- This topic has 150 replies, 2 voices, and was last updated 4 dagar, 3 h sedan by
Arcsteel.
-
Zaahl sprack upp i ett leende när hon utbrast hans namn, men när han tog in synen av henne falnade leendet i stillsam häpnad. Även om oasen och Nasrins hem var fantastiska att beskåda bleknade de ändå i jämförelse med hennes gestalt. Hans ögon följde hur klänningen flöt över hennes kropp, för att sedan se upp i det välbekanta, nu rentvättade ansiktet. Hennes drag framhävdes nu, och han kunde svära på att hennes ögon förvandlades till ädelstenar i kvällssolen.
“Dramatisk? Jag?” sade han med spelad förvåning och sneglade på kammen för att inte bli påkommen med att stirra på Nasrin. Leendet kröp tillbaka över läpparna medan han stillsamt följde henne med blicken. De rosiga kinderna gjorde henne bara än finare. Han tycktes inte vara den enda som beundrade den andre. Hennes beröring fick honom att hålla andan för ett ögonblick, även om det bara var tyget i kläderna hon kände på. Hans självförtroende tog dock en törn när hon gjorde honom medveten om hans gräsliga hår. Dess korta strån skulle i många år vara en påminnelse om oförrätten människorna gjort honom. Ändå skrattade han halvhjärtat med Nasrin.
De gyllene ögonen betraktade hennes ansikte utan avbrott, och Zaahl såg skiftningarna när hon höll i hans hand. Själv kunde han inte låta bli att diskret smeka hennes handlov med fingertopparna.
En aning tveksamt följde han med längre in i rummet och satte sig på pallen. Tyst såg han på medan hon letade, och blicken fästes vid hennes ena hand. Efter en vända av funderingar tog han till orda.
“Jag kom fönstervägen eftersom vakten utanför uppgett att han fått order att inte släppa in mig,” började han, men lät inte pausen därpå dröja längre än att avbryta ett eventuellt svar. “Du behöver en helare, Nasrin. Inte leka barberare. Sänd efter en med detsamma, innan det sprider sig för långt.”
För långt. Till hennes lungor och hjärta för att kräva hennes liv. Zaahl fann att han mjukt lagt handen om hennes handled, ömt och försiktigt nog att förhoppningsvis inte orsaka någon smärta. Oroligt lät han blicken skifta mellan hennes magidrabbade hand och friska ansikte.
-
Nasin nickade åt hans ord medan hon letade i lådorna. Hon skulle precis till att säga något när Zaahl istället vände uppmärksamheten till märket om hennes handled. Det fick henne att stanna upp i sitt letande och vända blicken till honom.
“Zaahl, jag—” Hon hejdade sig själv när han försiktigt la handen om hennes handled. Blicken vandrade mellan märket och hans ansikte, och hon noterade hur hans oroliga blick gjorde detsamma. Ett mjukt leende spred sig på hennes läppar. “Jag har redan gjort det.”
Hon strök lätt fingrarna över hans hand som låg om hennes handled innan hon fortsatte sitt sökande i byrålådorna. I nästa hon öppnade fann hon saxen hon letade efter och vände sig tillbaka till Zaahl.
“Så oroa dig inte för det just nu,” sa hon lågt innan ett roat leende spred sig på hennes läppar. “Just nu bör du bara oroa dig för mina färdigheter med denna.”
Hon klippte till med saxen i luften för att sedan skratta till. Det var ett klart, klingande ljud som långsamt ebbade ut medan hon började kamma igenom hans hår, först med fingrarna och sedan med kammen. Det var verkligen en skam att de skurit av Zaahls hår och hon gjorde en nästan sorgsen min medan hon bedömde skadan som skett. Medan hon gjorde det hamnade hon framför honom, händerna om var sin sida om hans ansikte när hon rätade ut hårtestarna. Hennes blick gick mellan de ojämna stråna och hon böjde sig ned en aning vilket förde deras ansikten i jämnhöjd. Hennes blick fastnade i hans för ett ögonblick, och hon blev plötsligt medveten om hur nära de var. Objudet drogs hon sig till minnes en av kvällarna innan när hon somnat i hans famn. De stulna blickarna vid brunnen, hans andedräkt mot hennes hals. De fräcka orden. Till och med det smärtfulla bett han gett henne.
