Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 81 through 100 (of 117 total)
  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel skakade på huvudet log varmt mot Taewyn när hon bad om ursäkt. “Du behöver inte be om ursäkt! Det besvärar mig inte, det är bara det att jag inte har pratat om det med någon som inte är härifrån.” Förklarade hon med en röst lika len och varm som hennes leende.

    “Tack, det värmer.” Svarade hon och log. Taewyns ord om hennes fick Aeriel att rodna lika mycket tillbaka. Med rosiga kinder såg Aeriel på den vackra kvinnan. Därefter följde en stel tystnad. Det enda som hördes var den smått sprakande elden vars lågor blev mindre,  fåglarnas glada, ljuvliga kvitter i ifrån den djupa skogen. Förutom det, var det helt vindstilla och tyst. Ett fridfullt ögonblick, mitt i detta uppdrag, som dagen innan tagit en väldigt drastisk och allvarlig vändning.

    Aeriel lutade efter en stund på huvudet och såg nyfiket på Taewyn. “Kan du inte berätta mer om platsen du kommer ifrån?” Frågade hon sedan med en röst som avslöjade att och genuint var intresserad av att veta mer. “Om det är inte är till besvär, givetvis.” Fortsatte hon sedan något försiktigt. Hon ville ju inte direkt tvinga Taewyn om hon inte var bekväm med det.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Var det ett nej på hans fråga? Han antog det, för helst höll han sig så långt bort som möjligt för den där människan. Om det ens gick att kalla honom det. Äcklig, förrädare. Han kunde inte rå för att le lite åt Neaduins fråga.

    “Mina fränder kommer inte skjuta dig.” försäkrade han henne, även om de förmodligen skulle få ställas till svars.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn visste inte riktigt vart hon skulle se eller vad hon skulle göra under den där tystnaden. Nog för att hon var van att dela på tystnader tillsammans med Neaduin, men denna tystnad var på något vis mer tryckande och fick henne att känna sig nervös. Kanske hon sagt något dumt? Och av någon anledning ville hon inte förolämpa denna alv. Hon kände sig därför förvånansvärt lättad då Aeriel tog till orda igen.

    ‘Ehm…’ sa hon över den oförväntade frågan, och över det faktum att hon inte riktigt visste vad hon skulle säga.
    ‘Jag kommer från… Isilas. Det är en del av Karm.’ förklarade hon. ‘Det ligger österut, vid kusten. Ett varmt och grönt land, med många åkrar och blommande ängar. Vi är… kända för vinodlingar.’ sa hon eftertänksamt.
    ‘I Isilas är det varje pojkes dröm att bli en riddare som strider för Isilas och sin familjs heder. Jag antar att jag fick de drömmarna med.’ sa hon med ett litet nervöst skratt, det lät lite dumt då man talade om det så.

    ‘Kvinnor ska gifta sig och skaffa barn, uppfostra barnen, medan männen arbetar eller strider.’ förklarade hon.
    ‘Eftersom jag var enda barnet i familjen och hade en väldigt snäll far lät han mig träna med svärd, då jag istället borde ha lärt mig sy vackra mönster.’ sa hon lite generat.
    ‘Men ingen vill ha en kvinnlig krigare i sin tjänst, eller heller följa en kvinnlig krigare i strid. Det arrangerades förlovningar och… Ja, jag tog mina saker och lämnade mitt hem för att börja med livet som säljsvärd istället.’ sa hon och ryckte på axlarna.
    ‘Det kanske låter tragiskt men jag har aldrig känt mig så fri.’ erkände hon, och vågade inte riktigt se på Aeriel. Med tanke på att alven säkert krigat hela sitt liv i en hedersam position var hon ju inget att jämföra med, och säljsvärdsyrket var inget att skryta om. Hon väntade bara att alven skulle skratta åt hennes lilla berättelse.

