Post has published by FruVider
Viewing 15 posts - 341 through 355 (of 355 total)
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas nickade bara lite kort åt hans svar medan Katarina hade vett nog att le milt och säga hur det gladde dem att höra. Lucas som redan satt ned lät blicken svepa över bordet och fick hejda sig att inte göra en grimas över hur onödigt överdådigt han ansåg det vara. Däremot kunde han inte hejda sig åt det styva skämtet utan brast ut i ett hjärtligt skratt. Pojken var inte humorlös i alla fall, vilket bådade gott för Nilla.

    Men skrattet blev inte långvarigt då Katarina genom en skarp blick till sin man fick tyst på honom. Med en harkling suckade han lättat då de andra slog sig till bords och maten började serveras.
    “Hm. Om stjärnorna står rätt” svarade han kryptiskt mellan en tugga och kastade en outgrundlig blick åt kungens håll. “Det är inte upp till oss, utan snarare nyckfulla härskare och handelsmäns plånböcker.” ett roat och aningen lurigt leende prydde hans läppar då han vänt tillbaka blicken till Kael.

    “Men jag lämnar Kaelred dan efter imorgon. Så det blir Katarina som…” Lucas gjorde en gest i allas generella riktning och tog en till tugga av maten “…tar hand om det här” vilket var till hans egna lättnad. Hela situationen gjorde honom obekväm och rastlös.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nilla var inte direkt lycklig över sin fästman då det fanns en viss annan man hon hellre hade all sin uppmärksamhet på men det var inte så att det skulle se bra ut om hon betedde sig som en unge i dessa sammanhang heller. Hon må inte gilla det.. alls.. men det var med artigheten hon växt upp och något hon inte skulle glömma i första taget, dessutom var järnhanden Katarina något att akta sig för med, självfallet. Det skulle inte förvåna henne alls om hon någon dag smällde sin mor tillbaka i all den kraft hon besatt vilket kanske var bra då att hon inte planerade att stanna här speciellt mycket längre.

    Vid Kaels bugning så neg hon fint tillbaka till honom med det ända positiva i huvudet som var att hon snart inte skulle behöva just detta i sitt liv. Det skulle självfallet vara skandalöst och nedvärderande för hennes familj då hon utfört sin plan med Arlin men enligt henne så hade hon bara ett liv att leva så varför spendera det i evig olycka? Bete dig nu Nilla, bara denna dagen också.. 

    “Ingenting att be om ursäkt för ers höghet. Jag hoppas ni återhämtar er snabbt.” Sa hon trevligt medan hon reste sig upp från sin nigning. Det var ju tekniskt sätt inte Kaels fel heller så vad tjänade det på att lägga ilska mot honom när man visste vem den riktiga boven var i dramat? Det var nästan så hon sneglade mot sin mor men bara nästan. Hon höll blicken fäst på Kael.

    Hon satte sig ner på sin stol bredvid Kael, fortfarande utan att skänka en blick till sin moder även om hennes far fick den gesten istället. Vid hans hjärtliga skratt så kunde Nilla inte hjälpa att le men självfallet var det kortlivat då draken verkade få far att tystna rätt kvickt. Hon såg det självfallet inte men det fanns som sagt i Nillas värld bara en glädjedödare vid bordet. Hon fick till och med stoppa sig själv från att fnysa till över att Far lämnade Katarina i kontroll men det rycket hon hade i ögonbrynet doldes snabbt och skickligt då hon tippade ner huvudet för att släta ut tyget på sin klänning. Bara idag.. bara idag… upprepade hon till sig själv gång på gång i huvudet innan hon vred sig mot sin “fästman” i ett försök att inte bara sitta otrevligt tyst hela måltiden. “Gör det mycket ont min herre?” 

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kael betraktade Lucas tankfullt över hans kryptiska svar. Det verkade finnas något där som han visste om, och han sneglade från sin bror Tristian, till Lucas och till Katarina. Säkert än en gång någon viktig detalj Tristian valt att inte informera honom om. Men det var inte rätt tillfälle att pressa saken, så han nickade lätt.
    ‘Ni har säkert rätt, herr Lucas.’ svarade han simpelt.
    ‘Men någon är säkert villig att betala för era tjänster, världen är inte direkt i brist på konflikter.’ och som för att bekräfta Lucas överlåtande till Katarina, nickade han bara lätt och artigt i Katarinas riktning.

