Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 136 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var kanske dumdristigt, kanske hade hon vaggats in i en falsk känsla av trygghet, kanske var hans svaghet bara spelad sådan… Men vad spelade det egentligen för roll? Hon visste med största säkerhet att båda hans ben fortfarande var brutna, hon hade själv känt och klämt på dem när han sov eller var avsvimmad. Kanske skulle han kunna göra livet besvärligt för henne, men hon var tämligen övertygad om att han inte skulle kunna fly någonstans.

     

    Hon klickade med tungan som svar på hans ord innan hon reste sig upp och betraktade honom när han gjorde sitt bästa för att ta sig fram till karet. Patetiskt, tänkte hon torrt, men hon visade inget utåt.

    ”Ni var vänlig nog att distrahera mig igår, så det är inte mer än rätt att jag åtgärdar tjänsten”, sade hon enkelt, som om hon inte alls hade gått till ganska besvärliga längder för att skaffa tag på karet och allt vatten.

     

    Men en axelryckning böjde hon sig ned och tog tag under hans ena arm och hjälpte honom upp på benen med en styrka som i förhållande till hennes smala kropp tycktes tämligen onaturlig. Hon verkade inte ha några problem med att hålla honom på fötter, även om hon heller inte dröjde med att hjälpa honom att sätta sig ned i karet. Det skulle kanske vara aningen trångt, men vattnet skulle i alla fall täcka hans ben och en bit upp över midjan när han satt ned.

    ”Ni borde försöka röra på era ben om ni inte vill få permanenta skador”, tillade hon sakligt.  Om hon hade vart rädd för stormen föregående natt så visade hon inga tecken på den typen av svaghet nu.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Han var inte förvånad av styrkan som Moira hade då hon hade lyft honom i karet. Hon hade trots allt burit honom till skeppet, och i jämförelse skulle det vara en enkel uppgift för henne att hjälpa honom in. Hans kropp började förvandla sig då han lade sig i vattnet, och benen som tidigare var stela kring hans brutna ben rörde sig nu med en annorlunda frihet. Bläckfiskarmarna verkade dock sakna styrka – då hans ben var brutna var de märkbart försvagade.

    Han gjorde ingen rörelse mot att försöka ta sig ur karet, eller anfalla Moira, utan var fullkomligt upptagen med att få sin kropp att röra sig. Hans bläckfiskarmar fyllde det salta vattnet med bläck, och endast det som var ovanför vattenytan av hans kropp var synlig. Han sträckte på ryggen, armarna och händerna, och hans ben, tills han verkade bli mer stilla för att andas in djupt. Sen sköljde han sitt ansikte och sitt hår i det mörka vattnet. Wreax uppsyn var nu betydligt friskare, även om det var tydligt att han var trött och utmattad. Huden på hans ansikte hans ansikte blev likt ett skal som gjorde hans uppsyn mer grym, och skalet på hans övre kropp såg ut att kunna motstå dolkar och svärd. Däremot skulle ett tyngre vapen som en yxa eller något trubbigt likt en hammare göra mer skada.

    Jag är tacksam, det ska du veta.” I sitt huvud tänkte han på hur han skulle visa denna tacksamhet. Kanske skulle underhålla hennes sista önskan då det blev aktuellt, i gengäld. Kanske han inte skulle göra det? Det skulle bero på omständigheterna där han skulle få möjligheten att få sin revansch. Han var säker att så fort han hade möjlighet skulle han se till att efterlysa henne, och den som hade anställt henne skulle det vara ett öppet krig som väntade. Han hade ingen avsikt att låta någon göra något mot hans vilja och komma undan med det.

    Så, Iris. Sov ni gott? Hoppas stormen inte gjorde det alltför svårt.” 

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon såg ogenerat på när hans kropp genomgick sin underliga förvandling. Hon hade något fascinerat i blicken, för trots att hon sett både honom och andra Me’erisier förvandlas tidigare så hade hon aldrig sett det på så nära håll. Hon själv kunde förändra sitt utseende till viss del, men att växa helt nya armar var något hon inte var kapabel till.

