Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 117 total)
  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Både Taewyn och Neaduin betraktade alvernas framfart något fascinerat då de såg dem, Taewyn lite mer öppet en Neaduin. Något tvärt stannade de två kvinnorna då Aeriel dök upp och visade dem att göra så, och prasslandet i vegetationen omkring dem slutade. Tystnaden förutom naturens ljud kändes något tryckande, men kanske man någonstans i fjärran kunde höra en svag viskning av ett läger.

    ‘Så, vad väntar vi på?’ undrade Neaduin åt de två alverna som stannat dem, och rörde sig så tyst hon kunde närmare förtruppernas läger. Hon blickade upp mot korpen där den svävade någonstans ovan dem.
    ‘Vaka över oss nu, Oden.’ mumlade hon mest för sig själv, och en stund senare hade de en klar bild över lägret i en glänta. Än så länge hade de inte blivit upptäckta, men man kunde ju bara hoppas att de inte hade några egna spejare som skulle få syn på dem.

    ‘Så, vad är planen?’ undrade Taewyn i en låg viskning då hon kommit upp efter Neaduin.
    ‘Ni vet bäst om naturen här.’ påpekade hon och gav alverna en blick.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel rörde sig försiktigt fram fram efter Taewyn och Neaduin. Hon placerade sig bredvid Taewyn och skannade noggrant av området med blicken. Mitt på den öppna ytan där lägret var beläget stod ett tält. På varsin sida av tältets ingång stod flaggor med Iserions vapen på, som lätt svajade av vinden. I mitten av dessa stod en man i full rustning framför en eld och höll vakt.

    Efter en stund placerade Aeriel sina smala händer på marken, satte sig på knä och lade ena örat mot marken. Hon lyssnade efter fotsteg eller andra typer av rörelser som kunde höras genom marken. Man kunde se på hennes ögon hur pass fokuserad hon var. Efter ytterligare några sekunder lyfte hon på sitt huvud.

    Hon pekade ner mot ett tältet “Förutom vakten där, räknade jag det till tre personer  inne i tältet, från vad jag kunde höra.” Förklarade hon tyst. Hon pausade och spanade noggrant.  “Ytterligare tre personer befinner i skogsgränsen, längst med den här öppna ytan, på västra sidan..” Sade hon sedan lite smått fundersamt och pekade längst med skogsgränsen. “Jag kan inte lokalisera vår frände, dock..” Sade hon något lågmält. Hennes gissning var att han kanske hölls fången inne i tältet.

    Hon skiftade sin blick mot Camthalion. “Kapten, om det är okej, föreslår jag att en av oss placerar oss precis här på gläntan, medan den andra befinner sig uppe bland träden på andra sidan. Om vi kan ta ut vakten utanför tältet, kan Neaduin och Taewyn ta sig till lägret från öster, och in i tältet, medan vi står redo och kan ge förstärkning från ovan, om det krävs.” Lade hon fram som förslag.
    Aeriel visste att det inte var hennes plats att avgöra sådana strategiska drag, framförallt inte på hennes första uppdrag, vilket var anledningen till att hon bad om sin kaptens godkännande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Innan Camthalion hann svara hade Aeriel gett sitt förslag, han lyssnade noggrannt och nickade bestämt. Det var inte någon dum tanke. Inte alls långt ifrån den som han själv hade. Han kastade en blick upp mot skyn där Sunniva cirkulerade över trädtopparna.

    “Låt oss. Aeriel, du stannar här. Jag tar mig till andra sidan.” påpekade han och ryckte till med sitt ena öga och utan förvarning hade han dragit ner både Taewyn och Neaduin till marken. Han tryckte dem mot marken, utan att säga ett knyst. Samtidigt som han signalerade åt Aeriel att det var en av deras spanare som inte var långt ifrån dem. Det skulle inte dröja länge innan den skulle varna de andra om de hade sett dem. Han litade däremot på Aeriels pricksäkerhet.