    Neaduin fnös lite åt det hela, som om hon inte riktigt litade på att hans fränder skulle hålla sina skjutglada fingrar i styr.
    ‘Är det inte bättre att jag väntar på er utanför då, så får du gå först och varna dem?’ undrade hon, och gjorde en grimas.
    ‘Vänta en stund, jag måste vila axlarna lite.’ sa hon och la ned mannen med en hård duns på marken och sträckte på sig med en grimas.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel såg med stora, nyfikna ögon på Taewyn när hon berättade om sitt hemland, medan Aeriel försökte föreställa sig det vackra landskapet som Taewyn talade om, vilket fick henne att le omedvetet. Leendet försvann dock när Taewyn kom in på sin kultur och hur man såg på kvinnor som henne. “Sådant primitivt tänk..” Tänkte hon högt. Ett sådant typiskt människosätt att se på saker, vilket påminde henne om hur unga människorna var som ras. “Din far låter som en vis man.” Hon lade en hand på Taewyns axel och log varmt. “Om du kände att deras levnadssätt inte gav dig tillfredsställelse, var det nog inte ditt öde. Kanske är det ditt öde att färdas över land och rike?” Sade hon med en uppmuntrande röst. “Det låter som du lever ett bra liv. Det ska du vara stolt över.” Fortsatte hon.

    Aeriel blickade bort mot träden och den djupa, ändlösa skogen. “Jag har varit i dessa skogar i hela mitt liv. Aldrig har jag lämnat rikets gränser.” Förklarade hon. “Jag och min syster fick höra under hela vår uppväxt att vår plikt och vårat öde var att tjäna vårat rike. Även om vi alver oftast är fria att välja vår egen väg, kändes det rätt att tjäna Nela´thaënas. Min mor var gränsvakt och min far tjänade armén så det kändes naturligt att jag skulle gå samma väg.” Fortsatte hon. Hennes blick såg ner i marken en kort sekund. “Min syster däremot, valde att gå en annan väg och lämnade landet innan jag hann påbörja min tjänstgöring.” Ett barn hade kunnat tyda på hennes ansikte hur mycket hon saknade sin syster. Aeriel såg upp på Taewyn igen, log ursäktande och kliade sig i nacken. “Vilket jag respekterar. Hon är fri att välja sin egen väg och jag är glad för hennes skull.” Klargjorde hon. “En dag kanske jag också får se världen bortom våra skogar. Men min plikt är att skydda Nela´thaënas och mina fränder.” Hon rodnade därefter en aning och såg ner i marken. “Min tjänstgöring har trots allt precis börjat. Detta är faktiskt.. Mitt första uppdrag.” Sade hon något tyst. Det var uppenbart att hon skämdes lite över det. Hon ville trots allt inte göra sig till åtlöje och få Taewyn att se ner på henne på grund av hennes bristande erfarenhet på fältet.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Högalven skrattade lite åt hennes kommentar. Det lät som onödig tid. Speciellt när Aeriel var ensam med den där andra människan. Vem vet vem som skulle ske? I för sig hade hon verkat vettig, men samtidigt så kändes det inte helt rätt att lämna henne. Han stannade till och kastade en blick framåt. Det var inte allt för långt kvar, om hon ändå skulle vila…

    “Stanna här, jag kommer snart.” påpekade Camthalion och utan att vänta på svar var han redan på väg till stadens portar.

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn gav Aeriel ett lite generat leende då Aeriel rörde henne på axeln och gav de uppmuntrande orden. Kanske var det hennes öde, så som Aeriel sa, och åt det nickade hon försiktigt. Hon kunde förstå det Aeriel kände gällande heder och att försvara sitt land, och länge hade hon själv känt sig dålig över att ha lämnat sitt hem. Men de hade inte velat ha hennes hjälp i slutändan. Lite medlidande betraktade hon alven över hennes sorg gällande sin syster.

