Post has published by FruVider
Viewing 20 posts - 281 through 300 (of 355 total)
  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas ledde sin häst i en trött cirkel för att djuret inte skulle stelna till i musklerna då han väntade på sin tur. Han hörde suset från publiken och skrattade lite lågt, uppenbart var att någon fallit i backen. Ett lätt regn hade börjat falla och härolden kallade på Lucas, det var dags för honom nu. Han nickade åt de båda pojkarna och drog på sig hjälmen innan han satt upp på hästen, visiret fortfarande öppet. Ljudet från regn som träffade metall dövade ut de andra ljuden runt omkring. Blicken gick bort längst trärelingen hela vägen till sin motståndare, en ganska väl ansedd riddare. Han nickade kort och tog sedan emot lansen och stängde visiret med en smäll. Hästen reste sig på bakbenen i sin iver att få springa framåt men Lucas höll den i schack då det stora djuret slängde med huvudet och klippte irriterat med öronen.

    Härolden gjorde sin signal och det var nästan så att hans häst reagerade på det snabbare än Lucas själv då den med ett stort språng satte av i galopp. Båda lansarna träffade sitt mål och splittrades av den enorma kraft från de båda ekipagen, men båda två satt kvar. Lucas gjorde en liten grimas under visiret. Han hade fått ta ganska många smällar eftersom han trots allt var en stor måltavla och axeln värkte trots rustning, ringbrynja och gambeson. De båda vände upp och tillbaka till sina väpnare för att mötas ytterligare en gång. Smärtan från smällen hade fått adrenalinet att rusa och denna gång var Lucas inte lika försiktig i vart han siktade. Båda lansarna bröts igen och regnet hade tilltagit. Denna gång hade dock Lucas lans träffat illa och en förfärad susning gick genom publiken då man direkt såg hur den andre vek sig i smärta. En stor bit av lansen stack ut från mellan riddarens bröstplåt och axelskydd. Mannen höjde handen för att visa att han utgick.

    Härolden kom fram till Lucas då han lät hästen skritta tillbaka längst trärelingen och Lucas drog upp visiret då mannen kom upp vid hans sida och irriterat väste.
    “Jag varnar dig J’lothain. En till sån träff och du kommer bli diskvalificerad. Vi är inte här för att skada varandra”

    – – –

    Katarina hade haft ögonen på spelen och såg upp precis då Nilla försvann ut i publiken. Lite irriterat knöt hon nävarna, men det var inte anständigt att ropa efter sin dotter. Med mörk blick såg hon hur den dåraktiga flickan slog sig ned borta vid kaldrlänningen och prinsessan. Vid Erethil, jag kommer kedja fast henne sanrt! svor hon inombords.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

     

     

    Ett kort tag verkade Arlins ord bita på henne och hon sträckte på sig lite glatt, men hennes irritation kom snart tillbaka när hon hörde den där rösten. En fnysning kom ur henne och hon kastade en blick mot damen, hennes leende var vasst.

    “Det är prinsessan Tirrin, ers höghet.” rättade hon Nilla och hennes ton var syrlig och inte något som passade den unga flickan. Hon reste sig upp och torkade av sig sina kläder för att se på Arlin.

    “Det känns smutsigt här.” sa hon simpelt, som en pik mot Nilla och rörde sig iväg ifrån både Arlin och Nilla att hon passerade Katarina var förstås ingenting hon funderade på själv.

    Nästan ungdomligt kändes det som hela kroppen pirrade, som om han var ung och inte hade sett henne förr.

    “Det skulle vara en ära.” svarade konungen med ett leende och ignorerade sin frus arga och ilskan frustande läten och blicken som var igenomträngande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nilla kunde känna hur sin moders ögon brände in i bakhuvudet på henne där hon satt men det skulle ju vara uppenbart för hennes moder att hon pratade med prinsessan, eller? Hon hade uppfattat Arlins varnande blick och tog hinten men skulle se helt fel ut om hon bara tvärvände och sket i att hälsa vilket gjorde att hon lugnt satt sig ner bredvid dem. Då Prinsessan syrligt rättade henne så fick hon kämpa otroligt med att inte ohövligt snäsa tillbaka, det om något skulle uppröra hennes mor. Detta gjorde att hon irriterat tänkte; Snoppsiga skitunge medan det snälla leendet dock stannade kvar på hennes ansikte. Så för att bete sig som man skulle göra så böjde hon därför på huvudet ursäktande och sa med en stämma som enbart hintade om irritationen hon kände över att buga för en temperamentsfull liten flicka. Men det hintade så lite att det säkerligen skulle gå onoterat. “Jag ber om ursäkt, ers höghet” innan flickan som skulle så gärna bli kallad prinsessa bokstavligen kallade Nilla för smuts.