    “Skjut honom innan han ser oss!” väste Camthalion på aela till henne och log lite ursäktande mot människorna.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin gav ifrån sig ett litet missnöjt ljud då Camthalion drog ned henne i marken. Förvånansvärt stark var han visade det sig, då han var på den ändan. Den rödhåriga kaldrländaren kunde inte förstå vad som sades, men på deras ton var det uppenbart att de hade en fiende nära. Det tog inte många sekunder innan Aeriel hade neutraliserat spejaren som sjönk ihop med en låg duns.
    ‘Så, skall vi?’ frågade Neaduin med ett höjt ögonbryn, och gjorde en gest åt Taewyn att röra sig mot östra sidan som planen varit.

    Neaduin verkade inte så nervös eller påverkad av situationen, men Taewyn hade ett mer allvarsamt förhållningssätt till det hela. De tog sig så tyst de kunde till den östra sidan av lägret, och Neaduin spände sin båge och placerade en pil på strängen medan hon väntade på signalen. Men då slog det henne.
    ‘Taewyn, vad fan är signalen?’ undrade hon lågt, i en väsning. Den blonda kvinnan ryckte på en axel.
    ‘Jag antar att vi bara… gör det?’ föreslog Taewyn, vad annat kunde de göra? Alverna hade inte varit så tydliga med vad som skulle hända då de befann sig i position.

    Neaduin svor något åt det hela och spottade på marken.
    ‘Vid Hel, bara gå!’ uppmanade Neaduin, och Taewyn började långsamt röra sig mot tältet med sin sköld höjd, medan Neaduin var några steg bakom henne med sin spända båge.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Precis när de två börjat röra sig in mot lägret vände vakten sig om och började stega mot deras håll. Aeriel som hade uppsyn över hela lägret satt på gläntan och viftade stressat mot sina människokompanioner i ett försök att få dem att stanna upp. “Vänta..!” Väste hon tyst. Oddsen att de skulle höra henne var minimal, men hon kunde inte heller ta i högre utan att riskera att bli upptäckt.

    Vakten, som inte hade fått syn på de två människorna som lurade i mörkret än stannade efter någon meter, ställde sig bredbent och stoppade ner ena handen i grenen på sina byxor. Plötsligt hörde han något som prasslade till en bit framför honom. “Vad i..?” muttrade han bittert medan han såg bort mot skogskanten. Han fick syn på de två som kom sakta mot honom. “Hey!” utbrast han ilsket och drog upp handen ur byxorna. Precis när han hade lagt handen på sitt svärd hördes ett vinade sus i luften, och direkt därpå kom en pil farandes rakt igenom huvudet på vakten. Det var Aeriel som ännu en gång fått lov att agera hastigt.

    “Vad var det!?” Hördes inifrån tältet. Även de två soldaterna som vaktade skogsgränsen hade hörde detta. De hade redan dragit sina svärd och kom nu springandes mot lägret. Aeriel tog snabbt hand om den första och hoppades att Camthalion skulle ta hand om den andra. I samma ögonblick svajade tältet öppning till och tre rustade soldater kom utfarandes ur tältet en efter en med dragna vapen och såg sig omkring i lägret.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Inte en sekund senare hade Camthalion avfyrat en pil som genomborrade mannens hjärta. Sedan avfyrade han en till som kom rakt i strupen på en man som föll rakt framöver med händerna på pilen med en panikslagen blick. Han placerade en pil igen och slöt ena ögat för att hålla ett vakande öga, men Taewyn och Neaduin skulle säkerligen ta de sista männen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Medan pilarna omkring dem ven och männen runt om lägret säckade ihop med smärtfyllda panikartade gurglanden då de kvävdes i sitt egna blod pressade Taewyn framåt mot tältet. Neaduin som spänt sin båge avfyrade en pil som flög med träffsäkerhet förbi Taewyns axel och tog en av de förvirrade männen i halsen då han kom ut ur tältet. Mannen föll ihop och fick de två andra att snubbla till. Taewyn gav ifrån sig ett stridsrop och rusade mot dem med sin sköld höjd och slog till den närmaste med all sin kraft så han föll bakåt så hela tältet säckade ihop.

