Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 121 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden förvirrad Camthalion. Drottningen död? Deras drottning? Nyheten fick honom inte att sörja – snarare tvärtom. En gnutta glädje fanns där inom honom. Han såg på henne med en nickning, det var något allvarligt där hos honom. Men samtidigt kunde man inte undgå ifrån att se hoppet där i hans ögon.

    Någonstans inom honom kändes det som han glömt något… Eller någon. Men vad eller vem det var hade han helt glömt av. Säkert inget viktigt. Då skulle han ju kommit ihåg det. Han hummade lätt och sträckte sig efter hammaren i hennes hand. Lite som om han var rädd att hon skulle skada sig själv med den.

    “Klyftorna… ja. Men tänk på vilken chans det kan ge oss! En ledare som inte gömmer sig och låta människorna fånga oss som råttor i burar.” sa han och fnös lätt.

    “Rätt åt den högvördigheten.” fnös han

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Jag har hört att hon blev dödad av demoner, men det är bara rykten.” Hon log åt honom och ryckte på axlarna. Hon hade aldrig delat många av de andra rebellernas ilska för fienden, men hon delade deras passion för att göra Nela’thaënas bättre. Hon visste gott och väl vad många fått uthärda under gamla deras gamla regim, även om hennes vanligen soliga utstrålning inte gav mycket tecken på det.

    “Men byte av ledarskap är inte alltid utan problem. Titta på Kaldrland. De har haft en ny, populär kung i över tio år och det är blodigare än någonsin där.” Hon hade lyssnat mycket på människorna, hon tyckte om deras skvaller, så som hon tyckte om mycket annat från deras värld. Hon lät honom ta hammaren från henne och bet ihop för att inte bara plocka fram någonting nytt att pilla på.

    “Men vi borde inte prata om politik och död, det blir ett på tok för dystert första möte efter så här länge!” Hon släpade sig framåt närmare honom och såg honom muntert i ögonen.

    “Vilka tillfångatog dig efter Iserion? Och hur var det att leva i ett rövarband?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Hennes blick som sökte efter något att röra vid, roade honom något för att sedan sträcka sig efter en silversked som hans ögon fick syn på. Lite roat slog han den mot hennes näsa. Inte särskilt hårt förstås. För att sedan ge den till henne. Han mindes hur svårt det var för henne att riktigt… sitta utan att göra något.

    “Låt oss lämna dystra ämnen och prata om min kidnappning?” frågade han med ett snett leende, som var lite roat för att sedan skaka på huvudet åt det hela. Någon gång var han tvungen att prata om det. Varför inte börja med en av hans närmsta?

    “Efter Iserion var det ett par legoknektar som fick tag i mig. Skulle sälja mig vidare. Men min syster kom och rädda mig. Med sin nya kärlek…” sa han för att sedan skratta, som om han fann det lite roande och greppade tag i hennes händer.

    “Rövardrottningen själv…!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skrattade till när han slog henne på näsan med skeden och tog sedan gladeligen emot den. Hon höll den i en hand och klappade andra handflatan med skedens baksida försiktigt, trummande för sig själv.

    “Din kidnappning handlar om dig, inte om något annat. Då blir det genast mer intressant. Om du verkligen vill kan vi såklart prata om något annat dock.” Hon log åt honom och satt framåtlutad när han berättade. När han tog tag i hennes händer släppte hon skeden och höll om dem, hennes grepp fast och kärt.

    “Så, Feonn … och en rövardrottning? Jag har så många frågor! Men före allt annat, hur mår hon? Är de lyckliga?” Hennes ögon var runda igen, uppspelta att få höra mer.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Åh, jag sa som mina föräldrar sa när jag presenterade dig för dem. Att hon inte får blanda sig med sådant folk.” sa han och satte lite lekfullt näsan i luften. För att sedan rynka på den med blicken upp i taket och en grimas.

    “Luktar gör dem med… skogsalver vill säga.” fortsatte han för att trycka sin tumme mot hennes handrygg lite kärt och låta den luriga blicken vandra mot henne istället.

    Det äckliga var förstås att en gång så skulle han trott på de orden. Tills han mötte henne. Ett tag beundrade han hennes vackra stora rådjursögon för att sedan skaka på huvudet för att vakna till lite lätt igen. Allt för ofta i sin egna tankegång.

