Post has published by Purris
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 212 total)
  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    “F.. fly? Men -AHH!” och skrek till när Finn började dra med henne. Finn hade väl aldrig varit starkare än Corrin? Det var helt vansinnigt hur lätt hon var att släpa med i språng.

    När de stannat i den andra gränden stirrade hon argt på Finn. Fly? Som om att fly var det viktigaste just nu, det viktigaste var ju såklart att återställa Corrin!!

    Hon tappade hakan när Finn inte bara hade roligt åt hennes situation men antydde att hon passade som kvinna!

    “Är du helt från vettet!? Jag kan inte vara.. sån.. här!! Förstår du väl!?” hon gestikulerade febrilt på mot sina.. former.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Finn tog sig för pannan. Så många ord, så ljus röst och det som tidigare varit vanligt prat… kändes nu mera som tjat. Hade Corrin alltid varit så förbaskigt jobbig? Han gnuggade sig i pannan för att försöka lätta på värken som verkade uppstå när Corrin öppnade sin mun. Han harklade sig lätt och pekade mot huset som magikern hade bott i.

    “Du hörde magikern! Det är permanent, och om det finns en lsning på det. Så är det inte här. Han har makt Corrin!” sa Finn menande och rörde lite nervöst med sin fot i marken.

    “Det är dyrt att häva en sådan förbannelse och dessutom kommer ingen vilja göra det här. Och Hudd kommer knappast ta emot dig. En flicksnärta, du vet hur han är”

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Ilskan brusade upp snabbt! “Jag är ingen flicksnärta!!

    Hon stönade i frustration när hon hörde sin egen… flicksnärtiga röst uttala det mest motsägelsefulla hon någonsin hört. Uttrycket gick från ilska, till frustration till rädsla. Finn hade ju rätt. Det enda värdet för Hudd hon hade nu var i sänghalmen.. men.. de kanske kunde övertala gubben.. nej.. för farligt.. men..

    Hon såg ner på sig själv.. på sina händer.. och började darra.. hon såg upp Finn som hon nyss varit jämnlång med. Hennes ögon började vattnas.

    “Sa han.. verkligen.. perma.. nent? Det.. kan han väl inte… menat?”

    Hon såg ut som om hon var sekunder ifrån att brista i gråt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åh helvete. Hade hon fått en kvinnas jäkla humör nu också? Finn hade aldrig riktigt haft finessen som behövdes för att tala med kvinnofolk. Lite klumpigt lade han armarna omkring Corrin och klappade honom på ryggen – så som de brukade göras då de mot all förmodan kramades.

    “Så ja så ja, Bara för att du är kvinna, behöver du knappast bete dig som en!” försökte han. Det var så klart menat att vara en positiv sak och lägga plåster på såren. Men så fort orden försvann ur Finns mun märkte han att det kanske inte klingade så väl som han hade hoppats på.

    “Jag menar, Corrin. Allt är väl inte så dåligt, du kan ju röra vid dina bröst när du vill! Och Permanent är väl vanligtvis temprärt. Vi hittar någon jävel som kan ändra på detta. Men Celeras är inte rätt plats.”

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin började slappna av i omfamningen tills hon blev anklagad för att bete sig som en kvinna! Hon var ganska säker på att Finn också skulle bli upprörd om alla hans framtidsutsikter skulle krossas och han fick bära skammen att bara en liten ynklig.. “flicksnärta”.
    “Hördu, jag tr…”

    Så avbröts hon av Finn… han pratade som om han inte ens märkt att hon började tala!

    Röra vid mina bröst?? Hon ville inte ens HA såna, vad skulle det vara för tröst att ständigt påminna sig själv om det??

    Men… temporärt? Det var väl egentligen motsatsen till vad permanent betyder men… hon behövde hopp just nu..

    “t… tror du?” viskade hon när hon lät sig slappna av i omfamningen igen. Med ett snörvlande vilade hon sitt huvud mot Finns nyckelben. Lite stöd hjälpte faktiskt..

     

    • This reply was modified 4 år, 4 månader sedan by Purris.
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Försiktigt och lite prövande strök Finn Corrins långa hår. Vem visste med dessa fruntimmer? Ibland skrek dem direkt när man rörde vid dem. Han fortsatte med ett lätt “så ja, så ja” medan han kastade en blick omkring sig. De kunde inte vänta allt förlänge. Även om de inte skulle känna igen Corrin. Skulle de känna igen Finn. Han drog Corrin bakåt och placerade båda händerna på hans axlar och såg in i Corrins ögon allvarligt.