Tankarna fick henne att slå ned blicken och rodnande rätade hon på sig. Hon bet sig i läppen medan hon fumlade lite med kammen, desperat sökandes efter annat att tänka på.
“Vakten utanför,” började hon, som för att plocka upp den tidigare tråden. Men hennes röst var svag, nästan andfådd. Hon harklade sig lätt. “Det är en av Osmans män. Han har bytt ut nästan alla vakter i fästningen till sina egna, medan min fars har satts att vakta odlingar, karavaner och byn.”
“En tjänarinna berättade att han kallat efter fler män,” fortsatte hon medan hon började att klippa i Zaahls kopparfärgade hår. “Han har påstått att han är orolig för min far, att Jahzir och de andra bröderna—eller till och med andra stammar, ska attackera.”
Att prata om sin farbror fick rodnaden på hennes kinder att dämpas, men hettan försvann inte helt. Det var omöjligt när hon var så nära Zaahl, varsamt barberande hans hår.
-
En viss del av oron släppte när hon försäkrade honom att hon sänt efter en helare. Fullt avslappnad skulle han nog inte bli förrän hennes arm var återställd och farbrödernas aska ströddes i vinden – eller hur människorna nu än valde att säga farväl till sina döda. Men istället för att grubbla över det lät han sig själv skratta till och se på saxen med höjda ögonbryn.
“Det kan knappast bli värre,” kläckte han ur sig innan han rätade på ryggen och lät henne börja. I hemlighet lade han ljudet av hennes glädje på minnet. Ett skratt så vackert ville han aldrig glömma. Stillsamt njöt han sedan av behandlingen, och såg sansat in i hennes ögon när de hamnade ansikte mot ansikte. Hon var söt som inte noterade närheten till en början, och han var personifieringen av självbehärskning när hennes kinder väl flammade av rött. Förhoppningsvis hörde hon inte hur ett ansträngt andetag trängde sig ur hans strupe när hon vidare bet sig i läppen. Det fanns en frustration i honom, men inget han inte var villig att genomlida.
Nasrin såg till att få dem båda på andra tankar. Den där oron bara växte i takt med hennes ord. Bekymrat såg han ned på sina knän och blinkade bort strån som föll över hans ansikte.
“Antingen det, eller så såg han chansen att ta över med lömska ursäkter. Det känns inte tryggt.” Han blev tyst för ett ögonblick innan han såg upp på henne. “Anställ mig. Om jag är din personliga vakt kan ingen hindra mig från att vara vid din sida, och ingen anställd av din farbror behövs vid din dörr. Sedan måste du gå till din far, Nasrin. Om du kan bota honom måste Osman kliva tillbaka, inte sant?”
De gyllene ögonen praktiskt taget bad henne att följa hans rekommendation. Inte kunde han stå vid sidan av och se på när hennes manliga släktingar slog hennes liv i spillror. För allt i världen borde han bege sig hem, men det var inte möjligt med Nasrins utsatta position.
-
Nasrin följde sina egna händer med blicken medan hon varsamt försökte rädda det som räddas kunde av Zaahls hår. Endast ett lågt hummande lämnade henne, ett sorts medhåll över det första han sa. Tryggt kändes det knappast, trots att det var hennes hem.
När han vände blicken till henne stannade hon upp i sina rörelser, ögonbrynen lätt höjda i en fråga. Långsamt sänkte hon händerna, hennes blick fäst i hans. Hennes puls sköt i höjden men hon fann det ändå omöjligt att slita blicken från hans bedjande ögon. Han hade rätt. Hennes farbröders män kunde inte stationera sig utanför hennes dörr om Zaahl var hennes vakt. Ingen skulle ifrågasätta varför han var vid hennes sida…
Hon slog undan blicken som för att skjuta undan de objudna bilder hon sett för sitt inre. Hon svor inombords. Hur kunde hon ens tänka sånt i en sådan allvarsam situation?
