Post has published by Maeve
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 309 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Tillbaka ute i regnet så drog hon upp sin huva över håret igen, inte för att hon inbillade sig att det skulle hjälpa särskilt mycket, tyget var alldeles för tunt, men det skulle kanske hålla henne lite torrare och hon slapp få regn i ögonen. Dessutom skulle det göra det svårare för somliga av männen att glo på henne. Hon hade noterat hur ett par av dem verkade ha svårt att inte stirra och hon klandrade dem inte. I kvällens mörker måste hon se ut som en vålnad, eller värre.

     

    ”Sprit och kvinnor, såklart”, svarade hon retsamt på hans fråga, men skakade snart på huvudet åt det hela. ”Jag hittar väl ett bra värdshus, tar ett långt bad och betalar för att få sova i en riktig säng i ett par veckor”, tillade hon med en axelryckning. Sanningen var att hon aldrig riktigt blivit bra på att spendera pengarna hon tjänade och det var heller inte hennes främsta motivation för att ta jobben längre. I början hade det varit ett bra sätt att samla ihop tillräckligt med pengar för att köpa information, men nu använde hon mest pengarna för att få leva ett så bekvämt liv som möjligt fram till dess att lusten att jaga kröp på igen. Det som blev över brukade hon skicka till sina föräldrars gård, anonymt förstås. Hon var inte ens säker på att de fick pengarna. Kanske var det bara för hennes eget sinnes skull som hon gjorde det.

    ”Du då? Sprit och kvinnor?” Frågade hon med ett litet leende, trots att den tanken underligt nog gnagde obekvämt inom henne.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Håret hängde blött ner i ansiktet och han fick dra ena handen genom det för att dra bak det. Den mantel med huva som han haft under räden var redan genomsur och han besvärade sig inte med att dra upp den över huvudet. Ett litet skratt lämnade honom åt hennes skämtsamma svar.
    “Det lät inte helt dumt,” sa han med en längtande blick ut i mörkret. Men ett varmt bad kändes långt borta där och då. Han skakade lite på huvudet åt hennes fråga, dock med ett leende på läpparna. Hade det inte varit mörkt och regnigt hade hon också kunnat se den svagaste av rodnader på hans kinder.

    “En del tärningsspel blir det nog, se om man har någon tur där denna gång,” han såg ned på sina fötter där de gick innan han vände tillbaka blicken till henne “Fast semester hade varit skönt, man har ju blivit gammal” han gav henne ett retsamt leende. Han ville så gärna att hon skulle säga att allt förändrats nu och att hon ville han skulle följa med honom någonstans. Men han visste att det var en dum tanke och han bet ihop käkarna där de gick. Att han inte ens kunde förmå sig, sådär tio år senare, att inte vara så feg gjorde honom irriterad på sig själv.
    “Men i ärlighetens namn vet inte, det får bli vad det blir,” sa han tillslut, kanske lite mer uppgivenhet som sken igenom än vad han tänkt.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det undgick henne inte att han undvek att svara på frågan om sprit och kvinnor, men hon valde att inte pressa ämnet. Uppenbarligen ville han utelämna den informationen och hon hade ingen rätt att ifrågasätta honom, även om hon nog misstänkte att det vanligen brukade bli mer än bara tärningsspel för pengarna.

     

    ”Du har ingen familj som saknar dig där hemma?” Frågade hon lite försiktigt, som om hon inte visste om hon tilläts ställa den frågan. Hon hade alltid förutsatt att han skulle ha en familj, en kvinna som väntade på honom och barn som saknat honom, men av allt han sagt så verkade det inte som om så var fallet. Hon skämdes över att erkänna det för sig själv, men hon hoppades innerligt att så inte var fallet. Givetvis skulle hon vara glad för hans skull, det hade inte varit mer än rätt, men ändå…

    ”Annars kan jag bjuda på ett bad när vi kommer tillbaka till Celeras och du kan få berätta om alla dumheter du ställt till med”, tillade hon med ett litet, trevande leende och en självsäkerhet hon egentligen inte kände. Hon svor tyst åt sig själv. Han kanske hade familj? Eller så kanske han helt enkelt inte hade någon lust att spendera mer tid med henne än nödvändigt.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Frågan om familj förvånade honom lite, kanske för att han sällan reflekterade över det själv och tyckte det hela var så uppenbart med tanke på hans i övrigt ganska oordnade livsstil. Han kom på sig själv att bara tyst studera henne där han gick och vände bort blicken med en harkling.
    “Nej, det har inte blivit så…” han ryckte lite på axlarna, mest för att få bort känslan över att det borde ha varit så och varför det inte var så “Det… det är inte som att man stannar särskilt länge på samma ställe,” fortsatte han i ett försök att förklara sig. Visserligen hade han syster skrivit till honom en del för några år sedan, vädjat att han kommit hem och erbjudit honom att jobba på hennes gård hemma i byn. Han hade inte ens bemödat sig att svara vilket han nu skämdes lite över.

