Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 62 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Antrophelias tronsal som annars var fylld med vakter, rådgivare eller andra som hade ärenden till drottningen var denna dag tömd förutom en väntande figur. De färgglada och höga väggarna stod i stark kontrast till den ensamma figuren, men ändå tycktes denne fylla salen med sin närvaro. Efter att Nenya hade återvänt till Me’erisia med nyheter om Karm hade Ayperos till sist beslutat att det var dags för ett formellt rådslag där framtiden skulle kartläggas, och han hade sänt bud till dem båda om att han önskade deras närvaro. Inte traditionellt med brevbärare, som man kanske kunde tro, utan snarare länkat sitt sinne med deras mentalt på avstånd för att kalla dem. Hittills hade stämningen kanske inte varit på topp då det kom till dynamiken mellan Isra och Nenya, men Ayperos hade på känn att något hade förändrats mellan dem kvällen innan. Om det fortfarande var stelt var det något han hade för avsikt att råda bot på, trots allt hade de inte råd att strida sinsemellan om de skulle uppnå vad de önskade.

    Trots att tronen stod tom satte han sig inte där, trots allt var detta Isras rike, och i slutändan var han inte så intresserad av tronen förutom symboliken den representerade. Nästan lite nyfiket såg han sig omkring där i salen, och vandrade med tysta steg som i sin ensamhet ekade och blev större än de annars var i salen. De långa tygerna han bar hasade lite mot golvet och kring hans ben, hans långa svarta hår mjukt svallande i svar till hans rörelser här där ingen vind fanns som kunde kasta om det – förutom då dörren öppnades och dess rörelse fick luften i rummet att röra sig. Ayperos mörka ögon vände sig till de enorma dörrarna för att se vem det var som anlände, ett svagt och något lurigt leende på hans läppar.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade varit mitt uppe i ett annat möte med ett par av sina rådgivare när hon känt hur Ayperos medvetande rört vid hennes och trots att de inte hunnit träna särskilt mycket sedan han tagit henne som sin lärling så var förbindelsen redan stark, och hon hade rest sig från bordet där de satt. Med ett leende hade hon ursäktat sig och istället styrt stegen mot tronsalen. Hon kunde ännu inte förklara exakt hur det gick till, men hon visste att han var där, att han väntade på henne, och trots att hon anade att ärendet var relativt formellt så kunde hon ändå inte låta bli att nära den lilla flamma som alltid sprang upp inom henne när hon var i hans närhet. Kanske ljög hon för sig själv när hon bibehöll att det hela enbart var fysiskt, och kanske skulle hon en dag komma att förstå att demonen snärjt henne på mer än ett vis, men än så länge höll hon fast vid den trygga lögnen.

     

    När hon nådde tronsalen så drog vakterna där utanför upp dörrarna och hon steg in på det blanka, svala marmorgolvet. Hennes fötter var som vanligt sandalklädda och klänningen hon bar var högt skuren och lät hennes ben skymta när hon gick fram till Ayperos, i stark kontrast till det vita tyg som utgjorde hennes klänning.

    ”Ayperos”, hon nickade till hälsning, ett litet, snett leende över hennes läppar. ”Ni kallade”, tillade hon lite retsamt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det dröjde förstås inte länge förrän Nenya steg in i palatset. Rakryggad, stolt och ett retsamt leende på läpparna när hon rörde sig med bestämda steg som ekade i tronsalen. Hon hade ett par mörka läderbyxor som satt tight kring hennes kropp och en blodröd vacker korsett som hade likt ett enkelt kjoltyg som fladdrade något i hennes hastiga rörelser. Det korpsvarta håret var likaså hängande och nådde nätt och jämt till lite över axlarna. Som böljande vågor formade det hennes ansikte, där de blixtrande blåa ögonen vandrade mellan Ayperos och Isra.

