Post has published by Amdir
Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 135 total)
  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    ”Det finns ett fönster, men om det gör er bättre till mods så kan jag lämna min dörr öppen. Jag förstår att det er ert jobb att hålla mig säker, det är trots allt vad jag anställt er för, men mina nätter håller jag gärna för mig själv”, sade hon med ett litet leende innan hon vände sig om för att möta Aifes blick där hon stod nära men likväl på behövligt avstånd.

     

    Hennes blick var hård men det fanns ännu ett svagt leende på hennes läppar, ett som kanske inte vart helt genuint om man skulle tro hennes ögon.

    ”Och nej. Jag har inga planer på att bli slav under någon demon. Ayperos är här av andra anledningar”, svarade hon kort innan hon gick fram till sin dörr och bad någon att skicka upp hennes kammarjungfru.

     

    Några timmar efter att hon skickat upp krigaren till Ayperos rum så befann hon sig den lilla, privata matsal där hon vanligen intog middag för sig själv eller tillsammans med några enstaka gäster. Det var i samma sal som hon spenderat sin barndoms middagar, men nu kändes rummet kanske något mörkare, och definitivt mer stilla än det någonsin varit då. Det passade henne bättre, trots allt.

     

    I en benvit klänning så matchade hon Ayperos ljusare klädsel, och liksom de flesta av hennes klänningar så var den skuren för att smickra hennes former och bara skir nog för att inte vara opassande men tillräckligt för att avslöja hennes kropp därunder. Själva livstycket var vackert broderat med guldtråd som löpte upp över axlarna och ned över ryggen i form av snirkliga blad och rankor.

    ”God kväll. Jag hoppas att min gåva föll er i smaken och att ni mår bättre?” Sade hon leendes medan hon nickade kort så som seden bjöd innan hon gjorde en enkel gest mot bordet för att bjuda honom att sitta ned.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos beundrade Isra med en glimt i sina ögon, och det gick inte att neka att hon passade väl som drottning – både som en kvinna med makt, och en kvinna med skönhet. Med en dansares graciöst rörde sig Ayperos genom rummet och satte sig mittemot henne. Hans svarta ögon var fortfarande fästa på henne, och det fanns ett behagligt leende på hans läppar.

    ‘Tack, ers höghet. Er gåva var ytterst uppskattad. Det kommer att ta ett tag innan jag är helt återställd från mina skador, men jag mår mycket bättre nu.’ förklarade han. Han brukade inte tala om sina svagheter med någon, men trots allt var han där för att bygga upp ett band av förtroende mellan dem. Ayperos gav Nenya en varm blick.

    ‘Jag är rädd att både jag och kära Nenya står i er skuld, ers höghet. Om det finns något vi kan göra för att återbetala den, var inte blygsam med att berätta vad det kunde vara.’ sa han, och det var tydligt i hans röst att han menade det.
    ‘Får jag också vara så vågad och berömma er för er radierande utstrålning denna kväll, ers höghet? Ni är verkligen en syn av behag för dessa ögon som bara sett förstörelse de senaste veckorna.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon slog sig ned och följdes snart av Ayperos som satte sig mitt emot, vilket var passande, om han hade satt sig bredvid hade det verkat allt för familjärt. Hon uppskattade hur obekymrad han var kring etikett och seder, men vad annars, han hade trots allt varit där när konceptet hov uppfunnits, om hon skulle tro ryktet.

     

    Med ett litet leende betraktade hon honom medan en tjänare kom upp till hennes sida och serverade henne vin, innan han fortsatte vidare till Ayperos och Nenya. Nenya. Isra kunde inte låta bli att se åt hennes håll ett tag, den grå blicken stadigt fäst vid den andra kvinnan med ett leende över läpparna som inte avslöjade något annat än den artiga fasad hon ämnade bibehålla.

    ”Ert välmående är all betalning jag behöver, för tillfället”, sade hon med samma leende, blicken fortfarande fäst på Nenya innan hon såg tillbaka till Ayperos. Hon hade lagt lite extra betoning på de sista orden, och kanske hade hennes röst varit lite mjukare när hon sade det, spinnande nästan. Nenya visste, och det var bra.

     

    Hon tog en liten paus för att smutta på sitt vin, och kanske för att dölja hur nöjd hon kände sig över hans komplimang. Den kändes uppriktig, även om hon förstås inte kunde vara helt säker.

