Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 181 through 200 (of 309 total)
  • Rollspelare

Hans skratt var smittsamt och hon kunde inte hindra sig själv från att stämma in i det. Den där tunga känslan av ånger och förtvivlan var plötsligt som bortblåst och medan han åt upp det sista av sin gryta med hjälp av brödet så skyfflade hon i sig det sista ur sin egen skål innan hon ställde ned den på brickan igen. Både maten och sällskapet hade fått en mjuk, behaglig värme att sprida sig i kroppen och det var med en nöjd suck som hon sträckte sig efter det andra stopet med öl. Hon hade hunnit föra det till läpparna för att smutta lite på det när hon såg hans blick bli sådär avlägsen, såg glädjen i hans ögon mattas av, och genast var den där klumpen i magen tillbaka igen. Hennes eget leende försvann med hans ord. Hon skämdes över att hon inte kunde förstå, inte kunde dela hans smärta. Det hade kanske varit enklare om också hon mist någon så som han mist så många av sina vapenbröder.

Försiktigt sträckte hon sig efter hans ena hand och tryckte den lätt. Hennes ljusa ögon studerade honom under tystnad för ett ögonblick, som om hon letade efter rätt ord.

”Jag är ledsen, Keiran… Jag vet att det inte förändrar något, men vi ska hämnas på det feta svinet, vi måste bara ha lite tålamod. Jag kan inte ge tillbaka det som milisen tog, och jag vet att det inte är samma sak, men… Det finns öl och det finns en riktig säng. Jag är inte särskilt bra på kortspel, men jag delar gärna allt det andra med dig, om du vill”, sade hon till slut.

• This reply was modified 3 år, 4 månader sedan by Maeve.
  • Rollspelare

Han tryckte tacksamt hennes hand. Blicken sänktes till deras händer och han tog ett bättre grepp om hennes. Där höll han kvar blicken för ett ögonblick och tuggade på insidan av kinden. Något han ofta gjorde när han försökte skingra sina tankar. Långsamt skakade han på huvudet.
    “Om jag så kunnat ha ihjäl honom tio gånger om hade det inte räckt,” rösten var låg och fylld av den ilska som pyrde inom honom. Men hon hade rätt, de behövde ha tålamod. Med ett djupt andetag försökte han stilla sig och när han kände hur den där ilskan inte flammade upp höjde han blicken till henne.

Hennes ord var så omtänksamma att hans ögon mjuknande. Ett litet och snett leende prydde hans läppar då han återigen tryckte hennes hand.
    “Jag vill gärna att du delar det med mig,” hans röst var fortsatt låg, men nu snarare för att han var rädd att säga orden för högt. Det hela kändes för känsloladdat för honom, så i sin manliga enfald drack han lite av ölen innan han fortsatte.
    “Även om du inte är skyldig mig det,” han höjde ölstopet en aning “Förutom det där badet.”

• Rollspelare

Hans vilja att döda mannen tio gånger om var dock något hon förstod, det var trots allt exakt så hon känt inför Elis, och även om hon hade gjort sitt värsta mot honom så kom hon fortfarande på sig själv med att önska att hon hade gjort mer.

Som för att visa att hon förstod honom så tryckte hon hans hand igen. Hennes grepp var svalt och hårt, men hennes blick var istället mjuk när den betraktade honom under tystnad. Först när han drog ett andetag och sköt undan sin ilska så tillät hon sig själv ett litet leende.

”Nå, dåså”, svarade hon lite roat innan hon själv höjde stopet som hon fortfarande höll i sin lediga hand och förde det till läpparna för att dricka. En del av henne ville förklara för honom att hon inte erbjöd det för att hon kände sig skyldig till det, utan för att hon inte ville något hellre, men hon fann att orden fastnade i halsen när hon försökte formulera dem. Hans ord om det där badet hon lovat honom räddade henne istället från att helt göra narr av sig själv.