    ”Fascinerande. Ni ser nästan lite farlig ut sådär”, sade hon med ett litet flin, innan hon med ena handen rörde vid hans överkropp för att kunna känna på de skal-lika fjällen som uppenbarats där. Om hon någonstans misstänkte vad han satt och funderade på så visade hon de i varje fall inte utåt, utan verkade istället ganska nöjd med situationen där hon nu satt hukad bredvid honom.

     

    ”Tror ni någon med så många liv på sitt samvete som jag sover gott?” Frågade hon med ett litet skratt, ett klingande, inte helt otrevligt sådant. Men sen skakade hon bara på huvudet och stoppade ett finger i vattnet han satt i, drog upp det igen och betraktade det svarta bläcket som klängde sig kvar mot hennes bleka hud.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Hans blick vandrade mot hennes hand då den gick vid hans kropp. “Farlig… Ja det beror på var man står. Farlig är jag mot de som står emot mig. För de som står vid min sida behöver det inte nödvändigtvis vara någon fara.”  Konstaterade han, med ett lömskt leende.

    Han lyssnade med noga uppmärksamhet på hennes fråga, och besvarade den med ett flin “Ja… Ni har rätt, med antagandet att ni har ett samvete…”.  När hon satt sitt finger i vattnet och betraktade bläcket sade han “Försiktigt, man vet aldrig vad som lurar i mörka vatten.” Han skrattade lite och hade en road min. “Jag sover själv som en stock. Men vem vet. Kanske tyngden på samvetet behöver vara lite tyngre än…”

    Hans blick vandrade emellanåt mot den öppna gluggen, och sen tillbaka mot Moira. “Finns det något ni ångrar, eller önskar att ni aldrig gjort? Något ert samvete inte kan förlåta?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    För de som står emot mig… Det var en mening som nästan fick henne att skratta igen, men allt hon gjorde var att flina roat åt det hela. Hon kände ingen rädsla inför honom, men sen ansåg hon sig heller inte vara någon som stod emot honom i den bemärkelsen, hon utförde ju trots allt bara ett jobb och hon hade ingenting emot honom i den bemärkelsen. Han själv skulle säkerligen tänka annorlunda, och han skulle nog vilja hämnas för vad hon gjort mot honom, men det var bara naturligt.

     

    När hans blick vandrade mot den öppna fönstergluggen så följde hon den för ett ögonblick, men gluggen var trots allt alldeles för liten för att han skulle kunna pressa sig ut där, om han inte kunde göra sig själv mindre förstås, så hon lät saken bero.

    ”Det finns flera saker jag ångrar att jag gjort, saker som hade kunnat resultera i en helt annan utkomst, men det är väl bara naturligt, hm? Men ni vill säkerligen ha specifika exempel, inte sant?” Svarade hon med samma roade lilla flin som innan.

    ”Jag har aldrig dödat någon och ångrat det efteråt… Men det finns ett liv jag… Skonade, och det ångrar jag idag. Ni då?” Frågade hon med ett litet mildare leende innan hon lade huvudet på sned och betraktade honom där han satt. Det fanns något nästan lite sorgset i hennes blick, men det var mer som en molande värk snarare än en intensiv smärta.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax förde sina händer i vattnet och sen igenom sitt hår och sitt ansikte. Han funderade på det som Moira sade om att ha skonat någon – på något sätt kunde han relatera till det, men hade själv inte gjort det valet någonsin, och därmed hade inte något att ångra på den fronten. Han var inte berörd av hennes sorgsna blick, däremot fortsatte han med att besvara hennes fråga.

    Det enda jag ångrar är att jag inte hade fler av mina undersåtar i hamnen då ni bar mig därifrån. Ni hade inte lyckats med ert uppdrag om jag hade gjort det. Men som tur har jag rikligt med dem i Celeras…

    Kanske det var en bluff. Givetvis skulle de undersåtar han hade inte vara medvetna om att han var på väg, eller när, eller främst hur, han skulle anlända. Men han hade sagt det hade han valt att säga för att försöka läsa sig in på vad Moira kunde tänka. Hade hennes plan beaktat möjligheterna att hennes uppdrag inte enbart var avklarat då hon lyckats transportera honom ut ur Me’erisia, då Celeras var sin egen bit av allt?

    Han lyfte sin blick mot Moira, och betraktade hennes ansikte noga. “Men… Har ni tänkt på hur ni ska få låta stadsvakterna att låta bli att lägga sig i ditt jobb?