    ”Ni smickrar mig, men är det balsam för era ögon så ska jag inte vara snål med min uppenbarelse. Nu när ni är här så har vi mycket att tala om”, svarade hon efter en liten stund, hennes leende något vassare innan hon kom på sig själv och lät det mjukna igen.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos leende blev lite bredare då Isra tog till orda, och man kunde se skymten av vassa tänder bakom hans läppar. Det var inte ett obehagligt leende, snarare tvärtom fanns en charm där som var svår att stå emot. Men det fanns något farligt och uråldrigt där med. För även om han var artig och belevad fick man inte glömma att han hade en  väldigt rå makt i sig. Det fanns även en lite lockad glimt där i hans ögon i reaktion till hennes svar, men han nickade sakligt så klart.

    ‘Låt oss skåla då, ers höghet, och låt oss tala.’ sa han med sina ögon fästa i hennes. Han höjde sitt glas graciöst, och då hon följde hans exempel så drack han och hummade lite över vinet och dess smak.
    ‘Om världen inte var som den var, kanske jag skulle bli en vinodlare istället…’ sa han med ett retsamt uttryck.
    ‘Men kanske blir det möjligt en dag, vem vet?’ han tog en liten klunk igen och la sedan ned glaset och fokuserade på henne igen.

    ‘Ers höghet, jag förutsätter att ni kanske har frågor till mig? Jag tror att vi kan behöva lära känna varandra lite bättre, och bilda ett slags band av tillit där vi båda känner att vi vet var vi har varandra. Givetvis har även jag frågor åt er, då ni bedömer att det är läge för sådant.’ sa han tankfullt och inbjudande.
    ‘Men jag tvivlar inte på att detta är början till vad som ska leda till en väldigt gynnsam framtid, för oss båda.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon snurrade vinet i sitt eget glas medan hon betraktade honom där han satt mitt emot henne. Det var svårt att förneka lockelsen i hans uppenbarelse och hon skulle väl ljuga om hon sade att det inte var det som först väckt hennes intresse för honom den där kvällen då han dykt på hennes kröningsbal.  Nu satt han i hennes palats och drack vin medan de diskuterade sina gemensamma framtidsplaner, och det var nog för att hon skulle kunna ignorera de andras närvaro i rummet för stunden.

    ”En vinodlare? Det låter alldeles för långtråkigt”, svarade hon efter att hon skålat tillsammans med honom, ett något roat leende spelandes över hennes läppar.

     

    ”Men ja, jag har frågor, liksom även ni. Jag ser ingen anledning till att fördröja sådant, eller att för den delen tala kring ämnet bara för att det är vad som anses passande. Jag bjöd hit er därför att jag tror att vi kan ha utbyte av varandra. Jag vet hur jag vill att min framtid skall se ut, men jag är nyfiken på er. Varför accepterade ni min inbjudan? Vad är era ambitioner?” Frågade hon roat, ett svagt leende spelandes i hennes mungipor medan hon betraktade honom. Hon visste som sagt vad det var hon ville ha ut av det hela, men när hon skickat inbjudan till honom hade hon gjort det utan att veta att han överhuvudtaget skulle överväga att acceptera den. Det hade varit en chansning, som hon nämnt i sitt brev, byggt på vetskapen om att de hade åtminstone en gemensam fiende i Lloth. Hon visste att han tagit Loradon och hon anade att han ville ha mer, ville ha makt, precis som hon. Det hade varit ett högt och riskabelt spel att spela, men hon tycktes ha vunnit i sin chansning.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos fick medge att hon antagligen hade rätt i sitt påstående om att det kunde bli något långtråkigt, och medgav det med en liten nickning och ett lurigt leende. Sedan fäste han sina mörka ögon på henne medan han lyssnade på vad hon hade att säga, och vad hon hade att fråga. Han vände hennes ord flera gånger i sitt sinne, och tänkte över hur hon skulle se på det ur sin synvinkel.

