Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 117 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion var inte helt säker på vem denna Oden var, men förstod att det var någon som hon såg på med vördnad. Han log bara lite lätt över hennes ord och ryckte på axlarna som om det inte vore något speciellt det han hade gjort. Blicken följde Sunniva så långt det gick, han hoppades innerligt att hon skulle komma iväg.

    Han hörde nog hur Aeriel muttrade monster, han kunde inget annat än att hålla med. Äckligt, smutsigt och hemskt. Han kastade en blick på mannen som verkade väl bunden nu, nästan lite för hårt men det kunde han gott ha.

    “Bra” konstaterade han simpelt och sedan såg han från människorna till Aeriel.

    “Lite mat vore inte allt för dumt” påpekade han till slut och ifrån sin väska tog han fram lite bröd som han delade i fyra bitar och sträckte fram till var och en.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin och Taewyn såg lite vaksamt på det alviska brödet, som både luktade annorlunda och såg annorlunda ut än vad de var vana med. Men de visste bättre än att vara oartiga, och tog emot brödbitarna som Camthalion höll fram till dem. Taewyn hade fått igång elden nu som gav ifrån sig ett muntert sprakande och en munter värme.

    ‘Nå, låt oss se på er vän då.’ sa Neaduin simpelt och placerade honom nära elden, för att se över hans sår. Han hade fått en hel del knivsår, slag i ansiktet och över kroppen som börjat bli blåa och gula, och hans kläder var bara trasor i detta skede.
    ‘Det är värre än det ser ut.’ påpekade Neaduin. ‘De har inte skurit av hans öron eller något sådant i alla fall. Vi kan hantera detta.’ sa hon och såg upp mot de två alverna.

    Taewyn tog en tugga av brödet, och blickade upp mot Camthalion och Aeriel.
    ‘Om ni inte litar på oss efter allt detta, kan Neaduin följa med dig, så stannar jag här med henne.’ sa hon och nickade till Aeriel.
    ‘Även om det inte ser ut så, är Neaduin den snabbare av oss.’ sa hon med en retsam ton.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel tog emot sin brödbit och nickade artigt som tack. Hon var hyfsat hungrig efter allt hade hänt, så det tog inte lång tid förrän hon hade mumsat i sig allt. När Neaduin drog den skadade alven närmade elden såg Aeriel på honom med varma, men oroliga ögon. Hon tyckte så oerhört synd om honom. Hon drog två ömma fingrar längst med alvens kind. “Erethil vakar över dig, min vän.” sade hon lugnt till honom, med en len och varm röst, väl medveten att han inte hörde något.

    “..Huh?” När Aeriel fick höra Taewyns ord rodnade hon lätt och log mot Taewyn. “Ett vänligt erbjudande.” Var det enda hon fick ur sig innan hon harklade lätt och sträckte smått på sig. “Men i ärlighetens namn så.. Camthalion må vara min kapten, men snabb? Det vet jag ingenting om.” Skämtade hon och petade retsamt Camthalion i sidan med sin armbåge medan hon skrattade.
    Vem hade kunnat tro att de skulle spendera kvällen kring en eld med två människor, och att det skulle visa sig vara ganska trevligt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var lite som om hungern hade avtagit och så fort som Camthalion satte brödbiten i munnen kändes det bara som om brödet växte i munnen på honom. Han svalde det till slut med en obekväm min och drog handen genom håret för att sedan sträcka på sig. Ett litet tag verkade som om han inte lyssnade på ordväxlingen mellan alla, men verkade vakna till när han fick en armbåge i sin sida. Svagt log han och skakade nätt på huvudet så att hans blonda lockar flög omkring honom.

    “Vår frände borde inte resa i det skicket. Jag och Neaduin tar oss vidare imorgon med fången. Och ni stannar här med vår frände.” sa han enkelt och rakt på sak.

    “Låter det bra?” lade han sedan till, som för att lätta på stämningen

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    De två kvinnorna nickade bara åt det beslutet, trots allt var det inte mycket de hade att invända om saken. Så Taewyn började med det noggranna arbetet med att tvätta och sy alvens sår, trots allt var ingen av dem magiker. Neaduin som inte var så tålmodig med sådant noggrant fingerarbete satte sig lite vid sidan om för att inte vara i vägen. Trots allt visste hon att Taewyn föredrog att inte ha för många ögon på sig då hon arbetade med sådana saker.

