Post has published by FruVider
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 49 total)
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan betraktade deras händer och slogs lite av tanken hur annorlunda han tyckte sin hand såg ut. Det var inte en obehagligt tanke, utan bara en förvånande insikt som kom över honom. Han sög lite fundersamt på insidan av läppen.
    “Sera… Varför räds du mörkret? Ingenting är svart eller vitt..” Han upprepade sina ord, blicken vändes tillbaka till henne. “Jag är fortfarande här.” Han rätade på sig och drog henne närmare “Du är fortfarande här.”

    Det fanns alltid närvarande, ett bottenlöst mörker av illvillig och uråldrig energi, men hans övertygelse var klar.
    “Tro inte på allt du hör om ont och gott, rätt och fel. Det är vinnarna som skriver historien och prästerskapet som ger dig dina moraliska ideal.” Djan smekte hennes kind, blicken fäst i hennes.
    “Är du att avgöra vad som är gott och ont? I detta goda land där vissa människor lever som slavar och svälter?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden som föll ur Djans munn var ingenting som Sera fann i sitt tycke. Hon visste mycket väl att det var mer till livet än svart och vitt. Men mörk magi… Bara tanken fick henne att rysa. Hon ville slita bort sin hand från hans, men hans närhet var inget hon ville gå miste om. Hon lät sin klarblåa blick fästas i hans.

    “Att mörda människor och djur är fel Djan. Vare sig vilken färg du ser världen i.” påpekade Sera lite irriterat och drog undan sin hand till slut hon strök handen genom sitt svarta hår och i en hastig rörelse fick hon väskan närmare sig. Hon höll den hårt, som om hon ville gå men inte hade varken orken eller lusten till det.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    En suck lämnade honom och han lutade sig tillbaka i sin stol igen, greppade vinglaset och drack i ren protest. Hon kanske var riktig då trots allt, så tjurskallig som hon var. Han skrattade till åt sin egna tanke och skakade på huvudet. Blicken gick bortom balkongen igen.
    “Jag vet inte hur jag ska förklara det så att du förstår” En dramatisk suck, tillgjord, och ett djupt andetag innan han drack av vinet igen. “Du är ju förvisso född i det övre skiktet av samhället. Ni har aldrig bemödat er att se världen annorlunda än från er trånga synvinkel.”

    Djan skrattade igen, lågt men mer ihållande denna gång. Det kanske var bäst att Sera gick. Då kunde han låta hennes minne vara av det barn hon en gång varit. Och kanske skulle hennes liv till slut skonas.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Sättet han talade med Sera gjorde henne ilsken. Trån synvinkel? Som om hon hade låtit sin bakgrund färga allt hon gjorde. Minsann inte. Hon kanske inte hade behövt kämpa på samma sätt… Men hon hade åtmistone talat med de som hade och förstått. Till en del i alla fall. Hennes blick mörknade något och för en stund skulle man kanske tro att hon var på väg att ta till mörk magi. Men hon andades och lugnade sig själv.

    “Sluta tala strunt.” sa hon, lite sammanbitet.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan kunde riktigt känna hur hon blev upprörd även om blicken var fäst vid horisonten. Det roade honom och han smålog. Syftet hade ju varit att komma henne under skinnet.
    “Strunt? Är det så ni kallar det? Hah!” Han skrockade för sig själv då han drack av vinet.
    “Vad hoppas du på att uppnå egentligen? Jag tror du vet vad som pågår här” Han vände tillslut blicken till henne. Påståendet lät menande, nästan som ett vädjande. För han kunde ju inte berätta, det var en del av överenskommelsen.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vad i Hels namn var det han babblande om? Bara sättet han andades på, yttrade varje ord fick henne att bita ihop sina tänder. Hon om något hade försökt få ett rebellisk uppror. Men sättet han höll på med nu skulle vara hennes undergång med. Hon reste sig hastigt upp och drog till sig sin väska och sin hand. Det fanns tårar som rann ner för hennes kinder, men om de var av ilska eller sorg var svårt att urskilja.

    “Du kommer döda mig!”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan skrattade åt henne och hennes ord. Han fuktade läpparna med skrocket fortfarande i halsen och bet sig i underläppen för att stilla sitt skratt, likväl var flinet kvar.
    “Hmm-mm…” Han vände bort blicken från henne igen med en belåtenhet i ansiktet då han drack av vinet.
    “Inte nödvändigtvis… jag” Orden dröjde kvar i luften som om meningen inte var avslutad då han sträckte upp ena handen framför sig och granskade sina egna fingrar.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Jag… Att orden dröjde sig kvar gjorde inte Sera mer hoppfull och hon drog argt en hand över kinderna för att torka bort tårarna över situationen. Det var dåraktigt. Hon tog ett steg bakåt.

    “Jag skulle aldrig lyssnat på mitt hjärta. Ibland är inte kärlek nog.” sa hon tyst och sorgset.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan rynkade irriterat ögonbrynen och såg upp på Sera med en lika irriterad grimas.
    “Du har inte lyssnat.” Han skakade hastigt på huvudet “Du lyssnar aldrig. Du bara pratar. Sush!” Han svepte med handen framför sig och knäppte med fingrarna så att hon skulle vara tyst. Luften vibrerade av magi för ett ögonblick och han hoppades det skulle vara nog för att hon inte skulle kunna prata något mer.
    “Har du inte lyssnat på mig…!? Nej.. du har nog inte det…” Den irriterade rynkan var kvar då han reste sig och tog steget fram till henne, ena fingret hytte i luften mot henne. “… du kom bara för att döma mig. Du lever i någon sorts dröm.” Han skrattade till, om än lite vemodigt “Det här är jag Sera. Allt av mig. Ingen förskönad bild av en prins ridandes i en skog”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var som om läpparna var klistrade mot varandra, hur än Sera försökte att sära på dem fick hon inte ut något annat än en litet hummande men det kvävdes av alla andra ljud omkring dem. Ögon spärrades upp av irritation och ilska. Inte lyssnat? Bara döma honom? Det var som om de två ögonen var som ett mörkt stormande hav. Till slut lyckades hon öppna munnen, även om det hade gjort att den undreläppens skinn hade dragits borts en del och blod syntes där och rann lite ner mot hakan. En prins i en skog? Tankarna for tillbaka till ett gammalt minne som hon hade gömt undan långt inuti sig själv. Hon rös till. Visste han något? Var han avundsjuk?