    “Feonn är lycklig och glad. Rövardrottningen, vid namn Leif, är en vettig typ. En god frisör och människa. Tänka sig, hm?”

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skrattade till och ryckte bak kroppen lite, men höll fortfarande händerna hans. Hon hade blicken låst mot hans och höjde axlarna avfärdande.

    “Och hon stannade såklart med Leif trots dina stränga ord. Som ni krossar era föräldrars hjärtan.” Hon skrattade till, men för ett ögonblick knöt det sig om hjärtat hennes. Hon hade förmågan att hitta fördelen i det mesta, men hennes möte med hans föräldrar var ett mörkt sådant, ett av få riktigt besvärliga minnen i hennes liv.

    “Vi luktar inte sämre än skogen vi alla lever i!” Hon log åt honom och sparkade till honom innan hon tog hårt tag i händerna hans och drog in sig till honom så att hennes form lutade sin vikt mot hans, hennes huvud vilande mot hans axel, hennes händer fortfarande i hans medan hon sjunk in i hans famn.

    “Du har varit borta för länge, solstråle. Skogen är sig inte lik utan dig, världen känns lite mörkare, ord gör lite mer ont.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett kort ögonblick ångrade han sina dåliga skämt, det var ett känsligt ämne trots allt. Det mörka minnet de båda delade… men att han inte stod upp för henne hemsökte honom fortfarande.

    “Vad är några få år i en alvs liv? Blott några sekunder i slutändan, hm?” hummade han och hennes kallenamn för honom. Solstråle?  I sin ungdom hade det säkert passat honom. Men nu? Förmodligen inte.

    Han lät sin näsa borra sig in i hennes hår, för att dra in hennes underbara doft. Lite hårdare höll han om henne för att sedan pressa sina läppar milt mot hennes hår med slutna ögon.

    “Ord som gör ont?” frågade Camthalion, nästan lite oroligt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Allt det gamla vanliga,” Hon ryckte på axlarna och höll om hans händer, slöt dem kring hennes armar över hennes bröstkorg, över hennes hjärta.

    “Till och med bland skogsalverna är jag lite märklig. De menar inget ont, de flesta, men i din frånvaro besvärar det mig bara lite mer än när jag hade dig. I ditt sällskap är jag osårbar.” Hon log för sig själv och tog några djupa andetag för att se deras händer stiga och sjunka över hennes bröstkorg allteftersom lungorna fylldes med luft och den släpptes ut. Lättroad var ett annat sätt att beskriva henne.

    “Vad händer nu? Ansluter du dig till upproret?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Andetagen och sättet som hon placerade hans händer på hennes bröstkorg. Det var nästan rofyllt att se hur hennes bröstkorg rörde sig ut och in. Lite disträ strök han sin hand över hennes bröstkorg för att luta sig fram och lägga sin panna mot hennes. Se rakt in i de stora rådjursögonen. Ett svagt leende fanns där hos honom.

    Kanske det var ett svagt ögonblick, eller en tillbakablick i det förflutna? Men han slöt de sista centimeterna som fanns mellan deras läppar och pressade sina lite nariga läppar mot hennes i en mild kyss. Sedan drog han sig lite tillbaka med en rodnad på kinderna.

    “Förlåt…! Jag menade inte att…”  utbrast han för att låta sin blick vandra över hyddan som för att söka efter ett ställe att gömma sig på.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skrattade till när han kom så nära och slöt sina ögon när han gav henne en kyss. Så snart han drog sig undan igen öppnade hon ögonen stort och vred på sig för att kunna se upp mot honom och möta hans blick, som var väldigt hal och sökte sig överallt utom till hennes ögon. Hon fnyste till och vände på sig så att hon satt sig i hans famn, vänd mot honom. Hon placerade en hand försiktigt på hans kind och riktade blicken tillbaka till henne, där hon mötte honom med ett varmt leende.

    “Du har spenderat för mycket tid bland rövare, hir vuin, så som du stjäl!” Hon skrattade till och lutade sig framåt för att ge honom en försiktig kyss tillbaka, en kort innan hon satte sig igen och såg honom i ögonen. Hon sökte reda på hans händer igen och höll dem ömt, hennes blick låst mot hans.