    ‘Åh?’ frågade hon, något förvånat då Aeriel avslöjade att det var hennes första uppdrag.
    ‘Då kan du inte vara så gammal?’ frågade hon, innan hon hann hejda sig själv. Trots allt hade hon förstått att alver kunde bli väldigt gamla utan att visa fysiska tecken på det. Klart hon hade gissat att det hela var nytt för Aeriel, då hon reagerat så starkt på de döda männen.
    ‘Du ser rätt erfaren ut.’ tröstade hon, men det var sanningsenligt.
    ‘Och jag är säker på att du och din syster kommer ha mer tid för varandra snart igen.’ hon log lite uppmuntrande och drog en hand genom sitt lockiga blonda hår.
    ‘Att resa kan jag varmt rekommendera, dock, men jag måste erkänna att det är min första gång i denna del av världen. Skogen verkar… lite skrämmande stor.’ sa hon och blickade mot träden som omgav dem.
    ‘Nästan som ett hav.’

    Neaduin höjde ett ögonbryn över alven som bara lämnade henne där. Inte för att hon var rädd för skogen och naturen, hon var uppvuxen med den. Men denna skog var märklig, och under den tid de rest här hade de redan sett massa märkliga saker. Magin hade uppenbarligen sin påverkan på djuren och naturen, och hon såg sig något vaksamt omkring. Kunde han inte gett henne några sekunder innan han bara rusade iväg?
    ‘Hel också…’ muttrade hon irriterat, och lyfte upp mannen igen på sina axlar, och började röra sig i den riktning han försvunnit.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel skrattade och log harmlöst när Taewyn frågade om hennes ålder. En mindre vindputs svepte plötsligt över dem, vilket fick skogalvens gulblonda flätor som hängde ner framför hennes axlar att svaja till lätt. “För oss alver är jag ung, det stämmer.” bekräftade hon och lade huvudet lätt på sned. “Du förstår, vi alver åldras inte på samma sätt som ni människor gör. Jag har levt i nittiotvå år, men de flesta av oss blir flera hundra år gamla. Några av oss är över tusen år.” Utvecklade hon med en nästan pedagogisk röst.

    “Det är många år sen jag såg min syster senast. Hon var min bästa vän. Det är en fin tanke, Taewyn. Jag hoppas du har rätt.” nickade hon och såg glatt på sin nyfunna människovän.

    Aeriel blickade bort mot träden med ett lugn i blicken som på något sätt kändes väldigt fridfullt. “Jag klandrar dig inte. Och det låter kanske märkligt, men det är därför jag trivs så bra i dessa skogar.” Att skogen var som ett hav var en bra liknelse, tyckte Aeriel. “Den är fridfull och tyst, men samtidigt så full av liv. Och av alla dessa träd, så finns det inte ett enda träd som är likt det andra. Varje träd har sina egna grenar, sitt eget liv. Jag förstår att det kan upplevas som skrämmande, men jag finner det väldigt vackert. ” berättade hon, nästan dagdrömmande. Plötsligt återvände hon till verkligheten med ett ryck och rodnade smått. “Jag ber om ursäkt, det här låter säkert jättemärkligt för dig.” ursäktade hon och skrattade en aning nervöst.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Där är du!” utbrast Camthalion, som funnit Neaudin efter att hon vandrat iväg ensam. Han hade hört hennes tunga steg. Det fanns ett litet leende i hans ansikte. Bakom honom dök tre andra alver upp. Två vakter som avlöste henne att bära deras fånge. Några korta ord mellan Camthalion och de två vakterna och snart försvann vakterna tillbaka till staden med fången mellan dem.

    Den tredje alven verkade vara en helare och Camthalion nickade mot den  alven.

    “Jag tog med en helare, ska vi röra oss…?” frågade han och gjorde en gest framåt.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Nittiotvå år? Aeriel var äldre än hennes mormor! Det var en hisnande tanke, svår att greppa, för trots allt såg inte Aeriel att vara en dag över tjugo. Och trots sina nittiotvå år fanns det både en ålderdom och vishet där, samtidigt som det verkade finnas mycket ungdom och oerfarenhet. På många vis var hon själv mer erfaren än alven! Hon kunde inte annat än att le och skaka på huvudet åt det hela, trots allt, nittiotvå år av träning måste ändå göra henne till en krigare hon aldrig skulle kunna mäta sig med. Hur Neaduin lyckats ta den andra alven i strid kunde hon inte förstå.