    Det var tur att lilla prinsessan redan hade vänt ryggen åt dem och inte kunde se hur Nillas egna ögonbryn ryckte till lite över irritationen hon nu kände över hela situationen. Vad var ungens problem egentligen!? För att vilja bli kallad prinsessa så betedde hon sig förvånansvärt likt en skitunge. Borde inte prinsessor ha mer klass i hennes ålder? Hon mötte Arlins blick och kände sig genast lugn igen, trots fjärilarna i magen. “Jag undrar vad som kan störa lilla prinsessan..” Sa hon lite smådystert även om hon var nöjd med hur hon hade handterat situationen i sig.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kael studerade J’lothains match med en blandning av nyfikenhet och avsmak. En varning. Brutaliteten och den råa styrkan var svår att missa, och kanske han i sanning inte ville möta Lucas i strid. Men en självdestruktiv sida av honom ville pröva. En bit av honom som ville bevisa att han kunde sudda ut det där leendet om han så ville. Kanske Lucas skulle bli diskvalificerad, men i sanning önskade han få möta mannen i strid innan det skedde.

    Arlin betraktade mötet mellan Nilla och Tirrin framför sig med lidande i blicken. Det var klart att det hela spårat ur, och även om han tyckte om Nillas sällskap önskade han just då att hon inte kommit och förargat Tirrin som han precis hållit på att charma. Han suckade lite över Nillas fråga, och funderade lite på vad han skulle och vad han kunde säga. Men om Nilla skulle bli hans fru kunde han väl vara ärlig?
    ‘Tirrin har inte många vänner. Jag är en av de få som är nära henne.’ förklarade han, trots allt hade hon ett speciellt utseende, och hennes far var inte direkt den som gav sin dotter uppmärksamhet. Och så var det faktumet att hon var prinsessa.
    ‘I sanning tror jag hon är rädd att förlora mig.’ han såg ju inget mer än vänskap, snarare än den förtjusning Tirrin kände för honom.
    ‘Hon är nog rädd för att du ska ta mig ifrån henne.’ sa han och log lite trött över situationen.

    Ieyna gav ett litet mystiskt leende över kungens ord, och nickade sakta.
    ‘Då är det bestämt.’ sa hon, för att låta sin uppmärksamhet falla på spelen nedan dem.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Ytterligare en match efter bara en kort stund av att kunna hämta andan och försöka få ur stelheten ur axeln. Regnet hade tilltagit i styrka och den redan upptrampade banan hade blivit lerig. Just denna gång hade Lucas tur, hans motståndares häst verkade inte få ordentligt med fäste på det hala underlaget och han slog den yngre riddaren ur sadeln redan på första lansen. Lucas hade vänt upp hästen mot riddaren som rest sig och dragit sitt svärd, villig att fortsätta kampen till fots. Han drev på den fortfarande livliga hingsten rakt mot pojken och för ett ögonblick såg det ut som att Lucas tänkte rida över honom, men manövrerade djuret snabbt undan och hoppade av i farten. Duellen blev långdragen i leran, det var svårt att hitta fotfäste men med en tryckspark i bröstet skickade Lucas tillslut sin motståndare rakt in i räcket intill läktaren som gick sönder under tyngden av rustning och man. Men helt ohederlig var han inte, utan hjälpte den yngre upp på fötter och klappade honom uppmuntrande på axeln.