    Kungafamiljen satte sig ned, och alla samlade verka lite stela över situationen. Trots allt hade förlovningen kanske inte direkt följt alla protokoll, och så hade ju Tristian kanske inte varit den smidigaste med hur han annonserade förlovningen heller. Sen hade de ju gårdagens händelser i färskt minne. Det fanns nog bara en där i samlingen som var glad, och det var prinsessan Tirrin, som nog skulle glädjas över tanken att Arlin inte längre skulle förlovas bort till Nilla.

    Kael log ett litet snett leende över Nillas fråga.
    ‘Inte efter all magi och bedövning de stoppat i mig. Jag känner knappt mitt ansikte, för att vara ärlig.’ sa han. Och kanske det var därför han också kände sig relativt avslappnad eller likgiltig till situationen just då.

    Det följde några timmar av samtalande och artighetsfraser, och då det hela var över reste sig alla. Katarina och konungen skulle så klart mötas och fullföra de sista detaljerna gällande äktenskapet innan bröllopets dag fastslogs. Det tackades och hälsades, och till sist kunde alla inblandade pusta ut då de inte längre behövde stå på tårna. Kael var dock förvånansvärt vänskaplig mot Nilla, och gav henne ett vänligt leende då han kysste hennes hand innan det var dags för henne att ge sig av tillsammans med sin familj.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Hade han behövt sitta en sekund till vid detta bord eller hört en till stel fras hade han dött. På fläcken. Han hade gått upp i rök bara. Så det var utan att dölja sin lättade suck som Lucas hastigt tog sig upp ur stolen. Det hade faktiskt varit förvånansvärt hur alla ignorerat hans ganska dåliga bordsskick och bristande adlighet. Det hade gjort honom mer provocerad att bete sig mer illa, men ändå hade det bara varit Katarina som till och med gått så långt att hon stampat honom på foten innan han hunnit säga något riktigt osmakligt. Efter det hade han betett sig relativt anständigt, för husfridens skull.

    “Nåväl, vi skall väl bege oss omedelbart” det var ju nästan lunchtid och deras hem låg trots allt en halv dagsritt bort. Det riktigt värkte i hela kroppen för att få lämna den där gudsförgätna staden. “Sen lämnar jag Kaelred dagen efter imorgon” upprepade han återigen och hans blick gick från kungen till Vinga. Underförstått var att det var innan dess de skulle vara tvungna att söka upp honom om de ville honom något. Så nickade han lätt mot kungafamiljen, förutom kungen själv som faktiskt fick en ordentlig, i Lucas mening, bugning.

    När resterande av familjen sagt sina artighetsfraser och farväl, mycket mer anständigt än Lucas, och de började avvika från frukosten så la Lucas ena armen kring Nillas axlar där de gick.
    “Visst var det där exceptionellt uttråkande?” Lucas skrattade lågt och kortade avsiktligen in på stegen för att de skulle hamna några meter bakom Katarina och Alma.
    “Jag tog med din häst. Tänkte att vi rider tillbaka hem.” han såg frågande på Nilla där de gick och ett litet retfullt leende spred sig på hans läppar “Eller vill du hellre åka droska med din mor?”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nilla log vänligt mot sin “fästman”, i alla fall vid hennes mors tankar, och då han kysste hennes hand så neg hon artigt mot Kael innan de gick sina skilda vägar. Som sagt tanken fanns ju i den drömmande Nilla att detta var lika mycket Kaels fel som Nillas vilket betydde 0%. Det var ju så att allt hade med deras föräldrars planer att göra, inte deras. Hon var till och med rätt så säker på att Kael hade lika mycket vilja att gifta sig med henne som hon hade för honom.

    Hon neg fint som ett hej då till resterande kungafamiljen innan hon började vandra utåt, en BRA bit bort från sin mor skulle tilläggas. Detta hjälpte ju hennes faders försök att hålla avstånd från draktanten helt klart. Det hade alltid varit så att Nilla var lite av en pappas flicka, helt nu till och med då hennes mor gått över den sista gränsen hos henne dagen innan, så när han drog dem undan från resterande familjen så kunde hon inte hjälpa att låta det rycka till i mungipan. Hela denna tiden hade hon fortfarande inte ens slängt en hint av blick mot sin mor. Jo det hela hade väll inte riktigt varit hennes kopp av te heller, hade inte Katarina förbjudit henne att smutsa ner sig och göra det hon ville så skulle hennes liv nog mer vara som pappas.