    “Lyssna nu för fan. Vi måste härifrån”

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin stirrade storögt tillbaka, fortfarande med våta ögon. “Vart ska vi ta vägen? Min bädd står i rucklet och där kommer jag bara in om jag ska sova i Hudds säng!” Hon rös till.

    “Och jag kan knappast resa långt barfota!”

    Hon lyfte kjoltyget och höll upp ett ben för att visa en mycket mindre fot än hon haft förr.  Skorna hade hon sprungit ur när Finn dragit med henne. De var ju på tok för stora.

    “Vi måste få ihop pengar för resa.. mat.. skor.. och för helvete, VETA VART VI SKA! Vi kan inte bara ge oss av sådär! Vi måste hitta nåt ställe att samla oss innan vi beger oss till… vart kan vi ens gå för att hitta någon som kan… hjälpa mig?”

    Hon skruvade på sig. “.. kanske måste.. riskera att be gubben om förlåt och… nåd..” det var ett idiotiskt förslag men ju mer hon tänkte på det, ju mer omöjligt verkade det att hinna en annan räddning.

     

    • This reply was modified 4 år, 4 månader sedan by Purris.
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det måste vara en dröm detta. Tanken slog honom. Klart det var. De skulle lägga sig och sova, i samma stund skulle han vakna och de skulle prata om det hela. Vilken sjuk dröm det hade varit. Han nickade lite disträ av tanken och verkade inte alls ha lyssnat på vad Corrin sagt.

    “Sömn. Om vi sover, kommer vi vakna upp som om inget har hänt.” påpekade han och slog sig lite stolt för pannbenet. Han nickade lite lätt, ännu mer säker på sin sak. Men frågan var vart de skulle sova. En liten flicka kunde inte sova på gatan. Han satte händerna i sin byxficka och kände det fina pappret mot sina fingrar. Långsamt drog han ut det och såg på krumelurena som fanns där på. Bokstäver, som bildade ord. Det tog mindre tid för honom att läsa nu, men inte så att han var ett geni.

    Bokstäverna spelade mindre roll, utan snarare vem som hade skrivit dem. Evina. Det var inte allt för långt dit. Fast det kanske var bättre att inte säga någonting till Corrin. För förutom Evina så hade Finn ingen bättre plan.

    “Kom” sa han enkelt och började istället röra sig in mot de finare kvarteren. Han hoppades innerligt att inte Corrin skulle minnas vart Evinas workshop var.

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin stirrade på Finn. Visserligen hade han aldrig varit begåvad men det här var korkat även med Finns mått.

    Innan hon hunnit svara var de på väg igen.

    “Vad pratar du ens om, Finn? Sover? Varför skulle sömn fixa det här? Det här är inte en lätt förkylning, titta på mig!! Hela kroppen är.. är…!!”

    Hon var för upptagen med att förbryllas av Finns förslag att hon inte alls märkte vart de var på väg.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Finn behövde inte se på Corrin. Vad det än var, så var det hela temporärt, även vad den där trollkarlen sa. En sjukdom. För om Corrin var kvinna… hur skulle han då samtala med honom?

    Han ville inte ens tänka tanken. Fast vad var det han gjorde nu? Han skakade på huvudet åt det hela och fortsatte att röra sig framåt. Hade helt glömt av att svara Corrin frågor. Det tog honom inte allt för lång tid att finna till en bekant dörr och han lade både sina händer ovanför sin ögonbryn för att se om någon fanns där inne i mörkret.

    Det såg stängt ut, men man visste aldrig. Dessutom om det var stängt, skulle det säkert finnas en ingång eller två. Då hade de åtminstone tak över huvudet. Han knöt sin ena näve och knackade hårt tre gånger.

    “Hallå?”

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin stirrade argt på Finn.

    Hörde han ens vad hon sa.. varför lyssnade han inte?

    “Finn! Lyssna på mig, vad är det med dig, var är v…”

    Hon såg sig omkring..

    Åh nej!