”Ah, jag är rädd att öl, en säng, lite mat och mitt underbara sällskap är det enda jag kan erbjuda ikväll. Det där badet får nog dessvärre vänta till i morgon. Jag tror värdshusvärden skulle strypa mig om jag bad honom om det också”, fortsatte hon roat.

• Rollspelare

Omedveten om att hon kanske också fann det svårt att formulera sig så drack han en djup klunk av ölet. Knappt hann han svälja innan han frustade till i ett skratt och höjde på ögonbrynen. Men han skakade bara på huvudet och log mjukt.

“Och det vill vi inte” han släppte hennes hand för att lyfta upp brickan från sängen “Även om jag skulle vilja se honom försöka,” la han till då han stannade upp i sin rörelse att ställa ned brickan på golvet bredvid sängen. Visserligen fanns där det skrangliga bordet, men han orkade helt enkelt inte resa sig så golvet fick duga. Med stopet balanserandes i ena handen hasade han sig upp längre i sängen och satte sig till rätta med ryggen lutad mot väggen vid huvudändan.

“Men jag tror ändå inte jag hade orkat att ta mig upp ändå,” han sträckte ut benen på sängen och korsade dem vid anklarna. “Så öl och ditt underbara sällskap duger mer än väl ikväll. Eller hur var det du sa?” flinade han roat. Han hade en road glimt i ögonen då han kikade på henne över stopets kant innan han tog en till klunk.

• Rollspelare

”Du ska inte underskatta honom, jag tror att han är mer kapabel än han ger sken av”, svarade hon lite roat medan hon betraktade honom när han ställde ned brickan på golvet och hasade upp i sängen för att kunna luta sig bakåt. Åter slogs hon av hur naturligt hans sällskap kändes, även om det också fick hennes kinder att hetta lite när han satt där i bara underkläderna i sängen. Det var nästan så att hon blev generad för sin egen del också bara för att hon tänkt en sådan tanke. Var hon inte för gammal för sånt egentligen?

Med en road fnysning så följde hans exempel och hasade sig upp till sängens huvudända där hon slog sig ned och lutade huvudet mot väggen där bakom. För ett kort ögonblick slöt hon ögonen och suckade nöjt, innan hon vände blicken mot honom igen, ett litet leende spelandes över hennes läppar åt hans ord och den roade glimten i hans ögon.

”Något sådant. Jag är som sagt inte särskilt bra på kortspel, men jag kan nog komma på någon passande underhållning så att herrn slipper förgås av leda”, tillade hon med ett litet retsamt flin innan också hon höjde stopet till sina läppar för att ta några djupa klunkar.

• Rollspelare

Han skrattade lågt åt hennes ord och följde henne med blicken då hon satte sig tillrätta bredvid honom. Hennes nöjda suck värmde mer i brösten än vad han hade velat erkänna och han slog ned blicken för att dricka av sin öl igen. Han intalade sig själv att det var drycken och inte närheten till henne som fick honom att nästintill rastlöst vicka på fötterna.

Återigen höjde han blicken till henne och han fick bita sig i läppen för att inte le alltför dumt åt tanken som omedelbart slog honom.
    “Mhm, är det så? Vad för underhållning hade damen tänkt sig då?” frågade han lika retsamt som hennes flin. En retsamhet som var helt och hållet spelad, för i sanning var det bara en sak som han tänkte på. Det fick honom att knyta sin lediga hand för att kunna hålla tillbaka impulsen att sträcka sig efter henne.

• Rollspelare

Trots att hon aldrig påstått sig vara något mer än en bondläpp så skämdes hon nästan lite över sig själv och sin basala simpelhet. Hon visste ju vad för typ av underhållning hon själv helst av allt ville ägna sig åt, men delvis så kändes det nästan lite för primitivt, och delvis så var hon inte helt säker på om det faktiskt var något han skulle vilja upprepa. Nog för att hon såg hans lite dumma leende, det som han försökte dölja genom att bita sig i läppen och dricka av sin öl, men hon kunde heller inte undgå känslan av att hon på något vis lurat honom sist.