    Det skulle bara återstå en match, uppenbarligen mot drakriddaren själv. Lucas var lite förvånad att han faktiskt tagit sig dit han gjort då han återvände till sitt lilla väpnartält för att rätta till rustningen och undkomma regnet.
    “Förlåt Lucas, hon insisterade…!” började en av pojkarna lite förfärat då han klev in i tältet för att mötas av… Vinga? Han skrattade till och släppte ned hjälmen till marken.
    “Jaha, hej på dig…?” han slog sig ned på pallen och började grimaserande knäppa upp axelskyddet. Nu när adrenalinet lagt sig smärtade det något fruktansvärt.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Du ser förfärlig ut” påpekade hon med ett skrockande där hon satt på en pall och lät den bärnstensfärgade blicken dras mot Lucas när han klev in. Pojkvaskens ord höjde hon ögonbrynet åt. Som om han ens hade haft en chans att neka prinsessan Vinga. Ett retsamt leende fanns på hennes läppar och hon reste sig upp för att granska honom. Hon hade nog betraktat striden, inte från sin brors sida utan med pöbeln.

    “Låt mig hjälpa dig av med de där…” hummade hon och nickade åt rustningen för att sedan ge pojkarna en blick som sa åt dem att röra sig därifrån. När de var ensamma log hon lite mer lekfullt, nästan flirtandes mot honom.

    “Kanske jag kan hjälpa dig slappna av på någotvis?”

    .

    Kungen nickade, lite smått drömmandes för sig själv medan han harklade sig och klappade sin fru lite på låret som för att försöka tysta henne och hennes stånkande.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrattade lite halvhjärtat åt hennes ord och nickade.
    “Tro mig, jag känner mig ännu värre” hans leende gick över i en liten grimas när han försökte få upp spännet men gav upp och nickade kort åt Vinga så hon kunde göra det istället. Han hade länge förskonats ålderns kalla krämpor men med facit i hand verkade det som att det äntligen hunnit ikapp honom. Hennes ord fick honom att se upp på henne där han satt och skrattade till.

    “Slappna av?” ett lite roat leende spred sig på hans läppar och det fanns en lekfull glimt i hans ögon. “Hm, tja… hade jag haft frugan här så…” han dröjde med blicken på Vinga innan han såg ned mot axeln då skydden kom av. Inget blod, så det var i alla fall inget splitter som tagit sig in. Men rejält mörbultad var han. Smärtan skar till i axeln igen då Vinga fortsatte med spännena och det fick honom att svära till och han grep tag om hennes hand för att hejda hennes rörelse.

    “Helvete…” svor han mellan sammanbitna tänder. “Hjälp mig med bröstplåten, jag måste se hur fan det ser ut” han höll kvar hennes hand för ett extra ögonblick innan han släppte henne så hon kunde hjälpa honom av med rustning, brynja och gambeson.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Orden om hans fruga fick henne att rodna lite lätt, vart hade han tänkt gå vidare med de orden? Hon tappade tankarna på det när hon hörde och såg hans uppenbarliga smärta. Milt och stödjande höll hon hans hand, tryckte till den en sista gång innan hon hjälpte honom att få av sig rustninen, brynjan och gambeson. Ett litet skrockande kom ur henne och hon klappade honom – lite mjukare än vad hon tänkt, trots allt var han skadad, på övre låret.

    “Jag ska inte fortsätta med byxorna och underbyxorna då?” frågade hon lite retsamt innan hon lät blicken dras upp mot hans axel och hon rynkade på ögonbrynen för att se på axeln. Ännu syntes inte mycket, men hon hade sett sånt förr.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas fick bita ihop hårt medan hon hjälpte honom av med rustningen och det därunder tills han satt med bar överkropp. Blicken var fäst vid axeln och han rörde försiktigt över området som smärtade. Hennes kommentar förvånade honom och det fick honom att vända blicken till henne. Det roade leendet var tillbaka på hans läppar och han la sin hand över hennes så den stannade på hans lår.
    “Om du vill” hans röst var lite retsam, men lägre och det fanns något allvarligt i hans blick.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    “Om jag vill?” frågade hon med ett höjt leende och kände en rodnad sprida sig över hennes kinder när hon höll ner hans hand sådär. Lite prövande strök hon milt sin tumrygg över låret, inte som om hon tänkte på att det skulle ge någon reaktion. Hastigt mötte hon hans ögon med ett retsamt leende.

    “Är det en utmaning?” frågade hon rakt på sak och lät sin hand stryka över hans byxlinning lite långsamt och hon var inte långt ifrån hans läppar när hon sa det så han skulle känna hennes andetag mot hans ansikte.