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hans svar fick henne att skratta, ett inte helt otrevligt ljud, trots att det var lite hest och inte ofta använt. Trodde han verkligen att det skulle ha gjort någon skillnad? Nog för att hon lagt en fälla att lura in honom i, men bara för att hon valt att göra det så lätt som möjligt för sin egen del så betydde det inte att hon var inkapabel till att hantera mer… Utmanande situationer. Att han dessutom skulle ha undersåtar i Celeras betvivlade hon inte, men de skulle knappast veta att han var på väg. Att han burits ombord på ett skepp i Antrophelia var det nog få som missat, men det var knappast någon utom han själv och Moira som visste vart det skeppet var på väg, eller när det skulle anlända.

    ”Wreax, Wreax…” Hon klickade med tungan innan hon med ena handen tog tag om hans haka och riktade hans ansikte mot sitt eget så att han inte skulle kunna missa det roade däri.

    ”Ni tar mig för en amatör. Jag är sårad”, tillade hon spinnande, med ett leende som talade för att hon var allt annat än just det, sårad.

     

    Hon släppte taget om hans haka lade istället handen mot hans kind. Hans hud var varm under hennes kalla fingrar och hennes beröring var nästan ömsint. Om hon inte redan brutit hans ben så hade man kanske kunnat glömma bort vad hon var för något.

    ”Era undersåtar hade inte kunnat göra något för att hindra mig i Antrophelia, och varken lakejer eller stadsvakter kommer heller kunna stoppa mig när vi väl når Celeras. Jag är rädd att ert öde förseglades med den där beklagliga kyssen… Men! Om ni har tur så kanske ert öde inte är att dö i Celeras. Det är en uppmuntrande tanke, hm?”

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Hans fråga hade främst varit en spade som grävde efter mera information. Hennes brist på oro över stadsvakterna gjorde honom ytterligare säker på vem hennes anställare var. Om hon arbetade för den han tänkte att hon arbetade för skulle hon kunna visa upp någon form av nonchalant attityd, vilket hon gjorde, gentemot vad annars hade varit ett verkligt problem – stadsvakterna i Celeras var noga om att kontrollera alla skepp som kom in i den enorma hamnen för att se till att inga olagligheter skedde. Han hade mer än ofta själv blivit stoppad vid Celeras hamn för inspektion, då alla hans varor blivit granskade för laglighet. Han hade aldrig blivit fast, men detta var för att han sällan transporterat olagliga varor den vägen där de garanterat skulle upptäckas. Men till denna utförliga granskning som gjordes i hamnen fanns det undantag, då De Nio Fingrarna skulle tillåta all olaglighet som hade med Tionde Fingret att göra.

    Wreax hade inte bara utmanat Handelsgillet då han arbetade för Handelsgillet Bläck, då han kom med varor från havsriket till marknaden i Celeras och gjort goda affärer tack vare unik tillgång. Celeras hade blivit en betydligt aktivare marknad på den mörkare, olagliga sidan, och inte bara då det gällde sådant som De Nio Fingrarna tillät Tionde Fingret att göra vid behov. Även om Wreax inte var öppet känd som den så kallade Bläckspindeln så dök denna titel upp ofta i de olagliga kretsarna, där hans undersåtar verkade. Han hade dock uppenbarat denna identitet till Vésiva, som han hade upptäckt att hade anknytningar till Tionde Fingret – vilket i tur hade garanterat lett till att denne visste vem han var.

    Så troligen visste Tionde Fingret vem han var. Men han visste inte vem denna var – han hade inte lyckats få veta identiteten på denna via Vésiva. Det var inte en god position för honom att vara i, det hade trots allt lett till att Moira kunnat anställas för att ta vara på honom. Kanske hon hade rätt, att hans öde förseglats med det som skett.

     

    Döden är inte något jag fruktar. Trots allt har ni visat att det inte behöver vara ett slut.” , svarade han till henne medan hennes kalla hand fortfarande vidrörde hans kind. Han betraktade henne med ett leende, och hans uppsyn började sakta förvandla sig tillbaka till en mer mörkeralv-lik gestalt. “Tack för att ni arrangerade badet. Hjälper ni mig upp härifrån?”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon skakade på huvudet åt hans ord. Hon kunde tydligt se hur hans tankar snurrade, hur han bedömde hennes svar och drog sina egna slutsatser, men hon kunde knappast bry sig mindre. Om han listat ut vem som anställt henne så var det snart nog inte längre hennes problem.