    Den andra hade precis fått någon slags fattning om läget, och gjorde ansats att svinga mot Taewyn men fick en pil genom bröstkorgen, under armhålan avfyrad av Neaduin, då han höjt sitt svärd för att hugga. Taewyn avväpnade mannen som fallit ihop på tältet med att trampa hårt på hans svärdshand och daska till honom i skallen med sin sköld.

    Med ens blev det tyst där i lägret, förutom dödskramperna från de som fortfarande kämpade för sina sista blodfyllda andetag.
    ‘Det var det.’ påpekade Neaduin hjälpfullt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    När allt var över var Aeriel snabb på att röra sig fram till lägret. Väl framme stannade hon och såg smärtat på kropparna på marken. Hon hade aldrig varit med om något sådant förut. Ljudet från döende män som gurglade sitt eget blod var hemskt. Hon kände hur hennes knän smått började skaka. Det var då det slog henne. Hon hade just dödat tre personer.

    Med en ängslig, sorgsen med  blick såg hon på Camthalion och sina nyblivna kompanioner. “Sök efter vår frände, snälla. Jag behöver ta en sekund.” hördes lågmält från hennes läppar. Strax därpå vände hon sig om och gick tillbaka till den plats som hon nyss kommit från. Väl framme stannade hon upp framför ett träd, lutade pannan mot det och slöt sina ögon.

    Tanken av att hon precis dödat någon skrämde henne smått. Aeriel visste dock att denna typen av situationer var någonting som hon skulle behöva vänja sig vid, i sin roll som en av Nela’thaënas beskyddare i armén. Det var trots allt hennes öde att skydda riket, som hennes mor och far alltid sade. Hon försökte fokusera på att tänka tankar så som Det var oss eller dem. De var ju tvugna att göra det dem gjorde för att skydda riket.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Att Aeriel mådde så illa efter att ha tagit deras liv gjorde Camthalion illa till mods. Framför allt ville han inte lämna henne ensam. Fast han var medveten om att deras frände förmodligen hade det mer illa än henne. Låt det gå.  Försökte han intala sig själv medan han hoppade ner från trädet och rörde sig emot Neaduin och Taewyn. Hans öron ryckte till lite, som om han letade efter ljud men det var tyst ännu.

    “Tack!” utbrast han, på sin nästan sjungande accent och innan han hann säga några fler ord rörde han sig mot tältet för att se sig omkring där inne. Förhoppningsvis var fortfarande deras frände vid liv.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin betraktade den unga alvkvinnan något skeptiskt, fnös lite åt det hela innan hon följde efter Camthalion in i tältet. Trots allt verkade blod och död inte skrämma henne. Där inne bland tygerna hittade de alvspejaren de varit ute efter, och Neaduin hjälpte Camthalion frigöra honom. Han hade blivit torterad och var medvetslös, men var vid liv i alla fall.
    ‘Nå, nu har vi en fånge där ute som vi kan ta till er drottning för att förhöras.’ påpekade Neaduin.
    ‘Så kan er vän få hjälp likväl.’