“Du har rätt,” sa hon med en suck och vände tillbaka blicken till honom. “Det är en bra plan.” Ett mjukt leende spred sig på hennes läppar och hon borstade förstrött bort lite hår från hans axel. Hennes fingrar dröjde sig kvar vid tyget för ett ögonblick längre innan hon fortsatte uppgiften med att klippa hans hår jämt.
“Du såg min far idag,” sa hon, rösten aningen lägre. “Hur lång tid tror du det tar för att hela honom med soltopasen?” Det fanns något avvaktande i hennes röst. Som om hon var rädd för svaret. Och på ett sätt var hon det, för ju närmare hon kom sitt mål, desto närmare kom dagen hon skulle skiljas från Zaahl. Tanken gjorde henne modfälld. Men även en mer egoistisk tanke följde… tanken om hur hon skulle kunna dra ut på tiden innan dess.
-
Undan för undan började Zaahls hår se bättre ut. De förfärligt skurna kopparstråna blev jämnare under Nasrins hand och sax. Känslan av hur hon rodde om honom och hanterade hans hår var oslagbar. Kanske skulle han förstöra sin frisyr mer i framtiden, om så bara för att få bli ompysslad av henne igen. Säkerligen hade hennes far en barberare som kunde kallas in. Ändå valde Nasrin att göra det själv. Med de röda kinderna hon bar för jämnan kunde han ana varför.
Det tillsammans med hennes—som han tolkade det—godkännande fick ett belåtet leende att krypa fram längs Zaahls läppar. Han tänkte inte kräva någon betalning för att få vara hennes vakt. Att kunna stanna vid hennes sida var gott nog. När hennes fråga kom pressade han dock ihop läpparna och gnuggade sig fundersamt över sin smått stubbiga haka, följt av en djup suck.
“Du frågar tyvärr fel person, Nasrin. Jag är militär, ingen helare. Jag har aldrig ens blivit anförtrodd en Vélas’hara. Det enda jag vet är att vissa spenderar kort tid i våra helares kammare, medan andra inte kommer ut på en vecka. Mitt folk är ju dock inte drabbade av sjukdom, rent generellt,” förklarade Zaahl. De var alver trots allt, och på hemmaplan såg han aldrig någon sjuk. Det var inte för inte som de ansågs vara odödliga.
“Vill du att jag ska följa med dig till honom? När du gjort mig presentabel vill säga.” Zaahl skrattade till lågt bakom stängda läppar, men det fanns en ömhet i hans erbjudande. Han kunde dock inte låta bli att retas nu när han började må bättre. “Eller så stannar jag här. Vore ju dumt om du blev distraherad.”
-
En vecka. Var det så kort tid de skulle få tillsammans? Hennes hjärta sjönk. Något som fick henne att bita sig på insidan av läppen. Hon kunde inte hjälpa sig från den initiala reaktionen, men hon kunde vid allt som var heligt inte heller känna som hon kände. Ju fortare hennes far blev frisk, desto bättre. Det var ju hennes mål.
Zaahls låga skratt och fräcka ord drog henne dock från de tankarna.
“Tsk, sån fräckhet,” sa hon och knäppte till honom på kinden. Men det lilla leendet på hennes läppar och den rosiga färgen på hennes kinder antydde att hon inte alls blivit särskilt stött. Han hade gärna fått stanna i hennes rum. Helst om hon var där också.
“Du är så presentabel du kan bli tror jag,” fortsatte hon sedan, hennes blick studerandes hans korta hår. Kort, men inte ojämt. Varsamt drog hon fingrarna genom det, som för att rätta till frisyren, innan hennes hand sjönk ned till hans axlar.
“Jag tror inte jag kommer träffa min far ikväll,” sa hon lågt medan hon långsamt borstade bort hårstrån från hans axlar. “Vi behöver alla vila. Särskilt du.”