    ‘Neaduin och Camthalion, ni borde sova om ni ska pressa på imorgon.’ sa Taewyn då hon var värdig med att lappa ihop den skadade alven.
    ‘Jag och Aeriel får hålla vakt, och försöka att inte somna till här ute.’ inte för att det skulle vara så svårt att hålla sig vaken, efter allt adrenalin som pumpats i kroppen under stridens gång. Kaldrländaren såg ut att tänka sig protestera först, men ryckte sedan på axlarna.
    ‘Som du vill, skvallra inte för mycket bara flickor.’ sa Neaduin lite retsamt, och gick in i tältet för att lägga sig på sin bädd där inne.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel ryckte till lite lätt och fick en allvarligare blick när Camthalion var så rakt på sak. “Det är uppfattat.” Svarade hon lika kort. Därefter nickade hon instämmande on Taewyn. Att hålla vakt skulle inte vara ett problem. Hon hade faktiskt själv tänkt att föreslå samma sak.  Hon hade alldeles för mycket för mycket saker i huvudet gällande den rådande situationen i huvudet. Inte för att det skulle hindra henne från att vara på sin vakt. Nej, snarare tvärt om. Hennes tankar påminde henne ständigt att detta inte var någon lek. Detta var på riktigt.

    Hon höjde sin hand och gjorde en vinkade gest mot Neaduin som ett godnatt medan hennes blick var fäst på den skadade alven. “Här, låt mig hjälpa till.” sade hon lugnt. I tystnad började hon sedan tvätta de sår som inte var tvättade än, med Taewyn fick sy det som gick att sy. Hennes tankar gick för fullt. Hon kände en viss oro för morgondagen. Dels för att Camthalion skulle färdas utan henne när det bevisligen fanns människor som ville dem illa ute i skogarna.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Åt förslaget nickade Camthalion enkelt och satte sig lite mer tillrätta vid ett träd. Inte hade han tänkt gå in i det tältet igen – inte utan inbjudan. Det var första och sista gången han hamnade upp och ner på av den rubusta, men vackra kvinnan tänkte han och log lite åt det. Även om han fortfarande var lite öm efter behandlingen kunde han inte rå för att tycka det hela var roande.

    “Sov gott, om det är något väck mig.” sa han med ett svagt leende och drog upp sin huva så den täckte hans ögon. Korsade sina armar och stängde sina öron. Öronen ryckte till efter varje ljud som de hörde, även om de inte var hotfulla. Ständigt på vakt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn såg efter Camthalion med ett höjt ögonbryn, för att sedan rikta sin uppmärksamhet mot Aeriel och ge henne ett litet tacksamt leende.
    ‘Du skulle kunna hämta kallt vatten, om du vet var det finns i närheten?’ frågade hon.
    ‘Jag känner inte skogen väl nog, i kom hit i hast.’ Efter att Aeriel hämtat lite vatten kunde de fortsätta rengöra alvens sår, avlägsna hans förstörda och smutsiga kläder och klä honom i några filtar medan Taewyn lagade en smet av örter som hon la i de värsta såren.
    ‘Det borde hålla hans feber nere en stund, men vi får hålla ett öga på honom i natt så han inte blir värre.’ sa hon då de var klara. Det fanns inte så mycket mer de kunde göra just då där ute.

    Det fanns inte så mycket mer att göra än att sitta uppe, lyssna på nattens ljud och reflektera över dagens händelser. För det mesta satt hon och blickade in i elden, men sneglade då och då på alvkvinnan med sina perfekta alviska drag. Taewyn hade stött på någon enstaka alv i städerna, men det var inte riktigt samma sak som att möta en här i Nela’thaënas. Det fanns något exotiskt och farligt över henne, samtidigt som den där beryktade skönheten som alla alltid talade om då de nämnde alver var uppenbar. Om hon ens själv hade en tiondel av den skönhet Aeriel hade, tänkte hon löst, men skakade bara på huvudet åt det.

    Neaduin tycktes sova gott i tältet, och några timmar senare då gryningen kom steg hon ut ur tältet med en stor gäspning och sitt röda hår i ett enda virrvarr.
    ‘God morgon…’ muttrade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel försvann iväg ut i skogens mörker och var borta i några minuter innan hon återvände. När de var klara med att pyssla om den skadade, medvetslösa alven, passade Aeriel på att sköta om sin utrustning. Hon plockade fram varenda pryl hon hade i sin fältväska och lade dem snyggt och prydligt framför sig. Sedan tog hon fram en trasa och började noggrant putsa och rengöra sina små knivar och andra redskap som låg på marken. Därefter fortsatte hon med att pyssla om sin båge och sist men inte minst, sina pilar. Det var viktigt att hålla all utrustning i toppform, framförallt med tanke på de rådande omständigheterna.