    Taewyn däremot följde efter Aeriel, och placerade sitt svärd i dess skida efter att hon torkat av det mot en av de döda männens kläder. Något varsamt närmade hon sig Aeriel, och tog till orda på ett respektabelt avstånd.
    ‘Mår du bra?’ frågade hon. ‘Det är inget att skämmas för, vet du… Jag spydde själv första gången jag dödade någon.’ sa hon lite medlidande.
    ‘Du gjorde ett bra jobb, med dina pilar. Om man kan kalla död ett bra jobb.’ tillade hon med ett snett leende.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    “Jag…” Hördes tyst från Aeriel. Precis när hon skulle yttra nästa ord, blev hon avbruten av sina egna tankar när hon hörde vem som frågade. Vad nu? Visade hon medlidande? En människa? Mer och mer fick hon känslan av att Taewyn kanske inte var så hemsk som alla berättelser om människorna antydde. Aeriel visste inte riktigt vad hon skulle svara. Efter några sekunders tystnad tog hon ett djupt andetag, och lyfte på sitt huvud bort från trädet. Hon kunde inte vara svag nu. Det var inte läge för det, även om det var hennes första uppdrag. “Jag är okej.” Sade hon sedan lugnt. Sakta vred hon på huvudet log smått, och såg på Taewyn med varma ögon. “Tack.” Fortsatte hon och rodnade lite smått. Taewyn fick henne att känna sig lugn, av någon anledning. Kanske var det hennes vackra utseende? Kanske var det bara det faktum att hon var en människa som faktiskt var vänlig? Hon lade huvudet lite smått på sne. “Alla människor kanske inte är så tokiga, trots allt.” sade hon med en smått skämtsam ton. Kort därefter blickade hon bort mot lägret. “Vi borde gå tillbaka.” Konstaterade hon.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Tanken på tortyr fick Camthalion att bli illamående, inte på grund av blodet men för att det visade hatet som de flesta människor hade ont i sinnet och inga svårigheter att tortera en alv på det sättet. Vad hade hans frände gjort? Ingenting.

    Han knöt sina nävar och skakade bittert på huvudet åt det hela för att sedan röra sig ut mot fången som Neaduin påpekat. Han var skadad, vilket inte fyllde honom med glädje av någon konstig anledning. Han tog fram rep och band hårt händerna på ryggen på mannen och höll sedan hårt i repet.

    “Vi var på väg till utkanten av Nela’thaënas men jag antar att det är bättre att ta sig till Daleath. Närmare.” påpekade Camthalion och såg sig omkring på jakt efter Aeriel.

    “Tack, Neaduin”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn log ett lite förvirrat leende över Aeriels kommentar, och drog av sig hjälmen hon haft på huvudet. Medan hennes blonda vågiga hår hade skymtats lite under hjälmen kom dess vitblonda nyans fram starkare då hon placerade hjälmen under armen.
    ‘Så du menar att alla alver är lika perfekta som ni ser ut?’ frågade hon med ett höjt ögonbryn, och placerade skölden med en rem på ryggen, för att sedan nicka och vända sig i riktning mot tältet.

    Neaduin lyfte upp den skadade alven och placerade honom som en säck över sin axel, och verkade inte ha några större bekymmer med att lyfta honom. Men hon var en stark kvinna och alven var rätt lätt byggd.
    ‘Så, tror ni på oss nu?’ frågade Neaduin då hon såg Aeriel närma sig och såg lite utmanande på Camthalion.
    ‘Iserion är på väg, och er nyblivna fånge kommer kunna bekräfta det.’

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel började sakta gå mot lägret igen medan hon lyssnade till Taewyns ord. Hon höjde sina händer och gestikulerade smått. “Nej nej, det var inte så jag menade.” Ursäktade hon med en något förtvivlad röst. “Det är bara det att.. Jag aldrig mött en människa förut.” sade hon lågmält. “Och sakerna jag har hört om er är..” hon pausade sig själv. Den blonda alven kliade sig i pannan och släppte ut en lång suck. Hur skulle hon förklara det? “Som jag sade förut,  vår erfarenhet av människor är… Komplicerad. Det är en lång historia.” fortsatte hon. Varför berättade hon ens detta för människan? Hon var inte säker på att hon förstod det riktigt själv.

    De kom nu fram till Camthalion och Neaduin. Aeriel såg oroat på deras frände som hängde över den rödhåriga kvinnans axlar. Hon kände en oro, men samtidigt en vrede. En vrede mot de människor som utsatt honom för detta.  Hon var på väg att fråga om han ens levde, men vid närmare tanke kunde hon höra hans hjärtslag.