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas höjde en aning på ögonbrynen, han hade inte förväntat sig den reaktionen från henne. Han skrattade lågt då han mötte hennes blick, leendet mildare på hans läppar.
    “En utmaning…?” han studerade hennes ansikte och strök undan några av hennes hårslingor bakom hennes öra men lät handen vara kvar då hans blick mötte hennes igen “Det är en inbjudan” fortsatte han och var tvungen att bita sig själv på insidan av läppen vid hennes beröring som han kunde känna genom tyget. Blodet rusade igen, men inte av adrenalin denna gång.

    En dov fanfar hördes genom regnet och tältduken vilket fick honom att sluta ögonen och luta bak huvudet med en frustrerad suck. Såklart det snart var dags för finalen. Alltid var det något som skulle störa.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Fanfaren ljöd och hon tog hans frustrerande suck som ett tecken på att utmaningen var vunnen av henne. Ett litet längre tag var hon nära honom, för det var som hennes hjärta rusade iväg på något märkligt vis. Hon kunde känna hur hennes kinder hettade till och till slut harklade hon sig och reste sig upp.

    “Jag vann!” utbrast hon glatt, men hon drog en hand lite generad över hennes reaktion. Varför var hennes kinder så röda för?

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Nilla kände sig lite skyldig faktiskt över hela scenariot då det kändes som om hon kommit in och förstört något, men vad visste hon inte riktigt. Hon lyssnade på svaren hon fick och det gjorde inte hennes mående bättre, jo visst hade hon förstört en aningen. Hon tittade mot platsen där prinsessan hade försvunnit åt en sekund innan hon vände tillbaka blicken mor Arlin. “Jo det måste vara en jobbig känsla.. Finns det något jag kan göra för att rätta till det hela?” Frågade hon medan hon helt glömt bort att vara sur på den lilla prinsessans beteende, trots allt så var det inte så lätt att vara så ung och inte få som man ville. Ja hon kände sig klart skyldig vilket syntes på henne tydligt, hon ville ju inte att Tirrin trodde att hon stal hennes vän, eller hur?

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Arlin nickade lite till Nillas svar, och lite prövande la han en hand på hennes rygg. Rörelsen kändes lite nervös, ovan, som om det fanns en ny energi mellan hennes kropp och hans. Hennes hår kittlade hans hud lite, och han log lite bekymrat.
    ‘Jag vet inte. Det bästa tror jag är att jag försöker få henne på andra tankar.’ sa han.
    ‘Hon menar inget illa egentligen mot dig, men hon kan vara väldigt… envis.’ på något annat vis kunde han inte förklara det. Han kom på att hans hand fortfarande strök hennes rygg långsamt, och tog bort handen innan någon hann se dem, och såg lite ursäktande på henne.
    ‘Det finns en större elefant i rummet just nu.’ sa han, och blickade mot Nillas mor, men blev återigen avbruten av fanfarens ljud som annonserade att finalen skulle äga rum.

    Fanfaren ljöd, och det var dags för Drakriddaren att möta J’lothain. Trots det duggande regnet som nu fyllde luften var inte stämningen i publiken försämrad. Trots allt var det detta de väntat på, ögonblicket då spelet skulle avgöras. Kael såg lite bistert upp mot skyn, trots allt kunde något så enkelt som regn och lera stjäla hans ära om det ville sig illa.

    Och han hade inte råd att förlora, trots allt handlade det om hans heder, om hans rykte som Drakriddare. Alla dessa tankar om prestation och att visa sig värdig, och kanske en gnutta hämndlust över Vinga och Lucas, snurrade i hans huvud och det kändes nästan som ett argt bi hade fastnat inuti hans hjälm. Långsamt red han upp till sin plats på sin ända av banan, medan han väntade på att Lucas skulle ta sin plats med. Detta var ögonblicket. Detta var stunden då han skulle vinna!

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Lucas skrockade bara lite åt Vinga och skakade på huvudet.
    “Det är ingen tävling Vinga” han kunde höra hur härolden gormade utanför att det var dags vilket fick honom att grimasera då han reste sig upp. Han tog sig lite för axeln och gav Vinga en lite plågsam blick, om än med ett leende.
    “Jag tror din bror kommer ha ihjäl mig” sa han menande.