    Hon hade varit ett vilt barn tills dagen som Katarina lagt förbud på allt det roliga i livet liksom. Hon hade ofta lekt krigsscener med sin far (Där han självfallet oftast lät henne vinna med flit), klättrat i träd, ridit häst och skjutit pil. Men hennes mor hade tyckt att det inte var ett propert sätt att bete sig som flicka på vilket hade lämnat Nilla uttråkad med sitt eget liv.

    Så när hennes fars fråga kom fram så hann han knappt fråga färdigt innan hon svarade; “Ingen droska tack! Jag skulle inte klara en minut till för närvarande.” Sa hon ärligt då det inte skulle finnas ett värre straff än att behöva sitta fast med odjuret även kallat mor. Hon gav sin far ett lättat leende över att hon inte behövde sitta fint inne i en skumpande droska. Livet uppe på hästryggen var betydligt, och då menade hon BETYDLIGT, mycket bättre. Det var även inte så ofta hon fick bara sin faders sällskap längre så även det skulle kännas uppfriskande.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas kunde inget annat än att brista ut i ett hjärtligt skratt åt sin dotters snabba svar.
    “Hästryggen blir det…!” han kramade åt hennes axlar lätt innan han släppte henne och tog fram ett äpple han nallat med sig från frukosten. Vid det ögonblicken såg Katarina sig om över axeln och han mötte sin frus blick. Nonchalant viftade han lite åt henne.
    “Vi rider i förväg, så ses vi hemma ikväll” han log mot sin fru men hans blick sa att det definitivt var hans ord som gällde och hon stängde sin mun som hon öppnat för att protestera. Lucas tog en tugga av äpplet och nästintill föste Nilla in i en annan korridor som skulle ta dem till stallet.

    “Jag förstår inte hur ni orkat vara här alla dessa dagar” sa han lite skämtsamt då de var utom hörhåll “Jag var leds på det innan jag ens kommit in på borggården” skrattade han sedan och började känna sig mer och mer lättad över att det hela var slut. Även om han bara varit där några få dagar och resten av familjen nästan en hel vecka så kröp det verkligen i skinnet på honom. De kom snart ut till stallarna där deras tillhörigheter hade börjat packas in i droska och på hästarna. Han dirigerade ett par tjänare att hans vanliga ridhäst och den packhäst han släpat med sig skulle tas tillsammans med droskan och att de skulle sadla Nillas ridhäst och hans egna stridshäst som gått i dusterna dagen innan.

    “Jag avundas dig inte att du snart ska tillbaka hit” kommenterade han med blicken vänd upp mot slottet då hästarna var klara för avfärd. Lucas sänkte blicken till Nilla, ett lite snett leende på läpparna men näsan rynkad. “Men du kommer säkert trivas bättre än vad jag någonsin gjort” fortsatte han med en axelryckning och gav sitt äppelskrutt till hästen innan han satt upp. Hästen tog ett par steg framåt, lika ivrig att ge sig av som han själv vilket fick honom att hastigt samla upp tyglarna.
    “Jag hoppas det i alla fall.” la han till.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Det var otroligt skönt att Lucas föste bort alla chanser till protester och samma ögonblick som Katarina började vända sig mot dem så kunde Nilla skymta det och vände automatiskt bort huvudet för att slippa se på henne. Stirrade med låtsat intresse på en av de kungliga tavlorna i hallen innan hennes far fick bort henne där ifrån. Då helt plötsligt var tavlorna inte längre intressanta. Hon lyssnade på sin far och kunde inte hjälpa att släppa ut en road suck över hans kommentar. “Nå, det är väll tyvärr inte så att jag har något större val eller hur?” Sa hon med sanning och kollade upp på sin far som helt klart verkade road, alltid något.

    Hon följde med sin far in i stallet och sken upp när hon såg sin häst framför sig och skyndade sig fram till den för att lägga en hand på dess mule. Hästen sniffade lite på henne följt av en tillgiven knyck på sitt majestätiska huvud. Det hade varit allt för länge sedan som hon varit tillåten att rida, vanligtvis var hon fast i droskan såvida det inte var där “Ingen kunde se henne”. Vid sin faders röst så bleknade hennes leende en aning medan tjänarna sadlade hennes häst. Hon såg på sin far nästan ledsamt även om hon försökte återuppta sitt leende igen. Hur ärlig skulle hon vara egentligen? Lite ärlig i alla fall bestämde hon sig för. “Jag tvivlar på det om jag ska vara ärlig, men finns väll kanske inte mycket att göra åt saken, eller hur?” Hon gick till sidan av sin häst och den närmaste tjänaren erbjöd att hjälpa henne upp vilket hon nekade och smidigt tog sig upp själv. Blicken tillbaka på hennes far. Även om leendet var väl kamuflagerat så visste hon mycket väl att hennes far skulle se rakt igenom det. Men det var värt ett försök i alla fall.

