Post has published by Hanlinn
Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 121 total)
  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Han gav ifrån sig ett litet skratt, som fick honom att dra lite mer på smilbanden för att höja på ena ögonbrynet. Sådär skeptiskt som han brukade vara.

    “Kanske en åsna hade varit mer passande för dig?” påpekade han för att röra en av kulorna medan tankarna sträckte sig mot den kvinnan ifrån norr och det var svårt att helt tolka ansiktsuttrycket som fanns där. Glädje, sorg och ilska… Allt fanns där i det violblåa ögat.

    “Vad vet jag? Hon hade väl bättre saker för sig? Kanske jag var för blödig för henne. Visa mina känslor och sådant som människornas män inte bör göra.” sa han med en fnysning och rynkade på näsan över det hela. Han hade mött många sådana män.

    “Nog om mig… Mer om dig!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon höll sig framåtlutad och placerade en hand på hans ben i ett försök att visa empati för hans känslor. Hon log ömt åt honom och släpade sig längst golvet närmare honom så att hon satt bredvid honom, medan en hand tog tag i armen som hade armbandet, och den andra handen strök sitt finger över armbandet.

    “Jag beklagar att du har gått miste om någon. Jag ska inte låtsas att jag förstår, men kanske är känslor från en alv en skrämmande tanke för en människa. De åldras och gå bort och om tusen år är de knappt ett minne, än mindre en känsla. Kaldrländarna tror dessutom på ett efterliv som skiljer sig vilt från vårt, det är nog skrämmande att tro att du inte kommer vara där med henne.” Hon lutade sig mot hans axeln och lät en hand vila på hans arm, medan hon tog ett djupt andetag.

    “Mer om mig? Jag har dessvärre inte upptäckt någon ny kärlek i din frånvaro, jag tror att mina senaste år har varit ganska tråkiga jämfört med dina.” Hon såg upp mot honom och log innan hon ryckte på axlarna.

    “Jag har blivit lite bättre med pilbågen!”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Är inte det skönt? Jag skulle döda för att få ha ett tråkigt liv!” påpekade han med ett litet skratt för att lägga sin arm omkring henne för att sedan placera sina läppar mot hennes öron. Strök sin näsa lite retsamt över det, för att sedan viska.

    “Jag är glad för det… för hur kunde du annars bli min igen?” Rösten var mild, kärleksfull men det fanns den där hinten om den ständiga retsamma tonen där. För att sedan rygga bakåt för att se på henne till topp och tå.

    Reste sig upp för att sträcka sig efter sin båge. Han spände den något för att sedan röra sig mot öppningen och såg på Sunniva som flög där ovanför trädtopparna. Allt för högt för hans smak. Faktum var att det gjorde honom lite yr och hans ben ville inte riktigt lyda honom utan vek sig under honom.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon log åt honom och följde honom sedan med blicken när han hämtade sin pilbåge. Såklart förväntade han sig en demonstration nu, det borde hon ha kunnat gissa. Hon satt kvar dock, nyfiken på vad han tänkte göra, men är hans ben vek sig skyndade hon sig upp på fötter och tog tag i honom innan han föll ner på golvet och höll honom i sina armar.

    “Vad hände, hur mår du?” Frågade hon oroligt och satt sig ner med honom i famnen. Spontant trodde hon att han hade någon färsk skada som påverkade honom, men hon borde ha märkt det vid det här laget. Kanske var det bara benet hans som bråkade.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lite svettig och krampaktig höll han kvar i sin pilbåge och lade den andra handen omkring henne. Egentligen ville han inte säga det, en svaghet som han helst höll till sig själv.

    “Höjder… Jag är rädd för höjder…” mumlade han i hennes hår och den fanns återigen en rodnad där på hans kinder och han knuffade henne lite retsamt i sidan men även menande.

    “Men säg inte till någon…!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon såg lite bestört på honom när han gav svar på frågan och hon tyglade sig själv från att daska till bakhuvudet på honom.