    Hennes blick blev plötsligt sådär allvarlig och fokuserad igen. Hon gick fram till Neaduin och såg på den medvetslösa alven som hängde som en säck potatis över hennes axlar. Ömt placerade hon sin hand på alvens panna. “Han har feber. Hans sår är troligtvis infekterade..” konstaterade hon allvarligt. Med sin ömma hand strök hon lätt alvens panna innan hon blickade bort ut mot skogen. “Vi kan ta oss en bit, men vi kommer i sinom tid få lov att stanna och spendera natten här i skogen.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Den utmanande blicken var ingenting som Camthalion lade mycket tid på. Han suckade trött och nickade åt henne. Innan han knuffade på deras nyfångade fånge, det var en hårdknuff som inte visade någon empati för människans smärta. De hade inte riktigt tid att stå att prata, de kunde göra det på resande fot istället.

    “Jag tror dig. Det har jag redan sagt.” påpekade Camthalion med ett svagt leende och kastade en blick bakåt mot Neaduin. Stark var hon. Inte var väl alla människor så? Han nickade lite bekymrat åt Aeriel. De skulle inte hinna hem innan dess. Det var sant, människorna var för långsamma och med de två nya på släp skulle de tappa ännu mer i fart.

    “Vi rör oss så långt vi kan.” påpekade Camthalion till slut, lite bestämt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn viftade bort hennes kommentar.
    ‘Jag vet att det inte är lätt. Många människor ser inte på er heller som mer än spetsöron, barbarer i skogen som inte är så mycket mer än vilda djur.’ sa hon. ‘Men vissa av oss har lite bredare världsvy.’ förklarade hon, med en blinkning, innan de återgick till vad som pågick där.

    ‘Vi har en del örter och annat i vårt läger som kan hjälpa er kamrat tillfälligt, dra ned febern.’ förklarade Neaduin. Nå, mestadels märkliga ting hon tagit med sig från Kaldrland.
    ‘Låt mig och Taewyn hjälpa honom och vakta över fången, medan ni hämtar hjälp?’ föreslog hon.
    ‘Trots allt rör ni er snabbare än oss två, men ni kommer inte kunna röra er snabbt med en fånge och en skadad man.’

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Taewyns ord flöt runt i Aeriels tankar en stund. Hon att aldrig tänkt på det på det viset förut. Kanske låg det något i det hon sade? Kanske skulle hon själv få chansen att upptäcka det själv en dag, utanför rikets gränser.

    De vackra ljusblåa ögonen såg fundersamt ut i skogen. Aeriel placerade sin ena hand på hakan “Hm..” Hördes tyst från hennes mun medan hon tänkte efter. Neaduins förslag var helt klart det mest tidseffektiva, men det fanns andra risker med det också. “Camthalion.” sade hon medan hon fortfarande såg ut i skogen. “Jag vet inte om det är smart att lämna dem ensamma här med både gisslan och vår frände. Det känns inte som att dessa människor kommer förråda oss. Men vi har trots allt precis mött dem.  Tänk om de råkar ut för något, eller blir attackerade?” Förklarade hon på Aela, med en gnutta oro i rösten.
    Hon vred på sitt huvud och såg på sin vän. “Jag föreslår att vi antingen färdas som grupp. Ett annat alternativ är att en av oss stannar här medan medan den andre tar sig till Dal’elath och hämtar hjälp. Jag känner mig dock inte helt trygg med att lämna dig helt själv med dem här två heller.” Fortsatte hon i alvisk tunga.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Den unga kaptenen lyssnade på både Neaduin och sedan Aeriel. Även fast det var mindre risk att de människorna bedrog dem – trots allt hade de nyss dödat av sina egna – så höll han med Aeriel. Däremot ville han inte visa för Neaduin och Taewyn att han hade dessa misstankar. Innan tiden rann för fort bort från dem gjorde han en gest mot Aeriel.