    “Du och jag har båda genomlidit förändringar, men mina känslor för dig är oförändrade. Har jag inte gjort det kristallklart idag?” Hennes röst var mjuk, försiktig, hon ville vara helt övertygande om att det inte var någonting fel i vad han gjorde, trots hennes dåliga skämt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Det var rätt meningslöst att försöka söka med blicken över allt annat än med hennes. För han hade inget annat val till slut än att möta dem. Sedan en hastig kyss och värmen som han inte känt på länge. Kinderna var varma och röda. Han fnös lite lätt åt hennes skämt, mest som en hastig utandning än ett skratt. Så som han vanligtvis skrattade.

    “Vid Erethil… Det är inte rätt. Det finns så många andra som kunde göra dig lycklig… Jag har inget mer än retsamma ord och bitterhet kvar, vanimelda” hummade han, utan att vika med sin blick. För det var sant trots allt. Vad hade han egentligen kvar? Och ett litet uns där det kändes som om detta var fel. Det som hans föräldrar inpräntat som ung.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon fnyste till och lät hennes hand färdas längst hans ansikte, under hakan, över läpparna, längst kinden, upp till hans öra där hon berörde spetsen. Hon hade ett allvarligt uttryck den här gången när hon lät blicken vandra mellan örat och hans ögon, för att sedan låsa blicken mot hans.

    “Det du talar om är ytan, du är mer än den bitterhet de senaste åren har klätt dig med. Du är fortfarande högalven som presenterade en skogsalv till sina föräldrar trots att vi visste hur det skulle gå, du är fortfarande mannen som rodnar när vi kommer nära varandra, fortfarande alven som skulle låta sig tillfångatas om det innebär att låta andra komma undan.” Hon lät handen vandra ner från örat och placerade det ömt på hans skadade ben, som hon strök försiktigt.

    “Det som gör mig lycklig går bortom ett soligt leende och en frisk kropp. Är det lycka jag behöver bär jag tillräckligt för oss båda och jag vågar påstå att min lycka är starkare än ditt självförakt, du har inte en chans.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden fick hans rodnad att bli ännu rödare, det var en värme som spred sig i hans kropp. Men även en kyla som spred sig i ryggraden för att ge honom rysning. Han drog bort sitt huvud och ben något ifrån hennes beröringar. Som om det gjorde ont.

    Han drog lätt efter andan, för att ge ifrån sig en större suck. För att sedan leta upp hennes händer för att hålla dem hårt och fästa sin blick i hennes med ett svagt leende.

    “Du har alltid varit en dåre…” hummade han för att sedan se på henne lite obekvämt. Som om det var mer där, men han inte riktigt vågade säga något och istället tog han sin hand för att stryka hennes hår milt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri tog det inte personligt när han ryckte undan lite lätt från hennes beröring, det var inte konstigt att det var känsligt för honom. Hon bevakade hans blick nära och satt tyst efter hans kommentar, då det såg ut på honom som om han skulle säga någonting mer. När han inte sa någonting ytterligare rynkade hon lite på näsan och ryckte på axlarna.

    “Jag kan kallas många saker, men dåre är nog inte en av dem. Jag är rätt smart för en skogsalv, ska du veta.” Hon log åt honom och lutade huvudet mot hans hand som strök igenom hennes hår. Annars höll hon sig nu på avstånd, inväntade att han skulle känna sig trygg nog att närma sig igen. Under tiden myste hon under hans beröring och slöt ögonen, axlar och hållning avslappnad.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “För en skogsalv… Men det är väl inte mer än en larvs?” påpekade han med ett litet roat leende. Det var alltid lätt att dra ett skämt, enklare än att berätta sanningen. Att prata igenom känslor. Överflödiga ting som gjorde hans sinne grumligt.

    Logik var väl det som egentligen skulle styra en person framåt. Eller åtminstone ett samhälle. Han skrockade lite lätt och sträckte ut sin tunga mot henne.

    “Vad har du… gjort… medan jag var borta?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Jagat människor som psykiskt sjuka djur i närmare ett år i jakt på dig. Tanken försvann lika snabbt som den kom till och efter att hon hade skrattat åt hans kommentar om larver så gav hon honom en knuff mot bröstkorgen hans, hennes ansikte skrynklat i lekfull upprördhet innan hon skiftade till ett lättare leende och ryckte lite på axlarna.