    “Rädd för höjder? Och du lät mig släpa dig till trädtopparna utan att säga något?” Hon grymtade till och hjälpte honom upp på fötterna igen. Hon skämdes lite att hon hade utsatt honom för någonting som var besvärande nog att det påverkade honom fysiskt, och hon sträckte sig sedan efter trädgrenen hon hade använt för att bära upp honom hit.

    “Såklart jag inte kommer berätta för någon, käraste, men det är ingenting att skämmas över. Jag är rädd för djupt vatten.” Hon log åt honom och ryckte på axlarna.

    “Kom, så tar jag ner dig.” Hon sträckte ut sin hand mot honom.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Nej, nej, nej!” sa han och höll upp sina händer. Trots allt ville han inte vara till besvär och om detta var hennes hem. Varför skulle han då vara oartig nog att tacka nej för en sådan inbjudan? Han harklade sig lätt och kliade sig på bakhuvudet. För att sedan skaka på huvudet.

    Dessutom, om de skulle ner till marken igen… Då skulle andra kunna se honom. Om de ens skulle känna igenom honom. Nå, så klart hade hon känt igenom honom. Men hur skulle hon inte göra det? All den tiden de hade spenderat tillsammans. Han bjöd på ett försiktigt leende.

    “Så, pilbåge? Ska vi tävla?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Är du säker?” Hon såg lite osäkert på honom, en aning oroad, men log försiktigt och gick fram till väggen, där hon placerade sin hand och alla fönster och öppningar förseglade sig. Hon slöt sina ögon, och ut från väggen drog hon vad som såg ut som ett långt rep färgat som träden de befann sig bland. Hon räckte det till honom.

    “Knyt repet runt din midja så kommer du vara säkrad mot trädstammen om du skulle falla. För min skull. Inte för att jag inte skulle fånga dig innan du ens fallit halvvägs.” Att fästa sig mot någonting stabilt förstod hon hjälpte mot höjdskräck, så han kanske skulle känna sig mer bekväm med ett rep omkring sig.

    “Annars kan vi ta oss ner till marken, jag lovar att jag kan göra det försiktigt.” Hon stannade upp för ett ögonblick sedan och höjde sitt ögonbryn för att komma närmare honom och studera honom inför hans svar.

    “Din höjdskräck … har det att göra med att jag tappade dig den där gången?”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Förstås gjorde han som hon sa. För det verkade som en smart idé, inte för att han inte litade på hennes ord. Säkert skulle hon fånga honom. Inte som den gången… Hans ansikte rörde sig lite i en grimas när han tänkte på alla grenar som slog emot hans ansikte. Alla löv och grenar som de fått plocka ifrån hans hår och kläder. För att inte tala om blåmärkena som han fått ljuga för både Alethir som tränade honom och sina föräldrar.

    Minnet fick honom däremot att skratta lite lätt och han drog lätt på mungipan för att skaka nätt på huvudet. Inte hade han tänkt medge det. Det var väl bara en av många faktorer?

    “Oroa dig inte, jag hade men innan jag träffade dig.”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    “Jag vet inte om jag tror dig, det var ett elakt fall. Jag ser det fortfarande ibland när jag sover, jag trodde du skulle slå ihjäl dig.” Hon log åt honom innan hon lät öppna upp väggen riktad in mot skogen. Hon såg på honom medan hon gick fram till kanten och ställde sig sedan på huk, blickande utåt.

    “Det blir svårt att tävla bland träden såhär, men jag antar att jag har fördelen att höjden orsakar förlamande skräck hos dig. Det och några års lidande från din sida kanske jämnar ut oddsen lite och jag har en chans att faktiskt vinna. Vad är målet, vad skjuter vi?” Hon såg mot honom med ett ivrigt leende att få dela den här konstformen med honom. För bågskytte var en konst.

    “Jag är bättre nu än innan vi skiljdes åt, men jag vet inte om jag är bra enligt dina mått ännu.”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Högalven fnös roat till, för att sedan vifta bort hennes första ord. Det fanns ingenting att oroa sig om där. Trots allt var det ett dåligt minne, av många fina. Han rörde sig långsamt mot öppningen. Steg för steg. Han skulle trots allt inte vela råka ramla ner igen.