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Det var en frän doft i gränden där verkstaden låg – som för den delen låg en aning avsides, utan någon anknyta till huvudgatan. Då ‘pojkarna’ knackade så hördes en kvinnlig röst inifrån:

    “Kommer!” Ljöd den, följt av några högljudda klickande och väsande, omistageligt av metalliskt slag. Sedan hördes tillslut några steg, och dörren öppnades.

    Kvinnan som stod där var på sin höjd ett år, kanske två, äldre än pojkarna. Hon hade axellångt, svart hår, för stunden uppsatt i en knut på toppen av sitt huvud. Framför de ljusgråa ögonen vilade ett par glasögon, som hade några extra, mindre glas som stack från ramen på några mindre armar, som förmodligen gick att sänka ned över hennes ögon. Lite sot täckte hennes kinder, men trots det märktes det att hon hade skarpa drag.

    Avslutningsvis så bar hon en enkel, tålig klänning, med ett något bränt läderförkläde bundet kring hennes midja, och ett par matchande läderhandskar som hon för stunden tröck ned i sitt bälte.

    Doften blev även den ännu fränare då hon öppnade dörren, och hon hade ett aningen irriterat ansiktsuttryck, som för den delen mjukare något då hon såg Finn.

    “Finn! Det var inte igå-…” sedan föll hennes blick på figuren som var med honom, och hon var på väg att ryta ifrån och smälla igen dörren… Men nej, hon misstog sig. Det var inte Corrin, även om flickan kanske var ett slag lik… Eller kanske inte. Kanske var det bara för att hon var van att de två var linkadevid höften.

    “Hm. Vem har du ned dig?” Frågade hon med ett höjt ögonbryn.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Kommer! Rösten fick det ett lugn att spridas inom Finn. För även om det fanns en väg in, var det betydligt enklare med en öppen dörr och ett trevligt välkomnande. Han stannade sin knyta näve i luften och istället vinkade han glatt mot den välkända kvinnan som stod i dörrkarmen.

    Innan Evina skulle hinna drämma igen dörren stack han foten innanför dörrkarmen. Finn var van vid sådant behandlande när han hade Corrin vid sin sida. Det verkade vara den effekten som hans ansikte eller personlighet gav. Fast någonstans där under allt fanns en god sida eller var det enbart något han intalat sig för att göra det lättare att umgås med Corrin?

    Lite förvånad över att dörren inte slogs hårt emot hans tå blev han och gjorde att han kom bort sig innan kvinnan framför honom ställde frågan. Han skakade på huvudet som för att vakna ur sin tankegång och harklade sig. Vad var det han egentligen skulle säga?

    ”Det är… Det är… något som kommer få din mage att vrida sig dubbel utav skratt!” utbrast Finn, som nästan snubblade över orden och gav till ett brett vänligt leende mot Evina. Han tog ett stadigt grepp om Corrins arm och föste honom framför sig. För Corrins reaktion och tystnad kunde betyda att han hade tänkt springa ifrån. Och till vart? Det var deras enda chans.

    ”Jag menar, om du förstås nu skulle kunna tänka dig att hjälpa mig, så skulle jag kunna berätta vad som skett och… och det var ett tag sedan vi sågs, så jag tänkte att jag skulle ha vägarna förbi. Förstås förstår jag om du hellre hade annat för dig, men jag skulle verkligen uppskatta om” fortsatte Finn och en liten rodnad fanns på hans kinder när han upptäckte att han återigen började pladdra iväg och inte komma till punkt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin hade mycket riktigt varit nära att springa därifrån tills hon insett att Evina faktiskt inte kände igen henne. Hon drog en lättnads suck och var för första gången tacksam över sin kvinnliga form. Hon log ursäktande mot Evina tills Finn började pladdra. Helvete! Skulle han BERÄTTA vem hon var!? Det fick absolut inte hända, inte bara skulle hon förmodligen vägra hjälpa dem, hon skulle, kanske ännu värre, ta in dem bara så hon kunde håna Corrin!

    Hon behövde kapa förklaringen.. vad skulle funka? Det bästa vore nog en lögn med trovärdiga element!