Hennes blick sökte sig till hans, handen fortfarande om hans axel. Hjärtat slog hårdare i bröstkorgen, och hon visste att hon borde ta ett steg tillbaka. Lägga ifrån sig saxen. Sopa undan hårtestarna som låg på golvet. Vad som helst för att skapa avstånd mellan dem. Särskilt nu när hon ville dra fingrarna genom hans hår och dra honom till sig. Känna hans andedräkt mot hennes hals när han viskade hennes namn.
Med en liten harkling vände hon bort blicken mot fönstrena istället. Bakom de skira tyg som svajade lätt i kvällsbrisen hade skuggorna nu blivit längre och himlen mörkare. Solen skulle snart gå ned i väst och natten återigen sänka sig över öknen.
“Jag behöver också träffa en helare innan jag kan hjälpa någon annan,” sa hon sedan, ett eko av Zaahls tidigare ord. Hennes fingrar kramade om tyget på hans klädnad innan hennes hand slutligen föll från hans axel. Motvilligt lyckades hon slita sig från hans sida och klev undan för att lägga ifrån sig saxen på den lilla byrån.
-
Zaahl knep ihop ögonen, men gjorde inte mycket mer än så utöver ett flin som reaktion på stinget över kinden. Han såg sedan på Nasrin i ett ögonblick, kanske två, innan han tystlåtet njöt av hennes beröring. Han hade fått sitt hår ompysslat hundratals gånger förr men aldrig hade det känts så intimt som nu. Han hummade mjukt och frånvarande angående hur hon förutspådde kvällen, som om han inte riktigt tog in orden. Tvärtom började tankarna snurra kring hur resterande timmar av dagen kunde spenderas, i synnerhet med tanke på att Zaahl inte kände sig trygg med Osmans vakter i närheten av Nasrin. Han hade varit seriös med att bli hennes vakt. Tröttheten till trots ville han inget hellre än se till hennes säkerhet under alla dygnets timmar. De hade varit ifrån varandra alldeles för länge—åtskilda i det förbannade tehuset.
Stillsamt mötte han hennes blick och nickade instämmande. Hon behövde en helare, helt klart. Om han fått bestämma hade hon haft varenda läkekunnig i staden utanför dörren, redo att göra sitt yttersta inom loppet av sekunder. Han fick dock inte känslan att det skulle uppskattas om han red ut och jagade rätt på dem för att sedan släpa dem dit. Faktumet att det var hon som kallat på dem var väl nog för att skynda deras fötter.
Zaahl tog ett djupt andetag och reste på sig. Efter att ha borstat av lite hår från sitt knä såg han på Nasrin igen.
“Nasrin,” började han med dov och något allvarsam röst. “Det är för din säkerhet som jag vill att din far blir återställd så snart som möjligt. Inget annat.”
Han såg på henne som för att tala om att han förstod. Zaahl ville lika lite som Nasrin skiljas åt. För tillfället var de tillsammans, och inte förrän alla hennes hot var ur världen kunde de ens fundera på hur de skulle göra framöver. Inga obligationer band dem samman. Inga långa vänskapsband skulle föra dem ihop. Hon skulle väl skratta åt honom om han berättade vad han tolkat av andarna han och hans folk trodde på. Kanske hade han bara vant sig vid hennes sällskap och inbillat sig att hon trivdes i hans lika gott. Men det grämde honom att inte ha någon klar anledning att behöva stanna utöver ren vilja. Å andra sidan var det allt som fått honom att följa henne sedan hon skurit upp repet kring hans handleder.
Med stillsamt anlete klev han fram till henne, blicken flackande till hennes läppar för ett ögonblick innan han såg upp i de gröna ögonen.
“Skicka iväg vakten. Jag vakar över dig i natt,” nästan viskade han.
-
Nasrin stod kvar vid byrån, fingrarna vilandes mot det lackerade trät. Hon stod halvt vänd från Zaahl, blicken vänd ut mot fönstrerna. I ögonvrån såg hon hur han reste sig och det var först när han talade som hon vände blicken till honom.