    Hennes fråga fick hans hjärta att återigen slå ett dubbelslag och pulsen gick upp. Han kunde inte hjälpa det leende som spred sig på hans läppar.
    “Bjuda på ett bad? Ser jag så förjävlig ut?” skämtade han med ett skratt i ett försök att dölja den entusiasm han kände. Korkat, han hade ju bara kunnat säga ja. “Men gärna,” la han snabbt till med leendet kvar på läpparna. Han såg redan fram emot det och drog tillbaka håret igen som envisades med att hamna i ögonen på honom. Men det var inte regnet och den kyliga natten som gjorde att erbjudandet lockade mest.

    En fråga som gnagt ti honom nästan sedan han insett att hon verkligen var hon började formuleras på hans läppar efter pratet om familj. Han tuggade lite fundersamt på underläppen för en stund, osäker på om han ens skulle fråga.
    “Du sa förut att du aldrig kunde återvända hem, men har du… kontakt eller träffat någon annan sen du… ja,” han stapplade lite på orden, uppenbart besvärad med hur han skulle formulera sig och han vågade inte fråga rakt ut om hon fortfarande drogs med den där förbannat stiliga främlingen. Sen visste han inte heller hur han skulle känna beroende på svaret vilket inte gjorde det lättare att fråga.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    ”Nej det är förstås”, svarade hon lite ursäktande, även om hon inombords kände skam över hur lättad hans svar gjorde henne. Det var dumt egentligen, egoistiskt, särskilt som det hade varit den enda dröm hon haft en gång i tiden, säkerligen hade han känt likadant…

     

    Tacksamt nog så bytte han ämne när han tackade ja till hennes inbjudan, något som fick henne att ljudligt frusta av skratt.

    “Faktum är att du inte ser så tokig ut för att vara en gammal gubbe”, svarade hon retsamt innan hon knuffade till honom lätt med ena axeln. Att hon själv egentligen var lika gammal, och att deras ålder knappast var anmärkningsvärd, var inget hon tänkte erkänna just då.

     

    Hans andra fråga fick henne dock att tystna en stund och hon tycktes fundera på det hela medan de gick längs den leriga vägen. Någon av männen längre fram gestikulerade in mot skogen och sen upp mot himlen där de mörka molnen hopat sig för ett riktigt åskoväder. Det verkade som om beslutet att göra upp läger och vänta ut stormen fattats utan deras inblandning när gruppen sakta vek av in under trädens skyddande kronor.

    ”Nej. Eller… Jo. Jag hittade Elis för några år sedan. Du minns säkert honom”, svarade hon slutligen och bitterheten och kylan i hennes röst gick inte att missa. Elis, den stiliga främlingen, han som kallat sig för soldat, som hon så blint förälskat sig i. Blotta minnet fick henne att knyta sina händer så hårt att naglarna skar in i handflatorna. Om hon hade kunnat döda honom mer än en gång så skulle hon ha valt det.

    • This reply was modified 2 år, 11 månader sedan by Maeve.
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Hennes skratt värmde mer än vad han någonsin skulle erkänna mer än med det varma leende som prydde hans läppar. Han skrattade till lite åt hennes kommentar och kikade på henne genom ögonvrån. För inombords vältrade han sig i hennes ord och litade inte riktigt på vad som syntes i hans ögon för att kunna möta hennes blick helt.