    Hon fortsatte. “Vissa får livet de vill ha och andra inte, det är väll bara så det är?” 

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas hade åter vänt blicken upp mot slottets väggar och kisade mot solen som stod ganska högt. Han ryckte lite på axlarna och mumlade något ohörbart, men medhållande till hennes ord att där inte fanns något att göra. När han åter sänkte blicken däremot så sjönk pappahjärtat i bröstkorgen på honom över hur nedstämd hela Nillas hållning var, trots det vaga leendet. I ett försök att vara uppmuntrande red han upp bredvid henne och log medlidande.

    “Bara bönder och dårar får det dem vill ha, för de vet inte bättre” han rynkade lite på ögonbrynet, det svaga leendet kvar på läpparna då han begrundade sin dotter för ett ögonblick. Om hon bara fötts pojke hade allt varit så mycket lättare. För alla. Lucas manade på hästen så de kunde fortsätta ut ur slottet och genom staden.

    “Men du är ung Nilla och prins Kael är en ärbar man. Efter ni fått några söner så kan du göra precis vad du vill” det här var alltså Lucas uppfattning om att försöka vara uppmuntrande och han log varmt mot sin dotter då de red genom staden. “Du behöver säkert inte ens bo här, du kan nog skaffa någon gård vid havet och ha massa älskare.” han kunde faktiskt inte hålla sig för skratt, inte nedlåtande utan mer skojfriskt precis som han sa det i hopp om att lätta upp hennes sorgsna min.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    “Jag vet inte.. Känns väll kanske inte helt dum att vara bonde i sådant fall. Visst får man ett hårt liv men åtminstone så spenderar man sina dagar med dem man älskar. Låter inte helt fel om du frågar mig.” Sa hon i ett försök till att muntra upp sig själv men det gjorde motsatsen. Hon avundades bönderna som så gott som kunde göra vad de ville med sina liv och så var hon själv fast i denna situationen. Men inte mycket längre.. Hennes familj skulle säkerligen få ett raseriutbrott utan dess like men hon skulle bli fri att leva sitt liv så som hon själv ville, eller hur?

    Hon tuggade lite på orden innan hon svarade sin far igen. “Det är inte så att Kael inte är en trevlig man men det är inte något som jag egentligen vill ha.. Jag skulle ge allt för att få mitt eget liv men mor..” Det tog lite emot att kalla henne mor. “.. verkar ha helt andra tankar. Jag är enbart en spelpjäs för henne.” Sa hon ärligt och fast där de red igenom stadens gator följt av hennes far skojiga kommentar. Älskare? Jo hennes far hade alltid en speciell humor men ändå så lyckades han alltid överaska henne. Hon snappades upp av den skojiga stämningen och tänkte kanske inte helt över situationen innan hon uttalade sig. “Är det vad du har menar du? En stuga vid havet med älskare?” Hon fick tacksamt nog det att låta som ett skämt även om de flesta föräldrarna kanske inte skulle uppskatta den humorn. Men då han var gift med någon som Katarina så skulle det dock inte förvåna henne…

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skratt hade övergått i ett skrockande och han skakade lite på huvudet men valde att inte kommentera hennes unga och naiva syn. Om hon vetat hur deras kung spelade schack hade hon inte velat vara bonde. De började närma sig stadsportarna och man kunde se de stora eldarna brinna ovanför. Den eld som enligt legenden inte skulle slockna förrän kungahuset dog ut. Lucas visste nu den fulla innebörden av den myten…

    Men hans tankar avbröts av hans dotters kommentar och det fick honom att brista ut i ett högt skratt som fick närmaste människor att hoppa till. Det tog nästan en hel minut för honom att sansa sig och de var nu utanför stadsportarna då han äntligen kunde torka bort några tårar från ögonvråna, fortfarande med skrattet i halsen.
    “Om det ändå vore så väl…” sa han lågt och skakade på huvudet, skrattet ersatt av ett varmt leende “Men den skymfen skulle ajg såklart inte ge din ädla mor” det fanns något lurigt i hans blick då han såg mot Nilla igen och så tillbaka mot staden som de nu kommit ut ur. Åh vad han önskade att han slapp se den igen. Om det inte var med en krigshär i ryggen.