    “Åh, det lyckliga paret…!” kvittrade hon nästan, lite retsamt och andades en hastig utandning som var som ett skratt för att sedan utan att tveka eller visa någon osäkerhet ställa sig vid Ayperos högra sida.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos log lite finurligt då Isra steg in först, kanske med tanken om att de skulle vara ensamma. Han förblev tyst till hennes lilla retsamma konstaterande, och nickade bara lätt i riktning mot dörren där Nenya vandrade in bara något ögonblick efter Isra. Hans mungipa som hade haft ett litet leende blev kanske något skarpare vid Nenyas kommentar medan blicken följde henne tills hon stod vid hans sida.
    ‘Ja… Den lyckliga trion…’ kommenterade han lite torrt till Nenyas retsamma kommentar.
    ‘Jag kallade er båda. Det är dags.’ sa han med en ton som sade att något stort var på gång att hända. Kanske detta var ögonblicket de alla väntat på, trots allt?

    Han vände sig om från de båda kvinnorna för att ställa sig vid en dekorationerna där i salen, en smyckad bassäng med vatten i nedsänkt i golvet – kanske för att påminna dem om att de fortfarande var i ett vattenrike – eller för de som blev förhörda av regenten och kom utifrån där man var bekvämast i sin vattenskepnad. Däremot hoppade han inte in i bassängen utan böjde sig ned på huk för att röra vid vattenytan med ett av sina fingrar. Med kallande på kraften började vattenytan skina, och en levande kartbild av världen uppenbarades med markeringar för stora städer och skinande gränser.

    ‘Det är dags för oss att planera vad vårt nästa steg är.’ förtydligade han, och gjorde en gest som markerade Karm som rött.
    ‘Loradon är förstört, och Karm splittrat. Nenya har rapporterat att flera adelshus tappat förtroendet för konungen efter vårt tilltag.’ hans mörka ögon var fixerade på kartan, och vände sig sedan till Isra och Nenya.
    ‘Om vi ger eld åt den konflikten, kommer Karm så gott som vara vårt.’ sa han, sakligt, men det fanns en hungrig glöd i de mörka ögonen som reflekterade den levande bilden i vattnet han frammanat.

    ‘Det är dags för oss att möta världens ledare och plantera de första fröna i deras sinnen… Vi måste ge dem en inbjudan de inte kan neka. Jag föreslår en formell inbjudan av Me’erisias regent till hennes bröllop.’ sa han och log lite slugt.
    ‘Vad säger ni?’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon hade förstås vetat att de inte skulle vara ensamma. Ända sedan Nenya återvänt från Karm så hade hon varit högst närvarande och om sanningen skulle fram så hade Isra inte kunnat låta bli att känna att hennes närvaro var något uppfriskande. Till skillnad från de flesta så var Nenya inte rädd att säga vad hon tyckte och tänkte och det diskreta ogillande de uttryckte för varandra hade kommit att bli mer en underhållande lek än något annat. Alltså kunde hon inte låta bli att le lite roat åt hennes kommentar om det lyckliga paret.

     

    Ayperos ord gjorde henne dock allvarlig igen och hon följde honom med blicken där han svepte över golvet, fram till den nedsänkta bassängen. Trots att hon försökte dämpa det så kunde hon inte låta bli att känna hur ivern flammade upp inom henne när hon såg på kartan som han frammanat. Hon hade aldrig trott sig vara en erövrare men de senaste åren hade visat henne vad verklig makt var och det hade gjort henne hungrig efter mer, en hunger som hon såg också i Ayperos mörka ögon när hon mötte hans blick. Hon kunde inte låta bli att rysa av välbehag, något som syntes i hur huden knottrade sig lite över hennes armar.

    ”Jag trodde aldrig ni skulle fråga”, svarade hon lite retsamt innan hon slöt upp vid Ayperos sida för att betrakta kartan närmre. Hon lyfte en hand och rörde försiktigt vid bilden av Karm, kunde känna hur kraften som skapade bilden fick luften där att nästan vibrera. Leendet över hennes läppar återvände.