    Men leendet bleknade snabbt. Elis. Han förbannade den dag han kommit till byn. Den värme han haft i bröstet ersattes snabbt av ett kallt mörker. Så hon hade letat upp honom. Vilket kanske var självklart, men orden gjorde ändå ont i honom. Samtidigt gav hennes ton en gnutta tröst för honom. Han vågade sig på att se på henne då gruppen gjorde sin väg in genom träden för att komma undan vädret. Tyst studerade han hennes profil i halvdunklet innan han tillslut frågade.
    “Jag tar det som att det inte var ett kärt återseende?” hans röst var likgiltig och sammanbiten. Trots åren som gick föraktade han ännu ynglingen även om han en gång önskat Moira all lycka i sin framtid med honom. En bit in bland träden hade gruppen stannat upp och man hade börjat skynda sig för att sätta upp vindskydd av det man kunde för att kunna komma undan regnet.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon undvek att se på honom. Kanske var det för att hon inte ville att han skulle se ilskan och sorgen där, eller så var det för att hon inte ville att han skulle se skuldkänslorna däri. Om hon bara inte hade varit så dum. Om hon hade kunnat blunda för främlingens charm och hans väna ord och ignorerat honom, kanske hade hon kunnat leva ett annat liv idag.

    ”Nej. Det var en ytterst otrevlig och oväntad överraskning”, svarade hon kallt. Hon noterade knappt likgiltigheten och den sammanbitna tonen i hans ord, men kanske den ändå spädde på hennes egna känslor. Hon hade bara pratat om det en gång förut, det som hänt henne, och det hade inte blivit lättare med åren.

    ”Jag tog allt från honom, precis som han tog allt från mig”, tillade hon utan att riktigt tänka på det. Kanske kändes det alldeles för naturligt att prata med Keiran, kanske hade hon sagt för mycket?

     

    Lite för att komma undan från samtalsämnet en stund så gick hon fram till vagnen och rotade runt däri efter något som skulle kunna fungera som ett skydd mot regnet och vinden. Hon hittade en ihoprullad tältduk, säkerligen en som tillhört någon på godset de precis plundrat.

    ”Hjälp mig få upp det här”, mumlade hon lite sammanbitet åt Keiran innan hon själv började fästa upp det vid några träd.

    • This reply was modified 2 år, 11 månader sedan by Maeve.
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Det var under tystnad som han hjälpte henne att få upp tältduken. Trots att träden höll borta det mesta av regnet och vinden som var det inte den lättaste av uppgifter. Men för stunden välkomnade han en specifik uppgift att lägga fokus på. Men han kunde inte helt ignorera de tankar han hade och grubblade över hennes ord och vad de innebar. Så mycket hade vänts upp och ned för honom och han visste knappt in eller ut efter denna dag. Av alla omtumlande känslor han känt så var han förvånad över sig själv att han nästintill kände en bitterljuv glädje över hur kall hennes röst varit när hon nämnt Elis. Keiran visste att han inte borde känna så, men det kunde inte hjälpas och han kunde inte sluta fundera över det hon sagt.

    “Jag ska se om det finns någon torr ved,” ursäktade han sig när tältduken tillslut var uppe och erbjöd skydd från vädret. I vagnen hittade han några torra filtar de hade haft med sig och fnöske, men den torraste veden han kunde hitta var några småsura kvistar som han hade med sig tillbaka. Han erbjöd en av filtarna till Moira innan han gjorde sak av att försöka få upp en liten eld i varje fall. Trots att regnet hölls borta var ju marken redan blöt.
    “Vad menade du förut?” började han försiktigt medan han med tändstålet satte fyr på fnösket “Att han tagit allt från dig?” som hastigast såg han mot Moira innan blicken gick tillbaka till de små lågorna som fräste av de fuktiga kvistarna. Han var tvungen att fråga, för annars skulle ovissheten förgöra honom.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon var tacksam över hans hjälp med tältduken, liksom det faktum att han inte ställde några följdfrågor just då. Hon anade förstås att de skulle komma, men hon behövde få samla sig en aning och precis som han så uppskattade hon att ha en uppgift att fokusera på. Medan han gick för att leta efter torr ved, något hon misstänkte inte fanns, så dog hon av sig den blöta manteln och försökte sprida ut den på marken i hopp om att den skulle lyckas torka i varje fall en aning.

     

    När Keiran kom tillbaka så log hon lite blekt, men tog tacksamt emot filten och virade den kring sig innan hon satte sig ned på den för att slippa sitta direkt på den blöta marken. Hon betraktade honom medan han försökte göra upp en eld av det fuktiga virket, tuggade lite på underläppen medan hon begrundade ett passande svar på hans fråga. Kanske kunde hon lika gärna vara ärlig med honom?