    När hon var klar med all sin utrustning, satte hon sig närmare elden, tillsammans med Taewyn och blickade in i den sprakande elden. Hennes guldiga, flätade hår nästan glänste i ljuset medan elden speglade sig i hennes ögon. Hela natten var lugnt, stillsam och fridfull. Utan att säga mycket, lyssnade de båda till vinden som susade mellan träden och fick löven att darra lätt. Då och då fick de ögonkontakt med varandra, vilket ofta resulterade i att Aeriel gav ifrån sig ett generat leende.

    När solen sakta började stiga upp över trädtopparna stod Aeriel och spände sin båge, precis som hon tidigare gjort innan hon och Camthalion gav sig ut på deras uppdrag. “God morgon.” Svarade hon lugnt medan hon hängde bågen över ryggen och såg bort mot tältet. Hennes ton och hennes ansikte visade inget tecken på trötthet, utan snarare tvärt om.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion vaknade till. Sträckte på sig med ett litet nöjt leende. För att sovit så lite såg han nästan irriterande utvilad ut.  Han drog ner sin huva och avslöjade det solblonda håret. Han försökte få något fason på håret genom att använda sin hand som kam och sedan lät han sitt enda violblåa öga betrakta Aeriel med ett svagt leende innan den hamnade på Neaduin. Hon såg inte lika morgonpigg ut som de andra. Det var lite roande att se. Han sträckte på sig igen och tog sig sedan upp på fötterna med ett ännu bredare leende.

    “God morgon!” utbrast han glatt, med sin brytning.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin såg över axeln mot Camthalion lite trött, och vände blicken från honom till Aeriel, för att skaka på huvudet.
    ‘Jag antar att vi är i sagoskogen trots allt…’ muttrade hon.
    ‘Hur går det med fången?’ undrade hon och sneglade ditåt, för att se den fastbundna fången försöka vrida sig lönlöst mot sina rep. De hade fått lägga tyg i hans mun för att hålla tyst på honom.
    Taewyn ryckte bara på axlarna, och gäspade stort.
    ‘Bry dig inte om honom. Men febern har gått ned på honom i alla fall.’ sa hon och nickade mot den räddade alven som var omstoppad i filtar.

    ‘Men han har inte vaknat än, och kommer behöva vård snart snarare än senare.’ De fick igång elden igen, och Taewyn placerade en panna på lägerelden för att steka lite ägg och bacon som de köpt på det senaste värdshuset på landsvägen, och efter att de ätit frukost blev stämningen igen lite allvarligare. Neaduin hade också fått ordning på sitt hår, och hade klätt sig i kläder med passliga för att köra hård fart genom skogen.
    ‘Så, är du redo alv?’ undrade Neaduin lite utmanande med en blick på Camthalion.
    ‘Du ser ut att vara snabb, men jag kan garantera att jag är uthålligare.’

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    När de alla satte sig för att äta såg Aeriel skeptiskt på maten. Efter första tuggan grimaserade hon smått innan hon kom på sig själv och slutade. “Det här var.. Speciellt.” Hade hon konstaterat och skrattat lätt.
    Människomat var verkligen ingenting för henne. Hon åt dock upp sin frukost utan att klaga, för att inte vara respektlös mot dem som hade bjudit henne, men hade hon gjort frukost själv hade detta inte direkt varit hennes första val.

    När Camthalion och Neaduin såg ut att vara redo för avfärd såg Aeriel allvarligt på dem. “Var hastiga.” sade hon.
    “Camthalion.” Hon såg sedan på Camthalion någorlunda bekymrat. “Snälla, var försiktig.” Bad hon sedan sin vän med en orolig ton.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Enbart lukten av människornas mat fick Camthalion att rynka på näsan. När han sedan tog tuggan kunde han enkelt konstatera att det smakade på samma sätt – smaklöst och tung mat. Kanske därför de flesta människorna var som de var. Han böjde sig fram till Aeriels öra.

    “Smaklöst, som de flesta människorna, inte sant?” frågade han på aela och skrattade sedan för att tvinga sig i resten av maten. Han fnös åt Neaduins kommentar och satte sin båge över ryggen efter att ha spänt den och putsat den.

    “Det återstår att se, människa.” sa han på samma sätt. Det var inte som om de inte visste varandras namn och Camthalion tog det lite som en förolämpning även om han försökte att inte visa det. Hans ansikte mjuknade något när han hörde Aeriels ord. Försiktig. Som om han någonsin inte var det. Eller ja… Snarare var det väl tvärtom.