    Vid arenan ljöd fanfaren igen och snart började ett sorl av viskningar bland publiken då Lucas sida fortfarande var tom, där stod endast de två väpnar pojkarna och blickade ut genom regnet. Men han verkade lysa med sin frånvaro. Så tillslut skymtades den blodröda hästen vars hårrem var mörk av regn och löddrig av svett. Djuret slängde irriterat med huvudet och stod knappt stilla under sin ryttare som genast tog emot en lans från väpnarna. Publiken blev tyst då härolden höjde sin hand. Åska mullrade allt närmare och hästen reste sig på bakbenen, stretandes mot tyglarna och ivrig att få sätta av. Så gick signalen och den kastade sig fram i galopp och han sänkte lansen då de båda ekipagen närmade sig varandra i rasande fart. Smällen var hård och lansen träffade och bröts med skicklig precision mitt över bröstplåtarna. Båda två verkade dock sitta kvar och vände upp sina hästar för att vända tillbaka inför nästa lans.

  • Rollspelare
    Member since: 17/03/2020

    Fjärilarna kom tillbaka inom henne vid Arlins beröring och hon log över gesten han nyss visat henne och skulle hon finna mer mod med sin moder så pass nära dem så skulle hon garanterat luta huvudet mot honom som svar, men som sagt fanns det även en mor ett par säten snett bakom dem. Ett varm leende fick ersätta impulsen, hur svårt det må än vara. “Kanske kommer hon tillbaka om jag lämnar dig ifred? Vi har ju även som sagt en annan varelse som riskerar att explodera över vårat prat.” Hon fick kämpa för att inte fnittra till över tanken på sin hök till mamma som spanade och undersökte allt hennes döttrar gjorde. Hon kollade snabbt så kusten var klar innan hon diskret sträckte sig efter Arlins hand med blicken fäst i hans. “Snälla ta hand om både dig själv och prinsessan. Jag behöver gå tillbaka till min stol innan mor exploderar.” Hon log igen och kramade om hans hand lätt innan hon reste på sig för att gå tillbaka till sin stol och syster. “Ta hand om er Herr Arlin” Sa hon fint på det utvalda sättet som bara skulle ses som artigt om en mamma lyssnade in på dem.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Smällen som träffade Kael fick honom att rycka till på ett onaturligt vis, men med ren viljekraft höll han sig kvar i sadeln. Han gjorde en smärtsam grimas, men vände om och gjorde sig redo för nästa rond. Åtminstone kunde han nöja sig med att han träffat Lucas med, men i sanning var det inte svårt att missa en så stor måltavla. Kaels nervositet hade gett vika nu då de väl börjat, tankarna om hans familj och Lucas själv bortblåsta. Det enda som gällde var bara själva tävlingen, ögonblicket där de två möttes som likar. Han märkte knappt av då han fick en ny lans i sin hand.

    Sedan ljöd signalen och det var dags igen. Men ändå var det som om allt ljud omkring honom suddades ut. Hovarnas slag försvann. Publikens hejarop ekade långsamt bort i bakgrunden. Det enda han hörde var sina egna hjärtslag, som tycktes fylla hans öron, fylla hans hjälm. Han närmade sig Lucas, en stor måltavla trots allt. Det enda som var viktigt var att träffa sitt mål, och att hållas kvar i sadeln. Att vinna denna tävling, att visa sig värdig. Hjärtslagen fortsatte dunka i hans hjälm, som ödets klockor, som fick tiden att stanna. Han kunde se Lucas lans närma sig honom, som om den rörde sig genom tjära i regnet, och med en skicklig böjning lyckades han undvika lansen till den grad att den bara harmlöst gled längs med hans rustning utan att göra någon skada. Tyvärr förlorade han själv siktet i sin manöver och likväl dunsade bara hans lans harmlöst mot Lucas axelplåt.

    Tiden tycktes återta sin normala tempo och hovarna dundrade under honom i den mjuka marken, medan publikens rop fyllde hans öron från alla håll. Han hade knappt märkt att han höll andan, och drog ett djupt andetag som skapade ett ångmoln i luften som kyldes av regnet. Kael svor för sig själv, och red igen för att återta sin position.

    Arlin skrattade lite lågt över Nillas ord. Ja det stämde nog, och kanske Tirrin skulle återvända, det återstod att se.
    ‘Gå du, så inte draken där hemma sprutar sin vredeseld över dig.’ sa han uppmanande men lite skämtsamt, knappt medveten om den dramatiska dusten på fältet nedanför.
    ‘Vi ses snart igen, lady Nilla.’ lovade han med ett okaraktäristiskt varmt leende.