    ”Jag kan låta skicka ut inbjudningar med detsamma. Så fort Karm får nys om vår allians så kommer Sandor försöka rusta sig med det lilla han har kvar och sprickan i Karm kommer växa. Landet kommer vara redo att erövras”, fortsatte hon nöjt innan hon såg tillbaka på Ayperos.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Nenya lyssnade på både Ayperos och Isras ord samtidigt som hon vandrade till motsats sida av dem båda och såg ner på kartan. Det fanns förstås en glimrande och gillande glimt där i hennes ögon. Något som de hade arbetat på länge och nu var det nästan i räckhåll. Bara tanken gjorde henne mer upprymd.

    “Majoriteten av adelshusen och vår kontakt är snärjd kring mitt lillfinger… och gör ett bra arbete att fortsätta sätta käppar i Sandors arbete” sa hon med ett snett roat leende för att lägga sina händer på var sin sida om sin höft.

    Inbjudningar var inte direkt något som hon kunde kommentera och hon ryckte lite lätt på axlarna åt frågan. Det kändes inte riktigt som det var något som riktades mot henne trots allt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos nickade, nöjd över Isras reaktion, nöjd över Nenyas ord. Han reste sig lite mer rakryggad, fortfarande med blicken på kartan innan han sedan såg på de två kvinnorna – hans närmsta allierade. Åsynen och tanken fick honom att le ett roat leende, trots allt var detta betydligt bättre än ett råd av skrumpna gubbar. En liten handviftning från hans sida fick länderna på kartan att glöda i olika färger.
    ‘Frågan är hur vi ska hantera de olika ledarna då de väl är här, i Antrophelia.’ sa han stillsamt.

    ‘Din släkt hade anknytningar till Iselem på något plan, visst var det så Nenya?’ undrade han och såg på henne. ‘Är det något vi kan använda? Som jag förstått det på Nenyas rapporter, och våra kontakter i söder, är Iselem splittrat… Jag anser att vi borde bjuda in både den… upproriska prinsessan Sera, och hennes ambitiöse mor drottning Akila. Spela dem mot varandra, förhindra dem från att beblanda sig i Karms angelägenheter.’ sa han med ett tankfullt leende och började vandra lite fram och tillbaka där han stod.

    ‘Sen har vi det lilla problemet med Kaldrland, och Isras familj. En rebellisk syster, och några mögkeralver.’ hummade han, och såg på Isra som för att ge henne en chans att öppna upp sina planer om det. Sedan såg han på Nenya igen.
    ‘Finns det någon Visroy i Karm, som är angelägen att stöda vår sak?’ undrade han. ‘Någon som kanske kunde vara intresserad av en inbjudan och få… lite mer personlig uppmuntran?’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hennes blick vilade fortfarande över Ayperos, betraktade honom där han vandrade fram och tillbaka framför den glödande kartan. Hon hade själv gått i liknande tankar, så hon hade inget att invända när han talade om att bjuda in både Sera och Akila, de hade ju talat om det som hastigast vid ett tidigare tillfälle. Istället nickade hon bara en tyst bekräftelse att hon höll med och att hon skulle se till att båda parter fick sin inbjudan.

     

    Omnämnandet av hennes familj fick henne dock att rynka lite ogillande på näsan. Det var också en tanke som hemsökt henne under sömnlösa nätter. Ännu hade hon inte hört något från vare sig Ziyaté eller hennes far, Izotar.

    ”Kaldrland är fullt upptagen med sina egna inbördes konflikter, jag tror inte att vi behöver oroa oss för att de skulle bistå min syster… Ensam är hon dessutom inget hot, inte än. Värre är det med min far och min farmor. Jag har fortfarande inte hört något om den saken och ju längre tid som går desto mer övertygad blir jag om att de planerar att ställa till problem… Jag har ögon och öron som håller utkik efter dem, men med tanke på hur lätt Ziyaté tog sig förbi mina vakter förra gången så är jag inte helt övertygad om att vi kommer få någon förvarning om de skulle drista sig att dyka upp inför bröllopet”, svarade hon lite bistert. Sen vände hon blicken mot Nenya, lät blicken ta in hennes uppenbarelse för några sekunder innan hon tog till orda igen.