    ”Efter att jag… Efter det som hände så försökte jag hitta den som gjorde det mot mig. Jag ville hämnas. Jag mindes hur männen som bröt sig in i huset såg ut, och det vapen de bar på sina bröst. Det tog flera år, men till slut lyckades jag spåra vapnet till en rik handelsfamilj i Celeras, Tullius. Namnet sade mig inget då, men så fort jag lade ögonen på mannen i huset så visste jag. Elis var ingen soldat, han var den äldsta sonen till familjens överhuvud. Han skulle ärva allt och då passade det sig inte att avla en oäkting med en ofrälse. När jag fann honom hade han gift sig med någon annan, en rikemansdotter, och de hade en liten pojke”, började hon, utan att kunna hindra orden från att lämna hennes läppar.

    ”Jag bröt honom, lämnade honom som en sorglig liten grönsak på matsalens fina marmorgolv”, tillade hon i så saklig ton hon kunde, men smärtan och vreden gick inte helt att dölja.

     

    Kanske för att hålla sina händer upptagna så hade hon börjat plocka på en lös tråd i manteln som låg på marken framför henne. Hon vågade inte se upp för att möta Keirans blick, utan höll den fokuserad på det svarta tyget.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Vad han än förväntat sig för svar så hade han inte kunnat föreställa sig det hon precis berättade. Det var som att få en hink iskallt vatten över sig då det gick upp för honom vad hennes ord innebar. Han hade trott att det var den gamla kvinnan som haft ihjäl henne, eller kanske någon sjukdom. Och hur mycket han än föraktat Elis så var detta något han inte ens kunnat tro i sin vildaste och mörkaste fantasi.

    Hans blick var fäst vid den lilla elden men hans rörelser blev långsammare till han slutligen blev helt stilla. De små lågorna skänkte honom ingen värme och med en ljudlös suck sänkte sig hans axlar då han tillslut släppte spänningen som byggts upp i kroppen. Han kände sig dum för alla småsinta och egoistiska tankar han haft. Det han sörjt kändes så meningslöst i jämförelse med det som hon hade gått igenom. Inte ens att hon utkrävt någon form av hämnd skänkte någon tröst, för oavsett vad hade uslingen nog inte fått lida tillräckligt i proportion. Om han hade föraktat honom innan så hatade han honom nu.

    Efter att hon tystnat så lutade han sig tillbaka på ena armen där han satt, förargad och förvirrad över allt som sagts då och tidigare. Med ett djupt andetag drog han handen över ansiktet och bet sig lätt i tummen, blicken fäst framför sig.

    När han tillslut vände blicken till henne sköljdes ilskan långsamt bort. Han skämdes över frågan, att han trott något annat tidigare och att han tvingat henne att berätta det som så uppenbart smärtade henne. Insikten över vad som hänt henne, allt som hänt och allt han trott gjorde ont, som en kniv som vreds om i bröstet på honom. Innerligt önskade han att han visste vad han skulle säga, om han skulle vara arg för vad Elis gjort mot henne, om han skulle vara ledsen. Men han hade aldrig varit den som visste vad som var rätt att säga i olika situationer.

    Istället sträckte han sig efter hennes hand som fumlade med tråden och tog den i sin då han flyttade sig närmare henne. Hans blick sökte hennes och han la sin fria hand varsamt under hennes haka för att höja hennes blick till honom.
    “Jag vet att det skänker föga tröst, men jag är ledsen för det som hänt dig. För allt,”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Tystnaden som följde hennes ord kändes underligt nog inte pressad eller obekväm. Istället kändes det som om en sten lyfts från hennes hjärta även om minnet väckte smärtan till liv igen. För en stund hördes bara ljudet av regnet mot tältduken och det svaga knastrandet från elden. Hon kunde se i ögonvrån hur han lutade sig tillbaka och drog ena handen över ansiktet och för ett ögonblick var hon rädd att hon sagt för mycket, att han skulle tacka för sig, resa sig och gå. Hon hade inte räknat med att han skulle flytta sig närmre, och när han sträckte sig efter hennes hand så lät hon honom ta den. Trots de plågsamma minnen som hon precis delat med sig av så kunde hon känna hur hjärtat hoppade till i bröstet vid beröringen och när han vände upp hennes blick mot sin så kunde hon inte hindra sig själv från att rodna en aning, vilket troligtvis syntes tydligt i det annars så bleka ansiktet.

     

    Hans ord var så uppriktiga att det nästan gjorde ont i henne.