    “Finn! Vad pratar du om? Det är inte det minsta lustigt!” Hon skakade ursäktande på huvudet mot Evina “Karlar har sådan konstig humor… Du förstår… jag följde Finn för att få träffa honom igen, så sprang jag på en riktig tölp vid namn Hupp.. eller Hudd kanske det var.. som genast fick upp ögonen för mig, trots att det var Finn jag kommit för att träffa. Finn stod upp för mig och räddade mig från den hemske karl’n men blev då själv hans fiende.”

    Okej.. hittills borde det låta trovärdigt, alla som hört talas om Hudd skulle köpa den här historien. Nu måste hon sälja att hon var där för att träffa Finn. Hon tog honom i hand och flätade sina fingrar med hans. “Nu är vi båda på flykt från det där gänget, och det är mitt fel att min stackars Finn blev utkastad…” hon vänder sig om och tar Finns hand med båda sina händer “Kan du förlåta mig?” Corrin var bra på det här! Hade inte Finn klantat sig så hade gubben gått på det också, hon var säker på det!

    Med ryggen nu mot Evina gjorde hon ett uttryck mot Finn som sa ‘spela med för fan!’

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Evina höjde först ett ögonbryn när Finn började pladdra, även om det följdes av ett litet leende, för hon var van att han gjorde det, men sedan höjdes ett till ögonbryn då flickan hakade på. Nej, hon såg inte direkt det lustiga i situationen som hon förklarade, men sen hade väl Finn aldrig varit den bästa på att uttrycka sig heller. Men den här tösen hade alltså… fallit för honom? Det slog henne som lite märkligt. För Finn, som aldrig kunde få ur sig mer än tre ord, och när han väl gjorde det så hängde de knappt ens ihop? Nåväl… han hade i alla fall hjärtat på rätt plats, och det fanns väl en för alla.

    Förutom då möjligtvis för henne, och definitivt inte för Corrin.

    “Jag… tror jag förstår.” Sade hon, minst lika mycket för att lugna ned de två andra ungdommarna som av någon faktiskt förståelse för vad de beskrev. “Det låter… väldigt olyckligt. Hemskt, måste jag erkänna.” De höjda ögonbrynen sänktes till en rynkning. “Men… vad gör ni här?” För det hon förståd allra minst var vad hon hade att göra med den här situationen.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Men, Corrin, så är det inte alls!” utbrast Finn, att ljuga var inte en av hans främsta egenskaper. Det var alltid som en orolig känsla i magen och dessutom var det svårt att hålla minen. Dessutom gjorde inte det där fåniga flinet eller leendet bättre. Fast Corrin fortsatte att prata och det var en lång historia. Han hade inte ens lyssnat till hälften. Plötsligt hade Corrins små fingrar flätats ihop med hans och lite pafft såg han ner på dem. Vad i?

    När hans händer vilade mellan Corrins små händer och de där vackra ögonen… delikata rosenröda läppar… Var det verkligen Corrins? Kanske det rent utsagt var så att han hade slagit i huvudet och det som Corrin… eller kvinnan… sa var sant. Kanske han för en gångs skull ramlat in i en situation som var bättre för honom. Men han hade inget minne av att snubbla in i den här flickan. En liten röd färg spred sig på hans kinder och hans lite utåtstående öron.

    Det var inte förrän han såg grimarsen från flickan att han insåg att det var Corrin. För vilken flicka skulle göra en sån ful grimars? Han harklade sig och kliade sig lite obekvämt bakom örat och vände sig om mot Evina igen.

    “Jag ville förstås inte blanda in någon i det hela. För allting är en ända röra, men samtidigt kunde jag inte lämna en flicka på gatan. Vem vet vem som vill kleta sitt gubbagägg på’n? Och sedan tänkte jag att det hela känns absurt nog som en dröm och om vi kunde finna ett ställe att sova, för att vakna upp…” började Finn pladdra igen och han kunde redan känna Corrins ilskna blick i nacken och Evinas förvirrade blick.

    “Vi behöver hjälp” förkunnade han till slut.

     

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Corrin hade höjt rösten när Finn försökt avbryta henne, hon hade nu börjat inse hur det fungerade. Finn kunde börja prata över henne utan att ens tänka på det, så hade det aldrig varit när hon varit man.

    Hon hoppades att Evina skulle lyssna mer på henne än på Finns förvirrade pladder, förhoppningsvis hade hon missat att Finn kallat henne för Corrin. Som tur var verkade han komma med på noterna till sist.. men hans pladder blev inte mindre förvirrat. Nu försökte han i alla fall inte avslöja Corrin.. men vad var det om drömmar och.. gubbagägg? Hon rös till..