”Ah… Charader kanske? Eller kanske en detaljerad beskrivning av några av mina mest vedervärdiga arbetsuppgifter?” Svarade hon med spelad ignorans. Hon kunde dock inte helt dölja det lilla roade leende som spelade i hennes ena mungipa, och viset på vilket hon kikade på honom i ögonvrån skvallrade om ytterligare ett, outtalat, förslag.

• Rollspelare

Keiran drack av sin öl, blicken fäst på henne i väntan på hennes svar. Ett svar som fick honom att grymta till, munnen fortfarande full av öl. Han kunde dock inte dölja sitt leende då han knuffade till hennes axel med sin fria hand.

“Åh, jätteroligt,” skrattade han fram då han svalt ölen. Han försökte göra en grimas då han skakade på huvudet åt henne men leendet var kvar istället.
    “Kom på något bättre,” kanske hade han noterat hennes blick eller så kunde han inte hålla tillbaka impulsen. Men knappt så att han tänkte på det själv så strök han fingrarna från hennes axel och ned över hennes arm. När han själv insåg att han gjorde det sänkte han blicken för att följa sin egna hand som stannade vid hennes. Han smekte tummen över hennes handrygg innan han drog undan handen och lät den vila på sängen mellan dem. Långsamt höjde han blicken till henne igen och drack av ölen.

• Rollspelare

Hans mjuka beröring fick huden över hennes armar att brista ut i gåshud och trots att hon försökte spela oberörd så kunde hon inte låta bli att tystna en stund bara för att följa hans hand med blicken. Med viss besvikelse såg hon upp på honom igen när han flyttade sin hand från hennes, men hon antog att det var hon som hade börjat retas.

”Ah… Jag är rädd att det är alla rumsrena förslag jag kan hitta på… Om du inte vill slåss förstås, men då får du stå ut med att jag inte spelar rättvist”, svarade hon med ett litet skratt innan hon knuffade till honom med axeln och blinkade menande åt hans håll.

Hon mindes solvarma dagar i deras ungdom som urartat i barnsliga slagsmål och brottningsmatcher som slutat med skrapade knän och blåslagna armar. Nu väckte samma minnen helt andra tankar hos henne. Hon kunde inte låta bli att känna sig en smula generad över sina egna tankar, glad över att Keiran inte kunde höra dem.

• Rollspelare

Ett lågt skratt lämnade honom och han bet sig lätt i läppen, även han mindes de barnsliga brottningsmatcherna. Det fick honom att skaka på huvudet, skrattet kvar i form av ett leende på läpparna.
    “Jo tack, det blev jag varse om för längesen,” hans röst var hjärtlig och en gnutta retsam. “Så slåss blir det inget av.” Han hade dragit upp ena knät och lutade ölstopet mot det, en rörelse som fick honom att sjunka ner mer mot väggen. Fortfarande småleendes kikade han upp på henne, förundrad över hur bekymmersfritt livet kändes i hennes sällskap. Hur de kunde sitta där och småretas åt egentligen ingenting.

“Okej, låt höra då,” han petade på hennes ben med ena foten “Vad är de icke rumsrena förslagen?” han såg ned över sig själv och det ben han fortfarande hade vid henne, ovillig att dra tillbaka det då han inte ville bli av med den lilla närhet det skänkta. När han höjde blicken till henne igen var det med den mest oskyldiga min han kunde få till. Vilket inte var särskilt oskyldig.

• Rollspelare

Hans försök till att se oskyldig ut fick henne att flina, även om det inte var utan att en lätt rodnad spred sig över hennes kinder. Hon kunde känna sitt vanligen långsamma hjärta slå ett extra slag vid tanken på hans närhet. Känslan av hans ben mot hennes, kläder till trots, väckte minnet till liv av hur hans nakna hud känts mot hennes den där regniga natten för någon dag sedan. Nästan omedvetet lade hon sin lediga hand mot hans lår. Hennes hand var sval, nästan kall, men hennes beröring var mjuk och försiktig, som om hon var rädd att han skulle dra sig undan.