    ”Ah, väldigt filosofiskt av er… Men jag är rädd att hon som skapade mig tog med sig just den kunskapen till, ska vi säga, sin grav?” Sade hon lite torrt, men hennes leende falnade inte för det. Istället ryckte hon lite på axlarna åt det hela och lät sin hand falla från hans kind och reste sig sedan upp.

     

    Med samma enkelhet som innan så tog hon tag under hans armar och lyfte upp honom ur badet och släppte ned honom på golvet invid sängen där han suttit tidigare. Hon band inte hans händer med detsamma utan väntade istället på att han helt skulle återgå till sin andra form, den som hade två brutna ben.

     

     

    De anlände till Celeras någon vecka senare. Det var mörkt utanför skeppets hyttglugg och luften var sådär varm och klibbig som den bara kunde vara i dessa trakter. Ljudet av en utkik som ropade att land var i sikte var den första ledtråden till att de närmade sig och snart nog nådde ljudet av en myllrande hamn även ned till hytten där Moira och Wreax befann sig.

     

    Moira hade plockat ihop sina få tillhörigheter och spänt fast sina vapen vid sidan innan hon vände sin uppmärksamhet till Wreax.

    ”Så, det här är början på slutet av vår resa tillsammans. Hur du vill göra resten är upp till dig. Antingen så förgiftar jag er igen och bär er till er destination, eller så går ni själv, snällt, om ni nu fortfarande är kapabel till det. Vad tror ni, hm?” Frågade hon med ett litet leende och en snabb blick mot hans ben.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Wreax lyssnade på alla de vanliga ljuden han hört då han anlänt till Celeras flera gånger tidigare, och var nöjd över att äntligen behöva sluta vänta. Han hade kommit åt att röra på sina ben tillräckligt, speciellt då han hade haft möjligheten att omvandla sig till sin undervattniska form, för att få tillbaka styrkan i sina ben för att kunna gå. Benen var inte fullkomligt läkta, men de var i tillräckligt gott skick för att han skulle kunna gå i sin egen takt. Dessutom skulle det ytterligare hjälpa läkandet av hans ben, och det vidriga nervgiftets effekter ville han låta bli att uppleva igen.

    Jag går gärna själv, tack. Kyss mig inte igen.”, skrattade han.

    Han reste sig, även om det gick aningen långsamt med bundna händer, och gick mot Moira. “Låt oss gå.”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    För bunden var han, hon var inte så dum att hon trodde att han skulle sköta sig så väl. Deras resa hade i största allmänhet varit tämligen händelselös och han hade inte försökt fly än, men hon skulle inte sänka sitt garde innan han var levererad.

    ”Seså, så dålig var den inte”, sade hon lite retsamt innan hon gav honom en liten knuff i ryggen som för att mana på honom.

     

    Att han ens kunde använda sina ben var inget mindre än ett mirakel, men han hade visat sig tåligare än de flesta, och han hade faktiskt sett till att röra på benen trots att det måste ha gjort fruktansvärt ont. Det gick förvisso inte snabbt när han gick, men det var att föredra framför att bära honom.

     

    Så de landsteg tillsammans. Moira höll sig precis intill Wreax, nära nog för att deras armbågar skulle röra vid varandra, och nu när de inte längre var på skeppet så hade hennes uppsyn blivit betydligt mer allvarlig. Hon hade inte brytt sig om att ändra sitt utseende denna gång, för männen i hamnen hade blivit informerade om henne och höll sig som ombett på behörigt avstånd. Ingen stoppade dem för att söka igenom deras packning eller ifrågasätta vad de gjorde – särskilt som Wreax var bakbunden – och inte heller syntes några stadsvakter till. De fick istället gå obehindrat genom hamnområdet, och vidare bort till den plats där Moira, som avtalat, skulle överlämna Wreax.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Han gick lydigt, ledd av Moira ut ur skeppet och in i Celeras hamn. Hans steg bultade med smärta för varje steg, men smärta var inte en främling till honom. Smärtan blev mer mindre med tiden, även om hans ben tycktes protestera mot att bli använda så tidigt efter att de brutits. Han visste att han skulle kunna få benen botade väl i Celeras senare, tillsammans med andra eventuella skador, om han skulle överleva mötet med det Tionde Fingret, så det oroade han sig inte om. Det viktigaste för honom var att tala, eller strida, för att överleva. Vinna skulle han inte kunna, men om han överlevde skulle han kunna planera hur han skulle hämnas.