    “Var försiktig själv. Låt ingen skada dig. Det är viktigast.” sa han och strök en vänskaplig hand över hennes kind innan hon såg in i hennes ögon lite road.

    “Det är en order!”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Neaduin skakade på huvudet åt vad hon uppfattade som något ängsligt och emotionellt avsked.
    ‘Ta det lugnt, vi kommer snart tillbaka.’ sa hon med en retsam ton åt de två alverna, och drog en dolk för att skära loss fången från trädet. Han stretade emot, vilket resulterade i att Neaduin kallt gav honom ett slag som gjorde honom medvetslös, innan hon lyfte upp honom på axeln utan att klaga. Synen var något komisk, med den Kaldrländska kvinnan som bar på mannen över axeln.
    ‘Ses senare, Taewyn!’ ropade hon över axeln innan hon klampade in i skogen, trots allt skulle nog Camthalion hinna ikapp snart.

    Taewyn skakade på huvudet något åt Neaduins beteende, och då de var ensamma såg hon på Aeriel.
    ‘Jag får be om ursäkt för Neaduin… Hon är lite… Speciell.’ sa hon och skrattade lätt.
    ‘Kaldrland där hon kommer ifrån… De har inte så mycket hyfs. De är mer raka och direkta.’ förklarade hon, med en hjälplös gest.
    ‘Ni alver verkar vara mer eftertänksamma.’ och kanske lite mer öppna med sina känslor, på ett vis människorna ofta tryckte undan dem, men det sa hon inte högt.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    “Det är uppfattat.” Skrattade Aeriel över Camthalion så kallade order. Hon höjde sedan sin hand och vinkade av dem, medan de försvann bort i skogen.
    Hon såg sedan på Taewyn och kliade sig ursäktande i nacken, med ett milt leende på läpparna. “Det är ingen fara. Ni är de trevligaste människorna jag har träffat.” Vad hon inte berättade var att de även var de första människorna hon träffat. Hon hade sett några i Dal´elath, men aldrig pratat med en.

    Aeriel funderade en stund när Taewyn kallade dem eftertänksamma. “Hm.. Det vet jag inte. Har aldrig riktigt tänk på det.” Tänkte hon högt. “Men alla är nog inte som oss. Alla är vi olika på sitt egna vis. Men vem vet, det kanske ligger något i det du säger.” Fortsatte hon. Hennes tankar vandrade direkt över till de otrevliga och elitistiska högalverna i huvudstaden som dagligen hånade henne för hennes ursprung. Men det är klart, visst fanns de högalver som var trevliga mot Skogsalver också, även om de var mer ovanliga.

    Hon såg sedan på Taewyn och lade huvudet lätt på sned. “Jag måste erkänna, jag trodde alla människor saknade hyfs.” skrattade hon lätt, innan hon insåg hur det lät. Hon spärrade upp sina ögon och viftade med händerna ursäktandes. “Jag ber om ursäkt! Jag menade inte det som en förolämpning, jag lovar!” Nästan stammade hon fram ursäktandes och bugade för den vackra människan.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett skrockande kom ifrån Camthalions läppar när han mhörde Neaduins kommentar och han skakade nätt på sitt huvud åt den. Människor. De tycktes allt sakna hyfs. Han nickade lätt som ett enkelt farväl till både Aeriel och sedan Taewyn för att med snabba fötter snart komma ikapp Neaduin.

    Det var en märklig känsla inom honom. Nästan som om han skulle vara nervös över att vara ensam med denna vackra människa. Ordet bara flög upp i tankarna och det irriterade honom. Hans tankar verkade vilja placera ord framför som han själv inte riktigt var säker på. Det var en märklig känsla.

    Egentligen hade han tänkt bryta tystnaden, men han var inte helt säker på vad han skulle säga. Ibland var nästan tystnaden bättre. Så han förblev tyst och lät sin blick vara fäst på träden framför honom.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    ‘Som om du träffat så många människor förr?’ frågade Taewyn retsamt. Det var ju trots allt inte så svårt att se att Aeriel inte var den som rest världen om. Dessutom hörde man det på sättet hon talade. Hon viftade bara bort hennes ord.
    ‘Jag tänker inte försvara människorna, de flesta är idioter.’ sa hon och skrattade lätt åt det hela.
    ‘Men kan du verkligen påstå att alla alver är helgon? Jag har inte träffat många förr, och många säger att ni är ett perfekt folk. Alla är vackra, alla är artiga, alla är… felfria.’ sa hon och tänkte lite.
    ‘Medan andra hatar er fanatiskt. Kanske för det faktum att ni är… perfekta, och långlivade.’ sa hon, och betraktade Aeriels ansikte, det var ju rätt svårt att argumentera mot det, då man såg henne och Camthalion.
    ‘Och du som vandrar så självsäkert, klädd så där, krigar som du gör.’ påpekade hon.
    ‘Det är inte något som man uppskattar därifrån jag kommer, kvinnor som mig alltså.’ sa hon lite allvarligt, och vände blicken bort till glöden i elden.