    Återigen vände han blicken till sin dotter, nu med lite allvarligare uppsyn än tidigare.
    “Håll det inte mot din mor för mycket. Vi är alla pjäser på maktens spelbräde.” han begrundade Nilla för ett ögonblick och drog en ganska djup suck innan han fortsatte “Det finns många skäl till att du bör och ska äkta Kael. Det är för både dig och dina systrars skull” Lucas kliade sig lite fundersamt på det ärr som gick över käkbenet. Han undrade om hans dotter förstod vad som skulle hända med döttrarna om han nu skulle falla i strid innan Katarina satt en son till världen. Men han var inte på humör för att prata om sånt. Snarare var det annat som han var nyfiken på.

    “Så…” den något allvarsamma uppsynen hade gått över i en mer lurig blick och ett leende var åter på hans läppar “… han, pojken…eh. Från Kaldrland. Vad hette han nu igen.. Aja, han sökte upp mig här om dagen faktiskt.”

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Det var faktiskt riktigt tur att hennes far tog det hela som det skämt som det faktiskt var, ja blandat med funderingar självfallet då man aldrig kunde veta säkert. Den drömmande lilla Nilla hade många gånger undrat om hon hade syskon utanför familjen som kanske inte ens hennes far visste om. Men hon tog honom på hans ord som en god dotter. Hon skulle visserligen inte klandra sin far för att vara otrogen mot draken men hon accepterade ändå det han sagt till henne.

    Vid hans ord om att inte hålla det mot hennes mor så kunde hon inte hjälpa att i tankarna himla med ögonen tills ögonen föll ur hennes hålor. Jo visst kunde man se det så, eller att det var ens barn liksom och man ville dem väl, men ja.. Sen kom talet som fick hennes tarmar att vrida om sig 360 grader; “För din och dina systrars skull.” Hon fann det svårt att se i något scenario hur det skulle vara för hennes skull men tanken på att hennes syskon skulle få lida av det hela var väll kanske inte riktigt vad hon ville. Hon fylldes av plötslig oro över det hela vilket fick henne att krama om tyglarna en aning hårdare.

    Sedan kom meningen hon inte förväntat sig att höra av någon konstig anledning. Arlin..

    “Arlin?” Undrade hon trots att hon visste exakt varför Arlin hade kontaktat hennes far men det betydde inte att hon inte blev nervös. “Så, hur gick det samtalet?” Undrade hon och såg på sin faders luriga blick och visste inte riktigt om hon skulle kunna stå stadigt eller bli tvingad att galoppera iväg i all hast.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas rynkade fundersamt på ögonbrynen åt hennes fråga och vände blicken mot vägen framför dem. Som om han verkligen tänkte efter vad som sagts, även om samtalet bara varit morgonen innan. Såklart ett spel för galleriet, han önskade bara se sin dotters reaktion. Och hoppades hon skulle släppa det agg hon verkade hysa sin mor.
    “Nja… det gamla vanliga, unga ärelystna pojkar som hoppas kunna göra något för sin släkt” Lucas ryckte lite på axlarna och vände åter blicken till sin dotter med ett neutralt leende. “Han ville jag skulle skicka trupp till Kaldrland för att slåss i deras krig och att det skulle bli möjligt att göra om han gifte sig med dig”

    Lucas ögonbryn var lätt rynkade, som om han fortfarande var lite fundersam.
    “Jag trodde han redan hade pratat med dig innan, men han kanske gjorde det efter?” så skrattade han till och skakade lite på huvudet som för att skoja bort det “Aja, du verkade ju ha ett gott öga för honom. Men det är väl gott det att kungen bad om din hand till Kael istället. Nu slipper både du och jag frysa ihjäl i norr”

    Under leendet, skojfriskheten och den lite fundersamma minen så hade Lucas såklart ett mål. Det skulle ju vara bättre om hon avskydde han själv än sin mor. Han var ju nästan ändå aldrig hemma.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nilla vart inte helt road över svaret hon fick, speciellt med tanke på att hon undrat över hur förfrågan för giftemålet hade gått, det var ju det som var det viktiga. I alla fall för henne. Så med den tanken suckade hon bara till innan hon såg tillbaka på sin far. “Jag hade hoppats på att få gifta mig med Arlin, det var mest därför jag undrade hur samtalet gått. Om det var mig väl eller inte.” Ja det syntes på henne att hon blivit missnöjd över att få höra skämtet om hennes misslyckade framtid. Visst fanns det många kvinnor som skulle hugga huvudet av sine konkurrenter för att få en chans att gifta sig med Prins Kael men hon hade ju ögonen för en annan man vilket skulle enbart leda till problem, eller hur?