    Därför hade han inte heller gjort något motstånd mot Moira. Om det fanns en situation där han skulle behöva all sin styrka och rörelseförmåga skulle det inte ha varit tidigare, eller nu. Att strida med den levande döda kvinnan hade varit enbart ett slöseri på resurser enligt honom.

    Nu, speciellt då han själv kommit åt att gå varje steg i en långsam takt, kom han ihåg den exakta rutten som de tagit till stället de nu var och väntade i. Även om hans händer var bundna, och han var en fånge som skulle bli överlåten till förmodligen den största fienden han hade, verkade han inte visa någon fruktan eller ens en min av obehag. Istället hade han sitt vanliga leende som dolde hans inre värld.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    De kom till sist till en väl undangömd innergård, som låg i mitten av flera gamla hus i varierande skick och storlek och inte verkade dra till sig någon speciell uppmärksamhet över huvud taget. I mitten på innergården stod en staty av en kvinnlig alv som höll en kanna, en del av en fontän som inte längre hade rinnande vatten utan snarare var täckt i mossa och växtlighet. Att något ens kunde växa där i Celeras hjärta var ett under.

    På en stenbänk intill fontänen och statyn satt en liten flicka, klädd i en enkel brun klänning, som vände sin blick mot Moira och Wreax då de kom in till innergården. Moira skulle känna igen flickan som den som hade kallat på henne för detta uppdrag från första början.
    ‘Så, det ser ut som att det gick väl?’ frågade flickan och betraktade Wreax och Moira med stora nyfikna ögon, på ett sätt som var väldigt olikt ett barn.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Att resan varit dryg var en underdrift, så när de slutligen steg in på innergården som avtalat så var det med en känsla av lättnad som hon riktade blicken mot flickan som satt på en av stenbänkarna där. Hon kände igen henne som samma barn som hämtat henne på värdshuset här i Celeras för så många veckor sedan.

    ”Tvivlade ni någonsin på mig?” Frågade hon lite roat och blinkade menande åt flickan innan hon blev lite allvarligare igen.

    ”Wreax Siturios, som avtalat i ett stycke. Vill ni ha honom vid medvetande innan vi fortsätter?” Tillade hon sakligt, väl medveten om att detta knappast var hans slutgiltiga destination.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Han noterade omgivningen som han blivit ledd till, och funderade över kontrasten mellan sin egen organisation och Det Tionde Fingret. Hans egen stil att vara en del av städer och riken där han var kunde beaktas som betydligt mindre diskret. Han var den slags brottsling som gjorde sin närvaro känd, med sina visitkort, och lokaler som uppenbarade sig som hederliga anläggningar. Även då förblev den kriminella verksamheten gömd, vilket var i något mån i kontrast med hur Det Tionde Fingret agerade, med tanke på att De Nio Fingrarna var medvetna och tillät dess verksamhet.

    Var det dock förvånande att han var överraskad av denna lilla flicka som väntade på dem? De flesta skulle säkert vara det. Han försökte tänka tillbaka till den lilla flickan som hade givit honom lappen i Antrophelia, men det kunde inte vara samma person. Men denna flicka verkade inte mycket äldre än hon hade varit. Något sade honom att det lade mer bakom denna. Kanske det var en illusion? Kunde Det Tionde Fingret vara en magiker? Eller kanske detta var en budbärare? Han hade för lite information för att kunna göra vattentäta gissningar.