    Neaduin verkade inte speciellt obekväm med tystnaden heller, trots allt var hon från Kaldrland och van med långa vida vyer och flera dagar av ödemark utan att träffa en enda person. Dessutom var hon koncentrerad på att bära den luktande mannen på sin axel, och vid en passlig liten bäck passade hon på att slänga mannen under vattnet en kort stund innan hon drog upp honom igen.
    ‘Camthalion!’ ropade hon åt alven. ‘Hur långt är det dit vi ska?’ undrade hon.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    “uhm..” Hördes tyst från Aeriels mun. “Ni två kan vara de första människorna jag har träffat.” sade hon och skratta smått. Hennes röst avslöjade att hon förmodligen skämdes lite en aning över det.

    “Helgon?” frågade hon och bröt ut i ett harmlöst skratt. “Nej, långt ifrån.” fortsatte hon medan hennes glada ansiktsuttryck sakta suddades ut. “Vi har många saker som vi är stolta över, men vi är inte perfekta.” Hon suckade djupt. “Vi har, liksom ni, en historia präglad av konflikter inom vårat rike.” Någonting sade på hennes röst att hon själv fått uppleva konsekvenser till följd av dessa konflikter.

    När Aeriel sedan hörde hur Taewyn talade om henne rodnade hon och såg något generad ut.

    När Taewyn beskrev hur människorna såg på kvinnor som henne, gav Aeriel henne en bekymrad blick. Aeriel kunde inte hjälpa att hon tyckte synd om henne. Det lät mer som något som passade in in de historier hon hört om människorna. “Vi lägger ingen vikt i sådana saker. Vi alla är ett folk och alla har en egen fri vilja.”  Förklarade hon. “Och trots de hemskheter som finns även här, så skulle jag ändå dö för att skydda mina fränder. Jag älskar jag skogen och vårat rike och är min plikt att tjäna Nela’thaënas. ” fortsatte hon sedan. Hon såg på hur Taewyn blickade mot elden. “Det är synd att ditt folk ser det på så vis… De borde vara stolta över att ha sådana vackra, goda och erfarna krigare som du. Det kanske är en klen tröst, men jag uppskattar iallafall kvinnor som du.” Sade hon medlidande.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Camthalion hade inte riktigt varit beredd på hennes ropande och verkade vakna till ur några tankar. Hans öron ryckte till och han såg på henne med ett svagt leende. Han såg sig runt omkring, som för att räkna ut var de var någonstans innan han drog en hand över stammen som de passerade.

    “Inte allt för långt kvar, vill du ha avlastning med den dära?” sa han och nickade åt fångens håll.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn betraktade Aeriel tankfullt, och det verkade som om hon rört vid en känslig punkt med sin fråga.
    ‘Jag ber om ursäkt, det var inte min mening att ta upp något som besvärar dig.’ sa hon. Trots allt visste hon väldigt lite om alverna, deras kultur och deras historia. Hon nickade lätt då och då när Aeriel fortsatte berätta om sitt folk och deras sammanhållning, och kände sig lite generad över hur fritt Aeriel kallade henne de positiva sakerna. Det var sällan man i hennes hemland sa sådant åt någon, ens en nära familjemedlem.

    ‘Tack…’ sa hon, då hon inte visste hur hon skulle svara riktigt, och kände att hon blev lite röd om kinderna.
    ‘Eh… Jag uppskattar dig… jag menar… sådana som dig också.’ klämde hon ur sig, då hon kände att hon var tvungen att säga något tillbaka, vilket fick henne att rodna mer. Fascinerande hur svårt det var att ta emot och ge komplimanger då man klarade av att möta krigare på slagfältet.

    Neaduin gjorde en liten grimas, och rättade till den medvetslöse mannen på sina axlar.
    ‘Han stinker och är tung!’ kommenterade hon, med rynkad näsa. Nog för att hon varit med om värre, men ändå. Det verkade som om mannen helt avsaknad grundläggande hygien här ute.
    ‘Och du tror inte dina vänner kommer skjuta mig då de ser mig?’ undrade hon.

     

Viewing 20 posts - 61 through 80 (of 117 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.