”Ah… Om du inte vill brottas så är jag rädd att också de icke rumsrena förslagen går bort”, svarade hon retsamt innan hon dolde sitt lilla flin och den svaga rodnaden bakom sitt ölstop när hon höjde det till läpparna. Att sitta där med honom kändes så naturligt att hon nästan kunde lura sig själv att tro att inget av det som hänt under de senaste tio åren var verkligt.

• Rollspelare

Keiran var i färd med att dricka av sin öl då hon la handen mot hans lår. Beröringen fick honom att stanna upp i rörelsen för ett ögonblick innan han förde stopet till munnen. Om det var ölen eller hennes beröring som värmde honom kunde han fortfarande inte skilja på. Hennes fortsatta retsamhet fick honom dock att fnysa till i ett skratt och han drog handryggen över munnen för att torka bort ölskum som fastnat i skägget. Sådär nedsjunken som han satt var det nog omöjligt att dricka öl med värdighet.

“Jaha, antar att jag kommer förgås av tristess,” suckade han med en spelad uppgivenhet som inte var fullt övertygande med tanke på flinet som prydde hans läppar. Med ölstopet återigen lutat mot knät sträckte han sig nu efter hennes hand med sin fria. Försiktigt, kanske lite tvekande, flyttade han hennes hand och la den mot bröstet.
    “Men då återstår väl bara att sova och invänta morgondagen,” fortsatte han och ryckte lite på axlarna. Hans blick skvallrade om att det inte var det han ville då han betraktade henne. Även om hans kropp både var trött och värkte från de senaste dagarnas prövningar så längtade han efter hennes beröring och närhet. Det lilla han fick nu då han höll hennes hand mot sitt bröst var inte nog för att stilla den längtan.

• Rollspelare

Trots hans ord så kunde hon inte missa den längtan som syntes i hans ögon när han såg på henne. Det fick en behaglig värme att sprida sig i hennes bröst och trots att hon fortfarande var rädd för att skrämma bort honom så kunde hon inte låta bli att se det som en invit, en som hon desperat längtade efter.

”Det låter inte särskilt roligt”, svarade hon roat innan hon drack upp det sista ur sitt ölstop och slängde det tomma kruset vid sängens fotände.

”Jag antar att jag får övertyga dig”, tillade hon med spelad nonchalans, en som hon egentligen inte kände, och hon vände sin kropp mot hans. Hon tog ölstopet han hade lutat mot knät och ställde ned det på golvet innan hon lade ena benet över hans så att hon satt gränsle över honom, hennes hand fortfarande vilandes mot hans bröst. Den andra handen lät hon glida upp mot hans nacke.

”Trots att du är ett kukhuvud”, fortsatte hon, orden till trots i en mycket mjukare ton.

• Rollspelare

Det var med en liten axelryckning som han stämde in i hennes ord. Nej, det hade inte varit särskilt roligt. Han öppnade munnen för att säga någonting men förblev tyst och följde henne med blicken. Leendet blev bredare på hans läppar, blicken förväntansfull men ändå gjorde han en liten gest med sin fria hand då hon tog ölstopet från honom. Han hade trots allt inte druckit upp riktigt än. Dock var den ölen snabbt borta ur tankarna när hon gränslade honom.

“Det är därför du tycker om mig,” hans ton var fortfarande retsam men rösten lägre än tidigare. För en kort stund njöt han av blotta synen av henne och strök tummen över hennes handrygg. Blygsamheten gjorde sig påmind som en lätt rodnad på kinderna och hjärtat slog hårdare i bröstet på honom. Men han tvekade inte då han la sin fria hand om hennes kind och möta sina läppars med henne i en kyss.

