Post has published by Valentine
Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)
  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Han nickade med ett leende och de gick tillsammans bort mot herrgården i Niraisk stil. Det var en uppsättning av fem hus med huvudbuggnaden i mitten och ett mindre hus med höga murar mellan sig runt om huvudbyggnaden. Fint dekorerat i Nirai’s anda och helt klart en imponerande syn, man kunde inte direkt påstå något annat. De tog sig fram till huvudentrén och han öppnade porten så de kunde gå in tillsammans. Den “tomma” ytan innanför ytterhusen var fruktansvärt vackert med fina, välskötta träd, buskar och gångar. Det fanns ett litet tempel till höger där man kunde visa sin respekt för de döda och be om hjälp från guden i Nirai.

    De tog sig mot huvudbyggnaden och han vände blicken mot henne igen. “Det är här som jag är uppvuxen.”

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Fayren följde efter honom och såg sig om med stora ögon.

    Det va så annorlunda än vad hon va van vid. Hon tänkte på det lilla torpet hon bott i med sin mor.

     

    ” Det här är inte ett hus… Det här är en by inne i staden…”

     

    Hon rynkade på ögonbrynen medans hon funderade.

     

    ” Varför har du en by inne i staden?”

     

    Men när hon såg trädgårdarna så tappade hon nästan andan. Med ett leende vände hon sig mot honom.

     

    ” Växte du upp här? Är du en by äldstes son?”

     

    Hon kunde inte föreställa sig hur det måste ha varit att växa upp i sådan rikedom och skönhet.

     

    ” Du va aldrig hungrig som barn va?”

     

    Frågade hon med en drömmande ton.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Hur kunde det vara så att någon som Fayren faktiskt fanns tänkte han på ett tillgivet sätt där hon kommenterade om hans hemplats. Hon kallade herrgården för en hel by vilket gjorde honom nollställd på allt som hade med svar att göra. By? Han vart tvungen att harkla sig aningen för att få fäste om jorden igen innan han ens kunde börja att svara på hennes frågor.

    “Jag är den äldste jo, men inte av blod. Jag vart adopterad in i den här familjen men visst är jag äldst av deras barn.. ” Jo han ville inte direkt erkänna hur gammal han faktiskt var redan nu i människoår. “..och nej jag var aldrig hungrig men jag hade som du kan förstå en hel del andra problem under min uppväxt.” Jo det var ju inte direkt en fredlig plats att vara alv på eller hur?

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon log varmt åt hans misstolkning av hennes ord. Hon hade inte menat att fråga om han va äldst. Utan mer om han va son till någon med hög rang. Som … Nej.

    Hon skakade på huvudet. Hon vägrade att tänka på den mannen. Vad han nästan gjort mot henne. Vad hon gjort mot honom.

     

    Ithril va inte som den mannen.

    Hennes leende falnade för ett ögonblick.

    Hon rös till och log igen.

     

    ” Att vara varm mätt och trygg som barn är inte alla förunnat.”

     

    Hon la huvudet på sned på det där djuriska sättet igen och såg bekymrad ut.

     

    ” För att dina öron ser annorlunda ut?”

     

    Frågade hon mjukt.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ithril lyssnade till hennes ord och kunde märka av en ändring i hennes mående men skulle han fråga om saken? Nej det kändes inte riktigt som att det var rätt tillfälle vilket gjorde att han lät det vara. Det fanns kvar i minnet dock till senare. Han svarade istället på hennes nästa ord. “Jo jag har ju i alla fall inte behövt gå hungrig..” Fick han fram även fast han hade haft otroligt mycket andra problem. Vid hennes fråga så nickade han. “Jo det är en del av det helt klart. Alver och människor har inte det mest stabila umgänget och även om jag är hjälpsam så är det svårt för dem att se annat än min ras.”

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon såg upp på honom och morrade fram.

     

    ” Att fixera sig på din ras är bevis på att de inte vet någonting.

    I djurvärlden så lever många raser i symbios.

    Fåglar som äter parasiter på hjortar. Och hjortarna skyddar fåglarnas bon mot rovdjur till exempel.”

     

    Hon spärrade upp ögonen i förvåning över sitt utbrott och sänkte blicken.

     

    ” Jag menar det är inte som att du är en gök.. du hjälper du dödar inte de omkring dig för att få mer. De borde vara glada att ha dig”

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ithril lyssnade på henne och det kändes ganska otroligt att det faktiskt fanns människor som tänkte som henne genom historien över lag. Folk i allmänhet hade alltid fördommar men hade hon egentligen några? Antagligen men han visste inte vilka dock. Det fanns ju inte någon i existensen som inte hade någon fördom trots allt eller hur? Han höjde sin hand för att lugna ner henne där hon trodde att hon sa något som skulle uppröra honom och skakade bara lite roat på huvudet åt henne. “Oroa dig inte, jag tog inte illa upp.” Sa han medan han synade henne nästan förundrat över hur hon kunde hålla sig så pass neutral. Till och med han själv hade ju fördomar och i hans alv var det över mörkeralver som han alltid höll ett vakande öga på efter att ha sprungit in i ett antal dåliga äpplen där.

    “Hur kan du vara så öppen mot alla? Du är väll medveten om att det finns många dåliga personer i världen eller hur?” Undrade han fast inte i en dömmande ton, mer bara förundrat.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon höjde förvånat blicken mot honom.

    Hans fråga fick henne att blekna när hon mindes vad ålder mannens son försökt göra med henne. Mindes jaktlaget som skickats ut för att likvidera henne.

     

    ” Jag är väl medveten om det”

     

    Mumlade hon och vände blicken från honom. Hon la armarna om sig själv och nästan synbart kröp ihop.

     

    ” Jag har länge varit rädd för människor… Sedan… ”

     

    Hon trevade med orden och tystnade.