    Han avslutade i alla fall med att de behövde hjälp.

    Corrin nickade. “Ja.. vi behöver någonstans att ligga lågt.. sova.. och.. om det är möjligt…” hon lyfte kjoltyget för att visa sina fötter. “Ett par skor.. om det går bra?”

    Hon ryckte till när Corrin öppnade munnen för att prata. Hon såg på hans ansikte att han var på väg att ifrågasätta vad som just lagts fram.. Så här var det med Finn.. han behövde lite längre tid än andra innan saker landade i huvudet. Han fick inte försäga sig igen, Corrin behövde köpa mer tid! Hon sträckte sig upp och gav Corrin en puss på läpparna! Hon lät det dröja så att Finn skulle glömma vad han höll på att säga.

    Någonstans inom henne knöts några själsliga trådar som magikern lösgjort samman igen.. nu på ett lite annorlunda sätt än de satt förut.

  • Rollspelare
    Member since: 01/08/2018

    Corrin? Hade hon hört fel? Evina höjde en hand till sina glasögon och tog av dem för att dölja att hennes blick smalnat av på grund av misstänksamhet, tog upp en trasa ur sitt förkläde för att torka av dem. Det kunde inte stämma… visst för att flickan hade några likheter med spolingen, men nej, kanske var det en släkting med liknande namn? Snabbt bestämde hon sig för att hon inte skulle säga något om det än, men hon tog informationen och placerade den i ett hörn av sin skalle. Om hon kände Finn – och Corrin, för den delen – rätt, så var det bara en tidsfråga innan någon av dem försa sig. Hon hade tid att ta sig till botten av det här – de hade kommit till henne, trots allt.

    “Sova. Skor. Hjälp.” Konstaterade hon blinkandes, innan hon satte ned sina glasögon på näsan igen och återfick fokusen i sin blick. “Hm. Ja, jag kan hjälpa er, självklart. Det hade varit olyckligt för er att behöva ligga ute i någon gränd.” Hon log kort, innan hon tog ett halvt steg tillbaka så att de två kunde komma in i verkstaden.

    Nedrevåningen, som de befann sig på, tycktes vara en kombination av levnadskvarter och arbetsplats. Vänstra sidan av rummet hade en säng, ett bord, ett par stolar, som av märkena på golvet tycktes ha flyttats allt längre åt vänster stund som stund för att göra plats för annat. Resten av det rummet upptogs av bokhylor, böcker, pergamentrullar, bord, verktyg, flaskor, förstoringsglas, diverse kuriosum, metal, något som kunde vara ben, ja, allt möjligt som kunde vara användbart för en alkemist. Det metalliska ljuden och den fräna doften, å andra sidan, kom från övervåningen, och det fanns en trappa som gick både dit, och nedåt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Innan Finn hade fått till orda igen hade Corrins läppar rört hans. En pirrande känsla gick från tårna till huvudet och han kände hur hjärtat slog lite hårdare. Han harklade sig lite nervöst och lät sin hand lite rastlös och stressat röra ena örat. Båda öronen och kinderna var röda som tomater och han hade lite svårt att röra sig. Vad i? Inte kunde väl Corrin…

    Han borde röra sig. Fast trots sina tankar fick han inte ens ett steg fram. En nästan, panikslagen blick, skickade Finn mot Evina. Vad skulle han göra? I alla gudars namn, det var Corrin och bara tanken. Han blåste upp sina kinder lite, bara tanken fick hans mage att vridas ut och in.

  • Rollspelare
    Member since: 03/11/2019

    Men jösses, gick Finn sönder helt? NU måste han väl ändå förstå att de måste spela.

    Men varför gick han inte ens in??

    Corrin tog hans hand. “Kom nu sötnos, vi kan inte stå ute på gatan, eller hur?”

    Hon drog in honom i byggnaden och såg sig omkring. Jädrans skit att de skulle spela ett par. Hade Finn bara varnat henne för planen hade hon kunnat tänka ut en annan historia… men nu kommer de förmodligen få samma rum.

    “Tusen tusen tack!” Corrin såg på Evina. “Hur kan vi återgälda er?”

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 212 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.