    “Jag har aldrig sagt att du är en prins ridandes i en skog. Men du är inte så här mörk från början Djan. Det finns andra sätt.” sa hon och det var som om hon frusit fast i en rörelse. För även om hon ville gå… Rörde hon sig inte alls.

     

    • This reply was modified 4 år, 1 månad sedan by Hanlinn.
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan drog ett djupt och frustrerat andetag som han släppte ut genom tänderna i ett irriterat ljud.
    “Du är helt omöjlig.” Han drog händerna genom håret och bokstavligen slet sig i det med käkarna hår sammanpressade. Med blicken höjd vände han sig bort från henne och kände hur frustrationen gjorde riktigt ont i honom.

    “Du förstår ingenting. Du vill bara kontrollera allt och alla, lägg ner..! Passar det inte damen så gå, som du alltid gjort”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Vart hade det gått fel? Det hade börjat bli bättre, hon trodde att han faktiskt ville ha henne där. Att gamla Djan fortfarande var där inne. Kanske hade hon trott fel. Tårarna skavde i hennes ögon och hon brydde sig inte om blodsmaken i munnen.

    “Jag vill inte kontrollera någon! Speciellt inte dig!” ubrast hon, förfärat. Hade hon… alltid? Var det orsaken till att folk försökte hålla sig undan henne? Att folk alltid skadades i hennes närhet.

    “Jag ber dig…” viskade hon

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan lutade till baka huvudet och bet ner ett frustrerat skrik.
    “Vid allt som är heligt…!” svor han och rätade på sig i stolen med blicken fäst på henne. Käkarna var så hårt sammanpressade att det gjorde ont. Med en irriterad suck reste han sig och gick fram till henne.
    “Varför är du så fruktansvärt irriterande?” muttrade han, blicken sökandes i hennes ögon och han greppade tag om hennes axlar.
    “Snälla… du driver mig till vansinne” sa han tillslut med en suck och hans ansiktsdrag verkade slappna av igen och han såg bara trött och uppgiven ut.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Blodsmaken och gråten var fortfarande där och hon kände en tomhet inom henne. Hade hon enbart varit en plåga hos honom? Eller var det mörkret som sa detta. Fast tänk om mörkret som hade befäst sig i Djan egentligen tog fram sanningen. Ögonen blev tomma och som om hon gav upp allt hon försökt att kämpa för sjönk hon med axlarna och blicken.

    “Döda mig” bad hon, hennes röst var inte bruten. Rak på sak och hon lyfte den klarblåa blicken.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Döda mig. Hennes ord högg som en kniv rakt i hjärtat på honom. Smärtan skar i hela bröstet och syntes i hans ögon då han mötte hennes blick. Det var en plågad min som for över hans ansikte och han öppnade munnen för att säga någonting men fick inte ut ett ord. Endast en suck lämnade hans läppar och han drog in henne i sin famn.
    “Säg inte så” viskade han tillslut mot hennes hår och omfamnade henne än hårdare.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Säg inte så. Orden skavde i hennes öron. Vad fanns det annat för val? Sättet han nyss hade talat om allt… Tårarna skavde fortfarande och hon kunde inte rå för att snyfta till i hans famn. Hon ville inte streta emot och fann hans omfamning skön, men hon drog sig lite tillbaka och såg honom i ögonen igen.

    “Du har inget val.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan mötte hennes blick med samma plågade uttryck. En stund var han helt tyst innan han drog ett djupt andetag och slöt ögonen.
    “Åh Sera..” suckade han och drog henne närmade igen “…” han tänkte fortsätta säga någonting men förblev tyst. Det var något tragikomiskt över situationen som fick honom att börja skratta lågt, men hjärtligt.
    “Vad har det blivit av oss…”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ögonen till Sera var som en storm på ett oroligt hav. Det var något röda efter alla tårar, fast det verkade inte finnas något kvar. Skrattet gnagde lite inom henne. Vad var det som var roligt? I den här situationen. Ett halvhjärtat leende kom från Sera. Innan hon blev mer allvarlig igen.

    “Gör det.”

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Djan knep ihop ögonen hårdare och skakade trotsigt på huvudet åt hennes ord. Han höll henne närmare sig med händerna hårt om tyget till hennes klänning då han begravde ansiktet i hennes hår.
    “…Aldrig” rösten var lite plågad som han kände inombords. Hennes ord var som vassa knivar i hans hjärta och det var som om någonting brast inom honom. För de var så uppriktiga, att hon verkligen ville att han skulle göra det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Att hennes kläder gled ned något och hon kunde känna hans hy mot hans fick henne att sucka lätt av en saknad som skulle kunna vara. En önskan. En längtan. Hon slöt ögonen hårt och drog in hans doft även om hon inte riktigt visste hur hon skulle reagera.

    “Det var inte det du sa.” viskade hon, nästan som om hon inte vågade yttra orden innan hon drog honom lite tillbaka och lutade sin panna mot hans för att lägga sin näsa mot Djans.

    “Mitt hjärta kan inte slå utan dig, Djan”

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 49 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.