Post has published by Isolde Silverstjarna
Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 24 total)
  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Det var en sen kväll när Isolde Silverstjärna steg av ett handelsskep i Handelsstaden Celeras. Kunde hon bygga ett nytt live i denna nya värld? Hon suckade och drog huvan längre ner för ansiktet och rättade till väskan och började gå för att leta upp ett värdshus. Långt om länge hittade hon ett som var respektable, hon lade sin väska på sängen och gick ner för att äta och dricka något. Hon sitter länge och lyssnar på folket och hon log lätt, hon hade saknat detta. Några män hade nog druckit för mycket för de började bråka om något som Isolde inte förstod. Isolde tog av sig huvan för hon såg att ingen brydde sig om henne så hon tog chancen… åh det var skönt. tänkte hon för sig själv och smuttade på sitt vin, vinet var verkligen inte som det hon var van vid i sitt morfars hem.  Hon slöt sina ögon för att se sitt hem i sitt inre, vad hon saknade det. Hon öponade sina ögon och lade märke till att folket stirrade på henne, ja hon var vacker med sitt gyllende hår och gyllende ögon. Hon lade några mynt på bordet och lämnade värdshuset för att se sig omkring i denna nya stad.

    Hon gick runt för att titta på de olika stånden och köpte lite saker för sin fortsatta resa, hon stannade till vid ett stånd med böcker och kartor vilket Isolde köpte en karta över Talanrien.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Gubben hade virrat runt ett tag bland stånden, men vad gjorde det det var en bra dag. Varmt för att vara höst solen lös och han egentligen inte ute efter något särskilt. Mer än se på folk, kanske  bara lite fylla på förrådet av mat till resandet vilket var en utmärkt idee då den gamle mannen inte var en stjärna på att jaga eller gillade att äta fisk för ofta.

    Så fick han syn på ståndet med böcker och närmast skyndade sig fram på ett viss som inte var likt honom alls.  Tänk om det fanns en bok han inte sett innan! Långa fingrar strök över ryggarna och han brydde sig inte mycket om försäljaren medan han letade bland titlarna. Det var då han såg upp fån någon av böckerna han upptäckte kvinnan som just köpte an karta. Hans gröna blick stannade på henne och mindes det var oartigt att stirra så här.
    “Ursäkta..fröken”  sade han artigt och log.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Isolde såg upp på mannen och log vänligt.

    “oh förlåt mig, sir”

    Hon flyttade sig ot sidan och fortsatte titta på sin karta. Hon kände fortfarande mannens blick på sig så hon sneglade upp på honom.

    “Kan jag hjälpa er med något?” hon log vänligt.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Xharinyon såg tankfull ut, han förväntade sig oftast att folk reagerade mer på hans udda utseende än så här, men visst denna kvinna/ flicka var ju en udda fågel själv.
    “Fröken behöver inte ursäkta sig.. det var jag som.. ” han avslutade meningen mitt i såg på henne igen. Gissade på att hon var en främling i staden och troligen inte var till mer hjälp än han var men änså.
    “Tror inte det unga dam, men om du behöver någon hjälp så hjälper jag gärna till.” han såg mot hennes karta.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Isolde drog ner sin luva som hon hade dragit upp innan hon lämnade värdshuset. Hon log när hon såg att han tittade på hennes karta.

    “Ja som ni kan se så är jag ny här, jag kom iland för några timmar sedan”

    Hon neg artigt.

    “Mitt namn är Lady Isolde Silverstjärna. “

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han såg beundrande på det guldaktiga håret som vart utsläppt ur huvan, han drog lite nervöst handen genom skägget utan att tänka på att han gjorde så. Men något med denna uppenbarelse fick honom att vilja se bra ut. Så hon hade precis anlänt, ja då hade hans intention visat sig vara helt rätt.
    “Jag förstår.. trevligt att mötas m’ lady mitt namn är Xharinyon.”
    Jaha en lady DET var minst sagt lite oväntat, en lady utan ett helt hov med människor omkring sig var ännu mer oväntat. Men han såg sig om efter dem ändå.
    “Du reser ensam?” lade han överraskad av det faktumet att hon verkade vara helt ensam i en okänd stad.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Hon såg sorgsen ut.

    “Sorgligt nog så förlorade jag mitt hem och familj i en attack”

    Men så log hon.