    ‘Ni har många frågor, ers höghet, och jag ska göra mitt bästa på att svara dem.’ sa han och rättade till sin position i stolen lite. Han gav Isras vakt en blick, men bedömde inte att hon var något hot just då. Men han skulle få be Nenya hålla ett öga på kvinnan.
    ‘Världen behöver en omstrukturering. Mitt arbete började långt innan de civilisationer som existerar idag, men tyvärr blev jag avbruten och fängslad. Nu är jag tillbaka, och arbetet fortsätter.’ sa han vagt.
    ‘Faktum är att världen konstant varit i krig, så länge den existerat.’ och då han sa det var det något som påpekade att han inte talade om det bildligt eller mytologiskt, utan som om han faktiskt själv bevittnat detta.

    ‘De dödliga raserna har visat att de inte är lämpliga att styra, de glömmer läxorna deras förfäder försökt lära dem. Vad som behövs är de som har lite längre perspektiv, helt enkelt. Förmågan att fatta beslut som gynnar de flesta, och inte bara giriga furstar och kungar.’ förkunnade han lätt.
    ‘De förgör allt som är annorlunda än dem själva. Så arrogant, så meningslöst… Var är världen om inte en plats för mångfald, där mångfald ska kunna leva sida vid sida?’ undrade han.
    ‘Se vad du har byggt upp. Du är en halv mörkeralv, halv me’er, och de följer dig. Ingen som du skulle kunna sitta på tronen i Karm. Varför? För att de inte lägger värde i riktigt ledarskap, i riktig makt, i styrkan att faktiskt kunna få fram resultat.’

    Han hummade lätt och funderade lite med blicken uppåt, och rullade sitt vinglas lite frånvarande i sina händer medan hans långa vassa naglar lätt slog mot glaset i tysta knackningar. Sedan vände han blicken mot henne igen.
    ‘Så, vad är mina ambitioner? Det är ett komplext ämne, men jag hoppas du kan greppa tag om de yttersta skikten och kärnan i mina ambitioner. Det finns en sjukdom i denna värld, och den måste brännas bort, och den börjar med Karm.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon betraktade honom medan han talade, följde hans blick när den gick mot Aife och sedan tillbaka, men hon sade ingenting utan lyssnade bara. Hon snurrade fortfarande vinglaset mellan sina slanka fingrar bara för att då och då smutta lite på det. Viset på vilket han sade det hela lät bra, det var hur hon själv tänkt mer än en gång, att skapa något bättre utan att sky de medel som krävdes för att försäkra sig om rätt utkomst. Visst, hon skulle inte sticka under stolen med att hennes främsta mål var att sitta kvar på tronen, men hon hade aldrig haft för avsikt att vara grym mot sitt folk. Tvärt om ville hon vara en klok och rättvis härskare som gav mer åt de som hade lite. Att hon inte tolererade förräderi eller inkompetens var helt enkelt för att sådant inte hade någon plats i den perfekta världen, den som hon styrde.

     

    Med ett leende lutade hon sig framåt där hon satt, ställde ned vinglaset på bordet och lade händerna i kors.

    ”De följer mig för att jag inte tillåter annat. De flesta har börjat se fördelarna med mitt styre vid det här laget, men det är ännu inte alla, och särskilt inte utanför mina gränser. Jag skulle ljuga om jag påstod att mitt maktövertag inte var blodigt, för precis som ni säger så fanns det en sjukdom som behövde elimineras. Det var på en mindre skala förstås, men jag tror att vi förstår varandra. Jag tror att vi har liknande ambitioner, och det gläder mig”, svarade hon efter en stunds tystnad.

     

    ”Vilket leder oss till min andra fråga… Varför acceptera min inbjudan? Vad kan jag erbjuda som ni inte själv kan ta?” Frågade hon och kanske skulle frågan ha kunnat tolkas som en förolämpning om det inte var för viset på vilket hon sade det. Hennes röst var len och lockande, nästan utmanande utan att det var för uppenbart. Hon ville ha hans makt, den säkerhet det skulle skänka henne och hennes plats på tronen om hon hade honom vid sin sida, om hon kunde knyta honom till sig med en arvinge. Och hon skulle stödja hans ambitioner, ty de liknade hennes egna, även om Karm aldrig varit av vidare intresse för henne.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos verkade inte reagera negativt över hennes förklaring om sitt maktövertag. Snarare verkade han le lite mer och betrakta henne lite mer intensivt, lite mer nyfiket, följt av en nickning. Ja de hade en del liknande ambitioner, och att de skulle kunna arbeta tillsammans verkade mer sannolikt. Då hon fortsatte tala log han lite bredare, och gjorde en teatralisk gest med sina händer för att lägga fokus på henne.