    Men hon gick tillbaka till ämnet.
    ‘Allt är olika perioder i livet… Din syster var din bästa vän, och den vänskapen och de minnena kommer aldrig försvinna. Det kanske är dags att skaffa sig nya vänner, och blicka framåt snarare än bakåt?’ föreslog hon, och lyssnade lite fascinerat på Aeriels sätt att se på skogen. För henne var träd bara träd, och såg inte så olika ut för henne. Men för ett folk som valt att bosätta sig där var synen uppenbarligen annorlunda. Hennes beskrivning gjorde nästan henne andlös, och utan att tänka mer på sin fråga ställde hon den.
    ‘Kanske du vill visa mig skogen, så jag kan förstå vad du menar?’ hon ångrade sig nästan sekunden orden lämnat hennes läppar. Varför skulle Aeriel ha tid med henne?

    Neaduin betraktade alverna lite trotsigt, som om hon utmanade dem till att våga ifrågasätta hennes närvaro där i skogen. Trots allt var hon där för deras skull, och inte för att de skulle sura över att hon inte var en alv. Lite lättad kände hon sig ändå när de tog fången ifrån henne, även om hon inte visade det. Resan dit genom vegetationen hade varit förvånansvärt utmanande, men vad kunde hon annat än att nicka då Camthalion tydligen var redo för att trippa tillbaka. Hon kunde ju inte visa sig svag!
    ‘Javisst!’ sa hon, och vände sig om i riktningen de kommit ifrån, vad hon trodde var riktningen de kommit ifrån i alla fall.
    ‘Led vägen, min alviska vän!’ uppmanade hon.

     

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    “Du har rätt.” Instämde Aeriel och nickade när hon hörde Taewyns ord. “Väldigt vist sagt av dig, Taewyn.” Konstaterade hon sedan och log varmt. Taewyn var verkligen inte så naiv och trångsynt som Aeriel blivit lärd att människorna var. Det var som om Taewyn läste Aeriels tankar rakt av. Aeriel skrattade plötsligt lite lätt. Tänka sig att hennes första människovän skulle vara någon som Taewyn. “Min första människovän.” Tänkte hon högt, men en lite tystare röst. När hon kom på att hon precis sagt det högt, blev hon röd i ansiktet och skrattade osäkert. “Jag sa det där högt, inte sant?” Frågade hon nervöst och kliade sig i bakhuvudet.

    När Taewyn sedan frågade Aeriel om hon kunde visa henne skogen, sken hon upp som en sol. “Självklart!” Hon reste sig hastigt upp, tog tag runt Taewyns ena handled och släpade med henne till närmaste träd. Hon ville inte gå för långt bort från den skadade alven som låg medvetslös i lägret, utifall någon skulle hända. Väl framme vid trädet tog hon Taewyns hand och placerade den mjukt mot trädets bark. “Blunda.” sade hon med en lugn och nästan harmonisk röst. “Vad känner du?”
    Den som var uppmärksam och verkligen kände efter, kunde känna en väldigt svag pulserande känsla i handflatan. Ungefär som att energi lätt strömmade mellan handen och trädet, som om det var någonting magiskt med skogen och dess träd. Det var en rätt behaglig och lugnande känsla. Ett svagt ljud av fågelkvitter kunde höras långt in i skogens djup. I övrigt var det vindstilla och alldeles knäpptyst.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Alviska vän? Orden fick honom att le med en viss rodnad. Såg denna människa honom som en vän? Trots alla år som han levt hade hade inte många vänner, Aeriel var en av de få. Var det kanske något mänskligt? Han hade glömt av att svara när han hamnade i sina tankar igen och märkte inte något förrän tystnaden blev påtaglig. Han harklade sig och nickade mot henne med ett svagt leende.

    “Den här vägen” sa han, simpelt och pekade framåt. Ett litet tag sneglade han på människan vid sin sida. Lite nyfiken på henne. Vem var hon egentligen? Fast vad skulle han börja med att fråga? Det fanns tusen olika frågor som väcktes i hans sinnen och till slut kliade han sig på kinden och såg på henne med ett vänligt leende.