    “Min far och mor var mäktiga krigare så de lärde upp mig att använda svärd och båge”

    Hon stoppade ner kartan i sin lilla väska och vände sig helt mot Xharinyon och lade huvudet på sned och hennes ögon glimmade.

    “Vill ni ta en Drink med mig och berätta lite om detta land?”

    Hon gav honom ett blygt leende.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Oh.. jag beklagar.” sade han artigt, inte för att Xharinyon brukade hålla på artigheter men det var något med kvinnan som drog fram den sidan hos honom. han såg lite överraskad ut hon var både krigare och lady? DET vore intressant och veta hur det kom sig för det hade han nog aldrig stött på tidigare. Visst för bara kvinnliga krigare var relativt ovanliga nu, så hade han mött dem och såg inget konstigt med det. Han höll på att fråga sig hur det kom sig att hon var båda då han insåg hur okänsligt och oartigt det skulle vara, kanske kunde det komma ett senare tillfälle för det, speciellt som hon nu ville bjuda honom på en drink.
    “ja inte tackar jag nej till det inte, och jag skall försöka berätta vad jag nu kan minnas..” han hostade lite kliade sig i skägget närmast besvärat, han minne om landet kanske inte var det bästa då det var ganska länge sedan de försökt hamra in kunskaperna om det, han var långt bättre på annat man ville göra sitt bästa nu.
    Han började röra sig mot värdshuset sakta, som en gammal man kanske borde..

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Isolde gick bredvid honom och log.

    “Jag kan se att du är lite undrande över att jag är både en krigare och en Lady. “Hon skrattade mjuked. “Mina föräldrar var adliga alver och där vi kom från så lärde sig alla krigandets konst, visst inte alla kvinnor lärde sig det. ”

    Hon drog upp sin huva för folk stirrade på henne.

    “Har inte människorna här sett Alver förr?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Den gamle trollkarlen rynkade pannan lite hade hon just gissat vad han tänkte på eller var det något annat okänt? Sak samma han var glad åt att slippa fråga henne den besvärande frågan.
    “Intressant m’Lady.. Jag hade inte riktigt väntat mig det. Kan ju säga de flesta med er titel häromkring har ett helt slott och hovfolk till förbannelse att hålla dem trygga.”
    Xharinyon höll upp värdhus dörren och ruskade lätt på huvudet.
    “Nej, det är ytterst ovanligt att alverna lämnar skogarna här och på vissa platser så är inte ens alver och människor i fred med varandra. Men visst de borde sett alver förr detta är en stor handelsstad och även folket från älvsskogen kommer hit.” han rykte lätt på axlarna och väntade på att hon skulle gå in före honom.” De kanske stirrade på henne lite för att hon ändå stack ut lite precis som han själv gjorde.
    “Eller så tittar de på oss båda..” han flinade lite.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Isolde fnittrade till och steg in i värdshuset. “Jag tror be har rätt att de stirrar på oss båda” Hon vände sig mot honom och log. “Vad vill ne ha att dricka, sir?”. Hon tog sin penningpung fram.

    “Jag kommer från ett land på andra sidan havet där alver levde i skogar eller vid ett ståtligt vattenfall, inte alla alver rörde sig runt i mitt hemland dock. ” Hon suckade sorgset. “Där var ett hemskt krig som särjade vårt vaxkra land, alverna lämnade det för att segla till deras heliga land. ” Hon skakade på huvudet och beställde lite vin åt sig själv.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Vin, tack” Xharinyon såg över människorna i värdshuset som stirrade mot dem ett tag innan de satt sig ned vid ett av borden.

    Han lyssnade intresserat, det var ju alltid intressant att höra om fjärran länder.
    “På så vis.. ja det är en hel del krig här med det går knappast att undvika det.” han såg lite sorgsen ut “men jag blandar mig sällan i människor tvister och inte riktigt alvernas häller för att vara ärlig. Nöjer mig nog med mitt och möjligen hjälper till mot monster och liknade.” Nej, föredrog han att bara hjälpa till då det var frågan om demoner eller monster i övrigt var han neutral. Men han nämnde inte hur han kunde hjälpa folk. Magi var inget han tog upp i första taget inte till fullkomliga främlingar i vart fall.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Isolde skrattade till innan hon smuttade på sitt vin. “Du låter precis som min älskade morfar”. Hennes leende försvann. “Jag vet att han inte är död, han har bara försvunnit”. Hon log igen. “Han var eller är en mäktig trollkarl”. Hon skrattade till. “Han lärde mig att bemästra min magi.”.