    ‘Är det inte självklart? Alla riken behöver en drottning. En inspirerande och vacker drottning för folket att se upp till, och relatera till och framförallt att eftersträva.’ hans mörka blick var fäst i hennes ögon, och i hans ögons djup tycktes det finnas ett löfte och en sanning bortom den dödliga världen.
    ‘Medan folket förr eller senare skulle buga inför min makt, är jag rädd att det vore svårt för mig att vinna deras fulla tillit. Trots allt är jag inte som dem. Medan du, även om du är tidlös, mäktig och vacker så är du dödlig. Något jag aldrig kommer bli.’ Han lutade sig lite framåt, och även om avståndet mellan dem över bordet var rätt stort tycktes han väldigt nära.

    ‘Och alla riken behöver arvingar…’ tillade han, med ett lockande leende, knappt mer än en viskning.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Om det hade varit någon annan som sagt det så hade hon antagligen skrattat, skrattat åt det absurda i blotta tanken på att någon skulle se upp till henne och kanske framförallt relatera till… Hon och hennes bror hade alltid varit en skamfläck i Antrophelias hov. Men nu kom orden från hans läppar och av någon anledning så fann hon att hon faktiskt trodde dem, trodde honom. Så hon log bara, ett leende som djupnade när han fortsatte att tala.

    ”Ni har så rätt… Alla riken behöver en drottning, och arvingar”, svarade hon efter en liten stund. Hon kunde inte låta bli att känna en liten rysning löpa längs ryggraden vid hans sista ord, det kändes redan som om hon vunnit, och segerns sötma smakade bra.

    ”Då tror jag att vi förstår varandra. Jag hoppas att vårt samarbete skall bli långt och fruktsamt”, tillade hon med ett litet flin innan hon lyfte sitt glas i en liten skål. ”Låt den nya världsordningen ta sin början.”

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos ögon fortsatte ha en behaglig glimt i sig, och betraktade henne intensivt. Inte en intensiv blick som tyngde ned en, utan snarare en blick fylld med beundran och omaskerat tycke. För varför behövde han skämmas för vad han tyckte? Det var ett spel för de dödliga, och han hade länge sedan tröttnat på att dansa runt ämnen försiktigt.

    ‘Det… glädjer mig, ers höghet.’ sa han och log ett lite bredare leende. Han visste att Nenya inte skulle vara så förtjust i detta, men samtidigt var detta en situation som inte dök upp för ofta. Om det fanns någon drottning i världen som hade kunnat tänka sig på att gå med på hans förslag frivilligt var det Isra, och det om något skulle göra hans arbete i denna tidsålder legitima.

    ‘Jag ska ge dig världen, min drottning.’ sa han, och höjde sitt glas elegant och teatraliskt. Det var inte ett romantiskt och bildligt påstående, ett sådant som förälskade män lovade sina damer när de lovade världen och månen. Han menade det bokstavligt talat.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Allt för länge hade hon stått stilla och lyssnat. Det kliade i hennes fingrar och allt tjat som de båda pratade om. Politik. Etikett. Allt fick henne att vilja grimasera eller spy. Hon hade förstås fösökt att inte lyssna på deras ord, trots allt var det onödigt prat. Inte något som hon ville lägga sin näsa i blöt i. Dock kunde hon inte rå för att höra de sista meningarna mellan dem. De elektriska blåa ögonen blev mer intensiva och ilskan i hennes ögon var inte svår att se. Min drottning. Fruktsamhet. Bara tanken på något sådant smutsigt som en oäkting för Ayperos gjorde att hon knöt sina nävar.

    Varför håller du dina ord inne? Det var som en mjuk röst, en som hon aldrig hört innan. Hon försökte skaka bort den men den fortsatte att uppmana henne att prata ut sina tankar. Tills hon ansåg att det var det mest logiska att göra. Hon såg inte ens skuggan som lämnade hennes axel och som slank ner på golvet.

    “Varför ska du smutsa ner ditt blod och din kraft med något sådant?” utbrast hon och så fort orden lämnade hennes mun insåg hon vad som hade sagts. Det var inte som hon hade tänkt säga det högt. Hon svor för sig själv inombords, men visade inte något tecken på att be om ursäkt om sina ord och fnös istället för att korsa sina armar.