    “Vart kommer du ifrån?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn rodnade lite då Aeriel kallade henne vis. Det var inte ett ord som någon använt på henne förr – speciellt inte Neaduin. Det var en sådan kontrast att spendera tid med denna kvinna, som var så belevad till skillnad från högljudda Neaduin som kunde vara en riktig pina ibland. Men trots Kaldrländskans brister så var ändå Taewyn och Neaduin bästa vänner.

    Lite förvånat blev hon uppdragen från sin sittplats av Aeriel, hon hade ju inte direkt menat att alven skulle visa henne skogen just då. Trots allt väntade de ju på att Camthalion och Neaduin skulle komma tillbaka med en helare! Hon lugnade sig något då de stannade vid ett träd i närheten, och frågan fick henne att känna sig lite dum.
    ‘Eh… så här?’ frågade hon, trots allt var hon inte en trädkramare, men hon ville inte låta ignorant heller. Aeriels hand tycktes radiera värme och… ja det var svårt att förklara vad det var. Det var inte som att hålla en människohand. Det fanns… en helt annan utstrålning,. Eller kanske det bara var en inbillning?

    Men Taewyn gjorde som hon blev tillsagd och slöt ögonen, och kände sig något fjantig i det hela. Lite sårbar nästan. Hon ansträngde sig för att känna eller höra något, men det enda hon kunde tänka på var Aeriels närvaro och hand som tycktes blåsa bort hennes koncentration på trädet.
    ‘Eh… Jag vet inte… Kanske… lugn?’ föreslog hon, men det kändes som fel svar.

    Neaduin gick med tunga steg där framför honom, omedveten om hans tankar och blickar. Till skillnad från alverna som gick med osynliga dansande steg genom vegetationen tog hon sig genom med rå styrka. Skogen kunde inte stoppa henne, och hennes sätt att röra sig vittnade ändå om att hon hade erfarenhet att röra sig i besvärlig terräng. Trots allt hade hon burit en man hela biten hit utan att bli speciellt försinkad.
    ‘Hmm?’ frågade hon, över den plötsliga frågan och såg över axeln på alven.
    ‘Jag kommer från Kaldrland.’ sa hon rakt på sak, namnet med hårda rullande r-ljud på hennes tunga som antagligen lät väldigt exotiska för alverna.
    ‘Långt upp i norr, uppvuxen i landet av snö och is!’ förkunnade hon med ett hjärtligt skratt.
    ‘Har du varit där, sockertopp?’ frågade hon retsamt, och såg på honom med en utmanande glimt i ögonen. Trots allt var han kvinnligare än de flesta Kaldrländska kvinnor.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel bevittnade hur Taewyn slöt sina ögon. “Ja, precis så.” Bekräftade hon lugnt.
    Den blonda skogsalven fastnade med blicken på äventyraren som nu stod bredvid henne. Hennes tankar försvann iväg, som om tiden för en kort stund nästan stod still. När Taewyn sedan började beskriva vad hon kände kvicknade hon snabbt till och var tillbaka i verkligheten igen. “…Eh? Ja, lugn kan vara något man känner. Prova att slappna av lite mer och försök tänk på hur trädet känns mot handen.” Instruerade hon lugnt.
    Då fick hon plötsligt syn på den – Hennes hand, som fortfarande vilade ovanpå Taewyns. Hennes fingrar hade under hennes dagdrömmande flätat sig med Taewyns, utan att hon själv hade tänkt på det. Aeriel tog bort sin hand medan hennes kinder blev röda som två tomater. “Ehm..” Hördes tyst från hennes mun. Hon sträckte lite på sig i ett försök att dölja hur generad hon var. Hur skulle hon ta sig ur detta? Förhoppningsvis hade Taewyn inte märkt vad som precis hänt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Våldasmt var sättet som hon tog sig fram på. Det gjorde nästan ont i Camthalion att se hur många kvistar som bröts i onödan. Allt sådant försvann dock när hon kallade honom för sockertopp. Sockertopp? Han hade aldrig hört det ordet innan och det förvirrade honom. Han rynkade på ögonbrynen oförstående en stund.