    Han blickade ut över allt som fanns där för att sedan nicka mot en trädstam som vred sig uppåt mot himlen. Längre än trädtoppen de var på.

    “Det där, det blir väl bra?” hummade han för att se mot henne och knuffa henne lite närmare.

    “Damerna först? Förlåt, jag menade åsnorna…” sa han lite retsamt.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skrattade till när han knuffade till henne och hon stötte till honom tillbaka innan hon tog pilbågen och pilen. Hon låste blicken på trädet han syftade på och lutade sig sedan ut för att få en bättre titt på löven i träden för att göra ett försök att bedöma hur stark vinden var.

    “Du retas, men åsnor är fantastiska djur.” Hon log åt honom innan hon spände bågen med pilen, tog några djupa andetag och avlossade sedan. Så här högt upp var vinden stark, då de inte hade en massa träd och buskar som kom i dess väg, då de var ovanför de flesta trädtopparna, så hon sköt pilen ganska mycket åt sidan, men vinden styrde pilen rätt och den slog rätt in i den valda trädstammen, men med för lite kraft och för att den kom så snett in fastnade inte, utan bara slog mot trädet och föll sedan ner mot marken.

    “Träff!” Utropade hon ändå med ett brett leende och satt pilbågen i händerna på Camthalion.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Egentligen hade han alltid sin egna båge som mest kär, men han tog tag i hennes båge lika väl. Han skrockade lite lätt för att spänna bågen för att se vart Sunniva rörde sig. När väl hon kraxade till sköt han pilen för att sedan precis innan den träffade trädstammen. Sköt en till som klyvde den andra pilen i två för att sedan borra sig djupt in i stammen.

    Han gav ifrån sig ett litet skratt för att sedan räcka bågen mot henne för att blinka med ena ögat.

    “Det var inte så illa, och du slår min magi. För jag har inte en gnutta i mig!”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon fnyste till och gjorde en gest mot pilarna.

    “Jag kan inte slå det där om jag så hade hundra år av träning, än mindre ett handfull med år. Ville du tävla bara för att skryta?” Hon skrattade till och gav honom en knuff innan hon hoppade ut bland träden och hoppade mellan trädtopparna tills hon nådde trädet de hade skjutit, och plockade bort pilarna från det. Hon gav trädet en öm beröring innan hon sedan tog sig tillbaka till sin hydda och klättrade in igen. Hon kastade pilarna åt sidan och tog Camthalions hand för att dra in honom djupare i hyddan igen.

    “Vi har alla magi i oss. Begränsningen är vilka av oss som kan ta ut den. Du tror inte att det där skottet du gjorde krävde magi?” Hon log åt honom medan hon lutade sin pilbåge mot väggen.

    “Magin finns överallt. Jag är ganska säker på att det är lite magi i spel varje gång jag hör dig tala och det pirrar till i magen.” Hon höll hans händer, såg honom i ögonen och log.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ännu en gång fnyste han i ett skratt, för att se på henne hur hon så enkelt tog sig fram. Kanske till och med med en gnutta avundsjuka. Att kunna röra sig så enkelt och smärtfritt. Förstås kunde han slippa de höga höjderna. Bara tanken på att han var så högt upp fick honom att hålla i repet omkring honom för att även dra i det. Det verkade stark nog. Och än hade han inte en sådan fet mage som de flesta människorna tenderade att ha.

    När väl hon var tillbaka räckte han ut tungan åt henne för att dra närmare henne och lägga sina armar omkring henne och stryka sina händer över hennes rygg.

    “Magi? Nej, det är min charm du känner av. Du vet, högalver är ju ljuset själva och allt det där.” hummade Camthalion och böjde sig fram för att lite retsamt kyssa hennes näsa.

     

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon lindade sina armar om honom när han tog henne närmare och höll honom för en varm omfamning. Hon såg upp på honom när han kysste hennes näsa och hon log stort innan hon igen pressade sig mot honom för en kram och höll honom hårt.

    “Din charm är magisk. Vi kan fortsätta på den här tråden hela dagen, lita på mig.” Hon fnittrade till innan hon så småningom delade sig från honom och såg upp på honom.