Kanske gick den egentliga meningen bakom hans ord över hennes huvud, men det fick ändå hennes hjärta att slå ett extra slag. Bara det enkla faktum att han brydde sig om hennes säkerhet värmde i bröstet. Inte för att hon trott något annat… Han hade gång på gång bevisat att det inte var för någon eventuell belöning han följde henne. Det hade bara varit vanvettigt med tanke på allt han fått utstå.
Hon sög in ett andetag då han klev fram till henne och hennes blick flackade upp till hans. Hans närhet blev återigen påtaglig, och det berodde inte bara på hans längd. Hon fick knyta händerna i varandra för att motstå frestelsen att dra honom till sig.
Förgäves. Hans tysta ord kallade på något djupt inom henne och värmen som spred sig genom kroppen gjorde henne alldeles knäsvag. Det fick henne att ta ett steg närmare honom, så nära att hon kunde känna värmen från hans kropp. Hennes blick var fäst i hans, bara för att sjunka till hans läppar när hon la handen mot hans överarm.
Hennes fingrar smekte långsamt ner över hans arm och hon fuktade läpparna. Hon särade lätt på dem som för att säga någonting, men sedan sjönk hennes blick innan hon vände bort den helt. Som om hon kommit på sig själv tog hon ett steg bortåt, förbi Zaahl. Kanske för att gå och säga till vakten.
-
This reply was modified 1 vecka, 5 dagar sedan by
FruVider.
-
This reply was modified 1 vecka, 5 dagar sedan by
-
Zaahl vågade knappt andas när Nasrin klev närmare. Hennes blick sade allt han behövde veta, och ändå avvaktade han som för att insupa och njuta av hur hon kämpade mot sina egna känslor. Beröringen av hennes hand, smekningen av hennes fingertoppar, sände behagliga rysningar upp längs armen för att sedan ebba ut genom resten av kroppen. Det var likt ett sandkorn i öknen jämfört med vad han önskade från Nasrin.
Omedvetet hade hans blick sjunkit till hennes mun igen och han såg tyst på hur hennes tunga mjukt fuktade läpparna. Han såg glansen som följde längs med deras skära yta—undrade om de var lika mjuka som de såg ut. För ett ögonblick förlorade han sig i stunden och väcktes inte ur sina skenande tankar förrän Nasrin gled ifrån honom.
“Nasrin—” sade han, men avbröt sig själv genom att sträcka ut handen och ta tag om hennes arm, den som fortfarande var frisk. Han ville veta vad hon tänkt säga, ville själv säga en hel rad saker, men istället drog han henne intill sig, denna gång så nära att deras kroppar möttes. Ena handen fann hennes kind, medan den andra förflyttade sig till hennes midja för att ytterligare föra henne till sig. Det gick inte att motstå längre.
Zaahls blick var full av tagna beslut och erkända känslor. Den flackade mellan hennes ögon och läppar under bråkdelen av ett andetag innan han lutade sig in. Deras läppar kraschade samman och hans händer drog henne girigt närmare. Hela hans väsen skrek av hur mycket han behövde denna fantastiska varelse. Fingrarna letade sig mot hennes nacke för att tippa hennes huvud ytterligare och hans läppar tycktes både ivriga och ömma i en blandning av allt han kände för henne. Allt som nu vällde ut.
Om och om igen hade han sett Nasrins blickar och rosiga kinder utan att agera. Om och om igen hade han pressat undan lusten att kyssa henne, om så bara för att han var rädd om henne. Men Nasrin var en kvinna som stod emot stormar och makt likt solen lös efter det hårdaste av väder. Hon klarade sig genom allt och med ens hade han insett att istället för att avvakta och vara varsam borde han istället visa vad han vill och lita på hennes starka vilja. Där han tidigare trätt med försiktighet förtjänade hon nu ärligt agerande.
Zaahl kysste henne djupt och hängivet. Ingen hade kunnat missta hans kyssar för någonting annat än resultatet av att länge lägga band på sig själv. Smaken av henne skulle för alltid stanna i hans minne, och känslan av de mjuka läpparna likaså. Zaahl drog ut på den intensiva kyssen så länge han kunde innan hans läppar särades från hennes. Det var dock knappt, och hans andetag vällde ut över hennes nykyssta läppar. Hans ögon öppnades på glänt och tiden stod plötsligt still med frågan skriven i luften. Hade han gått över en gräns, eller tagit ett steg på rätt väg?