    “Sockertopp? Vad är det?” frågade han, innan han skakade på huvudet. Ett land med snö och is. Det var inte något som han hade varit i, förmodligen aldrig skulle. Vad skulle han ut i kylan att göra?  Han kunde inte rå för att sända henne ett hastigt leende igen.

    “Är det för varmt, här?”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Så klart hade Taewyn inte missat fingrarna som flätat in sig med hennes hand, men hon hade lydigt försökt hålla sina ögon slutna. Kanske det hade varit en del av processen… av vad alven försökte visa henne? Trots allt visste hon inte så mycket om alvisk kultur, kanske var de mer närgångna än människor? Men det ändrade inte faktumet att hennes kinder var röda. Då Aeriel plötsligt tog bort sin hand blev det i alla fall lite enklare att tänka. Hon slöt ögonen hårdare och försökte anstränga sig.

    ‘Jag vet inte… Ett… svagt… vibrerande mot min handflata?’ föreslog hon, kanske hon kände något? Det var svårt att säga. Hon öppnade sina ögon för att se trädet framför sig, för att sedan vända sin blick mot Aeriel och hoppades att alven inte skulle vara besviken på hennes okunnighet. Aeriels något ställda uttryck och röda kinder gjorde henne osäker.
    ‘Förlåt mig… Jag är inte så… skogsnära antar jag.’ sa hon, och skämdes lite över det hela.

    Neaduin skrattade åt hans fråga, road över hur oskyldig han verkade.
    ‘Nå, en sockertopp är ett slags godis man kan få sig på en festival eller något.’ sa hon. ‘Formad som en penis, gjord av socker!’ förkunnade hon oblygt och gjorde en gest med sina två händer för att beskriva dess form.
    ‘En topp, av socker!’ hon vände blicken framåt och fortsatte klumsa framåt.
    ‘Alldeles för varmt, jag förstår inte hur ni klarar det. Det är nästan så man vill klä av sig.’ muttrade hon, och torkade bort svett från pannan demonstrativt.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel höjde ögonbrynen och nickade imponerat, nästan ivrigt. “Nej, nej, tvärt om!” Förtydligade hon och skrattade lättsamt. Rodnaden på hennes kinder började nu sakta att tonas bort. “De som inte är närskilt närvarande känner ingenting alls.” Fortsatte hon. “Du förstår, liv flödar igenom allt. Där andra ser bara ett träd, ser vi alver liv.” Förklarade hon med en mjuk röst. “Den där vibrerande känslan du känner, är som..” Hon pausade en stund för att fundera på hur hon skulle förklara det. Hon hade trots allt behövt förklara något sådant här tidigare, eftersom det var en så självklar sak för de flesta alver.  “Hm.. Jag antar att man kan kalla det för trädens hjärtslag, på ett sätt.” Fortsatte hon sedan något fundersamt.

    Hon såg med en djup blick på trädet framför de två. “En dag kanske jag får chansen att visa dig våra skogar på riktigt.” Sade den blonda skogalven och log kort och fridfullt, innan hon vred på sitt huvud och såg med sina havsblåa ögon något oroat, bort mot alven som låg medvetslös borta i lägret. Hennes tankar vandrade iväg till Camthalion och Neaduin. “Hoppas de är okej..” sade hon tyst med en röst som matchade hennes oroliga blick.

     

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden fick hans kinder att hetta till ännu mer, men han kunde inte rå för att skratta åt hennes ord. Hon var uppfriskande ärlig, nästan brutalt. Han trodde dock aldrig han skulle bli kallat något som liknade en penis gjord av socker. Var det ens möjligt? Han skakade på huvudet åt det hela.

    “Låt inte mig hindra dig” sa han, med ett litet skrockande och såg på henne med ett retsamt blinkande för att sedan få bort en gren som annars skulle slå Neaduin i ansiktet.