    ”Du behöver inte be om ursäkt. Jag har bara mitt eget dåliga omdöme kvar att skylla… Om jag inte hade varit så förblindad av den där jävla idioten så hade det aldrig hänt”, svarade hon tyst. Hon hade svårt att se honom i ögonen, men samtidigt så var han en så välkommen syn att hon inte kunde hindra sig själv från att se tillbaka upp på honom.

    ”Det är jag som ska be om ursäkt. Det var därför du gav dig av, inte sant?” Frågade hon tveksamt. Hon kunde ju ha fel, kanske var det inte alls därför, men det hon såg i hans ögon skvallrade om att hon nog gissade rätt och det fick det att knyta sig i magen.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Knappt märkbart skakade han på huvudet.
    “Ingen hade kunnat veta hur det skulle bli…” svarade han med en röst som knappt bar. Han kunde se rodnaden på hennes kinder och han blev plötsligt plågsamt medveten om närheten till henne. Hjärtat slog allt hårdare och hans blick gick från och till hennes ögon och läppar. Det skulle ha varit så lätt att sluta avståndet mellan dem.

    Så ställde hon frågan till det som han aldrig kunnat erkänna för henne. Hjärtat sjönk som en sten i bröstet på honom och han slöt ögonen för en kort stund.
    “Hm,” han sänkte handen från hennes haka och stödde sig på den istället då han lutade sig bakåt. Fundersamt tuggade han på insidan av läppen och oförmögen att hålla hennes blick i sin sänkte han den istället till deras händer.
    “Det var helt mitt egna beslut, ingen hade kunnat påverka det, men…” det vred sig i bröstet på honom och han fick svälja hårt. Orden var så svåra att yttra. Blicken var fortfarande sänkt till deras händer där han tveksamt flätade samman deras fingrar “.. jag kunde inte riktigt stå ut med att se dig, eller tänka mig dig, med honom…” det krävde mycket viljestyrka för att yttra orden. Han önskade så att han kunnat skämta bort det hela, han hade faktiskt tänkt på det under räden tidigare. Hur han skulle skratta bort att han i deras ungdom varit förälskad i henne. Men han klarade det inte och ville bara dra något gammalt över sig själv och försvinna.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    När han släppte hennes haka så kunde hon inte låta bli att känna sig lite besviken, men han höll trots allt kvar hennes ena hand i sin vilket var något av en tröst. Att döma av sättet på vilket han svarade henne så hade hon gissat rätt och det var en smärtsam insikt. Trots allt, om hon bara hade vetat… Hade hon ens sett till Elis om hon visste vad Keiran kände för henne? Eller hade hon vetat men helt enkelt inte förstått? Så mycket av det förflutna låg som i en grötig, tjock dimma, men hon visste att hon länge tänkt sig själv tillsammans med honom, innan Elis klev in i bilden.

    ”Förlåt mig, Keiran… Jag visste inte. Jag var en idiot”, svarade hon med en röst som i hennes egna öron lät alldeles för ynklig, även om det i själva verket troligen bara var resultatet av gråten som fastnat i hennes hals, som hon gjorde sitt bästa för att hålla tillbaka.

     

    Hon tryckte lätt handen som han flätat samman med hennes.

    ”Jag vet att det kanske är för sent nu… Men jag är glad att jag fick träffa dig igen”, fortsatte hon efter att ha samlat sig tillräckligt för att inte låta riktigt lika skakig på rösten. Hon kunde inte låta bli att tänka på vad de hade kunnat ha om hon bara inte varit så dum, men det gick ju inte att ändra på det som varit.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    En liten suck lämnade honom och han skakade långsamt på huvudet. Han försökte förmå sig att säga något skämtsamt om det hela, men leendet han försökte sig på var glädjelöst. Hur skulle han ens kunna skämta bort det nu? Det var lönlöst och han mötte hennes blick för en kort stund innan han såg ned på deras händer igen.
    “Nej, det var du inte. Jag borde ha berättat för dig då, men jag var för stolt” rösten var skakig och han fick svälja igen mot torrheten i strupen. Den stolthet som funnit kvar var nu helt krossad. Slutligen höjde han blicken till hennes utan att se bort.