     

    Vind landade på hennes axel och puffade på hennes kind och hon tog emot trösten falken erbjöd. Hon gömde sitt ansikte i fågelns fjädrar och mumlade.

     

    ” Män med makt är farliga om man inte ger dem vad de vill ha. Och människor i allmänhet är rädda för det de inte förstår… Och rädda människor är livsfarliga”

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ithril lade självfallet märke till hennes mående vilket fick honom att se aningen oroad ut där hon kröp ihop till en boll så gott som. Vind flög upp på hennes axel för att synligt trösta sin mänskliga vän medan Ithril tyst synade scenen framför sig. Han lyssnade på hennes förklaring och en plötslig suck lämnade honom där han stängde sina klara ögon kort för att försöka lugna ner sig lite. Han kunde minsann förstå utan att hon ens förklarat vad hon menade. “..Tyvärr inte enbart människor heller. verkar som de ända man verkligen kan lita på är djur. De visar vanligtvis till och med att de är på väg att attackera och har aldrig stött på något annat som visar sådan ovillkårlig kärlek som djur gör.”

    Han öppnade ögonen för att se på dem båda igen med en allvarlig blick. “Man kan inte ändra det förflutna.. men det gör en starkare.. mer än vad man tror. Försök att använda den styrkan istället för rädslan.” Sa han menande vilket talade om att han var äldre än vad han såg ut att vara.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon sneglade på honom och nickade.

     

    ” Men vad gör man när ens förflutna jagar en? När man inte kan stanna på samma plats för länge i risk för att bli infångad.. när ens nätter är fyllda av händelserna och ens dagar består av att överleva och hålla sig undan? ”

     

    Hon va inte helt mänsklig men inte ett djur heller. Hon va på många sätt som han men på andra sätt hans raka motsats. Han hade trots allt hittat en plats för sig själv. Hon hade isolerat sig i två år. Alltid på flykt. Alltid på sin vakt. Hon hade nästan glömt bort hur man va en människa. Han hade frodats i sin omgivning. Blivit något starkt och värdigt. Hon hade vissnat till något torrt och vilt.

     

    Hon gav ifrån sig en suck och tvingade fram ett leende.

     

    ” Än så länge lever jag. Jag har mina vänner. ”

     

    “Jag är inte heller helt försvarslös så jag kommer att fortsätta att överleva”

    Sa hon med övertygelse.

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ithril såg på henne vid hennes frågor med en stilla blick då det fanns svar på frågorna men kanske inte svaren hon sökte efter? Han gav henne ett försiktigt leende följt av en road skakning på huvudet över den omöjliga känslan hon måste besitta. “Det kanske inte är svaret som du söker efter men det finns svar på dina frågor. Det gäller bara att antingen slå tillbaka eller få någon annan att göra det åt dig. Skrämma bort dem för gott. Inte det mest roliga kanske men något man tenderar att få göra.” Jo det lättaste var ju att se till att istället för att gömma sig; slåss tillbaka.

    Han log mot henne vid sin förklaring om att hon levde, hade styrka och sina vänner vilket i alla fall var något. Han gestikulerade sedan mot huset och sa “Du måste vara trött, vi borde kanske lägga oss och fortsätta prata imorgon?” Jo mörkret hade börjat falla in på dem och med tanke på dagen de haft så skadade det nog inte med lite vila.

  • Rollspelare
    Member since: 16/04/2021

    Hon sänkte blicken och muttrade.

     

    ” Jag har försökt att slå tillbaka… Men… De är många… Och..”

     

    Hon tystnade och gav ifrån sig en djup suck.

     

    ” Var jag än går så följer de efter… Berättar vad jag gjort, vad jag är och fler följer med dem för att jaga mig. ”

     

     

    Hon såg upp på honom med en sorgsen blick.

     

    ” När de kommer hit kanske du ansluter dig till dem för att döda mig.”

     

    Hon sa det inte med någon form av anklagelse eller ens oro. Bara ett konstanterande. Som om det hänt otaliga gånger.

     

    ” Jag är trots allt säker på att du också tycker att ett djur som är farligt för Samhället borde likvideras. Det är bara naturligt. Precis som det är naturligt för det djuret att vilja leva.”

     

    Hon nickade till hans fråga om sömn och började gå.

     

    ” Men när de kommer… Jag vill att du ska veta att jag gjorde vad jag gjorde för att jag va rädd… För att han tänkte skada mig.”

     

    Hon såg inte på honom när hon talade men det gjorde vind. De gyllene falk ögonen stirrade på honom där huvudet stack ut från Fayrens hårsvall.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Ithril kunde inte hjälpa att känna sorg över hur lite hon verkade tycka om sig själv där hon så gott som talade om för honom att hon var ett farligt djur som han vid första chans skulle försöka få bort. Hade det varit fallet så skulle han väll inte ha tagit henne till sitt hem? Det var ju sällan eller aldrig som han tog med en ny person till sitt familjehem trots allt. Då de började gå och hon avslutade sin mening så höjde han sin hand som för att tystna henne med ett rätt så allvarligt utseende på sitt ansikte. “Det finns tillfällen som man behöver ta livet av ett djur; visst. Men som jag ser det så är du inte direkt typen som springer och sliter huvudet av alla som du ser. Vi alla har bra sidor Fayern lika så som vi alla har värre sidor. Jag känner mig säker på att du gjorde vad du var tvungen för att överleva.” Sa han kort, nästan strikt för att tala om för henne att det krävdes mer för honom att förråda en vän än hörsägnen. Trots allt så var ju han enligt de flesta människorna i staden han växt upp i hela sitt liv säkra på att han var fienden och enbart en annan elak alv.

Viewing 13 posts - 61 through 73 (of 73 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.