    ”Vad skulle ni säga om att få slåss mot en skuggdansare, Nenya?” Tillade hon med ett litet leende. Ayperos hade ju nämnt den andra kvinnans skicklighet i strid, och efter vad hon sett så tvivlade hon inte på honom. Hon inbillade sig knappast att hon själv skulle kunna slåss mot Ziyaté utan att förlora, men Nenya kanske kunde mäta sig med skuggdansaren, om det nu skulle gå så långt att hugg behövde växlas…

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lite ointresserad av deras prat om inbjudningarna, hade hon haft tankarna på annat håll. Hon strök en nagel över sin kind och haka lite nonchalant. När de talade om Isras familj och speciellt när en fråga ställdes till henne kunde hon inte rå för att le lite snett. En skuggdansare? Hon hade förstås hört talat om deras skicklighet.

    “Om det är ett hot som måste elimineras… skulle jag förstås inte tveka.” sa hon och gav ifrån sig ett skratt som lät förvånansvärt genuint och hon såg ner på sina naglar och rynkade sina ögonbryn något när hon såg det intorkade blodet där under hennes nagel.

    Nästan lite  äcklad av att hon ens skulle ha något smuts och vara oren. Inte av blodet i sig. Tvärtom. Hon skrapade bort blodet för att sedan korsa sina armar lite bestämt framför sig, men fortfarande med ett svagt leende på sina läppar.

    “Inte skulle de få repa din lena hy, Isra.” lade hon till retsamt

     

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos nickade lite vid passliga tillfällen om pratet. Mörkeralverna bekymrade honom något också, inte direkt för hans egen säkerhets skull men kanske för att de skulle försöka lönnmörda Isra. Utan henne skulle deras planer så som dom såg ut nu falla i bitar, deras allians brytas och Me’erisia falla i ett ovisst kaos. Det fick helt enkelt inte hända.
    ‘Vi får se till att vidta åtgärder gällande mörkeralverna.’ sa han bestämt. ‘Träna dina vakter och krigare för att möta dem.’ påpekade han till Isra, för att fortsätta.
    ‘Jag tvivlar inte på att Nenya klarar av att hantera några skuggdansare.’ tillade han bestämt, trots allt hade hon visat sin stridsprakt och blodtörst i Loradon. Hans blick mötte Nenyas, lite som för att se att hon var redo att axla ansvaret och att hon förstod vad som var på spel.

    ‘Underskatta inte skuggdansarna, trots dina förmågor, Nenya.’ varnade han som svar till hennes nonchalanta kommentar.
    ‘Jag behöver knappast påminna dig om vilka skador Kaldrländaren och monsterjägaren lyckades inflika på mig vid slaget om Loradon. Två koordinerade skuggdansare är betydligt farligare än de två.’ sa han och gjorde en grimas, trots allt var minnet inget av de bästa han haft och skicket han anlänt till Me’erisia var en skymf. Något eggad av sina minnen knäppte han med två fingrar som för att fånga Nenyas uppmärksamhet.

    ‘Din relation till Iselem.’ upprepade han, då hon verkat missa hans fråga innan. ‘Kan vi använda den?’ han stannade framför Nenya mitt i sitt vandrande och sniffade till plötsligt.
    ‘Varför känner jag lukten av blod, Nenya?’ undrade han menande.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Leendet över Isras läppar falnade inte, trots Nenyas retsamma ord, tvärt om. Det tycktes tämligen genuint.

    ”Jag har redan gett ordern”, svarade hon Ayperos, trots allt hade hon inte kommit så här långt genom att vara dum. Hennes närmaste vakter hade redan fått all träning de kunde införskaffa sig när det kom till att slåss mot skuggdansare, men det var inte många som mött en och överlevt. Isra hade själv fått demonstrera den magra kunskap hon besatt, det hon fått lära sig av Ziyaté och Izotar, men det var inget i jämförelse med deras skicklighet, de som var födda och stöpta i konsten. Hon utelämnade dock de tankarna, ty Ayperos visste förstås redan allt det.