     

    Klorna till Tipum skulle kännas när han klättrade upp på Isras ben och till slut hamnade på hennes axel. Han var obekväm i Ayperos närvaro. En av de starkaste demonerna, gentemot honom. Vad var han? Tanken gjorde honom orolig, även om han inte visade det för Isra eller sin omgivning. Han visste att något var fel med demonen och dess följeslagare. Det fanns en ilska inom Nenya som enbart kunde kopplas som svartsjuka. Avundsjuka. Det smakade gott i hans mun.

    “De har ett nära förhållande, om du förstår vad jag menar” viskade han i Isras öron med sin mjuka röst, lite uppspelt över den bittra och goda smaken av det.

    “Ta inte hans ord allt för… ordagrant. Han kommer bara att använda dig. Isra”

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Men det kändes romantiskt, även om det kanske inte var menat så. Hon kunde inte rå för att hjärtat tog ett extra skutt i bröstet, särskilt inte när han tillade det där sista ’min drottning’. Hade det synts så hade hennes kinder kanske blivit röda, men nu avslöjade hennes yttre inte vad hon kände inombords, och lika bra var det. Hon fick inte bli medryckt, fick inte glömma bort att detta var ett spel som lika gärna kunde leda till hennes absoluta fall.

     

    Nenya såg till det bryska uppvaknandet.

     

    Knappt hade hon låtit vinglaset lämna sina läppar innan kvinnan som var Ayperos högra hand talade, och hon satte nästan vinet i halsen vid hennes ord. För en kort sekund blev hennes ögon stora och vreden som blixtrade till däri var svår att missa, men så samlade hon sig och satte långsamt och försiktigt ned glaset på bordet innan hon såg upp på Nenya med en kall och samlad blick.

    ”Ni är min gäst och jag har välkomnat er till mitt hov. För den sakens skull, och för att jag förstår att ni inte är helt i ert sinnes rätta tillstånd efter en så lång färd så ska jag ha överseende med det ni precis sade. Jag råder er dock att inte glömma er plats igen”, sade hon, långsamt och beräknande, hennes tonläge så kallt att det nästan sved.

     

    Känslan av Tipums klor som rev mot hennes ben gjorde det tydligt för henne vem som antagligen låg bakom utbrottet, men hon låtsades som ingenting. Han hade blottat Nenyas avundsjuka både för henne men också för Ayperos och hon kunde bara hoppas att det spelade henne i händerna. Ändå kunde hon inte låta bli att vara lite irriterad på hans plötsliga närvaro, och på hur han försökte att förbittra smaken av seger som hon nyss upplevt.  Så hon hyschade honom diskret med en hand, hon kunde ju ogärna börja viska tillbaka.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos stelnade till något vid Nenyas ord, hans ilska över hennes oförmåga att hålla sina tankar och känslor för sig själv synliga där bara ett fruktansvärt ögonblick. Så kort att man nästan hade kunnat inbilla sig det. Men lika snabbt som vreden varit där försvann den och hans mer behagliga anlete var där igen. Han kunde känna närvaron av Tipum, som om den förorenade luften som rök och tjära.

    ‘Jag ber om ursäkt för Nenyas ord… Hon kan vara lite impulsiv och för ärlig för sitt eget bästa.’ sa han, men hans ögon var fixerade på demonen som klättrade upp på Isras axel, och det fanns en lätt skugga av avsmak i Ayperos ansikte. En liten obetydlig demon, knappt värd hans uppmärksamhet, men att den fanns här i denna värld var så klart i sig en förvånande framgång för demonen.

    ‘Jag skulle vara försiktig om jag vore du… demon… Dina enkla trick är lätta att genomskåda.’ sa Ayperos varnande, hans mörka ögon riktade på demonen, men hans ord var knappt värda att slösa på en så låg varelse. Han gjorde en grimas och drack en klunk av sitt vin. Den lilla demonen som inte varit mer än en tjänare eller slav till hans likar millennier sedan förargade honom, och hade det inte varit uppenbart att den var i nära relation till Isra hade han krossat den på fläcken för sitt agerande. Han var Ayperos trots allt, och denna demon var ingenting.