    “Vad gör man när ens familjer slåss? Går dit vinden bär och gör vad man kan. Jag har försökt hålla mig undan politiken, så när vi inte varit ute bland människorna har jag mest varit för mig själv. Det har nog inte gjort nytta för mina sociala talanger, jag är bättre kompis med ekorrarna i grannträden än de flesta alverna från den gamla gruppen. Men det har gjort under för min magi, jag är närmare skogen än någonsin tidigare, än många andra av skogsalverna jag känner.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ännu några snabba utandningar i skratt och han höjde sitt ena ögonbryn och korsade sina armar med ett snett leende. Skakade på huvudet så att håret blev lite mer rufsigt igen.

    “Sociala talanger? Sen när har du någonsin haft det?” frågade han för att dra bort sin hand. Ett par mörkare träpärlor slog mot varandra i ett vackert snidat armband. Hans ögon skiftade hastigt mot det, som om han blivit påkommen med något. Men hur kunde hon veta? Knappast.

    Istället kröp han på alla fyra till en låda där han kunde skymta några frukter för att ta ett äpple. Nöjt tog han fram sin kniv för att skära en bit. Trots allt var det svårt att bita in i det utan alla sina tänder på plats. Det smakade inte ens lika gott. Inte samma saftiga känsla när han inte kunde tugga på den. Precis som de mesta nu för tiden, soppa var väl undantaget. Och gröt. Och han hatade dem båda innerligt.

    “Du får se upp, så du inte blir ett rådjur, hm? Eller så kanske du redan är en klätterapa?”

     

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon log åt honom och sträckte ut tungan innan hon följde hans blick till armbandet, men hann inte ägna mer än en tanke åt det fina armbandet innan han kröp iväg till en av lådorna. Hon satt enkelt och tittade på honom när han hämtade fram ett äpple och började försiktigt äta det, tålmodigt väntande på honom.

    “Det hade varit ganska trevligt att bli ett rådjur. Jag har försökt, gång på gång, men jag får inte riktigt till det. Försökte be om lektioner, men ryktet att jag tycker om människorna sträcker sig långt, jag tror de oroar sig att jag kommer sprida kunskapen vidare till första bästa människa.” Hon plockade upp hammaren från tidigare och tittade lite kort på den innan hon vände uppmärksamheten tillbaka till honom och satte hammaren åt sidan igen.

    “Eller så tycker de helt enkelt inte om mig på grund av mina bristande sociala talanger.” Hon log då och ryckte lätt på axlarna.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Alla människor är inte… elaka.” sa han, tyst som om han egentligen mest pratat för sig själv. Att det inte var meningen att hon skulle höra det. Han harklade sig lite generat när han kom på sig själv för att klia sig bakom örat.

    “Det fanns en… vacker kaldrländsk kvinna en gång. Rödhårig, tro det eller ej…” hummade han för att dra en suck till för att hålla upp armbandet mot henne, som för att visa att det var hennes men han fnös sedan och stoppade ännu en äpplebit i munnen.

    Hon hade trots allt lämnat honom. För vad? Rädsla? För att skona hans egna sorg när hon dog. Bara tanken fyllde honom med irritation för att sedan se mot Zifri.

    “Det finns… druider i andra skogar som säkert skulle kunna lära dig. Eller andra väsen. Men skulle det inte vara ensamt?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon fnyste till åt hans kommentar och gav honom en spark från där hon satt.

    “Jag vet att inte alla människor är hemska. Det var inte jag som avvisade mig som elev. Det finns bra och dåliga människor, på samma sätt som det finns bra och dåliga alver. Olikt oss har de dessutom ursäkten att de lever korta liv. Och jag behöver inte resa bort och lära mig från druider, jag har all tid i världen att lista ut det på egen hand.” Hon log åt honom och tittade sedan nyfiket på honom när han berättade om kvinnan.

    “Fanns? Vad hände med henne?” Hon lutade sig närmare för att få en bättre titt på det vackra armbandet, hennes uttryck allvarsamt, då hon såg att minnet besvärade honom.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 121 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.