     

    Istället föll hon i tystnad medan hon betraktade Ayperos när han talade till Nenya. Hon följde hans rörelser och skiftningarna i hans humör och när han plötsligt stannade till framför henne med sin undran.

     

    Under tystnad knäppte hon sina händer framför sig medan hon betraktade de två, tillsynes oberörd över den skiftande tonen. Inombords kände hon dock ett visst mått av irritation ta form, irritation och ilska över vad svaret på Ayperos fråga skulle bli… Tanken på att Nenya skulle ha tagit sig friheten att skada någon av hennes undersåtar utan hennes uttryckliga tillstånd var provocerande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Åtgärder… De skulle vara för långsamma för en skuggdansares svärd och list.” påpekade hon, lite strängt kanske och skakade nätt på huvudet åt det hela. För att sedan göra en gest framför sig. Det var förstås ett av problemen som var tvungna att ta tag i.

    Redan nu verkade hon måla upp en bild i huvudet av en plan. Förstås försvann de tankarna något vid Ayperos uppmaning och väckande av de bistra minnena. För trots allt var det fortfarande som ett öppet sår. Även om hon förstås hade lyckats rädda honom. Nätt och jämt. Alldeles för nära. 

    “Min relation till Iselem? Det är knappt att jag vet vem kvinnan är. Enbart flyktigt nämnt i en allvarlig diskussion när jag var liten. En jag inte skulle ha lyssnat på.” sa hon och gjorde en gest framför sig för att inte riktigt verka vara allt för rädd för Ayperos fråga.

    En liten irriterad blick fanns där hos henne och hon höll sina armar korsade bestämt framför sig.

    “Nå, Dael attackerade en av Isras. Handelskvinna tror jag? Den där bläckfisk emblemet åtminstone. Så jag gjorde något åt saken. Ett exempel för resten som börjar bli lite för rastlösa.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav Isra en hastig blick, som vanligt demonstrerade hon förmågan att tänka själv och agera. Det var en bra egenskap, inte olik Nenyas egenskaper.
    ‘Jag förväntar mig att ni två kan koordinera gällande hotet.’ sa han simpelt och vände blicken från Isra till Nenya. Så klart var Isra regenten här, men Nenya hade förmågor de kunde utnyttja i detta fall. Om de två kvinnorna slog sina huvuden samman fanns det nog lite som kunde gå fel, gissade han. Orden kunde så klart tolkas som en order, men det var mer familjärt än så, här utan åhörare behövde knappast all formalitet.

    Demonens fokus var istället på Nenya med de mörka ögonen, hans kropp spänd och hans ilska en storm inuti honom.
    ‘Dael…?’ frågade han något sammanbitet. Nenya hade uppenbarligen dödat en av hans främsta löjtnanter – för vad? En dödlig handelskvinna?
    ‘Och det var nödvändigt? För vad, blodtörst?’ undrade han, trots allt tyckte han inte om att höra om hans starkare följares död för att sedan vandra igen i salen. Han var kanske inte helt förvånad, men mest besviken över nyheterna.
    ‘Jag har redan lovat Isra att nattens folk inte är ett hot mot hennes undersåtar, ta de åtgärder som krävs för att se till att det inte sker igen, om det där inte… räcker.’ sa han och gjorde en gest mot hennes blodiga naglar, frågan om Iselem för tillfället bortglömd. Hans mörka ögon gick från Nenya till Isra, för att invänta hennes reaktion. Trots allt befann de sig ännu i en delikat fas i relationsbyggandet.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Något ilsket fladdrade till bakom Isras annars så svala fasad när Nenya nämnde en handelskvinna med ett bläckfiskemblem. Hon hoppades innerligt att det inte var Vesvía hon talade om, men situationen verkade ändå bättre än hon först fruktat. Om det inte var Nenya, utan istället en av Ayperos krigare som trampat snett… Nå, det kunde hon ha överseende med.