    Hennes ord förvirrade honom, kanske mest för att han önskade att det fanns en djupare innebörd och han rynkade ögonbrynen. Fundersamt studerade han hennes ansikte och undrade stilla varför hon nästan såg sorgsen ut. Varsamt strök han tummen över hennes hand, den lilla beröring som det innebar både tröstade och fyllde honom med längtan.
    “Jag med,” sa han tillslut. Trots åren som gått insåg han att han nog aldrig förlikat sig med vad han känt för henne. Det fick honom att skratta till, glädjelöst och mer som en fnysning.
    “Fan, förlåt..” han släppte hennes hand för att dra båda händerna genom håret som om det skulle hjälpa att klara upp sina egna tankar “Det var längesen och det är bara.. Jag har inte tänkt så mycket på det sen jag fick veta att.. Att du var död” sa han med ett djupt andetag och såg sig omkring som om att letade efter rätt ord. Det var inte sant heller men han försökte rädda sig själv från att göra totalt åtlöje av sig själv. Han förbannade sig själv, han skulle inte ha sagt något, tänk om hon nu klandrade sig själv?
    “Tänk inte på det, det är i det förflutna,” han försökte sig på ett uppmuntrande leende men det blev ganska platt. I ett försök att själv inte tänka på annat så drog han av sig den blöta manteln och under tystnad drog den andra filten om axlarna.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Impulsen att sträcka sig efter handen han nyss dragit undan var stark, men hon lyckades motstå den. Vad för rätt hade hon egentligen att komma så här över tio år senare och tro att han skulle både vilja och klara av att lära känna henne igen. Kanske ville han bara glömma, för precis som han sade så var det ju så länge sedan, något som kanske borde få förbli begravt och bortglömt, men hon kunde inte riktigt acceptera det så enkelt. Hon hade precis funnit honom igen efter så många år och hon kunde inte förneka att attraktionen fortfarande fanns där. Hon hade levt igenom alldeles för mycket för att ge upp så enkelt. Bättre att få veta redan nu än att långsamt plåga sig igenom ovissheten som onekligen skulle följa.

     

    Med en liten suck skakade hon på huvudet och klickade sådär med tungan som hon hade för ovana att göra, innan hon vred på sig så att hon satt vänd mot honom. Hon sökte hans blick med sin, lite tveksamt kanske, men hon var fast besluten om att inte låta honom slippa undan så enkelt.

    ”Och om jag inte vill att det ska vara kvar i det förflutna?” Frågade hon lågmält och lade en sval, nästan kall, hand mot hans ena arm.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Med sin stolthet i spillror la han ytterligare några sura kvistar på elden som skänkte mer rök än värme. I ögonvrån såg han hur hon flyttade på sig men höll blicken kvar vid elden. En liten panikartad och irrationell känsla att hon skulle ge sig av grep tag i honom och fick honom att bita ihop käkarna.

    Först hörde han inte riktigt hennes ord men han stannade upp i sina rörelser då hon la handen mot hans arm. Han såg lite frågande upp på henne men när hennes ord sjönk in drog han efter andan. Han hade suttit framåtlutad mot elden och rätade nu på sig där han satt. Än litade han inte på att han tolkat hennes ord rätt, det kunde lika gärna ha varit att han tolkade dem som han ville. Man kunde se hur han spände käkarna till och från medan han funderade men han tog hennes hand där den låg mot hans arm. Det fanns, om än svag, hoppfull glimt i ögonen då han vände sig mot henne.
    “Vad menar du?” rösten var låg och man kunde höra att han inte var säker på det han hört. Men likväl anades det där hoppet. Hjärtat slog återigen hårt i bröstet då han sökte efter svaret i hennes ansikte.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det var typiskt män att vara så tröga, tänkte hon för sig själv, men hon antog att hon inte hade varit särskilt mycket bättre i sin ungdom. Sen var det förstås att ställa i relation till allt hon berättat för honom denna dag, kanske var det för mycket att begära av honom.

    ”Jag menar att jag har levt tillräckligt länge för att inse att livet är flyktigt. Saker är annorlunda, jag är annorlunda, men om du vill… Jag menar…” Hon fann det svårt att sätta ord på exakt vad det var hon menade, kanske var hon inte helt säker själv än. De levde så annorlunda liv nu än när de senast setts och det skulle knappast vara möjligt att plocka upp trådarna där de lämnat dem, men kanske kunde de i alla fall lära känna varandra igen. Börja om på nytt.