    Det var bäst att bara vara rakt på sak nu, hoppas av gudarna att hon kunde få sin far att tänka på sin dotters egna lycka. “Jag undrar..” Började hon lätt då hon samlade sig för att komma med ett förslag. “Kanske en av mina systrar skulle vilja ha Kael som make? Isabelle är ju så gott som i samma ålder som mig, kanske det skulle vara bra för henne att gifta sig med Kael? Arlin kan ju ge oss mycket han med ifall jag skulle gifta mig med honom istället?” Hon såg frågande mot sin far i hopp om att detta kanske var en tanke som skulle sitta väl hos hennes far. Hon ville ha Arlin eller ingen och för att behålla familjebanden så ville hon försöka med allt hon kunde hitta på. Trots allt så var väll två allianser bättre än en?

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas rös inombords av hennes första ord. Det kom aldrig något gott ur när döttrar undrade saker. Men han lyssnade på hennes ord, blicken gick från henne till vägen och landskapen framför dem. Hon var ute på tunn is och även om det var hans dotter kunde han inte låta bli… Till en början såg det ut som om han verkligen övervägde hennes förslag, ögonbrynen sådär fundersamt rynkade över ögonen och han nickade litet grann.

    “Mhm… men du… Om Arlin har mycket att erbjuda vår familj…” Lucas vände tillslut tillbaka blicken till Nilla efter att han haft den fundersamt i skyn “Så kanske jag erbjuder honom mina mannar och Isabelles hand? Det måste ju vara det bästa alternativet. Ingen bruten förlovning. Så en allians med Kaldrland” hans ansikte höll ingen spelad fundersamhet längre och leendet på hans läppar var snarare samma leende du gav din motståndare precis innan du tog hans kung i schack.

    “Nej du kära dotter. Hur mycket jag än önskar dig lycka i livet så har din mor misslyckats att föda en son” hans röst var aningen bitter då han samlade upp tyglarna till sin häst som otåligt tuggade på bettet. Det var bäst han tog den här diskussionen nu.
    “Och eftersom vårt lands lagar förbjuder kvinnor förut högadliga sådana, att ärva, så skulle du och dina systrar stå utan hem och utan arv om jag skulle dö innan ni är gifta” Lucas röst hade blivit aningen mer bitter, ämnet han pratade om hade han varken lust att prata om eller gillade “Och dö innan ni alla är gifta kommer jag garanterat att göra, med tanke på de livsval jag gjort” fortsatte han sedan och vände en skarp blick till Nilla.

    “Däremot… du som förstfödd, vilket är det enda en kunglighet skulle acceptera, kan genom det här giftermålet få vår familj att bli högadlig och därmed rädda dina systrar från ett öde av svält och fattigdom.”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Då far sa åt henne att det skulle vara bättre om Isabelle gifte sig med Arlin så kändes det som om hennes hjärta sjönk ner bland tarmarna och försökte hänga sig med dem som snara. Varför hade hon ens försökt att få sin far att se hennes sida i det hela egentligen? Verkade ju vara så att oavsett vad hon sa så skulle allt ligga mot henne och hennes egna lycka. Hon hade nästan lust att hoppa av sin häst och slänga sig ner från närmaste stup men hon hade andra planer, eller hade hon? Planen var ju att rymma iväg med Arlin, långt borta från allt men kunde hon göra det mot sina systrar? Hennes systrar var de ända i familjen som alltid varit på hennes sida så hur kunde hon sätta dem i skiten för sin egna lycka.

    Det brände bakom ögonlocken på henne vid den tanken. Hade det verkligen gått så långt att hon måste uppoffra sitt liv för att försäkra att hennes systrar kunde leva gott? Men vem sa egentligen att hennes systrar skulle leva gott ens? De skulle giftas bort till män likt spelpjäserna de var och få uppoffra sin egna lycka dem med. Så vad var poängen med något egentligen? Lyckan att kanske EN av syskonen fick det livet hon ville ha? Allt var bara helt fel..

    Hon satt i tystnad med blicken fäst på sin hästs man. Hon hade redan märkt av att hon var ute i djupt vatten med sin far som i sin tur verkade göra allt för att trycka ner henne för ögonblicket. Det hade börjat så bra och slutat i ren katastrof, vad skulle hon egentligen göra nu?

Viewing 15 posts - 341 through 355 (of 355 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.