    ”Vår allians hänger på att vi kan samarbeta och om hunger eller rastlöshet är ett problem för era krigare så går det att lösa, allt ni behöver är att fråga, jag har både villiga och ofrivilliga som kan offra sig för den sakens skull… Men det sker på mina villkor och med mitt uttryckliga tillstånd. Jag förväntar mig att det inte händer igen”, sade hon hårt, men något spår av den flyktiga ilskan fanns inte i hennes röst när hon talade, även om hennes blick var lika hård som hennes ord när hon lät den svepa över först Nenya och sedan Ayperos. Hon mötte hans blick med sin egen, och kanske mjuknade den något.

    ”Om de kan stå ut till bröllopet så kommer de säkerligen få tillfälle då att ge utlopp för sina… Instinkter”, tillade hon lite retsamt, men det fanns sanning i orden. Att det skulle bli en lugn och vacker ceremoni kändes osannolikt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var något roat och vetande där i Nenyas blick när hon betraktade Isras reaktion till nyheten som hon framförde. Att se den fasad som hon hade byggt upp att spricka något. Så det fanns någon känsla där. Förstås var Dael en förlust, en god löjtnant med stridskunskaper och erfarenheter de hade kunnat behöva. Men å andra sidan, en korkad man, som så många andra. Nätt skakade hon på huvudet åt orden som sades.

    “Dael skapade mer problem än han var nytta till.” konstaterade hon simpelt till Ayperos för att sedan snegla mot Isra med ett litet tankfullt uttryck. Som om hon försökte komma på något. Genuint rynkade hon på ögonbrynet innan hon knäppte med fingrarna som om hon kom på något.

    “Vésiva tror jag kvinnans namn var – samma kvinna som skickade oss sändebudet. Förstås oskadd, förutom lite mardrömmar kanske…” hummade hon, för att sedan skaka lite besviket på huvudet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos var inte så entusiastisk över att be om ursäkt, även om det var hans undersåtar som gått över gränserna denna gång. Hans fingrar slöts och öppnades ett par gånger medan begrundade vad han hört.
    ‘Det är obetydligt i det stora hela, och du har rätt, Dael var en idiot.’ sa han beslutsamt till sist, och gestikulerade åt Nenya.
    ‘Du kan informera dem om att det nästa gång är mig… personligen… som de får stå till svars inför.’ sa han vasst, men gav henne en blick som sade att han var nöjd över initiativet hon tagit. De hade inte råd att förlora denna allians på sådana idiotiska missöden. Han vände sedan blicken till Isra.
    ‘Det ska inte hända igen, du har mitt ord, kära Isra.’ sa han, en neutral och saklig ton även om han var frustrerad inombords över en sådan grop i en god start i Me’erisia.

    ‘Och så klart… Tackar vi för omtanken, vi ska nog se till att de inte tappar kontrollen igen innan tiden är inne.’ sa han och nickade åt Nenya, lite finurligt kring tanken över vad deras fiender kunde bli utsatta för under bröllopet.
    ‘Kanske kan vi lova dem smaken av mörkeralvsblod…’ hummade han, för att sedan se från Nenya till Isra.
    ‘Denna Vesíva, jag hoppas det inte blir ett problem?’ undrade han. ‘Annars kan ni sända henne till mig, så ska jag nog… ta hand om henne.’ sa han, inte för han brydde sig om den dödliga men ifall Isra höll henne kär kunde han säkert återställa henne i alliansens namn.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Vesvías namn fick irritationen att stiga inom henne igen, men hon försökte lugna sig själv innan det syntes utåt. Trots allt hade Nenya sagt att hon var oskadd och hon valde att tro henne för stunden, även om hon skulle se till att få det bekräftat av Vesvía själv, samt be om ursäkt för det hela. Hon var trots allt ingen barbar, Vesvía hade ju visat sig vara både lojal och användbar, någon hon ogärna skulle mista på grund av en oförsiktig general.

     

    Alltså viftade hon lite avfärdande med ena handen när Ayperos nämnde sitt eventuella bistånd.