    “Det är själviskt att jag har dig helt för mig själv däremot, du är tillbaka äntligen! Ska vi ta oss ner från den här läskiga höjden och gå och träffa alla andra? Så de får smaka på din magi också!” Hon placerade en hand ömt på hans kind.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Ett litet skratt lämnade hans läppar igen och han skakade på huvudet samtidigt som han såg ner på henne. Lutade sig in i hennes ömma beröring. Hur länge sedan var det han hade skrattat så här mycket? Han kunde knappt minnas.

    Det kändes nästan ovant, som om det var fel. Hade han inte bättre saker att göra? Trots allt hade de senare åren varit lite som att kasta sig ut i kallt vatten. De oändliga livet som han förr trodde sig haft, kändes inte lika oändligt längre. Det kunde ta slut när som helst.

    “Självisk?” frågade han med ett roat leende för att sedan se neråt med lite rädsla. För att sedan nicka och utan förvarning, haltade han fram till öppningen för att sluta ögonen hårt och falla framåt. Repet skulle väl hålla, eller?

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Zifri log åt honom när han började röra sig mot kanten av tillhållet, men pep till i panik när han sedan klev över kanten, ett kvävt skrik. Visste hade han ett rep, men det hindrade honom bara från att falla till sin död, det skulle fortfarande vara smärtsamt att falla över kanten när repets längd väl tog slut, kanske till och med att han kunde allvarligt skada sig. Hon rusade efter honom och slängde sig ner över kanten, men såklart skulle hon inte hinna ikapp honom innan repet tog slut. Men … hon skulle hinna ikapp honom om han hade hela sträckan att falla.

    Hon tog ett ögonblicksbeslut och med en handrörelse medan hon föll kapade hon repet precis innan det hade ryckt honom till ett plötsligt stopp. Om han insåg detta fick hon be om ursäkt i efterhand. Hon fällde ihop sin kropp så mycket som hon kunde för minsta vindmotstånd och när hon försökte stöta undan vinden från sig för att falla snabbare så kände hon istället hur världen omkring henne förvreds på något märkligt sätt.

    Som en pil flög en stor falk förbi Camthalion där han föll och väl under honom förvandlades den till Zifri, som saktade in i luften tills de två krockade när han föll ikapp henne och hon lindade sina armar och ben runt honom. De närmade sig marken, men hon var inte orolig, och tänkte tillbaka på den magiska tekniken Alethir hade lärt henne om att falla från höga höjder. Hon höll hårt om Camthalion och när de båda var på väg att slå ner i marken blev de istället en klunga av dimma som spreds ut platt mot marken. Efter några sekunder reste sig dimman och tog formen av Camthalion och Zifri, och hon sträckte ut armarna och skrek jublande, ren glädje på hennes ansikte!

    “JAG BLEV EN FALK! SÅG DU?!”

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Skriket verkade fastna i halsen på Camthalion och han valde istället att hålla sin mun stängd för att undvika att få allt för många flugor och damm in i munnen. Han höll sina ögon stängda, till och med mer när han kände hur vinden omkring honom blev större.

    Krampaktigt greppade han tag i Zifri när han kände hennes omfamning. Eller, han antog att det var hon. Den enda dåraktiga nog att hoppa efter honom.

    När väl de var nere på marken föll han ner på baken för att öppna ögonen försiktigt och bara stirrade tomt framför sig för att hämta andan. Vad hade han egentligen gjort? Han svalde något för att skaka på huvudet åt det hela för att sedan rynka på ögonbrynen åt Zifris ord.

    “Va… vad vad sa du?”

  • Rollspelare
    Member since: 26/04/2020

    Hon skrattade till och ställde sig på huk framför honom där han hade satt sig. Hon rynkade lite på näsan då det verkade som att han inte hade uppfattat att hon blev till en falk.

    “Missade du? Jag vet inte om jag kan göra det igen. Kanske om du hoppar ut ur tillhållet en gång till?” Hon log retsamt åt honom.

    “Eller om du vill gå och drunkna så kanske jag kan bli en fisk?”

     

Viewing 20 posts - 41 through 60 (of 121 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.