    “Aeriel stannar med er, hon vet vad som finns i skogen om det skulle behövas något åt vår frände.” påpekade han simpelt och sedan fick han syn på Sunniva. Han skrattade lätt.

    “Ännu bättre. Vi slår läger hos er och använder Sunniva för att kunna skicka ett meddelande till drottningen.” sa han och visslade för att få Sunniva att landa på hans ena axel. Han rotade runt i den mindre väskan han hade haft på höften och fann en liten fjäder penna och ett anteckningblock. Han skrev några hastiga ord för att sätta den i fågelns näbb och stryka näbben lite milt.

    “Se så Sunniva, iväg nu!” sa han och vände sig om mot människorna och Aeriel igen.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin betraktade Camthalions enkla växling med korpen fascinerat, och skakade på huvudet.
    ‘Du är sannerligen välsignad av Oden, om du kan få korparna att följa dig så.’ sa hon, lite fascinerat, kanske till och med fanns det en slags vördnad där över korpen och vad den representerade.

    ‘Låt oss röra oss då!’ påpekade Taewyn, för hon hade ingen lust att stanna där bland de döda och de eventuella rovdjur som blodet och deras kroppar skulle locka till sig. Neaduin bar den skadade alven hela vägen, medan de andra fick turas om med fången för att kunna hålla ett stadigt tempo mot kvinnornas läger. Utan alvernas hjälp hade de nog inte hittat tillbaka dit, men det var ändå en rätt behaglig syn för både Neaduin och Taewyn att se sitt välanvända tält igen.

    Med en ansträngd suck sänkte Neaduin den skadade alven ned på marken vid tältet, medan Taewyn staplade torra kvistar de samlat på sig för att kunna börja göra en en lägereld åt dem.
    ‘Det finns lite rep i väskan där.’ sa Taewyn medan hon höll på med ett tänddon, och nickade mot en av deras väskor i tältet.
    ‘Kanske bäst att binda vår fånge ordentligt.’

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel, som hade burit på deras gisslan den sista biten gick ner på ena knät och lät mannen glida av hennes axlar ner på marken. Lättat sträcke hon bak sina armar så långt bak hon kunde för att sträcka ut kroppen. Människan var inte direkt den lättaste att bära. Hon mjukade upp sina axlar genom att röra dem upp och ner i en cirkelrörelse.

    Aeriel nickade mot Taewyn. “Jag tar hand om det.” Bekräftade hon innan hon plockade fram repet ur deras väska. Därefter gjorde gjorde hon en form av sele, som hon kunde dra mannen med. Detta genom att dra båda ändarna från repet, från hans rygg, fram under armhålorna och runt över mannens axlar. Sedan lindade repets ändar runt sina händer, innan hon började släpa bort honom bort mot närmsta träd. Eftersom lägret befann sig mitt på en öppen yta, var det ganska många meter bort till närmsta träd beläget i skogskanten. Detta var bra i Aeriels mening, då det innebar att mannen troligtvis inte skulle höra vad de pratade om borta vid lägret, om han skulle vakna.

    Aeriel band hårt fast mannen i trädet. Så pass hårt att han inte skulle kunna röra sig en millimeter. När hon var färdig började hon linda loss en cirka en meter av hennes tygbandage som tight satt lindat runt hennes ena lår. Hon rev av det, och lindade som en ögonbindel flera varv runt huvudet på mannen. Ju mindre han ser och hör, desto bättre.

    När hon var helt färdig med deras fånge, rätade hon på sig och såg med allvarliga ögon ner på den medvetslösa människan. Man kunde nästan skymta ett spår av avsky i Aeriels ljusblåa ögon. “Monster.” Sade hon tyst på Aela, innan hon vände på kroppen och gick tillbaka på lägret. “Sådär. Han tar sig ingenstans.” Konstaterade hon och nickade belåtet.

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 117 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.