    ‘Så, denna… varelse… har hjälpt dig?’ undrade Ayperos, lite stelt, och gjorde en gest mot Tipum på hennes axel som om hon hade råkat få fågelskit på sig.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Lika fort som orden lämnade hennes läppar svor hon över sin egna dumhet. Varför hade hon yttrat orden? Ilskan i Ayperos ögon var inte nådig, men hon mötte hans blick utan att vika. Hon stod sitt kast, trots allt, vad fanns det mer att göra? Hon tänkte inte gå på knän och be för förlåtelse. Det hon sa var trots allt rätt.

    Egentligen hade hon inte velat säga något till den där drottningen. Bara tanken av det gav henne en dålig eftersmak i munnen, men hon böjde bara sitt huvud lätt för att ursäkta sig själv. För att vara ärlig vågade hon inte riktigt öppna sin mun just nu, det kändes som om det skulle falla fler ord som inte var menande att höras.

    Demonen kurade ihop sig på Isras axel. Avsmaken för Ayperos var tydlig, men han var inte längre rädd för hans sort. Han var svag. Det var inte svårt att se. Klart han var, precis som resten av demonerna i Talanrien.Fast han avvaktade att säga något till Isra, det passade sig bäst i ensamt sällskap.

     

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Han försvarade henne, men vad annat val hade han? Att tala illa om henne inför Isra skulle vara detsamma som att erkänna att han höll ovärdigt sällskap, men hon kunde ändå inte låta bli att känna sig något missnöjd över det hela. Deras överenskommelse var ännu i sin linda, men det Nenya sagt var mer än bara impulsivitet, och att kalla det ärlighet smakade illa i hennes mun. Smutsa ned sitt blod… Hon knöt ena handen kring vinglasets fot. Det var ovärdigt henne att reagera på en lägre ståendes ord.

     

    Så hon vände sin uppmärksamhet mot Ayperos igen och de ord som han delade med Tipum och sedan henne. Hon klistrade på ett tunt leende och ryckte på axlarna.

    ”Han har varit behjälplig sedan mitt maktövertagande, det är sant. Ni förstår, mina allierade har inte alltid varit många, olikt mina fiender”, svarade hon enkelt. Nej, hon hade knappast haft råd att vara petig, särskilt inte när en av hennes främsta fiender också var en demon.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos gav Nenya en sista blick, som för att se ifall hon kunde hålla sina impulser i styr. Men han tvekade inte över att det lilla kräket som nu satt på Isras axel var bakom hennes utfall.
    ‘Jag förstår.’ sa han, till sist, med blicken fäst på varelsen.
    ‘Vi tar de allierade vi har och gör det bästa vi kan av situationen för att överleva och nå våra mål.’ förkunnade han enkelt, det var sant i de flesta situationer.
    ‘Och Lloth?’ undrade han lite nyfiket. ‘Hon har helt förlorat sitt fäste här? Senast jag besökte er kunde jag känna hennes… essens i väggarna. Men nu är de svåra att känna av.’

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon var medveten om att detta antagligen var just en sådan situation för honom också, en allierad av nöd och brist på andra alternativ, men hon hoppades ändå att hon skulle kunna vända det till något mer ändå. Själv var det förstås också ett maktspel för henne, men Ayperos hade inte direkt varit på botten av hennes lista, tvärt om så kändes det nästan för bra för att vara sant att han valt att komma till Antrophelia, och till henne.

     

    Med en sista blick mot Nenya, som för att se om hon hade något att invända, så såg hon sedan åter på Ayperos. Hennes blick tycktes inte vika för hans, hur mörk och omänsklig den än var, tvärt om så fanns det något nöjt däri. Antagligen en reflektion av hennes tidigare tankar, och omnämnandet av Lloths brist på närvaro fick det kanske att märkas tydligare.

    ”Den spindeln är ovälkommen här, men i och med mitt arv så är hon svår att bli av med, lite som en särskilt irriterande fluga. Min farmor bär henne med sig och jag är rädd att hon övertalats att vända sig mot mig, men än har hon inte återvänt hit. Jag hoppas att det skall förbli så”, svarade hon ärligt. Vart hennes far var visste hon inte, men Lloth tycktes inte ha lika stort inflytande över honom som över Ziyaté.

    ”Hon gör en slav av sitt folk, och jag har ingen lust att vara en del av det”, tillade hon med en fnysning innan hon höjde sitt vinglas till läpparna igen och drack av den mörkröda drycken.