     

    ”Ah, jag har aldrig varit bra på det här”, fortsatte hon, uppenbart irriterad på sig själv och sin oförmåga att formulera vad hon kände till ord. Istället lutade hon sig fram och lät sina läppar försiktigt möta hans, flyktigt och fjäderlätt, rädd att ta för sig för mycket om det nu skulle vara så att hon tolkat honom fel. Fast hon hoppades innerligt att så inte var fallet.

    ”Vi kanske kan börja om…?” Frågade hon med en röst som knappt var mer än en viskning. Hjärtat slog hårt i bröstet och hon kände sig nästan lite illamående av tanken på att han skulle avvisa henne.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Blicken vilade undrandes på henne och han kramade uppmuntrande hennes hand då hon började förklara. Han kunde nästan höra sina egna hjärtslag i öronen och när hon lutade sig in mot honom trodde han att hjärtat skulle slå ur bröstet på honom. Hur många gånger hade han inte föreställt sig just det ögonblicket? Men ändå drog han förvånat efter andan då hennes läppar mötte hans.

    Hans ögonbryn höjdes och han såg på henne med munnen öppen sådär lite dumt. Blicken var fäst i hennes, och det såg inte ut som att han förstått vad som precis hände för ett ögonblick. Så verkade det gå upp för honom och han kupade händerna om hennes ansikte då han slöt avståndet mellan dem för att kyssa henne med all den längtan han haft förr som nu.

    Hjärtat slog fortfarande hårt i bröstet på honom när han slutligen drog sig undan från kyssen och lutade sin panna mot hennes. Han tog hennes ena hand i sin medan den andra var kvar om hennes kind.
    “Jag vill inget hellre,” sa han lågt, rösten darrig, men inte av smärta eller sorg denna gång. Han andades ut med en lättad suck och lät fingrarna mjukt smeka hennes kind. Ömt höjde han hennes haka för att kyssa henne igen. För han ville kyssa henne till han glömde alla andra kvinnor och hon glömde alla andra män.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Det lilla ögonblick som hann passera efter att hon låtit sina läppar lämna hans var tillräckligt för att det skulle kännas som om hennes hjärta slutade slå. Han såg så förvånad ut att hon för ett ögonblick trodde att han skulle resa på sig och springa därifrån, men lyckligtvis var ögonblicket inte mer än det. När han tog hennes ansikte i sina händer och slöt avståndet mellan dem igen så kunde hon inte låta bli att dra ett darrigt andetag innan hans läppar mötte hennes igen. Hettan i hans kyss fick hennes hjärta att slå dubbla slag och hon kände sig nästan lite omtumlad av alla känslor, både hennes egna och hans.

     

    Kanske hade hon inte riktigt kunnat ana vidden av hans känslor för henne, eller så var det för att hon aldrig upplevt att någon kände så för henne, särskilt nu. Kanske skulle hans känslor mattas av när han fick veta mer om henne och vad hon var nu, men det var något hon inte ville tänka på för stunden. Istället lade hon sin fria hand bakom hans nacke och lät fingrarna leta sig upp i hans blöta hår när han lyfte hennes haka för att kyssa henne igen, och denna gång var hennes egen kyss inte lika försiktig. Han luktade blod och rök, men hans läppar var varma mot hennes och hans närvaro fyllde henne med en känsla hon inte trott sig kunna uppleva igen.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    För en stund lät han sig förloras i ögonblicket med hennes läppar mot hans. Förr hade det varit något han bara kunnat drömma om, sedan något han vetat aldrig kunnat ske. Känslorna var överväldigande och stormiga av all den glädje, ånger, lust och sorg han känt genom åren. Det var så mycket att det gjorde ont i bröstet på honom. Tillsut bröt han kyssen, läpparna fortfarande snuddandes vid hennes och handen kvar vid hennes kind.

    Han andades tungt och blicken mötte hennes. Även om färgen på hennes ögon var annorlunda än vad som alltid var inpräntat i hans minne var det definitivt hennes ögon. Ändå kunde han inte riktigt tro på vad som skedde, att hon verkligen var där. Han slöt ögonen och lät båda händerna smeka hennes kinder, över öronen och ned över hennes nacke som för att försäkra sig att hon fanns på riktigt.
    “Är du verkligen här…?” rösten var plågad och knappt en viskning mot hennes läppar “Eller spelar mitt sinne mig ett spratt?” hennes hud kändes kall mot hans fingrar och i en impuls att vilja värma henne drog han in henne i sin famn.

    • This reply was modified 2 år, 11 månader sedan by FruVider.
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 309 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.