Post has published by Hanlinn
Viewing 3 posts - 181 through 183 (of 183 total)
  • Grundare

Leendet var vackert och förtrollande, en stund låg han där och drog in hennes underbara doft.  För att inte hon skulle kunna försvinna ifrån honom igen lät han sin svans lindas runt hennes ben lite hårt men inte hårt nog för att skada henne.

“Du har väl rätt… i det. Men är det inte tråkigt tror du? Utan träden?” frågade han och borrade ner sina fötter i sanden som fortfarande var varm efter solens värme. En nöjd suck lämnade hans läppar och blicken var fortfarande på Zifri medan Camthalion hummade lite lätt.

“Men långt ifrån människorna, skulle jag tro…”

• Rollspelare

En god natts sömn var inte vad hon hade räknat med mitt ute i öknen, men där stod hon nu nyvaken och utvilad. Hon sträckte på sig så att det knakade till och släppte ut en lättad suck innan hon samlade på sig sina kläder som nu äntligen hade torkat. Natten hade blivit kyligare än hon väntade sig att det skulle vara i öknen, men hon var lyckligtvis väldigt varmblodig så väl som varm till kroppen, en välkommen egenskap tack vare hennes natur som hamnskiftare, vilket hade motiverat den ljuvliga hud-mot-hud kontakten med Camthalion natten igenom.

Morgonen var dock här nu och motvilligt klädde hon sig inför dagens resa djupare in i öknen. “Jag har ingen anledning att tro illa om Ofelia, men jag hoppas verkligen inte att det här är någon märklig lärdom hon skickat oss på och att allt vi söker efter faktiskt finns. Jag kan inte låta bli att föreställa mig att vi kommer fram till hennes destination bara för att träffa på henne sittande på en sten och fråga ‘Vad har vi lärt oss’ eller någonting lika dumt.” Hon flinade för sig själv, medan hennes blick vilade trivsamt på Camthalion och hon höll på att klä på sig.

• Grundare

“Tror du att hon verkligen skulle vara så grym?” frågade han med ett litet skratt, när han drog på sig den lösa skjortan. Något som inte alls kändes lika skönt som förr. Han hade rivit ett hål för svansen i byxorna, som långsamt svajade bakom honom nu. Lite trött fortfarande sträckte han på sig med en gäspning. För att lite retsamt sedan stryka sin svans under hennes haka och höjde på ögonbrynet lite roat.

“Så nöjd behöver du inte se ut när du betraktar mig.” fnös han och knäppte den sista knappen.

Viewing 3 posts - 181 through 183 (of 183 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.