    “Sockertopp…” upprepade han sedan med ännu ett skrockande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Taewyn kände sig lite gladare då hennes förslag inte blev helt ratat. Och hon hade ju känd… nånting? Hon var inte helt säker om det var inbillning eller inte, men kanske denna skog faktiskt hade magi eller liv trots allt. Hon blickade lite tankfullt upp mot trädet, så som Aeriel gjorde, och lyssnade på hennes förklaring.
    ‘Det… låter fantastiskt.’ sa hon, i brist på bättre ord, och vände blicken åt Aeriel, betraktade hennes exotiska ansikte en stund innan hon kom på att det kanske var dags att svara.
    ‘Ja, det… skulle jag gärna.’ sa hon, ärligt. Liksom Aeriel vände hon blicken mot den skadade alven och deras läger.
    ‘Oroa dig inte, de kommer nog snart. Neaduin är en seg jävel. Hon kommer inte göra oss besvikna, och inte Camthalion heller, gissar jag.’ hon hummade lite, osäker på hon skulle fråga det hon tänkte på.
    ‘Hur… länge har du känt honom? Camthalion, alltså.’

    Neaduin flinade lite åt alvens skratt, och hon gav honom ett retsamt leende och en lurig blick över axeln där hon gick.
    ‘Ja, sockertopp. Söt och hård, precis som du.’ sa hon, och lät sin blick gå från hans ansikte ned till hans skrev, och upp igen. Kanske hon nog hade sett hans rodnande blickar trots allt, och var mer uppmärksam än hon lät honom tro?
    ‘Kom nu!’ sa hon och började springa, trots allt kunde hon röra sig snabbare nu utan tyngden av en man på sina axlar.

  • Rollspelare
    Member since: 23/03/2020

    Aeriel såg åter igen på Taewyn med ett leende och nickade instämmande. Camthalion var inte någon som gav upp i första taget, direkt.
    “Eh?” Den blonda skogsalven kliade sig på hakan och funderade en stund. Hon hade trots allt inte reflekterat över hur länge de känt varandra.
    “Jag och Camthalion träffades först för många år sedan, innan jag tjänade Nela’thaënas styrkor.” Började hon. Hennes blick vandrade bort mot de djupa skogarna. “Jag då bodde med min familj i en mindre by. Krigare från Dal’Elath som skulle på uppdrag norrut, passerade ofta igenom vår by. De flesta högalver som passerade genom byn såg ner på oss Skogsalver, och vi tyckte inte så gott om dem heller.” Berättade hon vidare och vred sitt huvud mot den vackra kvinnan. “Du förstår, vi har en historia av många konflikter mellan skogsalver och högalver genom åren, men det är en annan historia.” Ursäktade hon och skrattade lite lätt. “En dag träffade jag Camthalion när han precis som många andra krigare under uppdrag, passerade genom vår by. Han var inte som de andra högalverna högalverna som passerade. Han var vänlig, trevlig och omtänksam. Med tiden skulle han komma att resa igenom vår by ganska ofta, i samband med olika uppdrag, och han och jag blev med tiden vänner. När det sedan blev min tur att tjäna Nela’thaënas, placerades jag i Dal’Elath, där Camthalion så småningom skulle bli min kapten och en av mina närmaste vänner.” Berättade hon. När hon kom till den sista biten i sin berättelse log hon varmt med blicken vilandes på Taewyn.

    “Så.. Hur träffades du och Neaduin?” Frågade Aeriel nyfiket.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet tag gick luften ur Camthalion. Söt och hård. Orden fick honom att rodna mer. Vad var det denna kvinnan ville påpeka? Att han skulle finna en människa som henne något annat än äcklig? Tanken var löjlig… fast det var sant. Även om hennes ord var raka, provocerande och grova så kunde han inte annat än att medge att de fick hans hjärta att slå hårdare.

    “Du vet inte vad du talar om!” utbrast han i farten när han började springa, lättare på foten än vad hon var.

Viewing 20 posts - 81 through 100 (of 117 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.