Post has published by Isolde Silverstjarna
Viewing 4 posts - 21 through 24 (of 24 total)
  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Hon log. “Det låter väldigt bra, jag har för mig det finns flera rum. ” Hon reste sig upp och rättade till sin rubin röda klänning. ” Tills imorgon då. ” hon lade sin hand mot sitt hjärta och neg artigt. ” Mar Lóme, na melda. “( god natt, min vän).

    Hon log och försvann upp för trappan.

    Nästa morgon var Isolde redan klar och satt och åt frukost, idag var hon klädd i hossor, tunika som var skogsgröna, burna skinnstövlar och hennes gröna mantel från igår. Många stirrade på henne för huvan var nere och hon hade gjort en typisk alv håruppsättning och brevdvid henne låg hetter båge med korg ok hennes svärd.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    Xharinyon förstod inget alls av den alviska hälsningen mer än att han räknade ut att hon önskade god natt.
    “Ses i morgon min dam, god natt.” han nickade artigt åt nigningen.
    Han reste sig då hon gått uppgick för att boka sig ett rum så han med fick lite sömn. Sedan struttade han med  upp till rummet.

    Hon var visst redan nere då han kom ned från rummet, gäspande bakom handen. Fortfarande klädd i samma reskläder som dagen innan. Ganska uppenbart hade han få ombyten med sig men han lät sig inte besväras av det och slog sig ned vid Isoldes bord med ett leende. Idag såg hon väldigt typiskt alvisk ut och ännu vackrare..
    “Godmorgon lady Isolde, sovit gott?.” hälsade han vänligt.

  • Rollspelare
    Member since: 28/11/2018

    Hon log glatt. “Ja tack, vad med er?” Hon sköt sin frukost tallrik mot honom. “Vill ni ha lite. ” Hon smuttade på sitt vatten och lutade sig tillbaka. “Vi behöver lite förnödenheter innan vi beger oss iväg. ” Hon lade huvudet lätt på sned. “Jag såg på min karta att vad som är närmast är Älvskogen bortom bergen. ” Hon log lätt och drack mer av sitt vatten.

  • Rollspelare
    Member since: 29/10/2018

    “Sov som en stock.” Xharinyon tänkte nog inte tala om sina sömn problem denna natt, så han ljög helt enkelt. Den gamle trollkarlen nickade. “Tack.” sade han och hög in på hennes rester.
    Så sant de skulle kunna behöva mer proviant, kanske en häst? Fast det lät han henne bestämma, själv föredrog han att gå.
    “Helt rätt, vi lär behöva mer proviant.” han undrade om det valet av destination skulle bli ett problem för honom, alverna var väl kanske inte för förtjusta i människor. Men troligen skulle det gå bra han var ju inte vem som helst utan en trollkarl och den statusen släppte in en på de konstigaste ställen.
    “Låter intressant, det är en plats jag ofta viljat besöka själv men aldrig gjort.”

Viewing 4 posts - 21 through 24 (of 24 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.