    Iris… Ska du inte introducera oss?” sade han med en krass ton, och vände blicken från Moira mot flickan. “Jag föredrar att veta namnet på stygga barn, så att jag, i slutet av Talana, kan ge dem en sådan gåva de förtjänar…”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Flickans blick betraktade Wreax och de ord han yttrade, men hon verkade inte påverkad av hans sätt att tala – eller hans hot. Som ett av Celeras många gatubarn hade sådana ord från män blivit så vanliga att de var tomma ord i vinden. Trots allt var staden inte tom på märkligt folk och deras speciella behag som sådana som hon själv alltid på något vis tycktes hamna i kläm med. Tills hon hittat sin arbetsgivare. Eller var det hennes arbetsgivare som hittat henne?

    Men vad spelade det för roll vad Wreax hade att komma med, då han var där i fångenskap? Maktlös, åtminstone till synes, besegrad.  För första gången sken flickan upp i ett barnsligt leende, och en munter röst som bara barn kunde ha.
    ‘Jag hejade på dig från början!’ sa hon och fnittrade till lite, ett oskyldigt ljud denna innergård inte hört på länge.
    ‘Han ser inte så farlig ut.’ påpekade hon, och studerade Wreax lite nyfiket.
    ‘Är han?’ undrade hon, och såg frågandes med stora ögon på Moira.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Med en hård hand daskade hon till Wreax i bakhuvudet, som om hon läxade upp ett olydigt barn som precis sagt något särdeles opassande.

    ”Det är inget vis att tala till en flicka”, sade hon hårt, men vände sedan blicken till flickan igen och lät den mjukna något. Ett litet leende spred sig över hennes läppar och hon ryckte på axlarna som svar på hennes fråga.

     

    ”Farlig och farlig… Ouppfostrad och besvärlig kanske. Jag skulle dock hålla mig på en armlängds avstånd om jag vore er”, svarade hon med den där torra humor som var så karaktäristisk för henne och som ofta misstolkades av de som inte kände henne, vilket i princip var alla.

    ”Oavsett så skulle jag nog personligen frakta honom medvetslös resten av vägen. Han är smartare än han ser ut”, tillade hon och blinkade menande åt Wreax.

  • Grundare
    Member since: 16/03/2020

    Slaget i huvudet kändes främst otäckt i hans knän som vek på sig lite av smällen. Men han hade också varit förberedd på att Moira skulle göra det vid hans ord, så han böjde på sina knän tillräckligt innan slaget så att han skulle värja av det värsta av chocken.

    Han fnös åt Moira och den lilla flickan ljudligt. “Min tid är alldeles för dyrbar för att bli bortslösad av ert behov att undra över mig och min prakt.”

    En säck över huvudet kunde också räcka.” sade han till Moira med ett flin utan att vända sig om för att se på henne. “Jag vet dock att du längtar efter att slå mig medvetslös. Så gör det redan. Jag hade redan strypt tre män inom denna tid… Eller fyra…”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Den unga flickan såg lite osäkert från Moira till Wreax, trots allt verkade fången förvånansvärt munter och pratsam för att vara dragen dit i detta sammanhang. Lite förvirrat skakade hon på huvudet över hans skämtsamhet som gick över till något som kanske kunde tolkas som hot, eller skryt.
    ‘Han har en stor mun.’ påpekade flickan observant, men var inte helt övertygad om Moiras kommentar om hans intelligens, och steg ned från bänken för att gestikulera åt Moira att följa henne.
    ‘Min mästare har väntat på er.’ sa hon och drog upp en stor trädörr som var alldeles för stor för den lilla flickan.
    ‘Längst ned i korridoren.’ sa hon och gav Wreax en vaksam blick.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    ”Jo, och ett ännu större ego”, kommenterade hon roat.

    Moira ryckte lite på axlarna åt det hela. Flickans ord hade fått henne att flina smått, men hon kunde ändå inte låta bli att känna att det var en dålig idé att låta Wreax se vart han fördes. Trots det så gjorde hon som flickan sagt och med en lätt knuff i ryggen på Wreax så manade hon honom att fortsätta framåt och in genom den stora, tunga trädörren.

    ”Du hörde henne”, sade hon menande åt Wreax, lät honom gå före henne ned genom korridoren. En liten del av henne tyckte att det var synd att det hela var slut. Inte själva resan, förstås, men jakten… Dessutom tycktes Wreax fortfarande alldeles för munter för hennes smak, men snart nog skulle hon inte behöva bry sig om honom, mer än att kanske hålla ett extra öga öppet när hon sov, förstås.

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 136 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.