    ”Jag hanterar henne”, svarade hon enkelt, trots allt så var det inget hon tyckte att Ayperos skulle behöva slösa kraft och energi på, särskilt inte nu när de hade större planer att sätta till verket. Det var dock smickrande att veta att han skulle göra det för henne, eller nå, för deras allians. Trots allt så hade de båda att vinna och förlora på denna överenskommelse.

    ”Vi har viktigare saker att bekymra oss över, inte sant?” Fortsatte hon med ett litet leende och en menande blick åt Ayperos håll innan hon vände blicken mot Nenya.

    ”Tack för att ni hanterade det, Nenya”, tillade hon lite retsamt, fastän inte utan ett visst mått av uppriktighet. Trots allt så hade Nenya inte behövt ingripa. Vesvías eventuella försvinnande hade kunnat mörkas och sanningen skulle ha kunnat förbli dold till dess att alliansen redan var fullbordad. Att hon ingripit för att rädda Vesvía tydde på ett visst mått av välvilja, något Isra kunde uppskatta.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var svårt att inte se ilskan, irritationen hos Isra men även en slags tacksamhet. Den som hon egentligen ville åt. Hon ryckte lite lätt på axlarna som för att visa att det inte var något speciellt – eller åtminstone att  hon inte behövde oroa sig över det.

    “Åh, så klart… Det vore tråkigt om en sådan ung dam skadades.” sa hon med ett litet snett leende för att sedan vifta undan det hela och se mot Ayperos ett kort tag.

    “Min koppling till Iselem är inget att räkna med tyvärr. Men det hade varit ett intressant drag att bjuda in den unga herren Valmont.” sa hon och lät sin tumme tryckas upp mot hennes ena huggtand medan hon funderade lite lätt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos blick gick från den ena kvinnan till den andra, och han kunde ana att det låg något slags spel där undan ytan – en tyst kommunikation mellan dem som inte sades högt. Något frustrerad kunde han känna sig över det, men han kunde väl inte vänta sig något annat heller. Han nickade lätt då kvinnorna verkade släppa nyheten om den dödliga, och då Isra bekräftade att hon skulle ta över härifrån. Trots allt såg han inte stor vikt i situationen, förutom hur den kunde skapa en klyfta i alliansen de höll på att bygga upp.
    ‘Synd med Iselem, men det är en bagatell. Vi finner andra vägar.’ ansåg han simpelt för att höja blicken något över hennes kommentar, nyfiket.
    ‘Herr Valmont?’ han sökte i sitt sinne efter adlingen med slutna ögon innan han kom ihåg vem det var.
    ‘Ahh… Det unga lejonet?’ frågade han med ett snett leende, ett frågande höjt ögonbryn.
    ‘Vad ser du för nytta i att bjuda in honom?’ ville Ayperos veta och nickade lätt åt Isra som han visste hade läst om Karm ändå inte hade besökt platsen i person.
    ‘Har jag förstått saken rätt var det nära att han skulle varit kronprins, tänker du lägga stöd hos honom och spela honom mot tronen i Karm?’ undrade Ayperos.
    ‘Eller finns det en annan mening i att ge honom en chans att möta Isra?’ undrade han och såg återigen på drottningen.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Också hon var tvungen att söka en stund i sina minnen efter namnet, det hade trots allt varit många år sedan hon fått lära sig om Karms olika adelshus, men hon visade åter att hon hade ett gott minne när hon nickade kort för att bekräfta att hon mindes namnet.

    ”Vi skulle kunna använda honom mot Sandor… Fastän hans plats på Karms tron skulle bli tämligen kort, om vi inte skulle låta honom sitta kvar som en marionett”, funderade hon högt, ett litet flin över hennes läppar innan hon skakade på huvudet och lät blicken gå mellan Ayperos och Nenya.

     

    Den sista frågan, som hon förstod var riktad mot Nenya, skavde på något vis, även om hon inte riktigt kunde sätta fingret på varför. Troligtvis var det någon slags osäkerhet hos henne själv, konstaterade hon innan hon bestämt tryckte undan den känslan i väntan på Nenyas svar.

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 62 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.