• Rollspelare

Med handen mot hans bröst så kunde hon känna hur hans hjärta slog ett par extra slag, något som fick henne att rysa uppskattande. Hon hade varit rädd att hon skulle ha skrämt bort honom med sitt senaste avslöjande men han hade visat sig mer förstående, eller kanske mer envis, än så. Att han tycktes se på henne med samma ögon som i hennes ungdom var betryggande på något underligt vis, att han inte ryggade tillbaka för hennes förändrade uppenbarelse. Tvärt om så drog han henne till sig och fångade upp hennes läppar i en kyss, en som hon ivrigt besvarade. Hon kunde känna sitt eget hjärta slå lite snabbare och trots att hennes eget undermedvetna försökte sabotera den tröst och värme han skänkte henne så lyckades det inte. Istället lät hon sig själv svepas med i känslan av hans kropp mot hennes, hans mjuka läppar och hans skägg som stack hennes kinder.

”Mhm, inte bara därför”, mumlade hon roat mot hans läppar. Hon smekte försiktigt upp över hans bröst och lät båda sina händer mötas bakom hans nacke så att hon kunde dra honom till sig. Trots att de befann sig i den situation de gjorde, och trots att hon visste att det aldrig skulle gå, så kunde hon inte låta bli att förlora sig i tanken på att alltid få ha honom nära, att aldrig behöva känna sig annat än bekymmerslös.

• Rollspelare

Villigt lät han henne dra in honom närmare, för just i den stunden fanns det inte någon annanstans han hellre velat vara. Ett lågt skratt, knappt hörbart, lämnade honom vid hennes ord och han log mellan kyssarna. Hans hand smekte över hennes kind, in i hennes hår och ned över hennes rygg medan den andra handen sökte sig till hennes lår och upp mot hennes höfter. Där grävde han in fingrarna i tyget till hennes kläder, greppet frustrerat över det lilla som skylde hennes hud.

Han drog sig undan en aning från kyssarna, överväldigad av sina egna känslor och det begär som hon tänt så fort inom honom. För ett ögonblick gick hans blick från hennes ansikte och ned över hennes kropp. Inom honom hade en osäkerhet gömt sig från den där regniga natten de delat. Osäkerhet om det bara varit stundens hetta, om de båda bara sökt tröst i något bekant. Där och då insåg han att det inte varit så för honom och att han inte brydde sig om det var så för henne. Att han skulle gå blödande ur det här och hon skulle krossa honom fullständigt. Igen. Och han var helt okej med det, så länge han kunde stjäla till sig så många av dessa stunder som möjligt. Hans blick mötte hennes igen och hans läppar hennes i ännu en kyss, fylld av den längtan han kände för sin egna undergång.

• Rollspelare

När han drog sig undan från hennes kyssar så var hon för ett ögonblick rädd att hon skulle ha misstolkat honom, att han ångrat sig och tänkte lämna henne där… Men hon följde hans blick när den smekte över hennes kropp och trots att hon för en sekund såg en slags osäkerhet där så försvann den lika snabbt som den dykt upp. Handen som kramade hennes lår kändes betryggande, och snart nog lyfte han blicken igen för att möta hennes. Då var alla spår av osäkerhet borta och hon kunde inte låta bli att dra ett lättat, skälvande andetag innan han fångade upp hennes läppar i ytterligare en kyss. Hon besvarade den hungrigt, nästan något överväldigad av den längtan hon smakade på hans läppar.

Ett plötsligt behov av att få känna hans nakna hud mot sin fick henne att flytta armarna från hans nacke för att, lite fumligt då hon inte ville bryta kyssen, börja snöra upp sin tunika. Först när hon var tvungen att dra plagget över huvudet så bröt hon kyssen. Hennes hjärta slog hårt i bröstet och en liten rysning fick hennes hud att knottra sig när hon drog tunikan över huvudet och kastade den på golvet intill sängen. De gamla ärren fanns kvar lika tydliga som alltid, men där hon blivit huggen i sidan fanns nu bara ett svagt, rosa märke kvar, den enda påminnelsen om att hon skulle ha blivit skadad bara en dag tidigare.