     

    Samtidigt som hon gjorde det så knarrade en dörr upp och en ung kvinna kom in med tre tallrikar mat. Hon ställde ned en framför Isra, sedan en framför Ayperos, innan hon såg lite förvirrat på Nenya där hon stod intill en vägg istället för att sitta vid bordet som förväntat. Isra gestikulerade med ena handen mot bordet och tjänarinnan ställde ned tallriken innan hon försvann lika snabbt igen. Nenya hade redan blivit bjuden att sitta ned, och Isra hade ingen lust att truga henne om det hela inte föll henne i smaken. Hennes uppmärksamhet låg på Ayperos och ingen annan, särskilt inte på tjänare.

  • Grundare
    Member since: 31/07/2018

    Enbart tanken på att öppna sin mun och säga något var svårt. För det var med nöd och näppe som hon inte yttrade sina innersta tankar. Nenya blängde ilsket på demonen vid hennes axel. Hon var äker på att det var hans äckliga närvaro som hade fått henne att utbrista sina tankar.

    Ett svagt leende på hennes läppar fanns när hon slog sig ner vid maten. Inte för att hon trodde att maten kunde vara särskilt aptitretandes. Vad kunde man ens ha för något i ett sådant här land? Sjögräs? Fisk? Bara tanken var ganska äcklande. Men hon försökte hålla god min när hon greppade tag i sin gaffel.

  • Rollspelare
    Member since: 06/01/2018

    Ayperos betedde sig som vanligt elegant och lyssnade intresserat på vad Isra hade att berätta. Att hon hade Lloths korruption i sig var inte optimalt, nej han avskydde verkligen spindeldemonen. Trots allt hade de varit rivaler långt innan allt detta började. Därför vore det en utmärkt nagel i ögat mot Lloth om han allierade sig med Isra och de fann ett band där de båda kunde lita på varandra. Men framförallt att han kunde lita på henne och att Lloth inte använde henne mot honom. Men med lite av hans egna influens över Isra skulle det nog inte vara någon risk. Nej, Lloth hade tappat sitt fäste här, och det gjorde honom nöjd, och för att visa det höjde han sitt vinglas lätt vid hennes ord.
    ‘Hon är precis som du säger, en slavdrivare.’ sa han och gav henne ett varmt leende.

    Ayperos blick hölls på Isra medan maten serverades, men då Nenyas tallrik var på bordet gjorde han en gest åt henne att hon skulle sätta sig.

    ‘Jag är säker på att jag och speciellt Nenya här kan vara till tjänst med att säkra ert rike från Lloths spioner och kvarliggande essens.’ sa han lite tankfullt.
    ‘Trots allt har Nenya erfarenhet av att strida mot både demoner och änglar. En verklig tillgång att ha vid sin sida.’ förkunnade han med ett litet leende.
    ‘Och givetvis är mina egna kunskaper till ert förfogande, Isra, jag är säker på att jag har en del trick i ärmen som kan stärka er, som inte din kära vän där besitter.’ sa han och gav demonen ett retsamt leende.

  • Rollspelare
    Member since: 31/07/2018

    Hon log lite stelt när Ayperos prisade Nenya, men gjorde inget sken av att misstycka. Istället höjde hon sitt eget glas för att svara på hans skål, innan hon vände blicken mot maten som serverats. Det var sant att den vanliga maten ofta bestod av olika former av fisk, men dagen till ära så hade hon sett till att fylla palatsets skafferier med något lite bättre. Där fanns kött och grönsaker från ytvärlden, tillagat för att falla en härskarinna i smaken.

     

    Ändå åt hon själv med små tuggor medan hon betraktade sina båda gäster. Hon kunde inte låta bli att känna sig lite missnöjd över förtroendet hon utåt sett skulle behöva ge Nenya, men det var bara att bita i det sura äpplet om hon nu skulle kunna nå sitt slutgiltiga mål.

    ”Jag tror er, men förhoppningsvis håller hon sig undan. Det vore hemskt tråkigt om hon skulle bestämma sig för att komma och förstöra när vi som bäst fått börja lära känna varandra”, sade hon med ett mer genuint, om än vasst, leende.

Viewing 20 posts - 21 through 40 (of 135 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Leave the field below empty!

A password will be emailed to you.