än att gå så piggade det inte precis upp kroppen. Hästarna verkade också vara ganska trötta då de nu skrittade med tyngre steg. ” Ska vi fortsätta rida in på natten eller är det bättre att slå läger?” Frågade hon tillslut medan hon sträckte på sig i sadeln för att röra lite på sina ömmande muskler. När hon väl var fri skulle hon hitta den bekvämaste sängen och inte röra sig upp från den på flera dagar! Bara vila ut och verkligen få slappna av. Aldrig hade hon trott att något så simpelt var det hon skulle längta mest till.

Viewing 10 posts - 141 through 150 (of 150 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.