     

  • Rollspelare
    Member since: 30/12/2018

    Då de båda ekipagen vände upp mot varandra i hopp om att bryta lans en andra gång utbröt en hög och ilsken diskussion borta vid härolden som stod på betryggande avstånd, ganska nära adelns och kungens läktare.
    “Vad vid hela helvetet håller du på med karl!?” Lucas gestikulerade mot tävlingsbanan där han tornade upp sig över härolden som såg ömsom förvirrad, ömsom arg ut. “Hur kan du inte kontrollera vem det är som tävlar!? Vem har tagit min häst!? Vet du hur mycket den är värd?”
    “Men varför är DU inte på din häst!?” fräste härolden tillbaka vilket fick Lucas att göra en arg gest mot sin vänstra arm som vilade i en mitella mot bröstet och frustade fram ett glädjelöst skratt.
    “Det ser du väl själv karl!? De va tvungna att dra tillbaka min axel i led, jag var på väg hit för att dra mig ur…!” Lucas försökte sig på sin ilsknaste ton men det var svårt eftersom han ändå fann situationen roande. Härolden gapade lite som en fisk på torra land och såg ut mot tävlingsarenan där ekipagen vände upp för sin tredje lans.

    – – –

    Katarina hade försökt hålla ett getöga på sin dottern som försvunnit iväg till den där förbenade kaldrlänningen men när nu finalen vankades kunde hon knappt hålla fokus på två saker. Hon bad till Erethil att hennes man inte skulle göra något dumt, och inte skadade hennes pris. Drakriddaren. Hennes man kunde dock få sig en smäll, så han lärde sig att inte vara så vårdslös. När Nilla återvände till henne och Alma gav hon sin dotter en lång och kall blick.
    “…Varför var du med den där utlänningen för unge dam?” väste hon lågt mellan tänderna och skulle precis fortsätta då hon hörde den ilskna diskussionen nedanför läktarna. En suck lämnade henne och hon skakade på huvudet. Vad hade hennes man gjort nu?

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Kaels lans slog harmlöst mot axelplåten, det var inte vad hon hade väntat på. Att ett bråk hade uppstått vid härolden var ingenting som Vinga hade sitt fokus på. Det var tungt nog med rustningen som var alldelles för stor för henne. För att vara ärlig hade hon inte heller alla regler memorerade. Hur var det nu igen?  

    Faktum var att hon innerst inne hade hoppats på att Kael skulle vinna, som för att ge tillbaka till det smärtsamma minne hon en gång gett honom. Samtidigt, var det verkligen rätt? Vad skulle det ge honom förutom falska förhoppningar?

    Innan hon skrittade tillbaka till sin position kunde hon inte låta bli att ge till ett skratt åt situationen, utan att tänka på att någon skulle höra hennes kvinnliga stämma. Publiken, dagen… Allt påminde henne om det forna minnet och det väckte inte enbart glada minnen. Snarare en ilska som grodde mer och mer.

    Signalen löd och det ringde i Vingas öron. Det var som om hon såg igenom en tunnel, det enda som existerade var Kael. Hon försökte att sikta så väl hon kunde men det var svårt då hjälmen var förstor och rustningen för tung, men hon siktade på hans nyckelben.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Kael var för fokuserad på sin motståndare för att märka av grälet som uppstod på sidan mellan härolden och vad som uppenbarligen var mannen som borde suttit i sadeln som hans motståndare. Dessutom hade duggregnet ökat en aning och blockerade ut en del av ljuden, som blandades med publikens entusiasm. Den sista avgörande stöten kvar. Hjärtat hade börjat slå igen i Kaels bröst, detta var ögonblicket då han skulle vinna. Åtminstone var det vad han övertygade sig själv, och hans tunnelvision i hjälmen fokuserade bara på motståndaren han var övertygad om att var Lucas. Trots allt var det Lucas häst och Lucas rustning.