• Rollspelare

När han märkte vad hon höll på med så var han mer än villig att hjälpa till att dra tunikan över hennes huvud. Även den lilla stunden utan att kyssa henne kändes för lång, men det som nu var blottat för honom krävde sin beundran. Han drog ett djupt andetag då han studerade hennes nakna överkropp. Det var med en nästintill pojkaktig fascination och förtjusning, som att han inte alls sett henne naken bara några dagar tidigare. Han följde sina egna fingrar med blicken då han försiktigt rörde vid det nya ärret i hennes sida, upp över ett äldre för att sedan kupa hennes bröst.

Alla rationella tankar och känslor var tystade av hans begär och enda vilja att vara med henne just i den stunden. Han hade levt nästan ett helt liv längtandes efter henne, sörjande henne. Och om denna kväll så var den enda han så skulle få med henne så hade han gladeligen gjort om samma misstag. Det fick hans hjärta att slå hårdare och blodet att rusa. Återigen mötte han hennes läppar i en kyss, handen om hennes bröst och med tummen smekandes hennes bröstvårta. Känslan av hennes hud under sin hand eldade på hans begär och han drog henne närmare sig, nu med läpparna mot hennes hals som han hungrigt kysste.

• Rollspelare

Ärren var vanligtvis något hon var väldigt besvärad av, men tillsammans med honom så glömde hon helt bort dem, kanske var det för att hon på något vis kände att hon kunde lita på honom, eller så var det helt enkelt så att hans bekanta, familjära närvaro fick henne att glömma bort de senaste tio åren. Om det inte hade varit för att han stannade upp ett ögonblick för att smeka över hennes nakna överkropp så hade hon troligtvis inte tänkt på det. Nu följde hon istället hans fingrar med blicken och hon kunde inte hindra sig själv från att, trots hans beröring, känna sig självmedveten över ärrens fula påminnelse.

Känslan varade dock inte särskilt länge. Istället byttes den mot lustens värme när han kupade hennes bröst i sin hand och drog henne till sig för att åter kyssa henne, en kyss som långsamt vandrade ned över hennes hals. Hon kunde inte hindra sig själv från att sluta ögonen och darrande dra efter andan medan hon lät sina händer smeka upp längs hans armar och vidare upp mot hans nacke. Så länge hade hon varit ensam, vilse på något vis, utan mål eller riktning, ett liv förbrukat, men nu… Kanske skulle det inte vara omöjligt, kanske skulle hon kunna ha kvar honom, kanske skulle de kunna ge sig av någonstans när allt det här var sagt och gjort, kanske skulle hans närhet stilla hungern inom henne och tämja hennes lust att jaga.

Tanken på en möjlig framtid med honom fick hennes hjärta att slå om möjligt ännu snabbare och hennes hand mot hans nacke drog honom närmre, pressade hans hungriga läppar mot sin hals så att han skulle kunna känna hennes puls rusa.

• Rollspelare

Hennes närhet, beröring och hur hon drog honom till sig fick honom att dra ett extra andetag mot hennes hals. Han kunde känna hennes hjärtslag mot läpparna då han kysste hennes hals och ned över hennes nyckelben. All trötthet och smärta var som bortblåst och var istället ersatt av längtan efter mer av henne. Han vågade inte ens tänka den svagaste tanke om framtiden, utan världen hade krympt till det lilla värdshusrummet där bara de två fanns. Tankarna endast på de kläder som fortfarande skiljde dem åt. Greppet om hennes lår hårdnade, frustrerad över hennes byxor som hindrade honom från att känna hennes hud.

Han kysste henne över bröstet och lät läpparna stanna till vid hennes bröstvårta för ett ögonblick innan han la armen om hennes skuldror. I en svepande rörelse la han ned henne på rygg i sängen, hennes ben fortfarande om hans sidor, ena handen fortfarande om hennes lår. Hans läppar mötte hennes igen i en girig kyss. Kanske han trott att natten de delat tidigare skulle stilla hans åtrå, men det hade snarare gett honom mer ved på elden. Han mindes de ord som viskats i regnet vilket fick hans bröst att värka av ömsinthet och hans kyssar att bli djupare, mer laddade.

Viewing 20 posts - 181 through 200 (of 309 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.