-
Nasrin kunde inte förneka att detta var vad hon innerst inne hoppats skulle hända från den stund han klättrat in genom fönstret. Ändå blev hennes ögon stora av förvåning när han drog in henne i sin famn—om än så bara för bråkdelen av en sekund.
Hon lät sig dras in ytterligare, och när hans läppar mötte hennes försvann all tvekan. En mjuk flämtning tystades av de kyssar hon så villigt besvarade. Hur många gånger hade hon inte föreställt sig detta? Hans händer mot hennes hud, hans kropp mot hennes, läppar mot läppar. Känslan av att hennes dagdrömmar nu blivit verklighet var hisnande. Det fick hennes händer att leta sig upp över hans armar, kring hans nacke, som för att dra honom närmare till sig.
När hans läppar lämnade hennes drog hon hastigt efter andan, väckt ur den trans som bara bestått av honom och hans närhet. Hennes blick mötte hans. Hon kände frågan som låg i luften. Som stod skriven i hans gyllene ögon. Ett litet leende spred sig på hennes läppar, precis som den värme som bubblade upp inom henne. Hon kunde inte besvara frågan på annat sätt än att låta deras läppar mötas igen.
Det var en mjuk kyss, långsam och fylld med hennes längtan att bli sedd för den hon var, och inte som en bricka i ett spel. Bli sedd såsom Zaahl såg henne. Hon drog honom närmare till sig, själv på tå där hennes armar slingrade sig om hans hals och en förnöjd suck slapp mellan hennes läppar.
Värmen som spred sig i hennes kropp begärde mer. Hon ville ha mer. Det märktes i hur hennes kyssar blev intensivare. Hur hennes händer vandrade ned över hans axlar och bröst. Hur hon grep tag om tyget av hans klädnad. Långsamt drog hon med honom samtidigt som hon tog små steg bakåt—bakåt mot hennes stora säng. Allt utan att låta sina läppar lämna hans.
-
Nasrins lilla leende var allt och lite till. Världen föll bort i och med det och den efterföljande kyssen som slukade honom totalt, för det var när deras läppar möttes igen som han förstod att detta var mycket mer än bara åtrå. Zaahl lät ömt tummen smeka över hennes kindben samtidigt som han besvarade kyssen, stillsamt och lättat till en början.
I stunden fanns det ingenting annat än vad de delade. Mycket hade de gått igenom på kort tid, och för varje gång han såg på henne förstod han mer och mer varför andarna yrkat på att följa henne. Blåmärkena över hans kropp skvallrade om vad han gjort endast för möjligheten att vara vid hennes sida. Zaahl kunde ha vänt hem för länge sedan, men han hade ångrat det resten av sitt liv.
Ett litet leende drog på mungiporna när han kände hur kyssarna hettade till och Nasrin började dra honom mot sängen. Hon som rodnat så många gånger hade plötsligt funnit mod nu när de gav uttryck för allt som bubblat till ytan. Zaahl gillade det, åh, vad han gillade det.
Han lät henne trippa på tå några steg innan han smekte sina händer utefter hennes sidor, över höfterna och vidare ner mot låren. Han blev tvungen att böja på knäna en aning, men lyfte strax upp henne och klistrade sina läppar mot hennes igen. Trots den lummiga smärtan som dovt gjorde sig påmind gjorde han inte ett ljud ifrån sig när han utan ansträngning bar henne till sängen.
Med ett djupt andetag övergav han motvilligt kyssen och lade mjukt ner Nasrin bland lakanen. Vakten utanför fick tänka vad han ville. Om han kom in till följd av ljud skulle det vara det sista han gjorde. Ingen skulle få beröva Zaahl och Nasrin denna stund, och hans possessiva blick som långsamt beundrade Nasrin där hon låg framför honom avslöjade varje tanke.
You must be logged in to reply to this topic.