    Vad det än var för drama som utspelade sig i sidolinjerna fanns det inte plats för det på arenan. Signalen löd, för trots allt hade ingen hunnit märka att Lucas stod på sidan förutom härolden. Som av sig själv manades hästen framåt, trots allt visste den vad som gällde efter all träning. Kaels ögon var fokuserade på Lucas, hans stora kroppsbyggnad som han studerat hela dagen för att ha en chans i denna match. För trots allt hade mannen otrolig styrka och precision, men han visste att han kunde använda mannens stora kroppsbyggnad och hållning till sin fördel. Vad han räknade med var att han skulle sikta högt, så som den stora mannens kroppsbyggnad påbjöd, men istället var det Vinga i sadeln som siktade betydligt lägre, med dålig sikt i den allt för stora hjälmen.

    Hästarna närmade sig, och återigen gjorde Kael en vig rörelse i sadeln för att försöka undkomma lansens träff medan han prickade in sin egna. Hans lans träffade mitt i prick i den stora mannens bröstkorg, men det var inte något han kände av för han kände bara en blixtrande explosiv smärta mellan plåtarna och hjälmen i halsen. Han märkte knappt av då marken tycktes hoppa upp och träffa honom i ryggen, men det var inte det som var problemet. Snarare var det det varma blodet som bubblade upp i halsen och började kväva honom medan han försökte andas, samtidigt som träsplitter från lansen som exploderat i honom skavde i köttet vid minsta lilla försök att röra sig.

    Publikens förtjusning över spelet gick över till förvåning och förfäran på bara några ögonblick. För det var uppenbart att något gått väldigt fel, något som inte hörde hemma på ett spel bland proffs som visste vad de gjorde. Men det var inte något Kael var medveten om, där han försökte göra sitt bästa för att andas, vilket fyllde hans mun med varmt blod, samtidigt som hans vision började mörkna medan vattendropparna från himmelen träffade honom i ansiktet.

    Prästinnan Ieyna steg genast upp där hon satt vid konungens sida, medan alla andra var för chockerade för att reagera eller agera. Hon rusade ner i ett virrvarr av vitt tyg och ljust hår, obrydd om regnet eller leran som smutsade ned hennes kläder då hon var nere på planen.
    ‘Hjälp honom!’ ropade publiken. ‘Är han död?’ frågade någon annan. Det var kaos, folk steg upp och skrek sina kommentarer ut i luften för deras Drakriddare. Även detta brydde sig inte prästinnan om. Istället halkade hon ned vid Kaels sida och med en styrka man inte kunnat förvänta sig drog hon ut den stora träbit som stack upp ur Kaels hals. En fors av blod träffade prästinnan i ansiktet, medan Kael fortsatte rycka, skaka och kvävas i dödsångest.
    ‘Håll fast honom!’ ropade hon som en pisksnärt till de handlingsförlamade väpnarna vid Kaels sida, som äntligen fick fattning nog att göra något då de fick en befallning.

    Ieyna pressade sina händer mot Kaels hals, och kallade på magin inom sig. Det kalla regnet och omgivningen försvann med ens och ersattes med värme då magin flödade genom henne.
    ‘Erethil, rädda denna man…’ viskade hon på alvernas språk, medan hon riktade sin energi mot såret. Ett lågt lyster formade sig om hennes händer, och med ens började köttet i halsen knyta ihop sig själv och skapa ny vävnad. Vad som tycktes som en evighet varade bara en halv minut, då prästinnan medvetslös sjönk ihop i leran bredvid drakriddaren. Trots allt hade läkandet av ett så allvarligt sår tagit på hennes krafter och reserver.

    Kael var inte medveten om vad som hände ovan honom. Han kände bara blodet i halsen och smärtan som höll på att göra honom medvetslös. Han var vagt medveten om en ljus varelse som uppenbarade sig ovanför hans dimmiga blick, och ett par händer som pressade sig mot honom. Vad han inte förväntade sig var värmevågen av extas och energi som fyllde honom, och plötsligt som av reflex drog han sitt första andetag på vad som kändes som en evighet under vatten. Vilket genast följdes av krampaktiga hostningar och att han vred sig i leran på sidan, medan han gång på gång drog ångestfyllda andetag följda av hostningar som var resultat av blodet i hans mun och hals. Var han vid liv? Var detta himmel eller helvete? Definitivt helvete, med tanke på leran, regnet och förnedringen.

Viewing 20 posts - 281 through 300 (of 355 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.