Post has published by Maeve
Viewing 3 posts - 61 through 63 (of 63 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Oden har redan valt dig, hur du använder hans förmåga är upp till dig.’ sa Gerda lugnt, och de intensiva ögonen mötte Maeves blick.
    ‘Jag tog med mig det jag behöver. Du är en stark kvinna, Maeve, så jag vet att jag inte behöver be dig mer än en gång att vara stilla.’ sa hon, och hur axelväskan hon hade med sig tog hon fram de nålar, färg och andra små verktyg hon behövde för att kunna utföra ritualen. Systematiskt medan hon lågt viskade ord på gammal kaldrländska la hon fram verktygen. Då hon väl var redo med förberedelserna mötte hon Maeves blick.
    ‘Är du redo?’ undrade hon.

    I det andra rummet nickade Audgisil åt sin hustrus ord, de var visa, och han själv hade åtminstone inte hjärta att yttra det Maeve varit med om högt i ord just nu.
    ‘Vill du lämna henne ensam med völvan?’ undrade Audgisil.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon kikade på föremålen som völvan lade fram på golvet bredvid dem och undrade plötsligt vad det var hon gått med på. Inte för att hon hade något vidare val, men hon undrade om det inte var mer smärta som hon precis tackat ja till. Hon drog ett något skälvande andetag och nickade.

    ”Jag är redo”, svarade hon tyst, men utan tvekan. Om det här var Odens vilja så skulle inga protester i världen kunna ändra på det som skett, det som skulle komma att ske. Hon hade fått en gåva och hon fick behålla den vare sig hon ville det eller inte.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Då hon fått klartecken av Maeve började hon sitt arbete, medan hon sjöng på det gamla språket. Hennes melankoliska och överjordiska melodier vävdes ihop med kraften inom henne, som hon överförde in i bläcket och i hennes blod. Elden fladdrade något, och det var som om stämningen ändrades i rummet. Som om gudarna själva närvarade och betraktade henne där hon låg. Ögonblicket kunde ha varat i en evighet, eller bara några minuter, men slutligen tystnade hennes melodier då tatueringen var färdig. Völvan studerade sitt arbete kritiskt, men nickade sedan då hon torkade av Maeves arm.

    ‘Det är gjort.’ sa hon med en slutgiltig ton.

Viewing 3 posts - 61 through 63 (of 63 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.