    Hon såg på honom med glittrande ögon och drack mer av sitt vin. “Vill ne ha något att äta?”

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han harklade sig och satte nästan vinet i halsen. Han hade inte väntat sig detta häller; denna unga dam var full av överraskningar minsann.
    “Intressant, råkar vara en ganska hyfsad trollkarl själv. Vore intressant att få vet vad du kan, lady Isolde. Men här är inte platsen för att visa upp det.” Han sade detta låg nästan viskande och han lät ganska ödmjuk över sin förmåga trots att han själv tyckte han var väldigt bra på magi.
    Han lös upp lite, ja han borde nog äta ja; ibland glömde han det…
    “Gärna, men det kan jag betala själv unga dam.” efter att ha beställt lite mat så frågade han “Var det något annat ni ville vet om oss här?”

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Hon tog an tugga av sin mat innan hon fortsatte. “Vad för slags andra folkslag finns det här? Vad med landskapen?”. Hon tog en pause för att äta och dricka. Hon log mot honom.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Jag har hittills bara träffat människor, dvärgar och ett troll på min resa. Men det sägs finnas ‘mörkalver'(DROWstill tho), orcher, goblins och havsfolk..” han tog en liten paus han hade säkert missat några men inte ens han kände till alla  “Alver träffade mest då jag studerade det var att tag sedan så..”
    Xharinyon funderade ett tag på den sista frågan; vad menade hon?
    “Landskapen?..tror inte det kan tänkas skilja så mycket från den plats där ni kommer ifrån. Det finns allt från öken till karg tundra.” Han kanske hade missuppfattat frågan men det fick inte hjälpas.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    “Oh stå förtjusande” Hon skrattade. “Vi hade inga havsfolk i mitt land bara dem som levde i hamnarna. ” Hon lutade sig tillbaka och smuttade på sitt vin och studerade Xharinyon. “Skulle ni vilja följa med mig på min resa?” Hon suckade lätt.”Jag brukade ha mina drakar som sällskap men de for iväg. “Hon log. “Jag skulle bli väldigt glad om du ville göra mig sällskap.” Hon såg blygt ner och log sött.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Det var roligt att se att hon vart glad över något så enkelt Xharinyon log vänligt tillbaka och sneglade på henne.
    Han hade visserligen planerat att resa runt ett tag då han behövde en paus från sitt torn. Ja varför inte följa med henne ett tag, även om han inte trodde att krigarladyn skulle behöva hjälp, men sällskap var säkert uppskattat.
    “Det gör jag gärna lady Isolde.” och han försökte dölja sin förvåning om att hon talade om drakar som sällskap.
    “Vart tänkte ni börja?” Han log tillbaka mot henne.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Hon skrattade lätt. “Utanför staden så klart. ” Hon blinkade med ena ögat. “Jag tror jag börjar med det närmsta och sedan följer jag kartan om inte ni vill visa mig runt utan bara vara min följerslagare. ” Hon drack upp sitt vin och lutade sig tillbaka. “Har ni ett rum i ett värdshus?” Hon lade huvudet på sned och såg på honom. “Jag tänkte vi kunde bege oss imorgon efter att ha köpt förnödenheter. ” Hon lyfte sin hand mot sin mun för att dölja sin gäspning. “Det var en lång och tröttsam resa för mig så jag måste få sova i en säng som inte gungar så mycket. “Hon fnittrade till.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Han skrockade lite roat åt henne, vilken lustig dam han hittat hon skämtade till och med men han gillade det!
    “Rädd för att jag inte är lysande på att visa runt folk Isolde, jag har inte vart på alla platser. Mesta dels tillbringar jag min tid i mitt torn.. fast som nu så reser jag runt lite utan mål för att se vad jag hittar.”

    Trollkarlen kliade sig lite i skägget.
    “Nej men om det finns kvar rum kan jag ju hyra ett. Det låter ytterst förnuftigt att börja resan i morgon. För även jag börjar känna mig lite trött. Vi kan ses här nere i morgon då? Så kan vi handla tillsammans?” Lät det bra tro eller skulle hon tycka han var påträngande?

     

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.